Ik gooi het vanavond ff in de groep bij de dietiste. Hebben we gelijk zekerheidquote:Op maandag 7 juni 2010 15:13 schreef ColdFeet het volgende:
Een gemiddelde man moet ongeveer 2500 eten, maar P is wel wat groter dan gemiddeld - en meer gewicht betekent gewoon een hogere energiebehoefte.
Sportschool meerdere malen geprobeerd. Ik heb daar gewoon echt geen zin meer in! Klinkt stom, maar het motiveert niet. Ik hou dat een tijdje vol. Daarna s het over.quote:P, hoezo niet sporten? OK, echt sporten-sporten is misschien een te acute omschakeling, maar zie je misschien mogelijkheden om gewoon meer te gaan bewegen?
Zekersquote:Op maandag 7 juni 2010 15:18 schreef Laydina het volgende:
@P Alleen maar goed dat je er nu let op wat je eet. Je hoeft natuurlijk niet alles te vermijden, maar minderen is altijd een goed begin
Vandaag ook lekker een broodje hamburger met mayo gehad
Vraag het aan de mensen in je foboquote:Op maandag 7 juni 2010 15:20 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Klopt het dat dikke mensen gezellig zijn?
Het is me gisteravond nog verteldquote:Op maandag 7 juni 2010 15:20 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ligt eraan wat je lekker vind en hoeveel je wilt eten.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ZekersEn dat van die hamburger wil ik dan weer niet weten he
![]()
Maar wat doen jullie met de lunch danDat is mijn grote punt een beetje
Ik neem gewoon netjes vier boterhammetjes met kaas en fricandeau of kipfilet mee, maar eigenlijk komt me dat een beetje de keel uit
En halen is af en toe wel leuk, maar dan heb je gelijk een berg extra zooi erbij aan saus en zo.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een beetje lekkere gevarieerde lunchtips die niet al te veel cals bevatten maar wel voedzaam zijn
quote:Op maandag 7 juni 2010 15:24 schreef PdeHoog het volgende:
Er gaat al 2-2,5 liter water per dag naar binnenAch, het is een leuk puntje van onderzoek dan
De definitie van BMR is eigenlijk 'wat je lichaam minimaal nodig heeft om normaal te kunnen functioneren'. Lager zitten geeft ook meer kans op jojo-effect.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:16 schreef PdeHoog het volgende:
Ik gooi het vanavond ff in de groep bij de dietiste. Hebben we gelijk zekerheid
Oh, maar dat bedoel ik dus juist ook. Sowieso, heel intensief gaan sporten vanuit het niets is vragen om problemen, zowel voor je gewrichten als, bij mensen die echt flink te zwaar zijn, voor je hart! Volgens mij gaan best wel wat mensen daarmee de fout in.quote:Sportschool meerdere malen geprobeerd. Ik heb daar gewoon echt geen zin meer in! Klinkt stom, maar het motiveert niet. Ik hou dat een tijdje vol. Daarna s het over.
Ik ben nu meer beweging aan het inbouwen door meer te wandelen rond lunchttijd gewoon een stevige wandeling ipv slenteren door het winkelcentrum en meer op pad met de camera en door meer de fiets te pakken. Ook als ik naar Den Haag moet vrij regelmatig dus.
Dat moeten we niet hebben hequote:Op maandag 7 juni 2010 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
Lager zitten geeft ook meer kans op jojo-effect.
Jaquote:Wandelen, fietsen, meer traplopen, uberhaupt meer lopen is allemaal heel goed om je verbranding wat omhoog te krijgen en je lijf te laten wennen aan meer bewegen.
quote:Als je merkt dat je het lekker begint te vinden (reële kans!), kun je altijd over 20 kilo nog eens op zoek naar een sport die je leuk vindt
Ik neem vaak restanten van het avondeten mee, die ik op mijn werk opwarm. Maar dat is wel even 'wennen'; sommige collega's vinden dat heel raarquote:Op maandag 7 juni 2010 15:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ZekersEn dat van die hamburger wil ik dan weer niet weten he
![]()
Maar wat doen jullie met de lunch danDat is mijn grote punt een beetje
Ik neem gewoon netjes vier boterhammetjes met kaas en fricandeau of kipfilet mee, maar eigenlijk komt me dat een beetje de keel uit
En halen is af en toe wel leuk, maar dan heb je gelijk een berg extra zooi erbij aan saus en zo.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een beetje lekkere gevarieerde lunchtips die niet al te veel cals bevatten maar wel voedzaam zijn
Weet ik, maar ik heb gemerkt dat ik me rot voel als ik minder drink. En ik kan beter water drinken als dat ik aan de cola gaquote:Op maandag 7 juni 2010 15:35 schreef ColdFeet het volgende:
Dat vele water drinken is niet per se nodig hè.
quote:Op maandag 7 juni 2010 15:34 schreef PdeHoog het volgende:Die kans is heel klein. Ik heb al sinds mijn jeugd een bloedhekel aan sport
Een half uur maar? Hmmm....die haal ik al met mijn stevige lunchwandelingquote:Op maandag 7 juni 2010 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]Ik heb het ook altijd gehaat, maar ik ben de afgelopen jaren echt veranderd in een hijgerige, moralistische endorfinejunk
Afijn, de norm is een half uur bewegen per dag hè, niet een half uur sporten.
Nou ja, je bent natuurlijk nog wel een beetje te zwaarquote:Op maandag 7 juni 2010 15:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een half uur maar? Hmmm....die haal ik al met mijn stevige lunchwandelingDat komt goed uit want dan hoef ik 's avonds niks meer te doen
Daar heb ik serieus over nagedachtquote:Op maandag 7 juni 2010 15:42 schreef ColdFeet het volgende:
Nou ja, je bent natuurlijk nog wel een beetje te zwaarOp de fiets naar je werk, dus
Ok. ff goed nakijken danquote:Check trouwens die wiener melange wel even - dat soort drankjes bevatten vaak behoorlijk veel suiker èn veel vet!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 juni 2010 16:15 schreef Sarabi het volgende:
Willen jullie ook nog een foto van na de show zien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Ik niet in ieder gevalquote:Op maandag 7 juni 2010 15:20 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Willen jullie ook nog een foto van na de show zien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
Bullshitquote:
Met de dietiste over gehad: Mijn normale BMR = idd iets van 2700. Om af te vallen moet je daar 500 onder gaan zitten. Nu is de standaard schijf-van-vijf al zo krapjes dat je dat wel haaltquote:Op maandag 7 juni 2010 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
De definitie van BMR is eigenlijk 'wat je lichaam minimaal nodig heeft om normaal te kunnen functioneren'. Lager zitten geeft ook meer kans op jojo-effect.
Volgens mij maakt je dietiste daar een rekenfoutjequote:Op maandag 7 juni 2010 20:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Met de dietiste over gehad: Mijn normale BMR = idd iets van 2700. Om af te vallen moet je daar 500 onder gaan zitten. Nu is de standaard schijf-van-vijf al zo krapjes dat je dat wel haaltProbleem opgelost
Kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb dan hoorquote:Op maandag 7 juni 2010 22:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volgens mij maakt je dietiste daar een rekenfoutjeJe zou geen 500 onder je BMR moeten zitten, maar onder je onderhoud.
2200 is echt heel weinig!
Volgens mij moet het zoiets zijn, jaquote:Op maandag 7 juni 2010 22:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb dan hoorBMR was 2700. En dan een correctie van 1.2x vanwege licht werk = 3200. En daar dan 500 vanaf? Pffff....wat een rekenwerk allemaal
Dat zou dus 2700 zijn.
Het is nog niet allemaal zo makkelijkquote:Op maandag 7 juni 2010 22:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb dan hoorBMR was 2700. En dan een correctie van 1.2x vanwege licht werk = 3200. En daar dan 500 vanaf? Pffff....wat een rekenwerk allemaal
Dat zou dus 2700 zijn.
Willen jullie ook nog een foto van na de show zien?Ik dacht dat S&G verderop wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Hier afgelopen weekend niet te veel gedaan. Wel zaterdag de hele dag bij een gehandicaptentoernooi de hele dag als scheidsrechter over het veld mogen draven. Blijft leuk. Maar zondag was rustig. Ik heb momenteel iets te veel studie om handen.... nog 2 weken en dan ben ik er weer een paar maanden vanaf. En dan ook weer wat meer sporten, fietsen en dat soort dingen. Het eten wordt natuurlijk braaf bijgehouden
Live life to the Ender :D
Geen idee. Ik heb het volste vertrouwen in iedereen. Enige probleem wat ik nu zie is dat de lijst met wat dagelijks naar binnen te schuiven volgens mij waaaaaaaaaay minder calo's bevat dan die 2700quote:Op maandag 7 juni 2010 22:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volgens mij moet het zoiets zijn, jaHet kán toch niet kloppen dat jij evenveel moet eten als ik? Ik beweeg misschien iets meer, maar ik weeg de helft
Kloptquote:
Wat jij dagelijks eet of wat je van de dietiste mee hebt gekregen? Ik zou je dietiste in ieder geval volgenquote:Op maandag 7 juni 2010 22:27 schreef PdeHoog het volgende:
Geen idee. Ik heb het volste vertrouwen in iedereen. Enige probleem wat ik nu zie is dat de lijst met wat dagelijks naar binnen te schuiven volgens mij waaaaaaaaaay minder calo's bevat dan die 2700
Wat ik van de dietiste mee heb gekregenquote:Op maandag 7 juni 2010 22:39 schreef Laydina het volgende:
[..]
Wat jij dagelijks eet of wat je van de dietiste mee hebt gekregen? Ik zou je dietiste in ieder geval volgen
Ik hoop hetquote:Op maandag 7 juni 2010 22:49 schreef ColdFeet het volgende:
De trek wordt snel minder hoor, geen zorg!
Ik heb dat programma in een ver verleden ook gevolgd en vond het erg prettig werken. Het is tenminste meetbaar en daarom erg prettig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:05 schreef willempjewever het volgende:
Ja, het is erg makkelijk. En wat ik het fijnste vind en dat zie ik bij andere afvalmogelijkheden niet: je kan zelf bepalen wat je eet. Als ik hier de collega's zie die bijv. dr frank doen, dan heb ik wel wat medelijden met ze. Moeten ze 2 tomaten en een bol mozarella eten. Is wel lekker hoor, maar ik vind het fijner als ik 2 of 4 boterhammen kan nemen en dat zelf wat kan bepalen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb dat programma in een ver verleden ook gevolgd en vond het erg prettig werken. Het is tenminste meetbaar en daarom erg prettig.
Goed bezig iig
Iddquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:06 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ja, het is erg makkelijk. En wat ik het fijnste vind en dat zie ik bij andere afvalmogelijkheden niet: je kan zelf bepalen wat je eet. Als ik hier de collega's zie die bijv. dr frank doen, dan heb ik wel wat medelijden met ze. Moeten ze 2 tomaten en een bol mozarella eten. Is wel lekker hoor, maar ik vind het fijner als ik 2 of 4 boterhammen kan nemen en dat zelf wat kan bepalen.
Zo heb ik zondag patag gegeten, maar dan met weinig saus en geen snack en zo afgevallen. Dat soort dingen wil ik ook kunnen doen af en toe. En met weightwatchers kan je vrij eenvoudig snel zien wat je mag eten op een dag en kan je met dat soort dingen wat rekening houden.
het is volgens mij inmiddels wel algemeen gedacht dat de norm voor obese mensen op een uur bewegen per dag zou moeten liggen, ivm risico op diabetes etc...quote:Op maandag 7 juni 2010 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]Ik heb het ook altijd gehaat, maar ik ben de afgelopen jaren echt veranderd in een hijgerige, moralistische endorfinejunk
Afijn, de norm is een half uur bewegen per dag hè, niet een half uur sporten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |