abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82013176
Even een update van mij:
Ik zit nu al weken op hetzelfde gewicht. Wat aan de ene kant goed is, aan de andere kant erg jammer. Ik heb er nu wel even vrede mee. Probleem is alleen... ik voel me waarschijnlijk nu lelijker dan toen die 18 kilo er nog bij op zaten. En dat treft mij wel even heel hard, omdat het niet logisch is en ik er de eerste weken ook gigantisch blij mee was.
Maar we zullen zien..
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:00:27 #252
279894 winka
There is no place like home..
pi_82047825

Wat balen Laydina dat je je zo voelt Waarschijnlijk omdat het lelijk voelen helemaal niets met je gewicht te maken heeft. En het gaat ook wennen natuurlijk, hoe je eruit ziet.

Ik ben helemaal vergeten hoe ik er eerst uitzag en kan mezelf nog steeds dik en ongelukkig voelen. Ook al heb ik een gezond gewicht. Slank zijn is gewoon niet zaligmakend en het lost ook niet alle problemen die je met jezelf hebt op.

Een vriendin van me dacht altijd dat ze écht gelukkig zou zijn als ze 68 kg zou wegen. Het was een enorme domper voor haar toen ze er achter kwam dat het niet zo was..
pi_82059651
Slechte week gehad en me niet aan m'n dieet gehouden te druk te weinig tijd etc...

Dus niet afgevallen terwijl ik m'n vakantiekilo weg wilde werken.

Maar goed komt wel alleen een week later denk ik.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_82061050
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:24 schreef nz1900 het volgende:
Het gevaar van laag calorie/vet dieeten

Het probleem met dit soort dieeten is dat je te weinig calorieen binnenkrijg en jezelf eigenlijk aan het uithongeren bent. En daarmee vertraag je stofwisseling en je lichaam gaat dan over op een spaarstand. Gevolg daarvan is dat je in het begin goed afvalt maar dat dat steeds minder wordt.
Mensen die dit soort dieeten doen hebben het ook altijd koud. En wat dacht je van andere mogelijke lichamelijk bijwerkingen van dit uithongeren zoals langzaam groeiende nagels, haar dat uitvalt, wondjes gaan genezen minder snel, polsslag naar beneden, en depressie.

Wat gebeurt er nu als deze mensen weer terugkeren naar hun oude voedingspatroon?
Ze komen heel snel weer aan door hun trage stofwisseling en eten veel meer calorieen als voor het dieet door enorme hongergevoelens.

Wat kan je dan beter doen, kies a low carb/high diet dieet zoals atkins of south beach.
mijn eerste post hier en meteen klagen... goed begin
totaal niet met je eens, in ieder geval niet in mijn geval.
ik ben van de 125kg naar 83kg gegaan(still going on) in krap 5maanden door elke dag 1-1.5uur te sporten, en geleidelijk aan ben ik veel minder gaan eten( ging vorige week eens calorieën tellen, en kwam niet boven de 450 per dag(2stuks fruit(appel en kiwi) crackertje,en 80gr rijst met 40ml pastasaus),schrok wel een beetje ervan)
De symptomen die je noemt merk ik niets van,
ik heb het niet koud( loop altijd in t-shirt met spijkerbroek)
mn nagels groeien normaal,
géén uitvallend haar,
wondjes op handen/benen genezen even snel als vroeger,
polsslag weet ik niet,
Depressief word/ben ik zéker niet.
Het enigste nadeel is als ik weer rond de 1500-2000kcal per dag wil gaan eten ben ik wel een tijdje bezig voor mijn lichaam daarmee om kan gaan, met andere woorden: maanden spieren trainen en heel rustig opbouwen. so be it.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 15:14:39 #255
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_82061624
@ Spro, als het voor jou werkt, dan werkt het voor jou. Het klinkt in ieder geval niet overdreven gezond. Of ben je ook nog van de voedingssuplementen om genoegen vitaminen, minderalen ed binnen te krijgen?
Als ik zo weinig zou eten zou ik volgens mij de ganze dag honger hebben. En dat kan ook niet de bedoeling zijn? En wat at je "vroeger" dan?? Kan je van vroeger spreken ik koud 5 maanden .
maar dat je 3 ons per dag ongeveer afvalt als je zo weinig eet, dan geloof ik dat wel.

Maar aangezien je schrijft "still going on"... wat is je doel dan? (hoe lang ben je?)
Live life to the Ender :D
pi_82061873
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 15:14 schreef Ender_W het volgende:
@ Spro, als het voor jou werkt, dan werkt het voor jou. Het klinkt in ieder geval niet overdreven gezond. Of ben je ook nog van de voedingssuplementen om genoegen vitaminen, minderalen ed binnen te krijgen?
Als ik zo weinig zou eten zou ik volgens mij de ganze dag honger hebben. En dat kan ook niet de bedoeling zijn? En wat at je "vroeger" dan?? Kan je van vroeger spreken ik koud 5 maanden .
maar dat je 3 ons per dag ongeveer afvalt als je zo weinig eet, dan geloof ik dat wel.

Maar aangezien je schrijft "still going on"... wat is je doel dan? (hoe lang ben je?)
Tsja, wat is gezond? 125kg wegen in ieder geval niet.
ik neem geen voedingssuplementen ofzo.Ook een hongergevoel heb ik ook totaal niet,gelukkig niet.
Vroeger(de tijd dat ik nog fulltime werkte(ben nu weer student)) at ik ongeveer 8boterhammen op mn werk, en gewoon avondeten.
ik ben btw 1.80meter.
mijn doel? Rond de 70kg wegen, en dan spieren verder opbouwen.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_82115177
Bijna maandag

Dan is het namelijk makkelijker om weer streng op het eten te letten

Weekends zijn vele malen moeilijker ivm de vele verleidingen
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_82131400
BMI 26,9

Vanavond weer sporten
  maandag 31 mei 2010 @ 18:23:22 #259
305352 Uitlogger
Uitlogger
pi_82154288
Hoi hoi.

Ik lees al een tijdje mee in het topic en wil ook een streep door mijn eetgedrag en levenstijl zetten. Ik heb al ruim een jaar niet gekookt en fatsoenlijk gezond gegeten. Het heeft z;n begin een 2 jaar terug getoond toen het uitging met mijn vriendin
ik at altijd goed en vond het super leuk om tekoken. maar inmiddels ben ik een vies lui varken geworden die niet zoveel doet met zn leven.

ik wil ontzettend graag dit veranderen maar ik krijg er maar geen greep op, elke keer zeg ik tegen mezelf dat het de laatste keer is dat ik ben en jerrys haal of ongezond eet. maar ik kan het gewoon niet laten liggen.
ik heb hulp nodig, iemand enig idee hoe ik dit kan krijgen ? want het gaat mij echt niet in mn eentje lukken.

bedankt voor het lezen en eventueel tips.
Uitlogger
pi_82155168
Als je zelf boodschappen doet is toch de eerste stap:
- het niet meer kopen van producten die slecht voor je zijn.

Zolang je het niet in huis hebt kan je het ook niet eten. Het vergt toch wel wat discipline van je, maar als je er echt van overtuigd bent dat je wil afvallen, dan is het mogelijk
Zelf heb ik ook jaren gezegd dat ik wou afvallen, maar telkens hield ik het niet langer dan een week vol. Je zal toch echt die knop moeten omzetten om bepaalde bv etenswaren niet meer te kopen. Begin met de B&J en minder telkens zo met lekkere dingen. Je raakt eraan gewend. echt waar!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:57:25 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_82179191
De lijstjes zijn op dit moment niet bereikbaar vanwege problemen bij het datacentrum. Heb geduld, zodra er meer bekend is, zal dat duidelijk gemaakt worden. Op dit moment is het afwachten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_82179714
ik haat mijn lichaam en de weegschaal
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_82179797
Meer mensen die afvallen via Sonja?

Ik ben gisteren begonnen met Sonja bakker. Wel makkelijk, wordt mij elke dag voor geschotelt wat ik moet eten. Ik eet door de weeks altijd alleen, dus vaak schoot het of erin of ik at gewoon niet, met als resultaat: vreetbuien.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:42:30 #264
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_82180514
Ik in ieder geval niet. Ik persoonlijk, maar dat geldt voor mij, geloof niet in dieten als "Sonja". Ik denk dat het namelijk begint met een verandering in mentaliteit die blijvend moet zijn. Sonja en al die andere diëten zijn vaak maar tijdelijk. Sonja na 6 weken (toch??) klaar dan gaat men weer eten als vanouds en komt men dubbel zo hard aan. Ook zijn deze diëten (voor zover ik weet) de doodsteek voor je metabolisme/stofwisseling, dus ik ben er niet zo van.

Ik geloof eerder in sporten en goed (en voldoende) eetpatroon. Eventueel aangevuld door voedingsuplementen of iets dergelijks.

ps: zijn Ymme en Candy hetzelfde of is dat puur toeval?
pi_82180765
Puur toeval, zie het net ook pas.

En het is niet dat ik persee een dieet wil volgen. Maar meer om het feit dat het wel makkelijk is om een schema te hebben wat ik op een dag moeten eten. Vind het overigens wel wat weinig dus vul het zelf ook nog wel een beetje aan met fruit en cracker. Ik ben iemand die heel snel 'vergeet' te eten. En nooit geen zin heb om voor mij alleen te koken. Maar nu met dit boek en de boodschappen die ik daardoor haal, gaat dit wel.

dinsdag 1 juni 2010 @ 10:55:21 #266
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_82180945
maar wat is het verschil dan met het gebruiken van een "normaal" kookboek met gerechten welke gezond zijn en het gebruiken met het "kookboek" van Sonja Bakker? Wel goed dat je het zelf al aanvult
pi_82181526
Ik wil graag meedoen met dit topic, maar de website http://www.dieet-web.nl/ doet het hier niet en ik begrijp uit de openingspost dat ik mij daar moet aanmelden.

Wat nu?
pi_82182015
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:42 schreef Laydina het volgende:
Als je zelf boodschappen doet is toch de eerste stap:
- het niet meer kopen van producten die slecht voor je zijn.

Zolang je het niet in huis hebt kan je het ook niet eten. Het vergt toch wel wat discipline van je, maar als je er echt van overtuigd bent dat je wil afvallen, dan is het mogelijk
Zelf heb ik ook jaren gezegd dat ik wou afvallen, maar telkens hield ik het niet langer dan een week vol. Je zal toch echt die knop moeten omzetten om bepaalde bv etenswaren niet meer te kopen. Begin met de B&J en minder telkens zo met lekkere dingen. Je raakt eraan gewend. echt waar!
Helemaal mee eens, in het begin vergt het wat discipline maar je word het gewoon. Ik heb het vroeger ook vaak genoeg geprobeerd zonder succes. Maar nu is mijn levenstijl gewoon verandert en gaat het relatief makkelijk. Ik kan zelfs een zak chips kopen en er 2 weken mee doen :-D Dat ging vroeger heus niet hehe. Afgelopen week trouwens weer hard getrained en nu 104.5kg (37.9kg kwijt). Nog 2.1kg te gaan voor 10 juli om mijn doel te halen voor 40kg tegen dan :-D Moet goed lukken!
pi_82182278
Ik merk het ook hoor. Als ik het niet in huis heb is er niets aan de hand. Ik blijf echter wel the hostess with the mostess, dus ik heb regelmatig lekkers over nadat ik bezoek heb gehad.

Dat moet ik dan echt wel weggooien anders is het nog steeds laadklep open en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_82183998
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik merk het ook hoor. Als ik het niet in huis heb is er niets aan de hand. Ik blijf echter wel the hostess with the mostess, dus ik heb regelmatig lekkers over nadat ik bezoek heb gehad.

Dat moet ik dan echt wel weggooien anders is het nog steeds laadklep open en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!
Als je net als ik met kinderen en een partner zit kan je lastig al het snoep de deur uitgooien... ik denk niet dat ze het daarmee eens zijn
pi_82184909
Yup, dat heb ik ondervonden
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_82210489
Net weer getraind.

Nu even bankhangen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:07:16 #273
300039 Figueras
Tralala lala lalaa
pi_82211475
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:50 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Net weer getraind.

Nu even bankhangen
Heel goed Ik ben weer 0,7 kg kwijt, yeah! Ik vind dat ik straks, wanneer ik weer geld krijg, een heel leuk zomerjurkje mag uitzoeken
When all are one and one is all!
pi_82221706
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:07 schreef Figueras het volgende:

[..]
Ik ben weer 0,7 kg kwijt, yeah!
quote:
Ik vind dat ik straks, wanneer ik weer geld krijg, een heel leuk zomerjurkje mag uitzoeken
Zeker doen! zelf doe ik dat ook als ik me goed aan mezelf heb gewerkt
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:41:46 #275
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_82225560
Even een update van mijn kant:

Ik merk dat mijn medicijnen ontzettend goed aanslaan! Ik voel me veel energieker en heb ook veel meer eetlust. En het is ook te merken aan mijn kleding... Ik durfde niet zo goed op de weegschaal te gaan staan, want stel je voor dat het vet alleen verplaatst is en ik helemaal niet afgevallen ben (maf, ik weet het ) maar mijn nieuwsgierigheid was niet langer te bedwingen. Ik ben gewoon 7,5 kilo kwijt!
pi_82226325
Goed werk van iedereen!!
pi_82241422
Zo, dieet-web doet het opeens weer hier en ik heb mij kunnen aanmelden. Ben inmiddels een paar dagen bezig met afvallen volgens de weight watchers methode.

Dat bevalt mij goed, niet als bij sonja of dr frank een vast menu, maar gewoon zelf eten wat je wilt (binnen wat randvoorwaarden zodat je suikerspiegel op niveau blijft) en een weekeindje bij mijn zus waar we patat gaan eten kan ik zo mooi inbouwen.

Mijn vrouw is 20 kilo in een jaar afgevallen met weight watchers en dat is er nooit meer aangekomen. Nu ben ik aan de beurt. Na 3 dagen gaat het goed, zeer goed. Grootste valkuil is het eten in de avonduren (lekker zakje chips ofzo), dat kan nu bijna niet meer omdat ik maar een beperkt aantal punten mag eten en je het dus wat moet plannen. Een keer per week ga ik nog wel een bakje chips nemen, anders houd ik het vast niet maandenlang vol.

Over een jaar hoop ik ook 20 kilo lichter te zijn. Liep tegen suikerziekte aan (zit in de familie en ik kreeg symptonen), dus moet ook wel binnen een jaar afvallen omdat ik anders daar de rest van mijn leven aan vast zit.

Er moet trouwens 22 kilo bij me af, laatste keer dat ik 12 kilo afviel was 15 jaar geleden, hopelijk gaat het nu net zo soepel als toen. Heb trouwens wel een paar keer een dag of 2 geprobeerd, maar pak het nu zeer serieus aan.

Tot slot: ik heb een weight watchprogramma op de pc geinstalleerd. Die maakt nu grafiekjes e.d. voor mij en ik moet een dagboek bijhouden, goede motivatie.

Ik ga 1 keer per week hier een update plaatsen naast het geklets. Niet vaker omdat ik eigenlijk maar 1 keer per week mag wegen van weight watchers (maar stiekem doe ik het 2 keer per dag, maar daar moet ik mee stoppen omdat dat dom is).
pi_82242457
Willempje.. succes!

ga je ook nog sporten ofzo erbij?
pi_82246425
Nee, ga niet sporten nu. Ik wil me eerst even hierop concentreren, is al lastig zat omdat ik veel erin geslopen gedrag moet aanpassen en ik was al niet een supersporter, dus eerst lekker relaxed afvallen.

Ik heb trouwens 2 kleine kids in huis, dus wandel wel veel.
pi_82248764
Ik ben trots. 2de goed dag op een rij.
Zonder snaai aanvallen 's avonds
pi_82248929
Goed bezig ymme!!
pi_82250828
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:21 schreef ymme het volgende:
Ik ben trots. 2de goed dag op een rij.
Zonder snaai aanvallen 's avonds
]
pi_82251336
En allemaal sterkte met het inhouden tijdens mooi weer lekkere trek momenten

* Waarom is bier nou weer zo calorierijk
pi_82257780
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
* Waarom is bier nou weer zo calorierijk
Moet je net als mj hier jicht krijgen, kan je prima zuipen, maar daarna 3 dagen niet lopen door pijn in je grote teen. Drink nu al jaren niet meer (mag wel af en toe een borrel van de dokter, maar dat doe ik amper). Scheelt wel nu ik aan het afvallen ben, heb ik die verleiding niet

En als ik nu eens 2 biertjes drink, dan ben ik gelijk dronken. Lekker goedkoop

Ik ben nu 3 dagen bezig en er liggen nog steeds 2 open zakken chips naast mijn bed en ik heb er niet van gegeten. Super! Ik moet ze trouwens wel weer even in de kast leggen, anders pakt mijn vrouw ze nog een keer als ze tv kijkt en dan hangt er een chipslucht in de slaapkamer en dan moet ik wel heel sterk zijn wil ik niet een hapje proeven.

Moet nog wel wennen aan het afvallen. Had vanavond in het ziekenhuis waar we op bezoek waren voor mijn zoon een gevulde koek gekocht en ik nam er bijna een hap van, gelukkig bedacht ik me net op tijd dat ik aan het lijnen was
pi_82261689
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:05 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Moet je net als mj hier jicht krijgen, kan je prima zuipen, maar daarna 3 dagen niet lopen door pijn in je grote teen. Drink nu al jaren niet meer (mag wel af en toe een borrel van de dokter, maar dat doe ik amper). Scheelt wel nu ik aan het afvallen ben, heb ik die verleiding niet

En als ik nu eens 2 biertjes drink, dan ben ik gelijk dronken. Lekker goedkoop

Ik ben nu 3 dagen bezig en er liggen nog steeds 2 open zakken chips naast mijn bed en ik heb er niet van gegeten. Super! Ik moet ze trouwens wel weer even in de kast leggen, anders pakt mijn vrouw ze nog een keer als ze tv kijkt en dan hangt er een chipslucht in de slaapkamer en dan moet ik wel heel sterk zijn wil ik niet een hapje proeven.

Moet nog wel wennen aan het afvallen. Had vanavond in het ziekenhuis waar we op bezoek waren voor mijn zoon een gevulde koek gekocht en ik nam er bijna een hap van, gelukkig bedacht ik me net op tijd dat ik aan het lijnen was
Erg he als mensen in je omgeving niet aan het diëten zijn ...

vrijdag 4 juni 2010 @ 16:35:55 #286
285545 Rupsebeest
Wordt ooit een mooie vlinder
pi_82334278
Ben ondertussen alweer meer dan 14 kilo afgevallen sinds vorige zomer en zit nu op een bmi van 29 of 30.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:36:14 #287
285545 Rupsebeest
Wordt ooit een mooie vlinder
pi_82334296
-foutje :x
pi_82336228
Weet iemand hoe je net als bij SOS Sonja kan zien wat je "leeftijd" is met het overgewicht en hoe je je vet percetage kan meten (kan dat alleen met zo'n apparaat)?
pi_82428778
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:21 schreef willempjewever het volgende:
Weet iemand hoe je net als bij SOS Sonja kan zien wat je "leeftijd" is met het overgewicht en hoe je je vet percetage kan meten (kan dat alleen met zo'n apparaat)?
Je had toch zo'n site "je echte leeftijd"
pi_82428793
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:26 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Je had toch zo'n site "je echte leeftijd"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Je_Echte_Leeftijd

de ratten lees dit eens;

"Onderzoek CBP

Op 18 december 2009 maakte het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) bekend een onderzoek te hebben afgerond naar Advance, het bedrijf achter "Je Echte Leeftijd"[1]. Hieruit kwam naar voren dat de resultaten van internettests van 2,2 miljoen deelnemers zijn doorverkocht aan derden[2]. Uit het onderzoek blijkt bovendien dat Advance zeer gevoelige gegevens, zoals medische gegevens, heeft verzameld en verwerkt, terwijl hiervoor in beginsel een wettelijk verbod geldt. Advance heeft de betrokkenen van al dit gebruik van hun gegevens niet volgens de wettelijke eisen geïnformeerd. Als afnemer van deze testgegevens werd in dagblad Trouw het farmaceutisch bedrijf Pfizer genoemd[3]."

pi_82428864
Gezellig.. maar zoveel interessants stond er toch niet op? Qua persoonsgegevens? Alleen als ze het graag natrekken mbt ipadressen enzo.
Of moest je ervoor inloggen? Dan is het wel kut
pi_82430346
Even een update.. zit nu op de 19 kilo.. 1tje er weer bij dus. Gaat tergend langzaam en doe er veels te weinig voor, maar ach, ik blijf stabiel.

Gister wel weer sinds ene tijdje wat buikspier/been oefeningen gedaan en dat voel ik nu wel. Moet het proberen vol te houden.
pi_82442721
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:30 schreef willempjewever het volgende:
Liep tegen suikerziekte aan (zit in de familie en ik kreeg symptonen), dus moet ook wel binnen een jaar afvallen omdat ik anders daar de rest van mijn leven aan vast zit.
Herkenbaar Zelfde probleem hier Ben ook begonnen, maar dan gewoon met calorieen tellen en alles in een mooi appje invoeren op mijn PDA. Eens kijken of dat wil werken Qua schuldgevoel als je ziet dat je weer eens over het max aantal heen bent gegaan werkt het wel erg goed
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82443223
Wat is je max aantal, P, en hoe is dat bepaald?
pi_82443678
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:53 schreef ColdFeet het volgende:
Wat is je max aantal, P, en hoe is dat bepaald?
Berekent de tool op basis van gewicht, lengte, activiteit. Je stelt vervolgens een doel en een tijdspad in. Op basis daarvan wordt berekend hoeveel calorieeen je minder moet eten. Nu heb ik er een kleine correctie op toegepast omdat de tool een hoger max aangaf dan de formule zelf.

De tool zegt als BMR 3400. De berekening op deze site bij onderhoud 3431 en als gewone BMR 2800. Dus ik heb de tool iets gecorrigeerd naar beneden. Ook rekening houdend met wat de "gemiddelde" calorieennorm is (=2500). Al met al "mag" ik nu volgens het tooltje 2100-2200 cal . per dag.

Dat aantal lijkt me goed haalbaar, mits ik de grote vette happen en andere overbodige zooi skip.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82443876
Is dat niet wat weinig, P? Ik val op datzelfde aantal ook af, en ik ben een stuk kleiner en lichter dan jij, waarschijnlijk.

't Is volgens mij niet heel goed om ver onder je BMR te gaan zitten.
pi_82443934
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:06 schreef ColdFeet het volgende:
Is dat niet wat weinig, P? Ik val op datzelfde aantal ook af, en ik ben een stuk kleiner en lichter dan jij, waarschijnlijk.

't Is volgens mij niet heel goed om ver onder je BMR te gaan zitten.
Hmm.....ik zal het eens bij de dietiste navragen vanavond Ik wil iig iets hebben waar ik kan rekenen. Een soort leidraad. Vorige keer kreeg ik een lijst met "dit moet je per dag eten en verder veel sporten". Sporten is geen optie! Dus ik wil mijn eetgewoonten inperken en daarnaast uiteraard wel meer bewegen, maar niet naar de sportschool.
pi_82444002
Een man hoort toch ergens tussen de 2000 en 2200 ofzo binnen te krijgen. Dus denk dat P dan redelijk op normaal zit. Hij is nu gewend wss meer te eten, dus als hij zich hieraan houdt heeft ie wel een redelijk begin. Evt er nog iets boven om te wennen (beetje afh hoeveel hij/je nu binnenkrijgt)
pi_82444133
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:08 schreef Laydina het volgende:
(beetje afh hoeveel hij/je nu binnenkrijgt)
Ik heb nu een gemiddelde van ongeveer 2500-2600 maar dat komt omdat ik pas een weekje of zo dit soort dingen registreer en dingen als chocola, kroketten etc. skip. Ook gebak op kantoor skip ik. Daarvoor niet echt zeg maar
pi_82444246
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:08 schreef Laydina het volgende:
Een man hoort toch ergens tussen de 2000 en 2200 ofzo binnen te krijgen. Dus denk dat P dan redelijk op normaal zit. Hij is nu gewend wss meer te eten, dus als hij zich hieraan houdt heeft ie wel een redelijk begin. Evt er nog iets boven om te wennen (beetje afh hoeveel hij/je nu binnenkrijgt)
Een gemiddelde man moet ongeveer 2500 eten, maar P is wel wat groter dan gemiddeld - en meer gewicht betekent gewoon een hogere energiebehoefte.

P, hoezo niet sporten? OK, echt sporten-sporten is misschien een te acute omschakeling, maar zie je misschien mogelijkheden om gewoon meer te gaan bewegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')