mijn eerste post hier en meteen klagen... goed beginquote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:24 schreef nz1900 het volgende:
Het gevaar van laag calorie/vet dieeten
Het probleem met dit soort dieeten is dat je te weinig calorieen binnenkrijg en jezelf eigenlijk aan het uithongeren bent. En daarmee vertraag je stofwisseling en je lichaam gaat dan over op een spaarstand. Gevolg daarvan is dat je in het begin goed afvalt maar dat dat steeds minder wordt.
Mensen die dit soort dieeten doen hebben het ook altijd koud. En wat dacht je van andere mogelijke lichamelijk bijwerkingen van dit uithongeren zoals langzaam groeiende nagels, haar dat uitvalt, wondjes gaan genezen minder snel, polsslag naar beneden, en depressie.
Wat gebeurt er nu als deze mensen weer terugkeren naar hun oude voedingspatroon?
Ze komen heel snel weer aan door hun trage stofwisseling en eten veel meer calorieen als voor het dieet door enorme hongergevoelens.
Wat kan je dan beter doen, kies a low carb/high diet dieet zoals atkins of south beach.
Tsja, wat is gezond? 125kg wegen in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:14 schreef Ender_W het volgende:
@ Spro, als het voor jou werkt, dan werkt het voor jou. Het klinkt in ieder geval niet overdreven gezond. Of ben je ook nog van de voedingssuplementen om genoegen vitaminen, minderalen ed binnen te krijgen?
Als ik zo weinig zou eten zou ik volgens mij de ganze dag honger hebben. En dat kan ook niet de bedoeling zijn? En wat at je "vroeger" dan?? Kan je van vroeger spreken ik koud 5 maanden.
maar dat je 3 ons per dag ongeveer afvalt als je zo weinig eet, dan geloof ik dat wel.
Maar aangezien je schrijft "still going on"... wat is je doel dan? (hoe lang ben je?)
Helemaal mee eens, in het begin vergt het wat discipline maar je word het gewoon. Ik heb het vroeger ook vaak genoeg geprobeerd zonder succes. Maar nu is mijn levenstijl gewoon verandert en gaat het relatief makkelijk. Ik kan zelfs een zak chips kopen en er 2 weken mee doen :-D Dat ging vroeger heus niet hehe. Afgelopen week trouwens weer hard getrained en nu 104.5kg (37.9kg kwijt). Nog 2.1kg te gaan voor 10 juli om mijn doel te halen voor 40kg tegen dan :-D Moet goed lukken!quote:Op maandag 31 mei 2010 18:42 schreef Laydina het volgende:
Als je zelf boodschappen doet is toch de eerste stap:
- het niet meer kopen van producten die slecht voor je zijn.
Zolang je het niet in huis hebt kan je het ook niet eten. Het vergt toch wel wat discipline van je, maar als je er echt van overtuigd bent dat je wil afvallen, dan is het mogelijk![]()
Zelf heb ik ook jaren gezegd dat ik wou afvallen, maar telkens hield ik het niet langer dan een week vol. Je zal toch echt die knop moeten omzetten om bepaalde bv etenswaren niet meer te kopen. Begin met de B&J en minder telkens zo met lekkere dingen. Je raakt eraan gewend. echt waar!
Als je net als ik met kinderen en een partner zit kan je lastig al het snoep de deur uitgooien... ik denk niet dat ze het daarmee eens zijnquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik merk het ook hoor. Als ik het niet in huis heb is er niets aan de hand. Ik blijf echter wel the hostess with the mostess, dus ik heb regelmatig lekkers over nadat ik bezoek heb gehad.
Dat moet ik dan echt wel weggooien anders is het nog steeds laadklep open en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!
Heel goedquote:
quote:
Zeker doen! zelf doe ik dat ook als ik me goed aan mezelf heb gewerktquote:Ik vind dat ik straks, wanneer ik weer geld krijg, een heel leuk zomerjurkje mag uitzoeken
quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:21 schreef ymme het volgende:
Ik ben trots. 2de goed dag op een rij.
Zonder snaai aanvallen 's avonds
Moet je net als mj hier jicht krijgen, kan je prima zuipen, maar daarna 3 dagen niet lopen door pijn in je grote teen. Drink nu al jaren niet meer (mag wel af en toe een borrel van de dokter, maar dat doe ik amper). Scheelt wel nu ik aan het afvallen ben, heb ik die verleiding nietquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
* Waarom is bier nou weer zo calorierijk![]()
Erg he als mensen in je omgeving niet aan het diëten zijn ...quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:05 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Moet je net als mj hier jicht krijgen, kan je prima zuipen, maar daarna 3 dagen niet lopen door pijn in je grote teen. Drink nu al jaren niet meer (mag wel af en toe een borrel van de dokter, maar dat doe ik amper). Scheelt wel nu ik aan het afvallen ben, heb ik die verleiding niet
En als ik nu eens 2 biertjes drink, dan ben ik gelijk dronken. Lekker goedkoop
Ik ben nu 3 dagen bezig en er liggen nog steeds 2 open zakken chips naast mijn bed en ik heb er niet van gegeten. Super! Ik moet ze trouwens wel weer even in de kast leggen, anders pakt mijn vrouw ze nog een keer als ze tv kijkt en dan hangt er een chipslucht in de slaapkamer en dan moet ik wel heel sterk zijn wil ik niet een hapje proeven.
Moet nog wel wennen aan het afvallen. Had vanavond in het ziekenhuis waar we op bezoek waren voor mijn zoon een gevulde koek gekocht en ik nam er bijna een hap van, gelukkig bedacht ik me net op tijd dat ik aan het lijnen was![]()
Je had toch zo'n site "je echte leeftijd"quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:21 schreef willempjewever het volgende:
Weet iemand hoe je net als bij SOS Sonja kan zien wat je "leeftijd" is met het overgewicht en hoe je je vet percetage kan meten (kan dat alleen met zo'n apparaat)?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Je_Echte_Leeftijdquote:Op maandag 7 juni 2010 07:26 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Je had toch zo'n site "je echte leeftijd"
Herkenbaarquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:30 schreef willempjewever het volgende:
Liep tegen suikerziekte aan (zit in de familie en ik kreeg symptonen), dus moet ook wel binnen een jaar afvallen omdat ik anders daar de rest van mijn leven aan vast zit.
Berekent de tool op basis van gewicht, lengte, activiteit. Je stelt vervolgens een doel en een tijdspad in. Op basis daarvan wordt berekend hoeveel calorieeen je minder moet eten. Nu heb ik er een kleine correctie op toegepast omdat de tool een hoger max aangaf dan de formule zelf.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:53 schreef ColdFeet het volgende:
Wat is je max aantal, P, en hoe is dat bepaald?
Hmm.....ik zal het eens bij de dietiste navragen vanavondquote:Op maandag 7 juni 2010 15:06 schreef ColdFeet het volgende:
Is dat niet wat weinig, P? Ik val op datzelfde aantal ook af, en ik ben een stuk kleiner en lichter dan jij, waarschijnlijk.
't Is volgens mij niet heel goed om ver onder je BMR te gaan zitten.
Ik heb nu een gemiddelde van ongeveer 2500-2600 maar dat komt omdat ik pas een weekje of zo dit soort dingen registreer en dingen als chocola, kroketten etc. skip. Ook gebak op kantoor skip ik. Daarvoor niet echt zeg maarquote:Op maandag 7 juni 2010 15:08 schreef Laydina het volgende:
(beetje afh hoeveel hij/je nu binnenkrijgt)
Een gemiddelde man moet ongeveer 2500 eten, maar P is wel wat groter dan gemiddeld - en meer gewicht betekent gewoon een hogere energiebehoefte.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:08 schreef Laydina het volgende:
Een man hoort toch ergens tussen de 2000 en 2200 ofzo binnen te krijgen. Dus denk dat P dan redelijk op normaal zit. Hij is nu gewend wss meer te eten, dus als hij zich hieraan houdt heeft ie wel een redelijk begin. Evt er nog iets boven om te wennen (beetje afh hoeveel hij/je nu binnenkrijgt)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |