Wie zegt dat die tv toen al aan stond?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:20 schreef Gia het volgende:
[..]
De tv stond hard genoeg aan dat een schoonmaakster zou vermoeden dat er nog iemand op die kamer is. Je loopt als schoonmaakster dan niet zomaar een kamer binnen. Stel je voor dat die mensen net effe bezig zijn....
Wie weet heeft hij wel elk jaar op 30 mei een meisje vermoord..... Zou gewoon zomaar kunnen, aangezien hij altijd met meisjes was.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:06 schreef SamSever0 het volgende:
[..]
Ja,maar aan de andere kant is het wel zo dat Joran ook wel heel vaak met meisjes is volgens mij.
Dus, zeg maar een groot deel van het jaar. Het is nog toevalliger dat er een meisje is vermoord die bij hem sliep in de vroege morgen en daarna dood was. Dat is geniaal
Hotel deuren vallen vanzelf in het slot en hoef je doorgaans niet met een sleutel af te sluiten.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:58 schreef mrbrown87 het volgende:
Ligt het aan mij of is het raar dat Joran de deur niet op slot doet wanneer hij vertrekt met zijn bagage? Als hij haar toen al had vermoord was er altijd het risico dat er iemand per ongeluk de kamer binnenkwam (de schoonmaakster) en op het lijk zou stoten. Dit kon zelfs relatief snel na zijn vertrek gebeuren en dan was hij sowieso de sigaar als hij de grens wou oversteken.
Wie zegt van niet?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:22 schreef mrbrown87 het volgende:
[..]
Wie zegt dat die tv toen al aan stond?
Dan zou dit nummer 6 zijn.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie weet heeft hij wel elk jaar op 30 mei een meisje vermoord..... Zou gewoon zomaar kunnen, aangezien hij altijd met meisjes was.
Alleen overdosis zal je nooit officieel bevestigd zien in het nieuws ivm de reputatie van pappa.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:40 schreef fokvragen het volgende:
We lazen eerst, messteken, daarna knuppel, toen tennisracket, daarna met de hand... misschien heeft ze wel per ongeluk een overdosis genomen terwijl Joran onderweg was naar Chili voor dat poker toernooi. Toen hij hoorde dat ze hem zochten nav de dood heeft hij zichzelf aangegeven.
Ik denk eerder dat hij zich heeft aangegeven op advies van Advocaat de Rooij.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:40 schreef fokvragen het volgende:
Toen hij hoorde dat ze hem zochten nav de dood heeft hij zichzelf aangegeven.
Daarom moet er iemand hangen.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:41 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Alleen overdosis zal je nooit officieel bevestigd zien in het nieuws ivm de reputatie van pappa.
Interessant filmpje, hij is daar opvallend rustig net dat hij niets te verbergen heeft in zijn spullen. Wanneer hij daar bebloede kleding bij zich had, had hij daar echt wel anders gezeten. Zelfs een Joran wordt dan zenuwachtig.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:40 schreef El_jefe07 het volgende:
Was dit filmpje al gepost?
http://elcomercio.pe/player/490579
Onderweg naar de gevangenis lijkt het (kan geen Spaans)
tssss, ik weet niet wat jij ruikt hoor, het zaakje stinkt helemaal nietquote:Op zondag 6 juni 2010 17:37 schreef Izaag het volgende:
Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik overtuigd raak dat Joran pwned wordt.
Het zaakje stinkt aan alle kanten.
Och, die heeft allang bedacht dat hij dan gaat zeggen dat hij dat meisje dood op zijn kamer heeft aangetroffen, van schrik de zojuist gehaalde koffie liet vallen en geprobeerd heeft haar te reanimeren. En daarbij is dat bloed op zijn kleding gekomen.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:43 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Interessant filmpje, hij is daar opvallend rustig net dat hij niets te verbergen heeft in zijn spullen. Wanneer hij daar bebloede kleding bij zich had, had hij daar echt wel anders gezeten. Zelfs een Joran wordt dan zenuwachtig.
Zou kunnen. Overdosis, ze is eigenlijk eerder gevonden dan gemeld in het nieuws. Pappa is op de hoogte gesteld, shit, overdosis, geen goed nieuws. Uit beelden was ze met iemand samen, helaas voor Joran was hij dat. Men draait een verhaal in elkaar, daar heeft men even de tijd voor, we zeggen gewoon dat we haar pas x dagen later hebben gevonden. Vervolgens kan het draaiboek uitgevoerd worden, pa is woest, broer heeft al direct een heel verhaal klaar, kort na haar vondst.quote:
Bedankt voor je input!quote:Op zondag 6 juni 2010 17:37 schreef Izaag het volgende:
Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik overtuigd raak dat Joran pwned wordt.
Het zaakje stinkt aan alle kanten.
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:40 schreef El_jefe07 het volgende:
hey thanks voor het filmpje, nog niet gezien of gepost, volgens mij is het een vrij recent vrij gegeven filmpjequote:Op zondag 6 juni 2010 17:40 schreef El_jefe07 het volgende:
Nee, dat is onmogelijk. Laptops zijn gekoppeld aan je DNA en worden automatisch gedeactiveerd zodra Interpol een opsporingsbevel heeft uitgezet.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:49 schreef Jesine het volgende:
[..]
hey thanks voor het filmpje, nog niet gezien of gepost, volgens mij is het een vrij recent vrij gegeven filmpje
- kan iemand zo een beetje vertalen wat er zo gezegd wordt op het filmpje
- hoeveel geld hij daar bij zich heeft
- hij heeft een laptop bij zich, kan hij daar nog iets aan hebben gehad tijdens zijn vlucht? vb mailen e.d.?
het nieuws hebben gevolgd?
ja hoor, en hoe komt ze aan een gebroken nek, en blauwe plekken en weet ik veel hoe toegetakeld ze was, dat heeft ze zeker allemaal gekregen toen ze van het hotel bed is gevallen, yeah right!quote:Op zondag 6 juni 2010 17:48 schreef Izaag het volgende:
Eerst was ze doodgestoken, vervolgens gewurgd en daarna doodgeknuppeld. Wat is het nou?
Het zou me niet verbazen als Joran en dat meisje naar een hotelkamer gingen om samen drugs te gebruiken. En dat ze gestorven is aan een onopzettelijke overdosis. Holloway all over again.
In paniek is Joran hem gesmeerd.
Idd, zo'n net katholiek meisje doet toch niet aan drugs en boys?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zou kunnen. Overdosis, ze is eigenlijk eerder gevonden dan gemeld in het nieuws. Pappa is op de hoogte gesteld, shit, overdosis, geen goed nieuws. Uit beelden was ze met iemand samen, helaas voor Joran was hij dat. Men draait een verhaal in elkaar, daar heeft men even de tijd voor, we zeggen gewoon dat we haar pas x dagen later hebben gevonden. Vervolgens kan het draaiboek uitgevoerd worden, pa is woest, broer heeft al direct een heel verhaal klaar, kort na haar vondst.
Ok, genoeg met die fantasieën
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:43 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Interessant filmpje, hij is daar opvallend rustig net dat hij niets te verbergen heeft in zijn spullen. Wanneer hij daar bebloede kleding bij zich had, had hij daar echt wel anders gezeten. Zelfs een Joran wordt dan zenuwachtig.
ja eh, ik vraag dit maar ff omdat ik geen verstand heb van laptops en aansluitingen e.d. en al helemaal niet in het buitenland, dus graag even een serieus antwoordquote:Op zondag 6 juni 2010 17:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat is onmogelijk. Laptops zijn gekoppeld aan je DNA en worden automatisch gedeactiveerd zodra Interpol een opsporingsbevel heeft uitgezet.
Idd goed filmpje, thanks!quote:Op zondag 6 juni 2010 17:40 schreef El_jefe07 het volgende:
anders had ie even een topicje kunnen openen: "oops I did it again"quote:Op zondag 6 juni 2010 17:51 schreef Jesine het volgende:
[..]
ja eh, ik vraag dit maar ff omdat ik geen verstand heb van laptops en aansluitingen e.d. en al helemaal niet in het buitenland, dus graag even een serieus antwoord
http://www.marcofolio.net(...)what-you-did-big.pngquote:Op zondag 6 juni 2010 17:57 schreef Mercer het volgende:
zijn er al joran t-shirts?
LOL! Zijn er inmiddels al nieuwe shirts???
Van wat ik er van kan verstaan is dit de overdracht van chili aan peru. Controle aan de grens. Hij krijgt vragen over zijn spullen en ik hoor 'm iets zeggen over dat hij snel spullen heeft gepakt. Iets met Santiago, maar Joran is slecht te verstaan. Ben wel benieuwd of iemand het wel goed kan verstaan wat hij zegt als hem iets gevraagd wordt over zijn credit cards?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:40 schreef El_jefe07 het volgende:
waarom denk je dat je je dna moest afstaan bij de computershopquote:Op zondag 6 juni 2010 17:51 schreef Jesine het volgende:
[..]
ja eh, ik vraag dit maar ff omdat ik geen verstand heb van laptops en aansluitingen e.d. en al helemaal niet in het buitenland, dus graag even een serieus antwoord
Ik zie hier in DIE filmpje helemaal geen onomstotelijk bewijs van, in tegendeel zelfs. Ik zie gewoon een gemillimeterd kapsel.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:57 schreef Kasparovi het volgende:
Trouwens, die filmpje laat wél onomstotelijk bewijzen dat hij z'n haar met h202 heeft gebleekt.... En dat ZOU kunnen duiden op een vermomming.
Precies, ze is toch al dood dus verminken kan ook geen kwaad. Maar dat hoefde niet eens omdat ze haar gelijk dezelfde dag hebben begraven (weg bewijs wat voor Joran zijn onschuld kan pleiten). Het is bijna onmogelijk om in zo'n korte tijd een goed onderzoek te doen en te begraven. Zo'n forensisch onderzoek duurt veel langer.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zou kunnen. Overdosis, ze is eigenlijk eerder gevonden dan gemeld in het nieuws. Pappa is op de hoogte gesteld, shit, overdosis, geen goed nieuws. Uit beelden was ze met iemand samen, helaas voor Joran was hij dat. Men draait een verhaal in elkaar, daar heeft men even de tijd voor, we zeggen gewoon dat we haar pas x dagen later hebben gevonden. Vervolgens kan het draaiboek uitgevoerd worden, pa is woest, broer heeft al direct een heel verhaal klaar, kort na haar vondst.
Ok, genoeg met die fantasieën
quote:Op zondag 6 juni 2010 18:07 schreef fokvragen het volgende:
Het is bijna onmogelijk om in zo'n korte tijd een goed onderzoek te doen en te begraven. Zo'n forensisch onderzoek duurt veel langer.
ook bankbiljetten uit Trinidadquote:Op zondag 6 juni 2010 18:01 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Van wat ik er van kan verstaan is dit de overdracht van chili aan peru. Controle aan de grens. Hij krijgt vragen over zijn spullen en ik hoor 'm iets zeggen over dat hij snel spullen heeft gepakt. Iets met Santiago, maar Joran is slecht te verstaan. Ben wel benieuwd of iemand het wel goed kan verstaan wat hij zegt als hem iets gevraagd wordt over zijn credit cards?
Hahaha, hij heeft bankbiljetten uit meerdere landen oa. Thailand en Bolivia. Hij heeft al veel landen bezocht.
quote:He was found with bloody clothes that are being tested with the recovered tennis racquet for DNA
Joran liep wel met een sporttas, maar kan mij niet voorstellen dat het racket daar nu nog in zou zitten. Als dat wel zo is dan kan ie beter het proces overslaan en meteen maar de cel in.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:21 schreef Bruno25 het volgende:
Volgens CNN op tv NU, is ze geslagen met een tennisracket, ze onderzoeken nu DNA op het tennisracket
Zou ze dan niet geschreeuwd hebben of zo?quote:Op zondag 6 juni 2010 18:26 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Joran liep wel met een sporttas, maar kan mij niet voorstellen dat het racket daar nu nog in zou zitten. Als dat wel zo is dan kan ie beter het proces overslaan en meteen maar de cel in.
Overigens moet je wel een woede-aanval hebben denk ik om iemand dood te meppen met een tennisracket, ze zijn wel groot maar vaak wel van een materiaal die het ding lichter maakt. Een simpele tik is dan echt niet hard genoeg. Iemand neerschieten is denk ik makkelijker dan iemand slaan met een racket, niet in de praktische zin, maar bij schieten heb je een afstand tot de dader en slachtoffer, iemand zo hard slaan met een racket, dat vergt kracht en je hebt fysiek contact middels het racket.
Ah ok, dat racket is dus daar gevonden. Voor je edit dacht ik alleen dat ze dat uit afdrukken hadden afgeleid, maar blijkbaar lag dat racket er dan nog.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:21 schreef Bruno25 het volgende:
Volgens CNN op tv NU, is ze geslagen met een tennisracket, ze onderzoeken nu DNA op het tennisracket
[..]
quote:Op zondag 6 juni 2010 18:35 schreef Izaag het volgende:
Mes, knuppel, blote handen, racket.
De corrupte politie, de patholoog-anatoom en het OM hebben hun verhaal nog niet goed glad gestreken. Wat een amateuristische bende.
Het wordt idd wel steeds ongeloofwaardiger allemaalquote:Op zondag 6 juni 2010 18:35 schreef Izaag het volgende:
Mes, knuppel, blote handen, racket.
De corrupte politie, de patholoog-anatoom en het OM hebben hun verhaal nog niet goed glad gestreken. Wat een amateuristische bende.
Joran is een agressief jongen die gewend was als enig kind om zijn zin te krijgen, en daar naast had ie een zware gokverslaving, hij moest geld hebben en zij had het net gewonnen.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:26 schreef xFriendx het volgende:
Overigens moet je wel een woede-aanval hebben denk ik om iemand dood te meppen met een tennisracket, ze zijn wel groot maar vaak wel van een materiaal die het ding lichter maakt.
iemand zo hard slaan met een racket, dat vergt kracht en je hebt fysiek contact middels het racket.
quote:Op zondag 6 juni 2010 18:38 schreef Henk1056 het volgende:
[..]
Het wordt idd wel steeds ongeloofwaardiger allemaal
Ik snap het probleem van de Nederlandse ambassade niet, de verkiezingen staan voor de deur, en daaruit leid ik af dat het allemaal harder moet, meer blauw op straat en geen zachte aanpak, maar vooral de harde aanpak, en nu komt er een keer een harde aanpak, en dan vindt iedereen het toch weer te hard, toch maar weer links stemmen?quote:Op zondag 6 juni 2010 18:47 schreef Jesine het volgende:
van de telegraaf.nl
Nederlandse ambassade roept Peru op het matje LIMA - De Nederlandse ambassade in Peru heeft bij de Peruaanse autoriteiten opheldering gevraagd over de persconferentie waarbij Joran van der Sloot zaterdag werd gepresenteerd. Dat heeft een woordvoerder van de Peruaanse politie gemeld, zo stelt de Amerikaanse zender CNN zondag op zijn website. De ambassade is volgens CNN niet blij met de manier waarop de Nederlandse verdachte aan de pers werd voorgeleid.
Van der Sloot werd in Lima in zijn gevangenistenue in alle openheid aan de pers gepresenteerd als verdachte. Hij moest tot drie keer toe heen en weer lopen, terwijl de media uitgebreid foto's en videobeelden van hem konden maken. Diverse Peruaanse media behandelen Joran in hun publicaties niet als verdachte, maar hebben hem al publiekelijk veroordeeld.
Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken kon zondagmiddag de berichtgeving van CNN niet bevestigen.
nee, we speculeren alleen over ECHTE verdachten, we speculeren hier op een HOOG tuin-huis-en-keuken niveau, dus jouw genoemde verdachte wordt hierin niet meegenomen, alleen serieuze verdachten, en daar is Joran er tot zover de enige vanquote:Op zondag 6 juni 2010 18:48 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
Psst... is er al gespeculeerd over de nicht van de vriend van de kennis van de neef van die Stefany? Want dat is zowat het enigste dat in deze topics nog niet besproken is... ik snap niet waarom sommige van jullie dit zo moeilijk vinden... hij heeft haar vermoord... de reden? Geen idee... zullen we waarschijnlijk nooit weten.... Waarom is ze met hem naar het hotel gegaan? Geen idee...zullen we waarschijnlijk nooit weten... het zal wel niet zijn omdat hij een stuk uit zijn dagboek aan haar wilde voorlezen... nou, wie weet... laten we daar een paar pagina's over gaan speculeren.... hij heeft haar vermoord, en nee... zoals iemand hier beweert, niemand zal door het raam zijn geklommen... KOM OP... geloof je hetzelf?
Inderdaad, dus kom niet met al die fabeltjes... hoe duidelijk kan dit zijn?quote:Op zondag 6 juni 2010 18:50 schreef Jesine het volgende:
[..]
nee, we speculeren alleen over ECHTE verdachten, we speculeren hier op een HOOG tuin-huis-en-keuken niveau, dus jouw genoemde verdachte wordt hierin niet meegenomen, alleen serieuze verdachten, en daar is Joran er tot zover de enige van
wowquote:Op zondag 6 juni 2010 18:48 schreef Jesine het volgende:
[..]
Ik snap het probleem van de Nederlandse ambassade niet, de verkiezingen staan voor de deur, en daaruit leid ik af dat het allemaal harder moet, meer blauw op straat en geen zachte aanpak, maar vooral de harde aanpak, en nu komt er een keer een harde aanpak, en dan vindt iedereen het toch weer te hard, toch maar weer links stemmen?
Er is ook nog een vriend van Joran uit Uruguay waar hij samen mee in Lima verbleef...quote:Op zondag 6 juni 2010 18:50 schreef Jesine het volgende:
[..]
nee, we speculeren alleen over ECHTE verdachten, we speculeren hier op een HOOG tuin-huis-en-keuken niveau, dus jouw genoemde verdachte wordt hierin niet meegenomen, alleen serieuze verdachten, en daar is Joran er tot zover de enige van
Er is ook nog Sinterklaasquote:Op zondag 6 juni 2010 18:53 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Er is ook nog een vriend van Joran uit Uruguay waar hij samen mee in Lima verbleef...
Kan jij ff oprottenquote:
Oh. Dus men vindt het niet erg dat een NL'er moorden pleegt. Flikker toch op!quote:Op zondag 6 juni 2010 18:47 schreef Jesine het volgende:
van de telegraaf.nl
Nederlandse ambassade roept Peru op het matje LIMA - De Nederlandse ambassade in Peru heeft bij de Peruaanse autoriteiten opheldering gevraagd over de persconferentie waarbij Joran van der Sloot zaterdag werd gepresenteerd. Dat heeft een woordvoerder van de Peruaanse politie gemeld, zo stelt de Amerikaanse zender CNN zondag op zijn website. De ambassade is volgens CNN niet blij met de manier waarop de Nederlandse verdachte aan de pers werd voorgeleid.
Van der Sloot werd in Lima in zijn gevangenistenue in alle openheid aan de pers gepresenteerd als verdachte. Hij moest tot drie keer toe heen en weer lopen, terwijl de media uitgebreid foto's en videobeelden van hem konden maken. Diverse Peruaanse media behandelen Joran in hun publicaties niet als verdachte, maar hebben hem al publiekelijk veroordeeld.
Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken kon zondagmiddag de berichtgeving van CNN niet bevestigen.
http://misdaadjournalist.(...)an-de-derde-man.htmlquote:
Het is nog niet eens duidelijk of dat hij het echt heeft gedaan! We zitten allemaal te gokken maar net zoals hij maar ook jij hebben we allemaal recht op waardigheid en een eerlijk proces.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Oh. Dus men vindt het niet erg dat een NL'er moorden pleegt. Flikker toch op!
Als het de gewoonte is in Peru om een moordenaar als vangst uitgebreid aan de pers te showen - al is het maar om duidelijk te maken dat men daar wel wat doet aan criminaliteitsbestrijding - dan is dat hun goed recht.
Volgens de NL'se ambassade had hij zeker een balkje voor de ogen moeten hebben en enkel mogen worden genoemd als "de 22 jarige verdachte, wiens nationaliteit niet genoemd mag worden".
Nederland is veel te soft. En dan kweek je juist dit soort figuren als Joran.
ja precies, moordenaars worden gekweekt en op handen gedragen door de overheidquote:Op zondag 6 juni 2010 18:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Als het de gewoonte is in Peru om een moordenaar als vangst uitgebreid aan de pers te showen - al is het maar om duidelijk te maken dat men daar wel wat doet aan criminaliteitsbestrijding - dan is dat hun goed recht.
Volgens de NL'se ambassade had hij zeker een balkje voor de ogen moeten hebben en enkel mogen worden genoemd als "de 22 jarige verdachte, wiens nationaliteit niet genoemd mag worden".
Hij is vooralsnog niet veroordeeld.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Er zou in haar auto toch drugs (ghb?) zijn gevonden?quote:Op zondag 6 juni 2010 18:52 schreef Henk1056 het volgende:
Ook opgepakte drugskoeriers worden doorgaands gepresenteerd voor de pers als een soort trofee in dat soort landen. Maar volgens mij worden ze dan meestal op een stoel gezet aan een tafeltje met de drugsvangst erop. Echter, nu meer media aandacht en dus ging het ook verder dan gebruikelijk. Plus hij had geen drugs, dus vandaar ook geen tafeltje denk k.
quote:Op zondag 6 juni 2010 18:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
zou wel kunnen aangezien ze blijkbaar laaiende ruzie heeft gehad met haar pa.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:02 schreef Henk1056 het volgende:
Wat ik ook vreemd vind is dat de ouders van Stephany vanaf vrijdag al bezorgd waren omdat ze niets van hun dochter hoorden. Op zaterdag en zondag zit ze gewoon in het casino met Joran te relaxen.
Goedemorgen!quote:Op zondag 6 juni 2010 19:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zou wel kunnen aangezien ze blijkbaar laaiende ruzie heeft gehad met haar pa.
Maar... er zijn wel zo gigantisch veel onzin berichten, er is maar één ding duidelijk en dat is dat ze is overleden
Of hij heeft er doodgeneuktquote:Op zondag 6 juni 2010 19:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zou wel kunnen aangezien ze blijkbaar laaiende ruzie heeft gehad met haar pa.
Maar... er zijn wel zo gigantisch veel onzin berichten, er is maar één ding duidelijk en dat is dat ze is overleden
Zolang jij niet de volledige band tot de beschikking hebt van het moment tot ze de kamer binnenlopen en hij alleen naar buiten loopt (en beter tot het laatste moment van de mogelijke tijd van overlijden), lijkt me deze conclusie compleet onjuist. Maar goed rechter Jesine heeft gesproken.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:04 schreef Jesine het volgende:
Nou, wat mij betreft is hij er behoorlijk bij hoor.
Wij hebben niet alle filmpjes gezien, maar wat ik zo heb gezien en gehoord weet ik genoeg, en de politie zal ongetwijfeld het allemaal netjes bekijken, maar ik als fokforum-mer heb niet zoveel info nodig, kamertje in, kamertje uit, en als er verder niemand de kamer is in gegaan en er ligt vervolgens een dode vrouw op de kamer en de verdachte is Joran vd Sloot, dan weet ik genoeg jah
Enne oh ja, het zou wel mooi zijn als we nog de 2 andere filmpjes te zien zouden krijgen waar hij met koffie terugkomt en weer definitief weg gaat
Eerlijk gezegd kan het me geen ene zak schelen of hij het wel of niet heeft gedaan.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:00 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Het is nog niet eens duidelijk of dat hij het echt heeft gedaan! We zitten allemaal te gokken maar net zoals hij maar ook jij hebben we allemaal recht op waardigheid en een eerlijk proces.
Moeten die filmpjes er wel zijn.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:04 schreef Jesine het volgende:
Enne oh ja, het zou wel mooi zijn als we nog de 2 andere filmpjes te zien zouden krijgen waar hij met koffie terugkomt en weer definitief weg gaat
Ik betwijfel of hij dat daar krijgt.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kan het me geen ene zak schelen of hij het wel of niet heeft gedaan.
En natuurlijk heeft hij recht op een eerlijk proces. En die zal hij ook heus wel krijgen, zelfs in Peru, vooral omdat er zoveel media-aandacht voor is. Maar z'n straf zal ook eerlijk zijn volgens Peruaanse maatstaven. Niet twee jaartjes Nederlandse bak met mogelijkheid tot studie op kosten van de staat.
Ik weet wel zeker van niet. Als hij nu al gepresenteerd wordt als de dader, belooft dat weinig goeds.quote:
*facepalm*quote:Op zondag 6 juni 2010 18:48 schreef Jesine het volgende:
[..]
Ik snap het probleem van de Nederlandse ambassade niet, de verkiezingen staan voor de deur, en daaruit leid ik af dat het allemaal harder moet, meer blauw op straat en geen zachte aanpak, maar vooral de harde aanpak, en nu komt er een keer een harde aanpak, en dan vindt iedereen het toch weer te hard, toch maar weer links stemmen?
Okee. Ik denk van wel.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:17 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat die daar een eerlijk proces krijgt ( zo bedoelde ik het).
Ja maar de kern van de zaak is nu moord, niet het potje met date-rape pillenquote:Op zondag 6 juni 2010 19:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er zou in haar auto toch drugs (ghb?) zijn gevonden?
Wat zegt VDS nog allemaal in dat filmpje?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:40 schreef El_jefe07 het volgende:
Dat kan wel zo zijn, maar moord en zelfs doodslag is niet te bewijzen.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Okee. Ik denk van wel.
Omdat alle aandacht op die zaak gericht is.
Wat is daar nou weer 'doodeng' aan. Stel je niet zo aan zeg.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:27 schreef Ladidadida het volgende:
Doodeng de reacties van sommige mensen, hoe snel kun je oordelen over iemand zegAl die "hij-was-er-dus-hij-zal-het-wel-gedaan-hebben"-reacties, brr!
Misschien dat dit in Nederland zo werkt. Niet in Peru!quote:Op zondag 6 juni 2010 19:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, nogmaals, het enige dat ze hem ten laste kunnen leggen en mogelijk kunnen bewijzen is dat hij de instanties niet gewaarschuwd heeft. Medeplichtigheid wellicht? Want hierdoor heeft de 'ware' dader (in dit verhaal vanuit Joran's view) een voorsprong gekregen. Was Joran meteen naar de politie gestapt, dan waren ze eerder op zoek gegaan naar de ware dader.
Denk je echt dat het zo makkelijk gaat? Met het bewijs dat er nu ligt, + wat DNA, zou hij zelfs in NL vast komen te zitten, dus in Peru zeker weten. Alsof ze hem op zijn woord geloven als hij zegt dat ze ineens dood was toen hij binnen kwam.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar moord en zelfs doodslag is niet te bewijzen.
Joran is niet gek! Hij is van zijn kamer afgeweest, om koffie te halen en kan dus beweren dat ze dood was toen hij terugkwam. Hij heeft nog geprobeerd haar te redden en zo kwam er bloed op zijn kleren. Dat hij op de vlucht sloeg, kwam omdat hij zelf ook wel weet dat hij door het Holloway verhaal de schijn behoorlijk tegen heeft.
Dus, nogmaals, het enige dat ze hem ten laste kunnen leggen en mogelijk kunnen bewijzen is dat hij de instanties niet gewaarschuwd heeft. Medeplichtigheid wellicht? Want hierdoor heeft de 'ware' dader (in dit verhaal vanuit Joran's view) een voorsprong gekregen. Was Joran meteen naar de politie gestapt, dan waren ze eerder op zoek gegaan naar de ware dader.
Oftewel, tja, medeplichtigheid, helpen van een moordenaar kun je dat toch minstens wel noemen.
Maar kunnen ze Joran veroordelen voor moord of doodslag, met onomstotelijk bewijs?
Denk het niet.
want het is zo'n engeltje, he?quote:Op zondag 6 juni 2010 19:27 schreef Ladidadida het volgende:
Doodeng de reacties van sommige mensen, hoe snel kun je oordelen over iemand zegAl die "hij-was-er-dus-hij-zal-het-wel-gedaan-hebben"-reacties, brr!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |