De WebCam is weerbestendigquote:Op zondag 6 juni 2010 11:42 schreef JDude het volgende:
http://bouw.webcam.nl/hornbach/
Deze staat op de Hornbach in aanbouw in Breda. Misschien vliegen er straks nog wat bouwmaterialen rond.
Via 'Projecten' rechtsonder kun je er nog een aantal selecteren verspreid over heel NL.
Waar is hier?quote:Op zondag 6 juni 2010 11:58 schreef knep het volgende:
En alweer bijna 29 graden hier en dat voor 12 uur.
De 30 moet haalbaar zijn.
Wat is er te doen eigenlijk? Stripdagen dus.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:45 schreef Razor21 het volgende:
Nog even mijn berichtje uit het vorige topic :
Op zondag 6 juni 2010 11:35 schreef Razor21 het volgende:
LOL straks deze in de gaten houden (Haarlem) live stream staat een springkussen
http://mozart.amadeus-hotel.com:82/view/index.shtml
![]()
quote:A level 1 surrounding the level 2 was issued for most parts of W Germany, France, Benelux and NE Spain mainly for large hail and severe wind gusts.
quote:...E-central France, S Benelux, W / SW Germany...
Ahead of an upper shortwave trough, warm and moist air is advected into parts of east-central France, Benelux and W Germany. CAPE is forecast to be in a range of 1000 - 2000 J/kg in an environment with 10 - 15 m/s deep layer shear, locally up to 20 m/s. In the eastern parts of this discussion part, the airmass is capped and convective initiation is expected to occur in the late afternoon. Most storms over eastern France tend to become multicellular and may merge into a linear MCS. The main threat is expected to be large hail and severe wind gusts. Ahead of this system, some isolated storms may become supercellular, posing a threat of large hail and severe wind gusts. A tornado is not ruled out as LCL heights should be in a range of 800 - 1500m AGL and LLS may be locally enhanced. The large hail / tornado threat should diminish in the late evening hours as most CAPE is surface-based.
Deze?quote:Op zondag 6 juni 2010 12:23 schreef daanski82 het volgende:
ik ben op zoek naar de site van een persoon die bij Ziggo zit (op de home.eigensite.pagina) die een overzicht heeft van alle radars ook estofex zit er in.
wie heeft voor mij deze link ?
Als het waar is, wordt het één grote disco xDquote:
quote:Op zondag 6 juni 2010 12:29 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Deze?
http://members.home.nl/ti(...)erindexjournaal.html
Speculeren is altijd leukquote:Op zondag 6 juni 2010 12:36 schreef RealZeus het volgende:
Mag ik sceptisch zijn? Er wordt wel vaker geroepen dat er dikke buien aan komen maar dan volgen er 3 regendruppels en een donderslag.
Zo'n bui als op 17 juli 2004 vind ik wel leuk , daar niet van, maar ik zie het niet gebeuren.
Vandaag lijkt ook zo'n dag te worden ja.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:36 schreef RealZeus het volgende:
Mag ik sceptisch zijn? Er wordt wel vaker geroepen dat er dikke buien aan komen maar dan volgen er 3 regendruppels en een donderslag.
Dan hadden we gisteren middag hier al onweer moeten hebben.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:41 schreef Oom_Agent het volgende:
In Nijmegen een veldje AC Floccus, een voorbode van onweer.
[ afbeelding ]
Nee, als die bui over Zuidlaren trekt niet.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:48 schreef kahaarin het volgende:
Oeh, kans op mooie plaatjes!![]()
Is er een kans dat Groningen mooi onweer krijgt?
Uitgerekt ookquote:Op zondag 6 juni 2010 12:53 schreef Drassss het volgende:
Sow flinke rode pit die nu richting Eindhoven gaat trekken zeg!
Leuk voor julliequote:Op zondag 6 juni 2010 12:56 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Uitgerekt ook
Van Tilburg tot voorbij Eindhoven. Zoals het er nu naar uitziet dan
Wooooooot!
Iddquote:Op zondag 6 juni 2010 13:10 schreef Drassss het volgende:
En in 10 minuten is de rode pit ongeveer weg..
De strandgangers gaan ook weer naar huis.quote:File: A58 - Vlissingen - Bergen op Zoom
tussen Heinkenszand en afrit Kapelle - 4 km
Stilstaand verkeer
File: N256 - Zierikzee - Goes
tussen de Zeelandbrug en Wolphaartsdijk - 2 km
Stilstaand verkeer
File: N57 - Rotterdam - Middelburg
tussen Port Zelande en Serooskerke - 4 km
Stilstaand verkeer
+ Duitsers.quote:
Gek he?quote:Op zondag 6 juni 2010 13:30 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
De strandgangers gaan ook weer naar huis.
Omg. Tilburg meldt vooralsnog droog weer. Wel geheel bewolkt en een temperatuur van 24 graden.quote:Op zondag 6 juni 2010 13:44 schreef DuchessX het volgende:
Regen in regio Eindhoven.
En steeds harder ook!
Ik had hier net toch echt een paar druppeltjes hoorquote:Op zondag 6 juni 2010 13:46 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Omg. Tilburg meldt vooralsnog droog weer. Wel geheel bewolkt en een temperatuur van 24 graden.
Dat is bij mij nog droogquote:Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik had hier net toch echt een paar druppeltjes hoor![]()
Okay, het waren er een stuk of tienMaar het waren druppeltjes...
De katten vonden dat het een behoorlijke stortbui was hoorquote:
Klopt, buienradar laat hem ook zien ^^quote:Op zondag 6 juni 2010 13:48 schreef Drassss het volgende:
Echt net ten noorden van Eindhoven ontstaan. Ik heb " prachtig " zicht op de bui vanuit men raam.
Zoals het er nu uitziet niet neequote:Op zondag 6 juni 2010 14:13 schreef Disorder het volgende:
Er komt gewoon bijna geen onweer vandaag he?
Als estofex een level 1 voor een groot deel van NL voorspeld en een level 2 voor zuid oost NL dan verwacht ik toch wel wat meer dan een onweersbuitjequote:Op zondag 6 juni 2010 14:32 schreef Papabear het volgende:
Volgens mij is er ook niet veel meer voorspeld dan enkele buien met mķgelijk wat onweer. Dan hoef je inderdaad geen wolkbreuk te verwachten toch
Aha. Nou, van mij mag het hoor. Laat maar komenquote:Op zondag 6 juni 2010 14:34 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Als estofex een level 1 voor een groot deel van NL voorspeld en een level 2 voor zuid oost NL dan verwacht ik toch wel wat meer dan een onweersbuitje
ze zijn toch begin dit jaar oversgestapt op een ander systeem van levels? level 2 is wat vroeger level 1 was dacht ik .quote:Op zondag 6 juni 2010 14:34 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Als estofex een level 1 voor een groot deel van NL voorspeld en een level 2 voor zuid oost NL dan verwacht ik toch wel wat meer dan een onweersbuitje
Nogmaals, de "echte" buien met onweer zouden achter deze uitstervende lijn moeten komen op het koufront wat nu nog boven frankrijk ligt en nog moet activeren.quote:
Mja, vooralsnog lijkt het nergens op. Maar de dag is nog altijd niet voorbijquote:Op zondag 6 juni 2010 15:06 schreef Schuifpui het volgende:
Nou dat was het dan, een uurtje hele lichte regen, dat was de estofex L1 waarschuwing wel waard!
Ik denk dat je de BBQ wel weer kunt aansteken (als ik buienradar mag geloven)quote:Op zondag 6 juni 2010 16:10 schreef Razor21 het volgende:
Net klaar met de BBQ ik had allemaal heerlijk vlees van de keurslager en had me er op verheugd.
Om 3 uur begonnen net klaar het sputterde wel een beetje hier in Almere.
Denk begin maar vast je weet maar nooit straks met regen.
quote:Op zondag 6 juni 2010 16:42 schreef Green1 het volgende:
Waar hebben die lui het over: http://www.geenstijl.nl/m(...)supercell_trekt.html
Televaag, maar dan nog een tandje ergerquote:Op zondag 6 juni 2010 16:53 schreef Fredo55 het volgende:
GS, altijd erg overdrijven.
Het lijkt de Televaag wel.
Van die pisbuitjes moeten we het maar hebben vandaag.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:01 schreef DemonRage het volgende:
Op het moment is er een pisbuitje ontstaan voor de lijn uit in België.
Dit is gewoon absurde humorquote:Op zondag 6 juni 2010 16:42 schreef Green1 het volgende:
Waar hebben die lui het over: http://www.geenstijl.nl/m(...)supercell_trekt.html
Ik zie het. Op de radar is inmiddels ook een nieuw gebiedje met onweer te zien.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:06 schreef Drassss het volgende:
Begint nu aardig donker te worden Demon net zuid van ons
Zit idd veel water in.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:32 schreef Drassss het volgende:
Gaat best aardig los hier in Eindhoven. Erg goed buitje!
Lucky you! Hier kwamen we niet verder dan wat pissende engeltjesquote:Op zondag 6 juni 2010 18:32 schreef Drassss het volgende:
Gaat best aardig los hier in Eindhoven. Erg goed buitje!
quote:De hulpdiensten van Luik hebben deze namiddag verschillende oproepen gekregen na een kleine tornado die over de stad en de regio trok. De oproepen hadden vooral betrekking op bomen die op de weg lagen, weggewaaide dakpannen, dakgoten. In Esneux was een boom op een huis gevallen. De takken vielen door de ruiten de woning binnen. Er zijn geen gewonden, de schade is aanzienlijk.
Serieus? het heeft net in Ootmarsum en Oldenzaal wel ff flink geplenst, ook al was het kort, hooguit een paar minutenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:11 schreef pfaf het volgende:
Ik heb hier in Twente nog geen druppel gezien.
Mja, als ik zo op buienradar kijk is het ook aardig versnippert allemaal, dus het zou goed kunnen dat het lokaal in de buurt wel geregend heeft.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Serieus? het heeft net in Ootmarsum en Oldenzaal wel ff flink geplenst, ook al was het kort, hooguit een paar minuten
quote:Op zondag 6 juni 2010 21:11 schreef pfaf het volgende:
Ik heb hier in Twente nog geen druppel gezien.
klopt, koelt ook behoorlijk af, we hebben het risico genomen en zijn gewoon gaan bbq-en, was gezellig!quote:Op zondag 6 juni 2010 22:18 schreef aloa het volgende:
Die bui vanaf Engeland lijkt ook niets meer te worden.
klopt ja. 9/10 kilometerquote:Op zondag 6 juni 2010 22:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
klopt, koelt ook behoorlijk af, we hebben het risico genomen en zijn gewoon gaan bbq-en, was gezellig!
Misschien dat het nog gaat activeren boven land, de bewolking zit wel lekker hoog:
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1
Lol, weer nachtspoken?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:37 schreef aloa het volgende:
[..]
klopt ja. 9/10 kilometer
Het KNMI heeft nog steeds een waarschuwing voor Noord holland/ Friesland en Groningen.
Op buienradar zie ik ze, vanuit m'n raam niet? (Leiden)quote:Op zondag 6 juni 2010 23:36 schreef Againzender het volgende:
er ontstaan opeens een paar buien boven de Randstad
begint nu in Amsterdam te regen, heel wisselend qua intensie. lijkt wat onstabiel.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:40 schreef RiKe het volgende:
[..]
Op buienradar zie ik ze, vanuit m'n raam niet? (Leiden)
Owkeej, lijkt me leuk, mag wel weer een keer een mooie bui komen.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:23 schreef aloa het volgende:
De cape is nu weer wat hoger geworden in het Noorden {voor dinsdag}.
In de loop van de ochtend gaat het regenen met kans op onweer.
Ik verwacht er maar niet te veel vanquote:Op maandag 7 juni 2010 20:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk dat zijn goeie berichten! Ik zal alles maar aan de lader gooien![]()
Ben benieuwt morgen
ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/guidance_modelbeoordeling.txtquote:NEERSLAG:
Voor vannacht geven zowel Hirlam als ECHR00 ook een zwak neerslag
signaal, mogelijk uit hogere bewolking (hoogte WF). Morgenmiddag en
avond laten Hirlam en ECHR12 een duidelijk convectief signaal zien en,
alhoewel de verdeling en de totale hoeveelheid per run verschilt, ligt
de nadruk op het westen en noordwesten van het land. De kans op onweer
is vrij groot, INDECS zijn wel wat lager dan de vorige run max. 70% (was
80 %). Verder ook hier de nadruk op het noordwesten. Lokaal kan veel
neerslag vallen, max. 11 mm/24 uur.
Laat het vrijdag ajb wegblijven.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:44 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat is er nou voor donderdag/vrijdag voorspeld? Komt er veel onweer of is dat alweer afgezwakt?
Ik wil wel weer zo'n spektakel zien als vorig jaar 25/26 mei
Max 11mm / 24uur?quote:Op maandag 7 juni 2010 23:09 schreef aloa het volgende:
[..]
ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/guidance_modelbeoordeling.txt
Ah oke bevalt die een beetje qua belichting en kleuren?quote:
Als je hem wil verkopen doe je iets niet goed!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ah oke bevalt die een beetje qua belichting en kleuren?
Ik heb nu de Pentax K10d maar de belichting is gewoon een drama!
Heb em nu te koop staan om een andere camera te nemen, ben er alleen nog niet helemaal uit.
Zware avondspits verwacht door onstuimig weerquote:Regen, hagel, onweersbuien en windstoten zorgen dinsdag voor een zware avondspits. Dat verwacht de VerkeersInformatieDienst, die waarschuwt dat de eerste buien rond 15.00 uur vanuit het zuiden het land binnentrekken.
In de vroege avondspits zorgt dat volgens de VID al voor drukte in de zuidelijke provincies. De kern van het neerslaggebied verschuift middenin de spits naar het centrum van Nederland, waardoor meer dan driehonderd kilometer file wordt verwacht.
Precies, en de televaag doet ook weer mee...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:04 schreef Qebbel het volgende:
't Zal wel weer een hoop heisa om niks zijn.![]()
Moet allemaal nog gaan ontstaan dus dat zal hopelijk wel goed komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als je hem wil verkopen doe je iets niet goed!![]()
Het is een haske goeie camera, Speedy kan er echter niet mee omgaan, echt waar!![]()
![]()
Wordt het trouwens nog wat met onweer vandaag? Gisteren werd gezegd dat er vandaag een grote kans zou zijn maar tot nu toe niet veel te zien:
http://www.buienradar.nl/
Wat is je ISO dan? En welk diafragma enzo? Heb je dat allemaal wel goed staan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Moet allemaal nog gaan ontstaan dus dat zal hopelijk wel goed komen.
Over de camera, ik zit al een tijdje in deze wereld, met mijn oude D70 schoot ik toch beduidelijk betere plaatjes dan met deze camera.
Bij het KNMI heb ik ook wat geschoten maar als ik alles terug kijk dan is het meeste deel gewoon waardeloos omdat hij niet goed wil belichten. Ik kan het wel verder belichten maar dan is de lucht helemaal wit door overbelichting waar ik bij de Nikon D70 niet had![]()
Moet ik eerlijk zijn? Ik neig zelfs de D70 weer te halen omdat ik dan zeker van ben dat ik goeie plaatjes kan schieten
En toch heb ik voor vandaag een beter gevoel dan zondag.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef Gijsje het volgende:
[..]
VID denkt van wel, ben benieuwd viel Zondag ook allemaal flink tegen.
Zullen we anders effe naar zuidoost Duitsland rijden?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:22 schreef Radio-silence het volgende:
Groningen zal vanavond misschien nog wel wat onweer krijgen omdat de CAPE levels daar rond de klok van 18:00 wel aardig zijn. Laten we het hopen!
[ afbeelding ]
Hehe lijkt me prima!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:25 schreef Green1 het volgende:
[..]
Zullen we anders effe naar zuidoost Duitsland rijden?
Heb je een TIV bij de hand?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:25 schreef Green1 het volgende:
[..]
FOK!-DE-Chase Team.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:25 schreef Green1 het volgende:
[..]
Misschien wel FOK!-NL-Chase team, er komen pitjes in: http://www.buienradar.nl/quote:
Niet te zeggen, er zal vast wel regen of een bui vallen maar over onweer enzo... gewoon afwachten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:25 schreef Logician het volgende:
Iemand enig idee of Enschede nog in de prijzen valt vandaag?
Haha, zo komen we elkaar nog eens tegen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:41 schreef Timmos het volgende:
Zeeuws-Vlaanderen flink wat regen.. Wou net vertrekken naar een fotoplekje maar alles is opeens grijs en grauw geworden
Ja Fredo, nu ook weer hier
Hmm, toch hagelkans: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=hagel1x1quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:46 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Haha, zo komen we elkaar nog eens tegen.![]()
Hier op Tholen nu matige regenval, het zwaarste lijkt over Schouwen te gaan.
Hier is het na een paar minuten ook weer blauw en lichtquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:50 schreef Fredo55 het volgende:
Het komt nu met bakken uit de lucht vallen.
edit: lekkage, en de zon schijnt weer.![]()
Er komt nog wat aan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:54 schreef Timmos het volgende:
[..]
Hier is het na een paar minuten ook weer blauw en licht
Het schijnt zometeen snel te kunnen gaan, waarom weet ik niet want snap er altijd nog de ballen vanquote:
Volgens mij omdat de waterdruppels dan hoog genoeg omhoog gevoerd worden, en omdat het hoger kouder is bevriezen ze. Dus hoe hoger de bui, hoe meer kans, denk ik dan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, toch hagelkans: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=hagel1x1
Precies op de gebieden waar de wolken hoog zitten, weet iemand of dat verband heeft en waarom?
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogte1x1
Owkeej, maar wrom gaan die druppels omhoog dan? Of moet je dan denken aan zoiets:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:56 schreef Green1 het volgende:
[..]
Volgens mij omdat de waterdruppels dan steeds omhoog gevoerd worden, en omdat het hoger kouder is, bevriezen ze.
In Goes heeft het even geonweerd geloof ik.. Hier (Terneuzen) alleen wat regen.. De rode pitjes waren nou niet echt rood te noemen zeg maar.. Ook zat er volgens de radars onweer in, maar heb ik niet gehad hierzo..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:01 schreef Burnie88 het volgende:
In Zeeland gaat het al aardig los. Veel pitjes die daar overtrekken.
Daar woon ik en m'n was hangt buiten. Wordt die extra schoon, als het niet wegwaaitquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:14 schreef RiKe het volgende:
Zoals het er naar uit ziet krijgt Leiden zometeen de volle laag![]()
Begint hier ook al behoorlijk te betrekken, zacht te waaien en de bekende regen geur begint op te komen
Ik moet zo nog vanuit Leiden naar een klant in Wassenaar...ik hoop dat de werk bus fatsoenlijk werkt (eerder vandaag ging de achter deur al niet open, dus ik hoop niet dat ik er zo achter kom dat de ruitenwissers het niet doenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:29 schreef Barbaaf het volgende:
Daar woon ik en m'n was hangt buiten. Wordt die extra schoon, als het niet wegwaait
Je verwacht het, en toch schrik je er van....slecht geweten?quote:
Ik vind het altijd wel spannend maar keihard onweer vind ik best engquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:32 schreef RiKe het volgende:
[..]
Je verwacht het, en toch schrik je er van....slecht geweten?
Vergeet dan niet een greppel te gravenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Leuke buitjes voor als je in een tentje op de camping slaapt
Optimistquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:37 schreef Fredo55 het volgende:
Eens kijken of ik wat mee kan pakken van bui nummero 3.
Ik heb al zulke dingen meegemaakt hoor, dit roept gewoon herinneringen opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:35 schreef RiKe het volgende:
[..]
Vergeet dan niet een greppel te graven![]()
Oja, tip, vergeet hem niet dicht te gooien voordat je gaat slapen dan, als je 's nachts moet plassen sta je tot aan je oksels in de bagger
Er zit alleen nog geen onweer in.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:39 schreef RiKe het volgende:
[..]
Optimist
Die 3e in de maak was me nog niet eens opgevallen!
Als dit de hele avond zo door gaat....bring it on!![]()
Paradise by the bliksem light!
Lol, daar hebben we wel eens gekampeerd, blij dat we er nu niet zitten, anders werd het idd greppeltje graven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:45 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
NoordwijkVolgens buienradar komt die bui straks recht hier overheen
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, daar hebben we wel eens gekampeerd, blij dat we er nu niet zitten, anders werd het idd greppeltje graven.
Er komt hier een mooie krul tevoorschijn:
http://www.sat24.nl/
Hier ook in Oost-Brabantquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:13 schreef Burnie88 het volgende:
Maak foto's mensen! Hier in Gelderland zie ik namelijk niets anders dan wat stapelwolken en de zon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |