ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/guidance_modelbeoordeling.txtquote:NEERSLAG:
Voor vannacht geven zowel Hirlam als ECHR00 ook een zwak neerslag
signaal, mogelijk uit hogere bewolking (hoogte WF). Morgenmiddag en
avond laten Hirlam en ECHR12 een duidelijk convectief signaal zien en,
alhoewel de verdeling en de totale hoeveelheid per run verschilt, ligt
de nadruk op het westen en noordwesten van het land. De kans op onweer
is vrij groot, INDECS zijn wel wat lager dan de vorige run max. 70% (was
80 %). Verder ook hier de nadruk op het noordwesten. Lokaal kan veel
neerslag vallen, max. 11 mm/24 uur.
Laat het vrijdag ajb wegblijven.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:44 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat is er nou voor donderdag/vrijdag voorspeld? Komt er veel onweer of is dat alweer afgezwakt?
Ik wil wel weer zo'n spektakel zien als vorig jaar 25/26 mei
Max 11mm / 24uur?quote:Op maandag 7 juni 2010 23:09 schreef aloa het volgende:
[..]
ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/guidance_modelbeoordeling.txt
Ah oke bevalt die een beetje qua belichting en kleuren?quote:
Als je hem wil verkopen doe je iets niet goed!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ah oke bevalt die een beetje qua belichting en kleuren?
Ik heb nu de Pentax K10d maar de belichting is gewoon een drama!
Heb em nu te koop staan om een andere camera te nemen, ben er alleen nog niet helemaal uit.
Zware avondspits verwacht door onstuimig weerquote:Regen, hagel, onweersbuien en windstoten zorgen dinsdag voor een zware avondspits. Dat verwacht de VerkeersInformatieDienst, die waarschuwt dat de eerste buien rond 15.00 uur vanuit het zuiden het land binnentrekken.
In de vroege avondspits zorgt dat volgens de VID al voor drukte in de zuidelijke provincies. De kern van het neerslaggebied verschuift middenin de spits naar het centrum van Nederland, waardoor meer dan driehonderd kilometer file wordt verwacht.
Precies, en de televaag doet ook weer mee...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:04 schreef Qebbel het volgende:
't Zal wel weer een hoop heisa om niks zijn.![]()
Moet allemaal nog gaan ontstaan dus dat zal hopelijk wel goed komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als je hem wil verkopen doe je iets niet goed!![]()
Het is een haske goeie camera, Speedy kan er echter niet mee omgaan, echt waar!![]()
![]()
Wordt het trouwens nog wat met onweer vandaag? Gisteren werd gezegd dat er vandaag een grote kans zou zijn maar tot nu toe niet veel te zien:
http://www.buienradar.nl/
Wat is je ISO dan? En welk diafragma enzo? Heb je dat allemaal wel goed staan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Moet allemaal nog gaan ontstaan dus dat zal hopelijk wel goed komen.
Over de camera, ik zit al een tijdje in deze wereld, met mijn oude D70 schoot ik toch beduidelijk betere plaatjes dan met deze camera.
Bij het KNMI heb ik ook wat geschoten maar als ik alles terug kijk dan is het meeste deel gewoon waardeloos omdat hij niet goed wil belichten. Ik kan het wel verder belichten maar dan is de lucht helemaal wit door overbelichting waar ik bij de Nikon D70 niet had![]()
Moet ik eerlijk zijn? Ik neig zelfs de D70 weer te halen omdat ik dan zeker van ben dat ik goeie plaatjes kan schieten
En toch heb ik voor vandaag een beter gevoel dan zondag.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef Gijsje het volgende:
[..]
VID denkt van wel, ben benieuwd viel Zondag ook allemaal flink tegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |