Hadden ze geen emmer water over z'n hoofd kunnen gooien voordat ze em vrij lieten, iemand er zo uitgetakeld vandoor laten gaan is vragen om slechte publiciteit.....quote:
Ook wanneer het op internationale wateren vaart? Ik denk niet dat de israeliers zo dom zijn.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:31 schreef iehlaak het volgende:
Een Iraans marineschip dat in de buurt komt gaat naar de bodem.
Je hebt gelijk, incluis dat rare dikke randjequote:Op zondag 6 juni 2010 18:37 schreef BasOne het volgende:
[..]
Kan...
Israëli D2 steel blade combat knife
[ afbeelding ]
Lijkt er veel op,
denk niet dat Israel schepen met wapens op deze manier op gaat vangenquote:Op zondag 6 juni 2010 19:38 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat men gelijke behandeling moet verrichten. Als je verbiedt om Hamas wapens te geven dan moet hetzelfde ook voor Israel gelden. Israel krijgt/koopt miljarden aan wapens uit de hele wereld. Zolang Israel dat recht heeft, hebben de Palestijnen (dus hamas ook) dat recht ook. Israel heeft vaker laten zien dat er niet verstandig met wapens wordt omgegaan.
Waarschijnlijk niet allemaal, maar het is niet uit te sluiten dat een aantal van de messen veroverd zijn van de soldaten.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:14 schreef paddy het volgende:
Waar is die foto van die dikke man met dat mes toen gepost? Kan het zo niet weer vinden.
Dus volgens jou zijn al die messen waar opnamen van gemaakt gewoon messen van de soldaten. Moussie?
Hier kan ik alleen nog maar om lachenquote:Op zondag 6 juni 2010 19:38 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat men gelijke behandeling moet verrichten. Als je verbiedt om Hamas wapens te geven dan moet hetzelfde ook voor Israel gelden. Israel krijgt/koopt miljarden aan wapens uit de hele wereld. Zolang Israel dat recht heeft, hebben de Palestijnen (dus hamas ook) dat recht ook. Israel heeft vaker laten zien dat er niet verstandig met wapens wordt omgegaan.
quote:Op zondag 6 juni 2010 19:38 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Iran steunt terreurgroepen als Hamas en Hezbollah met honderden miljoenen dollars en wapens. Daar is meer bewijs voor dan dat Israël Koerdische groeperingen steunt. De Koerden strijden al zo'n 100 jaar voor een onafhankelijke staat toen Israël nog niet eens bestond.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:45 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
algemeen bekend dat de mossad vooral ook Koerdische (terreur)groepen steunt en heeft gesteund.
En de CIA steunde:quote:Op zondag 6 juni 2010 20:34 schreef Irakees het volgende:
[..]
Iran steunt terreurgroepen als Hamas en Hezbollah met honderden miljoenen dollars en wapens. Daar is meer bewijs voor dan dat Israël Koerdische groeperingen steunt. De Koerden strijden al zo'n 100 jaar voor een onafhankelijke staat toen Israël nog niet eens bestond.
Niet allemaal hoorquote:Op zondag 6 juni 2010 20:14 schreef paddy het volgende:
Waar is die foto van die dikke man met dat mes toen gepost? Kan het zo niet weer vinden.
Dus volgens jou zijn al die messen waar opnamen van gemaakt gewoon messen van de soldaten. Moussie?
In Irak beschikken de Koerden al over een de facto staat die om de paar dagen door Iraanse en Turkse artillerie onder vuur wordt genomen. Als we het over overheersing hebben, dan moet je voornamelijk bij Iran, Syrië en Turkije zijn.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
heeft iemand zin btw om met een vloot naar Koerdistan te varen om Koerdistan te bevrijden van de Turkse/Irakeese overheersing![]()
.
Ik weet niet hoe jij denkt dat ze elkaar afmaakten voor de tijd dat er vuurwapens bestonden en daarna.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet allemaal hoor
[ afbeelding ]
zoals je bij deze uitstalling ziet komt het grootste gedeelte gewoon uit de keuken, ze hebben er zelfs de slijpstaaf of hoe zo'n ding genoemd wordt bij gelegd. Er zitten er ook wat zakmessen tussen, en twee dingen waarvan niet duidelijk is wat het is, stiletto of briefopener .. en van dat grote ceremionele geval zie je zo dat die bot is.
Van dezelfde site
[ afbeelding ]
http://idfspokesperson.co(...)la-ship-31-may-2010/
Nou nou, gevaarlijk hoor allemaal, vooral de CD-r's .. al moet ik toegeven dat die presentatie op dat arafat-sjaaltje en hamas-vlag wel erg stemmi(n)g(makend) is ..
Het zal dan wel aan mij liggen maar ik zie daar niets speciaals, tentstokken en gereedschap, niets wat er niet op een schip met die missie thuis hoort
Maar ja, gezien deze zware bewapening kan je uiteraard niet anders dan concluderen dat deze 'terroristen' doelbewust op zoek zijn geweest naar een confrontatie .. zoiets?
Irakese overheersing? Waar heb jij het nou over? In Irak hebben de Koerden evenveel recht als elk ander Irakees. Ze mogen de Koerdische vlag heisen, eigen taal praten en onderwijzen, hebben Koerdische feestdagen, mogen stemmen, doen mee in de regering en bouwen een mooi Noord-Irak op. Nogmaals, welke overheersing?quote:Op zondag 6 juni 2010 14:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die Anne de Jong dan, die even vertelt hoe het allemaal precies aan boord van dat schip er aan toe ging, terwijl ze op een andere boot zat. Gisteren toen ze bij Knevel en van den Brink haar de beelden lieten zien had ze er geen mening over, je ziet maar hoe diep het ingeworteld zit, heeft iemand zin btw om met een vloot naar Koerdistan te varen om Koerdistan te bevrijden van de Turkse/Irakeese overheersing![]()
.
Joh. Daarom is het ook bullshit. Niet dat een Iraniër het niet gezegd zal hebben, maar ze gebruiken het slechts als propaganda, zoals Haaretz ook doet.quote:Any intervention by the Iranian military would be considered highly provocative by Israel
Zei ik Irak, ik bedoel Iran,quote:Op zondag 6 juni 2010 20:58 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Irakese overheersing? Waar heb jij het nou over? In Irak hebben de Koerden evenveel recht als elk ander Irakees. Ze mogen de Koerdische vlag heisen, eigen taal praten en onderwijzen, hebben Koerdische feestdagen, mogen stemmen, doen mee in de regering en bouwen een mooi Noord-Irak op. Nogmaals, welke overheersing?
Ik tel 15 keukenmessen, 5 zakmessen, een ceremonieel mes en een wetstaal, het mes wat die ene op de foto met de soldaat vasthoud ligt hier niet tussen zelfs.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet allemaal hoor
[ afbeelding ]
zoals je bij deze uitstalling ziet komt het grootste gedeelte gewoon uit de keuken, ze hebben er zelfs de slijpstaaf of hoe zo'n ding genoemd wordt bij gelegd. Er zitten er ook wat zakmessen tussen, en twee dingen waarvan niet duidelijk is wat het is, stiletto of briefopener .. en van dat grote ceremionele geval zie je zo dat die bot is.
Van dezelfde site
[ afbeelding ]
http://idfspokesperson.co(...)la-ship-31-may-2010/
Nou nou, gevaarlijk hoor allemaal, vooral de CD-r's .. al moet ik toegeven dat die presentatie op dat arafat-sjaaltje en hamas-vlag wel erg stemmi(n)g(makend) is ..
Het zal dan wel aan mij liggen maar ik zie daar niets speciaals, tentstokken en gereedschap, niets wat er niet op een schip met die missie thuis hoort
Maar ja, gezien deze zware bewapening kan je uiteraard niet anders dan concluderen dat deze 'terroristen' doelbewust op zoek zijn geweest naar een confrontatie .. zoiets?
Dit stuk suggereert iets anders:quote:Op zondag 6 juni 2010 15:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Er is al meer dan 20 jaar een PKK-probleem aan de gang, maar niemand die daarvoor de Koerden beschuldigt of aanvalt.
quote:Gedurende de periode 1970-1990 zijn naar schatting ruim 4000 Koerdische dorpen verwoest door bulldozers. Niet alleen de economie, maar ook de Koerdische cultuur, de leefwijze en de samenleving werden op brute wijze verwoest.
Turkije is in 1984 begonnen met een intensieve oorlog tegen de Arbeiderspartij van Koerdistan (PKK). Hierbij veroverden zij steeds meer sympathie van de (rurale) bevolking in het land. Om de steun vanuit de Koerdische dorpen naar de PKK te onderdrukken, besloot de Turkse regering om psychische druk uit te oefenen. Bewoners werden zo gedwongen om naar dorpen te verhuizen waar zij niet gemakkelijk in contact konden komen met de leden van de PKK. In sommige gevallen werden dorpelingen zelfs voor de keuze gesteld waarin zij moesten kiezen tussen het steunen van een pro-Turkse aanpak van de PKK en het steunen van de PKK. In het laatste geval moesten de bewoners noodgedwongen hun huizen en leefomgeving verlaten. Ook kwam het weleens voor dat militairen opdrachten gaven om de dorpen te verlaten, waarna zij alles in brand staken. Hierdoor raakten duizenden dorpen onbewoonbaar en werden de bewoners gedwongen om zich in een andere regio te vestigen.
Moet je niet op ingaan Irakees, is hetzelfde als met een diehard Turks persoon debateren of de Armeense Genocide wel/niet een Genocide is/was, je zal niet snel het juiste antwoord krijgen helaas.quote:
wetstaal was het woord, bedankt .. hoe je dat als wapen zou willen gebruiken ontgaat mij trouwens helemaal, je kan ermee wel een deuk maken in een zacht pakje boter maar de verpakking blijft wel heel, dus als steekwapen is het waardeloos, en om mee te slaan? Een klap met de vlakke hand komt harder aan denk ik dan een klap met dat dingquote:Op zondag 6 juni 2010 21:06 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ik tel 15 keukenmessen, 5 zakmessen, een ceremonieel mes en een wetstaal, het mes wat die ene op de foto met de soldaat vasthoud ligt hier niet tussen zelfs.
Op de grote foto zie ik niets anders dan gereedschap liggen.
tja....
Stemming makerij idd....
aah, ik vond ze al zo dik voor CD-r's, misschien pakjes van 6 of zo, weet ik veel hoe ze dat verpakken in die streken .. hoe dan ook niet direct iets wat je als wapen zou betitelen dusquote:Btw Moussie, je CD-r's zijn slijp/schuurschijven
Mja, ik corrigeerde hem alleen maar. Jij moet je beeld van het Koerdische volk ook niet bijstellen na een opmerking van een Turkse user. Die zijn toch wel de laatsten die in hun naam mogen spreken. Ik neem hun reacties dan ook met een korreltje zout.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Moet je niet op ingaan Irakees, is hetzelfde als met een diehard Turks persoon debateren of de Armeense Genocide wel/niet een Genocide is/was, je zal niet snel het juiste antwoord krijgen helaas.
Waar het op neer komt is dat ze volgens jou helemaal niet konden vertrekken want zelfs een lakroller wordt nog gezien als wapenquote:Op zondag 6 juni 2010 20:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij denkt dat ze elkaar afmaakten voor de tijd dat er vuurwapens bestonden en daarna.
Maar deze 'activisten' wouden blijkbaar bepaalde tijden doen herleven, tijden van, Mohammed.
Natuurlijk konden ze niet met vuurwapens en raketten vertrekken, dat zou Turkije in een slecht daglicht stellen.
Dit was veel makkelijker en op zo'n schip, met soldaten zonder vuurwapen in hun net zo dodelijk.
Mooi! Dan heb ik weer iemand blij gemaakt!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hier kan ik alleen nog maar om lachen
bron:http://www.worldpolicy.org/projects/arms/reports/israel050602.htmlquote:Military and Economic Aid
Since 1976, Israel had been the largest annual recipient of U.S. foreign assistance. According to a November 2001 Congressional Research Service report, Israel: U.S. Foreign Assistance, U.S. aid to Israel in the last half century has totaled a whopping $81.3 billion.
In recent years, Israel remains the top recipient of U.S. military and economic assistance. The most commonly cited figure is $3 billion a year, with about $1.8 billion a year in Foreign Military Financing (FMF) grants from the Department of Defense and an additional $1.2 billion a year in Economic Support Funds (ESF) from the Department of State. In the last decade FMF grants to Israel have totaled $18.2 billion. In fact, 17% of all U.S. foreign aid is earmarked for Israel.
For 2003, the Bush administration is proposing that Israel receive $2.76 billion in foreign aid, with $2.1 billion in FMF and $600 million in ESF. An additional $28 million will go to Israel for the purchase U.S. manufactured counter terrorism equipment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |