abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juni 2010 @ 13:09:13 #101
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82391243
Heb je allemaal niks aan Optimistic. Zoals jij de verklaringen van de Israëli wegwuift, moet je dat bij deze natuurlijk ook doen.

Waarom meet je met 2 maten? Leg dat eens uit.
pi_82391595
die ooggetuigen verklaringen heb ik nou eenmaal grote moeite om te geloven. In dit conflict zijn beide schuldig al heb ik niemand kunnen betrappen op een uitleg hoe Israel het dan wel gedaan zou moeten hebben?

Ik ben in de overtuiging dat Turkije hierin een grote rol heel gespeeld en dit makkelijk voorkomen had kunnen worden. Al ben ik in de overtuiging dat deze gebeurtenis een bijzaak is en onderdeel is van een grotere gedachte (= het stoppen van banden met Israel door Turkije)
  zondag 6 juni 2010 @ 13:23:56 #103
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82391800
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:17 schreef mm1985 het volgende:
die ooggetuigen verklaringen heb ik nou eenmaal grote moeite om te geloven. In dit conflict zijn beide schuldig al heb ik niemand kunnen betrappen op een uitleg hoe Israel het dan wel gedaan zou moeten hebben?
Simpel, de schepen pas moeten dwingen te stoppen en eventueel enteren binnen de internationaal erkende 24 mijls douane zone.

Ik vraag me af of de activisten dan alsnog zo agressief hadden gereageerd.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82391961
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:23 schreef BasOne het volgende:

[..]

Simpel, de schepen pas moeten dwingen te stoppen en eventueel enteren binnen de internationaal erkende 24 mijls douane zone.

Ik vraag me af of de activisten dan alsnog zo agressief hadden gereageerd.
die kwamen om rotzooi te trappen, bij die andere boten is het gewoon goed gegaan. Vind het vrij naief om te denken dat het in terotriale wateren wel goed zou gaan.
  zondag 6 juni 2010 @ 13:29:26 #105
16715 Mylene
*schatje*
pi_82392000
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:28 schreef mm1985 het volgende:

[..]

die kwamen om rotzooi te trappen, bij die andere boten is het gewoon goed gegaan. Vind het vrij naief om te denken dat het in terotriale wateren wel goed zou gaan.
Spijker kop ja
pi_82392762
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:53 schreef Mylene het volgende:

[..]

Zoals gezegd, VN resolutie is 242 is duidelijk wat dat betreft. Het probleem is niet alleen de bezetting, maar ook de raketaanvallen bestempeld als oorlogsmisdaden door mensenrechtenorganisatie Human Right Watch. Dus niet enkel Israël pleegt oorlogsmisdaden. Van terugtrekking kan geen sprake zijn zolang dit geweld blijft aanhouden.
Tja, ware het niet dat Palestina geen staat is en geen lid van de VN, alleen waarnemer, en dat ook alleen maar omdat de VN de protesten van Israël tegen het toelaten van 'die terroristen' naast zich neer heeft gelegd en Arafat in 1974 als belanghebbende partij heeft uitgenodigd om te komen.

Dus tja, ergens krijg je dan net zoiets als Israël met zijn kernwapens .. we hebben niks ondertekend dus we hoeven ons ook nergens aan te houden ..

Trouwens, uit hetzelfde jaar
quote:
Recognizing the imperative need to put an earky end to colonial ruel, foreign domination and alien subjugation,

1. Reaffirms the inalienable right of all people under colonial and foreign domination and alien subjugation to self-determination, freedom and indepemdence in conformity with General Assembly resolution 1514 (XV) and other relevant resolutions of the United Nations;

2. Renews it's call to all States to recognize the right to self-determination and independence of all people subject to colonial and foreign domination and alien subjugation and to offer them moral, material and other forms of assistence in their struggle to exercise fully their inalienable right to self-determination and independence;

3. Reaffirms the legitimacy of the peoples' struggle for liberation from colonial and foreign domination and alien subjugation by all available means, including armed struggle;

4. Demands full respect for the basic human rights of all individualls detained or imprisoned as a result of their struggle for self-determination and independence, and strict respect for article 5 of the Universal Declaration Of Human Rights under which no one shall be subjected to torture or to cruel, inhumane or degrading treatment, and their immediate release;

[5 en 6 gaan over Portugal]

7. Strongly condemns all Governments which do not recognize the right to self-determination and independence of peoples under colonial and foreign domination and alien subjugation, notably the peoples of Africa end the Palestinian people.
http://daccess-dds-ny.un.(...)3848.pdf?OpenElement
pleased to meet you
  zondag 6 juni 2010 @ 13:53:41 #107
16715 Mylene
*schatje*
pi_82393018
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, ware het niet dat Palestina geen staat is en geen lid van de VN, alleen waarnemer, en dat ook alleen maar omdat de VN de protesten van Israël tegen het toelaten van 'die terroristen' naast zich neer heeft gelegd en Arafat in 1974 als belanghebbende partij heeft uitgenodigd om te komen.
Resolutie 242 heeft het duidelijk over alle betrokken partijen, dus niet enkel Israël. Dat zou helemaal mooi worden .
quote:
* alle betrokken partijen de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat in de regio respecteren.
  zondag 6 juni 2010 @ 13:59:24 #108
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82393298
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:56 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dat weet ik wel. Alleen moet dat gescherm met het eenzijdig schemeren van VN resolutie's dan ook ophouden.
Die bedoel ik ook, het mes snijdt naar 2 kanten. Je kunt niet met 1 papier in de hand de hele situatie willen oplossen. Dat de verdragen met voeten worden getreden is duidelijk en dat er partijen lijnrecht tegenover elkaar staan ook.
be nice or go away
pi_82393814
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:54 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Heb je allemaal niks aan Optimistic. Zoals jij de verklaringen van de Israëli wegwuift, moet je dat bij deze natuurlijk ook doen.

Waarom meet je met 2 maten? Leg dat eens uit.
Israel geeft een stukje video waardoor je de indruk krijgt dat de passagiers/activisten provocaties lokten. Israel zei niet precies wat er gebeurden voordat de soldaten op het dek kwamen. Deze en andere momenten worden door verschillende ooggetuigen, uit verschillende landen min of meer verteld: Israel was de boosdoener en de activisten hadden geen wapens bij zich. De natuurlijke reactie van activisten kwam na schoten uit helikopter en het negeren van witte vlag.
pi_82394222
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:17 schreef mm1985 het volgende:

Ik ben in de overtuiging dat Turkije hierin een grote rol heel gespeeld en dit makkelijk voorkomen had kunnen worden. Al ben ik in de overtuiging dat deze gebeurtenis een bijzaak is en onderdeel is van een grotere gedachte (= het stoppen van banden met Israel door Turkije)
Heb je de foto's niet gezien in de Turkse Krant Hurriyet, bloedende soldaten die in elkaar worden geslagen en van dek naar dek worden gesleept, maar je kon ook het verschil zien tussen de echte vredesactivisten en dat stelletje terroristen aan boord. Er waren namelijk ook mensen die de gewonde soldaten probeerden te verzorgen, maar Israel had desalniettemin alle recht, om de terroristen uit te schakelen.
pi_82395089
Iran laat weer van zich horen met nucleaire wapens en zaken dit keer.
Lekkere deal hoor met Turkije, ik hoop een snelle, en rustige coup door het Turkse Leger.

http://www.haaretz.com/ne(...)t-via-dubai-1.294483

According to the report, an Iranian company has purchased control systems from one of Germany's leading electronic manufacturers. The deal was negotiated with a Dubai trading company, which in turn sold Iran a range of electronic equipment for use at its enrichment facility, the British website reported.

The report comes amid growing concerns that though Iran claims its nuclear program has only peaceful aims, Tehran is in fact working toward manufacturing nuclear weapons.

According to the Sunday Telegraph, Iran has smuggled German computers, controllers, communication cards and cables into Iran. The equipment was sold to Iran via a Dubai intermediary, using false certificates for companies in Asia, without the knowledge of the German manufacturer.

Last month, U.S. and United Nations officials launched an investigation into Tehran's acquisition of components restricted for sale to Iran under UN resolutions. The investigation, which covered several Western companies suspected of violating said resolutions has now been expanded to Dubai, already under American pressure to prevent the transfer of technology to Iran.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:40:15 #113
16715 Mylene
*schatje*
pi_82395131
Ik geloof ook niet in de gekleurde verklaringen van de mensen aan boord. Duh, dat ze zeggen dat Israël de grote boosdoener begon. Wat ik helemaal met een flinke korrel zout neem zijn de verklaringen van de lui die zo aan het meppen waren .
  zondag 6 juni 2010 @ 14:40:20 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82395136
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82395301
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:40 schreef Mylene het volgende:
Ik geloof ook niet in de gekleurde verklaringen van de mensen aan boord. Duh, dat ze zeggen dat Israël de grote boosdoener begon. Wat ik helemaal met een flinke korrel zout neem zijn de verklaringen van de lui die zo aan het meppen waren .
Die Anne de Jong dan, die even vertelt hoe het allemaal precies aan boord van dat schip er aan toe ging, terwijl ze op een andere boot zat. Gisteren toen ze bij Knevel en van den Brink haar de beelden lieten zien had ze er geen mening over, je ziet maar hoe diep het ingeworteld zit, heeft iemand zin btw om met een vloot naar Koerdistan te varen om Koerdistan te bevrijden van de Turkse/Irakeese overheersing .
pi_82395424
Damn, steeds over Koerden. Lieve Paro, de grootste demonstraties in Turkije waren onder de Koerden. De helft van de overledenen zijn dan ook Koerdisch. Het Oosten van Turkije, waar het merendeel Koerdisch is, is juist het meest anti-Israel. Ik denk niet dat die zitten te wachten op een vriendschap met Israel.

Niet iedere Koerd is een PKK'er.
pi_82395524
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:47 schreef Bortecinem het volgende:
Damn, steeds over Koerden. Lieve Paro, de grootste demonstraties in Turkije waren onder de Koerden. De helft van de overledenen zijn dan ook Koerdisch. Het Oosten van Turkije, waar het merendeel Koerdisch is, is juist het meest anti-Israel. Ik denk niet dat die zitten te wachten op een vriendschap met Israel.

Nou en, het gaat er om dat we ze willen bevrijden Bortecinem van de Turkse overheersing,
dat zal ze leren.
pi_82395672
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:47 schreef Bortecinem het volgende:

Overigens is het helemaal niet waar wat je zegt over zogenaamde Koerdische demonstraties en opstandelingen die gestorven zouden zijn. Ik kan er tenminste niets over terugvinden.

Maar misschien dat je mij wat kan verblijden met enkele bronnen.

Anders zeg ik inderdaad voortaan alleen de PKK.
pi_82395771
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:53 schreef Mylene het volgende:

[..]

Resolutie 242 heeft het duidelijk over alle betrokken partijen, dus niet enkel Israël. Dat zou helemaal mooi worden .
[..]
euhm
quote:
alle betrokken partijen de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat in de regio respecteren.
Komt dat even handig uit dan, dat Palestina geen staat is, die hoef je dus niet te respecteren, nog handiger als die nog niet eens een vertegenwoordiger/waarnemer heeft bij de VN, iets wat Israël met succes wist te blokkeren tot 1974 .. het is niet voor niets dat hetgeen ik daar zat te quoten het niet heeft over 'staten', maar nadrukkelijk praat over de 'bevolking' en haar diverse onvervreemdbare rechten
pleased to meet you
pi_82395809
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Overigens is het helemaal niet waar wat je zegt over zogenaamde Koerdische demonstraties en opstandelingen die gestorven zouden zijn. Ik kan er tenminste niets over terugvinden.

Maar misschien dat je mij wat kan verblijden met enkele bronnen.

Anders zeg ik inderdaad voortaan alleen de PKK.
Niks waar over de Koerdische demonstraties? In een van de 22 topics is een link geplaatst - door ik meen EchoAlpa? - van foto's van de demonstraties in Turkije. De grootste demonstraties waren in het oosten van Turkije en daar wonen nou eenmaal meer Koerden dan Turken. En dat kon je ook wel zien aan de spandoeken die veelal in het Koerdisch waren.

Even kijken of ik die link kan vinden. En een bron met de afkomst van de overledenen natuurlijk.
pi_82395894
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:56 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Niks waar over de Koerdische demonstraties? In een van de 22 topics is een link geplaatst - door ik meen EchoAlpa? - van foto's van de demonstraties in Turkije. De grootste demonstraties waren in het oosten van Turkije en daar wonen nou eenmaal meer Koerden dan Turken. En dat kon je ook wel zien aan de spandoeken die veelal in het Koerdisch waren.

Even kijken of ik die link kan vinden. En een bron met de afkomst van de overledenen natuurlijk.
Misschien heb je wel gelijk dan hoor, ik heb er alleen niets over gehoord, en ik kan het ook niet terugvinden.
pi_82396003
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien heb je wel gelijk dan hoor, ik heb er alleen niets over gehoord, en ik kan het ook niet terugvinden.
Ze hebben de Turkse nationaliteit, in de Turkse media word geen onderscheid gemaakt op basis van etniciteit. Dus is het vrijwel logisch dat je niks hoort over de afkomst van de overledenen.
pi_82396068
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:00 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ze hebben de Turkse nationaliteit, in de Turkse media word geen onderscheid gemaakt op basis van etniciteit. Dus is het vrijwel logisch dat je niks hoort over de afkomst van de overledenen.
Nou ja, ik zie de Turkse media er nog wel propaganda van maken, als het echt Koerden waren.
Immers was dat ook wel het doel van Erdogan iedereen verenigen, leger, Koerden etc etc.
Maar kennelijk heeft het leger hem nu al een halt toegeroepen omdat ze geen einde vd militaire banden willen.
pi_82396213
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou ja, ik zie de Turkse media er nog wel propaganda van maken, als het echt Koerden waren.
Immers was dat ook wel het doel van Erdogan iedereen verenigen, leger, Koerden etc etc.
Maar kennelijk heeft het leger hem nu al een halt toegeroepen omdat ze geen einde vd militaire banden willen.
Ehm, nee. De Turkse media heeft niks gezegd over de etnische afkomst van de overledenen. Maar aangezien de overledenen uit steden als Hakkari, Batman, Siirt en Mardin komen is het niet zo moeilijk om de afkomst te raden. In die steden wonen anno 2010 vrijwel alleen maar Koerden, dus.
pi_82396253
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

De Turkse samenleving zit totaal anders in elkaar dan jij hier meent te weten. De Turkse media vermelden nooit de etniciteit van daders en de samenleving is daar ook helemaal niet benieuwd naar. Er is al meer dan 20 jaar een PKK-probleem aan de gang, maar niemand die daarvoor de Koerden beschuldigt of aanvalt. Misschien moet je wat minder betweterig doen over zaken waar je geen verstand van hebt, want daar betrap ik je nogal vaak op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')