Nee.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:55 schreef Burakius het volgende:
[..]
29% in Griekenland. Iets zegt me dat Turken het daar hebben gebracht héhéhe
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:50 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Jodendom is een geloof, joden zijn een ras als je daar van kunt spreken.
Ik ben wel erg voor dit soort onderzoeken. Maar ze zijn heel lang niet gedaan vanwege de lading op het onderwerp. Zodra je kunt stellen dat rassen verschillen, dan kun je ook stellen dat één ras inferieur is op een ander superieur ras. (zit je heel dicht tegen nazi ideologie).
Ikzelf snap nog maar heel weinig van hoe de mens is ontstaan. Ik heb erg veel moeite met de meervoudige out-of-africa theorie.
Ideologie inderdaad, maar in BNW mogen we het gewoon bij de naam noemen, een agenda.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat ideologie ipv wetenschap wellicht de drijfveer is hier?
Voor onze eigen gezondheid. Reageer jij niet op mij en ik reageer niet op jou.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee.
Grieken hebben niet meer dan 9% Semitisch bloed. Lees mijn vorige post.![]()
Afschuwelijk Anglicisme.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:59 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb zo mijn twijfels
Het heeft misschien iets met de Babylonische ballingschap te maken.quote:bij de geldigheid van die tijdschatting, maar 2.500 jaar geleden is ver voor de gedwongen verspreiding door de Romeinen. Hoe moeten we dat dan zien?
quote:Op maandag 7 juni 2010 14:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Voor onze eigen gezondheid. Reageer jij niet op mij en ik reageer niet op jou.
Had dat enkelvoud moeten zijn?quote:
Goed punt, maar dat maakt het niet minder merkwaardig, want Babylonië ligt de andere kant op.quote:[..]
Het heeft misschien iets met de Babylonische ballingschap te maken.
Of zouden er joden aan die ballingschap ontkomen zijn door naar Europa te gaan?quote:The genetic analysis showed that the two major groups, Middle Eastern Jews and European Jews, diverged from each other approximately 2,500 years ago.
Waarschijnlijk waardeer je m'n bijdrage niet, maar door die ballingschappen, zijn er ook veel gevlucht naar de hellenistische werelden van Egypte, West-Turkije, en ook zelfs de Griekse Steden.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Had dat enkelvoud moeten zijn?
[..]
Goed punt, maar dat maakt het niet minder merkwaardig, want Babylonië ligt de andere kant op.
[..]
Of zouden er joden aan die ballingschap ontkomen zijn door naar Europa te gaan?
Ik denk dat het meer door het Hellenisme komt. De Grieken hadden vanaf zo 500 VC handelskolonieen in het hele Middellandse Zee gebied, inclusief Palestina. Ik denk dat veel Joden gebruik hebben gemaakt van het Griekse netwerk. Verder waren de Hebreeuwen huursoldaten, dus dat kan ook een rol hebben gespeeld.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Goed punt, maar dat maakt het niet minder merkwaardig, want Babylonië ligt de andere kant op.
[..]
Inderdaad, veel mensen zijn zich niet bewust van hoe groot het Hellenistische "rijk" was, waarschijnlijk omdat het meer een cultureel en economisch rijk was dan een verenigd militair en politiek rijk.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk waardeer je m'n bijdrage niet, maar door die ballingschappen, zijn er ook veel gevlucht naar de hellenistische werelden van Egypte, West-Turkije, en ook zelfs de Griekse Steden.
Zie bijvoorbeeld de apostel Paulus die veel Joodse gemeenschappen tegenkomt in deze gebieden.
Dergelijke verhalen brengen ook belangrijke informatie mee van hoe de samenleving er toen uitzag.
Dat klopt inderdaad, mede door die netwerken zijn er veel verspreid geraakt over de wereld, Joodse mensen die in Egypte woonden konden bijvoorbeeld wel Grieks praten maar niet meer Herbreeuws.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer door het Hellenisme komt. De Grieken hadden vanaf zo 500 VC handelskolonieen in het hele Middellandse Zee gebied, inclusief Palestina. Ik denk dat veel Joden gebruik hebben gemaakt van het Griekse netwerk. Verder waren de Hebreeuwen huursoldaten, dus dat kan ook een rol hebben gespeeld.
Googelend op Babylonië kwam ik deze kaart tegen, die zoiets afbeeldt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer door het Hellenisme komt. De Grieken hadden vanaf zo 500 VC handelskolonieen in het hele Middellandse Zee gebied, inclusief Palestina. Ik denk dat veel Joden gebruik hebben gemaakt van het Griekse netwerk. Verder waren de Hebreeuwen huursoldaten, dus dat kan ook een rol hebben gespeeld.
Net zoals de Parsi in India afkomstig zijn uit Iran.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, de Joden in India waren voornamelijk afkomstig uit Irak en Iran.
Een oude Joodse populatie in Polynesie zou mij verbazen trouwens.
denk het niet, heel veel jaar geleden waren er in africa echt nog geen negers hoor, die zijn zelf ook het product van evolutie.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:47 schreef ABombali het volgende:
Als je nog verder terug gaat en kijkt naar het mitochondriaal DNA, dan zie je dat we allemaal verwantschap hebben met negers in Afrika...
Dus?
Ja.quote:
Daar ben ik misschien te haastig aan het gissen geslagen. Ik vatte die passage op als: ''de Joden die nu in Europa wonen'', maar dat blijkt nergens uit. Ik zal het even nakijken.quote:Goed punt, maar dat maakt het niet minder merkwaardig, want Babylonië ligt de andere kant op.
[..]
Als je even verder leest dan zie je dat het antwoord al lang is gegeven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:50 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Daar ben ik misschien te haastig aan het gissen geslagen. Ik vatte die passage op als: ''de Joden die nu in Europa wonen'', maar dat blijkt nergens uit. Ik zal het even nakijken.
Bizar verhaal inderdaad, ze zouden afstammen van een groep van 7 mannen uit het oostelijk Middelandse Zee gebied die daar zo'n 2000 jaar geleden aankwamen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:18 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
De Lemba zou verwant zijn aan Joden uit Jemen, ter land ter boot komt naar U... de Jood
Uh, en de vrouwen dan? Haalden ze die uit de plaatselijke bevolking, zoals in het begin? Of zijn die niet belangrijk in het verhaal? Zoals in het begin?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Bizar verhaal inderdaad, ze zouden afstammen van een groep van 7 mannen uit het oostelijk Middelandse Zee gebied die daar zo'n 2000 jaar geleden aankwamen.
OK, sorry, ik begrijp je ergernis (de eerste ooitquote:
Ik ben wel benieuwd, want ik zat natuurlijk ook te gissen.quote:[..]
Daar ben ik misschien te haastig aan het gissen geslagen. Ik vatte die passage op als: ''de Joden die nu in Europa wonen'', maar dat blijkt nergens uit. Ik zal het even nakijken.
Waarschijnlijk andersom: 2500 jaar geleden zijn veel Joden in de Babylonië terechtgekomen en daar gebleven. Het zijn juist de Joden die in Judea waren gebleven die veel meer met Europa in aanraking kwamen en na de Romeinse ballingschap naar Europa trokken. Het zou natuurlijk in dit kader interessant zijn uit te zoeken of Joden (maar ook Palestijnen) waarvan wordt aangenomen dat hun families al die jaren in Israël zijn gebleven genetisch dichter bij de Europese of de Midden-Oosterse Joden komen. Mijn hypothese is dat ze dichter tegen de Europese tak zitten.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |