Jaquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe dan? Door in te breken in andermans huis?
Dat kan wel zo zijn... Dan nog vind ik het niet netjes om andermans huis ongevraagd binnen te dringen. Of dat huis nu leegstaat of niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Precies! Zolang er enorme wachtlijsten zijn op gewone huizen en vooral studentenwoningen, hoort er ook geen enorme leegstand te zijn zoals er nu wel is.
weet je wat nog minder netjes is? Dat studenten, starters en arme mensen niet meer kunnen kopen/huren in amsterdam als de vastgoedmaffia het voor het zeggen blijft hebben. Ik zou zeggen pak eerst die grote criminelen aanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn... Dan nog vind ik het niet netjes om andermans huis ongevraagd binnen te dringen. Of dat huis nu leegstaat of niet.
Wat Rip zegt. Het probleem (ongeoorloofde leegstand) is erger dan de oplossing (kraken). Zodra daar een werkelijke oplossing voor is, dan kraken verboden maken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn... Dan nog vind ik het niet netjes om andermans huis ongevraagd binnen te dringen. Of dat huis nu leegstaat of niet.
Je kan mensen moeilijk verbieden om hun eigendom niet leeg te laten staan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:48 schreef Ripley het volgende:
dus eerst zorgen dat er geen onnodig leegstand is en dan pas het kraken verbieden wat mij betreft.
Dat is (helaas) niet alleen voorbehouden aan Amsterdam.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef Ripley het volgende:
[..]
weet je wat nog minder netjes is? Dat studenten, starters en arme mensen niet meer kunnen kopen/huren in amsterdam als de vastgoedmaffia het voor het zeggen blijft hebben. Ik zou zeggen pak eerst die grote criminelen aan
Een dak boven je hoofd is een eerste levensbehoefte, winst maken nietquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef Techno het volgende:
[..]
Je kan mensen moeilijk verbieden om hun eigendom niet leeg te laten staan.
Dat is ook belachelijk, maar het is niet verboden wat die vastgoedmaffia doet. Ik ben het met je eens dat het niet zou mogen. Maar kraken lijkt me ook geen oplossing...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef Ripley het volgende:
[..]
weet je wat nog minder netjes is? Dat studenten, starters en arme mensen niet meer kunnen kopen/huren in amsterdam als de vastgoedmaffia het voor het zeggen blijft hebben. Ik zou zeggen pak eerst die grote criminelen aan
Dan koop je die leegstaande panden toch op en stel je ze ter beschikking?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef Ripley het volgende:
It's the best of the worse at the moment.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is ook belachelijk, maar het is niet verboden wat die vastgoedmaffia doet. Ik ben het met je eens dat het niet zou mogen. Maar kraken lijkt me ook geen oplossing...
Jawel hoor, want ik als simpele bezitster van een pand met 3 verdiepingen krijg elke 3 maanden brieven van de gemeente wanneer ik iemand in mijn eerste verdieping zet en dat het niet leeg mag staan. Als ze dat nu ook eens bij de Cor van Houtjes deden zou dat een stuk schelen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef Techno het volgende:
[..]
Je kan mensen moeilijk verbieden om hun eigendom niet leeg te laten staan.
Lolbroekquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:50 schreef Techno het volgende:
[..]
Dan koop je die leegstaande panden toch op en stel je ze ter beschikking?
Dan moet je zeuren bij de overheid, die bouwen veel te weinig goedkope huizen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:50 schreef stbabylon het volgende:
Een dak boven je hoofd is een eerste levensbehoefte, winst maken niet
Maar jij moet toch zelf weten of jij je huis inricht of leeg laat staan?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:51 schreef Ripley het volgende:
[..]
Jawel hoor, want ik als simpele bezitster van een pand met 3 verdiepingen krijg elke 3 maanden brieven van de gemeente wanneer ik iemand in mijn eerste verdieping zet en dat het niet leeg mag staan. Als ze dat nu ook eens bij de Cor van Houtjes deden zou dat een stuk schelen.
Ook prima, maar los dat basisprobleem dan eerst op voordat je het symptoom bestrijdtquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:50 schreef Techno het volgende:
[..]
Dan koop je die leegstaande panden toch op en stel je ze ter beschikking?
*kuch*quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:51 schreef Ripley het volgende:
[..]
Jawel hoor, want ik als simpele bezitster van een pand met 3 verdiepingen krijg elke 3 maanden brieven van de gemeente wanneer ik iemand in mijn eerste verdieping zet en dat het niet leeg mag staan. Als ze dat nu ook eens bij de Cor van Houtjes deden zou dat een stuk schelen.
Beetje krom. Er staan nu ladingen panden leeg, waarom zou je dan nieuwe huizen erbij bouwen. Er IS nu woonruimte! En toch is zijn er wachtlijsten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef Techno het volgende:
[..]
Dan moet je zeuren bij de overheid, die bouwen veel te weinig goedkope huizen.
Je kan moeilijk een pand verhuren of tegen de vlakte smijten als het vol linksdraaiende schorriemorrie zit!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:53 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ook prima, maar los dat basisprobleem dan eerst op voordat je het symptoom bestrijdt
Nee dus, ik heb deze week opnieuw een brief gekregen erover. Omdat het 3 appartementen zijn met 3 verschillende opgangen mag je dat dus niet zelf weten. Alleen als het hele grote en dure huizen zijn, dus dat is ook weer vrij krom hequote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar jij moet toch zelf weten of jij je huis inricht of leeg laat staan?
De gemeente kan zoveel sturen, laat het maar eens voorkomen want ze hebben geen poot om op te staan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:51 schreef Ripley het volgende:
tijdens het netwerkquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef Tally het volgende:
Ik mag geen WK kijken tijdens het netwerk
En daar ben ik boos over
ze kraken over het algemeen pas na een jaar leegstand hoorquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je kan moeilijk een pand verhuren of tegen de vlakte smijten als het vol linksdraaiende schorriemorrie zit!
Ja, en heb je de prijzen van die leegstaande panden al eens goed bekeken?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef stbabylon het volgende:
Beetje krom. Er staan nu ladingen panden leeg, waarom zou je dan nieuwe huizen erbij bouwen. Er IS nu woonruimte! En toch is zijn er wachtlijsten.
Waarom niet? Jij bent de eigenaresse, dan mag jij bepalen wat je met je huis doetquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee dus, ik heb deze week opnieuw een brief gekregen erover. Omdat het 3 appartementen zijn met 3 verschillende opgangen mag je dat dus niet zelf weten. Alleen als het hele grote en dure huizen zijn, dus dat is ook weer vrij krom he
volgens artikel 18 lid 3 van d egemeentelijke verordening dus wel.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:55 schreef Techno het volgende:
[..]
De gemeente kan zoveel sturen, laat het maar eens voorkomen want ze hebben geen poot om op te staan.
Overdrachtsbelasting dus?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef Ripley het volgende:
Ik zou zeggen pak eerst die grote criminelen aan
Dat hoopte ik ook, maar dat is dus niet zo. Terwijl die criminelen er wel mee weg komenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom niet? Jij bent de eigenaresse, dan mag jij bepalen wat je met je huis doet
Maar, ik zal het wel te simpel zien.
Wij wonen anti-kraak zodat dit bolwerk staande blijft tegen die hippies. Het zijn net kakkerlakken, als je ze eenmaal hebt zie ze dan maar eens kwijt te raken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:55 schreef Ripley het volgende:
[..]
ze kraken over het algemeen pas na een jaar leegstand hoor
De meeste staan niet eens te koop.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:55 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, en heb je de prijzen van die leegstaande panden al eens goed bekeken?
die kun je gerust als losse apartementen gebruiken over het algemeenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:55 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, en heb je de prijzen van die leegstaande panden al eens goed bekeken?
Apart... Nu ja, ik wil wel een zomerhuisje in Amsterdamquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:57 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat hoopte ik ook, maar dat is dus niet zo. Terwijl die criminelen er wel mee weg komen
Ik weet niet of het je opvalt, maar de rest houdt wel een volwassendiscussie. Het kinderspeeluur is vanavond pas. Kom dan maar weer terug.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wij wonen anti-kraak zodat dit bolwerk staande blijft tegen die hippies. Het zijn net kakkerlakken, als je ze eenmaal hebt zie ze dan maar eens kwijt te raken.
Wat moet ik daar nu voor weerwoord op gevenquote:
Je hoeft niet altijd een weerwoord klaar te hebben, dushiquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat moet ik daar nu voor weerwoord op geven
Maar.... Jij zit aan mij en... Nu ja... Nouhouquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:00 schreef STING het volgende:
[..]
Je hoeft niet altijd een weerwoord klaar te hebben, dushi
Ga je me weer dood verwensen dan om het niveau wat op te halen? En naderhand bedelen dat ik er melding van maak? Negeren is gewoon ook een optie.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik weet niet of het je opvalt, maar de rest houdt wel een volwassendiscussie. Het kinderspeeluur is vanavond pas. Kom dan maar weer terug.
Dat deed iedereen al. Maar je bleef doorgaan. Dus ik denk, ik doe aardig, en vertel het je even.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ga je me weer dood verwensen dan om het niveau wat op te halen? En naderhand bedelen dat ik er melding van maak? Negeren is gewoon ook een optie.
Als jij dat denkt, prima jongen! Als je mij dan gewoon negeert.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat deed iedereen al. Maar je bleef doorgaan. Dus ik denk, ik doe aardig, en vertel het je even.
Pfff, zal nog eens aardig doen.
Normaal is het dan gewoon *pets*.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:01 schreef Samzz het volgende:
Maar.... Jij zit aan mij en... Nu ja... Nouhou
Onmogelijk. Ik heb in het verleden twee mensen proberen te negeren, en dat lukte me ook niet. Dus ik ben gedoemt om alles te lezen hier in Singles. Het is een vloek vertel ik je!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als jij dat denkt, prima jongen! Als je mij dan gewoon negeert.
Kan ik niet zo snel online vinden. Wel legio andere Amsterdamse "artikelen 18 lid 3", maar die hebben niets met dit onderwerp te maken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:56 schreef Ripley het volgende:
volgens artikel 18 lid 3 van d egemeentelijke verordening dus wel.
Alles is te koop in deze wereld.quote:
Ik ben niet zo van het fysieke... En jij bent lief.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:04 schreef STING het volgende:
[..]
Normaal is het dan gewoon *pets*.
Maar ik ben blij dat jij zo vredelievend bent
Ja, duh, maar niet voor starters en studenten. Juist de mensen die soms jaren moeten wachten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:05 schreef Techno het volgende:
Alles is te koop in deze wereld.
Braaf. *aai*quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van het fysieke... En jij bent lief.
Ah, what the hell
De meeste starters en studenten die ik ken die wachten netjes op hun beurt. Die kraken niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, duh, maar niet voor starters en studenten. Juist de mensen die soms jaren moeten wachten.
Goed, als je dan echt serieus wil meedoen, dan nog één keer voor jou: Kraken is een oplossing (the best of the bad), het probleem is ongeoorloofde leegstand in combinatie met lange wachttijden. Zolang dat probleem nog niet met een goede oplossing opgelost kan worden, is kraken de enige manier om het toch voor elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De meeste starters en studenten die ik ken die wachten netjes op hun beurt. Die kraken niet.
van kreng naar kreeft in 3 uurquote:
¤30 op Kreaquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef Kreator het volgende:
Zit er nu iemand aan je te aaien, Samzz?.
Er is een grens voor iedereenquote:
Dus komen we weer terug bij het gegeven dat de overheid meer goedkopere woningen moet bouwen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:07 schreef stbabylon het volgende:
Ja, duh, maar niet voor starters en studenten. Juist de mensen die soms jaren moeten wachten.
Is dit codetaal?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:13 schreef Ang3l het volgende:
Sinds de komst van de iPhone zit ik steeds vaker in 't donker op de plee
Vast niet, maar nu veel in de zon liggen is bergen rimpels op je 40e he.quote:
Gaan we nou in rondjes?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:13 schreef Techno het volgende:
[..]
Dus komen we weer terug bij het gegeven dat de overheid meer goedkopere woningen moet bouwen.
Ja, dit zijn oude nichtoglyphen volgens mijquote:
quote:
Ja, over m'n bolletjequote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef Kreator het volgende:
Zit er nu iemand aan je te aaien, Samzz?.
Lig ook niet iedere dag uren in de zon hoorquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vast niet, maar nu veel in de zon liggen is bergen rimpels op je 40e he.
Oh okay. Dan zul je dat wel verdiend hebben.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:15 schreef Samzz het volgende:
Ja, over m'n bolletjeAls een hondje. En er kwam nog een braaf bij ook!
Bolletje is dus off-limits, maar je goederen niet?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:15 schreef Samzz het volgende:
Ja, over m'n bolletjeAls een hondje. En er kwam nog een braaf bij ook!
Nou dat heeft met hele technische dingen te maken. Zoals timers op lampen in toilettenquote:
Het was meer de 'braaf' wat me dwars zitquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:17 schreef STING het volgende:
[..]
Bolletje is dus off-limits, maar je goederen niet?
fotooooquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:17 schreef Samzz het volgende:
Oh ja, ik moet m'n nieuwe knalroze shirtje nog even passen
En die timers zitten er pas op sinds de iphone bestaat?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:17 schreef Ang3l het volgende:
Nou dat heeft met hele technische dingen te maken. Zoals timers op lampen in toiletten
Ja. Dat is geheimtaal.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dit zijn oude nichtoglyphen volgens mij.
Sinds die iPhone blijft hij zo lang zitten dat de lampen uit gaanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:18 schreef Kreator het volgende:
[..]
En die timers zitten er pas op sinds de iphone bestaat?Ik snap het niet.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dit zijn oude nichtoglyphen volgens mij.
Die zaten er altijd al, maar voor de iPhone, deed hij zijn zakie en was hij weg. Nu gaat hij klooien met de iPhone en zit rustig een half uur op de plee (in de baas zijn tijd, good man!)quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:18 schreef Kreator het volgende:
[..]
En die timers zitten er pas op sinds de iphone bestaat?Ik snap het niet.
Ik snapte em echt serieus pas na deze uitleg.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:19 schreef Samzz het volgende:
Sinds die iPhone blijft hij zo lang zitten dat de lampen uit gaan
Kraken is sowieso geen optie meer zodra de proclamatie in het staatsblad heeft plaatsgevonden. Of je nu wil of niet het wordt strafbaar en mijner inziens terecht.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Goed, als je dan echt serieus wil meedoen, dan nog één keer voor jou: Kraken is een oplossing (the best of the bad), het probleem is ongeoorloofde leegstand in combinatie met lange wachttijden. Zolang dat probleem nog niet met een goede oplossing opgelost kan worden, is kraken de enige manier om het toch voor elkaar te krijgen.
Hebben ze bij ons op school ook, energiezuinigerquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik snapte em echt serieus pas na deze uitleg..
Waarom zit er een timer op een toilet?.
hebben wij ook, das groen, en dus bijna per definitie irritantquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Omdat er voldoende kneuzen zijn die het niet nodig vinden om het licht uit te doen na afloop (of te lui zijn).quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |