quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:30 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ach rot toch op, dat zijn voorbeelden of situaties die niet met de werkelijkheid stroken, de chipkaart is gewoon goedkoper.
Wat zeg je, of ik dat kan bewijzen?
Nee hoor, dat is mijn mening, en die is heiliger dan wat dan ook. Plus, omdat het mijn mening is, hoef ik ook geen bewijs of onderbouwing aan te dragen. Niet dat dat nodig is, want ik heb toch gelijk en jullie niet, stelletje negatievelingen en zeurkousen.
Nog wat zinnigs bij te dragen of alleen maar getroll?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:30 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ach rot toch op, dat zijn voorbeelden of situaties die niet met de werkelijkheid stroken, de chipkaart is gewoon goedkoper.
Wat zeg je, of ik dat kan bewijzen?
Nee hoor, dat is mijn mening, en die is heiliger dan wat dan ook. Plus, omdat het mijn mening is, hoef ik ook geen bewijs of onderbouwing aan te dragen. Niet dat dat nodig is, want ik heb toch gelijk en jullie niet, stelletje negatievelingen en zeurkousen.
Ik ben ook niet op zoek gegaan naar specifieke afstanden. Gewoon straten intoetsen en kijken wat het oplevert. Dus niet bewust zo ver mogelijk van een zonegrens gaan zitten of er juist dichtbij.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:23 schreef Light het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook niet op zoek gegaan naar de rit met het grootste voordeel maar heb ik een punt ongeveer halverwege de lijn genomen en voor iedere halte op die route de prijs vanaf het centrale punt naar die halte bepaald. En dan van al die ritten weer het gemiddelde genomen. Daarmee filter je de extremen er wel uit. Ander voordeel met een centraal station als centraal punt is dat een station meestal redelijk in het midden van een zone ligt en je dus niet meteen met een zonegrens te maken hebt.
[..]
True, die rit is aanzienlijk goedkoper geworden.
Zeg het maar haha, wie de schoen pastquote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nog wat zinnigs bij te dragen of alleen maar getroll?
Dat scheelt alweer, hoef ik het niet te doenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
SP heeft al 2000 ritten onderzocht en die bleken 22% duurder te zijn in regio Arnhem
in Utrecht gaan alle bussen via het Centraal Station, waardoor mensen daar ook veel duurder uit zijn met de OV chipkaartquote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik ben ook niet op zoek gegaan naar specifieke afstanden. Gewoon straten intoetsen en kijken wat het oplevert. Dus niet bewust zo ver mogelijk van een zonegrens gaan zitten of er juist dichtbij.
Mensen reizen niet alleen maar van het centraal station naar buiten. Er zijn ook buslijnen die niet bij een centraal station komen. Want veel mensen reizen alleen maar met bus, niet om bij een trein te komen.
Ik ben eens even bezig geweest en heb wat in excel zitten te spelen. De halte naar halte afstanden boeien niet zoveel. Mijn aanames zijn:quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:48 schreef Light het volgende:
[..]
Als 2/3 van de bekeken ritten (vanaf centraal station) duurder is met een ov-chipkaart, dan krijg ik de indruk dat het grootste deel van de Arnhemmers duurder uit is. Het staat je vrij een andere lijn te onderzoeken om te zien of die resultaten verschillen.
Als je wilt dat ik het ga uitzoeken, wil ik een lijst met halte-naar-halte-afstanden (per lijn) en tussen welke haltes een zonegrens zit.
Of er zit ergens in die tabellen een foutje waardoor er niets meer van klopt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:56 schreef VancouverFan het volgende:
Je kunt op www.ov9292.nl vooraf kijken wat het kost. En mijn ervaring is dat dat wel klopt. Soms zelfs een paar cent goedkoper.
Je ziet wat er in rekening gebracht is. Achteraf.quote:En sowieso zie je bij het uitchecken altijd wat het kost.
ik heb ov9292.nl al diverse malen geemailed en ze geven zelf aan dat hun OV chipkaart tarieven niet 100% betrouwbaar zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:08 schreef Light het volgende:
[..]
Of er zit ergens in die tabellen een foutje waardoor er niets meer van klopt.
Als ik in Enschede van de Langenkampweg naar de Bosweg ga (7 haltes) dan ben ik 9 cent minder kwijt dan wanneer ik een halte eerder, bij de Parallelweg, uitstap. Dat meldt iig 9292ov.nl. Voor de rit van Parallelweg naar Bosweg wordt wel weer 8 cent gerekend. Dat doet mij dan direct vermoeden dat iedere halte vanaf de Bosweg 17 cent te laag is.
[..]
Je ziet wat er in rekening gebracht is. Achteraf.
Ik heb Connexxion gevraagd om een tabel met afstanden tussen de haltes, maar die willen ze niet geven. Beetje flauw, want nu kan ik zelf geen prijzen uitrekenen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik heb ov9292.nl al diverse malen geemailed en ze geven zelf aan dat hun OV chipkaart tarieven niet 100% betrouwbaar zijn.
Dat kan ook niet, want de vervoerders leveren ze aan en Qbuzz mailde mij recentelijk dat ze zelf de preciece ritprijs ook niet weten.
Het is maar een indicatie
Het kan wel dan moet je met google earth de route natekenen en weet je de lengte.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:21 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb Connexxion gevraagd om een tabel met afstanden tussen de haltes, maar die willen ze niet geven. Beetje flauw, want nu kan ik zelf geen prijzen uitrekenen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart#Kilometertariefquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben eens even bezig geweest en heb wat in excel zitten te spelen. De halte naar halte afstanden boeien niet zoveel. Mijn aanames zijn:
de gemiddelde zone grote tussen de 4 en 5 kilometer is.
1 strip 0.50¤ kost.
Opstaptarief ovchip 0.78
min ovchip tarief 0.10 /km
max ovchiptarief 0.145 /km
Met de ov chip reis je in 1 stuk maar een halve zone, dus 2 zones reizen wordt in de grafieken maar 1.5 zone aan aantal kilometer voor de prijs van de ovchip kaart gerekend.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hierin is duidelijk zichtbaar dat wanneer de km prijs naar de 0.145¤ de km stijgt je altijd met die ov-chip duurder uit zalt zijn.
Ik heb ook een hele verdeling van verschillende kilometers erin verwerkt, want anders zouden we daar ook weer een discussie over kunnen krijgen. De kilometers lopen tussen de 4 en de 6 in, want een zone is hemelsbreed die afstand en een bus rijdt nu eenmaal nooit rechte lijnen.
Weer 17 centquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:08 schreef Light het volgende:
[..]
Of er zit ergens in die tabellen een foutje waardoor er niets meer van klopt.
Als ik in Enschede van de Langenkampweg naar de Bosweg ga (7 haltes) dan ben ik 9 cent minder kwijt dan wanneer ik een halte eerder, bij de Parallelweg, uitstap. Dat meldt iig 9292ov.nl. Voor de rit van Parallelweg naar Bosweg wordt wel weer 8 cent gerekend. Dat doet mij dan direct vermoeden dat iedere halte vanaf de Bosweg 17 cent te laag is.
Net als bij een taxiquote:Je ziet wat er in rekening gebracht is. Achteraf.
gemiddelde = 0.1253 ¤/kmquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart#Kilometertarief
Daar heb je een overzicht van de tarieven per km. Meeste (zijn) ruim onder de 14,5 ct per km. Misschien kun je daar nog een gemiddelde van maken en dat in die grafieken gooien.
Toch vreemd als er aantoonbaar goedkopere reizen zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
gemiddelde = 0.1253 ¤/km
[ afbeelding ]
altijd duurder dan
Elk lijntje is de berekening die gedaan wordt voor de bepaald zone afstand zie de legeneda rechts in de tabel. In totaal is elk lijntje 10 zones lang.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:04 schreef VancouverFan het volgende:
Ik ben het trouwens niet met jouw berekeningen eens Basp1.
Waarom heb je zoveel lijntjes? Er zouden toch 2 lijnen moeten zijn. 1 met de prijs per afstand voor de strippenkaart, die verspringt om de 4,5 km. De andere lijn met de OV chipkaart prijs. Een lineaire lijn omhoog.
Mijn berekeningen laten zien dat ze OV chipkaart wisselend goedkoper en duurder is. Maar mijn tabel wil nog niet zo duidelijk worden als verwacht. Dus daar kom ik nog op terug.
Idd vul in je excel voor de gein maar eens die 5.4 kilometer in (aangezien bussen per defenitie omrijden) en je zult zien dat het flink snel duurder wordt die kaart die zogenaamd kostenneutraal ingevoerd zou worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:19 schreef VancouverFan het volgende:
[ afbeelding ]
Gebasseerd op 4,5 km per zone.
Maar goed, met zo'n tabel is niet goed te zeggen of het nou overal duurder of goedkoper wordt. Bussen rijden anders en de zones zijn per plaats ook van een ander formaat.
En als ik voor de gein 4,4 KM invoer en alleen maar kijk naar het goedkoopste km tarief, dan is de strippenkaart bijna altijd duurder.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd vul in je excel voor de gein maar eens die 5.4 kilometer in (aangezien bussen per defenitie omrijden) en je zult zien dat het flink snel duurder wordt die kaart die zogenaamd kostenneutraal ingevoerd zou worden.
Dan moeten we bussen krijgen die sneller dan de kortste weg rijden, zover zijn we nog lang niet met de technologie. Laten ze eerst deze ov-chip kaart maar eens compleet draaiend krijgen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:16 schreef VancouverFan het volgende:
En als ik voor de gein 4,4 KM invoer en alleen maar kijk naar het goedkoopste km tarief, dan is de strippenkaart bijna altijd duurder.
Dat ben ik met je eens. En jij moet het ook met mij eens zijn dat niet iedereen die 4,5 km rijd. Veel mensen rijden maar een paar km of minder. Of stukken waar het minder dan 20% afwijking is.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moeten we bussen krijgen die sneller dan de kortste weg rijden, zover zijn we nog lang niet met de technologie. Laten ze eerst deze ov-chip kaart maar eens compleet draaiend krijgen.
Globaal gezien wordt je dus gewoon genaaid als busreiziger, dat kunnen we best wel concluderen. Ja dat wil je niet, maar die 4.5 gemiddelde kilometer die een zone groot is daarvan ben je het eens dat een bus dat nooit in een rechte lijn rijdt.
Zeven jaar geleden?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De OV bedrijven willen o.a. kunnen zien op welke moment het druk was op bepaalde trajecten. Om zo te weten waar extra vervoersmiddelen nodig zijn.
Die gegevens zijn dan wel ontdaan van prive informatie. Dus ze weten alleen dat een persoon X op een bepaald moment heeft gereisd.
Met de moderne technieken moet het niet moeilijk zijn om die gegevens makkelijk te analyseren.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zeven jaar geleden?
Wij bewaren de administratie ook een jaar of 10, omdat dfat moet.
Maar we gaan toch de kassabonnen van zeven jaar geleden niet analyseren om te achterhalen hoe druk het toen op een bepaalde tijd was? We hebben wel wat beters te doen.
Ja, en dan komt er een andere vervoerder door een nieuwe aanbesteding en is al je historische informatie weer weg.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Met de moderne technieken moet het niet moeilijk zijn om die gegevens makkelijk te analyseren.
Als ze ontdekken dat het elk jaar op 3 september erg druk is in Groningen, kunnen ze daar een volgend jaar wat mee.
Ja hallo!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Met de moderne technieken moet het niet moeilijk zijn om die gegevens makkelijk te analyseren.
Als ze ontdekken dat het elk jaar op 3 september erg druk is in Groningen, kunnen ze daar een volgend jaar wat mee.
Dat.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:58 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, en dan komt er een andere vervoerder door een nieuwe aanbesteding en is al je historische informatie weer weg.
Dus wat?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:58 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, en dan komt er een andere vervoerder door een nieuwe aanbesteding en is al je historische informatie weer weg.
Nou inderdaad zeg. Stel je voor dat ze informatie doorgeven dat persoon X op 3 september dat traject heeft gereisd. Dat is ongetwijfeld verboden.quote:Op zondag 6 juni 2010 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat.
Of de informatie wordt doorgegeven. En dat is dan helemaal ongewenst. En vast wel verboden.
Wat precies is het bezwaar dat een OV bedrijf terug kan kijken hoeveel personen X'en op een bepaald moment hebben gereisd?quote:Op zondag 6 juni 2010 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja hallo!
Dan is er drie jaar geleden een traditie gestart dat er op 3 september mensen naar het Peerd van Ome Loeks komen kijken. Want drie jaar geleden is de maker overleden (Dat was dit jaar, maar het gaat om het voorbeeld!)
Wat nou 7 jaar? Als je al die tijd een trend gemist hebt, dan ben je toch geen knip voor je neus waard?
Ja hoor, want Aptroot gaat zich vast heel druk maken als er slechts kale reisbewegingen worden opgeslagen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
In het artikel wat jij gebruikt wordt alleen maar gesproken over reisgegevens en reisbewegingen. Dus niet over persoonlijke gegevens die worden opgeslagen. Dat maak jij er zelf van.
En nogmaals, en dit is inmiddels voor de duizendste keer, maar het dringt nog steeds niet door:quote:http://www.depers.nl/binnenland/480247/Privacy-ov-chipkaart-gewaarborgd.html
Er kunnen geen arrangementen op maat aangeboden worden als er geen persoonsgegevens worden opgeslagen, want een arrangement aanbieden aan een persoon waarvan de identiteit niet meer bekend is, lijkt mij vrij onmogelijk. Alleen volgens Vancouverfan is dat blijkbaar geen enkel probleem. Dus moeten en worden die gegevens wel degelijk opgeslagen.quote:Door reisbewegingen te registreren kunnen vervoeraanbieders arrangementen op maat bieden, schetste Eurlings.
quote:Tekst
TWEEDE KAMER Vergaderjaar 2009-2010 DER STATEN-GENERAAL 2 23 645 Openbaar vervoer Nr. 370 MOTIE VAN HET LID APTROOT Voorgesteld 19 mei 2010 De Kamer, gehoord de beraadslaging, constaterende, dat persoonlijke gegevens van houders van een OV-chipkaart in allerlei bestanden worden opgeslagen; overwegende, dat voor een goede financiële afhandeling alleen Trans Link Systems deze gegevens en recente reisinformatie nodig heeft; overwegende, dat vervoersmaatschappijen en overheden alleen informatie over vervoersstromen nodig hebben en geen informatie op persoonsniveau; spreekt als haar mening uit dat persoonsgegevens alleen bij Trans Link Systems opgeslagen mogen worden, tenzij de gebruiker kiest voor een anonieme OV-chipkaart; spreekt voorts als haar mening uit dat reisgegevens op persoonsniveau slechts twee maanden bewaard mogen blijven en daarna verwijderd moeten worden; verzoekt de regering om daartoe de nodige maatregelen te nemen en de Kamer voor 1 september 2010 te informeren, en gaat over tot de orde van de dag. Aptroot
Je bedoelt dit stuk? http://www.cbpweb.nl/down(...)ing_ov-chipkaart.pdfquote:Dat bewijs heb ik jou al regelmatig laten zien, de afspraken die met het CBP zijn gemaakt. Gister ook nog een link gegevens naar die afspraken.
Dat jij dat niet onthoud en telkens weer met hetzelfde gezeur komt zegt meer over jou dan over mijn "om de zaak heen praten".
quote:De OV-bedrijven willen voor de marketing ten behoeve van reizigersgroei en
reizigersspreiding gebruik maken van een aantal reisgegevens. Deze;reisgegevens betreffen reisfrequentie, tijdsduur die is verstreken na de laatst gemaakte reis, het binnen of buiten de spits reizen, voorkeurstrajecten en voorkeursstations. De eerste twee gegevenssets, de zogenaamde RFM-analyse (Recency, Frequency and Monetary Value) kunnen worden gekoppeld aan de persoonsgegevens van de reiziger
Alleen voor andere doeleinden moet NS eerst nog weer toestemming vragen, daar gaat paragraaf 4, over en de voorwaarden die daar staan in punt a tot en met e gaan alleen over de mogelijke extra doeleinden, bijvoorbeeld het verkopen van de gegevens aan derden, die niet voor het CBP automatisch een gerechtvaardigd belang hebben. Paragraaf 3 vormt de overgang.quote:1. Is er een gerechtvaardigd belang aanwezig voor het verwerken van deze ‘afgeleide’ reisgegevens voor marketingdoeleinden?
NS heeft op basis van (wetenschappelijke) marketingliteratuur aannemelijk gemaakt dat door
het gebruik van individuele klantgegevens betere bedrijfsresultaten en hogere
klanttevredenheid wordt bereikt
2. Kan het gerechtvaardigd belang ook op een minder ingrijpende wijze worden gerealiseerd? Uit het onderzoek dat NS heeft laten uitvoeren blijkt dat met de huidige bekende data van de reizigers (NAW, geboortedatum en soort abonnement) reisfrequentie en het reizen binnen of buiten de spits niet is te voorspellen, terwijl deze informatie NODIG is om de inhoud van de contacten beter te laten matchen met ervaring en behoeften van de verschillende klantgroepen. Over het overgrote deel van de klanten kunnen zonder deze informatie geen betrouwbare uitspraken worden gedaan over de reisfrequentie en het reizen binnen of buiten de spits Uit de literatuur blijkt dat de opt-inoptie significant minder gegevens oplevert, bovendien vergt het verkrijgen van meer tijd en zijn de kosten (te) hoog.
Het gerechtvaardigd bedrijfsbelang, als verwoord onder 1 en 2, is hiermee aangetoond omdat is gebleken dat er geen andere acceptabele wegen zijn om de bedrijfsdoelstellingen en maatschappelijk gewenste doelen te behalen.
Conclusie: de reisgegevens worden gewoon zeven jaar opgeslagen en de NS bewaart alles van je. Alleen als de NS die gegevens wil gebruiken om door te verkopen aan andere partijen bijvoorbeeld, dan moeten ze nog weer eerst toestemming vragen.quote:3. Welke persoonsgegevens zijn in welke mate nodig?
NS geeft aan dat voor het bereiken van de marketingdoeleinden uitsluitend wordt gebruik
gemaakt van de hierboven omschreven reisgegevens die desgewenst kunnen worden gekoppeld aan de persoonsgegevens van de reizigers. Indien op enig moment de OVbedrijven een ruimer gebruik wensen te maken van reisgegevens kan dit slechts nadat daartoe toestemming van CBP is verkregen, bij gebreke waarvan er geen sprake meer is van een gerechtvaardigd belang als bedoeld in artikel 8, onder f, Wbp.
Dat het vrij zinloos is om gegevens 7 jaar op te slaan als je iedere 7 - 10 jaar (de consessieduur is niet overal gelijk) met een schone lei begint. Verder worden bussen geleased, niet gekocht.quote:Op zondag 6 juni 2010 00:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus wat?
Wat wil je hiermee zeggen? Omdat er ooit misschien een andere eigenaar komt, niet investeren in nieuwe technologien etc?
Geen nieuwe treinen meer kopen, want wat moet je ermee als er straks een andere vervoerder komt?
De NS bestaat al 70 jaar. RET bestaat 80 jaar, het GVB stamt uit 1900.quote:Op zondag 6 juni 2010 00:59 schreef Light het volgende:
[..]
Dat het vrij zinloos is om gegevens 7 jaar op te slaan als je iedere 7 - 10 jaar (de consessieduur is niet overal gelijk) met een schone lei begint. Verder worden bussen geleased, niet gekocht.
NS koopt treinen, wat de andere spoorvervoerders doen weet ik niet.
Brijante argumentatie...quote:Op zondag 6 juni 2010 00:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja hoor, want Aptroot gaat zich vast heel druk maken als er slechts kale reisbewegingen worden opgeslagen.![]()
![]()
![]()
Het leuke is dat het CBP geen enkele afspraak heeft gemaakt met Translink, alleen met OV bedrijven, maar niet met degene die de gegevens opslaatquote:Op zondag 6 juni 2010 00:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja hoor, want Aptroot gaat zich vast heel druk maken als er slechts kale reisbewegingen worden opgeslagen.![]()
![]()
![]()
[..]
En nogmaals, en dit is inmiddels voor de duizendste keer, maar het dringt nog steeds niet door:
[..]
Er kunnen geen arrangementen op maat aangeboden worden als er geen persoonsgegevens worden opgeslagen, want een arrangement aanbieden aan een persoon waarvan de identiteit niet meer bekend is, lijkt mij vrij onmogelijk. Alleen volgens Vancouverfan is dat blijkbaar geen enkel probleem. Dus moeten en worden die gegevens wel degelijk opgeslagen.
Zullen we de motie er maar gewoon bijpakken zodat we deze kwestie over wat Aptroot vindt en waar hij tegen is voor eens en voor altijd voor de geschiedenis kunnen vastleggen en we hier niet meer zinloos over hoeven te discussiëren. Ik zeg van ja.
[..]
En verder wat Macca zegt.
[..]
Je bedoelt dit stuk? http://www.cbpweb.nl/down(...)ing_ov-chipkaart.pdf
Ha ha ha.![]()
![]()
![]()
![]()
Bedankt voor het nog eens onderschrijven van mijn gelijk.
Ik zou dus je dringend willen aanraden om het nog eens te lezen, want daar staat dus overduidelijk in dat het CBP het geen enkel probleem vindt dat een koppeling reisgegevens en persoongegevens voor zeven jaar bewaard wordt als de NS die wil gebruiken voor 'betere bedrijfsresultaten en hogere klanttevredenheid'. Volgens het CBP is dat een gerechtvaardigd belang om de persoonsgegevens zeven jaar te bewaren.
Ik zal het nog even quoten voor je.
[..]
[..]
Alleen voor andere doeleinden moet NS eerst nog weer toestemming vragen, daar gaat paragraaf 4, over en de voorwaarden die daar staan in punt a tot en met e gaan alleen over de mogelijke extra doeleinden, bijvoorbeeld het verkopen van de gegevens aan derden, die niet voor het CBP automatisch een gerechtvaardigd belang hebben. Paragraaf 3 vormt de overgang.
[..]
Conclusie: de reisgegevens worden gewoon zeven jaar opgeslagen en de NS bewaart alles van je. Alleen als de NS die gegevens wil gebruiken om door te verkopen aan andere partijen bijvoorbeeld, dan moeten ze nog weer eerst toestemming vragen.
Nou joepie jee.
Daar heeft niemand iets mee te maken, dat ik op 3 september van A naar B ben gereisd.quote:Op zondag 6 juni 2010 00:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg. Stel je voor dat ze informatie doorgeven dat persoon X op 3 september dat traject heeft gereisd. Dat is ongetwijfeld verboden.
quote:Op zondag 6 juni 2010 01:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Brijante argumentatie...
Kamerleden hebben altijd gelijk en maken zich alleen maar om echte problemen druk
Met deze hilarische uitspraak van jou ga ik lekker slapen. Rest zie ik morgen wel
Ik vind deze beterquote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:59 schreef RiDo78 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze het in Almere gaan doen als dat rotding daar wordt doorgedrukt. Nu kun je met het juiste kaartje (Maxx 50-meerreizenkaart) voor 1 euro de hele stad door, en als je snel genoeg bent nog terug ook. Met de ov-shitkaart is het stukje van Haven Centrum naar Stad Centrum al 1,56!!! Dan ben je nog nieteens halverwege Almere Buiten!
En ja VF, ik heb dat rotding al een paar keer gebruikt! Oh en ik heb er zelfs al thee mee gemaakt om de chipkaart zelf (dagkaartje RET) los te weken uit het papieren omhulsel. Maar ik snap echt niet dat jij er zo'n harde plasser van krijgt.Het is duurder - in theorie natuurlijk niet, in de praktijk wel Het is onhandig - met mijn abo kan ik gewoon gaan zitten, nu moet ik verplicht EXTRA handelingen doen en wee je gebeente als je die vergeet Het is een inbreuk op mijn privacy - Zelfs met abo willen ze weten wie je bent en waar je gaat Het is onoverzichtelijk - ik niet op mijn kaart zien wanneer een en ander verloopt of dat ik uberhaupt nog genoeg saldo heb. Daarvoor moet ik langs een automaat. Het is riskant - Daar sta je dan in de stromende regen om 2 uur 's nachts in een of ander gehucht en kom je niet thuis omdat de laatste bus je niet mee wilde nemen. Saldotekort omdat de bus op de heenreis om moest rijden. En nu mag je zelfs niet naar het station om die kutkaart op te waarderen. Oh en als je het in de bus zelf kunt doen, is het te hopen dat je nog geld op je rekening hebt staan. Het is onlogisch -> Een controleur kan die dingen die ik niet kan zien wél zichtbaar maken Het is een financieel risico -> Automatisch opwaarderen is net als bellen, er zijn genoeg mensen die een prepaid telefoon nemen om de kosten in de hand te kunnen houden. Budget op = budget op. Het is burocratisch -> Mijn eerste kennismaking met die kutkaart was een NS automaat waar ik netjes 7 euro 50 aftik en ik een pinbon, declaratiebon.... maar geen kutkaart krijg!!! Om een lang verhaal kort te maken, naar dat geld kan ik fluiten. Het is vol kinderziektes -> Ik heb laatst in een bus gezeten waar de checkpoints bij elke hobbel opnieuw opstartten. Wist je dat het opstarten ca. 4,5 minuut duurt!!! Al die tijd kun je niet in of uitchecken. Het is oneerlijk -> Als de bus omrijdt om wat voor reden dan ook, moet je meer dokken. Het is onnodig -> Er zijn voor de reiziger absoluut geen enkel onomstotelijk voordeel te bedenken. Het is ondoordacht -> In de NS maar 1x in of uitchecken voor de hele rit, bij de rest bij elke overstap. Oh, en let ook goed op door welke poortjes je loopt. Want ga je door die van de trein en stap je uit bij een Metro-station heb je een probleem van minimaal 20 euro. Het is techniek -> Techniek gaat nu eenmaal op onverwachtte momenten stuk, maar de OV-shitkaart heeft volgens de makers een nauwkeurig berekende houdbaarheidsdatum. Het is een melkkoe -> Als de kaart stuk of van ouderdom beschimmeld is wordt het weer tijd om 8 euro te dokken voor een nieuwe kutkaart. Oh en als de oude kaart nog enigszinds levensvatbaar is mag je ook nog 4 euro boete betalen om je reisproducten, waar je al een kapitaal voor betaald hebt, over te laten zetten. Het is absoluut niet klasse -> Ik kan woon-werk kilometers in de 1ste klas declareren bij mijn werkgever. Maar als ik met wat vrienden een 2de klas kaartje wil kopen dan kan dat niet op die rotkaart. Dus mijn vrienden reizen tegen 2de klas tarief en ik zit er met mijn eerste klas kaartje naast ¤::-$ Het houdt deuren gesloten -> De toegangsbadge van mijn werk en die OV-kutkaart zitten naast elkaar in mijn portemonnee. Als ze te dicht bij elkaar zitten vliegen ze elkaar in de haren en kom ik nergens naar binnen. Lang leve Aluminiumfolie!!!
Moet ik nog doorgaan??
In plaats van aantonen dat Eurlings het over prive gegevens heeft kom je meer wat kinderachtig gezeur aanzetten.quote:Op zondag 6 juni 2010 01:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
In plaats van aan te tonen dat Aptroot het alleen over de kale gegevens heeft, komt Vanblooperfan met deze onzin aanzetten.
Mijn post zal inderdaad vast niet voldoen aan het door jou gewenste antwoord.quote:Ook over de rest zal ik me geen illusie maken, ook daar komt Vanblooperfan vast weer met de grootste onzin en verkeerd gelezen dingen aanzetten. Uiteraard zonder enige relevante onderbouwing van wat voor soort dan ook. Mag ik die post van Stupendous voor beste post op FOK! in 2010 nomineren?
http://www.belastingdiens(...)dministratie-02.htmlquote:Iedere ondernemer is wettelijk verplicht zijn administratie 7 jaar te bewaren (fiscale bewaarplicht).
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)egels-en-beschermingquote:•Afgeleide reisgegevens, zoals reisfrequentie, voorkeurstations en -trajecten, de verstreken tijd sinds uw laatst gemaakte reis en of u binnen of buiten de spits reist, gebruiken wij voor relatiebeheer en om u te informeren over voor u relevante diensten en producten.
•Indien u geen prijs stelt op informatie die is afgeleid van uw reisgegevens, dan kunt u dat hier aangeven.
Ik ben het met je eens dat niet iedereen een gehele zone reist in mijn berekeningen ben ik ook ervan uitgegaan dat de 1e zone je maar de halve afstand inclusief omrijden reist. Nou dan kunnen we het hier op papier ook uitrekenen en zien we dat je met de ov-chipknip echt meteen al duurder uit bent, of je moet echt maar voor 2 haltes de bus nemen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. En jij moet het ook met mij eens zijn dat niet iedereen die 4,5 km rijd. Veel mensen rijden maar een paar km of minder. Of stukken waar het minder dan 20% afwijking is.
En zeker in grote steden, waar veel zones zijn, ga je al snel een zone grens over.
Dus concluderen dat je globaal gezien genaaid wordt ben ik niet met je eens.
Houdt op dit moment dan de NS ook van elk los verkocht kaartje (serienummer) bij aan welke pinpas dat verkocht is. Of heeft de NS gewoon een overzicht van zoveel geld is er verkocht.quote:Op zondag 6 juni 2010 09:57 schreef VancouverFan het volgende:
Dan kan Aptroot wel roepen dat die het maar 2 maanden wil bewaren, maar de belastingdienst zegt toch duidelijk dat dergelijke gegevens 7 jaar bewaard moeten worden.
Nou nee. Uit mijn berekening blijkt dat men pas rond de 2 km in de eerste zone duurder uit.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat niet iedereen een gehele zone reist in mijn berekeningen ben ik ook ervan uitgegaan dat de 1e zone je maar de halve afstand inclusief omreiden reist. Nou dan kunne we het hier op papier ook uitrekenen en zien we dat je met de ov-chipknip echt meteen al duurder uit bent, of je moet echt maar voor 2 haltes de bus nemen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_grote_Nederlandse_stedenquote:Leuke uitspraak die je daar doet dat in grote steden veel zones zijn en je al snel een zone grens over zal gaan. Wat vind jij een grote stad? Het merendeel van nederland woont juist niet in een grote stad, maar in een middelgrote stad, en juist een middelgrote stad bestaat normaliter vaak maar uit 1 zone die dan juist weer wat groter zijn zal.
Geen idee wat de NS bijhoud nu. Maar wat ze (TLS) met de chipkaart bijhouden moet 7 jaar bewaard worden van de belastingdienst.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Houdt op dit moment dan de NS ook van elk los verkocht kaartje (serienummer) bij aan welke pinpas dat verkocht is. Of heeft de NS gewoon een overzicht van zoveel geld is er verkocht.
En over strippenkaarten en reisbewegingen hoeven we helemaal niet na te denken, want jullie weten het niet, maar in elke bus zit een geheime camera die elke keer dat de gestript wordt een afdruk maakt en al die gegevens worden dan weer verwerkt en opgeslagen. Die administratie is de reden dat het ov zo duur is.![]()
Ow dus de ov-chip wordt alleen beduidend geodkoper voor de oudjes die volgens jou voor elke poep en een scheet de bus nemen, maar de rest die normaliter langere afstanden reizen die worden genaaid.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:20 schreef VancouverFan het volgende:
Nou nee. Uit mijn berekening blijkt dat men pas rond de 2 km in de eerste zone duurder uit.
En 2 km is niet de afstand die mensen (ouderen) graag gaan lopen als het ook met de bus kan. 1 of 1,5 km ook niet.
Ow dus ik woon in tilburg wat in jou beleving ook al in een grote stad is. Nou wij hebben hier 2 zonesquote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_grote_Nederlandse_steden
Goed voor 4,475 miljoen inwoners.
Neemt niet weg dat mijn stelling dat er in grote steden meer kleinere zones zijn juist is. Dus ik snap niet goed wat je nou met deze reactie wil zeggen.
Want Eindhoven en Tilburg zijn de maatstaf voor Amsterdam, Rotterdam en Utrecht?quote:Op zondag 6 juni 2010 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow dus de ov-chip wordt alleen beduidend geodkoper voor de oudjes die volgens jou voor elke poep en een scheet de bus nemen, maar de rest die normaliter langere afstanden reizen die worden genaaid.
[..]
Ow dus ik woon in tilburg wat in jou beleving ook al in een grote stad is. Nou wij hebben hier 2 zones.
Als je naar onderstaande kaart kijk, valt het juist op dat tilburg en den bosch heel grote centrum zone's hebben. Alleen in eindhoven ga je midden in de stad door een zone grens heen.
Ik weet niet hoe je bij je stelling bent gekomen dat er in grote steden juist kleinere zone's zijn, naar mijn inziens heb ik deze stelling met deze kaart al ontkracht.
[ afbeelding ]
Eindhoven , amsterdam rotterdam en utrecht zijn voor jou de maatstaf om te stellen dat zones in grote steden over het algemeen kleiner zijn. Ik laat hier een kaartje zien waarop duidelijk te zien is dat de zone's bij tilburg en den bosch groot zijn, ik kan nog wel verder zoeken en dan zullen we meer van zulke grote ov-zones vinden bij de steden die minder dan 200.000 inwonres hebben. Die steden benoem jij bij je grote steden dat daar kleine zones zouden zijn en daarom de ov-chipkaart niet duurder zou zijn. Dat klopt gewoon totaal niet wat je hier zit te beweren. Ook kom je zelf niet met bewijzen maar zuig je gewoon dingen uit de duim. Komen vervolgens mensen met bewijzen dan is er altijd wel weer iets wat niet klopt, of we anders zouden moeten zien.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Want Eindhoven en Tilburg zijn de maatstaf voor Amsterdam, Rotterdam en Utrecht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |