Je zegt zelf dat het een domme actie was. Dus waarom zou ik nog moeten zeggen dat het niet normaal is om in te checken en meteen weer uit te checken?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja hoor, met opzet. Spreek voor jezelf.
De situatie was als volgt:
Ik dacht dat ik nog genoeg strippen had, dat bleek niet het geval. Dan maar met de ov-chipkaart, was mijn idee en ik checkte in. Toen kwam de buschauffeur met het briljante idee om tot een bepaalde halte mijn strippen af te stempelen zodat die op waren, en dan in te checken bij die halte en zei dat ik maar weer eventjes moest uitchecken.
Niks met opzet dus.
Achteraf gezien, toch wel een uiterst domme actie, want nu betaalde ik dubbel instaptarief.
[..]
Je hebt nog steeds geen enkel argument aangedragen waarom het een raar ding zou zijn, maar verbindt daar wel weer grootse conclusies aan. Typisch.
Leuke draai, maar daar gaat het niet om. Het gaat over de opslag van de gegevens, niet over dat je kunt zeggen dat NS je niet hoeft te benaderen met een leuk aanbod aan de hand van de opgeslagen gegevens, die gewoon opgeslagen blijven.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ow sorry. Ik dacht dat je wel wist hoe het werkte....
Men kan aangeven of ze het op prijs stellen of de NS iets met die gegevens doet of niet.
Bijvoorbeeld op de hoogte stellen van werkzaamheden op de route of aanbiedingen.
[..]
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)egels-en-bescherming
[..]
Niet dus.
Daar staat niets over in je prachtige NS-verhaaltje.quote:Die gegevens worden alleen opgeslagen als de reiziger daarvoor toestemming geeft.
Nee hoor, dat lijkt maar zoquote:Ik geef met die uitspraak niks toe over het opslaan van prive gegevens.
Om hier nog even op terug te komen, ik heb dezelfde rekenmethode gebruikt voor lijn 7 in Arnhem.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:03 schreef VancouverFan het volgende:
Enschede is niet de maatstaf voor de rest van Nederland.
Leuke draai, maar daar gaat het niet om. Het in- en uitchecken noemde ik niet dom, dat ik mezelf benadeelde, dat was dom.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het een domme actie was. Dus waarom zou ik nog moeten zeggen dat het niet normaal is om in te checken en meteen weer uit te checken?
Niks draai, gewoon een feit. De NS gebruikt die gegevens naar de reiziger als die daar toestemming voor heeft gegeven. Anders gebeurd er niks met die gegevens behalve noteren waar en wanneer het druk was.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Leuke draai, maar daar gaat het niet om. Het gaat over de opslag van de gegevens, niet over dat je kunt zeggen dat NS je niet hoeft te benaderen met een leuk aanbod aan de hand van de opgeslagen gegevens, die gewoon opgeslagen blijven.
Inderdaad.quote:Daar staat niets over in je prachtige NS-verhaaltje.
[..]
Nee hoor, dat lijkt maar zo
In beide gevallen reis je niet. Waarom is dat in de ene situatie kostenloos en wordt in de andere situatie 17 cent in rekening gebracht? Er is in beide gevallen geen meter gereisd met het ov.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen had je gezien dat er niks meer te reizen viel. De laatste metro was al vertrokken.
Dus dat is wel anders dan in een gereedstaande bus stappen en in en uitchecken.
Rijd alleen lijn7 in Arnhem?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:05 schreef Light het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen, ik heb dezelfde rekenmethode gebruikt voor lijn 7 in Arnhem.
Centraal - Rijkerswoerd:
Gemiddelde prijs met strippenkaart: 1,25 euro (zonegrens halverwege).
Gemiddelde prijs met ov-chipkaart: 1,21 euro.
Zou die ov-chipkaart dan toch kostenneutraal kunnen worden ingevoerd? Helaas niet, lijn 7 gaat ook de andere kant op:
Centraal - Geitenkamp::
Gemiddelde prijs met strippenkaart: 1,00 euro.
Gemiddelde prijs met ov-chipkaart: 1,16 euro.
Dat brengt de gemiddelden op 1,12 euro voor de strippenkaart en 1,18 euro voor de ov-chipkaart. Toch jammer dan dat de reiziger in naar 18 van de 28 mogelijke haltes duurder uit is.
En daarbij ken ik de zone-indeling van Arnhem niet en weet ik dus ook niet hoeveel (stads)bussen een zonegrens passeren in hun route vanaf het station.
Misschien een kinderziekte.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:11 schreef Light het volgende:
[..]
In beide gevallen reis je niet. Waarom is dat in de ene situatie kostenloos en wordt in de andere situatie 17 cent in rekening gebracht? Er is in beide gevallen geen meter gereisd met het ov.
Het is oh zo makkelijk iets een feit te noemen, maar alleen Vancouverfan vindt dat je daar geen argumenten en bewijzen voor hoeft aan te dragen. Want alles wat Vancouverfan vindt, is vanzelfsprekend een feitquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Niks draai, gewoon een feit. De NS gebruikt die gegevens naar de reiziger als die daar toestemming voor heeft gegeven. Anders gebeurd er niks met die gegevens behalve noteren waar en wanneer het druk was.
Verder worden die gegevens alleen maar opgeslagen voor de belastingdienst en als die de gegevens niet meer hoeft te hebben worden de persoonsgegevens eraf gehaald.
Zo moeilijk is het niet.
En om hier nog even op terug te komen, dit is ook hilarisch. Meneer Vancouverfan trekt zomaar even alle andere Kamerleden in zijn miniscule hoekje, terwijl de motie maar nét verworpen is (76 om 74). Hoezo in zijn eentje?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:
Aangezien Aptroot in zijn eentje staat, zien Eurlings en andere kamerleden wel het nut van het opslaan van die gegevens.
Of is alleen Aptroot goed ingelicht?
Oh, dan is het goed.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:14 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien een kinderziekte.
Bij de metro zijn het vaste punten. Misschien dat de GPS ontvanger in de bus net een beter signaal kreeg waardoor die dacht dat de bus verplaatst was.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh, dan is het goed.
Ja, ik ben helemaal om. De ov-chipkaart is heilig, buig allen voor de ov-chipkaart.
Ah. Daar is de hypocriete Zelva weer.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is oh zo makkelijk iets een feit te noemen, maar alleen Vancouverfan vindt dat je daar geen argumenten en bewijzen voor hoeft aan te dragen. Want alles wat Vancouverfan vindt, is vanzelfsprekend een feit.
De bewijzen voor mijn feiten heb ik al gegeven. Dat jij het toch anders ziet is jouw probleem.quote:Dat kan dus niet, dus is er maar één conclusie mogelijk. De gegevens worden wel degelijk voor langere tijd opgeslagen.
Case closed.
Zeg ik ergens dat dat een feit is? Er wordt mij om een verklaring gegeven en ik geef aan wat het MISSCHIEN is.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh, dan is het goed.
Ja, ik ben helemaal om. De ov-chipkaart is heilig, buig allen voor de ov-chipkaart.
Het tarief bij die bepaalde vervoerder is trouwens 11,8 cent per kilometer. Volgens jou is een gigantische meetfout van bijna twee kilometer een kinderziekte? Hoe noemen ze dat ook alweer? Oh ja, bagatelliseren.
Nee, er rijden meer lijnen. 1 t/m 6 verwacht ik er ook. Maar ik ga niet alle lijnen en/of alle mogelijke routes doorrekenen.quote:
Dan heeft het weinig zin om te stellen of het OV gemiddeld wel of niet duurder is geworden in Arnhem.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:30 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, er rijden meer lijnen. 1 t/m 6 verwacht ik er ook. Maar ik ga niet alle lijnen en/of alle mogelijke routes doorrekenen.
Geen enkele onderbouwingquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ah. Daar is de hypocriete Zelva weer.
Jij geeft geen enkele onderbouwing en roept zelfs dat de discussie maar voorbij moet zijn.
Ze staan gewoon nergens.quote:De bewijzen voor mijn feiten heb ik al gegeven. Dat jij het toch anders ziet is jouw probleem.
Hoe dan ook, het voorstel van Aptroot werd niet gesteund. Een meerderheid van de kamer ziet het nut van het opslaan van die gegevens wel in.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
En om hier nog even op terug te komen, dit is ook hilarisch. Meneer Vancouverfan trekt zomaar even alle andere Kamerleden in zijn miniscule hoekje, terwijl de motie maar nét verworpen is (76 om 74). Hoezo in zijn eentje?
Waarmee ook helemaal niet gezegd is dat die 76 Kamerleden automatisch wel het nut zien van die opslag, maar alleen dat ze de motie te ver vinden gaan. Dat kan bijvoorbeeld ook te maken hebben met die brief die Eurlings nog gaat sturen.
Neuh, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat jij een meetfout van bijna twee kilometer kennelijk niet zo'n groot probleem vindt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat dat een feit is? Er wordt mij om een verklaring gegeven en ik geef aan wat het MISSCHIEN is.
Als mensen dom lopen te doen en meteen uitchecken na het inchecken kan ik er weinig medelijden mee hebben als het niet gaat zoals ze verwachten.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Neuh, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat jij een meetfout van bijna twee kilometer niet zo'n groot probleem vindt.
Nog meer schelden, goede argumenten weer Zelvaquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Geen enkele onderbouwing
Wat ben jij een trieste gozer.
[..]
Ze staan gewoon nergens.
Bron?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Een meerderheid van de kamer ziet het nut van het opslaan van die gegevens wel in.
Dat zeg ik niet, lees eens een keer goed. Het is maar een voorbeeld waarom bepaalde fracties een motie wel of niet kunnen steunen.quote:Dat ze die motie te ver vinden gaan is jouw mening.
Ik wacht nog steeds op antwoord op mijn vraag waarom het dom zou zijn en waarom ik iets anders zou moeten verwachten dan dat het me geld kost.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als mensen dom lopen te doen en meteen uitchecken na het inchecken kan ik er weinig medelijden mee hebben als het niet gaat zoals ze verwachten.
Goede vergelijking hoor. Niet dus. Als iemand per ongeluk in de verkeerde bus stempelt, en de buschauffeur wil wel een stickertje plakken over de stempel, maar dan alleen als er 17 cent gedokt wordt, accepteert niemand dat als normaal en is het geen kinderziekte.quote:Ik zou het ook geen groot probleem vinden als iemand zijn strippenkaart laat stempelen en dan meteen weer uit de bus stapt omdat die toch niet met de bus wilde.
Schelden? Jij vindt gozer een scheldwoord?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nog meer schelden, goede argumenten weer Zelva
Ga zo door, misschien ga ik je nog wel een keer als Verlosser van de OV chipkaart zien.
Nou dan zijn we allebei triestquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Schelden? Jij vindt gozer een scheldwoord?![]()
Zeggen dat er geen onderbouwing is gegeven, terwijl die er overduidelijk wel staat, is gewoon triest.
Als 2/3 van de bekeken ritten (vanaf centraal station) duurder is met een ov-chipkaart, dan krijg ik de indruk dat het grootste deel van de Arnhemmers duurder uit is. Het staat je vrij een andere lijn te onderzoeken om te zien of die resultaten verschillen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan heeft het weinig zin om te stellen of het OV gemiddeld wel of niet duurder is geworden in Arnhem.
Nee hoor, want het enige argument dat jij hebt aangedragen gaat over iets heel anders, niet over de opslag van de gegevens, maar alleen over het gebruik ervan naar de reiziger toe, en is dus geen onderbouwing.quote:
Een voorbeeld. Geen feit dus.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Bron?
En nee, dat kun je niet afleiden uit het stemresultaat van een motie alleen.
[..]
Dat zeg ik niet, lees eens een keer goed. Het is maar een voorbeeld waarom bepaalde fracties een motie wel of niet kunnen steunen.
Nee inderdaad, daar moet ik je gelijk in geven. 76 van de 150 kamerleden vinden het, voorlopig, geen probleem dat persoonlijke gegevens zeven jaar worden opgeslagen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:48 schreef VancouverFan het volgende:
Maar als ze die motie hebben afgewezen is toch wel duidelijk dat ze die bewaartermijn niet als een groot probleem zien. Die meerderheid tenminste.
En ik wacht nog steeds waarom het niet dom is om tegelijk in en uit te checken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op antwoord op mijn vraag waarom het dom zou zijn en waarom ik iets anders zou moeten verwachten dan dat het me geld kost.
En jou kennende zul je toch nooit tevreden zijn met welk antwoord ik ook geef.quote:Maar Vancouverfan kennende komt dat er toch niet.
Leuke draai.quote:Goede vergelijking hoor. Niet dus. Als iemand per ongeluk in de verkeerde bus stempelt, en de buschauffeur wil wel een stickertje plakken over de stempel, maar dan alleen als er 17 cent gedokt wordt, accepteert niemand dat als normaal en is het geen kinderziekte.
Voor mij hoef je het niet uit te zoeken hoor.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:48 schreef Light het volgende:
[..]
Als 2/3 van de bekeken ritten (vanaf centraal station) duurder is met een ov-chipkaart, dan krijg ik de indruk dat het grootste deel van de Arnhemmers duurder uit is. Het staat je vrij een andere lijn te onderzoeken om te zien of die resultaten verschillen.
Als je wilt dat ik het ga uitzoeken, wil ik een lijst met halte-naar-halte-afstanden (per lijn) en tussen welke haltes een zonegrens zit.
Is goed, ik vraag het aan de vraagbaak van de ov-chipkaart en aan de vervoerder. Het antwoord zullen we wel ergens in september mogen verwachten en dan zullen we het wel horen of het normaal is of niet.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En ik wacht nog steeds waarom het niet dom is om tegelijk in en uit te checken.
Je hebt gewoon geen argumenten meer, is het niet?quote:En jou kennende zul je toch nooit tevreden zijn met welk antwoord ik ook geef.
Dus ik ga me daar niet meer aan wagen
Nee hoor, die 17 cent ben ik niet kwijt. Die komen desnoods via de rechter terug. Want dat het nooit in rekening gebracht had mogen worden, staat als een paal boven water.quote:Maar nog steeds vind ik het geen groot probleem als iemand zelf dom bezig is dat die dan 17 cent kwijt is.
Nee. Ik ga mijn argumenten niet aanpassen totdat jij tevreden bent.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Is goed, ik vraag het aan de vraagbaak van de ov-chipkaart en aan de vervoerder. Het antwoord zullen we wel ergens in september mogen verwachten en dan zullen we het wel horen of het normaal is of niet.
[..]
Je hebt gewoon geen argumenten meer, is het niet?
quote:Nee hoor, die 17 cent ben ik niet kwijt. Die komen desnoods via de rechter terug. Want dat het nooit in rekening gebracht had mogen worden, staat als een paal boven water.
Zou je een paar voorbeelden kunnen geven?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Voor mij hoef je het niet uit te zoeken hoor.
Ik heb zelf een tijd terug een aantal willekeurige routes in Rotterdam, Amsterdam en paar andere steden uitgezocht. Gemiddeld was het goedkoper.
Er valt niets aan te passen, want je geeft geen argumenten die over de zaak gaan. Dát is het probleem.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee. Ik ga mijn argumenten niet aanpassen totdat jij tevreden bent.
Dat is wel het typische aan jou dat jij verwacht dat mensen hun antwoord aan jouw wensen aanpassen.
[..
Heeft niets met bikkel zijn te maken. Onrechtmatige toe-eigening is gewoon niet toegestaan in Nederland en daar laat ik dan ook niemand mee wegkomen. Als iedereen dat eens zou doen en niet alles voor zoete koek slikken...quote:
Bikkel.
Of en wanneer ik hem kocht, bijvoorbeeld. Dan kon ik hem kopen als ik net mijn inkomen had gekregen en gebruiken als ik arm was.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat kon je bij de strippenkaart wel beinvloeden en nu niet
7 Jaar?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee inderdaad, daar moet ik je gelijk in geven. 76 van de 150 kamerleden vinden het, voorlopig, geen probleem dat persoonlijke gegevens zeven jaar worden opgeslagen.
Waaruit blijkt dat het om die persoonlijke gegevens gaat?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee inderdaad, daar moet ik je gelijk in geven. 76 van de 150 kamerleden vinden het, voorlopig, geen probleem dat persoonlijke gegevens zeven jaar worden opgeslagen.
Ik heb het lijstje niet meer. Maar inderdaad vooral de kortere ritten en ritten die eindigen vlak na een zonegrens zijn goedkoper.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:58 schreef Light het volgende:
[..]
Zou je een paar voorbeelden kunnen geven?
De OV bedrijven willen o.a. kunnen zien op welke moment het druk was op bepaalde trajecten. Om zo te weten waar extra vervoersmiddelen nodig zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
7 Jaar?
Waar is dat nou in godsnaam voor nodig?
Dat kan nu ook. Je kunt zelf bepalen wanneer je er saldo op stort.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Of en wanneer ik hem kocht, bijvoorbeeld. Dan kon ik hem kopen als ik net mijn inkomen had gekregen en gebruiken als ik arm was.
In veel gevallen niet of heel weinig. Er zijn veel aanbiedingen waarbij je de kaart voor niks krijgt. Nu kun je 'm in Amsterdam krijgen voor 1,5 euro. Vaste klanten van de NS krijgen de kaart gratis. En vaak zijn er regionale aanbiedingen rond de invoering van de chipkaart in die regio.quote:En 2) een chipkaart kost geld van zichzelf.
Welke verrekeningen?quote:En 3) ik heb er geen enkel zicht op hoeveel een reis mij kost. Tot nog toe hoor ik vooral verhalen van mensen, ook van hoge pieten in het circuit, dat de verrekeningen niet kloppen.
Je kunt terecht bij de klantenservice bij de OV bedrijven of bij de overkoepelende organisatie.quote:En 4) als er wat mis gaat, kan ik bijna nergens terecht.
Kutsysteem. Ik zou er bijna een auto voor kopen om het te vermijden!
De OV chipkaart is voor de burger ook prima in de hand te houden. En hele strippenkaarten kopen en meteen af gaan stempelen omdat je van Groningen naar Amsterdam wil met de trein is ook niet bepaald handig.quote:Wat ik niet snap: waarom is de strippenkaart niet gewoon landelijk ingevoerd voor alle vervoerssystemen?
Dat is in de basis bijna hetzelfde als de chipkaart (betalen per afstand), maar voor de burger beter in de hand te houden.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat het om die persoonlijke gegevens gaat?
Heb je daar ook onderbouwing van.
En waar kun je dat dan nagaan? Je hebt nog geen enkel bewijs daarvoor aangedragen. Als jij dat kunt nagaan, geef dan ook even waar je die informatie vandaan haalt, zodat we het allemaal kunnen controleren en blijf niet voortdurend om de zaak heen praten.quote:Voor zover ik na kan gaan worden de gegevens die 7 jaar worden opgeslagen ontdaan van prive gegevens,
Niets van geloven dus.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De OV bedrijven willen o.a. kunnen zien op welke moment het druk was op bepaalde trajecten. Om zo te weten waar extra vervoersmiddelen nodig zijn.[/quote
Die gegevens zijn dan wel ontdaan van prive informatie. Dus ze weten alleen dat een persoon X op een bepaald moment heeft gereisd.
In het artikel wat jij gebruikt wordt alleen maar gesproken over reisgegevens en reisbewegingen. Dus niet over persoonlijke gegevens die worden opgeslagen. Dat maak jij er zelf van.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Omdat Aptroot wil dat de persoonlijke gegevens niet meer zeven jaar opgeslagen worden en Eurlings aangeeft dat het helemaal niet zo erg is dat de persoonlijke gegevens zeven jaar opgeslagen worden omdat klanten kunnen aangeven dat ze niet benaderd willen worden aan de hand van de reisgegevens, die desondanks gewoon opgeslagen blijven. Maar dat staat allemaal heel duidelijk hierboven, maar het gaat kennelijk het ene 'oog' in en het andere 'oog' weer uit. Je hebt in ieder geval niets aangedragen waaruit zou blijken dat zowel Aptroot als Eurlings het niet bij het rechte eind hebben.
Dat bewijs heb ik jou al regelmatig laten zien, de afspraken die met het CBP zijn gemaakt. Gister ook nog een link gegevens naar die afspraken.quote:En waar kun je dat dan nagaan? Je hebt nog geen enkel bewijs daarvoor aangedragen. Als jij dat kunt nagaan, geef dan ook even waar je die informatie vandaan haalt, zodat we het allemaal kunnen controleren en blijf niet voortdurend om de zaak heen praten.
http://www.depers.nl/binn(...)art-gewaarborgd.htmlquote:De minister werd daarover destijds kritisch aan de tand gevoeld door het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). De invoering van de ov-chipkaart is ook gecontroleerd door het CBP en de organisatie ging akkoord met de werkwijze. Volgens Eurlings is dat een duidelijk teken.
SP heeft al 2000 ritten onderzocht en die bleken 22% duurder te zijn in regio Arnhemquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:48 schreef Light het volgende:
[..]
Als 2/3 van de bekeken ritten (vanaf centraal station) duurder is met een ov-chipkaart, dan krijg ik de indruk dat het grootste deel van de Arnhemmers duurder uit is. Het staat je vrij een andere lijn te onderzoeken om te zien of die resultaten verschillen.
Als je wilt dat ik het ga uitzoeken, wil ik een lijst met halte-naar-halte-afstanden (per lijn) en tussen welke haltes een zonegrens zit.
Daarom ben ik ook niet op zoek gegaan naar de rit met het grootste voordeel maar heb ik een punt ongeveer halverwege de lijn genomen en voor iedere halte op die route de prijs vanaf het centrale punt naar die halte bepaald. En dan van al die ritten weer het gemiddelde genomen. Daarmee filter je de extremen er wel uit. Ander voordeel met een centraal station als centraal punt is dat een station meestal redelijk in het midden van een zone ligt en je dus niet meteen met een zonegrens te maken hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb het lijstje niet meer. Maar inderdaad vooral de kortere ritten en ritten die eindigen vlak na een zonegrens zijn goedkoper.
True, die rit is aanzienlijk goedkoper geworden.quote:Een voorbeeld wat ik zelf vaak tegenkwam is Duivendrecht - Amsterdam Bijlmer.
Ach rot toch op, dat zijn voorbeelden of situaties die niet met de werkelijkheid stroken, de chipkaart is gewoon goedkoper.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
SP heeft al 2000 ritten onderzocht en die bleken 22% duurder te zijn in regio Arnhem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |