abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:33:31 #101
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82345715
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:32 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ik ken wel mensen die geen problemen hebben met de ov chipkaart.
Deze man (denk ik):

"In de auto heb je geen ov-chipkaart!"
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82346073
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:32 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet weten waar iemand reisde de afgelopen zeven jaar. Ik wil kunnen zien waar ik heb gereisd in de afgelopen [korte periode die ik zelf wil bepalen].
Dit vanwege declaratiedoeleinden.

Het is dus geen 'nutteloze informatie', het is noodzakelijke informatie die onlosmakelijk verbonden is met het geboden product.
Dus eigenlijk is er geen probleem wat jou betreft.
Want alleen gedurende de benodigde declaratieperiode worden de privé gegevens opgeslagen.
Daarna verdwijnen die en ziet de NS alleen nog gegevens over persoon X.
Leaf
pi_82346096
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:33 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Deze man (denk ik):
[ afbeelding ]
"In de auto heb je geen ov-chipkaart!"
Is dat een man?
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:46:15 #104
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82346305
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is er geen probleem wat jou betreft.
Want alleen gedurende de benodigde declaratieperiode worden de privé gegevens opgeslagen.
Daarna verdwijnen die en ziet de NS alleen nog gegevens over persoon X.
Eh, TLS slaat die gegevens toch veel langer op?
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82346706
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:46 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Eh, TLS slaat die gegevens toch veel langer op?
Nee.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:57:25 #106
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82346811
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee.
Oh, dat dacht ik.

Omdat TLS schreef, op een vraag van mij, dat de informatie zo lang bewaard blijft als dat ik de kaart heb.
Maar blijkbaar weet jij meer dan ik en heb ik die kaart over twee maanden niet meer. Goed om te weten.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:58:39 #107
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82346855
Het was deze zin waardoor ik dacht dat ze het lang opslaan:
quote:
De transactiegegevens die u wenst in te zien zullen bewaard worden tot u het OV-chipkaart account weer verwijdert.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82346891
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:57 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Oh, dat dacht ik.

Omdat TLS schreef, op een vraag van mij, dat de informatie zo lang bewaard blijft als dat ik de kaart heb.
Maar blijkbaar weet jij meer dan ik en heb ik die kaart over twee maanden niet meer. Goed om te weten.
pi_82346913
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Het was deze zin waardoor ik dacht dat ze het lang opslaan:
[..]


je gegevens blijven gewoon 7 jaar bewaard hoor
pi_82347123
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Enschede is niet de maatstaf voor de rest van Nederland.
Dat zeg ik ook niet.
quote:
Amsterdam en Rotterdam zijn plaatsen waar het gemiddeld goedkoper is geworden.
En dat geloof ik niet. Als ik Enschede gemiddeld 40% meer kwijt ben om bij het station te komen (ongeveer halverwege beginpunt en eindpunt van lijn 1) dan kan dat in andere plaatsen best een ander percentage zijn. Maar dat het percentage ineens kleiner dan nul wordt, klinkt gewoon niet geloofwaardig.
pi_82347194
Als de gegevens voor declaraties nodig zijn is bullshit!

Ik heb een maandnetkaart met ov supplement twv. ca 800 euro per maand. Die lever ik gewoon elke maand in bij mijn baas. De belasting wil alleen de originele kaartjes hebben, dat is voor hun voldoende. Oh ja en het moet natuurlijk wel een abonnement zijn wat past bij mijn situatie (dus reisafstand e.d.).

Maar als je een trajectkaart hebt, dan is de belastingdienst ook alleen maar geinteresseerd in het abonnement. Het boeit ze nu totaal niet dat je op je vrije dag ook een (deel van) dat traject ook aflegt om te gaan stappen.

Er is voor de fiscus als voor de reiziger absoluut geen reden om die gegevens zo lang te bewaren. Maar als het aan TLS ligt dan blijven ze voor 7 jaar bewaard. Terwijl er niemand, behalve misschien de vervoersbedrijven, om gevraagd heeft. Het leek iemand gewoon handig om op die gegevensverzameling allehande statestieken los te laten. Wat ik op zich best kan begrijpen. Maar de aggressieve manier waarop TLS het verzamelen van die gegevens af wil dwingen zorgt er wel voor dat ik er absoluut geen vertrouwen in heb. Ook is het al duidelijk geworden dat de systemen van TLS niet echt waterdicht zijn. Het is niet de vraag of, maar de vraag wanneer er iemand in slaagt om TLS te hacken. Maar dat is niet iets wat alleen voor die kutkaart geldt hoor, het EPD is bijvoorbeeld ook zo'n stuk rotzooi.

Noem het doemdenken, maar de volgende wereldoorlog zal zich imo. vooral online afspelen. Kijk maar naar het gevalletje China vs. Google. Cyberspionage is al zo oud als het web. En mensen die denken dat hun gegevens 'nutteloos' of 'waardeloos' zijn moeten de geschiedenisboeken maar eens openslaan. Maar geloof mij, Hitler had de OV-chipkaart echt fantastisch gevonden. Een bus vol met joden afkomstig van hun gebedshuis... Need to say more??
Don't hurry, be crappy!
pi_82347270
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Het was deze zin waardoor ik dacht dat ze het lang opslaan:
[..]


Ow.
quote:
De OV-bedrijven kunnen alle reisgegevens ten behoeve van historische analyses bewaren indien deze zijn ontdaan van alle identificerende kenmerken: het zijn geen persoonsgegevens meer;
http://www.cbpweb.nl/down(...)ing_ov-chipkaart.pdf
Leaf
pi_82347322
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:04 schreef Light het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.
[..]

En dat geloof ik niet. Als ik Enschede gemiddeld 40% meer kwijt ben om bij het station te komen (ongeveer halverwege beginpunt en eindpunt van lijn 1) dan kan dat in andere plaatsen best een ander percentage zijn. Maar dat het percentage ineens kleiner dan nul wordt, klinkt gewoon niet geloofwaardig.
Dat Rotterdam en Amsterdam goedkoper zijn kwam naar voren uit een onderzoek van het SP.
En die zijn ook zeer kritisch tov de chipkaart.
Zie de eerder gegeven link.
Leaf
pi_82347540
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:06 schreef RiDo78 het volgende:
Als de gegevens voor declaraties nodig zijn is bullshit!

Ik heb een maandnetkaart met ov supplement twv. ca 800 euro per maand. Die lever ik gewoon elke maand in bij mijn baas. De belasting wil alleen de originele kaartjes hebben, dat is voor hun voldoende. Oh ja en het moet natuurlijk wel een abonnement zijn wat past bij mijn situatie (dus reisafstand e.d.).
Dus moet ergens bijgehouden worden wat jij reist, want er zijn nu geen kaartjes meer.
quote:
Maar als je een trajectkaart hebt, dan is de belastingdienst ook alleen maar geinteresseerd in het abonnement. Het boeit ze nu totaal niet dat je op je vrije dag ook een (deel van) dat traject ook aflegt om te gaan stappen.
Klopt. Maar niet iedereen reist op een bepaald traject. En het zal vast ook wel eens gebeuren dat iemand een ander traject reist voor zijn werk.
quote:
Er is voor de fiscus als voor de reiziger absoluut geen reden om die gegevens zo lang te bewaren. Maar als het aan TLS ligt dan blijven ze voor 7 jaar bewaard. Terwijl er niemand, behalve misschien de vervoersbedrijven, om gevraagd heeft. Het leek iemand gewoon handig om op die gegevensverzameling allehande statestieken los te laten. Wat ik op zich best kan begrijpen. Maar de aggressieve manier waarop TLS het verzamelen van die gegevens af wil dwingen zorgt er wel voor dat ik er absoluut geen vertrouwen in heb. Ook is het al duidelijk geworden dat de systemen van TLS niet echt waterdicht zijn. Het is niet de vraag of, maar de vraag wanneer er iemand in slaagt om TLS te hacken. Maar dat is niet iets wat alleen voor die kutkaart geldt hoor, het EPD is bijvoorbeeld ook zo'n stuk rotzooi.
Voor de OV bedrijven is het echt niet van levensbelang om te weten waar Rido gereisd heeft. Weten dat meneer X daar ergens gereisd vinden ze ook goed genoeg.
Als je jezelf wel kenbaar wilt maken, dan kunnen ze jou op de hoogte houden van werkzaamheden op jouw traject of veranderingen aan het station. Wil je dat niet, ook geen probleem.

TLS is tot nu toe niet gekraakt of gelekt. De gegevens die op straat zijn gekomen kwam van een regionale site af waar TLS weinig mee te maken had.
quote:
Noem het doemdenken, maar de volgende wereldoorlog zal zich imo. vooral online afspelen. Kijk maar naar het gevalletje China vs. Google. Cyberspionage is al zo oud als het web. En mensen die denken dat hun gegevens 'nutteloos' of 'waardeloos' zijn moeten de geschiedenisboeken maar eens openslaan. Maar geloof mij, Hitler had de OV-chipkaart echt fantastisch gevonden. Een bus vol met joden afkomstig van hun gebedshuis... Need to say more??
Ik noem het doemdenken
Leaf
pi_82347735
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat Rotterdam en Amsterdam goedkoper zijn kwam naar voren uit een onderzoek van het SP.
En die zijn ook zeer kritisch tov de chipkaart.
Zie de eerder gegeven link.
Deze link
http://www.scribd.com/doc(...)arieven-OV-chipkaart

Om meer duidelijkheid te krijgen over de tarieven, heeft de SP samen met
andere onderzoekers zes onderzoeken uitgevoerd in verschillende regio’s
waarbij van bijna 2000 reizen een vergelijking is gemaakt tussen de
kosten van het reizen met de strippenkaart en de OV-Chipkaart. Deze
onderzoeken zijn gedaan in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Leiden,
Arnhem en Nijmegen.

In vijf van de zes onderzoeken wordt het reizen met de OV-Chipkaart
duidelijk duurder dan met de strippenkaart. Hierbij gaat het om de
gemiddelde prijsstijging over alle onderzochte reizen binnen een bepaalde
regio. Dit varieert van 5% (Amsterdam) duurder tot maar liefst 22%
duurder (Arnhem). In individuele gevallen bleken de reizen soms nog veel
duurder te worden. De enige regio waarbij de OV-Chipkaart het reizen niet
duurder lijkt te hebben gemaakt is Rotterdam. Hier is zelfs sprake van een
minimale prijsdaling van net geen 1%. Dit geeft echter een vertekend
beeld, doordat in die regio het reizen met de strippenkaart een aantal
jaren geleden al fors duurder is gemaakt. Aan de hand van deze zes
onderzoeken wordt geconcludeerd dat de OV-Chipkaart het reizen
gemiddeld duurder maakt



Je kan ook gewoon blijven liegen over de prijsdalingen
Echt zielig
pi_82348385
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:13 schreef VancouverFan het volgende:
Tja... die smiley lijkt sowieso op jouw lijf geschreven.
Don't hurry, be crappy!
pi_82348488
Zuid Holland houdt zelfs rekening met een prijsstijging van 28 % !!!!!

Naar aanleiding van het SP-onderzoek naar de prijsstijging als gevolg van de OV-chipkaart wil de SP volgende week woensdag een debat in de Provinciale Staten. Uit het onderzoek bleek dat in Zuid-Holland één op de acht reizigers het openbaar vervoer zal verlaten als de OV-chipkaart wordt ingevoerd, terwijl de kosten voor de reiziger met bijna 30% zullen toenemen. SP-Statenlid Erik Maassen: “Het beleid van de provincie jaagt mensen het openbaar vervoer uit. Een reizigersdaling van 12,5% vergroot de files enorm. Het provinciebestuur heeft iets uit te leggen.”
-- Advertenties ---

Monika Jordense-Michalski

Staatssecretaris Huizinga heeft steeds aan de Tweede Kamer laten weten dat de invoering van de OV-chipkaart er niet toe mag leiden dat de reiziger gemiddeld duurder uit is. Zuid-Holland voert juist beleid, waarbij een gemiddelde prijsstijging van 28,7% uitgangspunt is. Dit is volgens de provincie nodig om financieel verlies van busbedrijven Arriva en Connexxion te voorkomen. Maassen (SP): “Dit is niet met elkaar te rijmen. De reiziger moet niet opdraaien voor de tekorten die de OV-chipkaart veroorzaakt. De tariefverhoging moet dus direct van tafel.”

De Zuid-Hollandse PvdA heeft inmiddels ook haar zorgen hierover uitgesproken. Maassen: “Ik verwacht de PvdA aan mijn zijde in dit debat.”

http://www.voorschotenonline.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=4298:sp-wil-provinciaal-debat-over-ov-chipkaart&catid=86:&Itemid=0

of

http://www.nu.nl/politiek(...)izigers-bus-uit.html
pi_82348729
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Tja... die smiley lijkt sowieso op jouw lijf geschreven.
*zucht*

Vertel eens, heb je er moeite mee dat iemand je tegenspreekt of kun je er niet tegen dat die OV chipkaart eigenlijk niet zo erg is als je denkt?
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:00:12 #119
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82350186
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:13 schreef Q. het volgende:

[..]

Goede argumenten!
Ja, dat vond ik ook al. Maar dat zijn we wel gewend van Vanblooperfan, die komt altijd met goede argumenten .
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:04:22 #120
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82350385
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:16 schreef RiDo78 het volgende:
Ja, maar wanneer verloopt mijn voordeelurenkaart dan?? En het interesseert mij geen zak wat mijn saldo vorige week was. Ik wil weten of ik vanavond nog kan gaan stappen ZONDER dat ik eerst op zoek moet gaan naar een automaat. "Zeg busschauffeur, kunt u even hier blijven wachten, ik ga niet mee, ik check meteen weer uit !!!"
En dan 17 cent dokken. Dat had ik dus een paar maanden geleden. Ik checkte in en meteen weer uit om mijn strippen op te maken tot een bepaalde halte en dan daar verder te reizen met de shitkaart. Hoppa, 17 cent afgeschreven, terwijl de bus nul komma nul picometer had gereden.

Ik moet het nog steeds terugkrijgen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:07:38 #121
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82350556
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee.
Klinkklare onzin.
pi_82350720
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

Klinkklare onzin.
Goede argumenten waarom dat klinklare onzin is.

Maar dat zijn we wel gewend van jou, je komt altijd met goede argumenten, op een volwassen en nette manier gebracht
Leaf
pi_82350762
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

En dan 17 cent dokken. Dat had ik dus een paar maanden geleden. Ik checkte in en meteen weer uit om mijn strippen op te maken tot een bepaalde halte en dan daar verder te reizen met de shitkaart. Hoppa, 17 cent afgeschreven, terwijl de bus nul komma nul picometer had gereden.

Ik moet het nog steeds terugkrijgen.
Hey weet je wat, we gaan even dingen doen waar de kaart niet voor bedoeld is, dan kunnen we weer lekker klagen dat het fout gaat
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:14:09 #124
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82350872
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:16 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

In mijn redenering krijg je een flinke korting van de NS door voor jouw nutteloze informatie af te geven.
De korting die er al was en waar je zonder chipkaart niets voor hoeft op te geven/betalen.

Onzinargument.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:14:30 #125
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82350889
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hey weet je wat, we gaan even dingen doen waar de kaart niet voor bedoeld is, dan kunnen we weer lekker klagen dat het fout gaat
pi_82350938
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:14 schreef Zelva het volgende:

[..]

De korting die er al was en waar je zonder chipkaart niets voor hoeft op te geven/betalen.

Onzinargument.
De tijd staat niet stil, dingen veranderen.
Als je daar niet tegen kunt, dan zijn er alternatieven voor.
Leaf
pi_82350980
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:14 schreef Zelva het volgende:

[..]


Misschien kun je kaart een keer in een blender gooien. Dan kun je klagen dat die makkelijk stuk gaat.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:24:17 #128
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82351369
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De tijd staat niet stil, dingen veranderen.
Als je daar niet tegen kunt, dan zijn er alternatieven voor.
Ha ha, je realiseert je nu dat je hiermee je eigen argument onderuit haalt?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:25:46 #129
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82351438
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:16 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Misschien kun je kaart een keer in een blender gooien. Dan kun je klagen dat die makkelijk stuk gaat.
Direct weer uitchecken bij een fout is natuurlijk gewoon een normale functie van de ov-chipkaart. Wat als je per ongeluk langs een paal gaat?

Alleen jij denkt daar anders over, maar ja, alles aan de chipkaart is heilig en alles wat fout gaat ligt áltijd aan de reiziger.
pi_82351540
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hey weet je wat, we gaan even dingen doen waar de kaart niet voor bedoeld is, dan kunnen we weer lekker klagen dat het fout gaat
Als je niet reist (bijvoorbeeld omdat je ontdekt dat je in de verkeerde bus bent gestapt voordat de bus weer vertrokken is), moet er ook geen geld worden afgeschreven.
pi_82351554
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ha ha, je realiseert je nu dat je hiermee je eigen argument onderuit haalt?
Welk argument zou ik onderuit halen?
Leaf
pi_82351609
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:28 schreef Light het volgende:

[..]

Als je niet reist (bijvoorbeeld omdat je ontdekt dat je in de verkeerde bus bent gestapt voordat de bus weer vertrokken is), moet er ook geen geld worden afgeschreven.
En hoe vaak gebeurd dat nou denk je?
Ik heb het in mijn leven nog nooit meegemaakt dat ik in de bus stapte, mijn kaart liet stempelen en weer uitstapte.
Leaf
pi_82351618
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:28 schreef Light het volgende:

[..]

Als je niet reist (bijvoorbeeld omdat je ontdekt dat je in de verkeerde bus bent gestapt voordat de bus weer vertrokken is), moet er ook geen geld worden afgeschreven.
sterker nog, dit gebeurt ook als je onder een voetgangerstunnel onder een station doorloopt, waar poortjes staan (Leiden uit mijn hoofd) Je kan alleen door het station lopen daar
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:30:36 #134
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82351638
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Goede argumenten waarom dat klinklare onzin is.

Maar dat zijn we wel gewend van jou, je komt altijd met goede argumenten, op een volwassen en nette manier gebracht
Ja, je kunt natuurlijk wel iedere keer dezelfde argumenten te berde brengen en in herhaling vallen, maar die worden door jou zonder tegenargument toch altijd direct onder tafel geveegd als onzin, dus dat heeft geen zin.

Het was ook meer een mededeling naar andere lezers dat ook hier Vancouverfan op gigantische wijze uit de bocht vliegt.

Of denk jij dat Aptroot in actie was gekomen als het toch alleen maar kale reisgegevens zijn? Of dat de NS in staat is persoonlijke arrangementen aan te bieden aan personen waarvan de identiteit niet eens meer bekend zou zijn? Nee dus, alles, maar dan ook alles wordt gewoon zeven jaar bewaard.

Je lult gewoon maar wat zonder argumenten en hebt gewoon ongelijk
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:31:12 #135
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82351660
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En hoe vaak gebeurd dat nou denk je?
Ik heb het in mijn leven nog nooit meegemaakt dat ik in de bus stapte, mijn kaart liet stempelen en weer uitstapte.
Ja hoor, het gebeurt niet zo vaak, dus dan is het wel goed? Dat is wel iedere keer jouw argument hè? Och, het gebeurt bijna nooit, dus waar praten we over. Maar dat is nou juist het probleem met de ov-shitkaart. Als je gewoon rechttoe, rechtaan met dat ding wilt reizen, dan gaat het allemaal wel redelijk prima, maar o wee als je ook maar iets wilt doen dat een klein beetje van de geijkte paden afwijkt, dan is de kans levensgroot dat er iets fout gaat, omdat er gewoon nergens mee rekening gehouden wordt, en de techniek er ook gewoon helemaal niet geschikt voor is, en ook nooit zal zijn.

Het mag gewoon niet gebeuren dat er geld wordt afgeschreven, punt.
pi_82351719
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

Direct weer uitchecken bij een fout is natuurlijk gewoon een normale functie van de ov-chipkaart. Wat als je per ongeluk langs een paal gaat?

Alleen jij denkt daar anders over, maar ja, alles aan de chipkaart is heilig en alles wat fout gaat ligt áltijd aan de reiziger.
Ach, ik heb laatste binnen 2 minuten in en uit gecheckt bij de Amsterdamse metro toen bleek dat ze niet meer reden, is 0 cent afgeschreven.

En uit wat jij deed snap ik totaal niet waarom dat een normale functie is. Dus ja, in dit geval denk ik dat het jou fout was. In andere gevallen kan ik niet zo makkelijk zeggen. Ik ga niet zo simpel generaliseren zoals jij doet.
Maar goed, ook voor idioten zoals jij die de kaart op de pijnbank willen leggen zullen wel oplossingen worden gevonden dat dat niet meer gebeurd.
Leaf
pi_82351789
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ach, ik heb laatste binnen 2 minuten in en uit gecheckt bij de Amsterdamse metro toen bleek dat ze niet meer reden, is 0 cent afgeschreven.

En uit wat jij deed snap ik totaal niet waarom dat een normale functie is. Dus ja, in dit geval denk ik dat het jou fout was. In andere gevallen kan ik niet zo makkelijk zeggen. Ik ga niet zo simpel generaliseren zoals jij doet.
Maar goed, ook voor idioten zoals jij die de kaart op de pijnbank willen leggen zullen wel oplossingen worden gevonden dat dat niet meer gebeurd.
Oh de argumenten zijn weer op, dan komt de scheldmodus weer in actie
pi_82351859
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, je kunt natuurlijk wel iedere keer dezelfde argumenten te berde brengen en in herhaling vallen, maar die worden door jou zonder tegenargument toch altijd direct onder tafel geveegd als onzin, dus dat heeft geen zin.

Het was ook meer een mededeling naar andere lezers dat ook hier Vancouverfan op gigantische wijze uit de bocht vliegt.

Of denk jij dat Aptroot in actie was gekomen als het toch alleen maar kale reisgegevens zijn? Of dat de NS in staat is persoonlijke arrangementen aan te bieden aan personen waarvan de identiteit niet eens meer bekend zou zijn? Nee dus, alles, maar dan ook alles wordt gewoon zeven jaar bewaard.

Je lult gewoon maar wat zonder argumenten en hebt gewoon ongelijk
Waaruit blijkt dat de NS arrangement aanbied aan mensen waarvan de gegevens niet meer bekend zijn?
De NS is pas net bezig. Dus die zijn nog amper begonnen om gegevens in het archief op te slaan...

En omdat Aptroor iets zegt, heeft iedereen die anders denkt het maar fout... Briljante argumentatie...
Leaf
pi_82351880
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En hoe vaak gebeurd dat nou denk je?
Ik heb het in mijn leven nog nooit meegemaakt dat ik in de bus stapte, mijn kaart liet stempelen en weer uitstapte.
Ik heb het wel eens meegemaakt. Maar afgezien daarvan, als ik per kilometer betaal en ik reis 0,000 km dan lijkt het me logisch dat er 0,000 * (prijs per km) = 0,00 euro wordt afgeschreven. Niet 0,17 euro.
pi_82351950
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:36 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens meegemaakt. Maar afgezien daarvan, als ik per kilometer betaal en ik reis 0,000 km dan lijkt het me logisch dat er 0,000 * (prijs per km) = 0,00 euro wordt afgeschreven. Niet 0,17 euro.
Tja, als je in de bus stapt lijkt het mij ook logisch dat je niet meteen in en uit gaat checken.
Leaf
pi_82352026
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ach, ik heb laatste binnen 2 minuten in en uit gecheckt bij de Amsterdamse metro toen bleek dat ze niet meer reden, is 0 cent afgeschreven.

En uit wat jij deed snap ik totaal niet waarom dat een normale functie is.
Dus inchecken op een metrostation, bedenken dat je toch niet wilt reizen, weer uitchecken is wel normaal, maar hetzelfde in een bus/tram is niet normaal.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:39:36 #142
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82352038
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ach, ik heb laatste binnen 2 minuten in en uit gecheckt bij de Amsterdamse metro toen bleek dat ze niet meer reden, is 0 cent afgeschreven.
Wat ik deed dus is dus precies, maar dan ook precies hetzelfde, alleen met een andere reden.
quote:
En uit wat jij deed snap ik totaal niet waarom dat een normale functie is.
Ik volg je niet, jij hebt precies hetzelfde gedaan.
quote:
Dus ja, in dit geval denk ik dat het jou fout was.
Dan was jij ook fout, maar bij jou werd er dan niets afgeschreven. Je kunt gewoon niet aan op het systeem, het is zo onbetrouwbaar als de pest.
quote:
In andere gevallen kan ik niet zo makkelijk zeggen. Ik ga niet zo simpel generaliseren zoals jij doet.
Maar goed, ook voor idioten zoals jij die de kaart op de pijnbank willen leggen zullen wel oplossingen worden gevonden dat dat niet meer gebeurd.
Pijnbank
pi_82352094
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:39 schreef Light het volgende:

[..]

Dus inchecken op een metrostation, bedenken dat je toch niet wilt reizen, weer uitchecken is wel normaal, maar hetzelfde in een bus/tram is niet normaal.
Als je goed had gelezen had je gezien dat er niks meer te reizen viel. De laatste metro was al vertrokken.

Dus dat is wel anders dan in een gereedstaande bus stappen en in en uitchecken.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:42:26 #144
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82352145
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat de NS arrangement aanbied aan mensen waarvan de gegevens niet meer bekend zijn?
De NS is pas net bezig. Dus die zijn nog amper begonnen om gegevens in het archief op te slaan...
De NS noemde ik zomaar als een voorbeeld van een vervoerder.
quote:
En omdat Aptroor iets zegt, heeft iedereen die anders denkt het maar fout... Briljante argumentatie...
Aptroot. En die is natuurlijk wel gewoon goed ingelicht. Sterker nog, Eurlings bevestigt gewoon zijn verhaal, maar die vindt het geen probleem als de persoonlijke gegevens zeven jaar worden opgeslagen. En wat wordt jouw argument nu? 'En omdat Eurlings het zegt, heeft iedereen die anders denkt het maar fout?'
pi_82352174
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat ik deed dus is dus precies, maar dan ook precies hetzelfde, alleen met een andere reden.
[..]

Ik volg je niet, jij hebt precies hetzelfde gedaan.
Maar niet met opzet. Ik checkte meteen weer uit omdat er geen metro meer reed.
Jij gaat wel met opzet meteen in en uit checken.
quote:
Dan was jij ook fout, maar bij jou werd er dan niets afgeschreven. Je kunt gewoon niet aan op het systeem, het is zo onbetrouwbaar als de pest.
[..]

Pijnbank
Dat het onbetrouwbaar is omdat jij rare dingen doet, is jouw mening.
Als je de OV chipkaart op een normale manier gebruikt is er prima mee te reizen.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:43:27 #146
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82352191
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je goed had gelezen had je gezien dat er niks meer te reizen viel. De laatste metro was al vertrokken.

Dus dat is wel anders dan in een gereedstaande bus stappen en in en uitchecken.
En wat precies is daar anders aan dan? En op wat voor manier zou dat dan wat moeten uitmaken voor het tarief dat er afgeschreven wordt.

Wat een lulkoek weer.
pi_82352294
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

De NS noemde ik zomaar als een voorbeeld van een vervoerder.
Ook goed, welke vervoerder heeft al een arrangement aangeboden terwijl de identiteit van de reiziger niet bekend is?
quote:
Aptroot. En die is natuurlijk wel gewoon goed ingelicht. Sterker nog, Eurlings bevestigt zijn verhaal, maar die vindt het geen probleem als de persoonlijke gegevens zeven jaar worden opgeslagen.
Aangezien Aptroot in zijn eentje staat, zien Eurlings en andere kamerleden wel het nut van het opslaan van die gegevens.
Of is alleen Aptroot goed ingelicht?
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:49:10 #148
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82352418
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Maar niet met opzet. Ik checkte meteen weer uit omdat er geen metro meer reed.
Jij gaat wel met opzet meteen in en uit checken.
Ja hoor, met opzet. Spreek voor jezelf.

De situatie was als volgt:

Ik dacht dat ik nog genoeg strippen had, dat bleek niet het geval. Dan maar met de ov-chipkaart, was mijn idee en ik checkte in. Toen kwam de buschauffeur met het briljante idee om tot een bepaalde halte mijn strippen af te stempelen zodat die op waren, en dan in te checken bij die halte en zei dat ik maar weer eventjes moest uitchecken.

Niks met opzet dus.

Achteraf gezien, toch wel een uiterst domme actie, want nu betaalde ik dubbel instaptarief.
quote:
Dat het onbetrouwbaar is omdat jij rare dingen doet, is jouw mening.
Als je de OV chipkaart op een normale manier gebruikt is er prima mee te reizen.
Je hebt nog steeds geen enkel argument aangedragen waarom het een raar ding zou zijn, maar verbindt daar wel weer grootse conclusies aan. Typisch.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:54:40 #149
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82352632
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ook goed, welke vervoerder heeft al een arrangement aangeboden terwijl de identiteit van de reiziger niet bekend is?
[..]
Zucht, kom nog maar eens terug als je het snapt. Het gaat erom dat als volgens jou er geen persoonlijke gegevens worden opgeslagen voor langere tijd, het überhaupt onmogelijk is om persoonlijke arrangementen aan te bieden door de vervoerders.

Dat kan dus niet, dus is er maar één conclusie mogelijk. De gegevens worden wel degelijk voor langere tijd opgeslagen.

Case closed.
quote:
Aangezien Aptroot in zijn eentje staat, zien Eurlings en andere kamerleden wel het nut van het opslaan van die gegevens.
Of is alleen Aptroot goed ingelicht?
Ah, je geeft dus toe dat ze wél worden opgeslagen voor zeven jaar. Oké, duidelijk.
pi_82352824
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zucht, kom nog maar eens terug als je het snapt. Het gaat erom dat als volgens jou er geen persoonlijke gegevens worden opgeslagen voor langere tijd, het überhaupt onmogelijk is om persoonlijke arrangementen aan te bieden door de vervoerders.
Ow sorry. Ik dacht dat je wel wist hoe het werkte....
Men kan aangeven of ze het op prijs stellen of de NS iets met die gegevens doet of niet.
Bijvoorbeeld op de hoogte stellen van werkzaamheden op de route of aanbiedingen.
quote:
Afgeleide reisgegevens, zoals reisfrequentie, voorkeurstations en -trajecten, de verstreken tijd sinds uw laatst gemaakte reis en of u binnen of buiten de spits reist, gebruiken wij voor relatiebeheer en om u te informeren over voor u relevante diensten en producten.
Indien u geen prijs stelt op informatie die is afgeleid van uw reisgegevens, dan kunt u dat hier aangeven. Stelt u geen prijs op (algemene) informatie van NS, dan kunt u dit vooraf aangeven bij de aanschaf van uw abonnement met OV-chipkaart, via uw persoonlijk account op Mijn NS of via NS- klantenservice: 0900-2021163 (¤ 0,10 p.m.).
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)egels-en-bescherming
quote:
Dat kan dus niet, dus is er maar één conclusie mogelijk. De gegevens worden wel degelijk voor langere tijd opgeslagen.

Case closed.
Niet dus.
Die gegevens worden alleen opgeslagen als de reiziger daarvoor toestemming geeft.
quote:
Ah, je geeft dus toe dat ze wél worden opgeslagen voor zeven jaar. Oké, duidelijk.
Ik geef met die uitspraak niks toe over het opslaan van prive gegevens.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')