abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82350938
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:14 schreef Zelva het volgende:

[..]

De korting die er al was en waar je zonder chipkaart niets voor hoeft op te geven/betalen.

Onzinargument.
De tijd staat niet stil, dingen veranderen.
Als je daar niet tegen kunt, dan zijn er alternatieven voor.
Leaf
pi_82350980
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:14 schreef Zelva het volgende:

[..]

Misschien kun je kaart een keer in een blender gooien. Dan kun je klagen dat die makkelijk stuk gaat.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:24:17 #128
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82351369
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De tijd staat niet stil, dingen veranderen.
Als je daar niet tegen kunt, dan zijn er alternatieven voor.
Ha ha, je realiseert je nu dat je hiermee je eigen argument onderuit haalt?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:25:46 #129
39333 Zelva
pi_82351438
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:16 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Misschien kun je kaart een keer in een blender gooien. Dan kun je klagen dat die makkelijk stuk gaat.
Direct weer uitchecken bij een fout is natuurlijk gewoon een normale functie van de ov-chipkaart. Wat als je per ongeluk langs een paal gaat?

Alleen jij denkt daar anders over, maar ja, alles aan de chipkaart is heilig en alles wat fout gaat ligt áltijd aan de reiziger.
pi_82351540
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hey weet je wat, we gaan even dingen doen waar de kaart niet voor bedoeld is, dan kunnen we weer lekker klagen dat het fout gaat
Als je niet reist (bijvoorbeeld omdat je ontdekt dat je in de verkeerde bus bent gestapt voordat de bus weer vertrokken is), moet er ook geen geld worden afgeschreven.
pi_82351554
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ha ha, je realiseert je nu dat je hiermee je eigen argument onderuit haalt?
Welk argument zou ik onderuit halen?
Leaf
pi_82351609
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:28 schreef Light het volgende:

[..]

Als je niet reist (bijvoorbeeld omdat je ontdekt dat je in de verkeerde bus bent gestapt voordat de bus weer vertrokken is), moet er ook geen geld worden afgeschreven.
En hoe vaak gebeurd dat nou denk je?
Ik heb het in mijn leven nog nooit meegemaakt dat ik in de bus stapte, mijn kaart liet stempelen en weer uitstapte.
Leaf
pi_82351618
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:28 schreef Light het volgende:

[..]

sterker nog, dit gebeurt ook als je onder een voetgangerstunnel onder een station doorloopt, waar poortjes staan (Leiden uit mijn hoofd) Je kan alleen door het station lopen daar
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:30:36 #134
39333 Zelva
pi_82351638
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Goede argumenten waarom dat klinklare onzin is.

Maar dat zijn we wel gewend van jou, je komt altijd met goede argumenten, op een volwassen en nette manier gebracht
Ja, je kunt natuurlijk wel iedere keer dezelfde argumenten te berde brengen en in herhaling vallen, maar die worden door jou zonder tegenargument toch altijd direct onder tafel geveegd als onzin, dus dat heeft geen zin.

Het was ook meer een mededeling naar andere lezers dat ook hier Vancouverfan op gigantische wijze uit de bocht vliegt.

Of denk jij dat Aptroot in actie was gekomen als het toch alleen maar kale reisgegevens zijn? Of dat de NS in staat is persoonlijke arrangementen aan te bieden aan personen waarvan de identiteit niet eens meer bekend zou zijn? Nee dus, alles, maar dan ook alles wordt gewoon zeven jaar bewaard.

Je lult gewoon maar wat zonder argumenten en hebt gewoon ongelijk
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:31:12 #135
39333 Zelva
pi_82351660
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb het in mijn leven nog nooit meegemaakt dat ik in de bus stapte, mijn kaart liet stempelen en weer uitstapte.
Ja hoor, het gebeurt niet zo vaak, dus dan is het wel goed? Dat is wel iedere keer jouw argument hè? Och, het gebeurt bijna nooit, dus waar praten we over. Maar dat is nou juist het probleem met de ov-shitkaart. Als je gewoon rechttoe, rechtaan met dat ding wilt reizen, dan gaat het allemaal wel redelijk prima, maar o wee als je ook maar iets wilt doen dat een klein beetje van de geijkte paden afwijkt, dan is de kans levensgroot dat er iets fout gaat, omdat er gewoon nergens mee rekening gehouden wordt, en de techniek er ook gewoon helemaal niet geschikt voor is, en ook nooit zal zijn.

Het mag gewoon niet gebeuren dat er geld wordt afgeschreven, punt.
pi_82351719
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

Direct weer uitchecken bij een fout is natuurlijk gewoon een normale functie van de ov-chipkaart. Wat als je per ongeluk langs een paal gaat?

Alleen jij denkt daar anders over, maar ja, alles aan de chipkaart is heilig en alles wat fout gaat ligt áltijd aan de reiziger.
Ach, ik heb laatste binnen 2 minuten in en uit gecheckt bij de Amsterdamse metro toen bleek dat ze niet meer reden, is 0 cent afgeschreven.

En uit wat jij deed snap ik totaal niet waarom dat een normale functie is. Dus ja, in dit geval denk ik dat het jou fout was. In andere gevallen kan ik niet zo makkelijk zeggen. Ik ga niet zo simpel generaliseren zoals jij doet.
Maar goed, ook voor idioten zoals jij die de kaart op de pijnbank willen leggen zullen wel oplossingen worden gevonden dat dat niet meer gebeurd.
Leaf
pi_82351789
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ach, ik heb laatste binnen 2 minuten in en uit gecheckt bij de Amsterdamse metro toen bleek dat ze niet meer reden, is 0 cent afgeschreven.

En uit wat jij deed snap ik totaal niet waarom dat een normale functie is. Dus ja, in dit geval denk ik dat het jou fout was. In andere gevallen kan ik niet zo makkelijk zeggen. Ik ga niet zo simpel generaliseren zoals jij doet.
Maar goed, ook voor idioten zoals jij die de kaart op de pijnbank willen leggen zullen wel oplossingen worden gevonden dat dat niet meer gebeurd.
Oh de argumenten zijn weer op, dan komt de scheldmodus weer in actie
pi_82351859
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, je kunt natuurlijk wel iedere keer dezelfde argumenten te berde brengen en in herhaling vallen, maar die worden door jou zonder tegenargument toch altijd direct onder tafel geveegd als onzin, dus dat heeft geen zin.

Het was ook meer een mededeling naar andere lezers dat ook hier Vancouverfan op gigantische wijze uit de bocht vliegt.

Of denk jij dat Aptroot in actie was gekomen als het toch alleen maar kale reisgegevens zijn? Of dat de NS in staat is persoonlijke arrangementen aan te bieden aan personen waarvan de identiteit niet eens meer bekend zou zijn? Nee dus, alles, maar dan ook alles wordt gewoon zeven jaar bewaard.

Je lult gewoon maar wat zonder argumenten en hebt gewoon ongelijk
Waaruit blijkt dat de NS arrangement aanbied aan mensen waarvan de gegevens niet meer bekend zijn?
De NS is pas net bezig. Dus die zijn nog amper begonnen om gegevens in het archief op te slaan...

En omdat Aptroor iets zegt, heeft iedereen die anders denkt het maar fout... Briljante argumentatie...
Leaf
pi_82351880
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens meegemaakt. Maar afgezien daarvan, als ik per kilometer betaal en ik reis 0,000 km dan lijkt het me logisch dat er 0,000 * (prijs per km) = 0,00 euro wordt afgeschreven. Niet 0,17 euro.
pi_82351950
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:36 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens meegemaakt. Maar afgezien daarvan, als ik per kilometer betaal en ik reis 0,000 km dan lijkt het me logisch dat er 0,000 * (prijs per km) = 0,00 euro wordt afgeschreven. Niet 0,17 euro.
Tja, als je in de bus stapt lijkt het mij ook logisch dat je niet meteen in en uit gaat checken.
Leaf
pi_82352026
quote:

[..]

En uit wat jij deed snap ik totaal niet waarom dat een normale functie is.
Dus inchecken op een metrostation, bedenken dat je toch niet wilt reizen, weer uitchecken is wel normaal, maar hetzelfde in een bus/tram is niet normaal.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:39:36 #142
39333 Zelva
pi_82352038
quote:

[..]

Wat ik deed dus is dus precies, maar dan ook precies hetzelfde, alleen met een andere reden.
quote:
En uit wat jij deed snap ik totaal niet waarom dat een normale functie is.
Ik volg je niet, jij hebt precies hetzelfde gedaan.
quote:
Dus ja, in dit geval denk ik dat het jou fout was.
Dan was jij ook fout, maar bij jou werd er dan niets afgeschreven. Je kunt gewoon niet aan op het systeem, het is zo onbetrouwbaar als de pest.
quote:
In andere gevallen kan ik niet zo makkelijk zeggen. Ik ga niet zo simpel generaliseren zoals jij doet.
Pijnbank
pi_82352094
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:39 schreef Light het volgende:

[..]

Dus inchecken op een metrostation, bedenken dat je toch niet wilt reizen, weer uitchecken is wel normaal, maar hetzelfde in een bus/tram is niet normaal.
Als je goed had gelezen had je gezien dat er niks meer te reizen viel. De laatste metro was al vertrokken.

Dus dat is wel anders dan in een gereedstaande bus stappen en in en uitchecken.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:42:26 #144
39333 Zelva
pi_82352145
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat de NS arrangement aanbied aan mensen waarvan de gegevens niet meer bekend zijn?
De NS is pas net bezig. Dus die zijn nog amper begonnen om gegevens in het archief op te slaan...
De NS noemde ik zomaar als een voorbeeld van een vervoerder.
quote:
En omdat Aptroor iets zegt, heeft iedereen die anders denkt het maar fout... Briljante argumentatie...
Aptroot. En die is natuurlijk wel gewoon goed ingelicht. Sterker nog, Eurlings bevestigt gewoon zijn verhaal, maar die vindt het geen probleem als de persoonlijke gegevens zeven jaar worden opgeslagen. En wat wordt jouw argument nu? 'En omdat Eurlings het zegt, heeft iedereen die anders denkt het maar fout?'
pi_82352174
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat ik deed dus is dus precies, maar dan ook precies hetzelfde, alleen met een andere reden.
[..]

Ik volg je niet, jij hebt precies hetzelfde gedaan.
Maar niet met opzet. Ik checkte meteen weer uit omdat er geen metro meer reed.
Jij gaat wel met opzet meteen in en uit checken.
quote:
Dan was jij ook fout, maar bij jou werd er dan niets afgeschreven. Je kunt gewoon niet aan op het systeem, het is zo onbetrouwbaar als de pest.
[..]

Pijnbank
Dat het onbetrouwbaar is omdat jij rare dingen doet, is jouw mening.
Als je de OV chipkaart op een normale manier gebruikt is er prima mee te reizen.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:43:27 #146
39333 Zelva
pi_82352191
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je goed had gelezen had je gezien dat er niks meer te reizen viel. De laatste metro was al vertrokken.

Dus dat is wel anders dan in een gereedstaande bus stappen en in en uitchecken.
En wat precies is daar anders aan dan? En op wat voor manier zou dat dan wat moeten uitmaken voor het tarief dat er afgeschreven wordt.

Wat een lulkoek weer.
pi_82352294
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

De NS noemde ik zomaar als een voorbeeld van een vervoerder.
Ook goed, welke vervoerder heeft al een arrangement aangeboden terwijl de identiteit van de reiziger niet bekend is?
quote:
Aptroot. En die is natuurlijk wel gewoon goed ingelicht. Sterker nog, Eurlings bevestigt zijn verhaal, maar die vindt het geen probleem als de persoonlijke gegevens zeven jaar worden opgeslagen.
Aangezien Aptroot in zijn eentje staat, zien Eurlings en andere kamerleden wel het nut van het opslaan van die gegevens.
Of is alleen Aptroot goed ingelicht?
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:49:10 #148
39333 Zelva
pi_82352418
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Maar niet met opzet. Ik checkte meteen weer uit omdat er geen metro meer reed.
Jij gaat wel met opzet meteen in en uit checken.
Ja hoor, met opzet. Spreek voor jezelf.

De situatie was als volgt:

Ik dacht dat ik nog genoeg strippen had, dat bleek niet het geval. Dan maar met de ov-chipkaart, was mijn idee en ik checkte in. Toen kwam de buschauffeur met het briljante idee om tot een bepaalde halte mijn strippen af te stempelen zodat die op waren, en dan in te checken bij die halte en zei dat ik maar weer eventjes moest uitchecken.

Niks met opzet dus.

Achteraf gezien, toch wel een uiterst domme actie, want nu betaalde ik dubbel instaptarief.
quote:
Dat het onbetrouwbaar is omdat jij rare dingen doet, is jouw mening.
Als je de OV chipkaart op een normale manier gebruikt is er prima mee te reizen.
Je hebt nog steeds geen enkel argument aangedragen waarom het een raar ding zou zijn, maar verbindt daar wel weer grootse conclusies aan. Typisch.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:54:40 #149
39333 Zelva
pi_82352632
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ook goed, welke vervoerder heeft al een arrangement aangeboden terwijl de identiteit van de reiziger niet bekend is?
[..]
Zucht, kom nog maar eens terug als je het snapt. Het gaat erom dat als volgens jou er geen persoonlijke gegevens worden opgeslagen voor langere tijd, het überhaupt onmogelijk is om persoonlijke arrangementen aan te bieden door de vervoerders.

Dat kan dus niet, dus is er maar één conclusie mogelijk. De gegevens worden wel degelijk voor langere tijd opgeslagen.

Case closed.
quote:
Aangezien Aptroot in zijn eentje staat, zien Eurlings en andere kamerleden wel het nut van het opslaan van die gegevens.
Of is alleen Aptroot goed ingelicht?
Ah, je geeft dus toe dat ze wél worden opgeslagen voor zeven jaar. Oké, duidelijk.
pi_82352824
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zucht, kom nog maar eens terug als je het snapt. Het gaat erom dat als volgens jou er geen persoonlijke gegevens worden opgeslagen voor langere tijd, het überhaupt onmogelijk is om persoonlijke arrangementen aan te bieden door de vervoerders.
Ow sorry. Ik dacht dat je wel wist hoe het werkte....
Men kan aangeven of ze het op prijs stellen of de NS iets met die gegevens doet of niet.
Bijvoorbeeld op de hoogte stellen van werkzaamheden op de route of aanbiedingen.
quote:
Afgeleide reisgegevens, zoals reisfrequentie, voorkeurstations en -trajecten, de verstreken tijd sinds uw laatst gemaakte reis en of u binnen of buiten de spits reist, gebruiken wij voor relatiebeheer en om u te informeren over voor u relevante diensten en producten.
Indien u geen prijs stelt op informatie die is afgeleid van uw reisgegevens, dan kunt u dat hier aangeven. Stelt u geen prijs op (algemene) informatie van NS, dan kunt u dit vooraf aangeven bij de aanschaf van uw abonnement met OV-chipkaart, via uw persoonlijk account op Mijn NS of via NS- klantenservice: 0900-2021163 (¤ 0,10 p.m.).
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)egels-en-bescherming
quote:
Dat kan dus niet, dus is er maar één conclusie mogelijk. De gegevens worden wel degelijk voor langere tijd opgeslagen.

Case closed.
Niet dus.
Die gegevens worden alleen opgeslagen als de reiziger daarvoor toestemming geeft.
quote:
Ah, je geeft dus toe dat ze wél worden opgeslagen voor zeven jaar. Oké, duidelijk.
Ik geef met die uitspraak niks toe over het opslaan van prive gegevens.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')