Afgezien van het starttarief, dan...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
sterabonnementen gaan verdwijnen
betalen per km is eerlijker
Het is gewoon een grote smoes die je hier neerzet tuurlijk zijn zulke systeem te testen door maar genoeg reisbewegingen in je testdatabase te zetten kun je gewoon voor elke situtia kijken of dingen werken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is heel moeilijk.
Zoals al zovaak gezegd, het is niet een systeem wat je op werkelijke schaal op je gemak uit kunt testen.
Het is nog nooit zo groot ingevoerd, hooguit in een paar steden.
En het is ook geen auto die je uitgebreid kunt testen door 1000den rondjes tekunnen laten rijden voordat het eindproduct op het grote publiek wordt losgelaten. Die luxe hebben autofabrikanten wel en toch zijn er regelmatig terugroep acties omdat er toch iets niet goed is.
Dus er staan medewerkers op het perron om te vertellen dat je niet uit of in kan checeken en te vertellen hoe je je geld terug kan krijgen.quote:NS waarschuwt OV-chipkaart gebruikers in Alphen
03 juni 2010
ALPHEN AAN DEN RIJN - Het installeren van een nieuwe elektriciteitskast op het Alphense NS station zal volgende week donderdagavond voor flink wat ongemak zorgen. Treinreizigers kunnen dan één avond en nacht geen gebruik maken van kaartautomaten, ov-chippalen en stempelmachines op het station. Vooral reizigers met een ov-chipkaart doen er goed aan om op te letten die dag.
Foto 1 van 1Wie namelijk op 10 juni na 19.00 uur arriveert in Alphen, kan namelijk niet meer uitchecken met de ov-chipkaart. Dat betekent dat je automatisch tijdelijk je opstaptarief kwijt bent.
De NS zet medewerkers neer op het station die uitleggen hoe reizigers dat geld weer terugkrijgen. Waarschijnlijk moet je dan contact opnemen met de NS-klantenservice of een zogenaamd 'geld terug'-formulier invullen.
Alphenaren die 's avonds 10 juni met de trein weg willen en gewoon een papieren kaartje willen kopen, kunnen tot 23.00 uur 's avonds terecht bij de Kiosk. De gebruikelijke toeslag daar van vijftig cent vervalt die avond.
Mensen die reizen op saldo, kunnen na 19.00 uur 's avonds ook niet meer inchecken in Alphen. Zij doen er goed aan om een papieren treinkaartje te kopen die avond. Wie eerder al een kaartje heeft gekocht en dat nog moet laten stempelen, kan terecht bij de conducteur of de Kiosk.
De NS hangen de komende dagen posters op om treinreizigers voor te bereiden op de werkzaamheden op 10 juni tussen 19.00 uur 's avonds en 06.00 uur de volgende dag. Desondanks is reizigersorganisatie Rover ontstemd over de gang van zaken.
"De NS kunnen toch ook tijdelijk een mobiele OV-chippaal neerzetten? Dan kan er gewoon uitgecheckt worden en hoeven reizigers niet zoveel moeite te doen om hun geld straks terug te krijgen", aldus woordvoerder Chris Vonk.
Bij de RET kun je nog steeds een 2 sterren abbo kopen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
gewoon een 2 sterren abonement en daarmee kan ik dus in geheel denhaag reizen. (dus centrum zone + elke aangrenzende zone)
Welke dingen bedoel je dan? Kaartjes lezers? Automaten? Software?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is gewoon een grote smoes die je hier neerzet tuurlijk zijn zulke systeem te testen door maar genoeg reisbewegingen in je testdatabase te zetten kun je gewoon voor elke situtia kijken of dingen werken.
quote:Verder blijft het een feit dat je als reiziger opgescheept wordt met een bureacratische molen als je je geld wilt terug krijgen als de techniek faalt.
Kijk eens naar onderstaand bericht
[..]
Dus er staan medewerkers op het perron om te vertellen dat je niet uit of in kan checeken en te vertellen hoe je je geld terug kan krijgen.Dat is nu wat ik noem reizigers met bureacratie opzadelen, zet er dan een kassa neer en geef de mensen meteen hun geld terug, of idd een mobiele ov-chip paal.
Het is nog helemaal niet zeker wat ze gaan doen, maar voor het gemak ga jij er maar vanuit dat het helemaal kut gaat....quote:Waarschijnlijk moet je dan contact opnemen met de NS-klantenservice of een zogenaamd 'geld terug'-formulier invullen.
Ok, dankjewel! Iemand hier riep dat de sterabonementen gingen verdwijnen en op de htm site stond niets over nieuwe chip abonementen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bij de RET kun je nog steeds een 2 sterren abbo kopen.
http://www.ret.nl/service(...)/sterabonnement.aspx
Bij GVB ook
http://www.gvb.nl/reizigers/kaartjekopen/Pages/Abonnement.aspx
Dus ik denk dat ze dat in Den Haag ook zo gaan doen. Lijkt me sterk dat dat abbonoment 200 euro per jaar duurder is.
In Den Haag kunnen ze dat niet. Ik heb gisteren een 2ster abonnement gekocht. De dame zei eerst dat de ovchipkaart met foto niet kan dienen als stamkaart. Na wat ruzie te hebben gemaakt komt een collega van haar aanlopen en zegt dat dat wel kan. (juist). Mooi. Maar nu moet ik dus nog wel naar Rotterdam om het abonnement te laten 'verchippen' want met RET en Qbuzz mag ik met hetzelfde papieren vodje niet reizen en bij HTM kan ik de ovchip niet gebruiken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bij de RET kun je nog steeds een 2 sterren abbo kopen.
http://www.ret.nl/service(...)/sterabonnement.aspx
Bij GVB ook
http://www.gvb.nl/reizigers/kaartjekopen/Pages/Abonnement.aspx
Dus ik denk dat ze dat in Den Haag ook zo gaan doen. Lijkt me sterk dat dat abbonoment 200 euro per jaar duurder is.
Vervelend. Dat zijn helaas van die zaken die bij de overgang horen. Mensen moeten aan de apparatuur en werkwijze wennen. Het brengt nu wat ongemakken met zich mee, maar het lijkt me ook niet handig om een dergelijk systeem meteen in heel Nederland in te voeren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:07 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
In Den Haag kunnen ze dat niet. Ik heb gisteren een 2ster abonnement gekocht. De dame zei eerst dat de ovchipkaart met foto niet kan dienen als stamkaart. Na wat ruzie te hebben gemaakt komt een collega van haar aanlopen en zegt dat dat wel kan. (juist). Mooi. Maar nu moet ik dus nog wel naar Rotterdam om het abonnement te laten 'verchippen' want met RET en Qbuzz mag ik met hetzelfde papieren vodje niet reizen en bij HTM kan ik de ovchip niet gebruiken.
Volgens die vrouw lag het eraan dat ze 'de software niet hebben' om het abonnement op chip te zetten. Volgens de klantenservice (yeah right) ligt het eraan dat er landelijk nog geen beslissing over is. Dus moet je naar RET. Zeggen zij.
En onder geen omstandigheid in- of uitchecken met je ovchip in het materieel van HTM of Veolia!
Ja, maar in dezelfde regio rijdt ook RET en Qbuzz. Ik wil dus ook met die bussen kunnen rijden. Dat kan echter niet met het papiertje, dat moet op chip. HTM verchipt niet dus moet ik naar Rotterdam om dit te laten doen. 't Is hetzelfde verhaal als die mensen in Apeldoorn hadden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Vervelend. Dat zijn helaas van die zaken die bij de overgang horen. Mensen moeten aan de apparatuur en werkwijze wennen. Het brengt nu wat ongemakken met zich mee, maar het lijkt me ook niet handig om een dergelijk systeem meteen in heel Nederland in te voeren.
Maar waarom moet je je abbo voor Den Haag laten verchippen in Rotterdam? Voor zover ik kan zien krijg je het nog op papier mee.
Als het niet zeker is dan zou ik zeggen alleen al dat ze het in hun hoofd halen om zo'n halve oplossing te publiceren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:04 schreef VancouverFan het volgende:
Het is nog helemaal niet zeker wat ze gaan doen, maar voor het gemak ga jij er maar vanuit dat het helemaal kut gaat....
Elke vervoerder moeten wennen aan de kaart ja. Het is niet zo dat effe alle Connexxion, HTM en ander OV personeel stage hebben kunnen lopen in Rotterdam om het systeem te leren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ja, maar in dezelfde regio rijdt ook RET en Qbuzz. Ik wil dus ook met die bussen kunnen rijden. Dat kan echter niet met het papiertje, dat moet op chip. HTM verchipt niet dus moet ik naar Rotterdam om dit te laten doen. 't Is hetzelfde verhaal als die mensen in Apeldoorn hadden.
Maargoed, dit soort dingen is niet iets dat bij de overgang hoort. Je vraagt je af waarom het jarenlang is getest in Rotterdam en dan anders wordt geexporteerd dan daar getest. In Rdam kun je dit namelijk allemaal wel gewoon laten doen door de RET.
Deze gang van zaken lijkt erop te duiden dat elke vervoerder zijn eigen testje doet met de kaart. En dat daardoor deze ongeregeldheid ontstaat is me geen verrassing, nee..
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:00 schreef Basp1 het volgende:
Kijk eens naar onderstaand bericht
[..]
Dus er staan medewerkers op het perron om te vertellen dat je niet uit of in kan checeken en te vertellen hoe je je geld terug kan krijgen.Dat is nu wat ik noem reizigers met bureacratie opzadelen, zet er dan een kassa neer en geef de mensen meteen hun geld terug, of idd een mobiele ov-chip paal.
Zoals ik het bericht zie heeft de NS daar nog niks over gepubliceerd maar is het vooral Rover die weer loopt te klagen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het niet zeker is dan zou ik zeggen alleen al dat ze het in hun hoofd halen om zo'n halve oplossing te publiceren.
Bij de RET en GVB is het vaak zo geweest mensen de volle mep hebben teruggekregen. Dus die 4 euro ongeacht wat ze gereisd hebben. Dus waar was die bureaucratie dan?quote:En als het met geld terug vragen gaat, dat bedoel ik dus de reiziger met bureacratie opzadelen omdat het systeem faalt. Als je als reziger dan nog voor die 10 minuten bureacratie ook nog eens 5 euro gaat krijgen dan zou ik zeggen dat het een beetje op klantvriendelijkheid begint te lijken. Maar dit dus totaal niet.![]()
Ik stap uit en krijg mijn geld terug? Nee ik moet zelf achter mijn geld aan, dat noem ik bureaucratie ja, vooral in je achterhoofd even meenemen, dat we 1 kaart voor het hele ov introduceren, maar elke vervoerder met andere procedures om je geld terug te krijgen werken. Verder heeft de gebruiker niet erom gevraagd dat de apparatuur niet correct werkte, maar moet wel veel moeite doen om zijn onterechte betaalde geld terug te krijgen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:22 schreef VancouverFan het volgende:
Bij de RET en GVB is het vaak zo geweest mensen de volle mep hebben teruggekregen. Dus die 4 euro ongeacht wat ze gereisd hebben. Dus waar was die bureaucratie dan?
Ik zeg nergens dat je spontaan je geld terug krijgt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik stap uit en krijg mijn geld terug? Nee ik moet zelf achter mijn geld aan, dat noem ik bureaucratie ja, vooral in je achterhoofd even meenemen, dat we 1 kaart voor het hele ov introduceren, maar elke vervoerder met andere procedures om je geld terug te krijgen werken. Verder heeft de gebruiker niet erom gevraagd dat de apparatuur niet correct werkte, maar moet wel veel moeite doen om zijn onterechte betaalde geld terug te krijgen.
en het leuke is dat hij geen ervaringen deelt, alleen theoretisch geneuzelquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Beste VancouverFan, waarom zit jij bij nacht en ontij hier tegen alle gebruikerservaringen te ageren met het evangeliserende van een jehova? De motivatie ontgaat mij volkomen terwijl jouw insteek de starheid van het apparaat onderstreept en deze topics ermee vervuld.
Dit soort gedrag, ook van de betrokken bedrijven, zorgt er alleen maar voor dat mensen een (grotere) hekel krijg aan het systeem. In een normale situatie zou er geluisterd worden naar klachten en zouden deze worden meegenomen om het product te verbeteren. Bij de OV Chipkaart is dit niet het geval. Then again, betalende klanten waren bij de ontwikkeling van deze kaart dan ook geen prioriteit, het enige waarvoor deze kaart gemaakt is is het 'eerlijker' verdelen van de opbrengsten. Dat er ook nog mensen gebruik van moeten maken is bijzaak.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Beste VancouverFan, waarom zit jij bij nacht en ontij hier tegen alle gebruikerservaringen te ageren met het evangeliserende van een jehova? De motivatie ontgaat mij volkomen terwijl jouw insteek de starheid van het apparaat onderstreept en deze topics ermee vervuld.
Zoals ik al stelde met mijn strippenkaart heb ik nooit mijn geld terug hoeven te vragen, daar waren geen technische problemen mee te bedenken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:37 schreef VancouverFan het volgende:
Dus ik snap niet goed wat je nog wil bereiken. Het is niet zo dat het geld terugvragen voor alle reizigers aan de orde van de dag is.
Als mensen gaan lopen klagen dat ze 1 keer een kaart moeten activeren om vervolgens nooit meer een kaartje te hoeven kopen, gaan doen alsof de poortjes en lezers altijd stuk zijn of allerlei andere kritiek hebben uit onkunde, onwetendheid of gebrek aan inlevingsvermogen, kan ik me goed voorstellen dat men niet meer gaat luisteren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Dit soort gedrag, ook van de betrokken bedrijven, zorgt er alleen maar voor dat mensen een (grotere) hekel krijg aan het systeem. In een normale situatie zou er geluisterd worden naar klachten en zouden deze worden meegenomen om het product te verbeteren. Bij de OV Chipkaart is dit niet het geval. Then again, betalende klanten waren bij de ontwikkeling van deze kaart dan ook geen prioriteit, het enige waarvoor deze kaart gemaakt is is het 'eerlijker' verdelen van de opbrengsten. Dat er ook nog mensen gebruik van moeten maken is bijzaak.
die dingen staan los van de OV chipkaartquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als mensen gaan lopen klagen dat ze 1 keer een kaart moeten activeren om vervolgens nooit meer een kaartje te hoeven kopen, gaan doen alsof de poortjes en lezers altijd stuk zijn of allerlei andere kritiek hebben uit onkunde, onwetendheid of gebrek aan inlevingsvermogen, kan ik me goed voorstellen dat men niet meer gaat luisteren.
En als die reizigers zo'n bijzaak zijn, waarom dan veel geld investeren in veiligheid, nieuw materiaal en tal van andere zaken die het OV juist beter moeten maken?
Als jij meteen kunt zeggen wie er wel of niet fraudeert, moet je misschien bij die OV bedrijven gaan werkenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals ik al stelde met mijn strippenkaart heb ik nooit mijn geld terug hoeven te vragen, daar waren geen technische problemen mee te bedenken.
Het is en blijft in mijn optiek te gek voor woorden dat de bewijslast in deze omgedraaid wordt en je als reiziger moeite moet gaan doen om onterecht geincasseerd geld terug te krijgen.
En dat je nu een pruil- lipje trekt over het feit dat er met de ov-chipkaart te frauderen is, moeten we daarvoor het voor de rest van de rezigers die wel ter goeder trouw er gebruik van maken zo'n bureaucratie op werpen. Sterker nog een van de redeen voor introductie in eerst instantie was omdat het zogenaamd het zwartreizen gaat uitsluiten en naar nu blijkt zitten er meerdere hiaten in. Dat frauderen was ook al mogelijk met papieren kaartjes en toen was er geen bureaucratie bij.
Ja, das Twente, daar is het tarief het hoogste van heel Nederland en achterlijk en schandalig veel duurder dan met de strippenkaart. Die zullen dus nog even heel flink naar beneden moeten voor april 2011 in het kader van 'niet duurder'. Maar ach, die eis zal net als alle andere eisen waar de ov-chipkaart niet aan voldoet en hoogstwaarschijnlijk nooit aan zal voldoen toch wel geen eis blijken te zijn, en de veel hogere tarieven in vrijwel heel Nederland, behalve zo'n beetje in Amsterdam, zullen gewoon voor zoete koek geslikt worden door de Huizinga's en Eurlingsen van deze wereld.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:56 schreef Katth het volgende:
Ik gebruik de kaart ook alleen voor woon/werk als ik niet carpool. Want die kosten zijn gelijk. Als ik naar mijn ouders of vrienden ga ben ik met ov-chipkaart veel duurder uit. Wat natuurlijk ook lekker motiverend is om de ov-chipkaart te gaan gebruiken.
Enschede - Lichtenvoorde is 10 strippen a 50 cent per strip is dus 5 euro. Met ov-chipkaart is dit 6,13 euro op een normale weekdag. In het weekend rijd de bus niet rechtstreeks maar via een ander dorp net uit de route met overstap! Aantal strippen is gelijk, maar met de ov-chipkaart betaal ik 6,99 euro. Dat is dus 40% duurder dan met een strippenkaart... Belachelijk...
Calimero gedragquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, das Twente, daar is het tarief het hoogste van heel Nederland en achterlijk en schandalig veel duurder dan met de strippenkaart. Die zullen dus nog even heel flink naar beneden moeten voor april 2011 in het kader van 'niet duurder'. Maar ach, die eis zal net als alle andere eisen waar de ov-chipkaart niet aan voldoet en hoogstwaarschijnlijk nooit aan zal voldoen toch wel geen eis blijken te zijn, en de veel hogere tarieven in vrijwel heel Nederland, behalve zo'n beetje in Amsterdam, zullen gewoon voor zoete koek geslikt worden door de Huizinga's en Eurlingsen van deze wereld.
tarieven zijn sowieso heel onduidelijk, voor dezelfde rit wordt vaak een ander tarief berekendquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, das Twente, daar is het tarief het hoogste van heel Nederland en achterlijk en schandalig veel duurder dan met de strippenkaart. Die zullen dus nog even heel flink naar beneden moeten voor april 2011 in het kader van 'niet duurder'. Maar ach, die eis zal net als alle andere eisen waar de ov-chipkaart niet aan voldoet en hoogstwaarschijnlijk nooit aan zal voldoen toch wel geen eis blijken te zijn, en de veel hogere tarieven in vrijwel heel Nederland, behalve zo'n beetje in Amsterdam, zullen gewoon voor zoete koek geslikt worden door de Huizinga's en Eurlingsen van deze wereld.
Sorry. Ik had beter kunnen roepen dat de reiziger maar een bijzaak is. Dat zijn briljante argumenten.quote:
Fijn dan zijn we het met zijn allen eensquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:20 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Sorry. Ik had beter kunnen roepen dat de reiziger maar een bijzaak is.
Kan zo in de openings post !!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:59 schreef RiDo78 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze het in Almere gaan doen als dat rotding daar wordt doorgedrukt. Nu kun je met het juiste kaartje (Maxx 50-meerreizenkaart) voor 1 euro de hele stad door, en als je snel genoeg bent nog terug ook. Met de ov-shitkaart is het stukje van Haven Centrum naar Stad Centrum al 1,56!!! Dan ben je nog nieteens halverwege Almere Buiten!
En ja VF, ik heb dat rotding al een paar keer gebruikt! Oh en ik heb er zelfs al thee mee gemaakt om de chipkaart zelf (dagkaartje RET) los te weken uit het papieren omhulsel. Maar ik snap echt niet dat jij er zo'n harde plasser van krijgt.Het is duurder - in theorie natuurlijk niet, in de praktijk wel Het is onhandig - met mijn abo kan ik gewoon gaan zitten, nu moet ik verplicht EXTRA handelingen doen en wee je gebeente als je die vergeet Het is een inbreuk op mijn privacy - Zelfs met abo willen ze weten wie je bent en waar je gaat Het is onoverzichtelijk - ik niet op mijn kaart zien wanneer een en ander verloopt of dat ik uberhaupt nog genoeg saldo heb. Daarvoor moet ik langs een automaat. Het is riskant - Daar sta je dan in de stromende regen om 2 uur 's nachts in een of ander gehucht en kom je niet thuis omdat de laatste bus je niet mee wilde nemen. Saldotekort omdat de bus op de heenreis om moest rijden. En nu mag je zelfs niet naar het station om die kutkaart op te waarderen. Oh en als je het in de bus zelf kunt doen, is het te hopen dat je nog geld op je rekening hebt staan. Het is onlogisch -> Een controleur kan die dingen die ik niet kan zien wél zichtbaar maken Het is een financieel risico -> Automatisch opwaarderen is net als bellen, er zijn genoeg mensen die een prepaid telefoon nemen om de kosten in de hand te kunnen houden. Budget op = budget op. Het is burocratisch -> Mijn eerste kennismaking met die kutkaart was een NS automaat waar ik netjes 7 euro 50 aftik en ik een pinbon, declaratiebon.... maar geen kutkaart krijg!!! Om een lang verhaal kort te maken, naar dat geld kan ik fluiten. Het is vol kinderziektes -> Ik heb laatst in een bus gezeten waar de checkpoints bij elke hobbel opnieuw opstartten. Wist je dat het opstarten ca. 4,5 minuut duurt!!! Al die tijd kun je niet in of uitchecken. Het is oneerlijk -> Als de bus omrijdt om wat voor reden dan ook, moet je meer dokken. Het is onnodig -> Er zijn voor de reiziger absoluut geen enkel onomstotelijk voordeel te bedenken. Het is ondoordacht -> In de NS maar 1x in of uitchecken voor de hele rit, bij de rest bij elke overstap. Oh, en let ook goed op door welke poortjes je loopt. Want ga je door die van de trein en stap je uit bij een Metro-station heb je een probleem van minimaal 20 euro. Het is techniek -> Techniek gaat nu eenmaal op onverwachtte momenten stuk, maar de OV-shitkaart heeft volgens de makers een nauwkeurig berekende houdbaarheidsdatum. Het is een melkkoe -> Als de kaart stuk of van ouderdom beschimmeld is wordt het weer tijd om 8 euro te dokken voor een nieuwe kutkaart. Oh en als de oude kaart nog enigszinds levensvatbaar is mag je ook nog 4 euro boete betalen om je reisproducten, waar je al een kapitaal voor betaald hebt, over te laten zetten. Het is absoluut niet klasse -> Ik kan woon-werk kilometers in de 1ste klas declareren bij mijn werkgever. Maar als ik met wat vrienden een 2de klas kaartje wil kopen dan kan dat niet op die rotkaart. Dus mijn vrienden reizen tegen 2de klas tarief en ik zit er met mijn eerste klas kaartje naast ¤::-$ Het houdt deuren gesloten -> De toegangsbadge van mijn werk en die OV-kutkaart zitten naast elkaar in mijn portemonnee. Als ze te dicht bij elkaar zitten vliegen ze elkaar in de haren en kom ik nergens naar binnen. Lang leve Aluminiumfolie!!!
Moet ik nog doorgaan??
Ik krijg echt geen harde plasser van de OV chipkaartquote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:59 schreef RiDo78 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze het in Almere gaan doen als dat rotding daar wordt doorgedrukt. Nu kun je met het juiste kaartje (Maxx 50-meerreizenkaart) voor 1 euro de hele stad door, en als je snel genoeg bent nog terug ook. Met de ov-shitkaart is het stukje van Haven Centrum naar Stad Centrum al 1,56!!! Dan ben je nog nieteens halverwege Almere Buiten!
En ja VF, ik heb dat rotding al een paar keer gebruikt! Oh en ik heb er zelfs al thee mee gemaakt om de chipkaart zelf (dagkaartje RET) los te weken uit het papieren omhulsel. Maar ik snap echt niet dat jij er zo'n harde plasser van krijgt.
In de praktijk niet altijd.quote:Het is duurder - in theorie natuurlijk niet, in de praktijk wel
Voor de mensen die geen abbonoment hebben of daarbuiten reizen is het toch echt verdomd handig om je geen zorgen te hoeven te maken over zones of je nog wel genoeg strippen op je kaart hebt etc.quote:Het is onhandig - met mijn abo kan ik gewoon gaan zitten, nu moet ik verplicht EXTRA handelingen doen en wee je gebeente als je die vergeet
Voor wat hoort wat.quote:Het is een inbreuk op mijn privacy - Zelfs met abo willen ze weten wie je bent en waar je gaat
Saldo zie je altijd als je uitcheckt. En je kunt automatisch opladen zodat je altijd voldoende saldo hebt.quote:Het is onoverzichtelijk - ik niet op mijn kaart zien wanneer een en ander verloopt of dat ik uberhaupt nog genoeg saldo heb. Daarvoor moet ik langs een automaat.
Net zoals je om 2 uur 's nachts ook tot de ontdekking kunt komen dat je strippenkaart vol is en je vergeten bent om een nieuwe te kopen.quote:Het is riskant - Daar sta je dan in de stromende regen om 2 uur 's nachts in een of ander gehucht en kom je niet thuis omdat de laatste bus je niet mee wilde nemen. Saldotekort omdat de bus op de heenreis om moest rijden. En nu mag je zelfs niet naar het station om die kutkaart op te waarderen. Oh en als je het in de bus zelf kunt doen, is het te hopen dat je nog geld op je rekening hebt staan.
Jij kunt op een station of grote halte ook zien wat je laatste transacties zijn.quote:Het is onlogisch -> Een controleur kan die dingen die ik niet kan zien wél zichtbaar maken
Bellen doen veel mensen voor hun lol. Ga jij voor je lol in de bus zitten?quote:Het is een financieel risico -> Automatisch opwaarderen is net als bellen, er zijn genoeg mensen die een prepaid telefoon nemen om de kosten in de hand te kunnen houden. Budget op = budget op.
Dat is vervelend.quote:Het is burocratisch -> Mijn eerste kennismaking met die kutkaart was een NS automaat waar ik netjes 7 euro 50 aftik en ik een pinbon, declaratiebon.... maar geen kutkaart krijg!!! Om een lang verhaal kort te maken, naar dat geld kan ik fluiten.
Kinderziektes zijn er om genezen te worden.quote:Het is vol kinderziektes -> Ik heb laatst in een bus gezeten waar de checkpoints bij elke hobbel opnieuw opstartten. Wist je dat het opstarten ca. 4,5 minuut duurt!!! Al die tijd kun je niet in of uitchecken.
Dat vind ik ook niet eerlijk. Hemelsbreed meten zou inderdaad eerlijker zijn.quote:Het is oneerlijk -> Als de bus omrijdt om wat voor reden dan ook, moet je meer dokken.
Jawel hoor. Nooit zorgen hoeven te maken over zones, met automatisch opladen nooit zorgen over te weinig strippen, bij de NS nooit meer in de rij om kaartjes te kopen etc.quote:Het is onnodig -> Er zijn voor de reiziger absoluut geen enkel onomstotelijk voordeel te bedenken.
Als je van metro naar metro overstapt hoef je ook niet in en uit te checken.quote:Het is ondoordacht -> In de NS maar 1x in of uitchecken voor de hele rit, bij de rest bij elke overstap. Oh, en let ook goed op door welke poortjes je loopt. Want ga je door die van de trein en stap je uit bij een Metro-station heb je een probleem van minimaal 20 euro.
Stempelautomaten, kaartautomaten etc gaan nu ook al stuk.quote:Het is techniek -> Techniek gaat nu eenmaal op onverwachtte momenten stuk, maar de OV-shitkaart heeft volgens de makers een nauwkeurig berekende houdbaarheidsdatum.
Als je strippenkaart in de wasmachine verdwijnt krijg je zeker niks terug. Dus net zo'n melkkoe.quote:Het is een melkkoe -> Als de kaart stuk of van ouderdom beschimmeld is wordt het weer tijd om 8 euro te dokken voor een nieuwe kutkaart. Oh en als de oude kaart nog enigszinds levensvatbaar is mag je ook nog 4 euro boete betalen om je reisproducten, waar je al een kapitaal voor betaald hebt, over te laten/ zetten.
Je kunt gewoon van klasse wisselen als het nodig is.quote:Het is absoluut niet klasse -> Ik kan woon-werk kilometers in de 1ste klas declareren bij mijn werkgever. Maar als ik met wat vrienden een 2de klas kaartje wil kopen dan kan dat niet op die rotkaart. Dus mijn vrienden reizen tegen 2de klas tarief en ik zit er met mijn eerste klas kaartje naast ¤::-$
Lastig. Maar misschien meer een probleem van het systeem op je werkt. Of heeft jouw werkpas ook invloed op de paaltjes bij het OV.quote:Het houdt deuren gesloten -> De toegangsbadge van mijn werk en die OV-kutkaart zitten naast elkaar in mijn portemonnee. Als ze te dicht bij elkaar zitten vliegen ze elkaar in de haren en kom ik nergens naar binnen. Lang leve Aluminiumfolie!!!
Ik vind het wel genoeg voor evenquote:Moet ik nog doorgaan??
En die tevreden klanten zijn er ookquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Fijn dan zijn we het met zijn allen eens. Helaas is dat nogal stom want het is juist een dienstverlenend product en die moeten het juist van tevreden klanten hebebn.
waarom blijf je hier steeds reageren als je zo tevreden bent over de chipkaart ?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik krijg echt geen harde plasser van de OV chipkaart
Ik zie alleen niet zoveel rampspoed als anderen in de kaart.
[..]
In de praktijk niet altijd.
[..]
Voor de mensen die geen abbonoment hebben of daarbuiten reizen is het toch echt verdomd handig om je geen zorgen te hoeven te maken over zones of je nog wel genoeg strippen op je kaart hebt etc.
[..]
Voor wat hoort wat.
[..]
Saldo zie je altijd als je uitcheckt. En je kunt automatisch opladen zodat je altijd voldoende saldo hebt.
Tevens kun je, na een paar dagen, op internet je saldo en transacties zien.
[..]
Net zoals je om 2 uur 's nachts ook tot de ontdekking kunt komen dat je strippenkaart vol is en je vergeten bent om een nieuwe te kopen.
En in de bus zijn ook wegwerpkaarten te koop.
[..]
Jij kunt op een station of grote halte ook zien wat je laatste transacties zijn.
En waarom wil je dat terugkijken? Ging je 's avonds ook je strippenkaart nalezen?
[..]
Bellen doen veel mensen voor hun lol. Ga jij voor je lol in de bus zitten?
[..]
Dat is vervelend.
Maar ik wist niet dat je die kaarten al in een NS automaat kunt kopen.
[..]
Kinderziektes zijn er om genezen te worden.
[..]
Dat vind ik ook niet eerlijk. Hemelsbreed meten zou inderdaad eerlijker zijn.
[..]
Jawel hoor. Nooit zorgen hoeven te maken over zones, met automatisch opladen nooit zorgen over te weinig strippen, bij de NS nooit meer in de rij om kaartjes te kopen etc.
[..]
Als je van metro naar metro overstapt hoef je ook niet in en uit te checken.
Als je nu overstapt van bus naar tram moet je je strippenkaart of abbo ook laten zien aan conducteur of bestuurderd.
En ja, het is even wennen hoe het werkt.
[..]
Stempelautomaten, kaartautomaten etc gaan nu ook al stuk.
[..]
Als je strippenkaart in de wasmachine verdwijnt krijg je zeker niks terug. Dus net zo'n melkkoe.
En in veel gevallen krijg je de persoonlijke OV chipkaart gratis of met flinke korting. Dus dat je 7,50 euro moet dokken is maar zelden het geval.
Overzetten is niet nodig, gewoon dat saldo opmaken, kun je zelfs in het rood laten schieten.
[..]
Je kunt gewoon van klasse wisselen als het nodig is.
[..]
Lastig. Maar misschien meer een probleem van het systeem op je werkt. Of heeft jouw werkpas ook invloed op de paaltjes bij het OV.
[..]
Ik vind het wel genoeg voor even
Nee voorruit, er zijn een paar stukjes waar het inderdaad goedkoper is. Maar onderzoeken van oa. Rover hebben al aangetoond dat de Rotterdammers gemiddeld duurder uit zijn. En dat is tegen de afspraken en toezeggingen in.quote:
De meeste mensen hebben een abonnement. Maar vooruit, geen gedonder meer met het aantal zones is voor de toerist wel een voordeel.quote:[..]
Voor de mensen die geen abbonoment hebben of daarbuiten reizen is het toch echt verdomd handig om je geen zorgen te hoeven te maken over zones of je nog wel genoeg strippen op je kaart hebt etc.
Ja, ik zet iets zeer waardevols als privacy overboord en krijg er iets nutteloos voor terug. Hiep Hoi. Helaas zien mensen tegenwoordig het belang van privacy niet meer. Dat baart mij echt zorgen.quote:[..]
Voor wat hoort wat.
Ja, maar wanneer verloopt mijn voordeelurenkaart dan?? En het interesseert mij geen zak wat mijn saldo vorige week was. Ik wil weten of ik vanavond nog kan gaan stappen ZONDER dat ik eerst op zoek moet gaan naar een automaat. "Zeg busschauffeur, kunt u even hier blijven wachten, ik ga niet mee, ik check meteen weer uit !!!"quote:[..]
Saldo zie je altijd als je uitcheckt. En je kunt automatisch opladen zodat je altijd voldoende saldo hebt.
Tevens kun je, na een paar dagen, op internet je saldo en transacties zien.
Tsja, maar op de strippenkaart kan ik van te voren zien dat ik nog 5 strippen over heb en dat ik er 2x 3 nodig heb. En als de bus besluit om te rijden dan is er nog niets aan de hand. In tegenstelling tot de OV-chipkaart waar ik niets op kan zien. Als ik *toevallig* weet dat ik nog 6 euro over heb, en ik voor een normale heen-en terugreis in totaal 6 euro nodig heb dan is er ook niets aan de hand. Maar als de bus op de heenreis om rijdt dan kan ik voor de terugreis mogelijk niet meer inchecken en kom ik niet meer thuis.quote:[..]
Net zoals je om 2 uur 's nachts ook tot de ontdekking kunt komen dat je strippenkaart vol is en je vergeten bent om een nieuwe te kopen.
En in de bus zijn ook wegwerpkaarten te koop.
Waar ik geweest ben dat weet ik wel. Maar het gaat de controleur geen barst aan waar ik geweest ben. "Goh meneer, u bent op de wallen geweest! Was het gezellig??" De strippenkaart toont enkel de zone, niet de halte. Daarbij kunnen er meerdere reisproducten op een kaart staan. Net als dat ik meerdere soorten kaartjes in mijn portemonnee heb zitten. Ik wil gewoon mijn portemonnee open kunnen doen en kijken welke kaartjes daar in zitten. Maar die controleur hoeft toch echt niet in mijn portemonnee te gluren. "Hey, is dat niet een abbonnement van Leeuwarden naar Harlingen? Mijn dochter woont daar ook! Dat is toevallig!!"quote:[..]
Jij kunt op een station of grote halte ook zien wat je laatste transacties zijn.
En waarom wil je dat terugkijken? Ging je 's avonds ook je strippenkaart nalezen?
Je mist de context. Ik ga niet voor mijn lol in de bus zitten. Maar ik ga misschien wel voor mijn lol met de bus ergens naar toe. En het is zo klote als ik met de bus naar Amsterdam ga en op die rit mijn laatste saldo verbruik. Vervolgens blijkt dat het automatisch opwaarderen niet gelukt is vanwege saldotekort op de bankrekening... en daar sta je dan.quote:[..]
Bellen doen veel mensen voor hun lol. Ga jij voor je lol in de bus zitten?
Ik kan het ook niemand aanraden. Je betaalt 7,50 en het is nieteens zeker of je die waardeloze kaart daadwerkelijk ontvangt.quote:[..]
Dat is vervelend.
Maar ik wist niet dat je die kaarten al in een NS automaat kunt kopen.
Mjah, maar daar hoeft de reiziger niet te dupe van te worden. De bedrijven verschuilen zich achter dure 0900 nummers waardoor je meer geld kwijt bent aan telefoonkosten dan dat je door een bug bent kwijtgeraakt. En die mensen achter het loket kunnen ze net zo goed vervangen door papegaaien: "Bel 0900...."quote:[..]
Kinderziektes zijn er om genezen te worden.
Dat van de zones is het enige wat ik nog een beetje kan begrijpen. Automatisch opladen werkt alleen als je rijk genoeg bent om te garanderen dat je altijd genoeg geld op je bankrekening hebt staan. En die rij bij de NS blijf je houden... of je nu moet opwaarderen, een reisproduct wilt afhalen of een kaartje wilt kopen.quote:[..]
Jawel hoor. Nooit zorgen hoeven te maken over zones, met automatisch opladen nooit zorgen over te weinig strippen, bij de NS nooit meer in de rij om kaartjes te kopen etc.
Right, maar ik hoef met mijn abonnement helemaal niet in en uit te 'checken'. En ik hoef mij ook niet druk te maken over welke poortjes ik moet nemen. Ben je bv. wel eens op Amsterdam Amstel geweest? Een lange rij met poortjes, boven de ene helft hangt "METRO", boven de andere "TREIN". Als je daar niet op let kun je goed de mist in gaan. . .quote:[..]
Als je van metro naar metro overstapt hoef je ook niet in en uit te checken.
Als je nu overstapt van bus naar tram moet je je strippenkaart of abbo ook laten zien aan conducteur of bestuurderd.
En ja, het is even wennen hoe het werkt.
Ja, dan ga je naar de chauffeur en laat je stempelen. En anders reis je gewoon zwart, bij controle kun je dan aantonen dat de automaat echt defect is. Dat kan bij de chipkaart ook, maar het wordt leuk als de automaat bij het instappen nog werkte en bij het uitstappen ineens niet meer. Dag 'borg'. . . Oh ja, en dan mag je in een ambtenarenmolen proberen om die borg terug te krijgen. Dat kost je meer tijd dan dat die borg waard is.quote:[..]
Stempelautomaten, kaartautomaten etc gaan nu ook al stuk.
Als je dat ding door eigen toedoen sloopt is het je eigen probleem. Simpel zat. Maar wie er bedacht heeft om een geldigheidsdatum op die chipkaart te zetten... Natuurlijk een strippenkaart is ook maar 1 jaar na de laatste tariefswijziging geldig, maar dat is omdat het tarief wijzigt. Maar als ik saldo op een kaart zet, dan is dat een vorm van geld. Dus die hoeft niet in tijd beperkt te worden.quote:[..]
Als je strippenkaart in de wasmachine verdwijnt krijg je zeker niks terug. Dus net zo'n melkkoe.
En in veel gevallen krijg je de persoonlijke OV chipkaart gratis of met flinke korting. Dus dat je 7,50 euro moet dokken is maar zelden het geval.
Overzetten is niet nodig, gewoon dat saldo opmaken, kun je zelfs in het rood laten schieten.
Ooit geprobeerd?? Daar ben je wel even mee bezig. Bovendien weet je op ten duur echt niet meer of die kaart nu op eerste of tweede klasse ingesteld staat. Dan ben je nog extra tijd kwijt om dat nog eens te controleren... 's ochtends om 5 uur op weg naar je werk ... Daar wordt je niet vrolijk van.quote:[..]
Je kunt gewoon van klasse wisselen als het nodig is.
Ja, die chipkaart werkt op dezelfde frequentie als veel RFID toegangspassen.quote:[..]
Lastig. Maar misschien meer een probleem van het systeem op je werkt. Of heeft jouw werkpas ook invloed op de paaltjes bij het OV.
Da's waar. Als ik Enschede als voorbeeld neem, ben ik met de ov-chipkaart goedkoper uit als ik niet meer dan twee haltes met de bus reis (gezien vanaf het station). In veel gevallen is dat een afstand die ook prima te lopen is, maar de ov-chipkaart is wel goedkoper dan de strippenkaart. Als je meer dan twee haltes reist (vanaf het station) is de ov-chipkaart duurder. Dat kan (bij lijn 1) oplopen tot 87% duurder. Gemiddeld betaal je met ov-chipkaart ruim 40% meer dan met een strippenkaart.quote:
Rotterdam is juist de plaats die duidelijk goedkoper is geworden blijkt uit onderzoek van het SP.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:16 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Nee voorruit, er zijn een paar stukjes waar het inderdaad goedkoper is. Maar onderzoeken van oa. Rover hebben al aangetoond dat de Rotterdammers gemiddeld duurder uit zijn. En dat is tegen de afspraken en toezeggingen in.
Ook de mensen met een abonnement reizen wel eens buiten hun abonnement.quote:De meeste mensen hebben een abonnement. Maar vooruit, geen gedonder meer met het aantal zones is voor de toerist wel een voordeel.
Als je voordeelurenkaart verloopt krijg je van de NS een brieg thuis of je die wil verlengen.quote:Ja, ik zet iets zeer waardevols als privacy overboord en krijg er iets nutteloos voor terug. Hiep Hoi. Helaas zien mensen tegenwoordig het belang van privacy niet meer. Dat baart mij echt zorgen.
[..]
Ja, maar wanneer verloopt mijn voordeelurenkaart dan?? En het interesseert mij geen zak wat mijn saldo vorige week was. Ik wil weten of ik vanavond nog kan gaan stappen ZONDER dat ik eerst op zoek moet gaan naar een automaat. "Zeg busschauffeur, kunt u even hier blijven wachten, ik ga niet mee, ik check meteen weer uit !!!"
Tja, zo kan het ook gebeuren dat je strippenkaart opgaat aan die spontane reis en je niet kunt pinnen omdat je rood staat.quote:Tsja, maar op de strippenkaart kan ik van te voren zien dat ik nog 5 strippen over heb en dat ik er 2x 3 nodig heb. En als de bus besluit om te rijden dan is er nog niets aan de hand. In tegenstelling tot de OV-chipkaart waar ik niets op kan zien. Als ik *toevallig* weet dat ik nog 6 euro over heb, en ik voor een normale heen-en terugreis in totaal 6 euro nodig heb dan is er ook niets aan de hand. Maar als de bus op de heenreis om rijdt dan kan ik voor de terugreis mogelijk niet meer inchecken en kom ik niet meer thuis.
[..]
Waar ik geweest ben dat weet ik wel. Maar het gaat de controleur geen barst aan waar ik geweest ben. "Goh meneer, u bent op de wallen geweest! Was het gezellig??" De strippenkaart toont enkel de zone, niet de halte. Daarbij kunnen er meerdere reisproducten op een kaart staan. Net als dat ik meerdere soorten kaartjes in mijn portemonnee heb zitten. Ik wil gewoon mijn portemonnee open kunnen doen en kijken welke kaartjes daar in zitten. Maar die controleur hoeft toch echt niet in mijn portemonnee te gluren. "Hey, is dat niet een abbonnement van Leeuwarden naar Harlingen? Mijn dochter woont daar ook! Dat is toevallig!!"
[..]
Je mist de context. Ik ga niet voor mijn lol in de bus zitten. Maar ik ga misschien wel voor mijn lol met de bus ergens naar toe. En het is zo klote als ik met de bus naar Amsterdam ga en op die rit mijn laatste saldo verbruik. Vervolgens blijkt dat het automatisch opwaarderen niet gelukt is vanwege saldotekort op de bankrekening... en daar sta je dan.
Kaartje kopen of opwaarderen hoeft niet meer als je automatisch opladen hebt. Reisproduct ophalen zal maar sporadisch zijn.quote:Ik kan het ook niemand aanraden. Je betaalt 7,50 en het is nieteens zeker of je die waardeloze kaart daadwerkelijk ontvangt.
[..]
Mjah, maar daar hoeft de reiziger niet te dupe van te worden. De bedrijven verschuilen zich achter dure 0900 nummers waardoor je meer geld kwijt bent aan telefoonkosten dan dat je door een bug bent kwijtgeraakt. En die mensen achter het loket kunnen ze net zo goed vervangen door papegaaien: "Bel 0900...."
[..]
Dat van de zones is het enige wat ik nog een beetje kan begrijpen. Automatisch opladen werkt alleen als je rijk genoeg bent om te garanderen dat je altijd genoeg geld op je bankrekening hebt staan. En die rij bij de NS blijf je houden... of je nu moet opwaarderen, een reisproduct wilt afhalen of een kaartje wilt kopen.
Hoevaak gebeurd het dat die aparaten stuk zijn dan?quote:Right, maar ik hoef met mijn abonnement helemaal niet in en uit te 'checken'. En ik hoef mij ook niet druk te maken over welke poortjes ik moet nemen. Ben je bv. wel eens op Amsterdam Amstel geweest? Een lange rij met poortjes, boven de ene helft hangt "METRO", boven de andere "TREIN". Als je daar niet op let kun je goed de mist in gaan. . .
[..]
Ja, dan ga je naar de chauffeur en laat je stempelen. En anders reis je gewoon zwart, bij controle kun je dan aantonen dat de automaat echt defect is. Dat kan bij de chipkaart ook, maar het wordt leuk als de automaat bij het instappen nog werkte en bij het uitstappen ineens niet meer. Dag 'borg'. . . Oh ja, en dan mag je in een ambtenarenmolen proberen om die borg terug te krijgen. Dat kost je meer tijd dan dat die borg waard is.
Dat gebeurd ook niet. Dat geld kun je gewoon opmaken als je een nieuwe kaart hebt.quote:Als je dat ding door eigen toedoen sloopt is het je eigen probleem. Simpel zat. Maar wie er bedacht heeft om een geldigheidsdatum op die chipkaart te zetten... Natuurlijk een strippenkaart is ook maar 1 jaar na de laatste tariefswijziging geldig, maar dat is omdat het tarief wijzigt. Maar als ik saldo op een kaart zet, dan is dat een vorm van geld. Dus die hoeft niet in tijd beperkt te worden.
De NS gaat het makkelijker maken:quote:Ooit geprobeerd?? Daar ben je wel even mee bezig. Bovendien weet je op ten duur echt niet meer of die kaart nu op eerste of tweede klasse ingesteld staat. Dan ben je nog extra tijd kwijt om dat nog eens te controleren... 's ochtends om 5 uur op weg naar je werk ... Daar wordt je niet vrolijk van.
Zo worden langzaam alle functionaliteiten en mogelijkheden van de chipkaart doorgevoerd.quote:Klassewissel bij de NS-kaartautomaat
Vanaf juli 2010 kunt u via de NS-kaartautomaat de klasse doorgeven waarin u die dag wilt reizen.
Dat mag.quote:Ja, die chipkaart werkt op dezelfde frequentie als veel RFID toegangspassen.
Dus ik blijf het een rotding vinden.
Enschede is niet de maatstaf voor de rest van Nederland.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:34 schreef Light het volgende:
[..]
Da's waar. Als ik Enschede als voorbeeld neem, ben ik met de ov-chipkaart goedkoper uit als ik niet meer dan twee haltes met de bus reis (gezien vanaf het station). In veel gevallen is dat een afstand die ook prima te lopen is, maar de ov-chipkaart is wel goedkoper dan de strippenkaart. Als je meer dan twee haltes reist (vanaf het station) is de ov-chipkaart duurder. Dat kan (bij lijn 1) oplopen tot 87% duurder. Gemiddeld betaal je met ov-chipkaart ruim 40% meer dan met een strippenkaart.
Zeg nou eens de feiten, Rotterdam is gemiddeld 1% goedkoper geworden maar 1 jaar voor invoering van de chipkaart zijn de zones kleiner geworden, een prijsstijging van 15%quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:
Ik pik er even een paar uit, wil ook wel op alles reageren, maar veel is al behandeld.
[..]
Rotterdam is juist de plaats die duidelijk goedkoper is geworden blijkt uit onderzoek van het SP.
In Amsterdam was 5% van de reizen duurder, in 95% dus goedkoper of gelijk.
In andere plaatsen is het vaak wel duurder, maar is de OV chipkaart nog niet ingevoerd en wordt er nu druk overlegd over de prijs.
Amsterdam is gemiddeld duurder geworden, bron SPquote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Enschede is niet de maatstaf voor de rest van Nederland.
Amsterdam en Rotterdam zijn plaatsen waar het gemiddeld goedkoper is geworden.
Dit is een grap, toch?quote:
In jouw redenering is het abonnement dus fors duurder geworden. Het kost nu geld + privacy waar het eerst alleen geld kostte...quote:
In mijn redenering krijg je een flinke korting van de NS door voor jouw nutteloze informatie af te geven.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:14 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
In jouw redenering is het abonnement dus fors duurder geworden. Het kost nu geld + privacy waar het eerst alleen geld kostte...
je discussiert met iemand die een bord voor zijn kop heeft en die de discussie hier dood wil makenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:14 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
In jouw redenering is het abonnement dus fors duurder geworden. Het kost nu geld + privacy waar het eerst alleen geld kostte...
Het CBP ziet goede redenen om die gegevens te hebben.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:08 schreef Frith het volgende:
[..]
Dit is een grap, toch?
Een zelfveillance systeem zou juist tot MEER privacy moeten leiden dan minder. Als ik zelf in de gaten moet houden hoeveel saldo ik nog heb en tot waar ik kan meerijden, dan heeft de dienstverlener geen enkele legitieme reden meer om mijn privégegevens te hebben.
Juist de verzelfstandiging van de controlefunctie zou juist tot minder relaties moeten leiden, niet een one-to-OneTooMany (voor degenen die hem snappen).
Als jij met 'nutteloze informatie' doelt op mijn 55 euro (+ 11 euro kosten kaart) ben ik het met je eens. Anders niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
In mijn redenering krijg je een flinke korting van de NS door voor jouw nutteloze informatie af te geven.
Ik zou de uitlatingen van VF niet willen aanmerken als discussie. Helaas.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
je discussiert met iemand die een bord voor zijn kop heeft en die de discussie hier dood wil maken
Welke 11 euro bedoel je nu?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:20 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Als jij met 'nutteloze informatie' doelt op mijn 55 euro (+ 11 euro kosten kaart) ben ik het met je eens. Anders niet.
Als je alleen maar kwaads wil zien in de OV chipkaart is het moeilijk voor te stellen dat anderen mensen geen probleem hebben met de OV chipkaart.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:22 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik zou de uitlatingen van VF niet willen aanmerken als discussie. Helaas.
Het is me al een raadsel wanneer mensen zo spreken over een god als hij spreekt over de ovchipkaart.
Ik wil helemaal niet weten waar iemand reisde de afgelopen zeven jaar. Ik wil kunnen zien waar ik heb gereisd in de afgelopen [korte periode die ik zelf wil bepalen].quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Welke 11 euro bedoel je nu?
De OV chipkaart krijg je gratis bij een voordeelurenkaart.
En met nutteloze informatie bedoel ik weten op welke moment iemand waar reisde in de afgelopen 7 jaar. Of jij moet perse willen bijhouden wat je allemaal gereisd hebt in de afgelopen 7 jaar.
Ik ken wel mensen die geen problemen hebben met de ov chipkaart.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je alleen maar kwaads wil zien in de OV chipkaart is het moeilijk voor te stellen dat anderen mensen geen probleem hebben met de OV chipkaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |