abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:59:13 #51
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82324790
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

sterabonnementen gaan verdwijnen

betalen per km is eerlijker
Afgezien van het starttarief, dan...
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82324875
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is heel moeilijk.
Zoals al zovaak gezegd, het is niet een systeem wat je op werkelijke schaal op je gemak uit kunt testen.
Het is nog nooit zo groot ingevoerd, hooguit in een paar steden.

En het is ook geen auto die je uitgebreid kunt testen door 1000den rondjes tekunnen laten rijden voordat het eindproduct op het grote publiek wordt losgelaten. Die luxe hebben autofabrikanten wel en toch zijn er regelmatig terugroep acties omdat er toch iets niet goed is.
Het is gewoon een grote smoes die je hier neerzet tuurlijk zijn zulke systeem te testen door maar genoeg reisbewegingen in je testdatabase te zetten kun je gewoon voor elke situtia kijken of dingen werken.

Verder blijft het een feit dat je als reiziger opgescheept wordt met een bureacratische molen als je je geld wilt terug krijgen als de techniek faalt.

Kijk eens naar onderstaand bericht
quote:
NS waarschuwt OV-chipkaart gebruikers in Alphen
03 juni 2010

ALPHEN AAN DEN RIJN - Het installeren van een nieuwe elektriciteitskast op het Alphense NS station zal volgende week donderdagavond voor flink wat ongemak zorgen. Treinreizigers kunnen dan één avond en nacht geen gebruik maken van kaartautomaten, ov-chippalen en stempelmachines op het station. Vooral reizigers met een ov-chipkaart doen er goed aan om op te letten die dag.


Foto 1 van 1Wie namelijk op 10 juni na 19.00 uur arriveert in Alphen, kan namelijk niet meer uitchecken met de ov-chipkaart. Dat betekent dat je automatisch tijdelijk je opstaptarief kwijt bent.

De NS zet medewerkers neer op het station die uitleggen hoe reizigers dat geld weer terugkrijgen. Waarschijnlijk moet je dan contact opnemen met de NS-klantenservice of een zogenaamd 'geld terug'-formulier invullen.

Alphenaren die 's avonds 10 juni met de trein weg willen en gewoon een papieren kaartje willen kopen, kunnen tot 23.00 uur 's avonds terecht bij de Kiosk. De gebruikelijke toeslag daar van vijftig cent vervalt die avond.

Mensen die reizen op saldo, kunnen na 19.00 uur 's avonds ook niet meer inchecken in Alphen. Zij doen er goed aan om een papieren treinkaartje te kopen die avond. Wie eerder al een kaartje heeft gekocht en dat nog moet laten stempelen, kan terecht bij de conducteur of de Kiosk.

De NS hangen de komende dagen posters op om treinreizigers voor te bereiden op de werkzaamheden op 10 juni tussen 19.00 uur 's avonds en 06.00 uur de volgende dag. Desondanks is reizigersorganisatie Rover ontstemd over de gang van zaken.

"De NS kunnen toch ook tijdelijk een mobiele OV-chippaal neerzetten? Dan kan er gewoon uitgecheckt worden en hoeven reizigers niet zoveel moeite te doen om hun geld straks terug te krijgen", aldus woordvoerder Chris Vonk.
Dus er staan medewerkers op het perron om te vertellen dat je niet uit of in kan checeken en te vertellen hoe je je geld terug kan krijgen. Dat is nu wat ik noem reizigers met bureacratie opzadelen, zet er dan een kassa neer en geef de mensen meteen hun geld terug, of idd een mobiele ov-chip paal.
pi_82324943
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef Jungpionier het volgende:

[..]

gewoon een 2 sterren abonement en daarmee kan ik dus in geheel denhaag reizen. (dus centrum zone + elke aangrenzende zone)
Bij de RET kun je nog steeds een 2 sterren abbo kopen.
http://www.ret.nl/service(...)/sterabonnement.aspx
Bij GVB ook
http://www.gvb.nl/reizigers/kaartjekopen/Pages/Abonnement.aspx

Dus ik denk dat ze dat in Den Haag ook zo gaan doen. Lijkt me sterk dat dat abbonoment 200 euro per jaar duurder is.
Leaf
pi_82325060
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is gewoon een grote smoes die je hier neerzet tuurlijk zijn zulke systeem te testen door maar genoeg reisbewegingen in je testdatabase te zetten kun je gewoon voor elke situtia kijken of dingen werken.
Welke dingen bedoel je dan? Kaartjes lezers? Automaten? Software?
quote:
Verder blijft het een feit dat je als reiziger opgescheept wordt met een bureacratische molen als je je geld wilt terug krijgen als de techniek faalt.

Kijk eens naar onderstaand bericht
[..]

Dus er staan medewerkers op het perron om te vertellen dat je niet uit of in kan checeken en te vertellen hoe je je geld terug kan krijgen. Dat is nu wat ik noem reizigers met bureacratie opzadelen, zet er dan een kassa neer en geef de mensen meteen hun geld terug, of idd een mobiele ov-chip paal.
quote:
Waarschijnlijk moet je dan contact opnemen met de NS-klantenservice of een zogenaamd 'geld terug'-formulier invullen.
Het is nog helemaal niet zeker wat ze gaan doen, maar voor het gemak ga jij er maar vanuit dat het helemaal kut gaat....
Leaf
pi_82325160
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bij de RET kun je nog steeds een 2 sterren abbo kopen.
http://www.ret.nl/service(...)/sterabonnement.aspx
Bij GVB ook
http://www.gvb.nl/reizigers/kaartjekopen/Pages/Abonnement.aspx

Dus ik denk dat ze dat in Den Haag ook zo gaan doen. Lijkt me sterk dat dat abbonoment 200 euro per jaar duurder is.
Ok, dankjewel! Iemand hier riep dat de sterabonementen gingen verdwijnen en op de htm site stond niets over nieuwe chip abonementen.
白い付
付いて行く
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:07:42 #56
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82325186
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bij de RET kun je nog steeds een 2 sterren abbo kopen.
http://www.ret.nl/service(...)/sterabonnement.aspx
Bij GVB ook
http://www.gvb.nl/reizigers/kaartjekopen/Pages/Abonnement.aspx

Dus ik denk dat ze dat in Den Haag ook zo gaan doen. Lijkt me sterk dat dat abbonoment 200 euro per jaar duurder is.
In Den Haag kunnen ze dat niet. Ik heb gisteren een 2ster abonnement gekocht. De dame zei eerst dat de ovchipkaart met foto niet kan dienen als stamkaart. Na wat ruzie te hebben gemaakt komt een collega van haar aanlopen en zegt dat dat wel kan. (juist). Mooi. Maar nu moet ik dus nog wel naar Rotterdam om het abonnement te laten 'verchippen' want met RET en Qbuzz mag ik met hetzelfde papieren vodje niet reizen en bij HTM kan ik de ovchip niet gebruiken.

Volgens die vrouw lag het eraan dat ze 'de software niet hebben' om het abonnement op chip te zetten. Volgens de klantenservice (yeah right ) ligt het eraan dat er landelijk nog geen beslissing over is. Dus moet je naar RET. Zeggen zij.

En onder geen omstandigheid in- of uitchecken met je ovchip in het materieel van HTM of Veolia!
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82325369
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:07 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

In Den Haag kunnen ze dat niet. Ik heb gisteren een 2ster abonnement gekocht. De dame zei eerst dat de ovchipkaart met foto niet kan dienen als stamkaart. Na wat ruzie te hebben gemaakt komt een collega van haar aanlopen en zegt dat dat wel kan. (juist). Mooi. Maar nu moet ik dus nog wel naar Rotterdam om het abonnement te laten 'verchippen' want met RET en Qbuzz mag ik met hetzelfde papieren vodje niet reizen en bij HTM kan ik de ovchip niet gebruiken.

Volgens die vrouw lag het eraan dat ze 'de software niet hebben' om het abonnement op chip te zetten. Volgens de klantenservice (yeah right ) ligt het eraan dat er landelijk nog geen beslissing over is. Dus moet je naar RET. Zeggen zij.

En onder geen omstandigheid in- of uitchecken met je ovchip in het materieel van HTM of Veolia!
Vervelend. Dat zijn helaas van die zaken die bij de overgang horen. Mensen moeten aan de apparatuur en werkwijze wennen. Het brengt nu wat ongemakken met zich mee, maar het lijkt me ook niet handig om een dergelijk systeem meteen in heel Nederland in te voeren.

Maar waarom moet je je abbo voor Den Haag laten verchippen in Rotterdam? Voor zover ik kan zien krijg je het nog op papier mee.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:14:34 #58
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82325507
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Vervelend. Dat zijn helaas van die zaken die bij de overgang horen. Mensen moeten aan de apparatuur en werkwijze wennen. Het brengt nu wat ongemakken met zich mee, maar het lijkt me ook niet handig om een dergelijk systeem meteen in heel Nederland in te voeren.

Maar waarom moet je je abbo voor Den Haag laten verchippen in Rotterdam? Voor zover ik kan zien krijg je het nog op papier mee.
Ja, maar in dezelfde regio rijdt ook RET en Qbuzz. Ik wil dus ook met die bussen kunnen rijden. Dat kan echter niet met het papiertje, dat moet op chip. HTM verchipt niet dus moet ik naar Rotterdam om dit te laten doen. 't Is hetzelfde verhaal als die mensen in Apeldoorn hadden.

Maargoed, dit soort dingen is niet iets dat bij de overgang hoort. Je vraagt je af waarom het jarenlang is getest in Rotterdam en dan anders wordt geexporteerd dan daar getest. In Rdam kun je dit namelijk allemaal wel gewoon laten doen door de RET.

Deze gang van zaken lijkt erop te duiden dat elke vervoerder zijn eigen testje doet met de kaart. En dat daardoor deze ongeregeldheid ontstaat is me geen verrassing, nee..
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82325632
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:04 schreef VancouverFan het volgende:

Het is nog helemaal niet zeker wat ze gaan doen, maar voor het gemak ga jij er maar vanuit dat het helemaal kut gaat....
Als het niet zeker is dan zou ik zeggen alleen al dat ze het in hun hoofd halen om zo'n halve oplossing te publiceren.

En als het met geld terug vragen gaat, dat bedoel ik dus de reiziger met bureacratie opzadelen omdat het systeem faalt. Als je als reziger dan nog voor die 10 minuten bureacratie ook nog eens 5 euro gaat krijgen dan zou ik zeggen dat het een beetje op klantvriendelijkheid begint te lijken. Maar dit dus totaal niet.
pi_82325732
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ja, maar in dezelfde regio rijdt ook RET en Qbuzz. Ik wil dus ook met die bussen kunnen rijden. Dat kan echter niet met het papiertje, dat moet op chip. HTM verchipt niet dus moet ik naar Rotterdam om dit te laten doen. 't Is hetzelfde verhaal als die mensen in Apeldoorn hadden.

Maargoed, dit soort dingen is niet iets dat bij de overgang hoort. Je vraagt je af waarom het jarenlang is getest in Rotterdam en dan anders wordt geexporteerd dan daar getest. In Rdam kun je dit namelijk allemaal wel gewoon laten doen door de RET.

Deze gang van zaken lijkt erop te duiden dat elke vervoerder zijn eigen testje doet met de kaart. En dat daardoor deze ongeregeldheid ontstaat is me geen verrassing, nee..
Elke vervoerder moeten wennen aan de kaart ja. Het is niet zo dat effe alle Connexxion, HTM en ander OV personeel stage hebben kunnen lopen in Rotterdam om het systeem te leren.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:20:36 #61
141482 Q.
JurassiQ
pi_82325769
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:00 schreef Basp1 het volgende:

Kijk eens naar onderstaand bericht
[..]

Dus er staan medewerkers op het perron om te vertellen dat je niet uit of in kan checeken en te vertellen hoe je je geld terug kan krijgen. Dat is nu wat ik noem reizigers met bureacratie opzadelen, zet er dan een kassa neer en geef de mensen meteen hun geld terug, of idd een mobiele ov-chip paal.
.
Echt te belachelijk voor woorden.
For great justice!
pi_82325844
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als het niet zeker is dan zou ik zeggen alleen al dat ze het in hun hoofd halen om zo'n halve oplossing te publiceren.
Zoals ik het bericht zie heeft de NS daar nog niks over gepubliceerd maar is het vooral Rover die weer loopt te klagen.

quote:
En als het met geld terug vragen gaat, dat bedoel ik dus de reiziger met bureacratie opzadelen omdat het systeem faalt. Als je als reziger dan nog voor die 10 minuten bureacratie ook nog eens 5 euro gaat krijgen dan zou ik zeggen dat het een beetje op klantvriendelijkheid begint te lijken. Maar dit dus totaal niet.
Bij de RET en GVB is het vaak zo geweest mensen de volle mep hebben teruggekregen. Dus die 4 euro ongeacht wat ze gereisd hebben. Dus waar was die bureaucratie dan?
Leaf
pi_82326251
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:22 schreef VancouverFan het volgende:


Bij de RET en GVB is het vaak zo geweest mensen de volle mep hebben teruggekregen. Dus die 4 euro ongeacht wat ze gereisd hebben. Dus waar was die bureaucratie dan?
Ik stap uit en krijg mijn geld terug? Nee ik moet zelf achter mijn geld aan, dat noem ik bureaucratie ja, vooral in je achterhoofd even meenemen, dat we 1 kaart voor het hele ov introduceren, maar elke vervoerder met andere procedures om je geld terug te krijgen werken. Verder heeft de gebruiker niet erom gevraagd dat de apparatuur niet correct werkte, maar moet wel veel moeite doen om zijn onterechte betaalde geld terug te krijgen.
pi_82326449
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik stap uit en krijg mijn geld terug? Nee ik moet zelf achter mijn geld aan, dat noem ik bureaucratie ja, vooral in je achterhoofd even meenemen, dat we 1 kaart voor het hele ov introduceren, maar elke vervoerder met andere procedures om je geld terug te krijgen werken. Verder heeft de gebruiker niet erom gevraagd dat de apparatuur niet correct werkte, maar moet wel veel moeite doen om zijn onterechte betaalde geld terug te krijgen.
Ik zeg nergens dat je spontaan je geld terug krijgt.
Ik zeg dat je nu al vaak meer terug krijgt dan je recht op had.

Je kunt wel door blijven gaan dat er situaties zijn waardoor mensen hun geld terug moeten vragen, dat is allang erkend.
Zoals al eerder gezegd, het aantal keren dat men om restitutie moet vragen zal alleen maar afnemen. Reizigers raken er aan gewend, OV bedrijven gaan er beter mee om.
En zolang er mensen zijn die die teruggave regeling misbruiken, er waren een tijd terug op internet al manieren om onterecht geld terug te vragen, zal het nodig zijn dat er wat bureau cratie is.
De OV bedrijven zouden wel gek zijn als ze iedereen die zegt dat ze gereisd hebben zomaar geld terug gaan geven.

Dus ik snap niet goed wat je nog wil bereiken. Het is niet zo dat het geld terugvragen voor alle reizigers aan de orde van de dag is.
Leaf
pi_82326571
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Beste VancouverFan, waarom zit jij bij nacht en ontij hier tegen alle gebruikerservaringen te ageren met het evangeliserende van een jehova? De motivatie ontgaat mij volkomen terwijl jouw insteek de starheid van het apparaat onderstreept en deze topics ermee vervuld.
en het leuke is dat hij geen ervaringen deelt, alleen theoretisch geneuzel
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:46:04 #66
141482 Q.
JurassiQ
pi_82326814
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Beste VancouverFan, waarom zit jij bij nacht en ontij hier tegen alle gebruikerservaringen te ageren met het evangeliserende van een jehova? De motivatie ontgaat mij volkomen terwijl jouw insteek de starheid van het apparaat onderstreept en deze topics ermee vervuld.
Dit soort gedrag, ook van de betrokken bedrijven, zorgt er alleen maar voor dat mensen een (grotere) hekel krijg aan het systeem. In een normale situatie zou er geluisterd worden naar klachten en zouden deze worden meegenomen om het product te verbeteren. Bij de OV Chipkaart is dit niet het geval. Then again, betalende klanten waren bij de ontwikkeling van deze kaart dan ook geen prioriteit, het enige waarvoor deze kaart gemaakt is is het 'eerlijker' verdelen van de opbrengsten. Dat er ook nog mensen gebruik van moeten maken is bijzaak.
For great justice!
pi_82327183
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:37 schreef VancouverFan het volgende:

Dus ik snap niet goed wat je nog wil bereiken. Het is niet zo dat het geld terugvragen voor alle reizigers aan de orde van de dag is.
Zoals ik al stelde met mijn strippenkaart heb ik nooit mijn geld terug hoeven te vragen, daar waren geen technische problemen mee te bedenken.

Het is en blijft in mijn optiek te gek voor woorden dat de bewijslast in deze omgedraaid wordt en je als reiziger moeite moet gaan doen om onterecht geincasseerd geld terug te krijgen.

En dat je nu een pruil- lipje trekt over het feit dat er met de ov-chipkaart te frauderen is, moeten we daarvoor het voor de rest van de rezigers die wel ter goeder trouw er gebruik van maken zo'n bureaucratie op werpen. Sterker nog een van de redeen voor introductie in eerst instantie was omdat het zogenaamd het zwartreizen gaat uitsluiten en naar nu blijkt zitten er meerdere hiaten in. Dat frauderen was ook al mogelijk met papieren kaartjes en toen was er geen bureaucratie bij.
pi_82327380
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:46 schreef Q. het volgende:

[..]

Dit soort gedrag, ook van de betrokken bedrijven, zorgt er alleen maar voor dat mensen een (grotere) hekel krijg aan het systeem. In een normale situatie zou er geluisterd worden naar klachten en zouden deze worden meegenomen om het product te verbeteren. Bij de OV Chipkaart is dit niet het geval. Then again, betalende klanten waren bij de ontwikkeling van deze kaart dan ook geen prioriteit, het enige waarvoor deze kaart gemaakt is is het 'eerlijker' verdelen van de opbrengsten. Dat er ook nog mensen gebruik van moeten maken is bijzaak.
Als mensen gaan lopen klagen dat ze 1 keer een kaart moeten activeren om vervolgens nooit meer een kaartje te hoeven kopen, gaan doen alsof de poortjes en lezers altijd stuk zijn of allerlei andere kritiek hebben uit onkunde, onwetendheid of gebrek aan inlevingsvermogen, kan ik me goed voorstellen dat men niet meer gaat luisteren.

En als die reizigers zo'n bijzaak zijn, waarom dan veel geld investeren in veiligheid, nieuw materiaal en tal van andere zaken die het OV juist beter moeten maken?
Leaf
pi_82327571
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als mensen gaan lopen klagen dat ze 1 keer een kaart moeten activeren om vervolgens nooit meer een kaartje te hoeven kopen, gaan doen alsof de poortjes en lezers altijd stuk zijn of allerlei andere kritiek hebben uit onkunde, onwetendheid of gebrek aan inlevingsvermogen, kan ik me goed voorstellen dat men niet meer gaat luisteren.

En als die reizigers zo'n bijzaak zijn, waarom dan veel geld investeren in veiligheid, nieuw materiaal en tal van andere zaken die het OV juist beter moeten maken?
die dingen staan los van de OV chipkaart
pi_82327767
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zoals ik al stelde met mijn strippenkaart heb ik nooit mijn geld terug hoeven te vragen, daar waren geen technische problemen mee te bedenken.

Het is en blijft in mijn optiek te gek voor woorden dat de bewijslast in deze omgedraaid wordt en je als reiziger moeite moet gaan doen om onterecht geincasseerd geld terug te krijgen.

En dat je nu een pruil- lipje trekt over het feit dat er met de ov-chipkaart te frauderen is, moeten we daarvoor het voor de rest van de rezigers die wel ter goeder trouw er gebruik van maken zo'n bureaucratie op werpen. Sterker nog een van de redeen voor introductie in eerst instantie was omdat het zogenaamd het zwartreizen gaat uitsluiten en naar nu blijkt zitten er meerdere hiaten in. Dat frauderen was ook al mogelijk met papieren kaartjes en toen was er geen bureaucratie bij.
Als jij meteen kunt zeggen wie er wel of niet fraudeert, moet je misschien bij die OV bedrijven gaan werken
Dat zou een hoop bureau cratie schelen.

Het zwartrijden in de metro is flink afgenomen, compleet uitsluiten is nooit de bedoeling geweest want men weet wel dat dat niet kan. Dus om dat een hiaat te noemen?

Maar goed, blijf lekker doen alsof elke reiziger dagelijk last heeft van het verkeerd uitchecken. Want anders heb je natuurlijk weinig om over te zeuren.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:23:35 #71
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82333733
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:56 schreef Katth het volgende:
Ik gebruik de kaart ook alleen voor woon/werk als ik niet carpool. Want die kosten zijn gelijk. Als ik naar mijn ouders of vrienden ga ben ik met ov-chipkaart veel duurder uit. Wat natuurlijk ook lekker motiverend is om de ov-chipkaart te gaan gebruiken.

Enschede - Lichtenvoorde is 10 strippen a 50 cent per strip is dus 5 euro. Met ov-chipkaart is dit 6,13 euro op een normale weekdag. In het weekend rijd de bus niet rechtstreeks maar via een ander dorp net uit de route met overstap! Aantal strippen is gelijk, maar met de ov-chipkaart betaal ik 6,99 euro. Dat is dus 40% duurder dan met een strippenkaart... Belachelijk...
Ja, das Twente, daar is het tarief het hoogste van heel Nederland en achterlijk en schandalig veel duurder dan met de strippenkaart. Die zullen dus nog even heel flink naar beneden moeten voor april 2011 in het kader van 'niet duurder'. Maar ach, die eis zal net als alle andere eisen waar de ov-chipkaart niet aan voldoet en hoogstwaarschijnlijk nooit aan zal voldoen toch wel geen eis blijken te zijn, en de veel hogere tarieven in vrijwel heel Nederland, behalve zo'n beetje in Amsterdam, zullen gewoon voor zoete koek geslikt worden door de Huizinga's en Eurlingsen van deze wereld.
pi_82335492
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:23 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, das Twente, daar is het tarief het hoogste van heel Nederland en achterlijk en schandalig veel duurder dan met de strippenkaart. Die zullen dus nog even heel flink naar beneden moeten voor april 2011 in het kader van 'niet duurder'. Maar ach, die eis zal net als alle andere eisen waar de ov-chipkaart niet aan voldoet en hoogstwaarschijnlijk nooit aan zal voldoen toch wel geen eis blijken te zijn, en de veel hogere tarieven in vrijwel heel Nederland, behalve zo'n beetje in Amsterdam, zullen gewoon voor zoete koek geslikt worden door de Huizinga's en Eurlingsen van deze wereld.
Calimero gedrag
Leaf
pi_82336636
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:23 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, das Twente, daar is het tarief het hoogste van heel Nederland en achterlijk en schandalig veel duurder dan met de strippenkaart. Die zullen dus nog even heel flink naar beneden moeten voor april 2011 in het kader van 'niet duurder'. Maar ach, die eis zal net als alle andere eisen waar de ov-chipkaart niet aan voldoet en hoogstwaarschijnlijk nooit aan zal voldoen toch wel geen eis blijken te zijn, en de veel hogere tarieven in vrijwel heel Nederland, behalve zo'n beetje in Amsterdam, zullen gewoon voor zoete koek geslikt worden door de Huizinga's en Eurlingsen van deze wereld.
tarieven zijn sowieso heel onduidelijk, voor dezelfde rit wordt vaak een ander tarief berekend

Over het tarief: je schrijft: “Ik wil wel van tevoren weten voor wat voor tarief ik ga reizen”. Ja en nee. Ik wil graag van tevoren weten wat mijn reis feitelijk gaat kosten. Zodat ik weet of ik voor alle reizen die ik op een dag maak voldoende saldo op mijn kaart heb (èn voor de ‘borg’ die ik moet betalen). Het tarief weten we van tevoren, zie bovengenoemde Wikipedia-pagina. En 9292ov.nl geeft voor veel verbindingen (i.i.g. voor regio Utrecht) een prijsindicatie. Maar meer dan een prijsindicatie is dat niet: als mijn bus moet omrijden vanwege werkzaamheden, de chauffeur zich vergist of omdat ik niet met de sneltram van Utrecht naar Nieuwegein reis, maar met bus 77 (die kringel-krongel door Nieuwegein Noord rijdt), dan betaal ik voor hetzelfde (of een slechter) vervoerproduct (ik wil van plaats A naar plaats B) meer. Bovendien blijken twee afschrijvingen van dezelfde rit niet altijd hetzelfde te zijn, nog los van storingen waardoor er een bedrag wordt afgeschreven waar helemaal geen touw meer aan vast te knopen is. Vergelijk het met een slager: als ik daar gehakt voor 5 euro/kilo kan kopen en ik vraag een halve kilo, dan rekent mijn slager ook niet ineens 2 euro 70 omdat de veer van de weegschaal wat slapper begint te worden.
pi_82336749
een ander heel simpel voorbeeld


je kan van R'dam Lombardijen naar Zuidplein/Beurs.

je kan dat met bus, tram, metro of trein doen
Maar wat de goedkoppste optie is, niemand die daar achter kan komen

terwijl dat met de strippenkaarten allemaal hetzelfde was. Tewijl je als je nu de eerste bus pakt, zwaar de pineut kan zijn omdat veel bussen heel Rotterdam doorkruisen voor de plaats van bestemming bereikt is.
pi_82337461
Ik ben benieuwd hoe ze het in Almere gaan doen als dat rotding daar wordt doorgedrukt. Nu kun je met het juiste kaartje (Maxx 50-meerreizenkaart) voor 1 euro de hele stad door, en als je snel genoeg bent nog terug ook. Met de ov-shitkaart is het stukje van Haven Centrum naar Stad Centrum al 1,56!!! Dan ben je nog nieteens halverwege Almere Buiten!

En ja VF, ik heb dat rotding al een paar keer gebruikt! Oh en ik heb er zelfs al thee mee gemaakt om de chipkaart zelf (dagkaartje RET) los te weken uit het papieren omhulsel. Maar ik snap echt niet dat jij er zo'n harde plasser van krijgt.
  • Het is duurder - in theorie natuurlijk niet, in de praktijk wel
  • Het is onhandig - met mijn abo kan ik gewoon gaan zitten, nu moet ik verplicht EXTRA handelingen doen en wee je gebeente als je die vergeet
  • Het is een inbreuk op mijn privacy - Zelfs met abo willen ze weten wie je bent en waar je gaat
  • Het is onoverzichtelijk - ik niet op mijn kaart zien wanneer een en ander verloopt of dat ik uberhaupt nog genoeg saldo heb. Daarvoor moet ik langs een automaat.
  • Het is riskant - Daar sta je dan in de stromende regen om 2 uur 's nachts in een of ander gehucht en kom je niet thuis omdat de laatste bus je niet mee wilde nemen. Saldotekort omdat de bus op de heenreis om moest rijden. En nu mag je zelfs niet naar het station om die kutkaart op te waarderen. Oh en als je het in de bus zelf kunt doen, is het te hopen dat je nog geld op je rekening hebt staan.
  • Het is onlogisch -> Een controleur kan die dingen die ik niet kan zien wél zichtbaar maken
  • Het is een financieel risico -> Automatisch opwaarderen is net als bellen, er zijn genoeg mensen die een prepaid telefoon nemen om de kosten in de hand te kunnen houden. Budget op = budget op.
  • Het is burocratisch -> Mijn eerste kennismaking met die kutkaart was een NS automaat waar ik netjes 7 euro 50 aftik en ik een pinbon, declaratiebon.... maar geen kutkaart krijg!!! Om een lang verhaal kort te maken, naar dat geld kan ik fluiten.
  • Het is vol kinderziektes -> Ik heb laatst in een bus gezeten waar de checkpoints bij elke hobbel opnieuw opstartten. Wist je dat het opstarten ca. 4,5 minuut duurt!!! Al die tijd kun je niet in of uitchecken.
  • Het is oneerlijk -> Als de bus omrijdt om wat voor reden dan ook, moet je meer dokken.
  • Het is onnodig -> Er zijn voor de reiziger absoluut geen enkel onomstotelijk voordeel te bedenken.
  • Het is ondoordacht -> In de NS maar 1x in of uitchecken voor de hele rit, bij de rest bij elke overstap. Oh, en let ook goed op door welke poortjes je loopt. Want ga je door die van de trein en stap je uit bij een Metro-station heb je een probleem van minimaal 20 euro.
  • Het is techniek -> Techniek gaat nu eenmaal op onverwachtte momenten stuk, maar de OV-shitkaart heeft volgens de makers een nauwkeurig berekende houdbaarheidsdatum.
  • Het is een melkkoe -> Als de kaart stuk of van ouderdom beschimmeld is wordt het weer tijd om 8 euro te dokken voor een nieuwe kutkaart. Oh en als de oude kaart nog enigszinds levensvatbaar is mag je ook nog 4 euro boete betalen om je reisproducten, waar je al een kapitaal voor betaald hebt, over te laten zetten.
  • Het is absoluut niet klasse -> Ik kan woon-werk kilometers in de 1ste klas declareren bij mijn werkgever. Maar als ik met wat vrienden een 2de klas kaartje wil kopen dan kan dat niet op die rotkaart. Dus mijn vrienden reizen tegen 2de klas tarief en ik zit er met mijn eerste klas kaartje naast ¤::-$
  • Het houdt deuren gesloten -> De toegangsbadge van mijn werk en die OV-kutkaart zitten naast elkaar in mijn portemonnee. Als ze te dicht bij elkaar zitten vliegen ze elkaar in de haren en kom ik nergens naar binnen. Lang leve Aluminiumfolie!!!

    Moet ik nog doorgaan??
  • Don't hurry, be crappy!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')