Deze man (denk ik):quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:32 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik ken wel mensen die geen problemen hebben met de ov chipkaart.
Dus eigenlijk is er geen probleem wat jou betreft.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:32 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet weten waar iemand reisde de afgelopen zeven jaar. Ik wil kunnen zien waar ik heb gereisd in de afgelopen [korte periode die ik zelf wil bepalen].
Dit vanwege declaratiedoeleinden.
Het is dus geen 'nutteloze informatie', het is noodzakelijke informatie die onlosmakelijk verbonden is met het geboden product.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:33 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Deze man (denk ik):
[ afbeelding ]
"In de auto heb je geen ov-chipkaart!"
Eh, TLS slaat die gegevens toch veel langer op?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is er geen probleem wat jou betreft.
Want alleen gedurende de benodigde declaratieperiode worden de privé gegevens opgeslagen.
Daarna verdwijnen die en ziet de NS alleen nog gegevens over persoon X.
Nee.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:46 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Eh, TLS slaat die gegevens toch veel langer op?
Oh, dat dacht ik.quote:
quote:De transactiegegevens die u wenst in te zien zullen bewaard worden tot u het OV-chipkaart account weer verwijdert.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:57 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Oh, dat dacht ik.
Omdat TLS schreef, op een vraag van mij, dat de informatie zo lang bewaard blijft als dat ik de kaart heb.
Maar blijkbaar weet jij meer dan ik en heb ik die kaart over twee maanden niet meer. Goed om te weten.
je gegevens blijven gewoon 7 jaar bewaard hoorquote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Het was deze zin waardoor ik dacht dat ze het lang opslaan:
[..]
Dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Enschede is niet de maatstaf voor de rest van Nederland.
En dat geloof ik niet. Als ik Enschede gemiddeld 40% meer kwijt ben om bij het station te komen (ongeveer halverwege beginpunt en eindpunt van lijn 1) dan kan dat in andere plaatsen best een ander percentage zijn. Maar dat het percentage ineens kleiner dan nul wordt, klinkt gewoon niet geloofwaardig.quote:Amsterdam en Rotterdam zijn plaatsen waar het gemiddeld goedkoper is geworden.
Ow.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Het was deze zin waardoor ik dacht dat ze het lang opslaan:
[..]
http://www.cbpweb.nl/down(...)ing_ov-chipkaart.pdfquote:De OV-bedrijven kunnen alle reisgegevens ten behoeve van historische analyses bewaren indien deze zijn ontdaan van alle identificerende kenmerken: het zijn geen persoonsgegevens meer;
Dat Rotterdam en Amsterdam goedkoper zijn kwam naar voren uit een onderzoek van het SP.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:04 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
[..]
En dat geloof ik niet. Als ik Enschede gemiddeld 40% meer kwijt ben om bij het station te komen (ongeveer halverwege beginpunt en eindpunt van lijn 1) dan kan dat in andere plaatsen best een ander percentage zijn. Maar dat het percentage ineens kleiner dan nul wordt, klinkt gewoon niet geloofwaardig.
Dus moet ergens bijgehouden worden wat jij reist, want er zijn nu geen kaartjes meer.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:06 schreef RiDo78 het volgende:
Als de gegevens voor declaraties nodig zijn is bullshit!
Ik heb een maandnetkaart met ov supplement twv. ca 800 euro per maand. Die lever ik gewoon elke maand in bij mijn baas. De belasting wil alleen de originele kaartjes hebben, dat is voor hun voldoende. Oh ja en het moet natuurlijk wel een abonnement zijn wat past bij mijn situatie (dus reisafstand e.d.).
Klopt. Maar niet iedereen reist op een bepaald traject. En het zal vast ook wel eens gebeuren dat iemand een ander traject reist voor zijn werk.quote:Maar als je een trajectkaart hebt, dan is de belastingdienst ook alleen maar geinteresseerd in het abonnement. Het boeit ze nu totaal niet dat je op je vrije dag ook een (deel van) dat traject ook aflegt om te gaan stappen.
Voor de OV bedrijven is het echt niet van levensbelang om te weten waar Rido gereisd heeft. Weten dat meneer X daar ergens gereisd vinden ze ook goed genoeg.quote:Er is voor de fiscus als voor de reiziger absoluut geen reden om die gegevens zo lang te bewaren. Maar als het aan TLS ligt dan blijven ze voor 7 jaar bewaard. Terwijl er niemand, behalve misschien de vervoersbedrijven, om gevraagd heeft. Het leek iemand gewoon handig om op die gegevensverzameling allehande statestieken los te laten. Wat ik op zich best kan begrijpen. Maar de aggressieve manier waarop TLS het verzamelen van die gegevens af wil dwingen zorgt er wel voor dat ik er absoluut geen vertrouwen in heb. Ook is het al duidelijk geworden dat de systemen van TLS niet echt waterdicht zijn. Het is niet de vraag of, maar de vraag wanneer er iemand in slaagt om TLS te hacken. Maar dat is niet iets wat alleen voor die kutkaart geldt hoor, het EPD is bijvoorbeeld ook zo'n stuk rotzooi.
Ik noem het doemdenkenquote:Noem het doemdenken, maar de volgende wereldoorlog zal zich imo. vooral online afspelen. Kijk maar naar het gevalletje China vs. Google. Cyberspionage is al zo oud als het web. En mensen die denken dat hun gegevens 'nutteloos' of 'waardeloos' zijn moeten de geschiedenisboeken maar eens openslaan. Maar geloof mij, Hitler had de OV-chipkaart echt fantastisch gevonden. Een bus vol met joden afkomstig van hun gebedshuis... Need to say more??
Deze linkquote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat Rotterdam en Amsterdam goedkoper zijn kwam naar voren uit een onderzoek van het SP.
En die zijn ook zeer kritisch tov de chipkaart.
Zie de eerder gegeven link.
*zucht*quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Tja... die smiley lijkt sowieso op jouw lijf geschreven.
Ja, dat vond ik ook al. Maar dat zijn we wel gewend van Vanblooperfan, die komt altijd met goede argumentenquote:
En dan 17 cent dokken. Dat had ik dus een paar maanden geleden. Ik checkte in en meteen weer uit om mijn strippen op te maken tot een bepaalde halte en dan daar verder te reizen met de shitkaart. Hoppa, 17 cent afgeschreven, terwijl de bus nul komma nul picometer had gereden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:16 schreef RiDo78 het volgende:
Ja, maar wanneer verloopt mijn voordeelurenkaart dan?? En het interesseert mij geen zak wat mijn saldo vorige week was. Ik wil weten of ik vanavond nog kan gaan stappen ZONDER dat ik eerst op zoek moet gaan naar een automaat. "Zeg busschauffeur, kunt u even hier blijven wachten, ik ga niet mee, ik check meteen weer uit !!!"
Goede argumenten waarom dat klinklare onzin is.quote:
Hey weet je wat, we gaan even dingen doen waar de kaart niet voor bedoeld is, dan kunnen we weer lekker klagen dat het fout gaatquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dan 17 cent dokken. Dat had ik dus een paar maanden geleden. Ik checkte in en meteen weer uit om mijn strippen op te maken tot een bepaalde halte en dan daar verder te reizen met de shitkaart. Hoppa, 17 cent afgeschreven, terwijl de bus nul komma nul picometer had gereden.
Ik moet het nog steeds terugkrijgen.
De korting die er al was en waar je zonder chipkaart niets voor hoeft op te geven/betalen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
In mijn redenering krijg je een flinke korting van de NS door voor jouw nutteloze informatie af te geven.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hey weet je wat, we gaan even dingen doen waar de kaart niet voor bedoeld is, dan kunnen we weer lekker klagen dat het fout gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |