abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 19:18:43 #101
137949 Disana
pi_82295737
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:14 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Wel:
[..]

.
Het is toch gewoon een cruiseschip?
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:19:23 #102
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82295780
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En wat te denken van die verhalen dat men het er vooraf al over had graag een martelaar te willen worden ?
Er was toch geen enkele reden om te verwachten dat er doden zouden vallen ? Dit is toch niet het 1ste schip dat daar naartoe stoomt ? Dit is wel het 1ste waarbij doden zijn gevallen.....
Weet je wat de pest is van dit soort filmpjes, die duiken alleen op als het mis gaat, weet jij of er niet dezelfde filmpjes zijn gemaakt bij de vorige transporten?
be nice or go away
pi_82295813
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Bron? Uit interesse overigens
niet dat ik je niet geloof!

Waar ik op doelde was een wapenleverantie voor een bepaald soort wapen aan Turkije.

Het was een mega-order, dus ik ben benieuwd, waartoe dit zal leiden.
Israel Refuses to Sell Arms to Turkey

by Hana Levi Julian
Follow Israel news on and .

Israel has declined a request by Turkey to purchase several different military systems, including an anti-tank guided weapon and a missile system for its navy.

The request by the Turkish government was rejected by Israel's SIBAT, the defense assistance and export organization, which is currently reviewing each order on a case-by-case basis.

Turkey said it wanted to buy the Spike non-line-of-site (NLOS) anti-tank guided weapon, the Namer heavy infantry fighting vehicle, and the Israel Aerospace Industries' (IAI) Barak 8 theater-defense missile system for its navy, according to UK-based Jane's Defence Weekly.
Israel did, however, deliver the last of 170 upgraded M60A1 main battle tanks (MBTs) to the Turkish military on April 7 through a joint contract between Israel Military Industries (IMI) and Turkey's Aselsan, shepherded along by Columbia.
The move is seen as a response to Turkey's increasing anti-Israel rhetoric and the pro-Islamic leanings in its foreign and domestic policies.
An Israeli defense official was quoted by the military publication as saying, “Ties with Turkey will never be the way they once were. We are being very careful which systems we sell them, due to the growing Islamic trends in the country.”
Turkish Prime Minister Tayyip Recep Erdogan harshly criticized Israel during and following its counter terrorism Operation Cast Lead in Gaza, which ran from December 28, 2008 to January 20, 2009.
Since that time, relations between the two countries have steadily deteriorated, a trend reflected in Turkey's decision in October 2009 to bar Israel's Air Force from participating in the joint Anatolian Eagle exercises. Turkey ultimately chose to cancel the drill rather than back down in response to pressure from the United States and Italy, who were also set to participate.
As a result, Israel has also been searching for new air space in which to conduct long-range training exercises, since Turkey has refused the IAF use of its air space. Recently the Defense Ministry has been exploring the possibility of renewing a 2006 agreement to deploy IAF fighter jets in Romania. (IsraelNationalNews.com)
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:20:51 #104
145755 kahaarin
pi_82295865
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is toch gewoon een cruiseschip?
Merchant vessel is volgens deze definitie een schip waarop passagiers en/of lading zit, dit schip had beide dus was het een merchant vessel.
be nice or go away
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:21:12 #105
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82295883
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ben benieuwd of de definitie in het Zeerechtverdrag hetzelfde is!
Ja.

Merchant shipping vertaald zich naar handelsvloot, of je nu handelt in passagiers of vracht.

Kijk er ook even van op
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 19:22:13 #106
137949 Disana
pi_82295928
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:20 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Merchant vessel is volgens deze definitie een schip waarop passagiers en/of lading zit, dit schip had beide dus was het een merchant vessel.
Een merchant vessel is een koopvaardijschip.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:22:21 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82295940
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nope! Het betrof hier toch geen handelsvloot, lijkt mij dat het schip gewoon geregistreerd staat op een of andere civiele hulp-organisatie (en dus als een civiel schip moet worden gezien).
of het wel of niet om een handelsvloot gaat doet helemaal niet ter zake

cruiseschepen zijn bv ook merchants ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:22:39 #108
145755 kahaarin
pi_82295953
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:21 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ja.

Merchant shipping vertaald zich naar handelsvloot, of je nu handelt in passagiers of vracht.

Kijk er ook even van op
Sorry, mijn oom was loods in Rotterdam, ik wist het heel zeker...
be nice or go away
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:23:33 #109
145755 kahaarin
pi_82295993
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Een merchant vessel is een koopvaardijschip.
Een koopvaardijschip is een merchant vessel inderdaad, maar er zijn veel meer soorten merchant vessels:
quote:
Merchant ships names are prefixed by which kind of vessel they are: MV = Motor Vessel, SS = Steam Ship, MT = Motor Tanker or Motor Tug Boat, MSV = Motor Stand-by Vessel, MY = Motor Yacht, RMS = Royal Mail Ship, RRS = Royal Research Ship, SV = Sailing Vessel although these can be sub coded as type of sailing vessel
.
be nice or go away
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 19:25:05 #110
137949 Disana
pi_82296073
Nog een getuigeverslag en ook hier weer het schieten met scherp voor het enteren.
quote:
The real story from Mavi Marmara: They were shooting to kill

Thursday 03 June 2010 by Paddy McGuffin
Witness Kevin Ovenden

The Israeli massacre of unarmed campaigners aboard a ship carrying aid to Gaza is the "Sharpeville and Soweto of the Movement for Palestinian Solidarity," one of those who survived the bloodthirsty assault has said.

Speaking to the Star from Istanbul shortly after his release from an Israeli jail British campaigner Kevin Ovenden, who was aboard the Mavi Marmara - the boat that bore the brunt of a terrifying raid by gun-toting Israeli commandos - described the attack as a "murderous assault" and "an act of political terrorism."

Israeli security forces stormed the Mavi Marmara in international waters on Sunday night as it ferried 500 unarmed protesters towards Gaza.

The assault killed nine and injured dozens more, sparking worldwide condemnation.

Israel attempted to claim that its shock troops acted in self-defence after coming under attack, blaming the protesters for provoking the situation and being "terrorist supporters."

But Mr Ovenden told the Morning Star: "This was a peaceful humanitarian mission in international waters. The youngest person on board was not yet one, the oldest was 88 years old.

"We had no weapons on board. The Israelis are displaying knives taken from the kitchen. People did defend themselves with whatever was at hand.

"The attack started with percussion grenades and we feared they would use tear gas. The Israeli commandos attacked from all sides and began shooting almost immediately, initially with so-called rubber bullets but certainly within two or three minutes we heard the unmistakable sound of live rounds.

"A colleague from Viva Palestina, Nicci Enchmarch, was next to a Turkish man who was holding a camera. He was shot through the middle of the forehead. The exit wound blew away the back of his skull and she cradled him in her arms as he died."

At least four of those killed were shot through the head, he said.

Mr Ovenden praised the Turkish crew of the vessel as "truly heroic in their attempts to prevent further loss of life," saying they had taken two injured Israeli soldiers inside the ship to prevent them being hurt further in the panic and chaos.

Appeals to the Israeli forces telling them their soldiers were safe and that there were wounded people who needed assistance were ignored, he said.

"Where people had been sleeping was turned into a makeshift triage area. This turned into a makeshift mortuary. Despite repeated requests the Israeli forces refused to evacuate any of the injured for more than an hour.

"I saw severely injured people dragged like sacks of potatoes up the stairwells, their bodies banging against the steel."

Mr Ovenden was transported to BeerSheeva jail where he was held until his eventual release and extradition.

The brutality and degradation continued throughout their ordeal only improving slightly when the British consular official arrived at the prison.

Summing up the horrific events aboard the Mavi Marmara, he said: "This is the Sharpeville and Soweto of the movement for Palestinian solidarity and it must mark a turning point in world opinion and in the actions of governments around the world to end this immoral and illegal siege and the treatment the Israelis mete out to Palestinians.

"We experienced it for 48 hours but they have endured this for 62 years."

Despite the horrific ordeal Mr Ovenden said he would be prepared to make the trip again after the families of some of those murdered asked that their loss not be in vain.
http://www.morningstaronl(...)tent/view/full/91138
pi_82296080
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

of het wel of niet om een handelsvloot gaat doet helemaal niet ter zake

cruiseschepen zijn bv ook merchants ...
Ah ok, ik dacht cruiseschepen er niet onder vielen, duidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82296098
quote:
The outcry included accusations of war crimes and a decision by Nicaragua to break diplomatic relations with Israel over the raid.
Nicaragua ?
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:27:12 #113
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82296180
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:19 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Weet je wat de pest is van dit soort filmpjes, die duiken alleen op als het mis gaat, weet jij of er niet dezelfde filmpjes zijn gemaakt bij de vorige transporten?
Neuh maar dat is met veel beeld materiaal. Je weet wel men je laat zien, je weet niet wat ervoor of erna en mss zelfs er tussen in te zien was. Dat kan een heel verradelijk beeld geven.
Daar heb ik al verrassende voorbeelden van gezien.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:27:12 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82296181
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:13 schreef BasOne het volgende:

[..]

heb ik gelijk of niet?
quote:
Er staat wel meer dan dat.

Violation of blockade is dus niet het geval, gezien ze de blokkade niet doorbroken hebben.

Wat dus betekent dat hun in violation of the foregoing provisions zijn

En daardoor geheel verantwoordelijk voor de schade en de acties van hun militairen.

En dan nog hebben ze alleen het recht op controle, en niet om het naar 1 van hun eigen havens te brengen.
joh?

dit zei ik 2 dagen geleden ook al.
daarom is het zo dom dat die mafkezen die militairen aanvielen want anders had Israel geen poot om op te staan
quote:
En nogmaals, dit gaat over oorlogsrecht.
En dat is niet toepasbaar internationaal gezien.
Hoewel Israël zich er waarschijnlijk achter verschuilt.

jij brengt het als een argument tegen de Israelische actie
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:29:42 #116
145755 kahaarin
pi_82296290
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Neuh maar dat is met veel beeld materiaal. Je weet wel men je laat zien, je weet niet wat ervoor of erna en mss zelfs er tussen in te zien was. Dat kan een heel verradelijk beeld geven.
Daar heb ik al verrassende voorbeelden van gezien.
Ik doelde op die martelaars filmpjes, als er niets gebeurt dan worden ze ook niet gebruikt denk ik.
be nice or go away
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:31:01 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82296359
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:25 schreef Disana het volgende:
Nog een getuigeverslag en ook hier weer het schieten met scherp voor het enteren.
[..]

http://www.morningstaronl(...)tent/view/full/91138
quote:
"The attack started with percussion grenades and we feared they would use tear gas. The Israeli commandos attacked from all sides and began shooting almost immediately, initially with so-called rubber bullets but certainly within two or three minutes we heard the unmistakable sound of live rounds.
knap
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:32:23 #118
145755 kahaarin
pi_82296419
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

knap
Huh? Met bootjes rondom de schepen, dat was toch al bekend?
be nice or go away
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 19:33:15 #119
137949 Disana
pi_82296453
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

knap
Wat is je punt? Je betoogt dat iemand anders zaken als argumenten tegen de Israëlische actie gebruikt, maar zit ik fout als ik de indruk krijg dat jij aan alles twijfelt dat niet van de Israëlische overheid komt?
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:34:00 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82296492
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:32 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Huh? Met bootjes rondom de schepen, dat was toch al bekend?
nee hij heeft het over die commando's
pi_82296499
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat is je punt? Je betoogt dat iemand anders zaken als argumenten tegen de Israëlische actie gebruikt, maar zit ik fout als ik de indruk krijg dat jij aan alles twijfelt dat niet van de Israëlische overheid komt?
Hij neemt het express te letterlijk, dan gaat ie zeuren over crossfire e.d.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:35:46 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82296573
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:33 schreef Disana het volgende:

[..]

ja want ik heb zoooooooooooveel van die ooggetuigenverslagen in twijfel getrokken natuurlijk ...

ja dan zit je fout, sterker nog er zijn ook punten in het Israelische verhaal waar ik niet in geloof maar deze meneer legt het er wat dik bovenop
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:36:24 #123
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82296610
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

heb ik gelijk of niet?
[..]

joh?

dit zei ik 2 dagen geleden ook al.
daarom is het zo dom dat die mafkezen die militairen aanvielen want anders had Israel geen poot om op te staan
Nu nog niet omdat opvarenden van een schip wat geënterd word het recht hebben degene die enteren overboord te kieperen.
quote:
[..]

jij brengt het als een argument tegen de Israelische actie
Het word als Argument gebruikt VOOR de Israëlische actie.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:36:43 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82296627
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

† In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 19:36:57 #125
137949 Disana
pi_82296642
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh. Kan, ik kan het alleen niet volgen. De getuigen zijn geen oorlogs- of aanvalsexperts natuurlijk. Dat neemt niet weg dat ze oren en ogen hebben en dat er steeds meer zijn die het over scherpschieten hebben nog voordat het cruiseschip werd geënterd. En daar gaat het toch om, dat we een zo volledig mogelijk beeld krijgen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:37:33 #126
145755 kahaarin
pi_82296667
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee hij heeft het over die commando's
Ja, die zaten in die bootjes en in de heli. Eerst met die flash dingen schieten vanaf de boten en schieten vanaf de heli en toen mannen naar beneden. Niet tegelijkertijd, dan hadden ze hun eigen mannen beschoten natuurlijk, het lijkt op eerst paniek zaaien en dan mannen aan boord krijgen. Dat is een beetje misgegaan.
be nice or go away
pi_82296681
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja want ik heb zoooooooooooveel van die ooggetuigenverslagen in twijfel getrokken natuurlijk ...

ja dan zit je fout, sterker nog er zijn ook punten in het Israelische verhaal waar ik niet in geloof maar deze meneer legt het er wat dik bovenop
Deze meneer wil graag alle videobeelden vrijgeven en niet - zoals de israeliers - een of twee korte filmpjes van eigen makelij.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:38:50 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82296727
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:36 schreef BasOne het volgende:

[..]

Nu nog niet omdat opvarenden van een schip wat geënterd word het recht hebben degene die enteren overboord te kieperen.
[..]

Het word als Argument gebruikt VOOR de Israëlische actie.
het IS een argument voor de Israelische actie (althans een rechtvaardiging ervan, ik vind het nog steeds een stompzinnige operatie) , jij probeerde het alleen anders uit te leggen dan zoals het er staat
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:39:15 #129
145755 kahaarin
pi_82296748
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh. Kan, ik kan het alleen niet volgen. De getuigen zijn geen oorlogs- of aanvalsexperts natuurlijk. Dat neemt niet weg dat ze oren en ogen hebben en dat er steeds meer zijn die het over scherpschieten hebben nog voordat het cruiseschip werd geënterd. En daar gaat het toch om, dat we een zo volledig mogelijk beeld krijgen.
Ja graag! Nu hebben we alleen de ooggetuigen en gemonteerde filmpjes.
be nice or go away
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 19:40:43 #130
137949 Disana
pi_82296818
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:39 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ja graag! Nu hebben we alleen de ooggetuigen en gemonteerde filmpjes.
Die getuigenverslagen zijn wat mij betreft zeer welkom. Ook nu laat het NOS Journaal dat ene vrijgegeven fragment weer zien.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:41:33 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82296853
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:36 schreef Disana het volgende:

[..]

het verhaal is gewoon vreemd

het schip werd schijnbaar van alle kanten beschoten en toch zie ik als die commando's naar beneden komen zetten een grote groep mensen met stokken klaar staan om ze in elkaar te rammen

daarnaast vind ik het heel knap om een schip in volle vaart van alle kanten te bestormen
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 19:42:41 #132
137949 Disana
pi_82296903
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

het verhaal is gewoon vreemd

het schip werd schijnbaar van alle kanten beschoten en toch zie ik als die commando's naar beneden komen zetten een grote groep mensen met stokken klaar staan om ze in elkaar te rammen

Dat is ook raar. Daarom is het wachten op het overige filmmateriaal. Waarbij ik blijf zeggen dat ik het opmerkelijk vind dat alleen dat fragment is vrijgegeven.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:43:23 #133
145755 kahaarin
pi_82296944
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Die getuigenverslagen zijn wat mij betreft zeer welkom. Ook nu laat het NOS Journaal dat ene vrijgegeven fragment weer zien.
Oh zeker, ik vlak die getuigen echt niet uit. Alleen zou wat meer filmmateriaal toch nog meer duidelijkheid scheppen.
be nice or go away
pi_82297018
Conclusie van onderstaande video's: Israël is nooit uit Gaza vertrokken. De bezetters hoeven niet fysiek aanwezig te zijn in Gaza. De Israëliërs controleren namelijk het land, zee en lucht van Gaza, niemand en niets gaat erin of uit zonder hun toestemming. Ze zijn dus nooit vertrokken uit Gaza hoewel ze het tegendeel beweren, de blokkade/bezetting is illegaal en volgens de Geneefse conventies hebben de Palestijnen het recht om tegen de bezetter te strijden, zeuren over raketten is dus oorzaak en gevolg omdraaien.

pi_82297030
Ik weet niet of dit misschien gisteren al was gepost maar bij deze dus.

Israelische demonstratie bij Turkse Ambassade.

quote:
Tel Aviv, 2 juni 2010 - Meer dan 500 boze Israëlische burgers hebben voor de Turkse ambassade in Tel Aviv geëist van hun regering om sterk op te treden tegen de Turkse regering, die volgens velen in Israël verantwoordelijk is voor het organiseren van de konvooi naar Gaza en het creëren van een internationale diplomatieke crisis voor Israël.

"We willen dat de Israëlische regering ferm zal handelen in plaats van zich te verontschuldigen voor het aantal gedode militanten [gedode activisten op het konvooi, red.]," zei Roni Bialer, een van de demonstranten die op maandagavond voor de Turkse ambassade aan het protesteren was. Bialer gaf verder aan dat de demonstratie georganiseerd is door particuliere burgers en op geen enkele wijze verbonden is aan organisaties of politieke entiteiten.

"We moeten Erdogan [premier van Turkije, red.] aanwijzen als de schuldige. Het gaat voorbij elke logica dat Turkije een schip met mogelijk wapens stuurt en van Israël verwacht dat het deze doorlaat. We willen dat Israël zijn beleid ten opzichte van Turkije verandert," aldus Bialer.

Koerdistan en Turkije

Naast een overvloed aan Israëlische vlaggen tijdens de betoging, werden ook veel borden getoond die pleiten voor een vrije Koerdistan en werden er Turkse vlaggen in brand gestoken. Hoewel de Israëlische regering getracht heeft verzoening te bereiken met Turkije, doen veel Israëli's - zoals de boze betogers in Tel Aviv - een beroep op hun regering om Turkije te behandelen als een vijandelijke staat. (Foto: Imageshack)
pi_82297276
Ik vraag me af of de Koerden zitten te wachten op steun van Israël.
Één van de overledenen op de boot is volgens mij van Koerdische komaf bijvoorbeeld.

Maar goed tijdens zo een protest is het natuurlijk logisch.
pi_82297317
Ha, laat in Turkije foto's zien van de Israeliers die Turkse vlaggen verbranden en je kan een verzoening vergeten.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:52:14 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82297322
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:51 schreef IHVK het volgende:
Één van de overledenen op de boot is volgens mij van Koerdische komaf bijvoorbeeld.

de vraag is meer of Turkije zit te wachten op Koerden met Israelisch wapentuig
pi_82297479

Maar aan de andere kant: de man op onderstaande foto is volgens mij op dit moment in Turkije?

donderdag 3 juni 2010 @ 19:56:23 #140
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82297508
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

het IS een argument voor de Israelische actie (althans een rechtvaardiging ervan, ik vind het nog steeds een stompzinnige operatie) , jij probeerde het alleen anders uit te leggen dan zoals het er staat
Ja ik leg het anders uit

We zullen het eens ontleden.
Het oorlogsrecht (wat niet van toepassing is maar word gebruikt om het goed te praten.)
"Article 1 of the Pan American Maritime Neutrality Convention, 47 Stat., at 1990, 1994, permits a warship to stop a merchant ship on the high seas to determine its cargo, and whether it has committed "any violation of blockade,""

Dit is relatief duidelijk.
Ze mogen een schip stoppen en controleren.

Maar wat is "Violation of Blockade" ?

"when unauthorized ingress or egress takes place in the blockaded area, Blockade is said violated or breached."

Dit is dus niet gebeurt.

Wat was de intentie van Israël?
De goedpraters roepen "CONTROLE"
Degene met een wat ruimere blik kijken verder.

"Israel: Gaza aid convoy can unload cargo in Ashdod for inspection
Israeli officials reiterate that there is no shortage of humanitarian aid in Gaza, but say that 10,000 tons of aid carried by ships will be transferred to Gaza after inspection."
http://www.haaretz.com/ne(...)-inspection-1.292560

Dit recht hebben ze niet, niet onder civiel recht en niet onder oorlogsrecht.

"Israelis prepare a detention camp"

http://www.veteranstoday.(...)d-deportation-await/

Ookal geef je ze de ruimte voor controle, ze hebben de schepen gecommandeerd en alle mensen op die schepen gevangen genomen, ook dit mag niet niet.

Maar we gaan verder.

"but the warship may only use force if the merchant ship "fails to observe the instructions given it." Article 27 provides: "A belligerent shall indemnify the damage caused by its violation of the foregoing provisions. It shall likewise be responsible for the acts of persons who may belong to its armed forces.""

De schepen hebben inderdaad bevelen niet opgevolgd, daar waren ze ook niet toe verplicht, het civiele zeerecht geeft de marine niet het recht zomaar een schip te enteren, en het oorlogsrecht geld niet, zoals we hierboven vastgesteld hebben kan Israël geen beroep doen op een recht dat ze zelf schenden.

Ze zijn dus in Violation van voorgaande voorwaarden en derhalve volledig aansprakelijk.

Ow en bron natuurlijk, silly me

http://www.admiraltylawguide.com/
Laboro te salutante
pi_82297615
En dan nog dit.

http://video.elsevier.nl/11803283/

Let vooral op wat het laatste vrouwtje zegt, ze waren het al lang van plan, tsja.
pi_82297685
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

Volgens de BBC gebeurde dat in 2008 (wellicht) al.

pi_82297730
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:58 schreef DeParo het volgende:
En dan nog dit.

http://video.elsevier.nl/11803283/

Let vooral op wat het laatste vrouwtje zegt, ze waren het al lang van plan, tsja.
Dat zegt ze niet. Ze zei dat ze ofwel Gaza wil bereiken of martelaarschap. Israël wordt dus als de agressor gezien die haar eventueel zou kunnen doden omdat zij het gore lef heeft om hulpgoederen naar Gaza te brengen.
pi_82297747
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:51 schreef IHVK het volgende:

Koerden en Israeli hebben zich al veel langer verbonden gevoeld.
Neemt niet weg dat de Koerden in hun ogen meer dan eens teleurgesteld zijn door Israel vanwege de betrekkingen, op dat moment goed/gunstig, tussen Israel en Turkije.
Maar bijvoorbeeld tijdens de Hezbollah oorlog nog klapten de Koerden als het ware voor Israel.

Aangezien nu iedereen ziet hoe twijfelachtige leiding er op dit moment is in Turkije.
Moet Israel zich ook niet laten afschrikken door dit.
Ze moeten de coalitie aangaan met de PKK.
Turkije steunt ook Hezbollah.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ha, laat in Turkije foto's zien van de Israeliers die Turkse vlaggen verbranden en je kan een verzoening vergeten.

Ik weet niet of Israel dat nog uberhaupt wil en/of verwacht.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

Hehe inderdaad.
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:02:56 #145
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82297803
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hehe inderdaad.
Mmm Turkse M1 Abrahms tegen Koerdische Merkava's... interesting
Laboro te salutante
pi_82297805
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:00 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Dat zegt ze niet. Ze zei dat ze ofwel Gaza wil bereiken of martelaarschap. Israël wordt dus als de agressor gezien die haar eventueel zou kunnen doden omdat zij het gore lef heeft om hulpgoederen naar Gaza te brengen.
Ik bedoel, ze waren al lang van plan niet op een rustige vredige manier akkoord te gaan,
als ze tegen gehouden zou worden dan verkoos ze het martelaarschap.
Een derde optie, Israel bvb de hulpgoederen laten afleveren ziet ze niet, en je
hoort toch wat die mensen op die zogenaamd vredige vloot zingen.
pi_82297823
Maar zoals ik al zei, los van de PKK verwacht ik geen draagvlak voor die steun in het conservatieve zuid-oosten van Turkije.

En de PKK geniet sowieso relatief weinig draagvlak daar onder Koerden. Dus het enige gewin in dit alles zou ten dele van Israël komen (Turkije stangen). De Koerden schieten er niets mee op. Ze hebben schoon genoeg van de terreurdaden van de PKK. Verder is het absurd dat users in dit topic dit neerzetten als een soort 'bedreiging'.
Alsof meer oorlog een oplossing is voor de problemen in de wereld. Maar goed als het om Israël gaat is alles geoorloofd natuurlijk.
pi_82297853
quote:
Dat staat in je bericht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82297892
quote:

[..]

Koerden en Israeli hebben zich al veel langer verbonden gevoeld.
Neemt niet weg dat de Koerden in hun ogen meer dan eens teleurgesteld zijn door Israel vanwege de betrekkingen, op dat moment goed/gunstig, tussen Israel en Turkije.
Maar bijvoorbeeld tijdens de Hezbollah oorlog nog klapten de Koerden als het ware voor Israel.
Er zijn verschillende soorten Koerden, liberalen en islamisten. Ik denk niet dat de laatste groep voor Israël gaan klappen
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:05:03 #150
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82297900
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik bedoel, ze waren al lang van plan niet op een rustige vredige manier akkoord te gaan,
Over dat martelaarschap heb ik eigenlijk maar 1 video van 1 mafketel gezien, er waren wel ruim 700 mensen in dat konvooi, kan iemand met zekerheid zeggen dat ze alle 700 de het martelaarschap verkozen?
Laboro te salutante
pi_82297951
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:04 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Er zijn verschillende soorten Koerden, liberalen en islamisten. Ik denk niet dat de laatste groep voor Israël gaan klappen
Liberalen ook niet hoor. De enige groep die gaat klappen zijn de 'marxisten' van de PKK. En dat alleen omdat voor hen alle hulp goed is, ze zijn niet zo selectief.
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 20:07:10 #152
137949 Disana
pi_82297994
Israël gaat niet meewerken aan een internationaal onderzoek. Het Israëlische leger onderzoekt de zaak zelf.
pi_82297996
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb de video van Russia Today gezien, en de expert had een goed punt: waarom heeft Israël zwaarbewapende commando's op die mensen afgestuurd en hebben ze niet schepen van hun marine voor het Turkse schip gezet zodat ze er niet doorheen konden? Het Israëlische kabinet heeft voor de meest gewelddadige optie gekozen.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:07:33 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82298013
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:56 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ja ik leg het anders uit

We zullen het eens ontleden.
Het oorlogsrecht (wat niet van toepassing is maar word gebruikt om het goed te praten.)
"Article 1 of the Pan American Maritime Neutrality Convention, 47 Stat., at 1990, 1994, permits a warship to stop a merchant ship on the high seas to determine its cargo, and whether it has committed "any violation of blockade,""

Dit is relatief duidelijk.
Ze mogen een schip stoppen en controleren.

Maar wat is "Violation of Blockade" ?

"when unauthorized ingress or egress takes place in the blockaded area, Blockade is said violated or breached."

Dit is dus niet gebeurt.

Wat was de intentie van Israël?
De goedpraters roepen "CONTROLE"
Degene met een wat ruimere blik kijken verder.

"Israel: Gaza aid convoy can unload cargo in Ashdod for inspection
Israeli officials reiterate that there is no shortage of humanitarian aid in Gaza, but say that 10,000 tons of aid carried by ships will be transferred to Gaza after inspection."
http://www.haaretz.com/ne(...)-inspection-1.292560

Dit recht hebben ze niet, niet onder civiel recht en niet onder oorlogsrecht.

"Israelis prepare a detention camp"

http://www.veteranstoday.(...)d-deportation-await/

Ookal geef je ze de ruimte voor controle, ze hebben de schepen gecommandeerd en alle mensen op die schepen gevangen genomen, ook dit mag niet niet.

Maar we gaan verder.

"but the warship may only use force if the merchant ship "fails to observe the instructions given it." Article 27 provides: "A belligerent shall indemnify the damage caused by its violation of the foregoing provisions. It shall likewise be responsible for the acts of persons who may belong to its armed forces.""

De schepen hebben inderdaad bevelen niet opgevolgd, daar waren ze ook niet toe verplicht, het civiele zeerecht geeft de marine niet het recht zomaar een schip te enteren, en het oorlogsrecht geld niet, zoals we hierboven vastgesteld hebben kan Israël geen beroep doen op een recht dat ze zelf schenden.

Ze zijn dus in Violation van voorgaande voorwaarden en derhalve volledig aansprakelijk.

Ow en bron natuurlijk, silly me

http://www.admiraltylawguide.com/
dit zei ik een paar dagen geleden ook al
en ja oorlogsschepen hebben ook in vredestijd het recht schepen te boarden in internationale wateren, wij doen dit zelf ook constant bv in het Caraibisch gebied

en als ze zich aan boord niet verzet hadden dan had Israel idd een aantal wetten gebroken ... nu niet
pi_82298088
En nu ga ik weg.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:10:50 #156
236264 crew  capricia
pi_82298149
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:07 schreef Disana het volgende:
Israël gaat niet meewerken aan een internationaal onderzoek. Het Israëlische leger onderzoekt de zaak zelf.
Ja... Wij van WC-eend...
Daar trap ik mooi niet in.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82298152
Zie ik net die ene Nederlandse en die Palestijn op tv terugkomen uit Turkije...

Staat die haatbaard van een Fawaz Jneid daar vrolijk die Palestijn op te wachten Degene die nu nog beweert dat het ging om een konvooi met "vredesactivisten" zijn net zo dom als dat Nederlandse wicht dat vol overtuiging riep dat ze opnieuw terug gaat om de Palestijnen te redden
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:11:13 #158
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82298167
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

en ja oorlogsschepen hebben ook in vredestijd het recht schepen te boarden in internationale wateren, wij doen dit zelf ook constant bv in het Caraibisch gebied

en als ze zich aan boord niet verzet hadden dan had Israel idd een aantal wetten gebroken ... nu niet
Ja wij doen dat in het caribisch gebied, en bij somalie.
En we hebben daar alle recht toe volgens het civiel zeerecht.

Of heb je dat stukje gemist

Dit staat er namelijk in het civiel zeerecht:

1. Except where acts of interference derive from powers conferred by treaty, a warship which encounters on the high seas a foreign ship, other than a ship entitled to complete immunity in accordance with articles 95 and 96, is not justified in boarding it unless there is reasonable ground for suspecting that:

(a) the ship is engaged in piracy;
(b) the ship is engaged in the slave trade;
(c) the ship is engaged in unauthorized broadcasting and the flag
State of the warship has jurisdiction under article 109;
(d ) the ship is without nationality; or
(e) though flying a foreign flag or refusing to show its flag, the ship is, in reality, of the same nationality as the warship.

En hoe kom je erbij dat ze wetten verboken hebben?

We hebben net al vastgesteld dat het oorlogsrecht niet van toepassing is en dat er geen blokkade is doorbroken.
Wat overblijft zijn de gewelddadigheden, en daartoe hadden ze alle recht, je hoeft een illegale entering niet zomaar over je kant te laten gaan
Laboro te salutante
pi_82298173
Overigens, op basis van wat er nu precies gebeurde vooraf, de mensen aan boord waren zich wel degelijk zonder dat er al geschoten was (als daar sprake van was uberhaupt nietwaar) voorbereiden op een strijd.

Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:11:28 #160
236264 crew  capricia
pi_82298178
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

Niet alle schepen hebben zich verzet. Voor zover ik weet maar 1 van de 6(?).
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 20:12:07 #161
137949 Disana
pi_82298210
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja... Wij van WC-eend...
Daar trap ik mooi niet in.
Maar je kunt je afvragen of en hoeveel (beeld)materiaal Israël vrijgeeft voor een onafhankelijk of internationaal onderzoek. Ze hebben alles in beslag genomen.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:13:17 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82298253
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:11 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ja wij doen dat in het caribisch gebied, en bij somalie.
En we hebben daar alle recht toe volgens het civiel zeerecht.

Of heb je dat stukje gemist

Fit staat er namelijk in het civiel zeerecht:

1. Except where acts of interference derive from powers conferred by treaty, a warship which encounters on the high seas a foreign ship, other than a ship entitled to complete immunity in accordance with articles 95 and 96, is not justified in boarding it unless there is reasonable ground for suspecting that:

(a) the ship is engaged in piracy;
(b) the ship is engaged in the slave trade;
(c) the ship is engaged in unauthorized broadcasting and the flag
State of the warship has jurisdiction under article 109;
(d ) the ship is without nationality; or
(e) though flying a foreign flag or refusing to show its flag, the ship is, in reality, of the same nationality as the warship.
daarom noem ik speciek het Caraibisch gebied

van piraterij of slavenhandel is daar iig geen sprake, het gaat om drugssmokkel en de eenheden die mee hebben gedaan aan enduring freedom ging het om wapensmokkel (nooit iets gevonden )
pi_82298260
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:06 schreef IHVK het volgende:

[..]

Liberalen ook niet hoor. De enige groep die gaat klappen zijn de 'marxisten' van de PKK. En dat alleen omdat voor hen alle hulp goed is, ze zijn niet zo selectief.
Zoals je zelf al zei, ik denk niet dat veel Koerden de PKK steunen. PKK is veranderd in 'guns 4 hire' zoals een analist het zei. De Koerdische leider van Irak is in Ankara voor betere relaties met Turkije, en Turkije heeft de Koerden in Irak nodig als buffer tegen invloed van het Iraanse regime in Irak. De Koerden hebben Turkije weer nodig voor export van hun olie en andere goederen.
pi_82298284
volgens dit filmpje zijn er wel degelijk wapens gevonden.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:13:51 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82298290
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet alle schepen hebben zich verzet. Voor zover ik weet maar 1 van de 6(?).
doet zolang ze in konvooi varen niet terzake
pi_82298308
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:07 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Ik heb de video van Russia Today gezien, en de expert had een goed punt: waarom heeft Israël zwaarbewapende commando's op die mensen afgestuurd en hebben ze niet schepen van hun marine voor het Turkse schip gezet zodat ze er niet doorheen konden? Het Israëlische kabinet heeft voor de meest gewelddadige optie gekozen.
Ten eerste omdat de boten van de Palestijnen al van koers waren veranderd en konden ze niet op tijd alles daarvoor in het gereel zetten, het waren zes schepen, daarvoor heb je ook heel wat schepen zelf snel nodig op de juiste plek. Ten tweede waren de Israelische commando's helemaal niet zwaar bewapend, ze hadden paintball gewerend, hadden zelfbescherming, en het enige wat ze wel hadden was een pistool met kogels maar wel in hun holsters. Ten derde kan je de Israeli alleen verwijten dat ze ook dit hadden moeten zien aankomen, normaal zou er geen commando bij zoiets gewond zijn geraakt, maja nogmaals zij hebben verder niet de verantwoordelijkheid hiervoor.
Uiteindelijk werden ze gelyncht bijna en moesten ze zichzelf verdedigen.
pi_82298311
De Israelische soldaten gingen zonder geweren aan boord, en schoten uiteindelijk met hun pistolen toen ze zich in levensgevaar voelden. Met een pistool schiet je niet zomaar in het wilde weg, maar op je aanvaller. De slachtoffers en gewonden zijn dus niet zomaar 'dieven', maar lieden die deze soldaten direct in levensgevaar brachten.

Onder deze omstandigheden is het gebruik van geweld volgens elke wet ter wereld volkomen geoorloofd.
Het is triest dat het zo ver gekomen is, maar de verantwoordelijkheid daar voor ligt bij de organisatoren die deze geweldadige bende aan boord plaatste.
pi_82298385
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:13 schreef mm1985 het volgende:
Dat is inderdaad heftig.
Ik snap niet dat mensen dan nog kunnen zeggen dat het vredesactivisten allemaal waren.
Ongetwijfeld zaten die er wel tussen zoals die De Jong.
Maar er zaten genoeg haatzaaiers en relschoppers aan boord.
pi_82298407
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ten eerste omdat de boten van de Palestijnen al van koers waren veranderd en konden ze niet op tijd alles daarvoor in het gereel zetten, het waren zes schepen, daarvoor heb je ook heel wat schepen zelf snel nodig op de juiste plek. Ten tweede waren de Israelische commando's helemaal niet zwaar bewapend, ze hadden paintball gewerend, hadden zelfbescherming, en het enige wat ze wel hadden was een pistool met kogels maar wel in hun holsters. Ten derde kan je de Israeli alleen verwijten dat ze ook dit hadden moeten zien aankomen, normaal zou er geen commando bij zoiets gewond zijn geraakt, maja nogmaals zij hebben verder niet de verantwoordelijkheid hiervoor.
Uiteindelijk werden ze gelyncht bijna en moesten ze zichzelf verdedigen.
De commando's hebben gefaald. Ze wilden een tweede operatie Entebbe wat mislukt is. Het verschil met Entebbe is dat het toen om een gekaapt vliegtuig ging en nu om een schip van internationale hulpverleners. Wat een schandalige actie van Israël
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:17:15 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82298424
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:13 schreef mm1985 het volgende:
flinke stapel!
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:17:28 #171
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82298432
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

daarom noem ik speciek het Caraibisch gebied

van piraterij of slavenhandel is daar iig geen sprake, het gaat om drugssmokkel en de eenheden die mee hebben gedaan aan enduring freedom ging het om wapensmokkel (nooit iets gevonden )
Ah, dat word gedaan binnen de 24 mijls zone, dat is douane gebied, niet in internationale wateren
Laboro te salutante
pi_82298485
Een kist met wapens is inderdaad sluitend bewijs!
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:18:37 #173
236264 crew  capricia
pi_82298488
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heftig.
Ik snap niet dat mensen dan nog kunnen zeggen dat het vredesactivisten allemaal waren.
Ongetwijfeld zaten die er wel tussen zoals die De Jong.
Maar er zaten genoeg haatzaaiers en relschoppers aan boord.
Damn, dus wel wapens gevonden in de huidige humanitaire hulp?
Of is de bron dubieus? (ik heb daar geen goed zicht op)
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:18:52 #174
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82298497
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:29 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik doelde op die martelaars filmpjes, als er niets gebeurt dan worden ze ook niet gebruikt denk ik.
klonk, de munt valt.

Als je je standaard zo voorbereid dan houdt je dus rekening met grote problemen. Als je alleen vreedzame bedoelingen hebt waarom zou je dat dan doen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_82298536
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik sluit me aan bij een van de reacties onder die video:

could you change ur description to english u arrogant french frog eater
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 20:19:54 #176
137949 Disana
pi_82298542
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:18 schreef capricia het volgende:

[..]

De bron is dubieus, het filmpje is ruim twee dagen geleden al online gezet.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:21:32 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82298616
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ten eerste omdat de boten van de Palestijnen al van koers waren veranderd en konden ze niet op tijd alles daarvoor in het gereel zetten, het waren zes schepen, daarvoor heb je ook heel wat schepen zelf snel nodig op de juiste plek.
ik geloof er geen drol van

volgens Israel hebben ze 5 van de 6 boten onklaar gemaakt, die laatste is vrij eenvoudig te onderscheppen lijkt me
pi_82298632
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:16 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

De commando's hebben gefaald. Ze wilden een tweede operatie Entebbe wat mislukt is. Het verschil met Entebbe is dat het toen om een gekaapt vliegtuig ging en nu om een schip van internationale hulpverleners. Wat een schandalige actie van Israël
Wat een onzin, ze wilden geen Entebbe in directe zin, nogmaals ze zijn nauwelijks bewapend aan boord gegaan. Zoals je tijdens het filmpje ziet bereidden de Gaza-aanhangers zich voor op de strijd.
Ze bereiden zich voor op het martelaarschap en als ze Gaza niet willen bereiken willen ze dus dood in de strijd. Nou nou echt vrede streef je dan na zeg.

Ze gooien zelfs met flashgranaten waar ze die dan vandaan hebben.
Zeg jij het maar.
pi_82298697
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof er geen drol van

volgens Israel hebben ze 5 van de 6 boten onklaar gemaakt, die laatste is vrij eenvoudig te onderscheppen lijkt me
Waar geloof je geen drol van.

Als ze die 5 al succesvol hadden gestopt waarom zouden ze dan wachten met de 6e.
pi_82298734
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:19 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Ik sluit me aan bij een van de reacties onder die video:

could you change ur description to english u arrogant french frog eater
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:24:53 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82298778
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:17 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ah, dat word gedaan binnen de 24 mijls zone, dat is douane gebied, niet in internationale wateren
rond het Arabische schiereiland?
pi_82298782
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat een onzin, ze wilden geen Entebbe in directe zin, nogmaals ze zijn nauwelijks bewapend aan boord gegaan. Zoals je tijdens het filmpje ziet bereidden de Gaza-aanhangers zich voor op de strijd.
Ze bereiden zich voor op het martelaarschap en als ze Gaza niet willen bereiken willen ze dus dood in de strijd. Nou nou echt vrede streef je dan na zeg.
Wat een onzin. Als het hardcore islamisten waren dan zouden ze zichzelf wel met zwaardere wapens hebben bewapend ipv met knikkers. Mijn buurman wil ook graag als een martelaar sterven, kun jij de Israëlische commando's op hem afsturen, zodat ze hem kunnen vermoorden, want het zijn toch moordenaars.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:26:20 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82298837
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar geloof je geen drol van.
dat ze het konvooi niet met schepen af hadden kunnen houden
quote:
Als ze die 5 al succesvol hadden gestopt waarom zouden ze dan wachten met de 6e.
omdat commando's in een groep boze mensen laten zakken niet zo verstandig is
pi_82298854
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:24 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als het hardcore islamisten waren dan zouden ze zichzelf wel met zwaardere wapens hebben bewapend ipv met knikkers. Mijn buurman wil ook graag als een martelaar sterven, kun jij de Israëlische commando's op hem afsturen, zodat ze hem kunnen vermoorden, want het zijn toch moordenaars.
De commando's hadden dit niet verwacht inderdaad, en dat kan je hen dan enigzins aanrekenen, maar dat verandert niets aan het feit dat zij niet schuldig zijn voor wat er is gebeurd.

Dit alles wat wij zien kwam ook voor de Israeli pas achteraf naar buiten

als zij die mensen hadden gezien op die manier, met leuzen en wapens, tsja dan hadden ze het beter gedaan.
pi_82298933
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat ze het konvooi niet met schepen af hadden kunnen houden
[..]
De vloot was op het laatst van koers veranderd, alleen de snelle bootjes en helikopters kwamen erbij zoals je zag, de activisten zeiden eerst nog dat ze Israel niet eens in het donker wilden confronteren.
quote:
omdat commando's in een groep boze mensen laten zakken niet zo verstandig is
Dat zagen ze dus niet aankomen, blijkbaar hadden ze gewoon rustige activisten verwacht, zoals op de rest van de boten, niet voor niets was dit het enige schip onder Turkse vlag, toeval of niet.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:29:03 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82298954
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze gooien zelfs met flashgranaten waar ze die dan vandaan hebben.
Zeg jij het maar.
vuurwerk
pi_82299046
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

vuurwerk
Maybe, i don't know, maar echt vredelievend is het nog steeds niet he.
Hebben ze niet geluisterd naar SIRE die elk jaar weer waarschuwt wat er kan gebeuren.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:31:03 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299059
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

De vloot was op het laatst van koers veranderd, alleen de snelle bootjes en helikopters kwamen erbij zoals je zag, de activisten zeiden eerst nog dat ze Israel niet eens in het donker wilden confronteren.
ja maar waarom die haast?

ze komen toch op een gegeven moment naar je toe
quote:
[..]

Dat zagen ze dus niet aankomen, blijkbaar hadden ze gewoon rustige activisten verwacht, zoals op de rest van de boten, niet voor niets was dit het enige schip onder Turkse vlag, toeval of niet.
en dat is een krankzinnige handelswijze

je gaat niet uit van het bestcase scenario
pi_82299073
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

De commando's hadden dit niet verwacht inderdaad, en dat kan je hen dan enigzins aanrekenen, maar dat verandert niets aan het feit dat zij niet schuldig zijn voor wat er is gebeurd.

Dit alles wat wij zien kwam ook voor de Israeli pas achteraf naar buiten

als zij die mensen hadden gezien op die manier, met leuzen en wapens, tsja dan hadden ze het beter gedaan.
Ze zijn wel schuldig voor wat is gebeurd. Ze hadden namelijk het recht niet om dat schip te bestormen. Hier heb je genoeg argumenten tegen de Israëlische actie:
quote:
Legal arguments opposing the action
Richard Falk, professor emeritus of international law at Princeton University and U.N. Special Rapporteur on the situation of human rights in the occupied Palestinian territory said that the “ships that were situated in the high seas where freedom of navigation exists, according to the law of the seas” and called for those responsible to "be held criminally accountable for their wrongful acts".

Former British Ambassador and one time Foreign Office specialist on maritime law Craig Murray explained that the raid was not an act of piracy, as the Israeli vessels carried a military commission, but said that it would be "an act of illegal warfare". According to Murray, the Law of the Sea rules that, when an incident takes place on a ship on the high seas the applicable law is that of the flag state of the ship on which the incident occurred, so the Turkish ship was Turkish territory. If the Israeli commandos were acting on behalf of the government of Israel in killing the activists on the ships, Israel would be in a position of war with Turkey, and the act would fall under international jurisdiction as a war crime. If, on the other hand, the killings were not authorised Israeli military action, they were acts of murder under Turkish jurisdiction and if Israel does not consider itself in a position of war with Turkey, then it must hand over the commandos involved for trial in Turkey under Turkish law.

In a legal analysis published by the Frankfurter Allgemeine Zeitung, a staff expert on international law explained that countries are not allowed to extend their sovereignty on areas outside of their coastal waters. In a zone extending 24 nautical miles (44 km) from the coast, countries have the right to inspect ships in order to enforce immigration and public health laws and regulations. In international waters, if there is reasonable suspicion of piracy or human trafficking, a country has the right to access foreign ships. If the suspicion remains, it can search the ship. Israeli soldiers have the right to defend themselves. If Israel has used force against the ships without legal justification, the crew members had the right to defend themselves.

Robin Churchill, international law professor at the University of Dundee in Scotland, said there was no legal basis for boarding the ships as they were in international waters. Ove Bring, Swedish international law professor, said that Israel had no right to take military action. That was supported by Mark Klamberg at Stockholm University. Canadian scholar Michael Byers notes that the event would only be legal if the Israeli boarding were necessary and proportionate for the country's self defence. Byers believes that "the action does not appear to have been necessary in that the threat was not imminent." Jason Alderwick, a maritime analyst at the International Institute for Strategic Studies of London, was quoted as saying that the Israeli raid did not appear to have been conducted lawfully under the convention. Anthony D'Amato, international law professor at Northwestern University School of Law, argued that the San Remo Manual on International Law Applicable to Armed Conflicts at Sea applies to a situation in which the laws of war between states are in force. He said the laws of war do not apply in the conflict between Israel and Hamas, which isn't even a state. He said the law of the Geneva Conventions would apply. Said Mahmoudi, an international law professor, said that boarding a ship on international waters, kill and capture civilians is not in line with the law.

A group of Israeli lawyers, including Avigdor Feldman, petitioned the Israeli High Court charging that Israel had violated the United Nations Convention on the Law of the Sea by capturing the boats in international waters.

Turkey's foreign minister Ahmet Davutoğlu called the raid "a grave breach of international law and constituted banditry and piracy—it was “murder” conducted by a State, without justification". Prominent Turkish jurists have characterized Israel's actions as a violation of international law and a "war crime."

Turkey's deputy parliament speaker, Guldal Mumcu, said in a declaration that "[t]his attack was an open violation of United Nations rules and international law," and that "Turkey should seek justice against Israel through national and international legal authorities. The parliament expects the Turkish government to revise the political, military and economic relations with Israel, and to take effective measures."

Dr. Turgut Tarhanlı, dean of the Law department of İstanbul Bilgi University, cited the concept of innocent passage, under which vessels are granted safe passage through territorial waters in a manner which is not "prejudicial to the peace, good order or the security" of the state. He said that

the Convention on the Law of the Sea stipulates that a coastal state may consider intervention if a ship is engaged in arms and drug smuggling, the slave trade or terrorist activities. However, the case with the aid boats is totally different. They set sail in accordance with the Customs Act and are known to be carrying humanitarian aid, not weapons or ammunition. According to the Convention on the Law of the Sea, Israel was not entitled to launch a military operation against the boats and activists.

With regard to the Gaza–Jericho Agreement, Diana Buttu, a Palestinian-Canadian lawyer, professor, and former spokesperson with the Palestine Liberation Organization, said that Israel declared the Oslo Accords dead in 2001, and actually breached the agreements, so that a call to the applicability of the Gaza-Jericho Agreement is not plausible.

José María Ruiz Soroa, a Spanish expert in Admiralty law and co-author of the legal commentary "Manual de derecho de la navegación marítima", said that Israel is not entitled according to International Law to constrain the freedom of navigation of any ship on the high seas, except in a number of situations that do not apply to the Gaza flotilla case. Blockade is not a valid reason as it is a concept only applicable to war situations. He also mentioned that Israel's action is a breach of the UN International Maritime Organization Convention for the Suppression of Unlawful Acts Against the Safety of Maritime Navigation (SUA), which was signed by Israel in April 2009. According to the article 6.1 of the SUA, the jurisdiction over the offences that a ship might have committed lays in the State whose flag the ship is flying (in this situation, Turkey).
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:32:03 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299107
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maybe, i don't know, maar echt vredelievend is het nog steeds niet he.
Hebben ze niet geluisterd naar SIRE die elk jaar weer waarschuwt wat er kan gebeuren.
ja dat ze niet vredelievend waren daar was ik al over uit maar dit is vuurwerk, brandbommetje of zelfs een kleine molotov cocktail

een flitsgranaat zet de boel gewoon in brand
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:33:22 #191
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82299160
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

rond het Arabische schiereiland?
Daar waar ze toestemming hebben om op zee in territoriale wateren te patrouilleren lijkt me.

Ik weet daar weinig van eerlijk gezegd.
Weet wel dat Afghanistan geen kust heeft dus 24 zeemijl van Afghanistan af met schepen patrouilleren lijkt me een beetje moeilijk gaan
Laboro te salutante
pi_82299206
Wat ik nog steeds niet begrijp is het volgende: als die opvarenden zo graag een martelaarsdood wilde sterven en zij als klap op de vuurpeil ook nog eens fundamentalisch waren, waarom namen ze dan niet een paar AK's mee? Een antwooord kan natuurlijk zijn: dat mocht niet van de organisatie die de trip organiseerde. Indien dat het geval is, dan pleit dat voor die club aangezien ze dan niet van plan waren om een potje te vechten met de Israeli's.

Anderzijds bestaat de mogelijkheid dat die mensen helemaal niet de intentie hadden om een vuurgevecht aan te gaan met het Israelische leger. En ook dat geeft te denken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:34:48 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299226
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:33 schreef BasOne het volgende:

[..]

Daar waar ze toestemming hebben om op zee in territoriale wateren te patrouilleren lijkt me.

Ik weet daar weinig van eerlijk gezegd.
Weet wel dat Afghanistan geen kust heeft dus 24 zeemijl van Afghanistan af met schepen patrouilleren lijkt me een beetje moeilijk gaan
er werd gewoon in Internationale wateren geboard
niemand had er problemen mee en niemand had iets verdachts bij zich
pi_82299233
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat ze niet vredelievend waren daar was ik al over uit maar dit is vuurwerk, brandbommetje of zelfs een kleine molotov cocktail

een flitsgranaat zet de boel gewoon in brand
Keej vuurwerk .
Maar goed, ik geloof niet dat Israel op tijd veel schepen daarna toe kon brengen, om ze af te remmen.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:31 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Ze zijn wel schuldig voor wat is gebeurd. Ze hadden namelijk het recht niet om dat schip te bestormen. Hier heb je genoeg argumenten tegen de Israëlische actie:
[..]
De illegale actie is slechts jouw mening, de activisten waren er om te doden en te vechten (veel van hen iing), niets meer niets minder, dat er dan doden vallen aan hun kant, kan je Israel niet kwalijk nemen.

De argumenten in jouw stukje worden hierboven ook al tig keer ontkracht of tegengesproken.

Ga niet in herhaling vallen aub anders wordt het een heel saaie discussie.
pi_82299293
Ook wil ik even kwijt dat wanneer niet Israel maar bijvoorbeeld Iran die mensen had doodgeschoten, dat de wereld dan te klein was geweest. Dan hadden mensen die zich nu achter Israel scharen het hardst lopen schreeuwen dat Teheren moet worden platgegooid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82299295
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik nog steeds niet begrijp is het volgende: als die opvarenden zo graag een martelaarsdood wilde sterven en zij als klap op de vuurpeil ook nog eens fundamentalisch waren, waarom namen ze dan niet een paar AK's mee? Een antwooord kan natuurlijk zijn: dat mocht niet van de organisatie die de trip organiseerde.
Een AK47 mocht niet van de organisatie maar ze mochten wel raketten meenemen voor Hamas
pi_82299330
quote:
Wat ik nog steeds niet begrijp is het volgende: als die opvarenden zo graag een martelaarsdood wilde sterven en zij als klap op de vuurpeil ook nog eens fundamentalisch waren, waarom namen ze dan niet een paar AK's mee? Een antwooord kan natuurlijk zijn: dat mocht niet van de organisatie die de trip organiseerde. Indien dat het geval is, dan pleit dat voor die club aangezien ze dan niet van plan waren om een potje te vechten met de Israeli's.

Anderzijds bestaat de mogelijkheid dat die mensen helemaal niet de intentie hadden om een vuurgevecht aan te gaan met het Israelische leger. En ook dat geeft te denken.
Omdat het schip onder Turkse vlag aan het varen was.
Dat zou wat te denken geven over de verantwoordelijkheid van Turkije mbt controle of leveranties.

Turkije wilde zelf niets te maken hebben met wat er zou gaan gebeuren slechts het 'vredes'-gedeelte.

Turkije wist kortom heel goed wat er ging gebeuren, maar wel stilletjes, in het geheim een Erdogannetje.
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:37:05 #198
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82299348
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:31 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

[..]
Ben blij dat er nog een paar deskundigen het met me eens zijn
Laboro te salutante
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:37:17 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299353
quote:

datzelfde kun je ook omdraaien
als de Israeliers om welke reden dan ook graag die opvarenden neer had willen schieten waarom zetten ze dan commando's aan boord met paintballguns??

ik geloof wel dat beide partijen in het algemeen goede intenties hadden maar ze hebben het allebei heel erg fout aangepakt en dat heeft 9 mensen het leven gekost
pi_82299384
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:37 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ben blij dat er nog een paar deskundigen het met me eens zijn
het recht zal zegevieren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')