abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82295077
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:03 schreef IHVK het volgende:
Turkije verkoopt voorlopig (tot het normaliseren van de betrekkingen) geen water meer aan Israel volgens Turkse media.
Als Israel daar echt van onder de indruk zou zijn, dan zou men stoppen met wapenleveranties aan Turkije, die Turkije net ietsje harder nodig heeft. Turkije heeft deze week bijna alle banden verbroken,
oefeningen, diplomatie, etc etc, maar de wapenleveranties die moesten gewoon blijven staan
en dit kost de Turkse staat overigens veel geld, heel veel geld, dus het zal wel niet veel voorstellen dat water.
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 19:05:55 #78
137949 Disana
pi_82295078
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze kwamen met Paintbal geweren het schip op, Anne de Jong werd ook beschoten in haar voet (met wat niet met een kogel in ieder geval), maar goed, slaan met messen en staven, is vast niet zo onveilig kennelijk.

Ze hadden het gewoon kunnen voorkomen door normaal de confrontatie aan te gaan met de Israeli.

Niet meteen door ze van de boot af proberen te slaan en zelfs te lynchen.
Het gaat om wat daaraan vooraf ging. Mij maak je niet wijs dat mensen in het wilde weg gaan aanvallen. Er zijn ons nu twee getuigen bekend die spreken van met scherp schieten voordat de schepen werden geënterd.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:06:12 #79
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82295090
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze kwamen met Paintbal geweren het schip op, Anne de Jong werd ook beschoten in haar voet (met wat niet met een kogel in ieder geval), maar goed, slaan met messen en staven, is vast niet zo onveilig kennelijk.

Ze hadden het gewoon kunnen voorkomen door normaal de confrontatie aan te gaan met de Israeli.

Niet meteen door ze van de boot af proberen te slaan en zelfs te lynchen.
Ze noemen het paintball geweren maar het zullen wel militaire gasdruk wapens met rubberen pellets zijn geweest.
Niet echte paintball geweren
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:06:40 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82295112
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:59 schreef BasOne het volgende:

[..]

Je leest over dit heen:

"any violation of blockade,"

Onder "violation of blockade," word verstaan het doorbreken van de blokkade.
Aangezien ze daar nog niet doorheen waren... naja de rest laat zich raden.
Lees ook niet over het volgende heen:

"A belligerent shall indemnify the damage caused by its violation of the foregoing provisions. It shall likewise be responsible for the acts of persons who may belong to its armed forces."

De "aanvaller" is verantwoordelijk voor de schade en is verantwoordelijk voor de acties van hun militair personeel.

Nog een kleine voetnoot, dit gaat om het oorlogsrecht en niet civiel zeerecht.

De intentie om een blokkade te doorbreken is dus niet voldoende om een schip te enteren, het schip moet de blokkade ook daadwerkelijk doorbroken hebben.
dat staat er helelemaal niet?

dit staat er :

"permits a warship to stop a merchant ship on the high seas to determine its cargo, and whether it has committed "any violation of blockade,""

ze mogen een schip stoppen om uit te zoeken wat voor vracht ze bij zich hebben en of ze een violation of blockade hebben gepleegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_82295182
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als Israel daar echt van onder de indruk zou zijn, dan zou men stoppen met wapenleveranties aan Turkije, die Turkije net ietsje harder nodig heeft. Turkije heeft deze week bijna alle banden verbroken,
oefeningen, diplomatie, etc etc, maar de wapenleveranties die moesten gewoon blijven staan
en dit kost de Turkse staat overigens veel geld, heel veel geld, dus het zal wel niet veel voorstellen dat water.
israel heeft de laatste maanden alle aanvragen naar wapens vanuit turkije afgewezen.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:08:03 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82295190
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Mij maak je niet wijs dat mensen in het wilde weg gaan aanvallen.
behalve Israeliers natuurlijk?
pi_82295206
Het is geen merchant ship jongens.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 19:09:05 #84
137949 Disana
pi_82295245
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

behalve Israeliers natuurlijk?
Dat moet dus uitgezocht worden.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:10:21 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82295318
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:08 schreef Mutant01 het volgende:
wat is het dan ... een fregat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82295335
quote:

[..]

Het gaat om wat daaraan vooraf ging. Mij maak je niet wijs dat mensen in het wilde weg gaan aanvallen. Er zijn ons nu twee getuigen bekend die spreken van met scherp schieten voordat de schepen werden geënterd.
Er werd geschoten met diezelfde paintball geweren waarbij mensen alleen afgeschrikt werden.
Of dit van te voren was is nog niet duidelijk, maar met scherp (echte kogels), werd er niet geschoten.

Een Reuters reporter aan boord bij de Israeli ontkent weer het andere variant van het verhaal.

Bovendien moet je ook weten op welk schip de getuigen zaten.

Voordat de Israeli aan boord waren gekomen was er nog niemand gewond.
Dus verwonderlijk dat ze zich zo bedreigd voelden.

Bovendien, als je je zo bedreigd voelt door een goed getraind elite-team dat dan zogenaamd met scherp schiet, dan ga je ze toch niet aanvallen? Dan weet je toch dat je dan al helemaal de kogel krijgt?
pi_82295410
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope! Het betrof hier toch geen handelsvloot, lijkt mij dat het schip gewoon geregistreerd staat op een of andere civiele hulp-organisatie (en dus als een civiel schip moet worden gezien).
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:12:34 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82295435
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nope!
wat dan wel
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 19:13:11 #89
137949 Disana
pi_82295469
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Er werd geschoten met diezelfde paintball geweren waarbij mensen alleen afgeschrikt werden.
Of dit van te voren was is nog niet duidelijk, maar met scherp (echte kogels), werd er niet geschoten.

Een Reuters reporter aan boord bij de Israeli ontkent weer het andere variant van het verhaal.

Bovendien moet je ook weten op welk schip de getuigen zaten.

Voordat de Israeli aan boord waren gekomen was er nog niemand gewond.
Dus verwonderlijk dat ze zich zo bedreigd voelden.

Bovendien, als je je zo bedreigd voelt door een goed getraind elite-team dat dan zogenaamd met scherp schiet, dan ga je ze toch niet aanvallen? Dan weet je toch dat je dan al helemaal de kogel krijgt?
Anne de Jong zat direct achter het cruiseschip en hoorde schoten voordat er werd geënterd.

Voor jou staat vast dat er met paintball geweren is geschoten, voor mij niet want metalen kogels met rubbel omhuld zijn wel even iets anders.
pi_82295480
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat dan wel
Zie edit, excuus
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:13:49 #91
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82295501
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:51 schreef kahaarin het volgende:

Mooi artikel:
[..]
Interessant stuk maar echt duidelijker wordt het er niet op, d.w.z.nu weten we wel zeker dat er een boel onduidelijkheden zijn.
Gaat nog een hele lange discussie worden of 't nu wel of niet rechtmatig was.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:13:49 #92
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82295502
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat staat er helelemaal niet?

dit staat er :

"permits a warship to stop a merchant ship on the high seas to determine its cargo, and whether it has committed "any violation of blockade,""

ze mogen een schip stoppen om uit te zoeken wat voor vracht ze bij zich hebben en of ze een violation of blockade hebben gepleegd

Er staat wel meer dan dat.

Violation of blockade is dus niet het geval, gezien ze de blokkade niet doorbroken hebben.

Wat dus betekent dat hun in violation of the foregoing provisions zijn

En daardoor geheel verantwoordelijk voor de schade en de acties van hun militairen.

En dan nog hebben ze alleen het recht op controle, en niet om het naar 1 van hun eigen havens te brengen.

En nogmaals, dit gaat over oorlogsrecht.
En dat is niet toepasbaar internationaal gezien.
Hoewel Israël zich er waarschijnlijk achter verschuilt.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82295518
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:07 schreef mm1985 het volgende:

[..]

israel heeft de laatste maanden alle aanvragen naar wapens vanuit turkije afgewezen.
Bron? Uit interesse overigens
niet dat ik je niet geloof!

Waar ik op doelde was een wapenleverantie voor een bepaald soort wapen aan Turkije.

Het was een mega-order, dus ik ben benieuwd, waartoe dit zal leiden.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:14:47 #94
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82295543
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:08 schreef Mutant01 het volgende:
Wel:
quote:
A merchant vessel is a ship that transports cargo and passengers during peace time. During wars, the same ships are auxiliaries to the navies of their respective countries, and are called upon to deliver military personnel and material.
Most countries of the world operate fleets of merchant ships. However, due to the high costs of operations, today these fleets are in many cases sailing under the flags of nations that specialize in providing manpower and services at favourable terms. Such flags are known as "flags of convenience". Currently, Liberia and Panama are particularly favoured. Ownership of the vessels can be by any country, however.
The Greek-owned fleet is the largest in the world. Today, the Greek fleet accounts for some 16 per cent of the world’s tonnage; this makes it currently the largest single international merchant fleet in the world, albeit not the largest in history.[1]
In English, "Merchant Navy" without further clarification is used to refer to the British Merchant Navy; the United States merchant fleet is known as the United States Merchant Marine.
Merchant ships names are prefixed by which kind of vessel they are: MV = Motor Vessel, SS = Steam Ship, MT = Motor Tanker or Motor Tug Boat, MSV = Motor Stand-by Vessel, MY = Motor Yacht, RMS = Royal Mail Ship, RRS = Royal Research Ship, SV = Sailing Vessel although these can be sub coded as type of sailing vessel.
Merchant ships may be divided into several categories, according to their purpose and/or size
.
be nice or go away
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:15:20 #95
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82295567
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

SPOILER
Nee een veerboot, meer een passagiers schip.

De andere 5 waren merchants.
Laboro te salutante
pi_82295594
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Anne de Jong zat direct achter het cruiseschip en hoorde schoten voordat er werd geënterd.

Voor jou staat vast dat er met paintball geweren is geschoten, voor mij niet want metalen kogels met rubbel omhuld zijn wel even iets anders.
Anne de Jong werd door die kogels in haar voet geraakt.
Daar heeft ze volgens mij geen ziekenhuisbehandeling voor hoeven ondergaan.

En ja, zo'n kogel kan flink pijn doen, dat is uiteraard ook de bedoeling anders zou men met losse flodders schieten. Maar het was niet de bedoeling om te doden.

Bovendien als de Jong aan boord zat van het schip erachter.

Dan kon ze helemaal niet weten of ze al aan boord waren of niet laat staan met scherp geschoten.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:16:36 #97
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82295633
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Interessant stuk maar echt duidelijker wordt het er niet op, d.w.z.nu weten we wel zeker dat er een boel onduidelijkheden zijn.
Gaat nog een hele lange discussie worden of 't nu wel of niet rechtmatig was.
Inderdaad, als zelfs de experts het er niet over eens zijn dan kan het idd lang duren.
be nice or go away
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 19:17:00 #98
137949 Disana
pi_82295652
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Anne de Jong werd door die kogels in haar voet geraakt.
Daar heeft ze volgens mij geen ziekenhuisbehandeling voor hoeven ondergaan.

En ja, zo'n kogel kan flink pijn doen, dat is uiteraard ook de bedoeling anders zou men met losse flodders schieten. Maar het was niet de bedoeling om te doden.

Bovendien als de Jong aan boord zat van het schip erachter.

Dan kon ze helemaal niet weten of ze al aan boord waren of niet laat staan met scherp geschoten.
Ze kon alles zien.

Maar voor jou staat al van alles vast. Mij benieuwt het film- en fotomateriaal van voor het selectief geknipte en vrijgegeven filmpje.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:18:04 #99
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82295704
quote:

[..]

En wat te denken van die verhalen dat men het er vooraf al over had graag een martelaar te willen worden ?
Er was toch geen enkele reden om te verwachten dat er doden zouden vallen ? Dit is toch niet het 1ste schip dat daar naartoe stoomt ? Dit is wel het 1ste waarbij doden zijn gevallen.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_82295719
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:14 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Wel:
[..]

.
Ben benieuwd of de definitie in het Zeerechtverdrag hetzelfde is!
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')