Ja, die zaten in die bootjes en in de heli. Eerst met die flash dingen schieten vanaf de boten en schieten vanaf de heli en toen mannen naar beneden. Niet tegelijkertijd, dan hadden ze hun eigen mannen beschoten natuurlijk, het lijkt op eerst paniek zaaien en dan mannen aan boord krijgen. Dat is een beetje misgegaan.quote:
Deze meneer wil graag alle videobeelden vrijgeven en niet - zoals de israeliers - een of twee korte filmpjes van eigen makelij.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want ik heb zoooooooooooveel van die ooggetuigenverslagen in twijfel getrokken natuurlijk ...
ja dan zit je fout, sterker nog er zijn ook punten in het Israelische verhaal waar ik niet in geloof maar deze meneer legt het er wat dik bovenop
het IS een argument voor de Israelische actie (althans een rechtvaardiging ervan, ik vind het nog steeds een stompzinnige operatie) , jij probeerde het alleen anders uit te leggen dan zoals het er staatquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:36 schreef BasOne het volgende:
[..]
Nu nog niet omdat opvarenden van een schip wat geënterd word het recht hebben degene die enteren overboord te kieperen.
[..]
Het word als Argument gebruikt VOOR de Israëlische actie.
Ja graag!quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh. Kan, ik kan het alleen niet volgen. De getuigen zijn geen oorlogs- of aanvalsexperts natuurlijk. Dat neemt niet weg dat ze oren en ogen hebben en dat er steeds meer zijn die het over scherpschieten hebben nog voordat het cruiseschip werd geënterd. En daar gaat het toch om, dat we een zo volledig mogelijk beeld krijgen.
Die getuigenverslagen zijn wat mij betreft zeer welkom. Ook nu laat het NOS Journaal dat ene vrijgegeven fragment weer zien.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja graag!Nu hebben we alleen de ooggetuigen en gemonteerde filmpjes.
het verhaal is gewoon vreemdquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh. Kan, ik kan het alleen niet volgen. De getuigen zijn geen oorlogs- of aanvalsexperts natuurlijk. Dat neemt niet weg dat ze oren en ogen hebben en dat er steeds meer zijn die het over scherpschieten hebben nog voordat het cruiseschip werd geënterd. En daar gaat het toch om, dat we een zo volledig mogelijk beeld krijgen.
Dat is ook raar. Daarom is het wachten op het overige filmmateriaal. Waarbij ik blijf zeggen dat ik het opmerkelijk vind dat alleen dat fragment is vrijgegeven.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
het verhaal is gewoon vreemd
het schip werd schijnbaar van alle kanten beschoten en toch zie ik als die commando's naar beneden komen zetten een grote groep mensen met stokken klaar staan om ze in elkaar te rammen
Oh zeker, ik vlak die getuigen echt niet uit. Alleen zou wat meer filmmateriaal toch nog meer duidelijkheid scheppen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Die getuigenverslagen zijn wat mij betreft zeer welkom. Ook nu laat het NOS Journaal dat ene vrijgegeven fragment weer zien.
quote:Tel Aviv, 2 juni 2010 - Meer dan 500 boze Israëlische burgers hebben voor de Turkse ambassade in Tel Aviv geëist van hun regering om sterk op te treden tegen de Turkse regering, die volgens velen in Israël verantwoordelijk is voor het organiseren van de konvooi naar Gaza en het creëren van een internationale diplomatieke crisis voor Israël.
"We willen dat de Israëlische regering ferm zal handelen in plaats van zich te verontschuldigen voor het aantal gedode militanten [gedode activisten op het konvooi, red.]," zei Roni Bialer, een van de demonstranten die op maandagavond voor de Turkse ambassade aan het protesteren was. Bialer gaf verder aan dat de demonstratie georganiseerd is door particuliere burgers en op geen enkele wijze verbonden is aan organisaties of politieke entiteiten.
"We moeten Erdogan [premier van Turkije, red.] aanwijzen als de schuldige. Het gaat voorbij elke logica dat Turkije een schip met mogelijk wapens stuurt en van Israël verwacht dat het deze doorlaat. We willen dat Israël zijn beleid ten opzichte van Turkije verandert," aldus Bialer.
Koerdistan en Turkije
Naast een overvloed aan Israëlische vlaggen tijdens de betoging, werden ook veel borden getoond die pleiten voor een vrije Koerdistan en werden er Turkse vlaggen in brand gestoken. Hoewel de Israëlische regering getracht heeft verzoening te bereiken met Turkije, doen veel Israëli's - zoals de boze betogers in Tel Aviv - een beroep op hun regering om Turkije te behandelen als een vijandelijke staat. (Foto: Imageshack)
de vraag is meer of Turkije zit te wachten op Koerden met Israelisch wapentuigquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:51 schreef IHVK het volgende:
Ik vraag me af of de Koerden zitten te wachten op steun van Israël.
Één van de overledenen op de boot is volgens mij van Koerdische komaf bijvoorbeeld.
Maar goed tijdens zo een protest is het natuurlijk logisch.
Ja ik leg het anders uitquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
het IS een argument voor de Israelische actie (althans een rechtvaardiging ervan, ik vind het nog steeds een stompzinnige operatie) , jij probeerde het alleen anders uit te leggen dan zoals het er staat
Volgens de BBC gebeurde dat in 2008 (wellicht) al.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
de vraag is meer of Turkije zit te wachten op Koerden met Israelisch wapentuig
Dat zegt ze niet. Ze zei dat ze ofwel Gaza wil bereiken of martelaarschap. Israël wordt dus als de agressor gezien die haar eventueel zou kunnen doden omdat zij het gore lef heeft om hulpgoederen naar Gaza te brengen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:58 schreef DeParo het volgende:
En dan nog dit.
http://video.elsevier.nl/11803283/
Let vooral op wat het laatste vrouwtje zegt, ze waren het al lang van plan, tsja.
Koerden en Israeli hebben zich al veel langer verbonden gevoeld.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:51 schreef IHVK het volgende:
Ik vraag me af of de Koerden zitten te wachten op steun van Israël.
Één van de overledenen op de boot is volgens mij van Koerdische komaf bijvoorbeeld.
Maar goed tijdens zo een protest is het natuurlijk logisch.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ha, laat in Turkije foto's zien van de Israeliers die Turkse vlaggen verbranden en je kan een verzoening vergeten.
Hehe inderdaad.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
de vraag is meer of Turkije zit te wachten op Koerden met Israelisch wapentuig
Mmm Turkse M1 Abrahms tegen Koerdische Merkava's... interestingquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:01 schreef DeParo het volgende:
Ik weet niet of Israel dat nog uberhaupt wil en/of verwacht.
[..]
Hehe inderdaad.
Ik bedoel, ze waren al lang van plan niet op een rustige vredige manier akkoord te gaan,quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:00 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Dat zegt ze niet. Ze zei dat ze ofwel Gaza wil bereiken of martelaarschap. Israël wordt dus als de agressor gezien die haar eventueel zou kunnen doden omdat zij het gore lef heeft om hulpgoederen naar Gaza te brengen.
Dat staat in je bericht.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:01 schreef DeParo het volgende:
Ik weet niet of Israel dat nog uberhaupt wil en/of verwacht.
Er zijn verschillende soorten Koerden, liberalen en islamisten. Ik denk niet dat de laatste groep voor Israël gaan klappenquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Koerden en Israeli hebben zich al veel langer verbonden gevoeld.
Neemt niet weg dat de Koerden in hun ogen meer dan eens teleurgesteld zijn door Israel vanwege de betrekkingen, op dat moment goed/gunstig, tussen Israel en Turkije.
Maar bijvoorbeeld tijdens de Hezbollah oorlog nog klapten de Koerden als het ware voor Israel.
Over dat martelaarschap heb ik eigenlijk maar 1 video van 1 mafketel gezien, er waren wel ruim 700 mensen in dat konvooi, kan iemand met zekerheid zeggen dat ze alle 700 de het martelaarschap verkozen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik bedoel, ze waren al lang van plan niet op een rustige vredige manier akkoord te gaan,
als ze tegen gehouden zou worden dan verkoos ze het martelaarschap.
Een derde optie, Israel bvb de hulpgoederen laten afleveren ziet ze niet, en je
hoort toch wat die mensen op die zogenaamd vredige vloot zingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |