Ik haak af danquote:Op zondag 6 juni 2010 22:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dit was het nieuws op RTL4.
Uitgekauwde lintwormkots!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:24 schreef Picchia het volgende:
De verkiezingen zijn morgen en er zijn vrijwel geen interessante politieke topics.
http://www.refdag.nl/nieu(...)scriminatie_1_483410quote:De Evangelische Partij Nederland (EPN) opent volgende week een meldpunt christendiscriminatie. Dat meldde lijsttrekker Yvette Laclé dinsdagmiddag.
Het meldpunt op internet is bedoelt voor christenen die zich onheus bejegend voelen vanwege hun geloofsovertuiging. Volgens Laclé is het meldpunt bedoeld om een tegenweer te bieden tegen de „toenemende intolerantie vanuit de samenleving tegen christenen.”
Zo te zien is ze al op zoek naar een nieuwe baan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Roquentin het volgende:
[..]
http://www.refdag.nl/nieu(...)scriminatie_1_483410
Voor zover ik weet is van Geel de huidige fractievoorzitter.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:13 schreef Hexagon het volgende:
http://www.joop.nl/politi(...)lgen_als_cda_leider/
"Ook gij Brutus?"
Ja. Maar die staat niet op de lijst.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is van Geel de huidige fractievoorzitter.
Nee, maar ik wilde aangeven dat Klink niet zozeer 'Balkenende opvolgt als CDA-leider'.quote:
Ja, je hebt gelijk. Ik lees beroerd. Al werd Van Geel wel benoemd als opvolger van Balkenende, toen Balkenende weer premier van een missionair kabinet werd in 2007.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, maar ik wilde aangeven dat Klink niet zozeer 'Balkenende opvolgt als CDA-leider'.
Ik ga maar weer eens even stemmen op Boris.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
Ik heb gestemd op Boris.
O, dan doe ik het ook nog een keertje.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ga maar weer eens even stemmen op Boris.
Ach, nog maar 4 jaartjes wachten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, dan doe ik het ook nog een keertje.
Dat zou een unicum zijn.quote:
Of dat reden tot optimisme is lijkt mij niet iets dat bij voorbaat vast te stellen valt.quote:
De D66'er heeft er geen mening over.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:15 schreef Monidique het volgende:
De Idealist zegt: ik heb liever dat iemand om een of andere -voor mij- stomme reden PVV stemt, dan zonder reden D66.
Montov Vrezer.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:16 schreef Montov het volgende:
Als ze op 75 zetels blijven steken is het onmogelijk, maar ook met een krappe meerderheid wordt het lastig geizien de Eerste Kamer. Wie er 'wint' (vreselijk concept bij verkiezingen) is irrelevant, het gaat puur om het zetelaantal van CDA, VVD en PVV. En ik vrees met grote vrezen.
Geen meerderheid in de Eerste Kamer, dat maakt het regeren wel bijzonder moeilijk, ook omdat je na een jaar in feite al verkiezingen krijgt die grotendeels om de prestaties van de nieuwbakken regering zullen gaan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:12 schreef Monidique het volgende:
Ja, de kansen zijn nu groter voor VVD-PVV-CDA
Ergens denk ik dat Wilders dermate opgewonden raakt van de welgevormde curves van een regeringszetel dat hij er nog overheen zou gaan als het hem syfilis zou opleveren.quote:
en dus VVD PvdA GroenLinks D66quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:23 schreef Montov het volgende:
Overigens, het CDA met zo'n enorme dreun in de coalitie? PVV met onmogelijke standpunten en gebrek aan concessies? Lastig.
Het zal dit worden, of nieuwe verkiezingen.quote:
Verwacht maar geen wezenlijke verschuivingen meer. This is pretty much it.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:19 schreef Picchia het volgende:
Wow, wat een enge exit-poll. Gelukkig is het nog maar een poll, want dit zou echt een ramp zijn. Paars.
Het is schandelijk dat de overige partijen hebben verzuimd om te benadrukken en helder uit te leggen waarom de PVV een gevaar is voor de rechtstaat is zoals wij die kennen. Als mensen het dan nodig vinden om alsnog op de PVV te stemmen, prima. Het zelfdestructief vermogen van democratie in optima forma.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:47 schreef Reya het volgende:
en bijna een zesde van het electoraat lijkt een partij te hebben gesteund die meer dan aanschuurt tegen de randen van de rechtsstaat. Dat stemt me niet vrolijk.
Ik zou het eerder onverantwoord-conservatief noemen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:25 schreef Monidique het volgende:
Henk Kamp noemde CDA-VVD-PVV-SGP "centrum-rechts". Sja...
Tja dan heb je het ook wel over een...quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:25 schreef Monidique het volgende:
Henk Kamp noemde CDA-VVD-PVV-SGP "centrum-rechts". Sja...
Volgens de toekomstige premier gaf Balkenende dan ook leiding aan het allerslechtste kabinet ooit.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:18 schreef Monidique het volgende:
Ik ben het even aan het uitzoeken, maar het is in ieder geval meer dan veertig jaar geleden dat een zittend premier is afgestraft. Kok verloor, Balkenende verloor eerder, maar bleef in het kabinet. De Uyl ging niet verder als premier, maar won wel.
De VVD heeft eerder al laten zien dat ze niet te beroerd zijn om met de SGP formatieonderhandelingen te voeren om andere partijen (D66) onder druk te zetten. Rutte gaat de PVV gewoon gebruiken om een betere onderhandelingspositie te krijgen voor Paars+.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:04 schreef Picchia het volgende:
We kunnen elke richting op, dus ik hoop dat ze nu op inhoudelijke gronden een coalitie gaan vormen.
Wishful thinking. Een coalitie over links zal niet veel stabieler zijn dan een coalitie over rechts. Denk maar aan het laatste kabinet met de PvdA of het laatste kabinet met D66. GroenLinks blijft ook een gok. En de programmatische verschillen (de speerpunten tijdens de verkiezingen) zijn aanzienlijk groter dan met de PVV.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:58 schreef Montov het volgende:
[..]
De VVD heeft eerder al laten zien dat ze niet te beroerd zijn om met de SGP formatieonderhandelingen te voeren om andere partijen (D66) onder druk te zetten. Rutte gaat de PVV gewoon gebruiken om een betere onderhandelingspositie te krijgen voor Paars+.
Slechte goederen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:48 schreef Monidique het volgende:
Hoe heet iets wat goed en slecht tegelijkertijd is?
Wellicht valt de PVV met groter gemak te koeioneren.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:39 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zie zelfs nu de verkiezingen voorbij zijn nog steeds niet hoe de PVV dichter bij de VVD staat dan de PvdA. Alleen maar omwille van de HRA (waarvan iedereen behalve een paar lijsttrekkers zegt dat het moet verdwijnen) en wat nikszeggende dingen als "strenger straffen"?![]()
Het kan altijd slechter:quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:39 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zie zelfs nu de verkiezingen voorbij zijn nog steeds niet hoe de PVV dichter bij de VVD staat dan de PvdA. Alleen maar omwille van de HRA (waarvan iedereen behalve een paar lijsttrekkers zegt dat het moet verdwijnen) en wat nikszeggende dingen als "strenger straffen"?![]()
http://andrewsullivan.the(...)-dutch-teaparty.htmlquote:The elections in the Netherlands seem to me to be a wake-up call. Holland has fared remarkably well in the Great Recession, but even there, the rise of the populist far right is unmistakable. If you put Mark Rutte's fiscal austerity party with Geert Wilders' anti-Islamic party, you have the Dutch tea-party coalition:
A campaign that many thought would focus on immigration and Afghanistan instead seemed to turn on economic issues, with voters apparently embracing the Liberal Party’s message of austerity and spending cuts — but no tax increases — to reduce the expanding budget deficit.
But reaction to immigration was never far below the surface, with even the Liberals taking pages out of Mr. Wilders’ policies and vowing to keep immigrants from getting social benefits for 10 years.
Wilders does not hide his beliefs: his beef is not just with Islamism, but with Islam itself.
Cohen was ook helemaal niet sterk. Het zit hem denk ik vooral daarin.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:39 schreef ethiraseth het volgende:
Nooit! TON zit nog in het land.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:44 schreef Roquentin het volgende:
Verdonk weg. Hoeven we nooit meer te zien...
Het kan altijd slechterder:quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het kan altijd slechter:
[..]
http://andrewsullivan.the(...)-dutch-teaparty.html
quote:(Photo: Party for Freedom (PVV) anti-immigrant leader Geert Wilders reacts in Scheveningen after winning the most seats in the Dutch parliament after national elections in the Netherlands on June 9, 2010. By Robin Utrecht/Getty.)
http://andrewsullivan.the(...)-dutch-teaparty.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |