Is heel Israël volgens jou bezet gebied?quote:
Daar gaan we weer, daar gaat het niet om. Ik gaf antwoord op jouw opmerkingquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:40 schreef Farang het volgende:
[..]
Hoeveel Palestijnen zijn er al afgeslacht? Check de feiten:
http://www.ifamericansknew.org
Ik weet ook wel dat er over en weer doden vallen. Maar waarom houden die Palestijnen er niet gewoon mee op ? Waarom zijn ze er ooit mee begonnen ? Nee antwoord maar niet. Dit is niet als vraag bedoeld.quote:Ik ben inderdaad niet vatbaar voor "argumenten" die een bezetting goedkeuren. Wat bezielt die mensen om zulke misdaden goed te praten.
Ik dacht dat het topic ergens anders over ging?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:54 schreef Farang het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ik nooit de Israëlische bezetting goed zal keuren dan heb je gelijk.
Mag ik jou een offtopic vraag stellen. Houdt Marokko de Westelijke Sahara bezet of niet?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:54 schreef Farang het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ik nooit de Israëlische bezetting goed zal keuren dan heb je gelijk.
Even in het kort want ik ben je geschiedenisleraar niet en wat er in het verleden is gebeurd is niet boeiend meer want de internationale gemeenschap is het er inmiddels over eens dat Israël zich moet terugtrekken naar de grenzen van voor 1967. De Joden hebben een eigen door de VN erkende staat gekregen, ik ben niet tegen de Joodse staat, wel tegen hun bezetting van Palestijnse gebieden waar de toekomstige Palestijnse staat hoort te komen staan. Als Israël vrede wil dan moeten ze zo snel mogelijk een einde maken aan de blokkade van Gaza en aan de illegale nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever, een einde maken aan de bezetting van Oost-Jeruzalem. Golanhoogte teruggeven aan Syrië in ruil voor vrede: Israël heeft het recht niet om van Syrië te eisen met wie Syrië een relatie mag hebben en met wie niet. De Sheba-boerderijen teruggeven aan Libanon. Palestijnse vluchtelingen horen het recht op terugkeer te krijgen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mooi, dat wist ik. Dan de hamvraag: Hoe is het zover gekomen? Leg mij dat maar eens uit zonder aan te komen met wiki lnks, maar vanuit jouw eigen mening/opinie.
Waar moeten ze mee ophouden? Ja met leven als het aan de joden ligt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar waarom houden die Palestijnen er niet gewoon mee op?
Zo te zien heb jij mijn antwoord gemistquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:55 schreef paddy het volgende:
[..]
Is heel Israël volgens jou bezet gebied?
Onze regeringquote:Mensenrechtenraad keurt onderzoek Israël goed
Gepubliceerd: vandaag 16:54
Update: vandaag 17:15
De mensenrechtenraad van de Verenigde Naties heeft woensdag een resolutie aangenomen waarin een internationaal en onafhankelijk onderzoek wordt aangekondigd naar de Israëlische aanval op de hulpvloot voor de Gazastrook. Nederland heeft tegen het onderzoek gestemd.
Het gaat Hamas ook niet om hulpgoederen, maar om media-aandacht.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:05 schreef shomila het volgende:
'Hamas weigert hulpgoederen konvooi'
JERUZALEM - De radicale Palestijnse beweging Hamas weigert Israëlische vrachtwagens met hulpgoederen van een konvooi Gaza binnen te laten rijden. Israël had de goederen in beslag genomen van de Vrijheidsvloot, die met zes schepen op weg was naar Gaza.
Twintig vrachtwagens zijn gevuld met vracht van de in beslag genomen schepen, die echter de toegang tot de door Hamas bestuurde Gazastrook wordt ontzegd, aldus een Israëlische legerwoordvoerster woensdag.
De vracht bestaat vooral uit medicijnen, kleding, dekens en speelgoed. Hamas zou geen humanitaire hulp meer binnenlaten.
Een Hamaswoordvoerder weigerde commentaar op de beschulding, maar bevestigde dat de Palestijnse autoriteiten in Gaza geen hulpgoederen hebben ontvangen.
bron nu.nl
Nou zeg alles voor niks ze willen het geeneens hebben.
Ze beginnen em te schijten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:08 schreef Disana het volgende:
Alle gevangenen zijn vrijgelaten, ook degenen die vanochtend nog vastgehouden zouden worden op verdenking van geweldpleging.
quote:Yehuda Weinstein, Israel's attorney general, said Israel decided not to prosecute any of them, writing in an order on Wednesday that "keeping them here would do more damage to the country's vital interests than good".
In het begin dacht ik dat je eindelijk verlicht was, tot het vetgedrukte, doen waren we weer terug bij af. Jammer.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:04 schreef Farang het volgende:
[..]
Even in het kort want ik ben je geschiedenisleraar niet en wat er in het verleden is gebeurd is niet boeiend meer want de internationale gemeenschap is het er inmiddels over eens dat Israël zich moet terugtrekken naar de grenzen van voor 1967. De Joden hebben een eigen door de VN erkende staat gekregen, ik ben niet tegen de Joodse staat, wel tegen hun bezetting van Palestijnse gebieden waar de toekomstige Palestijnse staat hoort te komen staan. Als Israël vrede wil dan moeten ze zo snel mogelijk een einde maken aan de blokkade van Gaza en aan de illegale nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever, een einde maken aan de bezetting van Oost-Jeruzalem. Golanhoogte teruggeven aan Syrië in ruil voor vrede: Israël heeft het recht niet om van Syrië te eisen met wie Syrië een relatie mag hebben en met wie niet. De Sheba-boerderijen teruggeven aan Libanon. Palestijnse vluchtelingen horen het recht op terugkeer te krijgen.
De Arabische landen en de islamitische wereld is klaar voor vrede, ze hebben zelfs een voorstel tot vrede gedaan, maar Israël misdraagt zich keer op keer. In Libanon 2006. Gaza 2008/2009. En nu door hulpverleners af te slachten. Israël gaat vrolijk verder met nederzettingen bouwen. Dit toont aan dat Israël niet oprecht is en geen vrede wil. Zolang de Israëlische bezetting niet stopt dan hebben de Palestijnen en de rest het recht om in verzet te komen.
Als Israël slim is dan streven ze zo snel mogelijk naar vrede nu ze nog sterk zijn: want straks is het te laat. Als hun "vijanden" sterker worden, en Israël schoffeert hen tot op het einde, dan zal Israël weggevaagd worden.
Kan me voorstellen dat ze zeggen, 'we willen alles, of niets', misschien ook zat met de hand-outs van Israël.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:05 schreef shomila het volgende:
'Hamas weigert hulpgoederen konvooi'
JERUZALEM - De radicale Palestijnse beweging Hamas weigert Israëlische vrachtwagens met hulpgoederen van een konvooi Gaza binnen te laten rijden. Israël had de goederen in beslag genomen van de Vrijheidsvloot, die met zes schepen op weg was naar Gaza.
Twintig vrachtwagens zijn gevuld met vracht van de in beslag genomen schepen, die echter de toegang tot de door Hamas bestuurde Gazastrook wordt ontzegd, aldus een Israëlische legerwoordvoerster woensdag.
De vracht bestaat vooral uit medicijnen, kleding, dekens en speelgoed. Hamas zou geen humanitaire hulp meer binnenlaten.
Een Hamaswoordvoerder weigerde commentaar op de beschulding, maar bevestigde dat de Palestijnse autoriteiten in Gaza geen hulpgoederen hebben ontvangen.
bron nu.nl
Nou zeg alles voor niks ze willen het geeneens hebben.
Wat een grap. Lees je wel wat ik schrijf: hoe vaak heb ik al niet gezegd dat de verzetsgroeperingen het recht hebben om in verzet te komen? Wat denk je dat die groeperingen doen: met bloemen strooien? Hoe kan ik dan niet inzien dat beide kanten geweld gebruiken? Israël gebruikt geweld om de Palestijnen en de rest te onderdrukken en te onderwerpen. De Palestijnen en de rest gebruiken geweld om tegen de bezetter te strijden en om zichzelf te bevrijden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jij bent domweg niet in staat om te zien dat er 2 partijen aan het vechten zijn. Jij ziet het aldus :
Er is 1 partij ( de joden ) die vechten en er is een andere partij ( de palestijnen ) die verdedigd zich tegen de joden.![]()
Het zal wel weer een eenzijdige resolutie zijn geweest.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Onze regering [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Verhagen he? We waren altijd al schoothondje maar deze gast is echt verschrikkelijk. Hopenlijk houden ze hem daar bij zijn volgende bezoek aan Israel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Onze regering [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dat vermoed ik idd ook.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:12 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het zal wel weer een eenzijdige resolutie zijn geweest.
Ik ga eens kijken. Het zullen de Arabische landen wel weer zijn geweest met hun eenzijdige blik. En dan nog raar kijken als er een veto komt.
Dit topic gaat over een Israëlische staatsterreurdaad jegens ongewapende hulpverleners (die uit tientallen verschillende landen afkomstig zijn incl. Nederland en niet alleen uit Turkije!)quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:57 schreef Van_Puffelen het volgende:
[..]
Ik dacht dat het topic ergens anders over ging?
Of ben jij een beetje in de war?
Heb niet de indruk dat ze vanf 1947 de joden het leven nu wel zo gunden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waar moeten ze mee ophouden? Ja met leven als het aan de joden ligt.
Er wordt van hen geeist de Joodse staat erkennen en dat betekent dat de vluchtelingen nooit meer terug kunnen keren.
Bovendien is Israel het enige land ter wereld dat weigert aan te geven waar volgens haar de grenzen liggen. Dus de Palestijnen moeten blind een staat erkennen en dan maar afwachten welke enclave er voor hen overblijft om in te leven.
Dit zijn onmogelijke eisen.
Dan is het dus de HAMAS die haar eigen burgers afknijpt. En zeker niet Israel. Wie is er nu crimineel bezig.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:11 schreef BasOne het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat ze zeggen, 'we willen alles, of niets', misschien ook zat met de hand-outs van Israël.
10.000 ton hulpgoederen, hoeveel ton zal uiteindelijk de Gaza binnenkomen, en hoeveel word door Israël geconfisqueerd?
Ik kan het zo snel niet vinden. Ik kijk straks even.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |