Mijn allereerste reactie in deze topicreeks was het volgende:quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:03 schreef Ciske- het volgende:
@Farang, denk jij echt dat Hamas genoegen zal nemen met Gaza, de Westbank en Oost-Jeruzalem alleen? Hun doelstelling is om Israël de zee in te drijven. Niet echt een standpunt waar over te onderhandelen valt.
Toen de gebieden nog niet bezet waren, bestookten de Palestijnen Israël met raketten vanuit Jordanië. Kortom, ze waren helemaal niet tevreden met die situatie, wilden meer. In 2005, toen Hamas de macht in Gaza van Fatah overnam werden van daaruit raketten op Israëlisch grondgebied afgevuurd. En nu zeg jij dat Israël zich gewoon moet terugtrekken uit die gebieden, om ze gewoon opnieuw die kans te geven. Kom nou, het verleden heeft aangetoont dat dat niet zal leiden tot vrede maar tot hernieuwde aanvallen op Israël.
(Bron: Haaretz)quote:Op maandag 31 mei 2010 14:14 schreef Farang het volgende:
Fucking oorlogsmisdadigersIsraël slaat altijd toe als vrede in zicht is:
[
Nee, dat kan ik me niet voorstellen, als de nood hoog is ben je blij met álles wat er binnengebracht wordt en kun je het je niet veroorloven over de ruggen van hongerige mensen die goederen niet aan te nemen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:11 schreef BasOne het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat ze zeggen, 'we willen alles, of niets', misschien ook zat met de hand-outs van Israël.
10.000 ton hulpgoederen, hoeveel ton zal uiteindelijk de Gaza binnenkomen, en hoeveel word door Israël geconfisqueerd?
Dit topic gaat over de vraag of het gerechtvaardigd is dat Israël het schip in Internationale wateren mag enteren wanneer het vertrouwen weg is doordat vorig jaar nog een schip wapens aan boord had voor Hamas terwijl het claimde een hulporganisatie te zijn. Ik weet nog niet (of heb er overheen gelezen) of het nu mag of nietquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:15 schreef Farang het volgende:
[..]
Dit topic gaat over een Israëlische staatsterreurdaad jegens ongewapende hulpverleners (die uit tientallen verschillende landen afkomstig zijn incl. Nederland en niet alleen uit Turkije!)
Waarom gingen die hulpverleners die kant op? Door de Israëlische blokkade van Gaza is Gaza in een concentratiekamp veranderd (bron: Het Vaticaan) en die hulpverleners gingen met hulpgoederen (geen wapens!) die kant op om het lijden van de Gazanen ietsje te verlichten want de hulpgoederen waren zeker niet genoeg voor alle Gazanen.
Je kunt wel deze ene Israëlische misdaad goedpraten, maar dit was maar een van de vele Israëlische misdaden en maar een zeer klein deel van de decennialange Israëlische bezetting.
Wat is er mis met:quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In het begin dacht ik dat je eindelijk verlicht was, tot het vetgedrukte, doen waren we weer terug bij af. Jammer.
Ik zou zeggen, maak er een topic over.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:30 schreef Farang het volgende:
[..]
Wat is er mis met:
Zolang de Israëlische bezetting niet stopt dan hebben de Palestijnen en de rest het recht om in verzet te komen.
Een tweede Gandhi zal er niet komen dus dan kan Israël beter meteen een einde maken aan hun bezetting, anders kunnen ze vrede op hun buik schrijven.
Dit topic kun je niet loszien van de Israëlische bezetting. Dit was maar één gebeurtenis uit een groter geheel. Als Israël niet andermans grondgebied bezet houdt dan had dit voorkomen kunnen worden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de vraag of het gerechtvaardigd is dat Israël het schip in Internationale wateren mag enteren wanneer het vertrouwen weg is doordat vorig jaar nog een schip wapens aan boord had voor Hamas terwijl het claimde een hulporganisatie te zijn. Ik weet nog niet (of heb er overheen gelezen) of het nu mag of niet
Dit topic gaat er ook over wie nu als eerste schoten. Wie nu wie als eerste aanviel etc etc en blijkbaar heel wat nevenzaken
je kunt de wandaden van die actievoerders wel goed willen praten, maar er zitten twee kanten aan het verhaal. Misschien wel meer.
Met 600 man op één boot met messen, slingers etc etc vind ik trouwens überhaupt niet geloofwaardig overkomen als vredesmissie
Ow, oké. Bedankt voor je reactiequote:Op woensdag 2 juni 2010 20:08 schreef Farang het volgende:
[..]
Zo te zien heb jij mijn antwoord gemist
Israël #15 De eindeloze discussie
Zal best zo zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:34 schreef Farang het volgende:
[..]
Dit topic kun je niet loszien van de Israëlische bezetting. Dit was maar één gebeurtenis uit een groter geheel. Als Israël niet andermans grondgebied bezet houdt dan had dit voorkomen kunnen worden.
Hamas is met 1 hoofdletterquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan is het dus de HAMAS die haar eigen burgers afknijpt. En zeker niet Israel. Wie is er nu crimineel bezig.
Het is dus gewoon de HAMAS die haar eigen burgers hulpgoederen niet toestaat.
Ziehier de daadwerkelijke wolf in schaapskleren.
grrrrrrrrrr, ben jij echt zo hardleers???quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:30 schreef Farang het volgende:
[..]
Wat is er mis met:
Zolang de Israëlische bezetting niet stopt dan hebben de Palestijnen en de rest het recht om in verzet te komen.
Een tweede Gandhi zal er niet komen dus dan kan Israël beter meteen een einde maken aan hun bezetting, anders kunnen ze vrede op hun buik schrijven.
Nee niet offtopic, dat is iets wat jij graag wilt dat ik zwijg over het groter geheel zodat jij de slachtoffers (de hulpverleners) de schuld kunt geven dat ze nu dood zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:34 schreef Van_Puffelen het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, maak er een topic over.
En nogmaals, dit is offtopic van je.
Enne......denk dat de slachtoffers die op hun buik moeten schrijven de Palestijnen zijn.
Ik heb ze nog geen meter grond zien terugpakken van Israel.
En nog wat, vergeet niet dat zelfs hun broeders in andere landen ze niet willen opvangen, laat staan helpen.
Aan wie zou het dan liggen?
De Palestijnen worden al decennialang onderdrukt. Die hebben nog wel een paar jaar geduld. Maar de toekomst van Israël is in gevaar als ze niet bijdraaien.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:34 schreef Farang het volgende:
Dit topic kun je niet loszien van de Israëlische bezetting. Dit was maar één gebeurtenis uit een groter geheel. Als Israël niet andermans grondgebied bezet houdt dan had dit voorkomen kunnen worden.
Wat lul je nou?quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:37 schreef Farang het volgende:
[..]
Nee niet offtopic, dat is iets wat jij graag wilt dat ik zwijg over het groter geheel zodat jij de slachtoffers (de hulpverleners) de schuld kunt geven dat ze nu dood zijn.
[..]
De Palestijnen worden al decennialang onderdrukt. Die hebben nog wel een paar jaar geduld. Maar de toekomst van Israël is in gevaar als ze niet bijdraaien.
Dude, de Hezbollah is opgericht doordat Libanon bezet werd door Israël.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
grrrrrrrrrr, ben jij echt zo hardleers???
Waarom is die "bezetting" er?
Er had allang vrede kunnen zijn, maar omdat HAMAS en ook Hezbollah het steeds ondermijnen is er steeds weer een reden de "bezetting" vol te houden.
Je verwart actie (Israël) met reactie (Hezbollah, Hamas).quote:Maar met de starre houding van met name HAMAS en Hezbollah is Israel wel gedwongen deze tactiek te voeren.
Ze doen genoeg hoor, maar het kan altijd beter.quote:En wat mij echt tegenvalt van de buurlanden is dat ze wel een grote bek opentrekken, maar verder geen ene zak doen mbt het Palestijnse welzijn.
Hoe bedoel je gekleurd nieuws?quote:
Jammer dat ik nu naar werk moet, maar kom hier morgen op terugquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:36 schreef BasOne het volgende:
[..]
Hamas is met 1 hoofdletter
Maar het is te simpel gedacht.
Als Israël ze een boterham geeft moeten ze dan als hongerige wolven op die hand duiken, omdat dat het enige is was ze krijgen, of slaan ze de hand weg en eisen een heel brood?
Dat is een politieke keuze.
Als ik jouw portemonnee jat, en ik geef je 1 euro uit je eigen portemonnee terug, neem je daar genoegen mee of wil je je hele portemonnee?
3 kwart van de wereld (op z'n minst) ziet de gehele blokkade van de Gaza strook illegaal.
En het word tijd dat daar eens iets aan gebeurt.
Israël veroorlooft zich veel te veel vrijheden die gaan enkel ander land heeft of mee wegkomt als ze het doen.
Vervolgens;quote:1. Turkije eist onmiddelijke vrijlating van Turken, anders einde van alle diplomatieke banden.
http://english.aljazeera.(...)106293939694105.html
Ze beginnen de balans op te maken in Tel Avivquote:2. Yehuda Weinstein, Israel's attorney general, said Israel decided not to prosecute any of them, writing in an order on Wednesday that "keeping them here would do more damage to the country's vital interests than good".
http://english.aljazeera.(...)106215402956944.html
Veel plezierquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jammer dat ik nu naar werk moet, maar kom hier morgen op terug
Ze geven dan tenminste blijk van gezond verstand en nu de andere betrokkenen partijen nogquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:44 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Iemand opgevallen?
[..]
Vervolgens;
[..]
Ze beginnen de balans op te maken in Tel Aviv
Het zelfbeschikkingsrecht is een internationaal bepaald begrip dat volkeren van de hele wereld toelaat te bepalen onder welke soevereiniteit ze vallen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:03 schreef Mylene het volgende:
[..]
Mag ik jou een offtopic vraag stellen. Houdt Marokko de Westelijke Sahara bezet of niet?
Jij draait de boel om. Niet de Palestijnen, maar Israël (om precies te zijn Olmert) heeft verregaande vredesvoorstellen gedaan waar de Palestijnen niet op in wilden gaan. Deze vredesvoorstellen kwamen er op neer dat Israel zich zou terugtrekken uit 97 procent van de Westelijke Jordaanoever, waarbij de overige 3 procent via landruil verkregen zou worden. Daarnaast zou Olmert akkoord gaan met het recht op terugkeer voor Palestijnse vluchtelingen en een symbolische terugkeer van enkele duizenden vluchtelingen naar Israel. Tevens zou Olmert ermee ingestemd hebben dat de ‘Oude Stad en omgeving’ van Jeruzalem, de zogenaamde ‘heilige kom’, onder gezamenlijk bestuur zou komen van Jordanië, de VS, Saoedi Arabië, de Palestijnse Autoriteit en Israël.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:04 schreef Farang het volgende:
De Arabische landen en de islamitische wereld is klaar voor vrede, ze hebben zelfs een voorstel tot vrede gedaan, maar Israël misdraagt zich keer op keer. In Libanon 2006. Gaza 2008/2009. En nu door hulpverleners af te slachten. Israël gaat vrolijk verder met nederzettingen bouwen. Dit toont aan dat Israël niet oprecht is en geen vrede wil. Zolang de Israëlische bezetting niet stopt dan hebben de Palestijnen en de rest het recht om in verzet te komen.
Olmert begon een oorlog. Wat weegt zwaarder: zijn oorlog of zijn voorstel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:50 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Jij draait de boel om. Niet de Palestijnen, maar Israël (om precies te zijn Olmert) heeft verregaande vredesvoorstellen gedaan waar de Palestijnen niet op in wilden gaan. Deze vredesvoorstellen kwamen er op neer dat Israel zich zou terugtrekken uit 97 procent van de Westelijke Jordaanoever, waarbij de overige 3 procent via landruil verkregen zou worden. Daarnaast zou Olmert akkoord gaan met het recht op terugkeer voor Palestijnse vluchtelingen en een symbolische terugkeer van enkele duizenden vluchtelingen naar Israel. Tevens zou Olmert ermee ingestemd hebben dat de ‘Oude Stad en omgeving’ van Jeruzalem, de zogenaamde ‘heilige kom’, onder gezamenlijk bestuur zou komen van Jordanië, de VS, Saoedi Arabië, de Palestijnse Autoriteit en Israël.
Ha. Nadat Hamas weer met raketten was gaan slingeren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:51 schreef Farang het volgende:
[..]
Olmert begon een oorlog. Wat weegt zwaarder: zijn oorlog of zijn voorstel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |