Sowieso lijkt het mij sterk dat de mensen aan boord daarover beschikten, volgens mij zijn die flashbangs(?) door de Israëli's afgeschoten toen ze zagen dat ze niet zonder probleem aan boord konden komen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat in het bold, nog een keer dan maar : dat is standaard nooduitrusting op een schip, flares in rood en blauw voor het seinen van je locatie over water en rook om je beter zichtbaar te maken vanaf de lucht ..
Hahaha zelfs als ze iets goeds doen wordt er nog wat slechts achter gezochtquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En heel vreemd, normaliter duurt het tijden voor er iets door wordt gestuurd, ik vind het frappant dat alles nu zo snel wordt gedistribueerd. De reden weet ik natuurlijk niet maar iets zegt me dat ze heel graag een beetje een wit voetje proberen te halen en willen laten zien dat ze zo slecht nog niet zijn.
Je projecteert de domheid van de Israël-fanboys (die betaald worden door het Israëlische ministerie van Propaganda) op mij. Foei.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet door Israel betaald wordt om de anti-Israel posters zo dom mogelijk te laten lijken? Je roept meer weerstand op dan sympathie met zo'n onbuigzame, blinde houding.
maar natuurlijk alleen die goederen die goedgekeurd zijn door Israel... want uiteindelijk draaide het daarom allemaal maar dat vergeten de meesten ook in dit verhaalquote:
Je hebt je neutraler dan Zwitserland opgesteld in de afgelopen 13 topics.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee, ik ben beiden niet. In de israel-palestina zaken ben ik liever neutraal. Beide kanten zijn gewoon fout bezig.
In welke situaties? Dit mag namelijk niet zonder meer met elke boot.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks punt uit. Men rept nu wel over internationale wateren, maar het EEZ recht is hier ook op van toepassing en daar mag dus ook worden ingegrepen dmv zgn boarding-teams
quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks punt uit. Men rept nu wel over internationale wateren, maar het EEZ recht is hier ook op van toepassing en daar mag dus ook worden ingegrepen dmv zgn boarding-teams
wikipediaquote:Exclusieve economische zones (EEZ's) liggen buiten de territoriale wateren en zijn dus deel van de internationale wateren. Voor EEZ's geldt dan ook andere wetgeving dan voor territoriale wateren.
Ik ben kritisch tegenover beide kanten ja. Unlike you.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:16 schreef Farang het volgende:
[..]
Je hebt je neutraler dan Zwitserland opgesteld in de afgelopen 13 topics.
Dan zie jij het toch echt verkeerd.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Israel heeft juist gehandeld. Punt uit. Willens en wetens toch doorgaan met dat convooi terwijl Israel reeds gewaarschuwd had te zullen ingrijpen is niet slim. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
En dan ook nog eens die commando's aanvallen, tja, dan ben je idd dom bezig want ze schieten niet met bruine bonen.
Het is ook nooit goedquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:16 schreef Re het volgende:
[..]
maar natuurlijk alleen die goederen die goedgekeurd zijn door Israel... want uiteindelijk draaide het daarom allemaal maar dat vergeten de meesten ook in dit verhaal
Dan moet je een bril kopen en beter lezen. Ik kan me voorstellen dat jij denkt dat ik een Israelfanboy ben, maar dat is niet zo. Ik probeer ook alleen de acties van hen te begrijpen en er dus wat genuanceerder naar te kijken. Ik heb ook meermalen mijn bedenkingen gezet omtrent zaken in deze actie en andere zaken in het algehele conflict, van beide zijden. Maar blijkbaar lees je alleen dat ik direct alles van Israel maar goedkeur.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:10 schreef Farang het volgende:
[..]
Ik ben liever voor de onderdrukten dan dat ik me achter de bezetter schaar zoals jij.
Ik zoek nergens wat achter, ik spreek enkel mijn verwondering uit en geef mijn mening. Maar goed, ieder zijn/haar mening.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:16 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Hahaha zelfs als ze iets goeds doen wordt er nog wat slechts achter gezocht
Betrouwbare bron?quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En heel vreemd, normaliter duurt het tijden voor er iets door wordt gestuurd, ik vind het frappant dat alles nu zo snel wordt gedistribueerd. De reden weet ik natuurlijk niet maar iets zegt me dat ze heel graag een beetje een wit voetje proberen te halen en willen laten zien dat ze zo slecht nog niet zijn.
Ik ben kritisch tegenover de bezetter. Waarom zou ik de slachtoffers gaan bashen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:17 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik ben kritisch tegenover beide kanten ja. Unlike you.
Alleen al met die houding geef je aan duidelijk een gekleurde mening te hebben. Palestina kan dus niks fout doen bij jou.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:18 schreef Farang het volgende:
[..]
Ik ben kritisch tegenover de bezetter. Waarom zou ik de slachtoffers gaan bashen.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
quote:U.N. Human Rights Chief: Israel's Blockade of Gaza Strip Is Illegal
GENEVA — United Nations human rights chief Navi Pillay on Friday accused Israel of violating the rules of warfare with its blockade stopping people and goods from moving in or out of the Gaza Strip.
In a 34-page report on the Israeli-Palestinian conflict, Pillay also called on Israel to stop expanding its West Bank settlements and punish all settlers who attack Palestinians.
Israeli Ambassador Aharon Leshno-Yaar rejected the findings of the U.N. high commissioner for human rights. He said the report reflected the anti-Israel bias of the U.N. Human Rights Council that commissioned it, and failed to note recent Israeli moves to ease restrictions on Palestinians.
Leshno-Yaar, Israel's ambassador to the United Nations in Geneva, said Pillay "didn't make any effort to investigate things herself, which is quite unfortunate."
Pillay said the Gaza blockade amounts to collective punishment of civilians, which is prohibited under the Geneva Conventions on the conduct of warfare and occupation.
She cited the conventions' requirement that "no protected person may be punished for an offense he or she has not personally committed. Collective penalties and likewise all measures of intimidation or of terrorism are prohibited."
The convention also bans reprisals against civilians under occupation and their property.
Pillay urged Israel to ease restrictions immediately "with a view to the complete lifting of the blockade and other restrictions."
Pillay told the Israeli government to "stop its expansion of settlements, which are illegal." She called for Israelis and Palestinians to receive building permits "in a nondiscriminatory manner" in East Jerusalem and the West Bank.
Leshno-Yaar dismissed Pillay's comments on settlements as having nothing to do with the supposed subject of the report: Israel's invasion of Gaza following Hamas rocket attacks on Israel.
Pillay's report is expected be debated next month by the 47-nation Human Rights Council, which also will weigh a parallel investigation into alleged war crimes in the Gaza conflict.
Slachtoffers zijn niet per definitie onschuldig.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:18 schreef Farang het volgende:
[..]
Ik ben kritisch tegenover de bezetter. Waarom zou ik de slachtoffers gaan bashen.
Waarom zou je ook maar moeite doen om de acties van de bezetter te begrijpen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:17 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dan moet je een bril kopen en beter lezen. Ik kan me voorstellen dat jij denkt dat ik een Israelfanboy ben, maar dat is niet zo. Ik probeer ook alleen de acties van hen te begrijpen en er dus wat genuanceerder naar te kijken. Ik heb ook meermalen mijn bedenkingen gezet omtrent zaken in deze actie en andere zaken in het algehele conflict, van beide zijden. Maar blijkbaar lees je alleen dat ik direct alles van Israel maar goedkeur.
Onzin. Israel had al voor deze actie aangegeven de goederen door te sturen naar Gaza NA INSPECTIE, en met dat convooi op de door hun bevolen lokatie.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
zeg ik dat het niet goed is... ik zeg alleen dat Israel echt niet alles wat in die boten zit naar gaza zal brengen omdat er veel dingen bijzaten die op de verboden lijst staan...quote:
Natuurlijk alleen na goedkeuring, dat was bekend. Maar daarom vind ik het netjes dat ondanks dat nu schijnbaar iedereen tegen ze is, ze zich aan de gemaakte afspraken houden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:16 schreef Re het volgende:
[..]
maar natuurlijk alleen die goederen die goedgekeurd zijn door Israel... want uiteindelijk draaide het daarom allemaal maar dat vergeten de meesten ook in dit verhaal
Palestina bestaat niet dankzij de Israëlische bezetters.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:19 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Alleen al met die houding geef je aan duidelijk een gekleurde mening te hebben. Palestina kan dus niks fout doen bij jou.
De kuststaat mag daar echter wel ingrijpen indien daar een noodzaak toe bestaat.quote:
Als zij misdaden hebben gepleegd, zal ik die niet goedpraten. Net zo min als dat ik misdaden van de palestijnen zal goedpraten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:21 schreef Farang het volgende:
[..]
Waarom zou je ook maar moeite doen om de acties van de bezetter te begrijpen?
Er valt niets te begrijpen... Hun blokkade van Gaza is misdadig en door de internationale gemeenschap veroordeeld. Van het Vaticaan tot aan Nelson Mandela toe. Wat wil je nog meer weten. Hoe lang ga je nog de misdaden van de Israëlische terreurstaat goedpraten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |