Had je nu al wat meer duidelijkheid over die geïnterviewde actievoerder? Die vraag staat nog steeds open.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:30 schreef Disana het volgende:
Zo dadelijk gaan een Joodse en een Palestijnse Nederlander op Radio 1 met elkaar van gedachten wisselen over de gebeurtenissen.
Ach, er zijn wat agressieve activisten neergeknald bij het inspecteren van een schip. Of nee, er zijn een aantal vredesactivisten vermoord door het IDF die hun hulpkonvooi aanviel. Kies maar één van deze beschrijvingen of maak je eigen.quote:
Nee hoor dat is al te uit en te na besproken hier.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:41 schreef TeenWolf het volgende:
Mensen vergeten 1 belangrijk detail: Het schip was in internationale wateren toen het met geweld werd bestormd.
Die boarding-actie an sich was legaal - het konvooi had meermalen aangegeven de blokkade van Israël te willen doorbreken en mag daarom, ook in internationale wateren, door een marine geënterd en geïnspecteerd worden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:41 schreef TeenWolf het volgende:
Mensen vergeten 1 belangrijk detail: Het schip was in internationale wateren toen het met geweld werd bestormd.
Maar dat is uiteindelijk wel de crux.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:44 schreef deedeetee het volgende:
Nee hoor dat is al te uit en te na besproken hier.
Mijn god... 3000 posts verder met dikke discussies over dat punt, komt hij ook aanzetten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:41 schreef TeenWolf het volgende:
Is wel een heel belangrijk detail.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:46 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Mijn god... 3000 posts verder met dikke discussies over dat punt, komt hij ook aanzetten.
kaptein Ahab probeerde de grote witte Walvis te vangen omdat die ooit zijn been had afgebeten maar de walvis vond dat niet tof en sloopte zijn bootquote:
Denk ik anders over :quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar dat is uiteindelijk wel de crux.
Dit is dus het punt waar het voor mij om gaat :quote:Israëlische commando's enterden het zes schepen tellende hulpkonvooi maandag vroeg in internationale wateren. Bij de actie kwamen negen activisten om onder wie vier Turken. Ook enkele militairen raakten gewond.
Volgens het Israëlische leger werden de commando's onder meer beschoten toen zij aan boord van de schepen kwamen. De actievoerders ontkennen dit.
LOLquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
kaptein Ahab probeerde de grote witte Walvis te vangen omdat die ooit zijn been had afgebeten maar de walvis vond dat niet tof en sloopte zijn boot
nou die in Moby Dick was wat slechter af want hij en zijn hele bemanning (op 1 na) verdronkenquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
LOL
maar 't liep slecht af voor die kapitein
Israelische commando's hebben vredesactivisten vermoord toen ze een konvooi met hulpgoederen voor Gaza aanvielenquote:
Er is idd geen eten te krijgen in de Gazastrook.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:49 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Is wel een heel belangrijk detail.
Die mensen in Gaza hebben hulp nodig, jij gaat zo lekker je broodje eten en je senseotje zetten, is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:02 schreef Virus3000 het volgende:
De Turkse regering heeft gezegd dat dit hun "9/11" was...
Hoezo overdrijven....
Netjes van ze.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:02 schreef Virus3000 het volgende:
En weet je, op dit moment wordt heel de boot dus uitgeladen, gecontroleerd en op vrachtwagens naar gaza gebracht. Allemaal betaald door Israel...
Moslims zijn ook zo goed in janken en overdrijven.quote:De Turkse regering heeft gezegd dat dit hun "9/11" was...
Hoezo overdrijven....
Dat soort fotos zegt vrij weinig, die zijn er ook van Sudan en Ethiopie tijdens de hongersnoden daar. Als er in heel Gaza alleen een paar van dat soort markten zijn voor de rijken dan heeft de rest van de bevolking daar nog weinig aan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:59 schreef Mylene het volgende:
[..]
Er is idd geen eten te krijgen in de Gazastrook.
[ afbeelding ]
A Palestinian woman pays a vendor at a street market in Gaza City on March 19, 2010.
[ afbeelding ]
Palestinian men buy sandwiches from a street vendor at a market in Gaza City on March 19, 2010.
[ afbeelding ]
Palestinians stand in a supermarket aisle in Gaza City, Friday, May 28, 2010. Over the past three years Israel has determined down to the tiniest detail what gets into the Gaza Strip and to its population of 1.5 million. Secret guidelines are used to differentiate between humanitarian necessities and nonessential luxuries, and Palestinians are often baffled by what is let is and what is barred.
wat een bar slechte opmerking! gadverdamme, wat kunnen die moslims toch vies denken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:02 schreef Virus3000 het volgende:
Hoezo overdrijven....
Vertellen hulporganisaties niet continu dat ze er nauwelijks binnenkomen en dat er aan bijna alles een groot te kort is, zoals medicijnen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:59 schreef Mylene het volgende:
[..]
Er is idd geen eten te krijgen in de Gazastrook.
[ afbeelding ]
A Palestinian woman pays a vendor at a street market in Gaza City on March 19, 2010.
[ afbeelding ]
Palestinian men buy sandwiches from a street vendor at a market in Gaza City on March 19, 2010.
[ afbeelding ]
Palestinians stand in a supermarket aisle in Gaza City, Friday, May 28, 2010. Over the past three years Israel has determined down to the tiniest detail what gets into the Gaza Strip and to its population of 1.5 million. Secret guidelines are used to differentiate between humanitarian necessities and nonessential luxuries, and Palestinians are often baffled by what is let is and what is barred.
Moslims of Turken?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:12 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Moslims zijn ook zo goed in janken en overdrijven.
Belachelijke opmerking inderdaad maar jij doet ook goed je best om het meteen op de moslims te gooienquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een bar slechte opmerking! gadverdamme, wat kunnen die moslims toch vies denken.
Zelfde voor jou. Moslims of Turken?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een bar slechte opmerking! gadverdamme, wat kunnen die moslims toch vies denken.
Dat begrijp ik dan weer niet.quote:4) De familie van Gilad Shalit (die vier jaar geleden door Hamas is ontvoerd) biedt aan te onderhandelen bij de Israëlische regering, als de vredesactivisten zich in willen zetten om een pakket levensmiddelen en een brief bij Gilad te krijgen. De vredesactivisten weigeren dit aanbod. Mensenrechten gelden blijkbaar niet voor Gilad en alleen voor Hamas;
beste KoffieMetMelk, Ik respecteer je mening, maar ik ben zelf ook een moslim en ik vind dat je een tikkeltje denigrerend doet over Moslims. Waar is die laatste zin nou voor nodig? Ik vind het een beetje jammer.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:12 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Moslims zijn ook zo goed in janken en overdrijven.
Wat begrijp je er precies niet aan?quote:
Dat is nuance, mijn moslim vriend. Overtrokken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:28 schreef Melocco het volgende:
[..]
beste KoffieMetMelk, Ik respecteer je mening, maar ik ben zelf ook een moslim en ik vind dat je een tikkeltje denigrerend doet over Moslims. Waar is die laatste zin nou voor nodig? Ik vind het een beetje jammer.
Geen pakketlevensmiddelen willen/proberen af te geven bij Gilad Shalit.quote:Wat begrijp je er precies niet aan?
Ik lieg?Ik geef alleen aan dat ik een flash van een nieuwsbericht op de frontpage heb gezien dat snel weer verdwenen was. Enige wat ik van het artikel gelezen heb was de kop in eerste instantie. Ik geef aan wat de strekking was van de titel en dat klopt met wat het achteraf bleek te zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb het nagekeken. Kan de berichten zien die zijn weggehaald. Je liegt. Wat weg is gehaald is bash naar moslims en naar joden. Pure joden haat en pure moslimhaat.
Tja, niet iedereen die zegt vrede te willen wil dat ook echt. Veel mensen die claimen aan dit soort acties mee te doen omdat ze vrede willen doen het in werkelijkheid gewoon uit haat tegen Israel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Geen pakketlevensmiddelen willen/proberen af te geven bij Gilad Shalit.
Maar heb je inmiddels nu wel een antwoord op mijn vraag die je maar niet wilt beantwoorden? Zelfs op PM reageer je niet en nu heb je ineens de PMbox gesloten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:02 schreef Disana het volgende:
Radio 1
De Nederlanders zijn op weg naar het vliegveld. De verslaggever is ook op weg te wachten en hoopt ze te interviewen als ze aankomen.
Andere actievoerders zitten nog vast. Dit zouden de mensen zijn die zich verzet hebben.
Je negeert voor het gemak de Israëlische bezetting van Palestijns, Syrisch en Libanees grondgebied.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ach, er zijn wat agressieve activisten neergeknald bij het inspecteren van een schip. Of nee, er zijn een aantal vredesactivisten vermoord door het IDF die hun hulpkonvooi aanviel. Kies maar één van deze beschrijvingen of maak je eigen.
Kijk in de spiegel.quote:Maar dat wist je al. Jullie Israël-haters hebben opvallend vaak last van Oostindische doofheid.
Hoe vaak wil je het nog horen. Ik meld wat ik op de radio hoor of elders lees. Dat jij daar niet tevreden mee bent is jammer, maar ik kan er niet meer van maken. Ga zelf eens luisteren en lezen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:05 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Maar heb je inmiddels nu wel een antwoord op mijn vraag die je maar niet wilt beantwoorden? Zelfs op PM reageer je niet en nu heb je ineens de PMbox gesloten.
Wat anderen beweren over je, dat je amper op vragen ingaat als het te heet wordt, blijk wel waar he?
No... je kwam met een bericht dat vrij geïnterpreteerd kon worden en vroeg je hoe jij er tegenaan keek en welke waarde het dan nog had.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe vaak wil je het nog horen. Ik meld wat ik op de radio hoor of elders lees. Dat jij daar niet tevreden mee bent is jammer, maar ik kan er niet meer van maken. Ga zelf eens luisteren en lezen.
En als ik geen behoefte heb jou te antwoorden heb ga je me per pm lastig vallen. Logisch.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:10 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
No... je kwam met een bericht dat vrij geïnterpreteerd kon worden en vroeg je hoe jij er tegenaan keek en welke waarde het dan nog had.
ik was bang dat je erover heen gekeken had. Lijkt me dan heel redelijk je even eraan te herinneren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:13 schreef Disana het volgende:
[..]
En als ik geen behoefte heb jou te antwoorden heb ga je me per pm lastig vallen. Logisch.
Bron?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:02 schreef Virus3000 het volgende:
Hoezo overdrijven....
Als ze weer in Nederland zijn dan krijgen we vast wat meer infoquote:RIJSWIJK - De twee Nederlanders die gevangen zaten in Israël zijn vrijgelaten en onderweg naar het vliegveld. Dat heeft een woordvoerder van de Nederlandse ambassade in Israël woensdag gezegd.
Volgens Israel was onze verslaggever zeker ook een 'gevaarlijke terrrorist.'quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:02 schreef Disana het volgende:
Radio 1
De Nederlanders zijn op weg naar het vliegveld. De verslaggever is ook op weg te wachten en hoopt ze te interviewen als ze aankomen.
Andere actievoerders zitten nog vast. Dit zouden de mensen zijn die zich verzet hebben.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als ze weer in Nederland zijn dan krijgen we vast wat meer info
Er komt weinig nieuws vrij. Ze zullen wel niet blij zijn met de informatie die de vrijgelaten actievoerders gaan geven, maar ze hebben weinig keus.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:32 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Volgens Israel was onze verslaggever zeker ook een 'gevaarlijke terrrorist.'
Het zijn idd geen fijne berichten en ze duiken op op de vreemdste plaatsen:quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Er komt weinig nieuws vrij. Ze zullen wel niet blij zijn met de informatie die de vrijgelaten actievoerders gaan geven, maar ze hebben weinig keus.
Nog 1:quote:CANBERRA, June 2 (Bernama) -- The organiser with the Free Gaza Flotilla said Wednesday that an Australian Fairfax photographer Kate Geraghty was electroshocked on her arm by Israeli soldiers, who stormed on the ship carrying humanitarian aid to Gaza, reported China's Xinhua news agency, citing a local radio.
Huwaida Arraf, who holds dual citizenship of United States and Israeli, was one of the first activists to be released from detention centre in Israel.
She claimed she was aboard the U.S.-flagged vessel Challenger 1 along with Geraghty and Australian Fairfax senior journalist Paul McGeough.
"They were on the Challenger 1 with me, and I know that Kate was tasered and after that, she was not feeling well," Arraf told ABC Radio 702.
Taser is an electroshock weapon that uses electrical current to disrupt voluntary control of muscles.
"Geraghty was trying to send out some pictures before our boat was taken over. However, she is unable to do so as all of our satellite capabilities were jammed," Arraf said.
Once the commandos boarded the vessel, one of their first acts was to seize all communication equipment, cameras and memory cards, Arraf claimed.
"Although, I did not see her (Kate) being tasered, but she showed us her wound on her arm when the Israeli commandos subdued us and taken over the boat".
quote:LONDON: An Indian-origin British aid worker is on the ship that was part of the Gaza-bound flotilla attacked by Israel. His family, anxiously waiting for news about his whereabouts, says it was as though their worst nightmares were coming true.
Hours before the troops moved in on Monday, Ismail Adam Patel, an optician based in the Oadby area of Leicester, posted a video on YouTube describing how they were surrounded by Israeli navy forces.
He can be seen standing on deck with a lifejacket and saying: "At the moment, we can see three frigates and a helicopter is hovering overhead, despite the fact we are in international waters, some 100 miles from the shores of Israel. We call upon everybody in Britain to help us to raise the alarm and get our government to intervene."
Patel is one of 28 British citizens who boarded the flotilla in Cyprus Sunday. It was carrying humanitarian supplies to the Gaza strip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |