Ik heb het voorheen alleen maar over BPS gehad. En nu verander ik die mening naar NPS. En waarom mag ik er geen label op plakken? Omdat alleen een arts dat kan? Ja, je hebt daarin gelijk, maar als ik zoveel dezelfde trekjes in mijn ex herken als er op die NPS forums en sites wordt gerept, dan noem ik het beestje gewoon bij de naam, ook al is het niet zeker of ze het wel of niet heeft.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:41 schreef Tegan het volgende:
[..]
Prima dat je een verklaring daarvoor zoekt, maar je roept iedere paar dagen een andere stoornis. Als je het nu liet bij verklaringen in trekjes als 'erg onzeker' etc. had ik er een stuk minder problemen mee.
De kunst van het loslaten van je ex #116
Goed om te horen Tegan, ben blij dat je zo ver bent gekomen. Hoelang is het geleden dat je relatie verbroken is?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:48 schreef Tegan het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dit topic eigenlijk zo goed als niet meer nodig heb. En ik denk ook niet aan mijn ex als ik dit topic zie. Wij zijn redelijk goede vrienden geworden nu. Ik vind het nog wel jammer dat ik hem niet zo vaak zie (soms maar eens in de twee weken), maarja, we moeten natuurlijk wel beide ons eigen leven ernaast hebben. Ik blijf hier nog wel een beetje hangen, maar liefdesverdriet heb ik niet echt meer.
Je beantwoord je eigen vraag alquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:19 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ik heb het voorheen alleen maar over BPS gehad. En nu verander ik die mening naar NPS. En waarom mag ik er geen label op plakken? Omdat alleen een arts dat kan? Ja, je hebt daarin gelijk, maar als ik zoveel dezelfde trekjes in mijn ex herken als er op die NPS forums en sites wordt gerept, dan noem ik het beestje gewoon bij de naam, ook al is het niet zeker of ze het wel of niet heeft.
Mijn ex en ik hebben sinds begin 2007 een knipperlichtrelatie. In september/oktober 2009 was het echt echt over. Heb hem toen bijna een half jaar niet gezien op een paar smsjes na ook niet gesproken. Toen in januari beetje het contact weer opgepakt, gewoon als vrienden, maar het ging meteen weer de foute kant op, we hadden weer seks, en het voelde weer vertrouwd etc. Maar de ruzies kwamen weer en toen zijn we er weer mee gekapt. Toen paar weken elkaar weer genegeerd wat we eigenlijk beide niet wilden. Sindsdien zijn we een vriendschap aan het opbouwen. Elkaar goed leren kennen zonder de lastige dingen die een relatie met zich meebrengt. Gewoon er zijn voor elkaar, en dingen uitpraten. Dat gaat nu echt heel goed. Ik denk dat we nu goed leten hoe wel elkaar los kunnen laten en eigen leven kunnen leiden, wat ik in de relatie echt heel moeilijk kon en wat veel problemen veroorzaakte. Vandaar ook mijn post daaronder.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:20 schreef Lallend het volgende:
[..]
Goed om te horen Tegan, ben blij dat je zo ver bent gekomen. Hoelang is het geleden dat je relatie verbroken is?
Ik denk nog wel regelmatig aan mijn ex maar begin het steeds minder als pijnlijk te ervaren en het is een herinnering geworden van een fijne tijd die ik heb gehad en het enige dat ik nu mis is gezelschap en intimiteit. Maar ik heb totaal niet meer het gevoel dat ik dat alleen van mijn ex wil, in tegenstelling juist; ik zie met plezier een fijne relatie met iemand anders tegemoet of scharrels die op mijn pad komen. Momenteel eerst alleen behoefte aan scharrels maar ben niet bang voor een relatie.
@ goofy_goober
anders schiet je even niet zo keihard in de verdediging, kunnen we dit gewoon laten rusten? Dit is totaal niet de plek hiervoor. Open dan lekker een ander topic waar je ex aan lijd. Bvd.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:50 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat we ooit nog wel weer bij elkaar komen, maar voorlopig niet. We zijn elkaar nu gewoon nog beter aan het leren kennen, zonder het gedoe van een relatie erbij. Onze band is na die ruim drie jaar gewoon erg sterk. We hebben beide dingen gedaan die bijna onvergeeflijk zijn, maar toch hebben elkaar kunnen vergeven en hebben we het toch nog hele leuk en gezellig samen altijd.
Waarom block je haar niet op MSN? Kan ze je ook niet meer kwetsen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:37 schreef Lallend het volgende:
Tja knap, ik zou het niet kunnen. Ik heb de afgelopen 3,5 maand ofzo geloof ik 5 maal contact gehad met mijn ex. Ik heb er geen behoefte aan om telkens aan het feit herinnerd te worden dat ik haar niet meer heb. Op msn ben ik kortaf en ik hoef geen vrienden met haar te zijn nadat ze mijn vertrouwen zo'n grote rotschop verkocht heeft en mij qua persoon zo de grond in geboord heeft dat ik serieus van mezelf dacht dat IK degene was met psychische problemen dat is gewoon niet normaal meer. En ik ben meer waard dan dit en ik pik het niet zo behandeld te worden want ze ziet mij gewoon als minderwaardige ten opzichte van zichzelf. Vandaar dat ik vanuit mijzelf niks meer laat horen maar ze heeft zelf nog wel de mogelijkheid om contact op te nemen wanneer ze dit wil. Maar ik zal per moment voor mezelf beslissen wat ik wel of niet wil en ik denk er heel goed bij na dat ik mijzelf bescherm tegen meer pijn. Ik heb mijzelf beloofd niet meer door haar gekwetst te worden.
Ik zou toch bijna beginnen te denken dat zowat alle vrouwen een 'verleden' hebben. Mijn ex had ook een 'verleden' en dat gebruikte ze dan ook vaak als excuses voor haar idiote gedrag.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:39 schreef sandertjuh het volgende:
Ook was ik de 1e echte jongen waar ze dingen over haar verleden tegen durfde te vertellen. En dat wilt ze dus niet kwijt en dat snap ik ook wel.
Ik spreek vanuit mijn perspectief, beste Tegan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:29 schreef Tegan het volgende:
Beginnen we nu weer met zulke generalisaties?
Juist, in de laatste zin kan ik me helemaal vindenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:27 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ik zou toch bijna beginnen te denken dat zowat alle vrouwen een 'verleden' hebben. Mijn ex had ook een 'verleden' en dat gebruikte ze dan ook vaak als excuses voor haar idiote gedrag.
'Ja goofy, ik heb een moeilijke jeugd gehad en ben zo vaak in de steek gelaten en ze zijn vreemd gegaan blabla, dus daarom vertrouw ik je niet. Kan ik ook niets aan doen, zo ben ik nu eenmaal!'
Ga er dan eens aan werken trut, ipv het steeds als excuus te gebruiken.
Ja, maar geen 'verleden'.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:54 schreef Sjechov het volgende:
Iedereen heeft toch "een' verleden?
Misschien is het hebben van een 'verleden' wel iets heel naars en denk jij er te makkelijk over?quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:27 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ja, maar geen 'verleden'.
En vrouwen die een 'verleden' hebben gebruiken dit iets te vaak als excuus om eens lekker te zeiken en hun vent te chanteren of medelijden op te wekken.
Het komt niet zo zeer doordat ze gekwetst is in andere relaties (die heeft ze ook nog helemaal niet gehad, dus denk dat dat ook wel meespeelt) maar door wat ze vroeger heeft ervaren met haar ouders. Dat is niet helemaal goed gegaan (lees: totaal niet zelfs) en dit heeft ze al die tijd voor zich gehouden. Totdat ze mij een keer zondagnacht om 2 uur snachts belde en écht alles eruit kwam. Ze zei laatst dat ze dit eerst voor zichzelf moet uitzoeken en ze nu geen relatie wilt (in het algemeen)quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:30 schreef Liebe het volgende:
Kan t aan de ene kant wel begrijpen, dat hele verleden-gezeur. Soms wil je gewoon niet weer pijn ervaren, zeker als je in je verleden gewoon vaak gekwetst bent in de liefde. Is denk ik een teken dat je er nog niet volledig overheen bent. Maar ik vind ook dat je op een gegeven moment dat risico moet nemen. Het is lekker veilig, zo in je eentje, maar als je toch ooit verder met een persoon wil, moet je jezelf weer openstellen. In het geval van Sandertjuh heeft ze dit al wel deels gedaan, maar misschien vindt ze dat ze al te ver is gegaan, dat ze nu al te afhankelijk is van hem (omdat ze hem over haar verleden heeft verteld) en durft ze niet ineens nog serieuzer te worden. Moet misschien groeien, maar ze moet wel eerst zelf inzien dat ze uiteindelijk zich wel meer open moet stellen anders komt t nooit verder dan dit.
Zelf heb ik ook weer s een issue, was hier een tijdje geleden (rond januari/februari) veel omdat ik een ex had waar ik nog heel gek op was. Het is gewoon nog steeds moeilijk. Hij was zegmaar voor mij m'n eerste liefde, al was het nooit echt echt een relatie, het betekende gewoon zo veel voor mij. Maar hij was eerst nog niet over zijn ex heen en toen uiteindelijk voelde hij steeds minder voor mij.
We zijn nog steeds vrienden, maar dat is soms zo moeilijk. Ik mis wat we hadden, niet perse het intieme, maar de gesprekken, hij heeft mij dingen verteld die hij niet echt met andere mensen deelde, zei dat hij echt goed met me kon praten enzo, maar de laatste tijd.. Het is gewoon zo anders. Kan het niet echt uitleggen maar ik vind het rot, en ik heb t idee het zelf verpest te hebben omdat ik op het einde (nouja, duurde toch 2/3 maanden) zovaak heb gevraagd wat hij nou wilde met de nodige tranen, zeker op t einde. Maar ik kan me er nog steeds rot om voelen, om hoe alles is gegaan. En ik wil dat niet meer, want we zitten gewoon in dezelfde vriendengroep en het doet soms nog steeds zo'n pijn, maar het is nog ook wel gezellig en ik wil t niet kwijt, maar hij kan nog zoveel invloed hebben op mn humeur. BLEH.
Nee lekker voor altijd vrijgezel blijven, dat zal je goed doenquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:23 schreef Bootje84 het volgende:
If you can't stand the heat, get the fuck out of the kitchen.. Als je niet gekwetst wilt worden, moet je niet met het andere geslacht aan gaan kloten..
Leer eens begrijpend lezen..quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:31 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Nee lekker voor altijd vrijgezel blijven, dat zal je goed doen
Ik reageer op de reacties die gaan over het "verleden".. Ik vind het maar mierenneuken. Je ex is precies dat.. Je ex.. Wat hij heeft gedaan kan je niet spiegelen op mij. Dus als je nog steeds jouw nieuwe partner met je ex vergelijkt, ben je nog niet klaar voor een nieuwe relatie..quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:40 schreef sandertjuh het volgende:
Ik snap je zin wel hoor.. maak je maar niet druk
Het hoort er nou eenmaal bij en blijkbaar helpt het voor veel mensen door erover te praten.. dus waarom niet?
Wat een onzin, sinds wanneer zijn gevoelens zo ' zwart - wit ', als het zo simpel was had dit hele topic niet bestaan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:32 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Leer eens begrijpend lezen..
Mensen moeten niet huilen als ze gekwetst worden.. Dat risico neem je als je een relatie/partner zoekt.. Als je dat niet wilt, moet je er niet aan beginnen..
Ik heb ook heus wel mijn zwakke momenten hoor..Meer dan genoeg. Maar goed, relativeren geeft houvast in dat soort tijden...quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:58 schreef Just-Lost het volgende:
[..]
Wat een onzin, sinds wanneer zijn gevoelens zo ' zwart - wit ', als het zo simpel was had dit hele topic niet bestaan.
Als ik morgen in een vliegtuig zit dat naar beneden komt... dan moet ik maar niet huilen? Had ik maar op de fiets met vakantie moeten gaan..
Ik snap je gedachte wel, misschien kan jij die knop wel wat gemakkelijker omzetten.. Dan ben ik in ieder geval jaloers op je! Helaas werkt het niet voor iedereen zo.
Sterkte meid!quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:11 schreef Rupsebeest het volgende:
Blah, het is sinds gisteren uit en ik mis hem echt verschrikkelijk. Ik kan er nu ook totaal niet aan denken om mijn toekomst met iemand anders in te zien. Het enige wat ik wil is bij hem zijn en hem alle dingen vertellen die ik hem niet vertelt heb. En ik wil hem kussen zoals ik hem nog nooit gekust heb. Maar nu is het allemaal te laat.
Relativeren is idd een goede... klopt ook wel, er gebeuren ergere dingen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:00 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik heb ook heus wel mijn zwakke momenten hoor..Meer dan genoeg. Maar goed, relativeren geeft houvast in dat soort tijden...
Betreft dat vliegtuig.. Dat is gewoon botte pech
Precies.. Of andersom.. Liever neerstorten.. Heb je minder pijn vanquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:13 schreef Just-Lost het volgende:
[..]
Relativeren is idd een goede... klopt ook wel, er gebeuren ergere dingen.
Dus is je relatie over? Achhh, je had ook neer kunnen storten met een vliegtuig, dat is pas balen
Sterkte, weet hoe je je voeltquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:11 schreef Rupsebeest het volgende:
Blah, het is sinds gisteren uit en ik mis hem echt verschrikkelijk. Ik kan er nu ook totaal niet aan denken om mijn toekomst met iemand anders in te zien. Het enige wat ik wil is bij hem zijn en hem alle dingen vertellen die ik hem niet vertelt heb. En ik wil hem kussen zoals ik hem nog nooit gekust heb. Maar nu is het allemaal te laat.
Weet je nieuwe vriendin dit ook? Lijkt me toch niet echt gezond voor je huidige relatie of wel?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:10 schreef Exentric90 het volgende:
Tis voor mij al bijna 1 jaar geleden toen mijn relatie verbroken werd, die relatie heeft 2jaar geduurd, ik heb nu een nieuwe vriendin, en alles gaat goed, echter... Ik denk nogsteeds iederedag aan mijn ex, en ook hoor ik van vrienden van haar dat ze mij ook nogsteeds niet los kan laten(mijn naam mag bij haar in de buurt niet vallen etc..)
Zucht...
Lekker eerlijk naar je huidige vriendin. Dus als je ex opeens weer interesse in je zou tonen zou je waarschijnlijk wel happen... Lijkt me niet dat alles goed zit in je huidige relatie als je vriendin die gedachten niet kan wegnemen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:10 schreef Exentric90 het volgende:
Tis voor mij al bijna 1 jaar geleden toen mijn relatie verbroken werd, die relatie heeft 2jaar geduurd, ik heb nu een nieuwe vriendin, en alles gaat goed, echter... Ik denk nogsteeds iederedag aan mijn ex, en ook hoor ik van vrienden van haar dat ze mij ook nogsteeds niet los kan laten(mijn naam mag bij haar in de buurt niet vallen etc..)
Zucht...
Ja mijn huidige vriendin weet dat ook, daarnaast ondervind ik er geen last van in mijn huidige relatie alleen denk ik dus nog vaak aan mijn ex.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:14 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Weet je nieuwe vriendin dit ook? Lijkt me toch niet echt gezond voor je huidige relatie of wel?
Als jij en je ex nog steeds niet los van elkaar zijn, is er dan geen mogelijkheid meer op een verzoening?
Je doet een aanname, ga eerst eens vragen of ik haar wel terug wil? Nee dus..quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:19 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Lekker eerlijk naar je huidige vriendin. Dus als je ex opeens weer interesse in je zou tonen zou je waarschijnlijk wel happen... Lijkt me niet dat alles goed zit in je huidige relatie als je vriendin die gedachten niet kan wegnemen.
Wel interessant.. het is bij nu meer als een jaar geleden dat het uit ging, maar heb nog steeds wel eens moeilijke momenten. Ik heb binnenkort een afspraak met haar, zie er best wel tegen op..quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:10 schreef Exentric90 het volgende:
Zucht...
Mijn ex heeft dus nooit een nieuw vriendje kunne nemen, omdat ze volgens haar vrienden nog veel teveel aan mij moet denken. Ik heb een fase gehad waar ik niet aan haar dacht en een nieuwe relatie kunnen beginnen. Echter heb ik sinds die relatie weer iedere nacht het gevoel alsof ik echt iets mis. Ik weet dat dat gevoel voor mijn ex is omdat ik vaak wakker geworden ben door een roep naar haar naam. Ook mijn dromen draaien alleen maar om haar.. tis echt zo kut..quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:28 schreef Just-Lost het volgende:
[..]
Wel interessant.. het is bij nu meer als een jaar geleden dat het uit ging, maar heb nog steeds wel eens moeilijke momenten. Ik heb binnenkort een afspraak met haar, zie er best wel tegen op..
Toch ben ik klaar voor een nieuwe relatie, het lijkt wel of het 2 aparte werelden in m'n hoofd zijn.
M'n ex heeft inmiddels een nieuwe vriend, maar heeft ook nog wel eens verdriet om onze situatie.
Daarom ben ik ook van mening dat je ex niet helemaal uit je hoofd verdwenen hoeft te zijn om aan een nieuwe relatie te kunnen beginnen. Tuurlijk moet het grootste verdriet en gedoe de wereld uit zijn, maar tot op zeker hoogte hoeft het nieuw geluk niet in de weg te staan denk ik.
11 maanden...quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:58 schreef goofy_goober het volgende:
En hoeveel tijd zit er tussen je vriendin en je ex?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |