abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:50:14 #1
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82190013
quote:
Noord korea onbetwiste nummer 1 in christenvervolging

Ermelo – Noord-Korea blijft de onbetwiste nummer 1 als het gaat om christenvervolging. Het land van de ‘Geliefde Leider’ Kim Jong-Il heeft in 2009 vele christenen opgepakt, gemarteld en vermoord. Dit meldt Open Doors, een organisatie die jaarlijks een Ranglijst Christenvervolging opstelt. Iran en Saoedi-Arabië zijn de nieuwe nummers 2 en 3. Iran ging Saoedi-Arabië op de lijst voorbij vanwege een golf aan arrestaties van christenen.

Open Doors brengt de christenvervolging per land in kaart aan de hand van meer dan 50 onderzoeksvragen. Zo wordt gekeken naar onder meer wetgeving, de vrijheid van de kerk, de houding van de maatschappij ten opzichte van christenen en het aantal christenen dat wordt gediscrimineerd, gemarteld en vermoord.

Noord-Korea
Noord-Korea staat op eenzame hoogte als het gaat om christenvervolging. Psychologische druk, mishandeling en honger zijn voor Noord-Koreanen dagelijkse realiteit. In 2009 voerde het regime de toch al zware druk op de bevolking nog verder op via strenge controles. Het is de bevolking onmogelijk gemaakt overdag naar voedsel te zoeken of met elkaar te handelen. Het regime richtte via grootscheepse zoekacties haar pijlen speciaal op christenen. Velen zijn gearresteerd en gemarteld, anderen ontvoerd of geëxecuteerd. Sommigen zijn gebruikt om chemische wapens op te testen. Tienduizenden christenen slijten hun dagen in concentratiekampen. In Noord-Korea wonen ongeveer vierhonderdduizend christenen, die alleen in het diepste geheim hun geloof kunnen belijden.

“Christenen worden gezien als een groot gevaar voor het regime”, zegt Open Doors-woordvoerder Klaas Muurling. “Noord-Korea beschouwt christenen al sinds de jaren vijftig als landverraders, omdat ze een ‘Amerikaanse godsdienst’ aanhangen. Bovendien houdt Kim Jong-Il christenen verantwoordelijk voor de val van het communisme in Oost-Europa. Daarom doet hij zijn uiterste best om het christendom in zijn land volledig uit te roeien.”

bron : http://www.opendoors.nl/v(...)-christenvervolging/
Dat wordt nog weleens geroepen door atheisten om alle geloven te verbieden en er is een land waar dat het geval is.
Namelijk Noord korea, daar ga je wordt je opgepakt als al zegt christen te zijn, gemarteld en gedood.
Zo zijn er door atheisten onder het communisme, miljoenen mensen omgebracht en hebben de leiders als duivelen geregeerd.

Die mensen die zulke dingen roepen en dus willen vervolgen, ik hoop dat ze tot bekering komen en door geloof in Jezus gered. Maar ik zeg ook als zo iemand onbekeerd blijft en maar doorgaan met vervolgen en onrecht doen, het niet meer als terecht is als God oordeelt.
pi_82190116
Koekje van eigen deeg zeg ik maar.

Het is niet leuk voor hen die onschuldig zijn, maar aan de andere kant, als we nagaan hoeveel doden, slachtoffers en narigheid religie ondertussen veroorzaakt heeft... Sja...
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:52:42 #3
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_82190125
sowieso religie
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:54:14 #4
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82190207
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:

Het is niet leuk voor hen die onschuldig zijn, maar aan de andere kant, als we nagaan hoeveel doden, slachtoffers en narigheid religie ondertussen veroorzaakt heeft... Sja...
Omdat je je naastenliefhebt en God liefde is, daarom moet degene worden vermoord.
pi_82190283
Ik had vandaag een Jehova aan de deur . Stomme vent, bleef zijn voet maar tussen de deur duwen tot mijn tosti was aangebrand. De bitch.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:56:45 #6
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82190328
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:50 schreef matthijs.. het volgende:

Zo zijn er door atheisten onder het communisme, miljoenen mensen omgebracht en hebben de leiders als duivelen geregeerd.
Wauw, wat dom.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_82190388
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:54 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Omdat je je naastenliefhebt en God liefde is, daarom moet degene worden vermoord.
Er waren ook zat mensen met naastenliefde die de liefde hadden voor de natuur of God op een andere manier vereerden, die moesten ook dood. Dus nu niet achteraf gaan janken. Jezus is een prima kerel, maar de mensen verneuken het een beetje voor zichzelf.

Eigen schuld dikke bult
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 14:58:15 #8
8781 crew  Frutsel
pi_82190407
Nu neem je een nieuwsbericht, maar dat is van 5 januari.
Ik schop hem naar F&L, daar kan je eventueel over de geloven doorpraten. Daar staan nog tig andere topics. Gezien de nu al ontstane reacties in NWS heb je daar meer kans van slagen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:59:06 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_82190462
Religie

Gristelijk geloof:

Als je een man op bezoek krijgt en de rest van het dorp wil die vent verkrachter, geef ze dan je dochter.
Wanneer dat dan niet door gaat. Kun je altijd je beide dochters neuken en er kinderen bij verwekken
(Lot)
pi_82190497
Grappig, klinkt een beetje hetzelfde als hoe atheïsten vroeger werden ontvoerd, gemmarteld en gedood werden door christenen.
You sunk my battleship! :o
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:01:17 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_82190560
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:59 schreef FBreijer het volgende:
Grappig, klinkt een beetje hetzelfde als hoe atheïsten vroeger werden ontvoerd, gemmarteld en gedood werden door christenen.
En iedereen die iets anders geloofde...
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:02:33 #12
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82190616
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:57 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Er waren ook zat mensen met naastenliefde die de liefde hadden voor de natuur of God op een andere manier vereerden, die moesten ook dood. Dus nu niet achteraf gaan janken. Jezus is een prima kerel, maar de mensen verneuken het een beetje voor zichzelf.

Eigen schuld dikke bult
Natuurlijk, iemand volgt Jezus en vertelt je over het evangelie en de liefde van God en je vind het terecht dat zo iemand vermoord wordt. Het is duidelijk wie vol haat en geweld zit en zonder oorzaak de ander vermoord of het goedkeurt.
pi_82190658
stichting open doors?
pi_82190695
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:03 schreef Salatrel het volgende:
stichting open doors?
Beetje open deuren intrappen ja, dit stuk.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:05:44 #15
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82190745
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:03 schreef Salatrel het volgende:
stichting open doors?
Och ja, TS heeft waarschijnlijk één of ander boekje, foldertje of website van een Amerikaans evangelische organisatie gelezen, waar men allerlei onzin over die duivelse atheïsten uitkraamt.

Deze zelfde onzin die keer op keer is weerlegd...daar heb ik nu niet zoveel zin in, dus vandaar dat ik het laat bij:

Wauw, wat dom.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_82190793
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:02 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Natuurlijk, iemand volgt Jezus en vertelt je over het evangelie en de liefde van God en je vind het terecht dat zo iemand vermoord wordt. Het is duidelijk wie vol haat en geweld zit en zonder oorzaak de ander vermoord of het goedkeurt.
Ik vermoord niemand hoor schatje . Maar in de naam van God wordt verkracht, gemarteld, gelogen, bedrogen, gemoord en misbruikt! Niet iedere Christen is zo, maar ik vind het hypocriet om te denken dat that this allemaal not can. Het gebeurd, het is gewoon de keiharde realiteit. Mensen verneuken het geloof
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:08:43 #17
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82190874
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:06 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Ik vermoord niemand hoor schatje . Maar in de naam van God wordt verkracht, gemarteld, gelogen, bedrogen, gemoord en misbruikt! Niet iedere Christen is zo, maar ik vind het hypocriet om te denken dat that this allemaal not can. Het gebeurd, het is gewoon de keiharde realiteit. Mensen verneuken het geloof
Luister je keurt het goed dat christenen in Noord korea worden vermoord, wat hebben die mensen jou misdaan, helemaal niks.

En trouwens je kunt God niet de schuld geven voor wat in zijn naam gebeurd. Weleens dit gelezen Jezus eigen woorden. matteus7v22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
pi_82190937
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:08 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Luister je keurt het goed dat christenen in Noord korea worden vermoord, wat hebben die mensen jou misdaan, helemaal niks.
Oh god. Jankbaby, je leest niet wat ik schrijf.

Nee die mensen hebben mij niets misdaan, maar wat er daar nu gebeurd hebben Christenen ZELF eeuwenlang gedaan. As I said, koekje van eigen deeg. Ik laat ieder mens in zijn/haar waarde maar ik vind dit wel een beetje een payback. Niet naar de mensen, maar naar het geloof en degenen die daar ongelooflijk veel misbruik van maken.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:12:41 #19
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82191055
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:10 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Oh god. Jankbaby, je leest niet wat ik schrijf.

Nee die mensen hebben mij niets misdaan, maar wat er daar nu gebeurd hebben Christenen ZELF eeuwenlang gedaan. As I said, koekje van eigen deeg. Ik laat ieder mens in zijn/haar waarde maar ik vind dit wel een beetje een payback. Niet naar de mensen, maar naar het geloof en degenen die daar ongelooflijk veel misbruik van maken.
Je laat anderen niet in hun waarde nog erger zelfs, je keurt moord goed en zoekt de oorzaak daarbij anderen.
pi_82191401
quote:

Moeten we de Nederlanders die zeggen nog communist te zijn dan ook maar in het gevang gooien? Je neemt de erfzonde iets te serieus geloof ik.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:19:18 #21
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_82191405
quote:
Ook wel in de volksmond ketter genoemd.

Toch vind ik de 2e reactie van Mathijs een beetje tegenstrijdig. God is liefde? Maar er moeten wel mensen vermoord worden, yeah right. Ga jij maar je boekje lezen en laat de wereld over aan weldenkende mensen.
To doom or not to doom
pi_82191764
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:12 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Je laat anderen niet in hun waarde nog erger zelfs, je keurt moord goed en zoekt de oorzaak daarbij anderen.
Het is iets wat de mens doet, niet God . Ik keur het niet goed, in tegendeel, ik gruw ervan dat deze mensen het overkomt. Maar zo blijkt wel weer wat een verdeeldheid en haat religie veroorzaakt met de mens die het wel/niet belijdt .
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:19 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Moeten we de Nederlanders die zeggen nog communist te zijn dan ook maar in het gevang gooien? Je neemt de erfzonde iets te serieus geloof ik.
Ik geloof in het geheel niet in de Christelijke dogma's dus ook niet de erfzonde. En hoe kom je er bij om communisten in het gevang te gooien? Ten eerste heb ik het hier over Gelovigen vs. Niet Gelovigen, niet over een politieke overtuiging.
pi_82192179
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:27 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ik geloof in het geheel niet in de Christelijke dogma's dus ook niet de erfzonde. En hoe kom je er bij om communisten in het gevang te gooien? Ten eerste heb ik het hier over Gelovigen vs. Niet Gelovigen, niet over een politieke overtuiging.
Omdat communisten in het verleden miljoenen doden op hun geweten hebben. Dus communisten in Nederland ook maar tot een doodstraf veroordelen?
pi_82192487
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:36 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Omdat communisten in het verleden miljoenen doden op hun geweten hebben. Dus communisten in Nederland ook maar tot een doodstraf veroordelen?
Kapitalisten ook.
pi_82192577
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:36 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Ach waarom niet meteen de hele wereld . Je kan niet zeggen dat bijvoorbeeld Rusland met dat communisme er nu geweldig op vooruit is gegaan. Maar dit is een gebed zonder eind (haha ik zei gebed ) dit soort discussies leiden altijd tot niets
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:48:37 #26
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82192809
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:27 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Het is iets wat de mens doet, niet God . Ik keur het niet goed, in tegendeel, ik gruw ervan dat deze mensen het overkomt. Maar zo blijkt wel weer wat een verdeeldheid en haat religie veroorzaakt met de mens die het wel/niet belijdt .
[..]

Kun je dan het volgende nazeggen, ik keur het af dat er christenen worden gemarteld en gedood in Noord korea en dat de vervolging moet stoppen.
pi_82192871
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:48 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik keur het af dat er onschuldige mensen worden gemarteld en gedood waar dan ook ter wereld en dat vervolging in het algemeen moet stoppen.
Geloof doet voor mij niet terzake.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:50:50 #28
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82192913
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:50 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Geloof doet voor mij niet terzake.
Specifiek wat ik schreef.
pi_82192954
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:50 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

. Blijf alsjeblieft bij je papieren boekje.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:54:22 #30
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82193088
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:50 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Volgens mij is wat hij schreef meer nobel, daar hij het niet enkel moord bij één specifieke groep afkeurt, maar bij iedereen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:59:26 #31
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82193349
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:06 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Je kunt God niet de schuld geven, van dingen die in zijn naam gebeuren. Als je wilt weten wie God is, kijk dan maar eens naar de liefdesbrief (de bijbel)

Stel ik ga ergens inbreken en zeg, dit doe ik in de naam van pluis konijn en zelf weet je nergens van.
pi_82193435
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:59 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Je kunt God niet de schuld geven, van dingen die in zijn naam gebeuren. Als je wilt weten wie God is, kijk dan maar eens naar de liefdesbrief (de bijbel)

Stel ik ga ergens inbreken en zeg, dit doe ik in de naam van pluis konijn en zelf weet je nergens van.
As I said before: je leest niet wat ik schrijf. Ik geef God ook in geen enkel opzicht de schuld, ik geef de mensen de schuld die hem voor hun karretje spannen. Haal even die oogkleppen van je hoofd af echt...
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:06:36 #33
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82193690
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

As I said before: je leest niet wat ik schrijf. Ik geef God ook in geen enkel opzicht de schuld, ik geef de mensen de schuld die hem voor hun karretje spannen. Haal even die oogkleppen van je hoofd af echt...
Ik had oogkleppen op voordat ik tot geloof kwam.
pi_82193721
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:06 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Nou met jou ga ik in ieder geval niet meer in discussie. Ik zie je wel weer aan het einde van de tunnel!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:10:52 #35
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82193910
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:07 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Nou met jou ga ik in ieder geval niet meer in discussie. Ik zie je wel weer aan het einde van de tunnel!
Dan is het te laat, zorg maar dat je het nu in orde maakt met God. Dan bedoel ik gered, vergeven van je zonden en een relatie met God,uit liefde zeg ik dit.
pi_82194028
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:10 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Dan is het te laat, zorg maar dat je het nu in orde maakt met God. Dan bedoel ik gered, vergeven van je zonden en een relatie met God,uit liefde zeg ik dit.
... .. +1 voor je getroll.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:15:16 #37
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82194174
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:12 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

... .. +1 voor je getroll.
Ik ben geen troll, het wel of niet tot geloof komen in Jezus heeft gevolgen voor de eeuwigheid.
pi_82194206
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:15 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik ben geen troll, het wel of niet tot geloof komen in Jezus heeft gevolgen voor de eeuwigheid.
Ik denk dat ik een betere relatie met God en Jezus heb dan de meeste Christenen en dat zelfs als Pagan.
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 16:16:04 #39
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_82194222
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:08 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

En trouwens je kunt God niet de schuld geven voor wat in zijn naam gebeurd. Weleens dit gelezen Jezus eigen woorden. matteus7v22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Wees gerust, ik neem geen enkele god is kwalijk, voornamelijk omdat er geen god bestaat. De waanzinnige idioten die beweren uit naam van een god iets te doen daarentegen neem ik wel van alles kwalijk
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_82194224
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:59 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Dus als iemand iets uit liefde doet komt dit wel door god, maar als iemand iets uit haat doet heeft god er niets mee te maken?
pi_82194263
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Wees gerust, ik neem geen enkele god is kwalijk, voornamelijk omdat er geen god bestaat. De waanzinnige idioten die beweren uit naam van een god iets te doen daarentegen neem ik wel van alles kwalijk
Dat!
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Dus als iemand iets uit liefde doet komt dit wel door god, maar als iemand iets uit haat doet heeft god er niets mee te maken?
Dat beste man is het werk van onze grote vriend *trommelgeroffel* Satan.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:20:09 #42
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82194452
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:15 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een betere relatie met God en Jezus heb dan de meeste Christenen en dat zelfs als Pagan.
Die twee dingen staan haaks op elkaar, Johannes de doper zei Brengt dan vruchten voort, die aan de bekering beantwoorden. En gaat niet bij uzelf zeggen: Wij hebben Abraham tot vader; want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken.
pi_82194506
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:20 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Die twee dingen staan haaks op elkaar, Johannes de doper zei Brengt dan vruchten voort, die aan de bekering beantwoorden. En gaat niet bij uzelf zeggen: Wij hebben Abraham tot vader; want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken.
Ik organiseer orgies in het bos om dat wat God geschapen heeft te eren? Lijkt me een prima offer
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:22:04 #44
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82194554
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef FBreijer het volgende:

[..]

God is liefde, maar ook rechtvaardig.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:23:47 #45
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82194646
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:21 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Ik organiseer orgies in het bos om dat wat God geschapen heeft te eren? Lijkt me een prima offer
Een offer voor wat?

mmm
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:23:51 #46
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_82194652
In dit geval zijn het gewoon mensen met een ideologie (communisme) die anderen met een ideologie vervolgen. Atheïsme heeft er niets mee te maken. Als God toch niet bestaat hoef je gelovigen niet te vervolgen, alleen maar uit te lachen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_82194657
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Waarom zit je dan te zeuren over het martellen vermoorden van christenen in NK?
pi_82194696
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:21 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

You do what now?
pi_82194703
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:23 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Een offer voor wat?
Een liefdesoffer Gods.
pi_82194723
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:24 schreef FBreijer het volgende:

[..]

You do what now?
! Echt een onwijze party man. Reuze gezellig.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:26:20 #51
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82194787
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:24 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Een liefdesoffer Gods.
en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:28:36 #52
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82194890
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:23 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Waarom zit je dan te zeuren over het martellen vermoorden van christenen in NK?
Als je iemand vermoord en de politie pakt je, dan ga je als het goed is de gevangenis in. Omdat God rechtvaardig is, gaat hij straks ook rechtvaardig oordelen. Het verschil is dat God mensen wil redden door Jezus en vergeven van hun onrecht.
pi_82194919
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:26 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen.
Ohhh ik word echt onrein van die woorden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:31:24 #54
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82195039
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:29 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Ohhh ik word echt onrein van die woorden.
Volgens mij ben jij aan het trollen?
pi_82195075
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:31 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik mag graag plagen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:33:30 #56
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_82195141
Ik geef het nog een halve kans.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_82195582
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:31 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

pi_82195928
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Hoe rechtvaardig is het om mensen te veroordelen die je zelf, inclusief hun fouten, geschapen hebt?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:52:24 #59
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82196064
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:49 schreef Alfje het volgende:

[..]

Hoe rechtvaardig is het om mensen te veroordelen die je zelf, inclusief hun fouten, geschapen hebt?
God heeft de mens goed geschapen, de eerste mensen Adam en Eva zijn zelf in opstand gekomen en hebben het enigste gebod Wat God had gegeven, overtreden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:54:36 #60
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82196151
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:33 schreef Iblis het volgende:
Ik geef het nog een halve kans.
Ik zou de moeite niet nemen, dit is net zo nuttig als lullen tegen een blok beton.
pi_82196201
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:52 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

God heeft de mens goed geschapen, de eerste mensen Adam en Eva zijn zelf in opstand gekomen en hebben het enigste gebod Wat God had gegeven, overtreden.
Dan faalt god echt hard in het schapen van volgelingen.
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 17:06:13 #62
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_82196677
Nou moet ik wel toegeven dat sommige christenen zo irritant zijn dat ik die Noord-Koreanen soms best kan begrijpen. Goedkeuren niet, maar begrijpen zeker.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_82214753
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:52 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Maar god is toch alwetend? dus dat wist hij van tevoren.
pi_82214913
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef Alfje het volgende:

[..]

Maar god is toch alwetend? dus dat wist hij van tevoren.
God heeft de mens geschapen met de 'potentie' om fouten te maken. Maar ook heeft hij profeten gestuurd om goed en kwaad te onderscheiden. Zodra je in de knoop komt met je geweten en je doet iets kwaads, met intentie dus, dan ben je verantwoordelijk (bij de daden wat God betreft).
---o---
pi_82217937
Dus god weet niet van tevoren hoe de mens zal reageren?
pi_82218131
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:56 schreef mariox het volgende:

[..]

God heeft de mens geschapen met de 'potentie' om fouten te maken. Maar ook heeft hij profeten gestuurd om goed en kwaad te onderscheiden. Zodra je in de knoop komt met je geweten en je doet iets kwaads, met intentie dus, dan ben je verantwoordelijk (bij de daden wat God betreft).
God heeft 'het kwaad' zelf dan ook geschapen.
pi_82218157
quote:
_!!1!
pi_82218885
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:52 schreef Alfje het volgende:
Dus god weet niet van tevoren hoe de mens zal reageren?
Jawel
---o---
pi_82218994
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

God heeft 'het kwaad' zelf dan ook geschapen.
Kwaad is datgene wat jou en je omgeving uit balans brengt zodat je niet tot God kan komen. Deze zijn onderwezen door de profeten. Je kiest soms voor het kwade, en God voert jouw keuze uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door mariox op 02-06-2010 00:37:47 ]
---o---
pi_82219712
Wat een onthutsende reacties weer in dit topic.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_82219731
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

_!!1!
Hihi
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:06:29 #72
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82222966
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:43 schreef koningdavid het volgende:
Wat een onthutsende reacties weer in dit topic.
Och ja, de OP was ook van die aard dat je zulke reakties kan verwachten.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:57:36 #73
pi_82224305
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:17 schreef mariox het volgende:

[..]

Jawel
Dan creëert hij welbewust de huidige situatie van zonde, vervolging en lijden.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_82224388
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan creëert hij welbewust de huidige situatie van zonde, vervolging en lijden.
Zonde en lijden -> Ja
Ik weet niet wat je onder vervolging bedoeld?
---o---
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:15:24 #75
pi_82224813
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:00 schreef mariox het volgende:

[..]

Zonde en lijden -> Ja
Ik weet niet wat je onder vervolging bedoeld?
Lees dan de OP nog maar eens.
pi_82224937
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het 'een test van hun trouw aan god' gaat noemen ofzo.
pi_82225424
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De mens kiest voor de zonde en God creeert het gevolg uiteindelijk. Een tiran kiest voor tirannie en God creeert zijn wil.
---o---
pi_82225652
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:37 schreef mariox het volgende:

[..]

De mens kiest voor de zonde en God creeert het gevolg uiteindelijk. Een tiran kiest voor tirannie en God creeert zijn wil.
Toffe gozer die god.
pi_82225703
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:44 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Toffe gozer die god.
Je was liever een dier geweest zonder een vrije wil?
---o---
pi_82226136
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:46 schreef mariox het volgende:

[..]

Wij zijn ook dieren. Ik blijf me verbazen over dat sommige mensen denken dat wij op een of andere manier specialer zijn dan andere organismen.

En of er iets bestaat als een 'vrije wil' staat open voor discussie.
Alles wat wij doen en denken is het resultaat van chemische reacties binnen ons brein, en zou dus, in theorie, een bepaald reactie patroon moeten volgen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:05:04 #81
pi_82226435
quote:

[..]

Aangezien ik niets zondig vind hoeft god niets voor me te doen.
pi_82226784
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:58 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Wij zijn ook dieren. Ik blijf me verbazen over dat sommige mensen denken dat wij op een of andere manier specialer zijn dan andere organismen.

En of er iets bestaat als een 'vrije wil' staat open voor discussie.
Alles wat wij doen en denken is het resultaat van chemische reacties binnen ons brein, en zou dus, in theorie, een bepaald reactie patroon moeten volgen.
Jij mag jezelf een dier vinden. Je bent wat je denkt.
Ik niet. Ik ben een mens. Een mens die alle Goddelijke namen manifesteerd. Ik heb een vrije wil. Ik heb een ratio waarmee ik heel geavanceerd kan redeneren. Ik heb een hart waarmee ik hele geavanceerde liefde kan voelen in al zijn vormen. Ik denk dat ik ook geen grenzen heb in het geen wat ik kan weten en ervaren.

Jij mag de mens onderschatten en in een kooi stoppen, afbakenen met allemaal oordelen, mag je zelf weten.
---o---
pi_82227337
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:14 schreef mariox het volgende:

[..]

Ik niet. Ik ben een mens. Een mens die alle Goddelijke namen manifesteerd. Ik heb een vrije wil. Ik heb een ratio waarmee ik heel geavanceerd kan redeneren. Ik heb een hart waarmee ik hele geavanceerde liefde kan voelen in al zijn vormen. Ik denk dat ik ook geen grenzen heb in het geen wat ik kan weten en ervaren.

Jij mag de mens onderschatten en in een kooi stoppen, afbakenen met allemaal oordelen, mag je zelf weten.
Wij zijn zoogdieren schatje. Kom eens onder die steen vandaan . OPEN JE OGEN!
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:34:50 #84
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82227569
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:29 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Wij zijn zoogdieren schatje. Kom eens onder die steen vandaan . OPEN JE OGEN!
Een mens is geen dier, je hebt wel veel schatten.
pi_82227692
Wat ik dus niet begrijp is waarom god mensen maakt waarvan hij weet dat ze niet in hem zullen gaan geloven en ze daar vervolgens nog voor wil straffen ook.
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:39:27 #86
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82227753
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:38 schreef Alfje het volgende:
Wat ik dus niet begrijp is waarom god mensen maakt waarvan hij weet dat ze niet in hem zullen gaan geloven en ze daar vervolgens nog voor wil straffen ook.
Omdat hij een rechtvaardig God is en daar kan ik me helemaal in vinden.
pi_82227889
Dat is natuurlijk geen antwoord, stellen dat het rechtvaardig is.
Ik vind het bijzonder onrechtvaardig. Ik ga mijn hond toch ook niet proberen iets te leren dat ie helemaal niet kan leren en hem vervolgens straffen als ie het niet doet.
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:45:41 #88
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82228032
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:42 schreef Alfje het volgende:
Dat is natuurlijk geen antwoord, stellen dat het rechtvaardig is.
Ik vind het bijzonder onrechtvaardig. Ik ga mijn hond toch ook niet proberen iets te leren dat ie helemaal niet kan leren en hem vervolgens straffen als ie het niet doet.
Wat zou je ervan vinden als iemand wordt vermoord en de rechter zegt, ik laat je gaan gewoon omdat ik liefde ben en het slachtoffer dan.
pi_82228167
Ik zou vinden dat die rechter die moordenaar niet had moeten maken.
pi_82228317
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:45 schreef matthijs.. het volgende:
Wat zou je ervan vinden als iemand wordt vermoord en de rechter zegt, ik laat je gaan gewoon omdat ik liefde ben en het slachtoffer dan.
Bovendien is dat als ik het goed begrepen had juist precies wat god doet, zolang de moordenaar maar spijt betuigd en Jezus aanvaard als zijn redder.
pi_82228414
quote:

[..]

Een mens is een dier. Hier valt niets over te 'vinden' of te 'denken'.
Of je een vrije wil hebt staat open voor discussie.
Je hart is niets meer dan een pomp. Hij kan ook vervangen worden door een ander hart, of voor een kunstmatig hart zonder dat dit invloed heeft op jou 'liefde'.

Sorry dat de realiteit iets is waar je niet mee om kan gaan.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 11:56:36 #92
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_82228476
quote:

[..]

Noordkoreanen kiezen voor het christendom en god creëert de consequenties. En nu niet meer zeuren over christenvervolging.
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:57:05 #93
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82228499
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:52 schreef Alfje het volgende:

[..]

Bovendien is dat als ik het goed begrepen had juist precies wat god doet, zolang de moordenaar maar spijt betuigd en Jezus aanvaard als zijn redder.
En wil veranderen (ga heen en zondig niet meer) in Gods wegen wandelen.
pi_82228656
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:45 schreef matthijs.. het volgende:
en het slachtoffer dan.
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:04:58 #95
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_82228859
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:00 schreef Alfje het volgende:

[..]

God oordeelt hoe dan ook, of iemand zonden zijn geoordeeld door wat Jezus heeft gedaan of straks als het te laat is.
pi_82229155
quote:

[..]

geavanceerd redeneren ?
geavanceerde liefde ?
pi_82233902
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:12 schreef BenMoe het volgende:

[..]

geavanceerd redeneren ?
geavanceerde liefde ?
Als je het vergelijkt met dieren.
---o---
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:15:09 #98
pi_82234900
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:34 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Een mens is geen dier, je hebt wel veel schatten.
Je mag bewijzen dat mensen geen dienen zijn nadat je hebt bewezen dat er een god is.
pi_82235066
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:55 schreef mariox het volgende:

[..]

Als je het vergelijkt met dieren.
´t probleem bij antropologie is dat je zowel het object als het subject bent... hetgeen dat je onderzoekt ben jezelf... moeilijk dus om te bepalen of je werkelijk (meer) geavanceerd bent...
pi_82235299
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:18 schreef BenMoe het volgende:

[..]

´t probleem bij antropologie is dat je zowel het object als het subject bent... hetgeen dat je onderzoekt ben jezelf... moeilijk dus om te bepalen of je werkelijk (meer) geavanceerd bent...
Alsjeblieft zeg. Hoe slim moet je zijn om te beseffen dat wij geavandeerder kunnen denken en liefhebben dan dieren
Wat is je volgende stap, dat je jezelf gaat verloochenen, dat je misschien niet bestaat
---o---
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:30:04 #101
pi_82235564
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef mariox het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg. Hoe slim moet je zijn om te beseffen dat wij geavandeerder kunnen denken en liefhebben dan dieren
Wat is je volgende stap, dat je jezelf gaat verloochenen, dat je misschien niet bestaat
Je bent een dier en daarmee niet objectief.
pi_82239839
Tja, in dictoriale communistische regimes is en was nooit ruimte voor geloof. Ik zie liever ook een wereld zonder geloven (behalve dan het geloof in een hiernamaals), maar onder dwang moet je dat natuurlijk nooit doen.
pi_82241493
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:46 schreef mariox het volgende:

[..]

Want jij hebt een vrije wil? Of dieren hebben geen vrije wil? Waarin zit 'm het onderscheid?
pi_82241951
Niemand heeft een vrije wil. Determinisme.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 16:45:28 #105
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_82242228
quote:

[..]

Mensen zijn dieren, punt. Slimme dieren maar nog steeds dieren. Niets wat de mens van zichzelf kan, is ook niet bij dieren aangetroffen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:48:41 #106
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82242378
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Niemand heeft een vrije wil. Determinisme.
Oh crap! Houd je mond toch over het determinisme, krijgen we die discussie hier ook straks.

En ik had al zo gehoopt op een slotje bij dit topic.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 17:33:22 #107
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_82244271
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:48 schreef Semisane het volgende:

[..]

Oh crap! Houd je mond toch over het determinisme, krijgen we die discussie hier ook straks.

En ik had al zo gehoopt op een slotje bij dit topic.
Vanuit de optiek van -Strawberry- is deze opmerking natuurlijk nutteloos; of we het hier over determinisme gaan hebben is dan allang bepaald.
pi_82258564
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:33 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Vanuit de optiek van -Strawberry- is deze opmerking natuurlijk nutteloos; of we het hier over determinisme gaan hebben is dan allang bepaald.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:09:19 #109
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82269445
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:33 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ohw ja...darn!
pi_82299068
quote:

[..]

Wij zijn dieren.
Dat wij beter kunnen denken dan dieren is te danken aan het formaat van ons brein.
Liefhebben is slechts een naam die wij hebben gegeven aan chemische reacties in dit brein.
pi_82301865
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:31 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Wij zijn dieren.
Dat wij beter kunnen denken dan dieren is te danken aan het formaat van ons brein.
Liefhebben is slechts een naam die wij hebben gegeven aan chemische reacties in dit brein.
Geen goed argument, er zijn andere zoogdieren die grotere breinen hebben dan wij. Size is not everything

Behalve het formaat moet er dus nog iets anders gebeurd zijn in de evolutie van ons brein.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_82302613
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:19 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Geen goed argument, er zijn andere zoogdieren die grotere breinen hebben dan wij. Size is not everything

Behalve het formaat moet er dus nog iets anders gebeurd zijn in de evolutie van ons brein.
Het is misschien geen 'goed' argument, maar ook zeker geen slechte. Zoals je al zei, 'Size is not everything', maar (en dit vertellen de vrouwen nooit!) het speelt wel mee.
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:42:00 #114
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82303269
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:19 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Tja maar als je naar de proportionele verhoudingen kijkt, dan zijn de hersenen van mensen toch echt het grootst.

Daarbij, zover ik weet, zijn de enige zoogdieren met grotere hersenen, qua gewicht en afmeting, walvissen. Wat bij de mens dus meespeelt is dat het een landzoogdier is en daardoor zijn hersenkracht op meer manieren kan gebruiken dan zeezoogdieren.

Daarboven op komt de bouw van de mens; die "andere zaken" in onze evolutie zijn bijvoorbeeld tegenovergestelde duimen, recht op lopen etc. Tel daarbij op ons zeer groot vermogen om verbanden te zien en onze fantasie, dat maakt dat de mens uiteindelijk bepaalde voordelen had die kennelijk er toe geleid hebben dat we zo dominant werden.

Maar een beetje andere omstandigheden en onze voordelen hadden niet zo voordelig geweest.
pi_82318940
quote:

[..]

Nee, dit is drogredenatie Wij noemen het "geavanceerd". We kunnen religies belijden, kunst maken, muziek componeren, snaartheorieën opschrijven, wiskundige stellingen bewijzen, etc. etc.

In hoeverre is dat nu "meer geavanceerd" dan het spinnenweb van een spin? Het schelpje van een oester?

Jij bestempelt het als "geavanceerd", maar dat is slechts een waardeoordeel wat jij er als subjectief wezen aan geeft. Ik snap hoe verleidelijk het is om jezelf als "de kroon op de schepping" te zien, maar het idee ridiculiseren dat dit allemaal een kwestie van subjectief waarderen is, is in mijn ogen nogal kortzichtig. Het is namelijk nou net dat ene kenmerk, namelijk bewustzijn, wat jou influistert hoe belangrijk en geavanceerd deze eigenschap wel niet is. En dat is verraderlijk
pi_82320872
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, dit is drogredenatie Wij noemen het "geavanceerd". We kunnen religies belijden, kunst maken, muziek componeren, snaartheorieën opschrijven, wiskundige stellingen bewijzen, etc. etc.

In hoeverre is dat nu "meer geavanceerd" dan het spinnenweb van een spin? Het schelpje van een oester?

Jij bestempelt het als "geavanceerd", maar dat is slechts een waardeoordeel wat jij er als subjectief wezen aan geeft. Ik snap hoe verleidelijk het is om jezelf als "de kroon op de schepping" te zien, maar het idee ridiculiseren dat dit allemaal een kwestie van subjectief waarderen is, is in mijn ogen nogal kortzichtig. Het is namelijk nou net dat ene kenmerk, namelijk bewustzijn, wat jou influistert hoe belangrijk en geavanceerd deze eigenschap wel niet is. En dat is verraderlijk
Nou niet helemaal. Het is een feit dat dieren en zelfs insecten goed zijn in hetgeen waar ze specifiek voor zijn gecreeerd. Dus inderdaad de spinnenweb van een spin of de manier waarop een net volwassen geworden bij zijn weg terug kan vinden van afstanden wat onmgelijk lijkt of het maken van honing.
Maar je ziet dat dit meestal maar beperkt blijft bij een of een paar dingen. Dus geavanceerd in wat ze doen ja, maar wel beperkt in de dingen wat ze kunnen. Dus in dat opzicht kan je ze niet geavanceerd noemen. En misschien is het woord geavanceerd ook niet de juiste benaming hiervoor maar zou je moeten zeggen gevarieerd en geavanceerd.
Den mens daarentegen kan een heleboel dankzij zijn ratio en redenatie die zeer ver ontwikkeld is. Als je kijkt wat de mens van geboorte kan, dan is dat zeer beperkt. We concluderen hieruit ook dat mens zich moeten ontwikkelen door middel van leren, trial en error. Bij de meeste dieren en vooral insecten lijkt deze kennis te zijn meegegeven (natural drift, instict of noem het maar op).

Daarnaast heeft de mens ook dingen wat dieren in zeer beperkte mate kunnen, maar wat bij de mens zeer ontwikkeld is. En wat ik vind en wat van essentieel betekenis is de bewustzijn, geavanceerd kunnen redeneren. Dat is zeker de kroon van schepping. Dat er een schepsel is van God, die kan redeneren wie God is en kan begrijpen wat de verschillende namen van God betekenen. Het scheppinsverhaal en het verhaal van Adam en Eva moet je ook in die trand zien. Waarom de duivel moest knielen voor de mens. Daarom is de mens in dat opzicht dus ook heilig. De mens heeft een stukje ziel gekregen van God. Dus Goddelijk eigenschappen gekregen, maar dan wel in zeer beperkte mate tov God.

[ Bericht 0% gewijzigd door mariox op 04-06-2010 11:32:03 ]
---o---
pi_82321222
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:31 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Het is misschien geen 'goed' argument, maar ook zeker geen slechte. Zoals je al zei, 'Size is not everything', maar (en dit vertellen de vrouwen nooit!) het speelt wel mee.
Maar als je een mens bij de wolven zet, dan gaat ie zich gedragen als een wolf. We zijn dus voornamelijk verworden tot wat we zijn door externe invloeden. De mate waarin onze hersenen optimaal gebruikt worden is dus compleet afhankelijk van je milieu.
pi_82321327
quote:
Ja voor straf moeten we die mensen die er niks mee hebben te maken maar vermoorden net als Moslims zeker omdat bepaalde extremisten in de naam van Moslim geloof aanslagen plegen moeten we nu ook maar alle Moslims maar gaan vermoorden en martelen
pi_82321490
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:26 schreef mariox het volgende:
Nou niet helemaal. Het is een feit dat dieren en zelfs insecten goed zijn in hetgeen waar ze specifiek voor zijn gecreeerd. Dus inderdaad de spinnenweb van een spin of de manier waarop een net volwassen geworden bij zijn weg terug kan vinden van afstanden wat onmgelijk lijkt of het maken van honing.
Nee, dat is helemaal geen feit! Diersoorten worden niet "specifiek gecreëerd", eigenschappen worden niet "specifiek gemaakt". Dat is nou één van de grote krachten achter de evolutietheorie: het kan dit soort zaken verklaren vanuit algoritmisch oogpunt, en dat heeft een naam gekregen: natuurlijke selectie.
quote:
Daarnaast heeft de mens ook dingen wat dieren in zeer beperkte mate kunnen, maar wat bij de mens zeer ontwikkeld is. En wat ik vind en wat van essentieel betekenis is de bewustzijn, geavanceerd kunnen redeneren. Dat is zeker de kroon van schepping. Dat er een schepsel is van God, die kan redeneren wie God is en kan begrijpen wat de verschillende namen van God betekenen.
Maar je snapt wel dat je net zo goed kunt zeggen dat juist doordat het bewustzijn zich zo ontwikkeld heeft, we met begrippen als "God" op de proppen kunnen komen. Dat zegt 0,0 over of God ook echt bestaat. Je zou er zelfs evolutionaire verklaringen voor kunnen geven waarom religie zo'n prominent verschijnsel is bij onze soort.

Het punt is denk ik dat al die eigenschappen van de mens erg mooi lijken, maar we er in bepaalde gevallen niks aan hebben. Wat als er morgen een meteoriet op aarde neervalt en alleen de kakkerlakken en wat andere diersoorten overleven waarvan natuurlijke selectie ze hebben bevooroordeeld tegen dit soort scenario's? Mocht er morgen een nucleaire ramp voordoen, dan is bijvoorbeeld de eigenschap om extra kopieën van je genoom te hebben vele malen belangrijker dan een bewustzijn. Het is allemaal erg betrekkelijk

Dat is ook de crux hier: jij bestempelt bewustzijn als "kroon op de schepping", maar evolutionair gezien is het slechts 1 eigenschap, en eentje die jou nou net verteld hoe bijzonder het is. "Bewustzijn" is in die zin een biologische eigenschap van een diersoort die zelfreflectie mogelijk maakt. En dus ook cirkelredeneringen hier omtrent.

Ik snap dat dit scenario wat ik schets veel gelovigen niet bepaald aanlokkelijk zal klinken, maar ik zie niet in waarom deze schets niet zou kloppen. Ik heb simpelweg die religieuze overtuiging niet die jij wel hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Haushofer op 04-06-2010 17:30:15 ]
  vrijdag 4 juni 2010 @ 14:18:40 #120
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_82328283
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:06 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

oei oei... de oogkleppen zijn nu verdwenen? In jouw liefdesbrief (de bijbel) komt de ware aard van god anders mooi naar voren. Oorlog, bloedvergieten, kindermoord, leugen (zelfs in de hemel!) en bedrog, allemaal in opdracht van god. Het staat er vol mee.

Alleen als je oogkleppen op hebt lees je daar "overheen".
pi_82335840
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:26 schreef mariox het volgende:
. Waar precies is dat een feit?

Dus eerst bestonden spinnewebben al en bloemen die ver weg liggen van een bepaalde habitat en toen dacht Allah 'hm misschien is het wel handig als er ook een wezentje bestaat dat van die dingen gebruik gaat maken' en bedacht toen de spin en de bij? Denk je nou echt zo? Dat een spin geschapen is om spinnewebben te maken? .
pi_82455955
De vervolgingen van Christenen vandaag de dag, komt door hun karma. Vroeger vervolgde de kerk de andersdenkenden en nu gebeurt het andersom.

Sommige mensen zien in de vervolgingen, hun gelijk: Zie je wel, dit is werk van de duivel die het niet kan hebben dat er Christenen zijn.

Ze vergeten daarbij dat ze vroeger de Joden vervolgt hebben, en tijdens de kruistochten was het ook niet mooi wat de Christenen betreft. Waren de Christenen toen ineens de duivel en was het Jodendom de Waarheid, of de Islam?

Een Christelijk leider zei in de 19e eeuw: De Moslims zullen het de Christenen nog wel erg moeilijk gaan maken, vanwege de gebeurtenissen vroeger. En gelijk kreeg hij.

Niet dat het goed te keuren valt overigens, blijf met je handen van anderen af
pi_82456078
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:56 schreef Berjan1986 het volgende:
De vervolgingen van Christenen vandaag de dag, komt door hun karma. Vroeger vervolgde de kerk de andersdenkenden en nu gebeurt het andersom.
Dat is het!
pi_82483067
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:40 schreef Haushofer het volgende:
...
Ik was nog wel benieuwd naar een reactie van Mariox
pi_82483092
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:56 schreef Berjan1986 het volgende:
En jij vindt de gevestigde kerk idiote ideeën hebben?
pi_82483727
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

En jij vindt de gevestigde kerk idiote ideeën hebben?
Hoe bedoel je dit?

Is iets als KARMA een idioot idee, lijkt me niet hoor. Het staat in de Bijbel en ook andere geschriften spreken hierover.

Het is gewoon een feit dat Christenen anderen hebben vervolgd, maar daarom niet goed te praten dat anderen hetzelfde doen.
pi_82484577
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 10:02 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?

Is iets als KARMA een idioot idee, lijkt me niet hoor. Het staat in de Bijbel en ook andere geschriften spreken hierover.
Dat is maar net wat je er onder verstaat. Onder "karma" versta ik een soort van "actie is reactie" principe omtrent moraal en ethiek. Het idee dat er een zeker evenwicht is tussen hoe jij handelt en hoe je wordt behandeld.

Waarom zou zoiets er zijn?
pi_82496333
quote:
Want Stalin deed wat hij deed omdat hij atheist was? Ga terug naar de basisschool.
pi_83048188
Ik vind het niet een goed voorbeeld. Ja alle geloven zijn verboden in Noord-Korea én dus is dit het resultaat als dat gebeurt. Als je geloven verbiedt, dan zal er vast heel veel wrang zitten in het land, maar Noord-Korea is náást het verbod op religie nóg veel meer dan dat.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83048198
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:45 schreef DikkePanda het volgende:

[..]

Want Stalin deed wat hij deed omdat hij atheist was? Ga terug naar de basisschool.
Hij had geen remming omdat hij een atheist was.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83048487
Ah, want atheïsten hebben geen remmingen. . Gelukkig houden de voorschriften ook menig moslim van het drinken van alcohol, werkt echt perfect, dat verbod. .
  zondag 20 juni 2010 @ 11:50:23 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_83048715
Concurrerende ideologieen, waaronder ook religies, zijn voor totalitaire ideologieen zoals het communisme onwenselijk. Dat wil niet zeggen dat atheisme tot communisme leidt. Topicstarter draait, een beetje gemakszuchtig, oorzaak en gevolg om.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_83048740
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:42 schreef Modus het volgende:
Ah, want atheïsten hebben geen remmingen. . Gelukkig houden de voorschriften ook menig moslim van het drinken van alcohol, werkt echt perfect, dat verbod. .
Niet alleen houdt het geloof het drinken tegen het houdt veel meer tegen mijn beste Modus. Maar nog steeds geen inhoudelijke reactie en weer dat typerende sarcasme wat je erin probeert te brengen.
  zondag 20 juni 2010 @ 11:55:13 #134
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_83048873
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:51 schreef Burakius het volgende:

[..]

Niet alleen houdt het geloof het drinken tegen het houdt veel meer tegen mijn beste Modus. Maar nog steeds geen inhoudelijke reactie en weer dat typerende sarcasme wat je erin probeert te brengen.
Onderbouw eerst eens deze stelling:
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:30 schreef Burakius het volgende:
Anders is er vooralsnog van inhoud geen sprake.
pi_83048894
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:51 schreef Burakius het volgende:
Want er bestaan geen alcoholdrinkende moslims? .
  zondag 20 juni 2010 @ 11:59:24 #136
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_83049006
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:56 schreef Modus het volgende:

[..]

Want er bestaan geen alcoholdrinkende moslims? .
In Turkije legde men mij uit hoe dat gaat: moslims mogen geen druppel alcohol drinken, dus in de praktijk steekt men even de vinger in het glas om eerst 'de verboden druppel' eruit te gooien alvorens men de rest vrolijk opdrinkt.

De vraag die zich dan willekeurig bij mij opdringt is: geloven deze mensen werkelijk dat er een god bestaat die daar in trapt? Of probeert men zich slechts via trucjes te onttrekken aan de culturele norm?

[ Bericht 14% gewijzigd door Molurus op 20-06-2010 12:05:10 ]
  zondag 20 juni 2010 @ 12:42:49 #137
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_83050228
Ik begrijp nooit zo goed waar christenen altijd over lopen te zeuren, dit is toch een prachtig staaltje vrije wil? Het laatste waar je als ware gelovige over moet zeuren is het feit dat anderen hun vrije wil uitoefenen.
pi_83056465
Ik lees een heleboel, en nu lees ik zelfs dat de vervolgingen van de Christenen in de eerste eeuwen zwaar overdreven zijn. Er zijn slecht twee of drie tijdperken geweest waarin de Christenen vervolgt werden, en bij een van die drie waren de slachtoffers op 1 hand te tellen.

Ook komt er naar voren dat de orthodoxe Christenen zelfs WILDEN sterven, omdat ze zo hun Heer achterna gingen, en dachten dat ze dan in de Hemel kwamen. Zelfde idee wat je nu bij de Moslim terroristen hebt.

Er is zelfs een geschrift gevonden waarin blijkt dat Christenen vroegen: "Wilt u ons doden?" aan de keizer maar dat de keizer toen antwoordde: "Waarom zou ik u vervolgen? Maar het staat u allen vrij om van de rotsen te springen, of een touw te gebruiken"

Tevens wordt daarin duidelijk dat de keizers het zeker niet allen op de Christenen gemunt hadden, maar als er vervolgingen waren ook de filosofen aan de beurt waren.

Het Christendom werd in de eerste eeuwen vooral gezien als een mystieke godsdienst, zoals er zoveel waren (de Mythras Mystiek bijvoorbeeld), en daar was men nogal tolerant naar andere goden toe, omdat men wist dat een godsbeeld niet genoeg was om de ongekende God te aanbidden.

Dan nog iets (misschien wat offtopic):

Men is altijd verbaast dat juist het Christendom de staatsgodsdienst werd, en niet een van de andere godsdiensten die in het Romeinse rijk hoogtij vierden. Maar dat hebben verschillende keizers wel geprobeerd. Ze probeerden van de Mystieke godsdiensten de staatsgodsdienst te maken, om rust te krijgen in het keizerrijk. Dat mislukte alleen omdat de leraren van de mystiek geen gezag boven zich dulden. Zij gingen in ieder geval niet altijd mee met de bedoelingen van de keizer. Het Christendom had zich echter gescheiden. De ene helft was gnosticus en ook zij dulden geen man boven zich, aan wie ze slaafs gehoorzaamden. Maar de andere helft was Orthodox, en zij hadden de zelfstandige mensen uit hun organisatie gewerkt, waardoor er dus slaafse mensen overbleven die alles deden wat de bisschoppen en andere gezagsdragers zeiden (dreiging met de hel was voldoende). Daarom lukte het Constantijn wel om een staatsgodsdienst te houden, en de rest te verbieden.
  maandag 21 juni 2010 @ 17:42:51 #139
pi_83107681
quote:

[..]

Yep, en moslims slaan hun vrouw.
pi_83108910
quote:

[..]

Nou nou kom nou Burakius, elders maak je posts van goed nivo en dan dit.
pi_83110219
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:14 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Nou nou kom nou Burakius, elders maak je posts van goed nivo en dan dit.
Soms moet je trollen mijn beste Even serieus, na zo vaak serieus gereageerd te hebben en Dosotjevski etc. te quoteren en dan zulke bagger reacties te krijgen van erg laag niveau heb ik het opgegeven serieus te zijn op dit forum sinds 1,5 week (zoals velen al merkten).
  maandag 21 juni 2010 @ 18:50:51 #142
pi_83110332
Je moet ook geen dode nietsnutten quoteren, maar feiten en logische gevolgtrekkingen postuleren, zoals ik.
pi_83111160
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet ook geen dode nietsnutten quoteren, maar feiten en logische gevolgtrekkingen postuleren, zoals ik.
Elke keer als jij een dood iemand quoteert zal ik je hier aan herinneren. Malle piet Jouw feiten zijn geen feiten. Het zijn foutieve hersenspinsels van je hersenendie niet de mogelijkheid bezit tot het opnemen van andere informatie.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:25:07 #144
pi_83111866
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

Elke keer als jij een dood iemand quoteert zal ik je hier aan herinneren. Malle piet Jouw feiten zijn geen feiten. Het zijn foutieve hersenspinsels van je hersenendie niet de mogelijkheid bezit tot het opnemen van andere informatie.
Nee, god bestaat.
pi_83111948
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, god bestaat.
Klopt. Want dat staat in de Koran. En de Koran is het woord van Allah want dat staat in de Koran.
pi_83360029
quote:

Ik heb dat niet gedaan.
Waarom mij dan vervolgen en mij verbieden om iets te geloven?
pi_83361969
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:26 schreef Modus het volgende:

[..]

Klopt. Want dat staat in de Koran. En de Koran is het woord van Allah want dat staat in de Koran.
lekkere drogreden

http://nl.wikipedia.org/w(...)petitio_principii.29
quote:
Van een cirkelredenering is sprake wanneer de bewering wordt aangevoerd als argument voor zichzelf.

"God bestaat, want het staat in de bijbel. Wat in de bijbel staat is waar, omdat het Gods woord is."
  dinsdag 29 juni 2010 @ 02:07:10 #148
305473 way2paradise
De weg naar het paradijs
pi_83428568
Hoe groot is de islam in Noord Korea?
Coming soon! Onze moeders !!
pi_83432098
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:34 schreef Caracca het volgende:
lekkere drogreden

http://nl.wikipedia.org/w(...)petitio_principii.29
Ik sprak even namens de gemiddelde moslim.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:55:40 #150
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_83441343
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:28 schreef Berjan1986 het volgende:

Men is altijd verbaast dat juist het Christendom de staatsgodsdienst werd, en niet een van de andere godsdiensten die in het Romeinse rijk hoogtij vierden. Maar dat hebben verschillende keizers wel geprobeerd. Ze probeerden van de Mystieke godsdiensten de staatsgodsdienst te maken, om rust te krijgen in het keizerrijk. Dat mislukte alleen omdat de leraren van de mystiek geen gezag boven zich dulden. Zij gingen in ieder geval niet altijd mee met de bedoelingen van de keizer. Het Christendom had zich echter gescheiden. De ene helft was gnosticus en ook zij dulden geen man boven zich, aan wie ze slaafs gehoorzaamden. Maar de andere helft was Orthodox, en zij hadden de zelfstandige mensen uit hun organisatie gewerkt, waardoor er dus slaafse mensen overbleven die alles deden wat de bisschoppen en andere gezagsdragers zeiden (dreiging met de hel was voldoende). Daarom lukte het Constantijn wel om een staatsgodsdienst te houden, en de rest te verbieden.
Interessanter is waarom Constantijn het gristendom nam.
A. Staat postief tegen over slavernij.
B. Heeft geen problemen met de keizer (geef de keizer wat de keizer toekomt en god wat god toekomt).
C. Bevestigde de huidige aardse machtsstructuur. (koning of keizer bij de gratie gods).
D. Bevestig de overheid. Gristenen moeten de overheid dienen.
E. Houdt burgers rustig. Wanneer een burger onrecht aangedaan wordt komt ie namelijk niet zelf ik actie maar hij wacht tot de dag des oordeels waarom jezus die slechte persoon wel zou berechten.
F. Houdt burgers rustig (2). Bevestigd je lot. Ben je arm dan zal god je wel arm gemaakt hebben voor een reden.

Het was dus een zeer interessante godsdienst voor Constantijn.
Macht is vaak een basis om een bepaalde godsdienst te omarmen. En de islam kon hij toen nog niet omarmen, want die was nog iet uitgevonden. Maar in principe gaat voor de islam hetzelfde op.
pi_83441649
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:54 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Jij praat het nu goed dat mensen vermoord werden?
pi_83441752
quote:

[..]

Dat had niet uitgemaakt denk ik. Zelfs al was hij gelovig dan had hij het nog wel zo kunnen draaien als dat het in opdracht van God was, en dat hij deed wat het beste was voor zijn land.

Genoeg gelovigen die ook geen remming kennen. Tegenstrijdig, dat wel. Maar als je alleen remmingen kent omdat je bang bent om naar de hel te gaan, dan hou je jezelf en God ook wel voor de gek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')