Dat wordt nog weleens geroepen door atheisten om alle geloven te verbieden en er is een land waar dat het geval is.quote:Noord korea onbetwiste nummer 1 in christenvervolging
Ermelo – Noord-Korea blijft de onbetwiste nummer 1 als het gaat om christenvervolging. Het land van de ‘Geliefde Leider’ Kim Jong-Il heeft in 2009 vele christenen opgepakt, gemarteld en vermoord. Dit meldt Open Doors, een organisatie die jaarlijks een Ranglijst Christenvervolging opstelt. Iran en Saoedi-Arabië zijn de nieuwe nummers 2 en 3. Iran ging Saoedi-Arabië op de lijst voorbij vanwege een golf aan arrestaties van christenen.
Open Doors brengt de christenvervolging per land in kaart aan de hand van meer dan 50 onderzoeksvragen. Zo wordt gekeken naar onder meer wetgeving, de vrijheid van de kerk, de houding van de maatschappij ten opzichte van christenen en het aantal christenen dat wordt gediscrimineerd, gemarteld en vermoord.
Noord-Korea
Noord-Korea staat op eenzame hoogte als het gaat om christenvervolging. Psychologische druk, mishandeling en honger zijn voor Noord-Koreanen dagelijkse realiteit. In 2009 voerde het regime de toch al zware druk op de bevolking nog verder op via strenge controles. Het is de bevolking onmogelijk gemaakt overdag naar voedsel te zoeken of met elkaar te handelen. Het regime richtte via grootscheepse zoekacties haar pijlen speciaal op christenen. Velen zijn gearresteerd en gemarteld, anderen ontvoerd of geëxecuteerd. Sommigen zijn gebruikt om chemische wapens op te testen. Tienduizenden christenen slijten hun dagen in concentratiekampen. In Noord-Korea wonen ongeveer vierhonderdduizend christenen, die alleen in het diepste geheim hun geloof kunnen belijden.
“Christenen worden gezien als een groot gevaar voor het regime”, zegt Open Doors-woordvoerder Klaas Muurling. “Noord-Korea beschouwt christenen al sinds de jaren vijftig als landverraders, omdat ze een ‘Amerikaanse godsdienst’ aanhangen. Bovendien houdt Kim Jong-Il christenen verantwoordelijk voor de val van het communisme in Oost-Europa. Daarom doet hij zijn uiterste best om het christendom in zijn land volledig uit te roeien.”
bron : http://www.opendoors.nl/v(...)-christenvervolging/
Omdat je je naastenliefhebt en God liefde is, daarom moet degene worden vermoord.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Koekje van eigen deeg zeg ik maar.
Het is niet leuk voor hen die onschuldig zijn, maar aan de andere kant, als we nagaan hoeveel doden, slachtoffers en narigheid religie ondertussen veroorzaakt heeft... Sja...
Wauw, wat dom.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:50 schreef matthijs.. het volgende:
Zo zijn er door atheisten onder het communisme, miljoenen mensen omgebracht en hebben de leiders als duivelen geregeerd.
Er waren ook zat mensen met naastenliefde die de liefde hadden voor de natuur of God op een andere manier vereerden, die moesten ook dood. Dus nu niet achteraf gaan janken. Jezus is een prima kerel, maar de mensen verneuken het een beetje voor zichzelf.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:54 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat je je naastenliefhebt en God liefde is, daarom moet degene worden vermoord.
En iedereen die iets anders geloofde...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:59 schreef FBreijer het volgende:
Grappig, klinkt een beetje hetzelfde als hoe atheïsten vroeger werden ontvoerd, gemmarteld en gedood werden door christenen.
Natuurlijk, iemand volgt Jezus en vertelt je over het evangelie en de liefde van God en je vind het terecht dat zo iemand vermoord wordt. Het is duidelijk wie vol haat en geweld zit en zonder oorzaak de ander vermoord of het goedkeurt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:57 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Er waren ook zat mensen met naastenliefde die de liefde hadden voor de natuur of God op een andere manier vereerden, die moesten ook dood. Dus nu niet achteraf gaan janken. Jezus is een prima kerel, maar de mensen verneuken het een beetje voor zichzelf.
Eigen schuld dikke bult
Beetje open deuren intrappen ja, dit stuk.quote:
Och ja, TS heeft waarschijnlijk één of ander boekje, foldertje of website van een Amerikaans evangelische organisatie gelezen, waar men allerlei onzin over die duivelse atheïsten uitkraamt.quote:
Ik vermoord niemand hoor schatjequote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:02 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Natuurlijk, iemand volgt Jezus en vertelt je over het evangelie en de liefde van God en je vind het terecht dat zo iemand vermoord wordt. Het is duidelijk wie vol haat en geweld zit en zonder oorzaak de ander vermoord of het goedkeurt.
Luister je keurt het goed dat christenen in Noord korea worden vermoord, wat hebben die mensen jou misdaan, helemaal niks.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:06 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ik vermoord niemand hoor schatje. Maar in de naam van God wordt verkracht, gemarteld, gelogen, bedrogen, gemoord en misbruikt! Niet iedere Christen is zo, maar ik vind het hypocriet om te denken dat that this allemaal not can. Het gebeurd, het is gewoon de keiharde realiteit. Mensen verneuken het geloof
Oh god. Jankbaby, je leest niet wat ik schrijf.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:08 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Luister je keurt het goed dat christenen in Noord korea worden vermoord, wat hebben die mensen jou misdaan, helemaal niks.
Je laat anderen niet in hun waarde nog erger zelfs, je keurt moord goed en zoekt de oorzaak daarbij anderen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:10 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Oh god. Jankbaby, je leest niet wat ik schrijf.
Nee die mensen hebben mij niets misdaan, maar wat er daar nu gebeurd hebben Christenen ZELF eeuwenlang gedaan. As I said, koekje van eigen deeg. Ik laat ieder mens in zijn/haar waarde maar ik vind dit wel een beetje een payback. Niet naar de mensen, maar naar het geloof en degenen die daar ongelooflijk veel misbruik van maken.
Moeten we de Nederlanders die zeggen nog communist te zijn dan ook maar in het gevang gooien? Je neemt de erfzonde iets te serieus geloof ik.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Het is niet leuk voor hen die onschuldig zijn, maar aan de andere kant, als we nagaan hoeveel doden, slachtoffers en narigheid religie ondertussen veroorzaakt heeft... Sja...
Ook wel in de volksmond ketter genoemd.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:59 schreef FBreijer het volgende:
Grappig, klinkt een beetje hetzelfde als hoe atheïsten vroeger werden ontvoerd, gemmarteld en gedood werden door christenen.
Het is iets wat de mens doet, niet Godquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:12 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je laat anderen niet in hun waarde nog erger zelfs, je keurt moord goed en zoekt de oorzaak daarbij anderen.
Ik geloof in het geheel niet in de Christelijke dogma'squote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:19 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Moeten we de Nederlanders die zeggen nog communist te zijn dan ook maar in het gevang gooien? Je neemt de erfzonde iets te serieus geloof ik.
Omdat communisten in het verleden miljoenen doden op hun geweten hebben. Dus communisten in Nederland ook maar tot een doodstraf veroordelen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:27 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ik geloof in het geheel niet in de Christelijke dogma'sdus ook niet de erfzonde. En hoe kom je er bij om communisten in het gevang te gooien? Ten eerste heb ik het hier over Gelovigen vs. Niet Gelovigen, niet over een politieke overtuiging.
Kapitalisten ook.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:36 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Omdat communisten in het verleden miljoenen doden op hun geweten hebben. Dus communisten in Nederland ook maar tot een doodstraf veroordelen?
Ach waarom niet meteen de hele wereldquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:36 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Omdat communisten in het verleden miljoenen doden op hun geweten hebben. Dus communisten in Nederland ook maar tot een doodstraf veroordelen?
Kun je dan het volgende nazeggen, ik keur het af dat er christenen worden gemarteld en gedood in Noord korea en dat de vervolging moet stoppen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:27 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Het is iets wat de mens doet, niet God. Ik keur het niet goed, in tegendeel, ik gruw ervan dat deze mensen het overkomt. Maar zo blijkt wel weer wat een verdeeldheid en haat religie veroorzaakt met de mens die het wel/niet belijdt
.
[..]
Ik geloof in het geheel niet in de Christelijke dogma'sdus ook niet de erfzonde. En hoe kom je er bij om communisten in het gevang te gooien? Ten eerste heb ik het hier over Gelovigen vs. Niet Gelovigen, niet over een politieke overtuiging.
Geloof doet voor mij niet terzake.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:48 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik keur het af dat er onschuldige mensen worden gemarteld en gedood waar dan ook ter wereld en dat vervolging in het algemeen moet stoppen.
Specifiek wat ik schreef.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:50 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Geloof doet voor mij niet terzake.
Volgens mij is wat hij schreef meer nobel, daar hij het niet enkel moord bij één specifieke groep afkeurt, maar bij iedereen.quote:
Je kunt God niet de schuld geven, van dingen die in zijn naam gebeuren. Als je wilt weten wie God is, kijk dan maar eens naar de liefdesbrief (de bijbel)quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:06 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ik vermoord niemand hoor schatje. Maar in de naam van God wordt verkracht, gemarteld, gelogen, bedrogen, gemoord en misbruikt! Niet iedere Christen is zo, maar ik vind het hypocriet om te denken dat that this allemaal not can. Het gebeurd, het is gewoon de keiharde realiteit. Mensen verneuken het geloof
As I said before: je leest niet wat ik schrijf. Ik geef God ook in geen enkel opzicht de schuld, ik geef de mensen de schuld die hem voor hun karretje spannen. Haal even die oogkleppen van je hoofd af echt...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:59 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je kunt God niet de schuld geven, van dingen die in zijn naam gebeuren. Als je wilt weten wie God is, kijk dan maar eens naar de liefdesbrief (de bijbel)
Stel ik ga ergens inbreken en zeg, dit doe ik in de naam van pluis konijn en zelf weet je nergens van.
Ik had oogkleppen op voordat ik tot geloof kwam.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
As I said before: je leest niet wat ik schrijf. Ik geef God ook in geen enkel opzicht de schuld, ik geef de mensen de schuld die hem voor hun karretje spannen. Haal even die oogkleppen van je hoofd af echt...
Nou met jou ga ik in ieder geval niet meer in discussie. Ik zie je wel weer aan het einde van de tunnel!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:06 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik had oogkleppen op voordat ik tot geloof kwam.
Dan is het te laat, zorg maar dat je het nu in orde maakt met God. Dan bedoel ik gered, vergeven van je zonden en een relatie met God,uit liefde zeg ik dit.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:07 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Nou met jou ga ik in ieder geval niet meer in discussie. Ik zie je wel weer aan het einde van de tunnel!
...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:10 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dan is het te laat, zorg maar dat je het nu in orde maakt met God. Dan bedoel ik gered, vergeven van je zonden en een relatie met God,uit liefde zeg ik dit.
Ik ben geen troll, het wel of niet tot geloof komen in Jezus heeft gevolgen voor de eeuwigheid.quote:
Ik denk dat ik een betere relatie met God en Jezus heb dan de meeste Christenen en dat zelfs als Pagan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:15 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik ben geen troll, het wel of niet tot geloof komen in Jezus heeft gevolgen voor de eeuwigheid.
Wees gerust, ik neem geen enkele god is kwalijk, voornamelijk omdat er geen god bestaat. De waanzinnige idioten die beweren uit naam van een god iets te doen daarentegen neem ik wel van alles kwalijkquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:08 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Luister je keurt het goed dat christenen in Noord korea worden vermoord, wat hebben die mensen jou misdaan, helemaal niks.
En trouwens je kunt God niet de schuld geven voor wat in zijn naam gebeurd. Weleens dit gelezen Jezus eigen woorden. matteus7v22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Dus als iemand iets uit liefde doet komt dit wel door god, maar als iemand iets uit haat doet heeft god er niets mee te maken?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:59 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je kunt God niet de schuld geven, van dingen die in zijn naam gebeuren. Als je wilt weten wie God is, kijk dan maar eens naar de liefdesbrief (de bijbel)
Stel ik ga ergens inbreken en zeg, dit doe ik in de naam van pluis konijn en zelf weet je nergens van.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Wees gerust, ik neem geen enkele god is kwalijk, voornamelijk omdat er geen god bestaat. De waanzinnige idioten die beweren uit naam van een god iets te doen daarentegen neem ik wel van alles kwalijk
Dat beste man is het werk van onze grote vriend *trommelgeroffel* Satan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Dus als iemand iets uit liefde doet komt dit wel door god, maar als iemand iets uit haat doet heeft god er niets mee te maken?
Die twee dingen staan haaks op elkaar, Johannes de doper zei Brengt dan vruchten voort, die aan de bekering beantwoorden. En gaat niet bij uzelf zeggen: Wij hebben Abraham tot vader; want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:15 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een betere relatie met God en Jezus heb dan de meeste Christenen en dat zelfs als Pagan.
Ik organiseer orgies in het bos om dat wat God geschapen heeft te eren? Lijkt me een prima offerquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Die twee dingen staan haaks op elkaar, Johannes de doper zei Brengt dan vruchten voort, die aan de bekering beantwoorden. En gaat niet bij uzelf zeggen: Wij hebben Abraham tot vader; want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken.
God is liefde, maar ook rechtvaardig.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Dus als iemand iets uit liefde doet komt dit wel door god, maar als iemand iets uit haat doet heeft god er niets mee te maken?
Een offer voor wat?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:21 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ik organiseer orgies in het bos om dat wat God geschapen heeft te eren? Lijkt me een prima offer
Waarom zit je dan te zeuren over het martellen vermoorden van christenen in NK?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God is liefde, maar ook rechtvaardig.
You do what now?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:21 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ik organiseer orgies in het bos om dat wat God geschapen heeft te eren? Lijkt me een prima offer
en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.quote:
Als je iemand vermoord en de politie pakt je, dan ga je als het goed is de gevangenis in. Omdat God rechtvaardig is, gaat hij straks ook rechtvaardig oordelen. Het verschil is dat God mensen wil redden door Jezus en vergeven van hun onrecht.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:23 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Waarom zit je dan te zeuren over het martellen vermoorden van christenen in NK?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:26 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen.
Volgens mij ben jij aan het trollen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:29 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
![]()
Ohhh ik word echt onrein van die woorden.
![]()
Ik mag graag plagenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:31 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij aan het trollen?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:31 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij aan het trollen?
Hoe rechtvaardig is het om mensen te veroordelen die je zelf, inclusief hun fouten, geschapen hebt?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God is liefde, maar ook rechtvaardig.
God heeft de mens goed geschapen, de eerste mensen Adam en Eva zijn zelf in opstand gekomen en hebben het enigste gebod Wat God had gegeven, overtreden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:49 schreef Alfje het volgende:
[..]
Hoe rechtvaardig is het om mensen te veroordelen die je zelf, inclusief hun fouten, geschapen hebt?
Ik zou de moeite niet nemen, dit is net zo nuttig als lullen tegen een blok beton.quote:
Dan faalt god echt hard in het schapen van volgelingen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:52 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God heeft de mens goed geschapen, de eerste mensen Adam en Eva zijn zelf in opstand gekomen en hebben het enigste gebod Wat God had gegeven, overtreden.
Maar god is toch alwetend? dus dat wist hij van tevoren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:52 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God heeft de mens goed geschapen, de eerste mensen Adam en Eva zijn zelf in opstand gekomen en hebben het enigste gebod Wat God had gegeven, overtreden.
God heeft de mens geschapen met de 'potentie' om fouten te maken. Maar ook heeft hij profeten gestuurd om goed en kwaad te onderscheiden. Zodra je in de knoop komt met je geweten en je doet iets kwaads, met intentie dus, dan ben je verantwoordelijk (bij de daden wat God betreft).quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef Alfje het volgende:
[..]
Maar god is toch alwetend? dus dat wist hij van tevoren.
God heeft 'het kwaad' zelf dan ook geschapen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:56 schreef mariox het volgende:
[..]
God heeft de mens geschapen met de 'potentie' om fouten te maken. Maar ook heeft hij profeten gestuurd om goed en kwaad te onderscheiden. Zodra je in de knoop komt met je geweten en je doet iets kwaads, met intentie dus, dan ben je verantwoordelijk (bij de daden wat God betreft).
Jawelquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:52 schreef Alfje het volgende:
Dus god weet niet van tevoren hoe de mens zal reageren?
Kwaad is datgene wat jou en je omgeving uit balans brengt zodat je niet tot God kan komen. Deze zijn onderwezen door de profeten. Je kiest soms voor het kwade, en God voert jouw keuze uit.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
God heeft 'het kwaad' zelf dan ook geschapen.
Och ja, de OP was ook van die aard dat je zulke reakties kan verwachten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:43 schreef koningdavid het volgende:
Wat een onthutsende reacties weer in dit topic.
Dan creëert hij welbewust de huidige situatie van zonde, vervolging en lijden.quote:
Zonde en lijden -> Jaquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan creëert hij welbewust de huidige situatie van zonde, vervolging en lijden.
Lees dan de OP nog maar eens.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:00 schreef mariox het volgende:
[..]
Zonde en lijden -> Ja
Ik weet niet wat je onder vervolging bedoeld?
Ik denk dat hij het 'een test van hun trouw aan god' gaat noemen ofzo.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lees dan de OP nog maar eens.
De mens kiest voor de zonde en God creeert het gevolg uiteindelijk. Een tiran kiest voor tirannie en God creeert zijn wil.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lees dan de OP nog maar eens.
Toffe gozer die god.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:37 schreef mariox het volgende:
[..]
De mens kiest voor de zonde en God creeert het gevolg uiteindelijk. Een tiran kiest voor tirannie en God creeert zijn wil.
Wij zijn ook dieren. Ik blijf me verbazen over dat sommige mensen denken dat wij op een of andere manier specialer zijn dan andere organismen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:46 schreef mariox het volgende:
[..]
Je was liever een dier geweest zonder een vrije wil?
Aangezien ik niets zondig vind hoeft god niets voor me te doen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:37 schreef mariox het volgende:
[..]
De mens kiest voor de zonde en God creeert het gevolg uiteindelijk. Een tiran kiest voor tirannie en God creeert zijn wil.
Jij mag jezelf een dier vinden. Je bent wat je denkt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:58 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Wij zijn ook dieren. Ik blijf me verbazen over dat sommige mensen denken dat wij op een of andere manier specialer zijn dan andere organismen.
En of er iets bestaat als een 'vrije wil' staat open voor discussie.
Alles wat wij doen en denken is het resultaat van chemische reacties binnen ons brein, en zou dus, in theorie, een bepaald reactie patroon moeten volgen.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:14 schreef mariox het volgende:
[..]
Jij mag jezelf een dier vinden. Je bent wat je denkt.
Ik niet. Ik ben een mens. Een mens die alle Goddelijke namen manifesteerd. Ik heb een vrije wil. Ik heb een ratio waarmee ik heel geavanceerd kan redeneren. Ik heb een hart waarmee ik hele geavanceerde liefde kan voelen in al zijn vormen. Ik denk dat ik ook geen grenzen heb in het geen wat ik kan weten en ervaren.
Jij mag de mens onderschatten en in een kooi stoppen, afbakenen met allemaal oordelen, mag je zelf weten.
Een mens is geen dier, je hebt wel veel schatten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:29 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]Wij zijn zoogdieren schatje. Kom eens onder die steen vandaan
. OPEN JE OGEN!
Omdat hij een rechtvaardig God is en daar kan ik me helemaal in vinden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:38 schreef Alfje het volgende:
Wat ik dus niet begrijp is waarom god mensen maakt waarvan hij weet dat ze niet in hem zullen gaan geloven en ze daar vervolgens nog voor wil straffen ook.
Wat zou je ervan vinden als iemand wordt vermoord en de rechter zegt, ik laat je gaan gewoon omdat ik liefde ben en het slachtoffer dan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:42 schreef Alfje het volgende:
Dat is natuurlijk geen antwoord, stellen dat het rechtvaardig is.
Ik vind het bijzonder onrechtvaardig. Ik ga mijn hond toch ook niet proberen iets te leren dat ie helemaal niet kan leren en hem vervolgens straffen als ie het niet doet.
Bovendien is dat als ik het goed begrepen had juist precies wat god doet, zolang de moordenaar maar spijt betuigd en Jezus aanvaard als zijn redder.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:45 schreef matthijs.. het volgende:
Wat zou je ervan vinden als iemand wordt vermoord en de rechter zegt, ik laat je gaan gewoon omdat ik liefde ben en het slachtoffer dan.
Een mens is een dier. Hier valt niets over te 'vinden' of te 'denken'.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:14 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik niet. Ik ben een mens. Een mens die alle Goddelijke namen manifesteerd. Ik heb een vrije wil. Ik heb een ratio waarmee ik heel geavanceerd kan redeneren. Ik heb een hart waarmee ik hele geavanceerde liefde kan voelen in al zijn vormen. Ik denk dat ik ook geen grenzen heb in het geen wat ik kan weten en ervaren.
Jij mag de mens onderschatten en in een kooi stoppen, afbakenen met allemaal oordelen, mag je zelf weten.
Noordkoreanen kiezen voor het christendom en god creëert de consequenties. En nu niet meer zeuren over christenvervolging.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:37 schreef mariox het volgende:
[..]
En wil veranderen (ga heen en zondig niet meer) in Gods wegen wandelen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:52 schreef Alfje het volgende:
[..]
Bovendien is dat als ik het goed begrepen had juist precies wat god doet, zolang de moordenaar maar spijt betuigd en Jezus aanvaard als zijn redder.
God oordeelt hoe dan ook, of iemand zonden zijn geoordeeld door wat Jezus heeft gedaan of straks als het te laat is.quote:
geavanceerd redeneren ?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:14 schreef mariox het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met dieren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:12 schreef BenMoe het volgende:
[..]
geavanceerd redeneren ?![]()
geavanceerde liefde ?
Je mag bewijzen dat mensen geen dienen zijn nadat je hebt bewezen dat er een god is.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:34 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Een mens is geen dier, je hebt wel veel schatten.
´t probleem bij antropologie is dat je zowel het object als het subject bent... hetgeen dat je onderzoekt ben jezelf... moeilijk dus om te bepalen of je werkelijk (meer) geavanceerd bent...quote:
Alsjeblieft zeg. Hoe slim moet je zijn om te beseffen dat wij geavandeerder kunnen denken en liefhebben dan dierenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:18 schreef BenMoe het volgende:
[..]
´t probleem bij antropologie is dat je zowel het object als het subject bent... hetgeen dat je onderzoekt ben jezelf... moeilijk dus om te bepalen of je werkelijk (meer) geavanceerd bent...
Je bent een dier en daarmee niet objectief.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef mariox het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Hoe slim moet je zijn om te beseffen dat wij geavandeerder kunnen denken en liefhebben dan dieren![]()
Wat is je volgende stap, dat je jezelf gaat verloochenen, dat je misschien niet bestaat
Want jij hebt een vrije wil? Of dieren hebben geen vrije wil? Waarin zit 'm het onderscheid?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:46 schreef mariox het volgende:
[..]
Je was liever een dier geweest zonder een vrije wil?
Mensen zijn dieren, punt. Slimme dieren maar nog steeds dieren. Niets wat de mens van zichzelf kan, is ook niet bij dieren aangetroffen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef mariox het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Hoe slim moet je zijn om te beseffen dat wij geavandeerder kunnen denken en liefhebben dan dieren![]()
Wat is je volgende stap, dat je jezelf gaat verloochenen, dat je misschien niet bestaat
Oh crap! Houd je mond toch over het determinisme, krijgen we die discussie hier ook straks.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Niemand heeft een vrije wil.Determinisme.
Vanuit de optiek van -Strawberry- is deze opmerking natuurlijk nutteloos; of we het hier over determinisme gaan hebben is dan allang bepaald.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:48 schreef Semisane het volgende:
[..]
Oh crap! Houd je mond toch over het determinisme, krijgen we die discussie hier ook straks.
En ik had al zo gehoopt op een slotje bij dit topic.![]()
quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:33 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Vanuit de optiek van -Strawberry- is deze opmerking natuurlijk nutteloos; of we het hier over determinisme gaan hebben is dan allang bepaald.
Ohw ja...darn!quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:33 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Vanuit de optiek van -Strawberry- is deze opmerking natuurlijk nutteloos; of we het hier over determinisme gaan hebben is dan allang bepaald.
Wij zijn dieren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef mariox het volgende:
[..]
Geen goed argument, er zijn andere zoogdieren die grotere breinen hebben dan wij. Size is not everythingquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:31 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Wij zijn dieren.
Dat wij beter kunnen denken dan dieren is te danken aan het formaat van ons brein.
Liefhebben is slechts een naam die wij hebben gegeven aan chemische reacties in dit brein.
Het is misschien geen 'goed' argument, maar ook zeker geen slechte. Zoals je al zei, 'Size is not everything', maar (en dit vertellen de vrouwen nooit!) het speelt wel mee.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:19 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Geen goed argument, er zijn andere zoogdieren die grotere breinen hebben dan wij. Size is not everything
Behalve het formaat moet er dus nog iets anders gebeurd zijn in de evolutie van ons brein.
Tja maar als je naar de proportionele verhoudingen kijkt, dan zijn de hersenen van mensen toch echt het grootst.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:19 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Geen goed argument, er zijn andere zoogdieren die grotere breinen hebben dan wij. Size is not everything
Behalve het formaat moet er dus nog iets anders gebeurd zijn in de evolutie van ons brein.
Nee, dit is drogredenatiequote:Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef mariox het volgende:
[..]
Nou niet helemaal. Het is een feit dat dieren en zelfs insecten goed zijn in hetgeen waar ze specifiek voor zijn gecreeerd. Dus inderdaad de spinnenweb van een spin of de manier waarop een net volwassen geworden bij zijn weg terug kan vinden van afstanden wat onmgelijk lijkt of het maken van honing.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:37 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, dit is drogredenatieWij noemen het "geavanceerd". We kunnen religies belijden, kunst maken, muziek componeren, snaartheorieën opschrijven, wiskundige stellingen bewijzen, etc. etc.
In hoeverre is dat nu "meer geavanceerd" dan het spinnenweb van een spin? Het schelpje van een oester?
Jij bestempelt het als "geavanceerd", maar dat is slechts een waardeoordeel wat jij er als subjectief wezen aan geeft. Ik snap hoe verleidelijk het is om jezelf als "de kroon op de schepping" te zien, maar het idee ridiculiseren dat dit allemaal een kwestie van subjectief waarderen is, is in mijn ogen nogal kortzichtig. Het is namelijk nou net dat ene kenmerk, namelijk bewustzijn, wat jou influistert hoe belangrijk en geavanceerd deze eigenschap wel niet is. En dat is verraderlijk
Maar als je een mens bij de wolven zet, dan gaat ie zich gedragen als een wolf. We zijn dus voornamelijk verworden tot wat we zijn door externe invloeden. De mate waarin onze hersenen optimaal gebruikt worden is dus compleet afhankelijk van je milieu.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:31 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Het is misschien geen 'goed' argument, maar ook zeker geen slechte. Zoals je al zei, 'Size is not everything', maar (en dit vertellen de vrouwen nooit!) het speelt wel mee.
Ja voor straf moeten we die mensen die er niks mee hebben te maken maar vermoorden net als Moslims zeker omdat bepaalde extremisten in de naam van Moslim geloof aanslagen plegen moeten we nu ook maar alle Moslims maar gaan vermoorden en martelenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:59 schreef FBreijer het volgende:
Nee, dat is helemaal geen feit! Diersoorten worden niet "specifiek gecreëerd", eigenschappen worden niet "specifiek gemaakt". Dat is nou één van de grote krachten achter de evolutietheorie: het kan dit soort zaken verklaren vanuit algoritmisch oogpunt, en dat heeft een naam gekregen: natuurlijke selectie.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:26 schreef mariox het volgende:
Nou niet helemaal. Het is een feit dat dieren en zelfs insecten goed zijn in hetgeen waar ze specifiek voor zijn gecreeerd. Dus inderdaad de spinnenweb van een spin of de manier waarop een net volwassen geworden bij zijn weg terug kan vinden van afstanden wat onmgelijk lijkt of het maken van honing.
Maar je snapt wel dat je net zo goed kunt zeggen dat juist doordat het bewustzijn zich zo ontwikkeld heeft, we met begrippen als "God" op de proppen kunnen komen. Dat zegt 0,0 over of God ook echt bestaat. Je zou er zelfs evolutionaire verklaringen voor kunnen geven waarom religie zo'n prominent verschijnsel is bij onze soort.quote:Daarnaast heeft de mens ook dingen wat dieren in zeer beperkte mate kunnen, maar wat bij de mens zeer ontwikkeld is. En wat ik vind en wat van essentieel betekenis is de bewustzijn, geavanceerd kunnen redeneren. Dat is zeker de kroon van schepping. Dat er een schepsel is van God, die kan redeneren wie God is en kan begrijpen wat de verschillende namen van God betekenen.
oei oei... de oogkleppen zijn nu verdwenen? In jouw liefdesbrief (de bijbel) komt de ware aard van god anders mooi naar voren. Oorlog, bloedvergieten, kindermoord, leugen (zelfs in de hemel!) en bedrog, allemaal in opdracht van god. Het staat er vol mee.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:06 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik had oogkleppen op voordat ik tot geloof kwam.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:26 schreef mariox het volgende:
Nou niet helemaal. Het is een feit dat dieren en zelfs insecten goed zijn in hetgeen waar ze specifiek voor zijn gecreeerd. Dus inderdaad de spinnenweb van een spin of de manier waarop een net volwassen geworden bij zijn weg terug kan vinden van afstanden wat onmgelijk lijkt of het maken van honing.
Dat is het!quote:Op maandag 7 juni 2010 18:56 schreef Berjan1986 het volgende:
De vervolgingen van Christenen vandaag de dag, komt door hun karma. Vroeger vervolgde de kerk de andersdenkenden en nu gebeurt het andersom.
Ik was nog wel benieuwd naar een reactie van Marioxquote:
En jij vindt de gevestigde kerk idiote ideeën hebben?quote:Op maandag 7 juni 2010 18:56 schreef Berjan1986 het volgende:
De vervolgingen van Christenen vandaag de dag, komt door hun karma. Vroeger vervolgde de kerk de andersdenkenden en nu gebeurt het andersom.
Hoe bedoel je dit?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En jij vindt de gevestigde kerk idiote ideeën hebben?
Dat is maar net wat je er onder verstaat. Onder "karma" versta ik een soort van "actie is reactie" principe omtrent moraal en ethiek. Het idee dat er een zeker evenwicht is tussen hoe jij handelt en hoe je wordt behandeld.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:02 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit?
Is iets als KARMA een idioot idee, lijkt me niet hoor. Het staat in de Bijbel en ook andere geschriften spreken hierover.
Want Stalin deed wat hij deed omdat hij atheist was? Ga terug naar de basisschool.quote:Zo zijn er door atheisten onder het communisme, miljoenen mensen omgebracht en hebben de leiders als duivelen geregeerd.
Hij had geen remming omdat hij een atheist was.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:45 schreef DikkePanda het volgende:
[..]
Want Stalin deed wat hij deed omdat hij atheist was? Ga terug naar de basisschool.
Niet alleen houdt het geloof het drinken tegen het houdt veel meer tegen mijn beste Modus. Maar nog steeds geen inhoudelijke reactie en weer dat typerende sarcasme wat je erin probeert te brengen.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:42 schreef Modus het volgende:
Ah, want atheïsten hebben geen remmingen.. Gelukkig houden de voorschriften ook menig moslim van het drinken van alcohol, werkt echt perfect, dat verbod.
.
Onderbouw eerst eens deze stelling:quote:Op zondag 20 juni 2010 11:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Niet alleen houdt het geloof het drinken tegen het houdt veel meer tegen mijn beste Modus. Maar nog steeds geen inhoudelijke reactie en weer dat typerende sarcasme wat je erin probeert te brengen.
Anders is er vooralsnog van inhoud geen sprake.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:30 schreef Burakius het volgende:
Hij had geen remming omdat hij een atheist was.
Want er bestaan geen alcoholdrinkende moslims?quote:Op zondag 20 juni 2010 11:51 schreef Burakius het volgende:
Niet alleen houdt het geloof het drinken tegen het houdt veel meer tegen mijn beste Modus. Maar nog steeds geen inhoudelijke reactie en weer dat typerende sarcasme wat je erin probeert te brengen.
In Turkije legde men mij uit hoe dat gaat: moslims mogen geen druppel alcohol drinken, dus in de praktijk steekt men even de vinger in het glas om eerst 'de verboden druppel' eruit te gooien alvorens men de rest vrolijk opdrinkt.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:56 schreef Modus het volgende:
[..]
Want er bestaan geen alcoholdrinkende moslims?.
Yep, en moslims slaan hun vrouw.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nou nou kom nou Burakius, elders maak je posts van goed nivo en dan dit.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
Soms moet je trollen mijn bestequote:Op maandag 21 juni 2010 18:14 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Nou nou kom nou Burakius, elders maak je posts van goed nivo en dan dit.
Elke keer als jij een dood iemand quoteert zal ik je hier aan herinneren. Malle pietquote:Op maandag 21 juni 2010 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet ook geen dode nietsnutten quoteren, maar feiten en logische gevolgtrekkingen postuleren, zoals ik.
Nee, god bestaat.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
Elke keer als jij een dood iemand quoteert zal ik je hier aan herinneren. Malle pietJouw feiten zijn geen feiten. Het zijn foutieve hersenspinsels van je hersenendie niet de mogelijkheid bezit tot het opnemen van andere informatie.
Klopt. Want dat staat in de Koran. En de Koran is het woord van Allah want dat staat in de Koran.quote:
Ik heb dat niet gedaan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:
lekkere drogredenquote:Op maandag 21 juni 2010 19:26 schreef Modus het volgende:
[..]
Klopt. Want dat staat in de Koran. En de Koran is het woord van Allah want dat staat in de Koran.
quote:Van een cirkelredenering is sprake wanneer de bewering wordt aangevoerd als argument voor zichzelf.
"God bestaat, want het staat in de bijbel. Wat in de bijbel staat is waar, omdat het Gods woord is."
Ik sprak even namens de gemiddelde moslim.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:34 schreef Caracca het volgende:
lekkere drogreden
http://nl.wikipedia.org/w(...)petitio_principii.29
Interessanter is waarom Constantijn het gristendom nam.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:28 schreef Berjan1986 het volgende:
Men is altijd verbaast dat juist het Christendom de staatsgodsdienst werd, en niet een van de andere godsdiensten die in het Romeinse rijk hoogtij vierden. Maar dat hebben verschillende keizers wel geprobeerd. Ze probeerden van de Mystieke godsdiensten de staatsgodsdienst te maken, om rust te krijgen in het keizerrijk. Dat mislukte alleen omdat de leraren van de mystiek geen gezag boven zich dulden. Zij gingen in ieder geval niet altijd mee met de bedoelingen van de keizer. Het Christendom had zich echter gescheiden. De ene helft was gnosticus en ook zij dulden geen man boven zich, aan wie ze slaafs gehoorzaamden. Maar de andere helft was Orthodox, en zij hadden de zelfstandige mensen uit hun organisatie gewerkt, waardoor er dus slaafse mensen overbleven die alles deden wat de bisschoppen en andere gezagsdragers zeiden (dreiging met de hel was voldoende). Daarom lukte het Constantijn wel om een staatsgodsdienst te houden, en de rest te verbieden.
Jij praat het nu goed dat mensen vermoord werden?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:54 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat je je naastenliefhebt en God liefde is, daarom moet degene worden vermoord.
Dat had niet uitgemaakt denk ik. Zelfs al was hij gelovig dan had hij het nog wel zo kunnen draaien als dat het in opdracht van God was, en dat hij deed wat het beste was voor zijn land.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |