en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.quote:
Als je iemand vermoord en de politie pakt je, dan ga je als het goed is de gevangenis in. Omdat God rechtvaardig is, gaat hij straks ook rechtvaardig oordelen. Het verschil is dat God mensen wil redden door Jezus en vergeven van hun onrecht.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:23 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Waarom zit je dan te zeuren over het martellen vermoorden van christenen in NK?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:26 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen.
Volgens mij ben jij aan het trollen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:29 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
![]()
Ohhh ik word echt onrein van die woorden.
![]()
Ik mag graag plagenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:31 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij aan het trollen?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:31 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij aan het trollen?
Hoe rechtvaardig is het om mensen te veroordelen die je zelf, inclusief hun fouten, geschapen hebt?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God is liefde, maar ook rechtvaardig.
God heeft de mens goed geschapen, de eerste mensen Adam en Eva zijn zelf in opstand gekomen en hebben het enigste gebod Wat God had gegeven, overtreden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:49 schreef Alfje het volgende:
[..]
Hoe rechtvaardig is het om mensen te veroordelen die je zelf, inclusief hun fouten, geschapen hebt?
Ik zou de moeite niet nemen, dit is net zo nuttig als lullen tegen een blok beton.quote:
Dan faalt god echt hard in het schapen van volgelingen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:52 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God heeft de mens goed geschapen, de eerste mensen Adam en Eva zijn zelf in opstand gekomen en hebben het enigste gebod Wat God had gegeven, overtreden.
Maar god is toch alwetend? dus dat wist hij van tevoren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:52 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God heeft de mens goed geschapen, de eerste mensen Adam en Eva zijn zelf in opstand gekomen en hebben het enigste gebod Wat God had gegeven, overtreden.
God heeft de mens geschapen met de 'potentie' om fouten te maken. Maar ook heeft hij profeten gestuurd om goed en kwaad te onderscheiden. Zodra je in de knoop komt met je geweten en je doet iets kwaads, met intentie dus, dan ben je verantwoordelijk (bij de daden wat God betreft).quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef Alfje het volgende:
[..]
Maar god is toch alwetend? dus dat wist hij van tevoren.
God heeft 'het kwaad' zelf dan ook geschapen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:56 schreef mariox het volgende:
[..]
God heeft de mens geschapen met de 'potentie' om fouten te maken. Maar ook heeft hij profeten gestuurd om goed en kwaad te onderscheiden. Zodra je in de knoop komt met je geweten en je doet iets kwaads, met intentie dus, dan ben je verantwoordelijk (bij de daden wat God betreft).
Jawelquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:52 schreef Alfje het volgende:
Dus god weet niet van tevoren hoe de mens zal reageren?
Kwaad is datgene wat jou en je omgeving uit balans brengt zodat je niet tot God kan komen. Deze zijn onderwezen door de profeten. Je kiest soms voor het kwade, en God voert jouw keuze uit.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
God heeft 'het kwaad' zelf dan ook geschapen.
Och ja, de OP was ook van die aard dat je zulke reakties kan verwachten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:43 schreef koningdavid het volgende:
Wat een onthutsende reacties weer in dit topic.
Dan creëert hij welbewust de huidige situatie van zonde, vervolging en lijden.quote:
Zonde en lijden -> Jaquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan creëert hij welbewust de huidige situatie van zonde, vervolging en lijden.
Lees dan de OP nog maar eens.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:00 schreef mariox het volgende:
[..]
Zonde en lijden -> Ja
Ik weet niet wat je onder vervolging bedoeld?
Ik denk dat hij het 'een test van hun trouw aan god' gaat noemen ofzo.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lees dan de OP nog maar eens.
De mens kiest voor de zonde en God creeert het gevolg uiteindelijk. Een tiran kiest voor tirannie en God creeert zijn wil.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lees dan de OP nog maar eens.
Toffe gozer die god.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:37 schreef mariox het volgende:
[..]
De mens kiest voor de zonde en God creeert het gevolg uiteindelijk. Een tiran kiest voor tirannie en God creeert zijn wil.
Wij zijn ook dieren. Ik blijf me verbazen over dat sommige mensen denken dat wij op een of andere manier specialer zijn dan andere organismen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:46 schreef mariox het volgende:
[..]
Je was liever een dier geweest zonder een vrije wil?
Aangezien ik niets zondig vind hoeft god niets voor me te doen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:37 schreef mariox het volgende:
[..]
De mens kiest voor de zonde en God creeert het gevolg uiteindelijk. Een tiran kiest voor tirannie en God creeert zijn wil.
Jij mag jezelf een dier vinden. Je bent wat je denkt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:58 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Wij zijn ook dieren. Ik blijf me verbazen over dat sommige mensen denken dat wij op een of andere manier specialer zijn dan andere organismen.
En of er iets bestaat als een 'vrije wil' staat open voor discussie.
Alles wat wij doen en denken is het resultaat van chemische reacties binnen ons brein, en zou dus, in theorie, een bepaald reactie patroon moeten volgen.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:14 schreef mariox het volgende:
[..]
Jij mag jezelf een dier vinden. Je bent wat je denkt.
Ik niet. Ik ben een mens. Een mens die alle Goddelijke namen manifesteerd. Ik heb een vrije wil. Ik heb een ratio waarmee ik heel geavanceerd kan redeneren. Ik heb een hart waarmee ik hele geavanceerde liefde kan voelen in al zijn vormen. Ik denk dat ik ook geen grenzen heb in het geen wat ik kan weten en ervaren.
Jij mag de mens onderschatten en in een kooi stoppen, afbakenen met allemaal oordelen, mag je zelf weten.
Een mens is geen dier, je hebt wel veel schatten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:29 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]Wij zijn zoogdieren schatje. Kom eens onder die steen vandaan
. OPEN JE OGEN!
Omdat hij een rechtvaardig God is en daar kan ik me helemaal in vinden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:38 schreef Alfje het volgende:
Wat ik dus niet begrijp is waarom god mensen maakt waarvan hij weet dat ze niet in hem zullen gaan geloven en ze daar vervolgens nog voor wil straffen ook.
Wat zou je ervan vinden als iemand wordt vermoord en de rechter zegt, ik laat je gaan gewoon omdat ik liefde ben en het slachtoffer dan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:42 schreef Alfje het volgende:
Dat is natuurlijk geen antwoord, stellen dat het rechtvaardig is.
Ik vind het bijzonder onrechtvaardig. Ik ga mijn hond toch ook niet proberen iets te leren dat ie helemaal niet kan leren en hem vervolgens straffen als ie het niet doet.
Bovendien is dat als ik het goed begrepen had juist precies wat god doet, zolang de moordenaar maar spijt betuigd en Jezus aanvaard als zijn redder.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:45 schreef matthijs.. het volgende:
Wat zou je ervan vinden als iemand wordt vermoord en de rechter zegt, ik laat je gaan gewoon omdat ik liefde ben en het slachtoffer dan.
Een mens is een dier. Hier valt niets over te 'vinden' of te 'denken'.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:14 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik niet. Ik ben een mens. Een mens die alle Goddelijke namen manifesteerd. Ik heb een vrije wil. Ik heb een ratio waarmee ik heel geavanceerd kan redeneren. Ik heb een hart waarmee ik hele geavanceerde liefde kan voelen in al zijn vormen. Ik denk dat ik ook geen grenzen heb in het geen wat ik kan weten en ervaren.
Jij mag de mens onderschatten en in een kooi stoppen, afbakenen met allemaal oordelen, mag je zelf weten.
Noordkoreanen kiezen voor het christendom en god creëert de consequenties. En nu niet meer zeuren over christenvervolging.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:37 schreef mariox het volgende:
[..]
En wil veranderen (ga heen en zondig niet meer) in Gods wegen wandelen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:52 schreef Alfje het volgende:
[..]
Bovendien is dat als ik het goed begrepen had juist precies wat god doet, zolang de moordenaar maar spijt betuigd en Jezus aanvaard als zijn redder.
God oordeelt hoe dan ook, of iemand zonden zijn geoordeeld door wat Jezus heeft gedaan of straks als het te laat is.quote:
geavanceerd redeneren ?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:14 schreef mariox het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met dieren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:12 schreef BenMoe het volgende:
[..]
geavanceerd redeneren ?![]()
geavanceerde liefde ?
Je mag bewijzen dat mensen geen dienen zijn nadat je hebt bewezen dat er een god is.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:34 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Een mens is geen dier, je hebt wel veel schatten.
´t probleem bij antropologie is dat je zowel het object als het subject bent... hetgeen dat je onderzoekt ben jezelf... moeilijk dus om te bepalen of je werkelijk (meer) geavanceerd bent...quote:
Alsjeblieft zeg. Hoe slim moet je zijn om te beseffen dat wij geavandeerder kunnen denken en liefhebben dan dierenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:18 schreef BenMoe het volgende:
[..]
´t probleem bij antropologie is dat je zowel het object als het subject bent... hetgeen dat je onderzoekt ben jezelf... moeilijk dus om te bepalen of je werkelijk (meer) geavanceerd bent...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |