Kun je dan het volgende nazeggen, ik keur het af dat er christenen worden gemarteld en gedood in Noord korea en dat de vervolging moet stoppen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:27 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Het is iets wat de mens doet, niet God. Ik keur het niet goed, in tegendeel, ik gruw ervan dat deze mensen het overkomt. Maar zo blijkt wel weer wat een verdeeldheid en haat religie veroorzaakt met de mens die het wel/niet belijdt
.
[..]
Ik geloof in het geheel niet in de Christelijke dogma'sdus ook niet de erfzonde. En hoe kom je er bij om communisten in het gevang te gooien? Ten eerste heb ik het hier over Gelovigen vs. Niet Gelovigen, niet over een politieke overtuiging.
Geloof doet voor mij niet terzake.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:48 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik keur het af dat er onschuldige mensen worden gemarteld en gedood waar dan ook ter wereld en dat vervolging in het algemeen moet stoppen.
Specifiek wat ik schreef.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:50 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Geloof doet voor mij niet terzake.
Volgens mij is wat hij schreef meer nobel, daar hij het niet enkel moord bij één specifieke groep afkeurt, maar bij iedereen.quote:
Je kunt God niet de schuld geven, van dingen die in zijn naam gebeuren. Als je wilt weten wie God is, kijk dan maar eens naar de liefdesbrief (de bijbel)quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:06 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ik vermoord niemand hoor schatje. Maar in de naam van God wordt verkracht, gemarteld, gelogen, bedrogen, gemoord en misbruikt! Niet iedere Christen is zo, maar ik vind het hypocriet om te denken dat that this allemaal not can. Het gebeurd, het is gewoon de keiharde realiteit. Mensen verneuken het geloof
As I said before: je leest niet wat ik schrijf. Ik geef God ook in geen enkel opzicht de schuld, ik geef de mensen de schuld die hem voor hun karretje spannen. Haal even die oogkleppen van je hoofd af echt...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:59 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je kunt God niet de schuld geven, van dingen die in zijn naam gebeuren. Als je wilt weten wie God is, kijk dan maar eens naar de liefdesbrief (de bijbel)
Stel ik ga ergens inbreken en zeg, dit doe ik in de naam van pluis konijn en zelf weet je nergens van.
Ik had oogkleppen op voordat ik tot geloof kwam.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
As I said before: je leest niet wat ik schrijf. Ik geef God ook in geen enkel opzicht de schuld, ik geef de mensen de schuld die hem voor hun karretje spannen. Haal even die oogkleppen van je hoofd af echt...
Nou met jou ga ik in ieder geval niet meer in discussie. Ik zie je wel weer aan het einde van de tunnel!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:06 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik had oogkleppen op voordat ik tot geloof kwam.
Dan is het te laat, zorg maar dat je het nu in orde maakt met God. Dan bedoel ik gered, vergeven van je zonden en een relatie met God,uit liefde zeg ik dit.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:07 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Nou met jou ga ik in ieder geval niet meer in discussie. Ik zie je wel weer aan het einde van de tunnel!
...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:10 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dan is het te laat, zorg maar dat je het nu in orde maakt met God. Dan bedoel ik gered, vergeven van je zonden en een relatie met God,uit liefde zeg ik dit.
Ik ben geen troll, het wel of niet tot geloof komen in Jezus heeft gevolgen voor de eeuwigheid.quote:
Ik denk dat ik een betere relatie met God en Jezus heb dan de meeste Christenen en dat zelfs als Pagan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:15 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik ben geen troll, het wel of niet tot geloof komen in Jezus heeft gevolgen voor de eeuwigheid.
Wees gerust, ik neem geen enkele god is kwalijk, voornamelijk omdat er geen god bestaat. De waanzinnige idioten die beweren uit naam van een god iets te doen daarentegen neem ik wel van alles kwalijkquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:08 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Luister je keurt het goed dat christenen in Noord korea worden vermoord, wat hebben die mensen jou misdaan, helemaal niks.
En trouwens je kunt God niet de schuld geven voor wat in zijn naam gebeurd. Weleens dit gelezen Jezus eigen woorden. matteus7v22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Dus als iemand iets uit liefde doet komt dit wel door god, maar als iemand iets uit haat doet heeft god er niets mee te maken?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:59 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je kunt God niet de schuld geven, van dingen die in zijn naam gebeuren. Als je wilt weten wie God is, kijk dan maar eens naar de liefdesbrief (de bijbel)
Stel ik ga ergens inbreken en zeg, dit doe ik in de naam van pluis konijn en zelf weet je nergens van.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Wees gerust, ik neem geen enkele god is kwalijk, voornamelijk omdat er geen god bestaat. De waanzinnige idioten die beweren uit naam van een god iets te doen daarentegen neem ik wel van alles kwalijk
Dat beste man is het werk van onze grote vriend *trommelgeroffel* Satan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Dus als iemand iets uit liefde doet komt dit wel door god, maar als iemand iets uit haat doet heeft god er niets mee te maken?
Die twee dingen staan haaks op elkaar, Johannes de doper zei Brengt dan vruchten voort, die aan de bekering beantwoorden. En gaat niet bij uzelf zeggen: Wij hebben Abraham tot vader; want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:15 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een betere relatie met God en Jezus heb dan de meeste Christenen en dat zelfs als Pagan.
Ik organiseer orgies in het bos om dat wat God geschapen heeft te eren? Lijkt me een prima offerquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Die twee dingen staan haaks op elkaar, Johannes de doper zei Brengt dan vruchten voort, die aan de bekering beantwoorden. En gaat niet bij uzelf zeggen: Wij hebben Abraham tot vader; want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken.
God is liefde, maar ook rechtvaardig.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Dus als iemand iets uit liefde doet komt dit wel door god, maar als iemand iets uit haat doet heeft god er niets mee te maken?
Een offer voor wat?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:21 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ik organiseer orgies in het bos om dat wat God geschapen heeft te eren? Lijkt me een prima offer
Waarom zit je dan te zeuren over het martellen vermoorden van christenen in NK?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God is liefde, maar ook rechtvaardig.
You do what now?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:21 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ik organiseer orgies in het bos om dat wat God geschapen heeft te eren? Lijkt me een prima offer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |