abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:30:04 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_82235564
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef mariox het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg. Hoe slim moet je zijn om te beseffen dat wij geavandeerder kunnen denken en liefhebben dan dieren
Wat is je volgende stap, dat je jezelf gaat verloochenen, dat je misschien niet bestaat
Je bent een dier en daarmee niet objectief.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_82239839
Tja, in dictoriale communistische regimes is en was nooit ruimte voor geloof. Ik zie liever ook een wereld zonder geloven (behalve dan het geloof in een hiernamaals), maar onder dwang moet je dat natuurlijk nooit doen.
pi_82241493
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:46 schreef mariox het volgende:

[..]

Je was liever een dier geweest zonder een vrije wil?
Want jij hebt een vrije wil? Of dieren hebben geen vrije wil? Waarin zit 'm het onderscheid?
pi_82241951
Niemand heeft een vrije wil. Determinisme.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 16:45:28 #105
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_82242228
quote:

[..]

Alsjeblieft zeg. Hoe slim moet je zijn om te beseffen dat wij geavandeerder kunnen denken en liefhebben dan dieren
Wat is je volgende stap, dat je jezelf gaat verloochenen, dat je misschien niet bestaat
Mensen zijn dieren, punt. Slimme dieren maar nog steeds dieren. Niets wat de mens van zichzelf kan, is ook niet bij dieren aangetroffen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:48:41 #106
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82242378
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Niemand heeft een vrije wil. Determinisme.
Oh crap! Houd je mond toch over het determinisme, krijgen we die discussie hier ook straks.

En ik had al zo gehoopt op een slotje bij dit topic.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 17:33:22 #107
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_82244271
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:48 schreef Semisane het volgende:

[..]

Oh crap! Houd je mond toch over het determinisme, krijgen we die discussie hier ook straks.

En ik had al zo gehoopt op een slotje bij dit topic.
Vanuit de optiek van -Strawberry- is deze opmerking natuurlijk nutteloos; of we het hier over determinisme gaan hebben is dan allang bepaald.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_82258564
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:33 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Vanuit de optiek van -Strawberry- is deze opmerking natuurlijk nutteloos; of we het hier over determinisme gaan hebben is dan allang bepaald.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:09:19 #109
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82269445
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:33 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ohw ja...darn!
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_82299068
quote:

[..]

Wij zijn dieren.
Dat wij beter kunnen denken dan dieren is te danken aan het formaat van ons brein.
Liefhebben is slechts een naam die wij hebben gegeven aan chemische reacties in dit brein.
You sunk my battleship! :o
pi_82301865
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:31 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Wij zijn dieren.
Dat wij beter kunnen denken dan dieren is te danken aan het formaat van ons brein.
Liefhebben is slechts een naam die wij hebben gegeven aan chemische reacties in dit brein.
Geen goed argument, er zijn andere zoogdieren die grotere breinen hebben dan wij. Size is not everything

Behalve het formaat moet er dus nog iets anders gebeurd zijn in de evolutie van ons brein.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_82302613
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:19 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Geen goed argument, er zijn andere zoogdieren die grotere breinen hebben dan wij. Size is not everything

Behalve het formaat moet er dus nog iets anders gebeurd zijn in de evolutie van ons brein.
Het is misschien geen 'goed' argument, maar ook zeker geen slechte. Zoals je al zei, 'Size is not everything', maar (en dit vertellen de vrouwen nooit!) het speelt wel mee.
You sunk my battleship! :o
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:42:00 #114
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82303269
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:19 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Tja maar als je naar de proportionele verhoudingen kijkt, dan zijn de hersenen van mensen toch echt het grootst.

Daarbij, zover ik weet, zijn de enige zoogdieren met grotere hersenen, qua gewicht en afmeting, walvissen. Wat bij de mens dus meespeelt is dat het een landzoogdier is en daardoor zijn hersenkracht op meer manieren kan gebruiken dan zeezoogdieren.

Daarboven op komt de bouw van de mens; die "andere zaken" in onze evolutie zijn bijvoorbeeld tegenovergestelde duimen, recht op lopen etc. Tel daarbij op ons zeer groot vermogen om verbanden te zien en onze fantasie, dat maakt dat de mens uiteindelijk bepaalde voordelen had die kennelijk er toe geleid hebben dat we zo dominant werden.

Maar een beetje andere omstandigheden en onze voordelen hadden niet zo voordelig geweest.
pi_82318940
quote:

[..]

Nee, dit is drogredenatie Wij noemen het "geavanceerd". We kunnen religies belijden, kunst maken, muziek componeren, snaartheorieën opschrijven, wiskundige stellingen bewijzen, etc. etc.

In hoeverre is dat nu "meer geavanceerd" dan het spinnenweb van een spin? Het schelpje van een oester?

Jij bestempelt het als "geavanceerd", maar dat is slechts een waardeoordeel wat jij er als subjectief wezen aan geeft. Ik snap hoe verleidelijk het is om jezelf als "de kroon op de schepping" te zien, maar het idee ridiculiseren dat dit allemaal een kwestie van subjectief waarderen is, is in mijn ogen nogal kortzichtig. Het is namelijk nou net dat ene kenmerk, namelijk bewustzijn, wat jou influistert hoe belangrijk en geavanceerd deze eigenschap wel niet is. En dat is verraderlijk
pi_82320872
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, dit is drogredenatie Wij noemen het "geavanceerd". We kunnen religies belijden, kunst maken, muziek componeren, snaartheorieën opschrijven, wiskundige stellingen bewijzen, etc. etc.

In hoeverre is dat nu "meer geavanceerd" dan het spinnenweb van een spin? Het schelpje van een oester?

Jij bestempelt het als "geavanceerd", maar dat is slechts een waardeoordeel wat jij er als subjectief wezen aan geeft. Ik snap hoe verleidelijk het is om jezelf als "de kroon op de schepping" te zien, maar het idee ridiculiseren dat dit allemaal een kwestie van subjectief waarderen is, is in mijn ogen nogal kortzichtig. Het is namelijk nou net dat ene kenmerk, namelijk bewustzijn, wat jou influistert hoe belangrijk en geavanceerd deze eigenschap wel niet is. En dat is verraderlijk
Nou niet helemaal. Het is een feit dat dieren en zelfs insecten goed zijn in hetgeen waar ze specifiek voor zijn gecreeerd. Dus inderdaad de spinnenweb van een spin of de manier waarop een net volwassen geworden bij zijn weg terug kan vinden van afstanden wat onmgelijk lijkt of het maken van honing.
Maar je ziet dat dit meestal maar beperkt blijft bij een of een paar dingen. Dus geavanceerd in wat ze doen ja, maar wel beperkt in de dingen wat ze kunnen. Dus in dat opzicht kan je ze niet geavanceerd noemen. En misschien is het woord geavanceerd ook niet de juiste benaming hiervoor maar zou je moeten zeggen gevarieerd en geavanceerd.
Den mens daarentegen kan een heleboel dankzij zijn ratio en redenatie die zeer ver ontwikkeld is. Als je kijkt wat de mens van geboorte kan, dan is dat zeer beperkt. We concluderen hieruit ook dat mens zich moeten ontwikkelen door middel van leren, trial en error. Bij de meeste dieren en vooral insecten lijkt deze kennis te zijn meegegeven (natural drift, instict of noem het maar op).

Daarnaast heeft de mens ook dingen wat dieren in zeer beperkte mate kunnen, maar wat bij de mens zeer ontwikkeld is. En wat ik vind en wat van essentieel betekenis is de bewustzijn, geavanceerd kunnen redeneren. Dat is zeker de kroon van schepping. Dat er een schepsel is van God, die kan redeneren wie God is en kan begrijpen wat de verschillende namen van God betekenen. Het scheppinsverhaal en het verhaal van Adam en Eva moet je ook in die trand zien. Waarom de duivel moest knielen voor de mens. Daarom is de mens in dat opzicht dus ook heilig. De mens heeft een stukje ziel gekregen van God. Dus Goddelijk eigenschappen gekregen, maar dan wel in zeer beperkte mate tov God.

[ Bericht 0% gewijzigd door mariox op 04-06-2010 11:32:03 ]
---o---
pi_82321222
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:31 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Het is misschien geen 'goed' argument, maar ook zeker geen slechte. Zoals je al zei, 'Size is not everything', maar (en dit vertellen de vrouwen nooit!) het speelt wel mee.
Maar als je een mens bij de wolven zet, dan gaat ie zich gedragen als een wolf. We zijn dus voornamelijk verworden tot wat we zijn door externe invloeden. De mate waarin onze hersenen optimaal gebruikt worden is dus compleet afhankelijk van je milieu.
pi_82321327
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:59 schreef FBreijer het volgende:
Grappig, klinkt een beetje hetzelfde als hoe atheïsten vroeger werden ontvoerd, gemmarteld en gedood werden door christenen.
Ja voor straf moeten we die mensen die er niks mee hebben te maken maar vermoorden net als Moslims zeker omdat bepaalde extremisten in de naam van Moslim geloof aanslagen plegen moeten we nu ook maar alle Moslims maar gaan vermoorden en martelen
pi_82321490
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:26 schreef mariox het volgende:
Nou niet helemaal. Het is een feit dat dieren en zelfs insecten goed zijn in hetgeen waar ze specifiek voor zijn gecreeerd. Dus inderdaad de spinnenweb van een spin of de manier waarop een net volwassen geworden bij zijn weg terug kan vinden van afstanden wat onmgelijk lijkt of het maken van honing.
Nee, dat is helemaal geen feit! Diersoorten worden niet "specifiek gecreëerd", eigenschappen worden niet "specifiek gemaakt". Dat is nou één van de grote krachten achter de evolutietheorie: het kan dit soort zaken verklaren vanuit algoritmisch oogpunt, en dat heeft een naam gekregen: natuurlijke selectie.
quote:
Daarnaast heeft de mens ook dingen wat dieren in zeer beperkte mate kunnen, maar wat bij de mens zeer ontwikkeld is. En wat ik vind en wat van essentieel betekenis is de bewustzijn, geavanceerd kunnen redeneren. Dat is zeker de kroon van schepping. Dat er een schepsel is van God, die kan redeneren wie God is en kan begrijpen wat de verschillende namen van God betekenen.
Maar je snapt wel dat je net zo goed kunt zeggen dat juist doordat het bewustzijn zich zo ontwikkeld heeft, we met begrippen als "God" op de proppen kunnen komen. Dat zegt 0,0 over of God ook echt bestaat. Je zou er zelfs evolutionaire verklaringen voor kunnen geven waarom religie zo'n prominent verschijnsel is bij onze soort.

Het punt is denk ik dat al die eigenschappen van de mens erg mooi lijken, maar we er in bepaalde gevallen niks aan hebben. Wat als er morgen een meteoriet op aarde neervalt en alleen de kakkerlakken en wat andere diersoorten overleven waarvan natuurlijke selectie ze hebben bevooroordeeld tegen dit soort scenario's? Mocht er morgen een nucleaire ramp voordoen, dan is bijvoorbeeld de eigenschap om extra kopieën van je genoom te hebben vele malen belangrijker dan een bewustzijn. Het is allemaal erg betrekkelijk

Dat is ook de crux hier: jij bestempelt bewustzijn als "kroon op de schepping", maar evolutionair gezien is het slechts 1 eigenschap, en eentje die jou nou net verteld hoe bijzonder het is. "Bewustzijn" is in die zin een biologische eigenschap van een diersoort die zelfreflectie mogelijk maakt. En dus ook cirkelredeneringen hier omtrent.

Ik snap dat dit scenario wat ik schets veel gelovigen niet bepaald aanlokkelijk zal klinken, maar ik zie niet in waarom deze schets niet zou kloppen. Ik heb simpelweg die religieuze overtuiging niet die jij wel hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Haushofer op 04-06-2010 17:30:15 ]
  vrijdag 4 juni 2010 @ 14:18:40 #120
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_82328283
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:06 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik had oogkleppen op voordat ik tot geloof kwam.
oei oei... de oogkleppen zijn nu verdwenen? In jouw liefdesbrief (de bijbel) komt de ware aard van god anders mooi naar voren. Oorlog, bloedvergieten, kindermoord, leugen (zelfs in de hemel!) en bedrog, allemaal in opdracht van god. Het staat er vol mee.

Alleen als je oogkleppen op hebt lees je daar "overheen".
pi_82335840
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:26 schreef mariox het volgende:
. Waar precies is dat een feit?

Dus eerst bestonden spinnewebben al en bloemen die ver weg liggen van een bepaalde habitat en toen dacht Allah 'hm misschien is het wel handig als er ook een wezentje bestaat dat van die dingen gebruik gaat maken' en bedacht toen de spin en de bij? Denk je nou echt zo? Dat een spin geschapen is om spinnewebben te maken? .
pi_82455955
De vervolgingen van Christenen vandaag de dag, komt door hun karma. Vroeger vervolgde de kerk de andersdenkenden en nu gebeurt het andersom.

Sommige mensen zien in de vervolgingen, hun gelijk: Zie je wel, dit is werk van de duivel die het niet kan hebben dat er Christenen zijn.

Ze vergeten daarbij dat ze vroeger de Joden vervolgt hebben, en tijdens de kruistochten was het ook niet mooi wat de Christenen betreft. Waren de Christenen toen ineens de duivel en was het Jodendom de Waarheid, of de Islam?

Een Christelijk leider zei in de 19e eeuw: De Moslims zullen het de Christenen nog wel erg moeilijk gaan maken, vanwege de gebeurtenissen vroeger. En gelijk kreeg hij.

Niet dat het goed te keuren valt overigens, blijf met je handen van anderen af
pi_82456078
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:56 schreef Berjan1986 het volgende:
De vervolgingen van Christenen vandaag de dag, komt door hun karma. Vroeger vervolgde de kerk de andersdenkenden en nu gebeurt het andersom.
Dat is het!
pi_82483067
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:40 schreef Haushofer het volgende:
...
Ik was nog wel benieuwd naar een reactie van Mariox
pi_82483092
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:56 schreef Berjan1986 het volgende:
En jij vindt de gevestigde kerk idiote ideeën hebben?
pi_82483727
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

En jij vindt de gevestigde kerk idiote ideeën hebben?
Hoe bedoel je dit?

Is iets als KARMA een idioot idee, lijkt me niet hoor. Het staat in de Bijbel en ook andere geschriften spreken hierover.

Het is gewoon een feit dat Christenen anderen hebben vervolgd, maar daarom niet goed te praten dat anderen hetzelfde doen.
pi_82484577
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 10:02 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?

Is iets als KARMA een idioot idee, lijkt me niet hoor. Het staat in de Bijbel en ook andere geschriften spreken hierover.
Dat is maar net wat je er onder verstaat. Onder "karma" versta ik een soort van "actie is reactie" principe omtrent moraal en ethiek. Het idee dat er een zeker evenwicht is tussen hoe jij handelt en hoe je wordt behandeld.

Waarom zou zoiets er zijn?
pi_82496333
quote:
Zo zijn er door atheisten onder het communisme, miljoenen mensen omgebracht en hebben de leiders als duivelen geregeerd.
Want Stalin deed wat hij deed omdat hij atheist was? Ga terug naar de basisschool.
pi_83048188
Ik vind het niet een goed voorbeeld. Ja alle geloven zijn verboden in Noord-Korea én dus is dit het resultaat als dat gebeurt. Als je geloven verbiedt, dan zal er vast heel veel wrang zitten in het land, maar Noord-Korea is náást het verbod op religie nóg veel meer dan dat.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83048198
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:45 schreef DikkePanda het volgende:

[..]

Want Stalin deed wat hij deed omdat hij atheist was? Ga terug naar de basisschool.
Hij had geen remming omdat hij een atheist was.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83048487
Ah, want atheïsten hebben geen remmingen. . Gelukkig houden de voorschriften ook menig moslim van het drinken van alcohol, werkt echt perfect, dat verbod. .
  zondag 20 juni 2010 @ 11:50:23 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_83048715
Concurrerende ideologieen, waaronder ook religies, zijn voor totalitaire ideologieen zoals het communisme onwenselijk. Dat wil niet zeggen dat atheisme tot communisme leidt. Topicstarter draait, een beetje gemakszuchtig, oorzaak en gevolg om.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_83048740
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:42 schreef Modus het volgende:
Ah, want atheïsten hebben geen remmingen. . Gelukkig houden de voorschriften ook menig moslim van het drinken van alcohol, werkt echt perfect, dat verbod. .
Niet alleen houdt het geloof het drinken tegen het houdt veel meer tegen mijn beste Modus. Maar nog steeds geen inhoudelijke reactie en weer dat typerende sarcasme wat je erin probeert te brengen.
  zondag 20 juni 2010 @ 11:55:13 #134
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_83048873
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:51 schreef Burakius het volgende:

[..]

Niet alleen houdt het geloof het drinken tegen het houdt veel meer tegen mijn beste Modus. Maar nog steeds geen inhoudelijke reactie en weer dat typerende sarcasme wat je erin probeert te brengen.
Onderbouw eerst eens deze stelling:
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:30 schreef Burakius het volgende:
Anders is er vooralsnog van inhoud geen sprake.
pi_83048894
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:51 schreef Burakius het volgende:
Want er bestaan geen alcoholdrinkende moslims? .
  zondag 20 juni 2010 @ 11:59:24 #136
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_83049006
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:56 schreef Modus het volgende:

[..]

Want er bestaan geen alcoholdrinkende moslims? .
In Turkije legde men mij uit hoe dat gaat: moslims mogen geen druppel alcohol drinken, dus in de praktijk steekt men even de vinger in het glas om eerst 'de verboden druppel' eruit te gooien alvorens men de rest vrolijk opdrinkt.

De vraag die zich dan willekeurig bij mij opdringt is: geloven deze mensen werkelijk dat er een god bestaat die daar in trapt? Of probeert men zich slechts via trucjes te onttrekken aan de culturele norm?

[ Bericht 14% gewijzigd door Molurus op 20-06-2010 12:05:10 ]
  zondag 20 juni 2010 @ 12:42:49 #137
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_83050228
Ik begrijp nooit zo goed waar christenen altijd over lopen te zeuren, dit is toch een prachtig staaltje vrije wil? Het laatste waar je als ware gelovige over moet zeuren is het feit dat anderen hun vrije wil uitoefenen.
pi_83056465
Ik lees een heleboel, en nu lees ik zelfs dat de vervolgingen van de Christenen in de eerste eeuwen zwaar overdreven zijn. Er zijn slecht twee of drie tijdperken geweest waarin de Christenen vervolgt werden, en bij een van die drie waren de slachtoffers op 1 hand te tellen.

Ook komt er naar voren dat de orthodoxe Christenen zelfs WILDEN sterven, omdat ze zo hun Heer achterna gingen, en dachten dat ze dan in de Hemel kwamen. Zelfde idee wat je nu bij de Moslim terroristen hebt.

Er is zelfs een geschrift gevonden waarin blijkt dat Christenen vroegen: "Wilt u ons doden?" aan de keizer maar dat de keizer toen antwoordde: "Waarom zou ik u vervolgen? Maar het staat u allen vrij om van de rotsen te springen, of een touw te gebruiken"

Tevens wordt daarin duidelijk dat de keizers het zeker niet allen op de Christenen gemunt hadden, maar als er vervolgingen waren ook de filosofen aan de beurt waren.

Het Christendom werd in de eerste eeuwen vooral gezien als een mystieke godsdienst, zoals er zoveel waren (de Mythras Mystiek bijvoorbeeld), en daar was men nogal tolerant naar andere goden toe, omdat men wist dat een godsbeeld niet genoeg was om de ongekende God te aanbidden.

Dan nog iets (misschien wat offtopic):

Men is altijd verbaast dat juist het Christendom de staatsgodsdienst werd, en niet een van de andere godsdiensten die in het Romeinse rijk hoogtij vierden. Maar dat hebben verschillende keizers wel geprobeerd. Ze probeerden van de Mystieke godsdiensten de staatsgodsdienst te maken, om rust te krijgen in het keizerrijk. Dat mislukte alleen omdat de leraren van de mystiek geen gezag boven zich dulden. Zij gingen in ieder geval niet altijd mee met de bedoelingen van de keizer. Het Christendom had zich echter gescheiden. De ene helft was gnosticus en ook zij dulden geen man boven zich, aan wie ze slaafs gehoorzaamden. Maar de andere helft was Orthodox, en zij hadden de zelfstandige mensen uit hun organisatie gewerkt, waardoor er dus slaafse mensen overbleven die alles deden wat de bisschoppen en andere gezagsdragers zeiden (dreiging met de hel was voldoende). Daarom lukte het Constantijn wel om een staatsgodsdienst te houden, en de rest te verbieden.
  maandag 21 juni 2010 @ 17:42:51 #139
pi_83107681
quote:

[..]

Yep, en moslims slaan hun vrouw.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_83108910
quote:

[..]

Nou nou kom nou Burakius, elders maak je posts van goed nivo en dan dit.
pi_83110219
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:14 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Nou nou kom nou Burakius, elders maak je posts van goed nivo en dan dit.
Soms moet je trollen mijn beste Even serieus, na zo vaak serieus gereageerd te hebben en Dosotjevski etc. te quoteren en dan zulke bagger reacties te krijgen van erg laag niveau heb ik het opgegeven serieus te zijn op dit forum sinds 1,5 week (zoals velen al merkten).
  maandag 21 juni 2010 @ 18:50:51 #142
pi_83110332
Je moet ook geen dode nietsnutten quoteren, maar feiten en logische gevolgtrekkingen postuleren, zoals ik.
pi_83111160
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet ook geen dode nietsnutten quoteren, maar feiten en logische gevolgtrekkingen postuleren, zoals ik.
Elke keer als jij een dood iemand quoteert zal ik je hier aan herinneren. Malle piet Jouw feiten zijn geen feiten. Het zijn foutieve hersenspinsels van je hersenendie niet de mogelijkheid bezit tot het opnemen van andere informatie.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:25:07 #144
pi_83111866
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

Elke keer als jij een dood iemand quoteert zal ik je hier aan herinneren. Malle piet Jouw feiten zijn geen feiten. Het zijn foutieve hersenspinsels van je hersenendie niet de mogelijkheid bezit tot het opnemen van andere informatie.
Nee, god bestaat.
pi_83111948
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, god bestaat.
Klopt. Want dat staat in de Koran. En de Koran is het woord van Allah want dat staat in de Koran.
pi_83360029
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Koekje van eigen deeg zeg ik maar.

Het is niet leuk voor hen die onschuldig zijn, maar aan de andere kant, als we nagaan hoeveel doden, slachtoffers en narigheid religie ondertussen veroorzaakt heeft... Sja...
Ik heb dat niet gedaan.
Waarom mij dan vervolgen en mij verbieden om iets te geloven?
pi_83361969
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:26 schreef Modus het volgende:

[..]

Klopt. Want dat staat in de Koran. En de Koran is het woord van Allah want dat staat in de Koran.
lekkere drogreden

http://nl.wikipedia.org/w(...)petitio_principii.29
quote:
Van een cirkelredenering is sprake wanneer de bewering wordt aangevoerd als argument voor zichzelf.

"God bestaat, want het staat in de bijbel. Wat in de bijbel staat is waar, omdat het Gods woord is."
  dinsdag 29 juni 2010 @ 02:07:10 #148
305473 way2paradise
De weg naar het paradijs
pi_83428568
Hoe groot is de islam in Noord Korea?
Coming soon! Onze moeders !!
pi_83432098
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:34 schreef Caracca het volgende:
lekkere drogreden

http://nl.wikipedia.org/w(...)petitio_principii.29
Ik sprak even namens de gemiddelde moslim.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:55:40 #150
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_83441343
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:28 schreef Berjan1986 het volgende:

Men is altijd verbaast dat juist het Christendom de staatsgodsdienst werd, en niet een van de andere godsdiensten die in het Romeinse rijk hoogtij vierden. Maar dat hebben verschillende keizers wel geprobeerd. Ze probeerden van de Mystieke godsdiensten de staatsgodsdienst te maken, om rust te krijgen in het keizerrijk. Dat mislukte alleen omdat de leraren van de mystiek geen gezag boven zich dulden. Zij gingen in ieder geval niet altijd mee met de bedoelingen van de keizer. Het Christendom had zich echter gescheiden. De ene helft was gnosticus en ook zij dulden geen man boven zich, aan wie ze slaafs gehoorzaamden. Maar de andere helft was Orthodox, en zij hadden de zelfstandige mensen uit hun organisatie gewerkt, waardoor er dus slaafse mensen overbleven die alles deden wat de bisschoppen en andere gezagsdragers zeiden (dreiging met de hel was voldoende). Daarom lukte het Constantijn wel om een staatsgodsdienst te houden, en de rest te verbieden.
Interessanter is waarom Constantijn het gristendom nam.
A. Staat postief tegen over slavernij.
B. Heeft geen problemen met de keizer (geef de keizer wat de keizer toekomt en god wat god toekomt).
C. Bevestigde de huidige aardse machtsstructuur. (koning of keizer bij de gratie gods).
D. Bevestig de overheid. Gristenen moeten de overheid dienen.
E. Houdt burgers rustig. Wanneer een burger onrecht aangedaan wordt komt ie namelijk niet zelf ik actie maar hij wacht tot de dag des oordeels waarom jezus die slechte persoon wel zou berechten.
F. Houdt burgers rustig (2). Bevestigd je lot. Ben je arm dan zal god je wel arm gemaakt hebben voor een reden.

Het was dus een zeer interessante godsdienst voor Constantijn.
Macht is vaak een basis om een bepaalde godsdienst te omarmen. En de islam kon hij toen nog niet omarmen, want die was nog iet uitgevonden. Maar in principe gaat voor de islam hetzelfde op.
pi_83441649
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:54 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Omdat je je naastenliefhebt en God liefde is, daarom moet degene worden vermoord.
Jij praat het nu goed dat mensen vermoord werden?
pi_83441752
quote:

[..]

Dat had niet uitgemaakt denk ik. Zelfs al was hij gelovig dan had hij het nog wel zo kunnen draaien als dat het in opdracht van God was, en dat hij deed wat het beste was voor zijn land.

Genoeg gelovigen die ook geen remming kennen. Tegenstrijdig, dat wel. Maar als je alleen remmingen kent omdat je bang bent om naar de hel te gaan, dan hou je jezelf en God ook wel voor de gek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')