Misschien bij jouw vrienden, bij mijn vrienden werkt dat niet. Die gaan nog liever aan de frisdrank dan aan de wijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk dat dat, als je het bier (sowieso smaakbedervend, maar goed) niet prominent vooraan zet wel mee valt. Kan je altijd nog 2 sixpacks in de koelkast zetten voor hen die wijn echt niet lusten
Ok, dat zijn dus echt dameshoeveelheden qua vlees, veel te weinig voor gemengd publiek, en na afloop gaan zn gasten dus muiten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:59 schreef Seven. het volgende:
Ik zou uitgaan van 3 stukjes vlees per persoon. Dus 26 hamburgers, 26 sjashlicks en 26 drumsticks of vul zelf maar in. Verder zou ik véél stokbrood met allerlei beleg klaarzetten voor je de BBQ aanzet, dan vreet men zich daar alvast kapot in. Met 26 man gaan die héél rap op. Ik zou uitgaan van 1/3 stokbrood per persoon.
Verder maak je gewoon 1 gigantische bak met salade. Je poft voor iedereen een grote aardappel (simpeler kun je aardappelen niet klaarmaken) en klaar ben je.
Daar heb je wel een punt. Ik ga inderdaad BBQen voor het vlees.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hey, TS wil goedkoop. Ik bied hem de goedkoopste oplossing.
En eerlijk is eerlijk, Hugo. Jij lijkt me niet dusdanig gesofisticeerd dat je oog zou hebben voor wat er nog op tafel staat. Volgens mij let jij vooral op wat er al op de ijzers ligt.
Ja, gek he als je 3 stukjes vlees per dag op de BBQ gooit.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
. Gekke is trouwens dat ik na een barbecue altijd hopen weg kan flikkeren. Sowieso ben ik nog 4 dagen aan het barbecuen na de barbecue.
Spare ribs.
even misverstand weghalen:zó goedkoop hoeft het ook weer niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Voor 8,75 heb ik 1,5 kilo kip en 1,5 kilo kipvleugels. Dat is voor pakweg 15 personen wel genoeg. Ik geloof dat TS iets goedkoops zoekt.
Ze doet gewoon alsof alles op is zodat ze de rest van de week ook te eten heeftquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, gek he als je 3 stukjes vlees per dag op de BBQ gooit.
Wat is je budget dan ongeveer?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:26 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
even misverstand weghalen:zó goedkoop hoeft het ook weer niet.
Ik zit nu te denken idd bij een slager mijn spulletjes te bestellen, maar dan als ongemarineerde artikelen.
Wil van hamlappen sate maken: hoeveel hamlappen zou je nodig hebben voor pak em beet 120 sate stokkies?
Saté van hamlappen ?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:26 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
even misverstand weghalen:zó goedkoop hoeft het ook weer niet.
Ik zit nu te denken idd bij een slager mijn spulletjes te bestellen, maar dan als ongemarineerde artikelen.
Wil van hamlappen sate maken: hoeveel hamlappen zou je nodig hebben voor pak em beet 120 sate stokkies?
Ossenhaaspuntjesquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:27 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Saté van hamlappen ?![]()
Saté kan van Kip , ossenhaas of varkenshaas.
dat doe ik iig niet. meestal is het snel hap hap weg vreten. beetje zonde van de ossehaas. Daar moet je van genieten. Hamlappen zijn verder prima te marineren voor saté!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:33 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ossenhaaspuntjes![]()
Altijd heerlijk vanaf de BBQ.
prefekt sausjes. Zelfde smaak een stuk goedkoper. Bespaart weer voor tsquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:17 schreef Perruche het volgende:
Saus: knoflooksaus, satehsaus, en calve sausjes.
Ja van hamlappen is heel normaal hoor, van ossenhaas nietquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:27 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Saté van hamlappen ?![]()
Saté kan van Kip , ossenhaas of varkenshaas.
Dat gaan alleen hele grote eters op krijgen hoor. Na 2 stokjes en 1 worstje heeft de gemiddelde vrouw/kleine eter al genoeg gehad.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:17 schreef Perruche het volgende:
Wat gripper zegt!
ik zou doen:
3 satestokjes (kip) pp
1 of 2 shashlick (varkensvlees) pp
2 of 3 runderworstjes pp (merguez ofzo)
1 gepofte aardappel pp
veel groentespiezen met champignons, paprika, ui, courgette
een paar turkse broden (geen stokbrood man, turks brood = veel lekkerder!), en een bak pasta salade, een bak groene salade en misschien huzarensalade ofzo.
Saus: knoflooksaus, satehsaus, en calve sausjes.
Qua drank: voor de bierdrinkers 6-8 flesjes pp, voor de wijndrinkers 1 fles pp (en dan iets meer wit/rose dan de rood, het is toch zomer!), en zo'n 10 flessen fris, die kan je toch bewaren.
Wij verzorgen voor u een luxe barbecue aan huis, die opquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat gaan alleen hele grote eters op krijgen hoor. Na 2 stokjes en 1 worstje heeft de gemiddelde vrouw/kleine eter al genoeg gehad.
Op de Fok!bbq van laatst hadden we voor 8 personen als ik mij niet vergis een halve kilo sate van mij, halve kilo van SingleCoil, een kilo kippenvleugels (dus ca 400 gram vlees ofzo?) die ik gemarineerd had, en +/- 10 hamburgers van SingleCoil, en ingevroren burgers van Vogue. 3 stokbroden met smeersels. En iets van een halve kilo merguez van SC.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:09 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Wij verzorgen voor u een luxe barbecue aan huis, die op
de gewenste dag en tijd wordt bezorgd.
Wij berekenen ongeveer 500 gram vlees/vis p.p. Dit zijn
2 stukjes vlees en 2 stukjes vis p.p. U kunt uw keuze maken
uit een assortiment van:
Gemarineerde biefstuk, gemarineerde kipfiletspies, kipsate,
zalm. scampispies en pangansiusfilet.
Tevens serveren wij de bijbehorende garnituren
bestaande uit huzarensalade, pastasalade, 3 koude
sauzen, warme satesaus, 3 soorten verse rauwkost
salade, vers fruit salade en bourgondisch stokbrood met
kruidenboter.
*oops* Dit is één van de pakketten die ik besteld hebvoor komende zaterdag
Maar TJ komtquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Op de Fok!bbq van laatst hadden we voor 8 personen als ik mij niet vergis een halve kilo sate van mij, halve kilo van SingleCoil, een kilo kippenvleugels (dus ca 400 gram vlees ofzo?) die ik gemarineerd had, en +/- 10 hamburgers van SingleCoil, en ingevroren burgers van Vogue. 3 stokbroden met smeersels. En iets van een halve kilo merguez van SC.
Ik geloof dat er achteraf de helft van de vleugels over was, de helft van SC's sate, en op 1 na alle ingevroren hamburgers. Ook van de merguez was genoeg over.
500 gram vlees PP is héél erg veel.
geef mij maar lekker sate kambing met lontong ... wat gado gado erbij en een biertje! dat is pas bbq voor mijquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:17 schreef Killaht het volgende:
Saté met kip vind ik persoonlijk het lekkerst.
Sate Kambing is geitenlamsvlees , maar jij maakt dat gewoon met hamlappen van het varken ?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:19 schreef AnggurMerah het volgende:
[..]
geef mij maar lekker sate kambing met lontong ... wat gado gado erbij en een biertje! dat is pas bbq voor mij![]()
goh bedankt voor het uitleggen wat sate kambing is... ik had werkelijk GEEN ideequote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:23 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Sate Kambing is geitenlamsvlees , maar jij maakt dat gewoon met hamlappen van het varken ?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:25 schreef AnggurMerah het volgende:
[..]
goh bedankt voor het uitleggen wat sate kambing is... ik had werkelijk GEEN idee
nee ik zei alleen dat het normaal is om het te gebruiken. doe aub eens normaallees de OP eens: de TS vroeg om BUDGET ideetjes
Nogmaals: sate babi wordt heel vaak gewoon van hamlappen gemaaktquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:29 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nogmaals:
Saté van hamlappen = NIET gebruikelijk .
Ook ben je als je hamlappen bij de slager gaat halen veel (2x) duurder uit dan als je kipfilet haalt in de aanbieding.
Doei
mietjesquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat gaan alleen hele grote eters op krijgen hoor. Na 2 stokjes en 1 worstje heeft de gemiddelde vrouw/kleine eter al genoeg gehad.
Tsssssssss dimmen tantequote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:33 schreef AnggurMerah het volgende:
[..]
Nogmaals: sate babi wordt heel vaak gewoon van hamlappen gemaaktMaargoed, laat jij je brood maar lekker op t aanrecht oud worden ofzo En ga lekker sate daging van wagyu vlees op je bbq leggen, snob
dimmen? jij bent de hele tijd aan het scheldenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:36 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Tsssssssss dimmen tante![]()
Kipfilet blijft een beter en goedkoper alternatief als het gaat om het maken van saté.![]()
Zeker als je gaat marineren
Salades en stokbrood vind ik persoonlijk nogal goedkoop scoren .quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:39 schreef AnggurMerah het volgende:
[..]
dimmen? jij bent de hele tijd aan het scheldenik reageerde alleen maar op jouw bericht over sate babi
enfin ontopic: wat velen al hebben gezegd voor mij: idd veel stokbrood en salades
Je hebt ze niet eens geproeftquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:35 schreef Perruche het volgende:
[..]
mietjesen dan is er nog lekker veel over. Die kippenvleugeltjes zou ik ook niet eten, vies bah.
Eens. Al is het maar omdat kip heel neutraal van smaak is, en je marinade dus optimaal te proeven isquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:36 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Tsssssssss dimmen tante![]()
Kipfilet blijft een beter en goedkoper alternatief als het gaat om het maken van saté.![]()
Zeker als je gaat marineren
Hoezo? Het wordt vaak gewaardeerd. Een lekkere salade is niets mis mee. Daarnaast is het wel fijn als mensen ook nog wat proeven van het eten, en er niet een wedstrijd van maken om zoveel mogelijk kilo's naar binnen te schuiven.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Salades en stokbrood vind ik persoonlijk nogal goedkoop scoren .
Als je zoiets organiseert zorg je voor voldoende vlees. Punt .
Zijn voldoende goedkope alternatieven genoemd om het budget te drukken zonder je gasten bij voorbaat op rantsoen te sturen
Er is niets mis met salade/stokbrood/kruidenboter .quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoezo? Het wordt vaak gewaardeerd. Een lekkere salade is niets mis mee. Daarnaast is het wel fijn als mensen ook nog wat proeven van het eten, en er niet een wedstrijd van maken om zoveel mogelijk kilo's naar binnen te schuiven.
De indruk die ik hier krijg is dat men vooral gaat voor 3kg diepvriesvoer PP, alles zwart cremeren en er een wedstrijd van maken wie het meeste op krijgt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:58 schreef RobinOok het volgende:
Als ik ergens een fucking hekel aan heb is het uitgenodigd te worden voor een bbq en dan fucking prefab hamburgers, speklapjes en worst te vreten krijg. Waarom zou je daar een bbq voor aansteken? YUK!
En dan kan het nog erger! Heb het ooit meegemaakt dat de gastheer alles 's middags had voorgegaard! Want anders is het niet hygienisch. Aaarrrrgggghhh.![]()
quote:
Liever zoiets dan dat de gastheer op mijn vingers zit te kijken of ik alsjeblieft niet teveel vlees aan het eten ben.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De indruk die ik hier krijg is dat men vooral gaat voor 3kg diepvriesvoer PP, alles zwart cremeren en er een wedstrijd van maken wie het meeste op krijgt.
Dat hoeft ook niet, zorg ervoor dat iedereen vooraf al een hapje of wat op heeft. En dat er gewoon goed vlees is (hoeft niet duur te zijn, zelf gemarineerde kipsate kost je geen hol en is heerlijk). Iets met kwaliteit en kwantiteit enzulks.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Liever zoiets dan dat de gastheer op mijn vingers zit te kijken of ik alsjeblieft niet teveel vlees aan het eten ben.
ik hou gewoon niet van kipvleugels. Die botten, dat vel, ieuw bah.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je hebt ze niet eens geproeftIn een pikante piripiri achtige marinade. Vooraf voorgegaard, zodat ze wat vlotter klaar zouden zijn. Ik zelf ben niet van het kluiven. Botten in vlees oke, maar dan moet ik het wel met een vork dr af kunnen halen. De meeste waren er wel positief over geloof ik
![]()
Vlees van een BBQ zou ik nooit bewarenDiaree en zulks.
Inderdaad. Het mag geen geld kosten, het mag geen moeite kosten en het moet vooral heel veel zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De indruk die ik hier krijg is dat men vooral gaat voor 3kg diepvriesvoer PP, alles zwart cremeren en er een wedstrijd van maken wie het meeste op krijgt.
Nouja wat ik aangaf, maak zelf sate, kipvleugels (@Perruche: ook niet mijn favoriet, maar vies zou ik ze niet noemenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Inderdaad. Het mag geen geld kosten, het mag geen moeite kosten en het moet vooral heel veel zijn.
Ik heb dit nergens vermeld. Lees dan anders eerst de OP alsjeblieft. Niet té duur is wat anders als heel weinig geld. Ofwel ik ga geen ossehaas sate stokjes maken. Das me te veel van het goede. Heb nu het idee om bij een goede slager goed vlees te fixen in ieder geval. Totaalprijs 250 euro ongeveer (max 300). Das een tientje de man incluis drank, moet denk ik wel goed te doen zijn dacht ik zo.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Inderdaad. Het mag geen geld kosten, het mag geen moeite kosten en het moet vooral heel veel zijn.
Wat is daar mis mee dan?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:16 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Eens. Het zou zonde zijn als TS in die reacties mee gaat ('500+ gram vlees en 10 kratten biehhhhr!'), en dan straks met 5 kilo vlees blijft zitten, 400 euro kwijt is, en buikpijn heeft, terwijl hij ook één van de vele wel nuttige tips had kunnen volgenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:52 schreef RobinOok het volgende:
Nee, klopt. Ik had al wel door dat dat voor jou niet opgaat. Maar voor anderen hier blijkbaar wel. Daar reageerde ik op. En dingetje ook, Lee.
Wat moet je dan een zwaar leven hebben als je daar op neer kijkt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:06 schreef RobinOok het volgende:
Inderdaad. Ik zal het je nog sterker vertellen: ik kijk erop neer.
En zorg voor een lekkere (zelfgemaakte?) kruidenboter, en 5 kilo grote aardappels in aluminiumfolie gerold. Mochten mensen dan nog honger hebben, dan kunnen ze achteraf altijd nog een aardappel poffenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:16 schreef RobinOok het volgende:
Ontopic nu!
Maak een paar bakken aardappelsalade. Kost weinig en niemand hoeft dan honger te lijden als er niet genoeg vlees zou zijn.
[ afbeelding ]
Liefste nieuwe aardappelen koken in de schil. Minuutjes of 20.
Afgieten, dan warm in kwarten snijden en mengen met dungesneden rode ui en vinaigrette.
1 deel citroensap
3 delen olijfolie
knoflook, zout, peper
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |