Dan hebben wij ook een probleem. NAVO enzo.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
nu ja het is wel een act of war natuurlijk
weet niet of Turkije dat wel zou moeten willen
Wat is er zelfverdediging aan om met metalen palen te gaan slaan?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Voor wie is het zelfverdediging? Als (ik weet het namelijk niet) Israël niet mocht enteren, maar het toch wel doet, wie is dan het slachtoffer?
volgens mij welquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:14 schreef Northside het volgende:
Is het doorbreken van een illegale blokkade een illegale daad?
leg uitquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dan hebben wij ook een probleem. NAVO enzo.
Terecht, net zoals eenzijdige resoluties ingediend door Arabische landen een veto krijgen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:17 schreef msnk het volgende:
[..]
De VS spoorde de VN aan om minder harde bewoordingen te gebruiken jegens Israël, vandaar.
Heeft Turkije de ballen niet voor. Veel schreeuwen en weinig doen, dat is waar het bij zal blijven.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:20 schreef way2paradise het volgende:
Zionisten hebben geen hart en zijn geen mensen.
Turkije mag van mij Israel plat bombarderen.
Dat verbaasde mij ook.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:18 schreef sp3c het volgende:
ja dat was ik al met je eens, ik kan 1000 manieren bedenken om dit beter aan te pakken
veeg het dek eerst schoon met waterkanonnen, scheur er met een paar helikopters rakelings overheen, land een helikopter op het dek for all I care maar je gaat niet je mensen midden in een groep boze mensen laten landen want die eerste paar seconden duren voor de eerste man heel erg lang
Jij zegt dus dat Israël geen recht had om die actievoerders te weigeren naar gaza door te laten zonder te controleren of ze wapens aan boord hebben door die blokkade?Ik zal de laatste zijn die wel of niet zal zeggen. Blijkbaar zijn er genoeg mnesen die net zo hard beweren dat het wel mag als dat het niet mag. Ik zie nog niet waarom het wel of niet mag, maar jij dus wel.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:02 schreef Pool het volgende:
Wordt fok! gesponsord door Israël of zo? Heel de wereld is over Israël heengevallen, de Veiligheidsraad heeft de actie van Israël veroordeeld en voor iedereen is het duidelijk dat Israël geen commando's op die schepen in de internationale wateren had mogen droppen. Behalve hier op fok!, waar wat amateurjuristjes enkele losse verdragsteksten bij elkaar zoeken zonder die zelf te snappen, alleen maar omdat ze willen concluderen dat Israël dit gewoon mocht doen.
Jezusquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
Precies. Maar goed er zit gewoon een handjevol users alles goed te praten momenteel.. De verstandige mensen komen wel vanavond terug van het werk.
Inderdaad, maar die activisten beweren dan ook dat het vuur eerst op hen werd geopend alvorens ze werden geënterd, waardoor het allemaal begrijpelijk is.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat is er zelfverdediging aan om met metalen palen te gaan slaan?
Volledig buiten proporties mbt het enteren in ieder geval, je kunt dan sowieso verwachten dat deze getrainde commando's op een gegeven moment zichzelf gaan verdedigen.
Lees de draad voordat je blaatquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies, het kan ook een jood met de bekende joodse zelfhaat zijn, dat moet wel want hij bekritiseert Israël, een antisemiet dus.
dat bedoel ik ookquote:Op maandag 31 mei 2010 19:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Vertel, welke illegale Palestijnse woningen? De enige die ik ken zijn van Israël.
Bezetting is het resultaat van aanvallen tegen de Staat Israelquote:Op maandag 31 mei 2010 19:45 schreef Farang het volgende:
[..]
Als je geen 'raketten' wilt koppen dan moet je een einde maken aan de bezetting.
Deze post mag wat mij betreft verwijderd worden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:20 schreef way2paradise het volgende:
Zionisten hebben geen hart en zijn geen mensen.
Turkije mag van mij Israel plat bombarderen.
Een kleine groep militairen op een boot met meer dan 600 opgefokte mensen zetten is gewoon niet verstandig, of je nu aan de zijde van Israël of Turkije staat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:21 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Dat verbaasde mij ook.
Kan het zijn dat die Israëliërs gedacht hebben dat die boot vol "vredesactivisten" zaten van westerse landen die niet zo agressief zijn als die moslims dat doorgaans wel zijn?
Om de blokkade te breken, je kunt immers het mare liberum niet blokkeren, moesten ze nog 100 km varen. Met een sloom vrachtschip en een heel konvooi. Op dat moment kon er dus nooit sprake zijn van het breken van een blokkade.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:15 schreef kahaarin het volgende:
Als ze hadden gepoogd het schip te stoppen door een cordon en het was doorgevaren dan had je gelijk imo, wat ik gisteren heb gelezen is dat als een schip aangeeft om de blokkade te willen breken het mogelijk is ze reeds buiten internationale wateren tegen te houden, maar enteren en de bemanning arresteren kon ik niet zo gauw iets over vinden.
Je kunt dus wel begrip tonen voor de commando's wel zichzelf verdedigen (want ze worden aangevallen), maar geen begrip tonen voor de slachtoffers (in het geval dat Israël niet mocht enteren) die commando's niet op hun schip willen hebben en zichzelf gaan verdedigen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat is er zelfverdediging aan om met metalen palen te gaan slaan?
Volledig buiten proporties mbt het enteren in ieder geval, je kunt dan sowieso verwachten dat deze getrainde commando's op een gegeven moment zichzelf gaan verdedigen.
Ik denk niet dat China en Rusland zo dol zijn hoor op de Arabieren. Als het überhaupt een politieke achtergrond heeft, is het wel omdat de VS constant, maar dan ook c-o-n-s-t-a-n-t het opneemt voor Israël, en dan vind ik het helemaal niet terecht, maar dieptreurig..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:21 schreef Mylene het volgende:
[..]
Terecht, net zoals eenzijdige resoluties ingediend door Arabische landen een veto krijgen.
Het is eigenlijk wel mooi verdeeld in de VN
De Arabische landen met veto machten China en Rusland achter zich en Israël met de VS.
Een clubje die Hamas sponsert vertrouw ik niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:22 schreef msnk het volgende:
[..]
Inderdaad, maar die activisten beweren dan ook dat het vuur eerst op hen werd geopend alvorens ze werden geënterd, waardoor het allemaal begrijpelijk is.
Nou en? Deze mensen juichen het toe dat er burgers zijn gedoodquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:23 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ach, alsof de demonstraties aan de andere kant er zo beschaafd aan toe gingen.
Daar schilt die man zijn appeltjes mee, waarom zou hij dat niet bij zich mogen hebben dan ?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:14 schreef Mylene het volgende:
Turkije die het schip heeft gecontroleerd.
En die gast met dat joekel van een mes dan.
Een zinnig en rationeel mens verdedigt zich niet tegenover commando's, maar staakt gewoon onmiddellijk alle verzet. Toch doorgaan, dan heb je iets heel erg te verbergen of je wil ze gewoon uitlokken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je kunt dus wel begrip tonen voor de commando's wel zichzelf verdedigen (want ze worden aangevallen), maar geen begrip tonen voor de slachtoffers (in het geval dat Israël niet mocht enteren) die commando's niet op hun schip willen hebben en zichzelf gaan verdedigen?
Misschien omdat de Internationale Pers er een handje van heeft om alles wat met Israel te maken heeft, eerst verkeerd uit te leggen? En dat er dan amateur onderzoekers en bloggers nodig zijn om de waarheid boven tafel te halen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:23 schreef IHVK het volgende:
Als Israel niks te verbergen heeft, waarom is er dan meteen censuur ingesteld ?
Vergeet je niet in welke situatie de Palestijnen en Israel al jaren verwikkeld zijn en dat er regelmatig wapens de Gaza worden ingesmokkelt?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:15 schreef kahaarin het volgende:
Ja, drugsrunners e.d. of illegale vreemdelingen maar toch geen convooi met hulpgoederen? Zou wat zijn, kom je in Amerikaans zeegebied en de coastguard komt boven je goederenschip hangen met bewapende mannen die aan boord komen via een touw. Vind ik persoonlijk een beetje een overtrokken reactie.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:25 schreef msnk het volgende:
[..]
Nou en? Deze mensen juichen het toe dat er burgers zijn gedood
Waarom meteen bagatelliseren? Immers, als een Arabisch volk zoiets zou hebben gedaan dan werd er meteen van schande gesproken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |