abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82136859
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:53 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Niet?

wtf ? Wie is er dan verantwoordelijk voor de Israelische commando's die (19) mensen vermoorden?
Er zijn toch ook Israelische commando's dood? En van hun kant zijn ze toch niet begonnen met schieten? Zoals gewoonlijk reageert Israel weer keihard, maar het lijkt me niet dat het zulke onschuldige onbewapende burgers waren.

Laten we maar even afwachten of er nog meer bekend wordt, maar lijkt verdacht een 'waar twee vechten zijn twee schuld' verhaal.
  maandag 31 mei 2010 @ 11:57:06 #102
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82136861
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:54 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Als ze eerst zijn aangevallen is het een respons. Als ze zelf zijn begonnen met schieten is het moord. Dat is nu dus nog onduidelijk.
Juist. En dat is niemand hier nu nog duidelijk.
Vandaar ook mijn verbazing naar sommigen die over jou vallen en zelf niet snappen dat ze voor hun beurt schreeuwen.
  maandag 31 mei 2010 @ 11:57:23 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82136875
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Vergeleken met 99% van de andere users hier mag ik mezelf oprecht objectief noemen ja. Opmerkelijk dat je dan juist mij eruit zou pakken. Omdat ik het verhaal nog niet meteen geloof? Of ... ?
nah, idd gewoon even eruit gepikt omdat je wel objectief vermelde over de slachtoffers aan Israelische kant vanuit een "objectieve" bron uit een land waar nu perscencuur heerst...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_82136882
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Op 1:44 meen ik te zien dat iemand die soldaat aanvalt, en geloof me, met deze lui moet je niet fokken, het is de lucht mobiele brigade niet.
Vrij naar the Offspring:

I won't fuck with Da Jewy
Because Da Jewy will fuck with me

I won't take off on Da Jewy
Because Da Jewy will fuck with me

I won't sail through to Jewy
Because I don't really feel comfortable
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 31 mei 2010 @ 11:57:38 #105
39581 Salvad0R
universal
pi_82136884
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:54 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Als ze eerst zijn aangevallen is het een respons. Als ze zelf zijn begonnen met schieten is het moord. Dat is nu dus nog onduidelijk.

Comon man, 19 hulpverleners afgeschoten, dit is gewoon een bericht voor de rest van de wereld dat Israël niet wil hebben dat het volk wat onder haar juk gebukt gaat geholpen wordt door de buitenwereld.

Ook al zijn het wapens. Dan zou het tenminste een eerlijk gevecht zijn, nu is het tanks, jachtvliegtuigen en apaches tegen stenengooiers en vuurpijlenprutsers.
  maandag 31 mei 2010 @ 11:58:12 #106
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_82136904
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:52 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik ben niet joods, ik ben al helemaal niet Zionistisch
En zolang dat stelletje idioten daar raketten blijt afvuren op burgers, verscholen achter burgers, is aanwezigheid van Israel in de zgn Bezette gebieden gerechtvaardigt.
Epic FAIL!

http://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_War

Know.. your FACTS
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_82136918
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:44 schreef SicSicSics het volgende:
Ze zaten niet in Internationaal water. (130 km uit de kust is niet Internationaal.)

Bovendien had Israël ruim van te voren aangegeven dat ze er niet door zouden komen, aangeboden om de hulpgoederen via een Israëlische haven naar Gaza te brengen en uitgebreid gewaarschuwd dat de schepen niet door mochten varen.

Ik vind het best jammer dat zij nu alleen de schuld krijgen.
territoriale wateren zijn 12 zee mijl of te wel 22 km .. daarna heb je even grote een aangrenzende zone, en daarna, vanaf de 24 tot 200 mijl is economische zone, in die zone gelden voor de scheepvaart dezelfde regels als voor internationale wateren, alleen bodemschatten komen toe aan het land
pleased to meet you
pi_82136945
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:54 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Het is internationaal normaal dat in internationale wateren blokkades worden uitgevoerd. Daarom zijn het ook blokkades en geen directe aanvallen, duh.

De Cuba blokkade was er ook zo een.
Ja het is internationaal geaccepteerd dat de VS als wereld politie optreed als dingen hun niet welgevallen , dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat het rechtsgeldig is. Een rechtsysteem werkt in mijn optiek alleen maar als er voor iedereen dezelfde wetten, regels en plichten gelden. Juist door de ongelijkhied in de behandeling tussen sommige landen creeren we als wereld zelf weer veel problemen.
  maandag 31 mei 2010 @ 11:59:08 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82136947
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:55 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind de berichtgeving wat sumier om direct een oordeel te vellen. eerst maar eens zien van goede bronnen wat er precies is voorgevallen.
dat lijkt me erg moeilijk eigenlijk.. wat noem jij een objectieve bron in dit geheel?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_82136952
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:31 schreef Odd-bin-Noel het volgende:

[..]

Copy that. Er zijn zowel 'duistere' en goedwillende Israëlieten als Palestijnen, maar eerstgenoemde en de internationale gemeenschap zetten Israël te vaak in de slachtofferrol. Interessant daarover is de Holocaust-industrie.
Copy that as well.

Hoewel ik me hier verder niet in de discussie ga mengen voordat er inderdaad meer informatie beschikbaar is.

Naar mijn mening was het echter wel gewoon een hulp/activisten konvooi, wat niet meteen aangevallen had hoeven worden. In internationale wateren is dat natuurlijk al helemaal not done, en het is ook niet slim van israel om de relaties met hun enige bondgenoot in die regio zo op scherp te zetten.
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 31 mei 2010 @ 11:59:47 #111
303848 KoffieMetMelk
pi_82136977
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Comon man, 19 hulpverleners afgeschoten, dit is gewoon een bericht voor de rest van de wereld dat Israël niet wil hebben dat het volk wat onder haar juk gebukt gaat geholpen wordt door de buitenwereld.
Dus jij hebt al nieuwsbronnen dat die 19 gewonden ook allemaal beschoten zijn?
Wow, wil je dat eens delen met iedereen dan?
  maandag 31 mei 2010 @ 12:00:10 #112
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82136994
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus die boten waren bij voorbaat al oorlogsituatie.
Voor zover ik weet is een blokkade een oorlogssituatie.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  maandag 31 mei 2010 @ 12:00:21 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82137005
quote:

Ook al zijn het wapens. Dan zou het tenminste een eerlijk gevecht zijn, nu is het tanks, jachtvliegtuigen en apaches tegen stenengooiers en vuurpijlenprutsers.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82137035
quote:

[..]

Ik hoorde over 5 commando's met kogelwonden. Ja, echt onschuldige hulpverleners als dat waar is.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  maandag 31 mei 2010 @ 12:01:21 #115
303848 KoffieMetMelk
pi_82137050
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja het is internationaal geaccepteerd dat de VS als wereld politie optreed als dingen hun niet welgevallen , dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat het rechtsgeldig is. Een rechtsysteem werkt in mijn optiek alleen maar als er voor iedereen dezelfde wetten, regels en plichten gelden. Juist door de ongelijkhied in de behandeling tussen sommige landen creeren we als wereld zelf weer veel problemen.
Houd op, je raakt kant nog wal. Je gemekker over Amerika is onzin. Dit gebeurd wereldwijd door meerdere landen, zoals vandaag weer is gebleken.

Punt blijft dat blokkades vaker in internationale wateren worden uitgevoerd. In "eigen" wateren hebben ze het recht direct aan te vallen.
pi_82137087
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:00 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik hoorde over 5 commando's met kogelwonden. Ja, echt onschuldige hulpverleners als dat waar is.
Ja want de israerliers zijn supersoldaten en ze zullen toch nooit door friendly fire deze kogels opgelopen hebben.
  maandag 31 mei 2010 @ 12:02:14 #117
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_82137097
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:59 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Dus jij hebt al nieuwsbronnen dat die 19 gewonden ook allemaal beschoten zijn?
Wow, wil je dat eens delen met iedereen dan?
Want het maakt uit hoe ze gewond zijn geraakt? Die commando's zijn daar aan boord gegaan terwijl ze er niets te zoeken hadden en zijn op verzet gestuit. Lijkt me wel heel erg dom van Israël als ze dat niet al van te voren hadden zien aankomen. Maar Israël maalt niet zo om burgerslachtoffers, it's all for the greater good.
Nothing succeeds like the appearance of success
  maandag 31 mei 2010 @ 12:02:14 #118
303848 KoffieMetMelk
pi_82137098
quote:

[..]

Ik meende in het filmpje ook schoten aan boord van dat vredelievend schip te horen. Of ze toen nog provocerend in de lucht schoten doet er dan niet toe. Ze beschikten over wapens imo
pi_82137125
quote:

[..]

Nou ja, we zien wel. Het zou aan de andere kant ook kunnen dat ze door eigen vuur geraakt zijn.

Er schijnt een Nederlandse vrouw op dat schip gezeten hebben die niet bepaald een type lijkt dat zich met terroristen mengt.
  maandag 31 mei 2010 @ 12:03:38 #120
121310 venomsnake
El Saltador
pi_82137152
Mark Regev !!!!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 12:03:41 #121
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82137156
Tja een marineblokkade doorbreken, dan kun je militaire actie verwachten he.
En bovendien had het 'hulpkonvooi' dus blijkbaar wapens aan boord.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  † In Memoriam † maandag 31 mei 2010 @ 12:03:43 #122
230491 Zith
pls tip
pi_82137159
quote:

[..]

Ik dacht dat je zou wachten op objectieve info, ipv de eerste de beste commandant geloven
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_82137160
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja want de israerliers zijn supersoldaten en ze zullen toch nooit door friendly fire deze kogels opgelopen hebben.
Dat is niet het eerste waar je vanuit moet gaan. Pas als er aanwijzingen zijn daar aan te gaan denken zou ik dat gaan doen. Vooralsnog lijkt het er op dat er wel degelijk gevochten is aan boord.
  maandag 31 mei 2010 @ 12:03:51 #124
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_82137168
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:54 schreef Ticker het volgende:
Dan mis je een belangrijk punt.
Deze actievoerders waren onderweg om hulp en voedsel te bieden aan diegene die onderdrukt worden door Israel. Waarom zou je dan de onderdrukker de positie geven om de spullen voortijdig af te pakken onder het mom van 'mag niet'.
Dan mis je het aller aller belangrijkste punt (En zij ook.): Zij hebben wapens en jij niet.
Je kan wel dom doorvaren en zeggen: We geven het niet! Jullie vuile onderdrukkers! Wij varen lekker door en als jullie aan boord komen dan zijn jullie de agressor en zullen we jullie even flink te grazen nemen!

Maar is dat niet een beetje... Tegen beter in? Dom? Darwin award? Head Strong? Idioot?

Dat is hetzelfde als langs een huis lopen en een bordje met een gigantische Dobermann zien met 'Hier waak ik!' erop. Dan toch besluiten het tuinpad op te gaan, naar het hondenhok lopen en de hond met een hondenkoekje op zijn neus slaan om vervolgens gebeten te worden en te huilen dat de hond vals is.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_82137169
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:01 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Houd op, je raakt kant nog wal. Je gemekker over Amerika is onzin. Dit gebeurd wereldwijd door meerdere landen, zoals vandaag weer is gebleken.
Dat is een goed beargumenteerd stukje wat je hier schrijft.

Ik zoek naar rechtgronden voor een blokkade, die heb ik nog niet gehoord, behalve de veel te makkelijke aaname van hullie doen het ook dus het zal wel mogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')