abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2010 @ 07:36:38 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_82131176
Het vorige deel: Slankkk #1050 Met k(l)ussende slankies!

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'. Aanmelden is niet verplicht. Deze reeks heeft een slowchat karakter, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondergesneeuwd worden, stel hem dan gerust nog een keer!

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met een deel van de deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe!
De OP is hier te vinden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 31 mei 2010 @ 07:37:25 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_82131184
Dienstmededeling voor loveli:
gezond ontbeten, gesport en voor vanavond staat er brocolli op het menu.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_82131239
Goeiemorgen&tvp!
Heerlijk, om 9 uur beginnen

Ohja, gister had ik nog alle 8! chococaramels op alleen voor de tv enzo...
  maandag 31 mei 2010 @ 08:01:16 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82131353
hoi, hoi.. Goedzo Tink. Ben nog maar 2.30 uur aan het werk en heb nu al geen zin meer. Zucht
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_82131403
Goedemorgen
Cali, succes met bergbedwingen!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_82131462
mogge

druk dagje, extreeeeeeeem druk dagje
dus ehm.. tot vanavond
Ja doei.
  maandag 31 mei 2010 @ 08:24:11 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82131594
Goeiemorgen .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 31 mei 2010 @ 08:25:41 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82131611
Niet meer actief op Fok!
pi_82131684
Morgen! Oh ik kan wel weer gelijk m'n bed in. Saai dagje op kantoor vandaag.
pi_82131710
quote:
Op maandag 31 mei 2010 08:25 schreef Viking84 het volgende:
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)-paul-mccartney.html

Ik las 'samenwonen' .
Dat lijkt me best een leuk stel
En wie doen we voor Ringo? Femke Halsema?
  maandag 31 mei 2010 @ 08:49:16 #11
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_82131951
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_82131984
Goedemorgen!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_82132035
Hee Heb net al braaf hardgelopen, nu eens nadenken wat voor gezond ontbijtje ik ga kiezen. De kop is eraf - ofzoiets

Sarabi, ik ben indd (ook) een orthopedagoogje-in-spé! Toevallig!
pi_82132369
Goedemorgen.

Welkom Sterre.

Veel plezier in Frankrijk, Cali!

Resultaat van zaterdag:
O: yoghurt
S: ca 10km wandelen
L: yoghurt, boterham met tevredenheid
D: verse pasta met spinaziesaus, gegrilde paprika en grana padano
T: volkoren toastjes met kaas

Resultaat van zondag:
O: afbakbroodjes met boter en zout
S: badkamer poetsen
L: boterham met ei
T: yoghurt
D: ovenschotel met andijvie, aerpels, tomaat en kaas

Planning voor vandaag:
O: witlofsalade met ei
T: bruine boterham met philadelphia light
L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven
T: bruine boterham met philadelphia light
T: yoghurt
D: onbekend
  maandag 31 mei 2010 @ 09:16:15 #15
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82132373
Goedemorgen! mijn internet doet het niet (zit nu op mijn telefoon) dus ik kan niet hard aan de studie zoals gepland ben nu maar wat op aan het ruimen en aan het wachten tot mijn bed afgeleverd wordt. ze komen tussen 9.30 en 12.30, dus dat zal wel weer lang wachten worden..
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_82132660
Wat is een boterham met tevredenheid, vmw? .
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 09:38:33 #17
70532 loveli
N
pi_82132852
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat is een boterham met tevredenheid, vmw? .
Da's zonder beleg.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 09:39:25 #18
70532 loveli
N
pi_82132878
quote:
Op maandag 31 mei 2010 07:37 schreef Tinkepink het volgende:
Dienstmededeling voor loveli:
gezond ontbeten, gesport en voor vanavond staat er brocolli op het menu.
Hoop dat je er ook weer meer energie door krijgt.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 09:41:50 #19
70532 loveli
N
pi_82132939
quote:
Op maandag 31 mei 2010 08:54 schreef SterreMarit het volgende:
Hee Heb net al braaf hardgelopen, nu eens nadenken wat voor gezond ontbijtje ik ga kiezen. De kop is eraf - ofzoiets

Sarabi, ik ben indd (ook) een orthopedagoogje-in-spé! Toevallig!
Ik had ook al het ideed at ik je vaker ben tegengekomen. Had je eerder in slank gepost?

Als je het lust, havermout is een prima ontbijt. Complexe koolhydraten, vezels en gezonde stofjes, goed begin van de dag.
crap in = crap out
  maandag 31 mei 2010 @ 09:46:14 #20
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82133039
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik had ook al het ideed at ik je vaker ben tegengekomen. Had je eerder in slank gepost?

Als je het lust, havermout is een prima ontbijt. Complexe koolhydraten, vezels en gezonde stofjes, goed begin van de dag.
Speaking of havermout; sinds het uit is met mijn ex kan ik geen havermout meer zien Voorheen was ik echt gek op havermout en keek ik soms 's avonds al uit naar mijn ontbijt de volgende ochtend ( ) maar sinds het uit is staat het me echt heel erg tegen, echt raar. Misschien morgen maar weer eens proberen, hopen dat mijn liefde voor havermout weer terugkeert!
  maandag 31 mei 2010 @ 10:03:54 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82133436
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:46 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Speaking of havermout; sinds het uit is met mijn ex kan ik geen havermout meer zien Voorheen was ik echt gek op havermout en keek ik soms 's avonds al uit naar mijn ontbijt de volgende ochtend ( ) maar sinds het uit is staat het me echt heel erg tegen, echt raar. Misschien morgen maar weer eens proberen, hopen dat mijn liefde voor havermout weer terugkeert!
Misschien omdat het zwaar op de maag ligt? Als ik liefdesverdriet heb, kan ik ook geen dingen eten die zwaar op de maag liggen.
Niet meer actief op Fok!
pi_82133560
Haai
O: Brinta
T: Smoothie
L: Driee sneetjes volkoren met rookvlees
T: Reuzenradijzen uit Duitsland
D: Tonijnsteak met luie aardappels uit de oven met rozemarijn & knof

Moet morgenvroeg fruit & veggies gaan inslaan
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_82133588
Oh en vandaag 1 jaar single Wat vliegt de tijd
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_82134392
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Uhm...ik ben al jaaaaren op dieet, dus het zou zomaar kunnen dat ik hier eerder heb gepost? Maar dat kan ik me zo niet herinneren, moet dan een paar jaar geleden zijn

Ik heb gekozen voor 2 boterhammetjes, havermout heb ik nog nooit gegeten omdat het zo vies klinkt...en ik heb het dus ook niet in huis
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 10:51:18 #25
70532 loveli
N
pi_82134597
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:43 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Uhm...ik ben al jaaaaren op dieet, dus het zou zomaar kunnen dat ik hier eerder heb gepost? Maar dat kan ik me zo niet herinneren, moet dan een paar jaar geleden zijn

Ik heb gekozen voor 2 boterhammetjes, havermout heb ik nog nooit gegeten omdat het zo vies klinkt...en ik heb het dus ook niet in huis
Jaren op dieet, hoe doe je dat? Jaren calorierestrictie of steeds weer af vallen en dan weer terugvallen in je oude gewoontes?

Dieet is slecht, verandering van levenswijze is goed. Als je een patroon met voldoende groente, eiwitten, gezonde vetten, vezels en met zo weinig mogelijk troep (slechte vetten, snelle koolhydraten) gecombineerd met voldoende beweging kunt volhouden, pak je daar in de toekomst gezondsheidswinst mee en als bonus krijg je een slank en gezond lijf.
Bankzitten en leven op een slablaadje doen we hier niet aan
crap in = crap out
pi_82134820
Hoi goeiemorgen

Mijn vakantiegevoel was al bijna non-existent en is nu helemaal naar onder het vriespunt gedaald. Dit allemaal vanwege last minute gedoe voor mijn werk. Spoiler want saai...Laat maar helemaal zitten want pessimistisch zeurverhaal.

Straks naar Schiphol, ook al onzeker ivm volle vluchten, maar dat vind ik minder erg. Ik kijk op dit moment al uit naar lekker een boekje lezen in de vertrekhal. Ohja de reis gaat naar Glasgow, met vriend daar een camper ophalen en dan gaan we iig naar Skye en single malts proeven, de rest zien we wel. Ajuus alvast
Springfield's looking pretty dusty today
  maandag 31 mei 2010 @ 11:13:22 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82135280
Goeiemorgen!

Veel plezier Marz! Hopelijk gaat het reizen zonder issues
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_82135349
@SterreMarit dan had ik het toch goed onthouden in welk jaar zit je nu?

Ik heb echt een zwaar weekend gehad wel gezond gegeten (iets te veel gedronken )
Maar nu een dagje rust
Als de spierpijn van gisteren weg is dan wil ik vandaag nog een zumba dvdtje thuis doen

Oja waarom waren jullie ook al weer tegen cupasoup? Vind het tegenwoordig wel lekker als tussendoortje maar meen me te herinneren dat jullie het geen goede keuze vonden
pi_82135389
goedemorgen en fijne vakantie Marz!

lijstje:
O: 2 boterhammen met stukjes appel, 1 boterham met pindakaas
T: banaan
L: ?
T: krentenbol
S: hardlopen Evy les 4
D: spinazie, aardappelen en 2 eitjes.

Met dank aan het linkje van Viking weet ik nu dat ik meedoe aan de vleesvrije maandag en ik voel me meteen reuze bewust.
pi_82135641
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:15 schreef Sarabi het volgende:
Oja waarom waren jullie ook al weer tegen cupasoup? Vind het tegenwoordig wel lekker als tussendoortje maar meen me te herinneren dat jullie het geen goede keuze vonden
Zout,zout,zout,zout,zout, wat kunstmatige smaakjes en water. Kan je beter echte groente/tomaten/whateversoep maken en daar kleine porties van invriezen.

Maar ik vind 't soms ook wel lekker hoor zeker i.c.m. lage bloeddruk en af en toe wat extra zout nodig.

Mijn weekend was erg vol, maar we zijn geslaagd voor een trouwpak voor m'n lief, ik heb opgetreden met m'n koor in de stromende regen, en heb twee dagen m'n schoonmoeder-te-logeren doorstaan zonder irritaties. Hulde aan mij, toch ?

Vandaag aan de slag met voorbereiden van de 3-na-laatste lesweek, vanavond nog wat zingen en straks naar de drukker voor de trouwkaart .

Lijstje:

O: Twee boterhammen met rookvlees, glas thee.
T: Niks, bedenk ik me nu. Zo maar een appeltje schillen.
L: Twee boterhammen met sla, gekookt eitje, tomaatjes. Beker karnemelk.
T: Yoghurt met aardbeien
D: Mie met boontjes, lente-ui, hamlapjes in sojasaus.

@Marz - Fijne vakantie, klinkt heerlijk! Groot-Brittannië

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 11:25:59 ]
pi_82136092
SterreMarit, post eens een lijstje wat je normaalgesproken eet op een dag? Het kan namelijk best zijn dat je systematisch te weinig eet, en daardoor niet afvalt.
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 11:39:30 #32
70532 loveli
N
pi_82136147
quote:

Ik heb echt een zwaar weekend gehad wel gezond gegeten (iets te veel gedronken )
Maar nu een dagje rust
Als de spierpijn van gisteren weg is dan wil ik vandaag nog een zumba dvdtje thuis doen

Samensteling van een van de varianten:
Groente, Tomaat, Wortel, Ui, Aardappelzetmeel, Durum tarwegries, Zout, Glucosestroop, Plantaardig vet, Tarwemeel, Gehard plantaardig vet, Gist, Suiker, Bladselderij, Specerijen, Kerrie, Kurkuma, E621 (Mononatriumglutamaat), E627 (Natriumguanylaat), E631 (Dinatriuminosinaat), Maltodextrine, Aroma, Bieslook, Melkeiwit, Kippenvet, Gistextract, Kerrie extract, Ui extract, Foelie-extract, Kruidnagelextract, E101 (Riboflavine), Tijmextract, Selderij extract, Laurierextract

Het spul is behoorlijk zout en de rest van de ingredienten die gebruikt worden (stoppen ze overigens in bijna alle kant en klaar soepen) is ook nog het nodige over te zeggen. Gehard plantaardig vet is iig slecht. De hoeveelheden daarvan zijn niet zo heel hoog, maar het is niet iets om voor te juichen.
De E's vanaf E621 zijn bewezen niet goed voor je en blijkbaar kun je er ook nog dik van worden.
http://www.gonando.com/msg-and-obesity.html
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 11:41:09 #33
70532 loveli
N
pi_82136201
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Maar ik vind 't soms ook wel lekker hoor zeker i.c.m. lage bloeddruk en af en toe wat extra zout nodig.
Aangezien we al veel meer zout binnenkrijgen dan goed voor ons is, betwijfel ik of zout de oplossing is tegen lage bloeddruk.
quote:
Mijn weekend was erg vol, maar we zijn geslaagd voor een trouwpak voor m'n lief, ik heb opgetreden met m'n koor in de stromende regen, en heb twee dagen m'n schoonmoeder-te-logeren doorstaan zonder irritaties. Hulde aan mij, toch ?

Vandaag aan de slag met voorbereiden van de 3-na-laatste lesweek, vanavond nog wat zingen en straks naar de drukker voor de trouwkaart .
crap in = crap out
pi_82136236
Bedankt voor de reacties Razztwizzle en loveli
Ik zie mezelf niet echt soep maken dus moet maar weer iets anders verzinnen
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 11:42:03 #35
70532 loveli
N
pi_82136244
SterreMarit, ik zag in je postgeschiedenis iets over eetstoornissen. Gaat dat een beetje goed op het moment?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 11:45:23 #36
70532 loveli
N
pi_82136375
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:41 schreef Sarabi het volgende:
Bedankt voor de reacties Razztwizzle en loveli
Ik zie mezelf niet echt soep maken dus moet maar weer iets anders verzinnen
Gewoon doen!

Mergpijpen en schenkel kopen bij de supermarkt/slager, even in de oven bakken (lichtbruin laten worden voor de smaak), in liters water koken met selderij, foelie, een licht aangebakken ui en allerlei andere kruiden/smakelijke dingetjes. Heel lang zachtjes laten pruttelen en inkoken. Afkoelen, zeven, bouillon invriezen en als je zin hebt in een soupje zo'n bouillonijsblokje gebruiken. Lekkerrrrr! Of jus van maken. Of gebruiken als basis voor andere soep.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 11:46:57 #37
70532 loveli
N
pi_82136489
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Gewoon doen!

Mergpijpen en schenkel kopen bij de supermarkt/slager, even in de oven bakken (lichtbruin laten worden voor de smaak), in liters water koken met selderij, foelie, een licht aangebakken ui en allerlei andere kruiden/smakelijke dingetjes. Heel lang zachtjes laten pruttelen en inkoken. Afkoelen, zeven, bouillon invriezen en als je zin hebt in een soupje zo'n bouillonijsblokje gebruiken. Lekkerrrrr! Of jus van maken. Of gebruiken als basis voor andere soep.
Het maken is misschien nog wel leuk voor af en toe
Nog tips hoe ik het beste kan invriezen?
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 11:49:21 #39
70532 loveli
N
pi_82136534
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het maken is misschien nog wel leuk voor af en toe
Nog tips hoe ik het beste kan invriezen?
Als ijsblokjes of in druk-en-sluit zakjes, makkelijk om porties te maken.
crap in = crap out
pi_82136571
zelfgemaakte bouillon!

Lijstje hier:
O: dubbele volkorenboterham met 48+ kaas
T: appel, 2 thee
L: restje paella en dubbele boterham pindakaas of appelstroop
T: paprika, 2 wortels, komkommer, nog meer thee
D: ik denk gestoomde broccoli en aardappels uit de oven!
pi_82136636
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Als ijsblokjes of in druk-en-sluit zakjes, makkelijk om porties te maken.
Oja ijsblokjes kan natuurlijk ook gewoon
Zal het volgende week eens gaan proberen
Als ze eenmaal ingevroren zijn is het ook niet meer werk dan een cupasoup opwarmen.
  maandag 31 mei 2010 @ 11:56:52 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82136843
Of je flikkert een kip / kipfilets in een pan en kookt die - kippenbouillon! Vaak gooi ik er dan nog een groenten-bouillonblokje bij
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_82136942
Er stond ineens een kusje in m'n bericht-vakje die ik er niet in had gezet!!!
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Of je flikkert een kip / kipfilets in een pan en kookt die - kippenbouillon! Vaak gooi ik er dan nog een groenten-bouillonblokje bij
Zo een karkas van een kip, en dan laten trekken met een kruidenpakketje.. njam! Kipfilet alleen vind ik vaak wat smakeloos.

Maak de laatste tijd ook vaak zelf visbouillon, da's ook zupâh makkelijk en lekker!
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 12:01:26 #44
70532 loveli
N
pi_82137056
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:59 schreef Perruche het volgende:
Er stond ineens een kusje in m'n bericht-vakje die ik er niet in had gezet!!!
[..]

Zo een karkas van een kip, en dan laten trekken met een kruidenpakketje.. njam! Kipfilet alleen vind ik vaak wat smakeloos.

Maak de laatste tijd ook vaak zelf visbouillon, da's ook zupâh makkelijk en lekker!
Prei, wortel, ui, selderij meekoken. Als je dat van te voren aanbakt/fruit, komen de natuurlijke smaakversterkers vrij. Dat zijn ook glutamaten, eigenlijk geen idee hoe dat zit met effect op de gezondheid.
crap in = crap out
pi_82137603
quote:
Ik ga na dit jaar beginnen met het 2e jaar van het vrijstellingenprogramma (heb al SPH gedaan ). Doe jij regulier of ook vrijstellingen? En welk jaar zit jij nu?
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:38 schreef Laureline het volgende:
SterreMarit, post eens een lijstje wat je normaalgesproken eet op een dag? Het kan namelijk best zijn dat je systematisch te weinig eet, en daardoor niet afvalt.
Idealiter eet ik:
O: 2x boterham met mager beleg
T: 2x koekje/ontbijtkoek
L: 2x boterham met mager beleg, 1x boterham met zoet beleg
T: Liga/Sultana/o.i.d.
D: 200gr zetmeel, 200gr groenten, vleesvervanger en mager toetje
T: fruit en 2x koekje/ontbijtkoek

Maar...
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:42 schreef loveli het volgende:
SterreMarit, ik zag in je postgeschiedenis iets over eetstoornissen. Gaat dat een beetje goed op het moment?
...gezien dit verleden dat regelmatig blijft opspelen als ik veel spanning heb lukt het niet altijd om dit te eten; ik eet dan te veel of te weinig, compenseer alles en naja, ik ga 'rommelen'. Geen echte eetstoornis meer, maar wel nare trekjes. Voor mij dus vooral belangrijk structuur erin te houden en op een gezonde manier wat kilo's kwijt te raken
pi_82137674
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Samensteling van een van de varianten:
Groente, Tomaat, Wortel, Ui, Aardappelzetmeel, Durum tarwegries, Zout, Glucosestroop, Plantaardig vet, Tarwemeel, Gehard plantaardig vet, Gist, Suiker, Bladselderij, Specerijen, Kerrie, Kurkuma, E621 (Mononatriumglutamaat), E627 (Natriumguanylaat), E631 (Dinatriuminosinaat), Maltodextrine, Aroma, Bieslook, Melkeiwit, Kippenvet, Gistextract, Kerrie extract, Ui extract, Foelie-extract, Kruidnagelextract, E101 (Riboflavine), Tijmextract, Selderij extract, Laurierextract

Het spul is behoorlijk zout en de rest van de ingredienten die gebruikt worden (stoppen ze overigens in bijna alle kant en klaar soepen) is ook nog het nodige over te zeggen. Gehard plantaardig vet is iig slecht. De hoeveelheden daarvan zijn niet zo heel hoog, maar het is niet iets om voor te juichen.
De E's vanaf E621 zijn bewezen niet goed voor je en blijkbaar kun je er ook nog dik van worden.
http://www.gonando.com/msg-and-obesity.html
Hmmm...geen cup-a-soup meer voor mij dus! En dat terwijl ik het zo lekker vind Zie mezelf ook echt nog geen soep maken hoor, hahaha =)
pi_82137967
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:15 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Idealiter eet ik:
O: 2x boterham met mager beleg
T: 2x koekje/ontbijtkoek
L: 2x boterham met mager beleg, 1x boterham met zoet beleg
T: Liga/Sultana/o.i.d.
D: 200gr zetmeel, 200gr groenten, vleesvervanger en mager toetje
T: fruit en 2x koekje/ontbijtkoek

Maar...
[..]

...gezien dit verleden dat regelmatig blijft opspelen als ik veel spanning heb lukt het niet altijd om dit te eten; ik eet dan te veel of te weinig, compenseer alles en naja, ik ga 'rommelen'. Geen echte eetstoornis meer, maar wel nare trekjes. Voor mij dus vooral belangrijk structuur erin te houden en op een gezonde manier wat kilo's kwijt te raken
Ha, het 'ideale' lijstje! Er zit wel teveel suiker in de tussendoortjes om dit lijstje vol te kunnen houden: koekjes, liga, ontbijkoek, sultana....allemaal suikerbommen (je kan ook gewoon 3 klontjes eten ), waardoor je een half uur laten weer snaaizin krijgt. Iedere T bij jou is bijna alleen maar suiker Probeer eens wat gezondere, eiwitrijke tussendoortjes: kwark, gekookt eitje, augurk/ham, cracker filet americain, of een gezonde groentesoep? Dan verdwijnt de trek in troep vanzelf.

Sport je ook?
pi_82138046
O, aan de vleesvervanger te zien ben je vegetarisch. Handige tip van mij dus met die filet americain en ham Eet je wel ei, of vis?
  maandag 31 mei 2010 @ 12:45:54 #49
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82138809
Mijn nieuwe bed staat! En hij is super

En stiekem ben ik ook trots op mezelf dat ik hem helemaal alleen in elkaar gezet heb
al ben ik er wel een beetje moe van hehe
pi_82142592
pi_82142951
Oooh ik heb de foto's van Cali gemist!!
  Vis een optie? maandag 31 mei 2010 @ 14:50:29 #52
70532 loveli
N
pi_82143750
Ikea here I come!
crap in = crap out
pi_82144237
Ooo zo stom, ik wou een bloembak met plantjes aan m'n balkon hangen (bakken heb ik al alleen de plantjes nog)

Vorige week: buurmeisje hangt plantenbakken met bloemetjes aan balkon.

En ik was ook al een paar keer wezen kijken voor lampionetjes op zonne energie..

Zie ik in een post op fok dat ze die er net op heeft gehangen

Ze is mij gewoon te snel af ! Te grappig.

Maar nu koop ik ze niet meer want ik kan ze nu toch al zien

-edit-

Niet dat ze WIST dat ik daar ook naar op zoek was, maar het is nu een beetje stom om dat 'toevallig' ook op de hangen..

[ Bericht 8% gewijzigd door P.F op 31-05-2010 15:10:22 ]
pi_82144566
8,5 voor essay!

lijstje:
O: 2 knackebrod met smeerworst
T: banaan
LJ 2 boterhammen
L2: 2 boterhammen
T: appel
S: uurtje krachttraining
D: vega lasagne met gorgonzola

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 31-05-2010 15:17:36 ]
Ja doei.
pi_82145215
Hoi

Ik ben de hele dag al doof op links, hoe irritant.

@ moblo: Wow, goed bezig!
  maandag 31 mei 2010 @ 15:51:14 #56
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82146591
Ha die Sterre, welkom...
Lijstje posten is voor velen hier toch een soms een stokje achter de deur en soms voor jezelf een eye-opener.

Voor vandaag:
O: vla/yoghurt/mandarijn
T's: boterham achterham, tomaat, paar wortels, appel, peer
L: 2 boterhammen filet americain, grote kom tomatencremesoep met ballen, 2 bekers melk
T's: boterham achterham, stuk komkommer, blokje choco, blokje kaas
D: Bloemkool, gekookte aardappel, gegrilde kipsate (2 stuks), gegrilde ui en paprika, sla
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_82146675
Niets van aantrekken PF. Doe jij gewoon andere, véél mooiere bloemen in jouw bakken! Want als iedereen zich hierdoor liet weerhouden, was het maar een gijze boel op straat!
pi_82146774
Wat is er vandaag weinig gepost! . Welkom, SterreMarit. .

Het klussen is klaar! . Waarschijnlijk moet de slaapkamermuur morgen nog wel een laagje verf voor de dekking, maar ach. Ik heb net flink geshopt: drie hanglampen, kapstok, wasmand, toiletmatje... En fietstassen. . En zo nog even een vierde lamp halen die ik echt niet meer kon houden. .
  maandag 31 mei 2010 @ 15:59:36 #59
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82146980
Wat fijn DaD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82147144
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:52 schreef Laureline het volgende:
Niets van aantrekken PF. Doe jij gewoon andere, véél mooiere bloemen in jouw bakken! Want als iedereen zich hierdoor liet weerhouden, was het maar een gijze boel op straat!
Hahahaha..

Nou het moet dan leuker dan dit worden De Action #15

Ik wil het liefst die witte lampionnetjes van de ikea (wit ) maar die kan ik steeds niet vinden..
pi_82147185
PF! ! Dat filmpje!

Vooral dat "hffff" inademen steeds perfect!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 16:03:41 ]
pi_82147226
Razz, vergeet je ook de taart niet? .
pi_82147298
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Razz, vergeet je ook de taart niet? .
Neeeeneeneeneekomtgoed, heus ! Uitnodigingen *check*, notarisafspraak *check* en we gaan dit weekend zitten voor de taart, is dat nog op tijd? Als 't eerder moet moet je 't zeggen, dan dwing ik Mr Twizzle om er vanavond alvast over na te denken, maar ik merk dat als ik teveel bruiloftsdingen in één keer bespreek er, nouja, enigszins, een klein pietsie beetje stress ontstaat. Zeg maar.

Als in, dramatisch roepen, met je schoonmoeder, moeder, verloofde, en twee verkopers erbij, in een pakkenwinkel vol mensen, "IK GA HELEMAAL GEEN PAKKEN MEER PASSEN OP DEZE MANIER" Dat was iets teveel advies in één keer, geloof ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 16:08:30 ]
pi_82147451
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Neeeeneeneeneekomtgoed, heus ! Uitnodigingen *check*, notarisafspraak *check* en we gaan dit weekend zitten voor de taart, is dat nog op tijd? Als 't eerder moet moet je 't zeggen, dan dwing ik Mr Twizzle om er vanavond alvast over na te denken, maar ik merk dat als ik teveel bruiloftsdingen in één keer bespreek er, nouja, enigszins, een klein pietsie beetje stress ontstaat. Zeg maar.

Als in, dramatisch roepen, met je schoonmoeder, moeder en verloofde, in een pakkenwinkel "IK GA HELEMAAL GEEN PAKKEN MEER PASSEN OP DEZE MANIER" was iets teveel advies, geloof ik.
Haha, ik begrijp het volkomen. . Had ik je wel al een formulier gestuurd? Nee zeker? Dan weet je ook even welke informatie ik in ieder geval moet hebben.
pi_82147509
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Haha, ik begrijp het volkomen. . Had ik je wel al een formulier gestuurd? Nee zeker? Dan weet je ook even welke informatie ik in ieder geval moet hebben.
Nee nog niet, stuur maar op en dan komt 't dit weekend voor elkaar. We gaan ook nog even tellen hoeveel oranjekoek (Friese schoonfamilie, ergo mierzoet gebak ) we nodig denken te hebben en dan weten we hoeveel taart/cupcakes het moeten gaan worden.
pi_82147612
Oh, ik ben dol op Oranjekoek. . Kun je mij je emailadres pm-en? Het is een Wordbestandje, namelijk.
pi_82147768
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat fijn DaD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hal voor:

Hal na:

maandag 31 mei 2010 @ 16:15:04 #69
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82147783
Volgens wikipedia is oranjekoek een Friese lekkernij met roze glazuur er op Logisch

Fijn dat het klussen bijna klaar is DaD, kun je eindelijk met het leuke werk gaan beginnen: inrichten
pi_82147832
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:02 schreef P.F het volgende:
Nou het moet dan leuker dan dit worden De Action #15
Als je een balkon op het zuiden hebt, zijn ijsbloempjes heel leuk!
Ze bloeien de hele zomer en zijn lekker kleurig.
Ze moeten alleen wel zon hebben, anders houden ze de bloempjes dicht.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')