Dat lijkt me best een leuk stelquote:Op maandag 31 mei 2010 08:25 schreef Viking84 het volgende:
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)-paul-mccartney.html
Ik las 'samenwonen'.
Da's zonder beleg.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat is een boterham met tevredenheid, vmw?.
quote:Op maandag 31 mei 2010 07:37 schreef Tinkepink het volgende:
Dienstmededeling voor loveli:
gezond ontbeten, gesport en voor vanavond staat er brocolli op het menu.
Ik had ook al het ideed at ik je vaker ben tegengekomen. Had je eerder in slank gepost?quote:Op maandag 31 mei 2010 08:54 schreef SterreMarit het volgende:
HeeHeb net al braaf hardgelopen, nu eens nadenken wat voor gezond ontbijtje ik ga kiezen. De kop is eraf - ofzoiets
![]()
Sarabi, ik ben indd (ook) een orthopedagoogje-in-spé! Toevallig!
Speaking of havermout; sinds het uit is met mijn ex kan ik geen havermout meer zienquote:Op maandag 31 mei 2010 09:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik had ook al het ideed at ik je vaker ben tegengekomen. Had je eerder in slank gepost?
Als je het lust, havermout is een prima ontbijt. Complexe koolhydraten, vezels en gezonde stofjes, goed begin van de dag.
Misschien omdat het zwaar op de maag ligt? Als ik liefdesverdriet heb, kan ik ook geen dingen eten die zwaar op de maag liggen.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:46 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Speaking of havermout; sinds het uit is met mijn ex kan ik geen havermout meer zienVoorheen was ik echt gek op havermout en keek ik soms 's avonds al uit naar mijn ontbijt de volgende ochtend (
) maar sinds het uit is staat het me echt heel erg tegen, echt raar. Misschien morgen maar weer eens proberen, hopen dat mijn liefde voor havermout weer terugkeert!
Uhm...ik ben al jaaaaren op dieet, dus het zou zomaar kunnen dat ik hier eerder heb gepost? Maar dat kan ik me zo niet herinneren, moet dan een paar jaar geleden zijnquote:Op maandag 31 mei 2010 09:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik had ook al het ideed at ik je vaker ben tegengekomen. Had je eerder in slank gepost?
Als je het lust, havermout is een prima ontbijt. Complexe koolhydraten, vezels en gezonde stofjes, goed begin van de dag.
Jaren op dieet, hoe doe je dat? Jaren calorierestrictie of steeds weer af vallen en dan weer terugvallen in je oude gewoontes?quote:Op maandag 31 mei 2010 10:43 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Uhm...ik ben al jaaaaren op dieet, dus het zou zomaar kunnen dat ik hier eerder heb gepost? Maar dat kan ik me zo niet herinneren, moet dan een paar jaar geleden zijn![]()
Ik heb gekozen voor 2 boterhammetjes, havermout heb ik nog nooit gegeten omdat het zo vies klinkt...en ik heb het dus ook niet in huis
Zout,zout,zout,zout,zout, wat kunstmatige smaakjes en water. Kan je beter echte groente/tomaten/whateversoep maken en daar kleine porties van invriezen.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:15 schreef Sarabi het volgende:
Oja waarom waren jullie ook al weer tegen cupasoup? Vind het tegenwoordig wel lekker als tussendoortje maar meen me te herinneren dat jullie het geen goede keuze vonden
Samensteling van een van de varianten:quote:Op maandag 31 mei 2010 11:15 schreef Sarabi het volgende:
@SterreMarit dan had ik het toch goed onthoudenin welk jaar zit je nu?
Ik heb echt een zwaar weekend gehadwel gezond gegeten (iets te veel gedronken
)
Maar nu een dagje rust![]()
Als de spierpijn van gisteren weg is dan wil ik vandaag nog een zumba dvdtje thuis doen
Oja waarom waren jullie ook al weer tegen cupasoup? Vind het tegenwoordig wel lekker als tussendoortje maar meen me te herinneren dat jullie het geen goede keuze vonden
Aangezien we al veel meer zout binnenkrijgen dan goed voor ons is, betwijfel ik of zout de oplossing is tegen lage bloeddruk.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Maar ik vind 't soms ook wel lekker hoorzeker i.c.m. lage bloeddruk en af en toe wat extra zout nodig.
quote:Mijn weekend was erg vol, maar we zijn geslaagd voor een trouwpak voor m'n lief, ik heb opgetreden met m'n koor in de stromende regen, en heb twee dagen m'n schoonmoeder-te-logeren doorstaan zonder irritaties. Hulde aan mij, toch?
Vandaag aan de slag met voorbereiden van de 3-na-laatste lesweek, vanavond nog wat zingen en straks naar de drukker voor de trouwkaart.
Gewoon doen!quote:Op maandag 31 mei 2010 11:41 schreef Sarabi het volgende:
Bedankt voor de reacties Razztwizzle en loveli
Ik zie mezelf niet echt soep maken dus moet maar weer iets anders verzinnen
Het maken is misschien nog wel leuk voor af en toequote:Op maandag 31 mei 2010 11:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Gewoon doen!
Mergpijpen en schenkel kopen bij de supermarkt/slager, even in de oven bakken (lichtbruin laten worden voor de smaak), in liters water koken met selderij, foelie, een licht aangebakken ui en allerlei andere kruiden/smakelijke dingetjes. Heel lang zachtjes laten pruttelen en inkoken. Afkoelen, zeven, bouillon invriezen en als je zin hebt in een soupje zo'n bouillonijsblokje gebruiken. Lekkerrrrr! Of jus van maken. Of gebruiken als basis voor andere soep.
Als ijsblokjes of in druk-en-sluit zakjes, makkelijk om porties te maken.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het maken is misschien nog wel leuk voor af en toe
Nog tips hoe ik het beste kan invriezen?
Oja ijsblokjes kan natuurlijk ook gewoonquote:Op maandag 31 mei 2010 11:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Als ijsblokjes of in druk-en-sluit zakjes, makkelijk om porties te maken.
Zo een karkas van een kip, en dan laten trekken met een kruidenpakketje.. njam! Kipfilet alleen vind ik vaak wat smakeloos.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Of je flikkert een kip / kipfilets in een pan en kookt die - kippenbouillon!Vaak gooi ik er dan nog een groenten-bouillonblokje bij
Prei, wortel, ui, selderij meekoken. Als je dat van te voren aanbakt/fruit, komen de natuurlijke smaakversterkers vrij. Dat zijn ook glutamaten, eigenlijk geen idee hoe dat zit met effect op de gezondheid.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:59 schreef Perruche het volgende:
Er stond ineens een kusje in m'n bericht-vakje die ik er niet in had gezet!!!
[..]
Zo een karkas van een kip, en dan laten trekken met een kruidenpakketje.. njam! Kipfilet alleen vind ik vaak wat smakeloos.
Maak de laatste tijd ook vaak zelf visbouillon, da's ook zupâh makkelijk en lekker!
Ik ga na dit jaar beginnen met het 2e jaar van het vrijstellingenprogramma (heb al SPH gedaanquote:Op maandag 31 mei 2010 11:15 schreef Sarabi het volgende:
@SterreMarit dan had ik het toch goed onthoudenin welk jaar zit je nu?
Idealiter eet ik:quote:Op maandag 31 mei 2010 11:38 schreef Laureline het volgende:
SterreMarit, post eens een lijstje wat je normaalgesproken eet op een dag? Het kan namelijk best zijn dat je systematisch te weinig eet, en daardoor niet afvalt.
...gezien dit verleden dat regelmatig blijft opspelen als ik veel spanning heb lukt het niet altijd om dit te eten; ik eet dan te veel of te weinig, compenseer alles en naja, ik ga 'rommelen'. Geen echte eetstoornis meer, maar wel nare trekjes. Voor mij dus vooral belangrijk structuur erin te houden en op een gezonde manier wat kilo's kwijt te rakenquote:Op maandag 31 mei 2010 11:42 schreef loveli het volgende:
SterreMarit, ik zag in je postgeschiedenis iets over eetstoornissen. Gaat dat een beetje goed op het moment?
Hmmm...geen cup-a-soup meer voor mij dus! En dat terwijl ik het zo lekker vindquote:Op maandag 31 mei 2010 11:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Samensteling van een van de varianten:
Groente, Tomaat, Wortel, Ui, Aardappelzetmeel, Durum tarwegries, Zout, Glucosestroop, Plantaardig vet, Tarwemeel, Gehard plantaardig vet, Gist, Suiker, Bladselderij, Specerijen, Kerrie, Kurkuma, E621 (Mononatriumglutamaat), E627 (Natriumguanylaat), E631 (Dinatriuminosinaat), Maltodextrine, Aroma, Bieslook, Melkeiwit, Kippenvet, Gistextract, Kerrie extract, Ui extract, Foelie-extract, Kruidnagelextract, E101 (Riboflavine), Tijmextract, Selderij extract, Laurierextract
Het spul is behoorlijk zout en de rest van de ingredienten die gebruikt worden (stoppen ze overigens in bijna alle kant en klaar soepen) is ook nog het nodige over te zeggen. Gehard plantaardig vet is iig slecht. De hoeveelheden daarvan zijn niet zo heel hoog, maar het is niet iets om voor te juichen.
De E's vanaf E621 zijn bewezen niet goed voor je en blijkbaar kun je er ook nog dik van worden.
http://www.gonando.com/msg-and-obesity.html
Ha, het 'ideale' lijstje! Er zit wel teveel suiker in de tussendoortjes om dit lijstje vol te kunnen houden: koekjes, liga, ontbijkoek, sultana....allemaal suikerbommen (je kan ook gewoon 3 klontjes etenquote:Op maandag 31 mei 2010 12:15 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Idealiter eet ik:
O: 2x boterham met mager beleg
T: 2x koekje/ontbijtkoek
L: 2x boterham met mager beleg, 1x boterham met zoet beleg
T: Liga/Sultana/o.i.d.
D: 200gr zetmeel, 200gr groenten, vleesvervanger en mager toetje
T: fruit en 2x koekje/ontbijtkoek
Maar...
[..]
...gezien dit verleden dat regelmatig blijft opspelen als ik veel spanning heb lukt het niet altijd om dit te eten; ik eet dan te veel of te weinig, compenseer alles en naja, ik ga 'rommelen'. Geen echte eetstoornis meer, maar wel nare trekjes. Voor mij dus vooral belangrijk structuur erin te houden en op een gezonde manier wat kilo's kwijt te raken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Hahahaha..quote:Op maandag 31 mei 2010 15:52 schreef Laureline het volgende:
Niets van aantrekken PF. Doe jij gewoon andere, véél mooiere bloemen in jouw bakken!Want als iedereen zich hierdoor liet weerhouden, was het maar een gijze boel op straat!
Neeeeneeneeneekomtgoed, heusquote:Op maandag 31 mei 2010 16:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Razz, vergeet je ook de taart niet?.
Haha, ik begrijp het volkomen.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Neeeeneeneeneekomtgoed, heus! Uitnodigingen *check*, notarisafspraak *check* en we gaan dit weekend zitten voor de taart, is dat nog op tijd? Als 't eerder moet moet je 't zeggen, dan dwing ik Mr Twizzle om er vanavond alvast over na te denken, maar ik merk dat als ik teveel bruiloftsdingen in één keer bespreek er, nouja, enigszins, een klein pietsie beetje stress ontstaat. Zeg maar.
Als in, dramatisch roepen, met je schoonmoeder, moeder en verloofde, in een pakkenwinkel "IK GA HELEMAAL GEEN PAKKEN MEER PASSEN OP DEZE MANIER"was iets teveel advies, geloof ik.
Nee nog niet, stuur maar op en dan komt 't dit weekend voor elkaar. We gaan ook nog even tellen hoeveel oranjekoek (Friese schoonfamilie, ergo mierzoet gebakquote:Op maandag 31 mei 2010 16:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Haha, ik begrijp het volkomen.. Had ik je wel al een formulier gestuurd? Nee zeker? Dan weet je ook even welke informatie ik in ieder geval moet hebben.
quote:Op maandag 31 mei 2010 15:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat fijn DaDHal voor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hal na:
Still a little bit of your face I haven't kissed.
Als je een balkon op het zuiden hebt, zijn ijsbloempjes heel leuk!quote:Op maandag 31 mei 2010 16:02 schreef P.F het volgende:
Nou het moet dan leuker dan dit wordenDe Action #15
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |