Wij van WC-eend...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:44 schreef DennisMoore het volgende:
Voospelling van Pechtold van verkiezingsuitslag en zetelverdeling:
D66 3 -> 15
Vind je dat je geen verwachting mag uitspreken over je eigen uitslag danquote:
Interessant misschien, maar niet zo interessant als je weet waar de VVD voor staat de laatste jaren. Niks nieuws onder de zon dus, want de VVD is al jaren niet écht liberaal meer. Hierin heeft Pechtold dus absoluut gelijk, dat hoeft geen verrassing te zijn. GroenLinks is zelfs liberaler dan de VVD.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:55 schreef Mendeljev het volgende:
Pechtold profileert zichzelf als echte liberaal in het filmpje en doet de VVD af als niet-liberaal. Interessante woorden.
Oh, van mij wel hoor, alleen verwacht ik niet dat je van de partijleiders een objectieve zetelverdeling te horen krijgt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vind je dat je geen verwachting mag uitspreken over je eigen uitslag dan?
Zie ook de kolommen ernaast ingevuld door de andere lijsttrekkers.
Maar van binnen huilt zequote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:01 schreef zarGon het volgende:
Hahaha, ik moest lachen om de voorspelling van Rita Verdonk. Ze geeft TON 10 zetels.
Ik zeg ook niet dat het een verassing is. De woorden vind ik interessant omdat de stelligheid waarmee het uitgesproken wordt een voorbode kan zijn van Pechtold's sneren richting Rutte. We hebben ze al eerder gehoord en er zullen er nog wel een aantal gaan volgen denk ik zo.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Interessant misschien, maar niet zo interessant als je weet waar de VVD voor staat de laatste jaren. Niks nieuws onder de zon dus, want de VVD is al jaren niet écht liberaal meer. Hierin heeft Pechtold dus absoluut gelijk, dat hoeft geen verrassing te zijn. GroenLinks is zelfs liberaler dan de VVD.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:01 schreef zarGon het volgende:
Hahaha, ik moest lachen om de voorspelling van Rita Verdonk. Ze geeft TON 10 zetels.
Uiteraard, ze zullen altijd een tandje extra optimistisch zijnquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:00 schreef OeJ het volgende:
Oh, van mij wel hoor, alleen verwacht ik niet dat je van de partijleiders een objectieve zetelverdeling te horen krijgt.
Ook de verwachting die hij uitspreekt dat Balkenende gaat vertrekken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:03 schreef Mendeljev het volgende:
Ik zeg ook niet dat het een verassing is. De woorden vind ik interessant omdat de stelligheid waarmee het uitgesproken wordt een voorbode kan zijn van Pechtold's sneren richting Rutte. We hebben ze al eerder gehoord en er zullen er nog wel een aantal gaan volgen denk ik zo.
10 zetels.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Uiteraard, ze zullen altijd een tandje extra optimistisch zijn.
Waar denk je dat ze op uit komen?
Mja, te vroeg gepiekt in de peilingen in ieder geval... Jammer dat 't kabinet gevallen is wat dat betreft. Het gaat nu weer meer tussen 'de grote jongens'.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:04 schreef Eva4Evah het volgende:
Pechtold is wel vrij optimistisch over zijn eigen partij. Ik gun het ze wel, maar ik denk dat ze rond de 10 zetels blijven steken (wat opzich ook niet verkeerd is ten opzichte van nu).
Ik hoop het ook.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:03 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een verassing is. De woorden vind ik interessant omdat de stelligheid waarmee het uitgesproken wordt een voorbode kan zijn van Pechtold's sneren richting Rutte. We hebben ze al eerder gehoord en er zullen er nog wel een aantal gaan volgen denk ik zo.
Ik zei hardop "juist!" tegen mezelf toen-ie dat zeiquote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:55 schreef Mendeljev het volgende:
Pechtold profileert zichzelf als echte liberaal in het filmpje en doet de VVD af als niet-liberaal. Interessante woorden.
Vandaar dat ie zo'n raar loopje heeft.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:09 schreef OeJ het volgende:
Ik denk dat Balkenende met het CDA gewoon weer de grootste wordt, hij mag dan wel een klein pikkie hebben, maar wel één van goud.
Ja, nu je het zegt. Dan weten we ook gelijk hoe het zat met de kleine George W.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vandaar dat ie zo'n raar loopje heeft.
D'66 kun je niet echt links noemen toch. Ze zijn weliswaar sociaal-liberaal maar ook vrij rechts op economisch vlak.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:19 schreef marky het volgende:
De VVD moet dus met drie linkse partijen in een kabinet gaan zitten en ook nog eens de premierspost opgeven... ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Je kan zeggen wat je wil maar hij heeft zijn kroonjuwelen nog, D66 verkoopt ze aan iedere handelaar die ze hebben wil.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:09 schreef OeJ het volgende:
Ik denk dat Balkenende met het CDA gewoon weer de grootste wordt, hij mag dan wel een klein pikkie hebben, maar wel één van goud.
Lul maar lekker raak.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:25 schreef marky het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil maar hij heeft zijn kroonjuwelen nog, D66 verkoopt ze aan iedere handelaar die ze hebben wil.
Paars+ met Rinooy Kan als premierquote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat wordt lekker coalitie vormen met zo'n uitslag. Enige drie partijen coalitie zou dan VVD-PvdA-CDA zijn en anders worden het al vier partijen
Euhhh hebben we een gekozen burgemeester?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik hoop dat hij gelijk heeft. Zou een prima uitslag zijn.
[..]
Lul maar lekker raak.D66 heeft al heel wat punten uit haar partijprogramma gerealiseerd. Lees nog maar eens na wat Paars I allemaal bereikt heeft.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:09 schreef OeJ het volgende:
En heeft de PvdD de bioindustrie al afgeschaftquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:36 schreef marky het volgende:
Euhhh hebben we een gekozen burgemeester?
Hebben we een ander kiesstelsel gekregen?
Hoe zat het ook weer met het referendum?
Thom de Graaf roept nog steeds: "houd me tegen! houd me tegen! Laat iemand me tegenhouden!", als hij toevallig Wiegel tegen het lijf zou lopen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En heeft de PvdD de bioindustrie al afgeschaft?
Je moet wel de (macht)mogelijkheden hebben natuurlijk. Als andere grote partijen er geen zin in hebben, dan gebeurt het niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgemeesterquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:36 schreef marky het volgende:
[..]
Euhhh hebben we een gekozen burgemeester?
not yetquote:Hebben we een ander kiesstelsel gekregen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nacht_van_Wiegelquote:Hoe zat het ook weer met het referendum?
dankzei d66 via het paarse kabinet ingevoerd.quote:hoe zit het dan met de euthanasiewet?
ook via paars ingevoerd.quote:en het homohuwelijk?
En nu laat men een kabinet vallen uit electorale overwegingen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:58 schreef OeJ het volgende:
Dat waren nog eens tijden. Toen viel een kabinet nog, omdat we het niet eens konden worden over wel/geen gekozen burgemeester.
Een ontwijkend nietszeggend antwoord. Ik snap je overstap naar D66.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:11 schreef DennisMoore het volgende:
Achja, veranderde inzichten, en wellicht veranderde partijen.
Die resultaten doen mij vermoeden dat ze best wel kans maakt op een zeteltje, en wellicht 2. Ik hoop dat ze alleen in de Kamer komt te zitten.quote:Verdonk redeneert trouwens dat ze bij de gemeenteraadsverkiezingen 7% van de stemmen kreeg, en straks dus 10 zetels zal halen.
Nee, dat zou meer bij Balkenende passen juist.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:13 schreef Montov het volgende:
Een ontwijkend nietszeggend antwoord. Ik snap je overstap naar D66.
't Is een viswijf, haar optreden in de Kamer laatst richting Bos, beschamend.quote:Die resultaten doen mij vermoeden dat ze best wel kans maakt op een zeteltje, en wellicht 2. Ik hoop dat ze alleen in de Kamer komt te zitten.
Dan zou je de losse filmpjes moeten kijken. Heb er een paar gezien.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:46 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
Heeft iemand het hele overzicht van wat alle lijsttrekkers voorspellen?
Rinnooy Kan is een slimme man, maar iets te genuanceerd slim om het echt in debatten goed te doen. Hij ziet bij elk probleem veel mits en maren en die zullen allemaal behandeld worden. Terecht, maar daarmee win je geen debat.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:35 schreef DennisMoore het volgende:
Jammer dat Rinnooy Kan niet gewoon op de lijst staat ofzo... Dan zou Rutte wel een probleem hebben.
Die kans begint toch wel steeds groter te worden. De terughoudendheid bij de linksen op dit forum is wat naïef vind ik, de hoop is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen. Als je naar de huidige stand in de peilingen kijkt, en je legt de onzekerheidsmarge daar naast dan moet je, als objectieve kijker, concluderen dat de VVD echt een grote kans heeft de verkiezingen te winnen. Er is nog maar 1,5 week te gaan...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:36 schreef remlof het volgende:
Heh, grappig. Maar ik moet nog zien of de VVD de grootste wordt.
Het is meer omdat de VVD eigenlijk nog nooit de grootste partij is geworden, terwijl ze het in de peilingen voorafgaande aan een verkiezing vaak wel goed doen. Maar we zullen zien.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die kans begint toch wel steeds groter te worden. De terughoudendheid bij de linksen op dit forum is wat naïef vind ik, de hoop is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen. Als je naar de huidige stand in de peilingen kijkt, en je legt de onzekerheidsmarge daar naast dan moet je, als objectieve kijker, concluderen dat de VVD echt een grote kans heeft de verkiezingen te winnen. Er is nog maar 1,5 week te gaan...
Ik kan me niet heugen dat de VVD zo duidelijk nummer 1 is in de peilingen hoor, volgens mij is dat nog nooit gebeurd.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is meer omdat de VVD eigenlijk nog nooit de grootste partij is geworden, terwijl ze het in de peilingen voorafgaande aan een verkiezing vaak wel goed doen. Maar we zullen zien.
Volgens mij was dat ook zo in 1994, maar toen werd uiteindelijk toch de PvdA de grootste.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:52 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ik kan me niet heugen dat de VVD zo duidelijk nummer 1 is in de peilingen hoor, volgens mij is dat nog nooit gebeurd.
Verder stond met Lubbers 1 op 36 zetels en Paars 2 VVD op 38 zetels. De VVD staat nu dus wel dicht bij het grootste aantal zetels dat zij ooit gehaald hebben, maar het is zeker niet een extreme uitslag voor de VVD. Paars 2 is ook nog niet zo heel lang geleden en is dus nog wel een beetje representatief ook.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:52 schreef Klummie het volgende:
Ik kan me niet heugen dat de VVD zo duidelijk nummer 1 is in de peilingen hoor, volgens mij is dat nog nooit gebeurd.
De kwaliteit van de peilingen is nu natuurlijk wel een stuk hoger. Er kan vaker gepeild worden en er zijn meer bureaus die peilingen verrichten. Ook is er meer ervaring met peilen, er is nu meer onderzoek naar peilingen verricht en omdat er meer peilingen zijn geweest (er zijn al weer een hoop verkiezingen geweest tussen 1994 en nu) is het mogelijk om de peilingen accurater te maken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:56 schreef remlof het volgende:
Volgens mij was dat ook zo in 1994, maar toen werd uiteindelijk toch de PvdA de grootste.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Verder stond met Lubbers 1 op 36 zetels en Paars 2 VVD op 38 zetels. De VVD staat nu dus wel dicht bij het grootste aantal zetels dat zij ooit gehaald hebben, maar het is zeker niet een extreme uitslag voor de VVD. Paars 2 is ook nog niet zo heel lang geleden en is dus nog wel een beetje representatief ook.
[..]
De kwaliteit van de peilingen is nu natuurlijk wel een stuk hoger. Er kan vaker gepeild worden, er zijn meer bureaus die peilingen verrichten en er is wellicht ook meer ervaring met het peilen.
Ja, dat begrijp ik.quote:Op zondag 30 mei 2010 00:03 schreef Klummie het volgende:
Ik heb het niet over het aantal zetels maar over de positie van de VVD in de peiling.
Absoluut niet, dat het CDA zou verliezen was toen duidelijk maar dat ze 20 zetels teruggingen ( van 54 naar 34) heeft niemand voorspeld toen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ook zo in 1994, maar toen werd uiteindelijk toch de PvdA de grootste.
Het geld vliegt m'n portemonnee al uit bij het zien van dat beeld. En dan nog die oelewapper van een Cohen.quote:
"Kom, we gaan die HRA lekker afschaffen. En dan? Haha! Gooien we er nog een 60%-tarief tegenaan ook! En de schatkist stroomt lekker vol voor onze multicul subsidieslurpende projecten."quote:
Huizenbubbel in Griekenland? Da's nieuw voor mij.quote:Op zondag 30 mei 2010 00:30 schreef IHVK het volgende:
Kom we blijven villa's subsidiëren en creëren een hele grote huizenbubbel die gaat barsten waardoor we Griekenland achterna gaan.
Nee maar Griekenland achterna gaan klinkt hip.quote:Op zondag 30 mei 2010 00:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Huizenbubbel in Griekenland? Da's nieuw voor mij.Overigens vind ik het niet afschaffen/verlagen van de HRA wel een minder punt in het VVD programma.
Het is niet zo dat de HRA leidt tot Griekse toestanden bij de overheid, daar zijn veel meer factoren voor nodig. Het laten oplopen van het begrotingstekort, het laten oplopen van de staatsschuld en liegen tegen de investeerders die willen investeren in je staatsobligaties. Dat laatste is nogal onderbelicht gebleven, alle peilen worden gericht op de speculanten, maar feit is dat het Griekenland zelf is geweest dat investeerders in Griekse staatsobligaties heeft voorgelogen. Zo werd door de Griekse overheid gezegd dat zij een garantie van Moody's hadden dat de rating niet verder verlaagd zou worden, twee dagen later gebeurde het toch. Een aantal grote klanten die bereid waren voor nog eens honderden miljoenen aan Griekse staatsobligaties te kopen hebben toen al hun stukken verkoop gedaan. Simpelweg omdat Griekenland zijn klanten voor liegt. Vertrouwen is de basis van zakendoen.quote:Op zondag 30 mei 2010 00:37 schreef IHVK het volgende:
Nee maar Griekenland achterna gaan klinkt hip.
Ik bedoelde het als in : failliet gaan.
Oh ja, de Joop, daar las ik dit:quote:Op zondag 30 mei 2010 00:30 schreef IHVK het volgende:
Kom we blijven villa's subsidiëren en creëren een hele grote huizenbubbel die gaat barsten waardoor we Griekenland achterna gaan.
[ afbeelding ]
quote:Vice-premier Wilders
Ook geen onrealistisch scenario, lijkt me.quote:Er is alleen een heel ander probleem. De beoogd vice-premier Geert Wilders heeft de afgelopen jaren anderhalf miljard moslims, bijna een kwart van de wereldbevolking, de oorlog verklaard. De meesten van hen zal dat een zorg zijn maar er zullen best wel jihad-strijders rondlopen die als Geert de onderbaas van Nederland wordt de handschoen oppakken. De door Wilders gewenste oorlog wordt dan alsnog een feit en zijn droom komt uit: Nederland als het Israël van Europa, een permanent doelwit.
HAHAHAHAHAHAHA.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:01 schreef zarGon het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |