abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82057423

Voospelling van Pechtold van verkiezingsuitslag en zetelverdeling:

CDA 41 -> 26
PvdA 33 -> 28
SP 25 -> 13
VVD 22 -> 30
PVV 9 -> 15
GL 7 -> 12
CU 6 -> 6
D66 3 -> 15
PvdD 2 -> 3
SGP 2 -> 2
TON -> 0
overig -> 0

Ook reageert hij op de suggestie dat Rinnooy Kan premier kan worden als de grootste partij niét de premier levert... .
pi_82057536
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:44 schreef DennisMoore het volgende:

Voospelling van Pechtold van verkiezingsuitslag en zetelverdeling:

D66 3 -> 15
Wij van WC-eend...
pi_82057563
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:49 schreef OeJ het volgende:

Wij van WC-eend...
Vind je dat je geen verwachting mag uitspreken over je eigen uitslag dan ?
Zie ook de kolommen ernaast ingevuld door de andere lijsttrekkers.
pi_82057667
Dat wordt lekker coalitie vormen met zo'n uitslag. Enige drie partijen coalitie zou dan VVD-PvdA-CDA zijn en anders worden het al vier partijen
pi_82057673
Pechtold profileert zichzelf als echte liberaal in het filmpje en doet de VVD af als niet-liberaal. Interessante woorden.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_82057681
Ik teken voor de uitslag waar Pechtold op rekent (of hoopt).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_82057714
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:55 schreef Mendeljev het volgende:
Pechtold profileert zichzelf als echte liberaal in het filmpje en doet de VVD af als niet-liberaal. Interessante woorden.
Interessant misschien, maar niet zo interessant als je weet waar de VVD voor staat de laatste jaren. Niks nieuws onder de zon dus, want de VVD is al jaren niet écht liberaal meer. Hierin heeft Pechtold dus absoluut gelijk, dat hoeft geen verrassing te zijn. GroenLinks is zelfs liberaler dan de VVD.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_82057781
Wel bijzonder dat ie voor de PvdD 3 zetels verwacht. Ik vermoed dat dat niet gaat gebeuren, in deze tijd waarin het alleen maar over economie en bezuinigingen gaat. Eerder denk ik dat de CU er nog een zetel bij gaat krijgen, voormalige CDA-stemmers die wel tevreden zijn met prestaties van Rouvoet en geen trek meer hebben in Balkenende.
pi_82057792
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:50 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Vind je dat je geen verwachting mag uitspreken over je eigen uitslag dan ?
Zie ook de kolommen ernaast ingevuld door de andere lijsttrekkers.
Oh, van mij wel hoor, alleen verwacht ik niet dat je van de partijleiders een objectieve zetelverdeling te horen krijgt.
pi_82057804
Wat heeft Nostradamus voorspeld??
pi_82057814
Hahaha, ik moest lachen om de voorspelling van Rita Verdonk. Ze geeft TON 10 zetels.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2010 13:01:35 ]
pi_82057849
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:01 schreef zarGon het volgende:

Hahaha, ik moest lachen om de voorspelling van Rita Verdonk. Ze geeft TON 10 zetels.
Maar van binnen huilt ze .

Viswijf.
pi_82057863
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Interessant misschien, maar niet zo interessant als je weet waar de VVD voor staat de laatste jaren. Niks nieuws onder de zon dus, want de VVD is al jaren niet écht liberaal meer. Hierin heeft Pechtold dus absoluut gelijk, dat hoeft geen verrassing te zijn. GroenLinks is zelfs liberaler dan de VVD.
Ik zeg ook niet dat het een verassing is. De woorden vind ik interessant omdat de stelligheid waarmee het uitgesproken wordt een voorbode kan zijn van Pechtold's sneren richting Rutte. We hebben ze al eerder gehoord en er zullen er nog wel een aantal gaan volgen denk ik zo.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_82057865
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:01 schreef zarGon het volgende:

En die reactie ook van Pechtold: "Nou ja, altijd positief blijven hè."
pi_82057890
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:00 schreef OeJ het volgende:

Oh, van mij wel hoor, alleen verwacht ik niet dat je van de partijleiders een objectieve zetelverdeling te horen krijgt.
Uiteraard, ze zullen altijd een tandje extra optimistisch zijn .

Waar denk je dat ze op uit komen?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:04:11 #16
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82057891
Pechtold is wel vrij optimistisch over zijn eigen partij. Ik gun het ze wel, maar ik denk dat ze rond de 10 zetels blijven steken (wat opzich ook niet verkeerd is ten opzichte van nu). Rest kan ik me wel redelijk in vinden, behalve PvdD dan.
pi_82057919
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:03 schreef Mendeljev het volgende:

Ik zeg ook niet dat het een verassing is. De woorden vind ik interessant omdat de stelligheid waarmee het uitgesproken wordt een voorbode kan zijn van Pechtold's sneren richting Rutte. We hebben ze al eerder gehoord en er zullen er nog wel een aantal gaan volgen denk ik zo.
Ook de verwachting die hij uitspreekt dat Balkenende gaat vertrekken.
En dan... De Jager?
pi_82057925
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Uiteraard, ze zullen altijd een tandje extra optimistisch zijn .

Waar denk je dat ze op uit komen?
10 zetels.
pi_82057953
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:04 schreef Eva4Evah het volgende:

Pechtold is wel vrij optimistisch over zijn eigen partij. Ik gun het ze wel, maar ik denk dat ze rond de 10 zetels blijven steken (wat opzich ook niet verkeerd is ten opzichte van nu).
Mja, te vroeg gepiekt in de peilingen in ieder geval... Jammer dat 't kabinet gevallen is wat dat betreft. Het gaat nu weer meer tussen 'de grote jongens'.
pi_82057995
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:03 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik hoop het ook.

Het fabeltje dat de VVD liberaal zou zijn is bij veel mensen nog steeds niet ontkracht.

Ik hoop dat er nog wat verschuivingen gaan plaatsvinden in de zetelverdeling maar met nog maar 1,5 week en enkele debatten te gaan verwacht ik eigenlijk niet veel veranderingen meer.
pi_82058041
Ik denk dat Balkenende met het CDA gewoon weer de grootste wordt, hij mag dan wel een klein pikkie hebben, maar wel één van goud.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 mei 2010 @ 13:09:56 #22
145738 superworm
is erbij
pi_82058047
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:55 schreef Mendeljev het volgende:
Ik zei hardop "juist!" tegen mezelf toen-ie dat zei
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_82058140
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:09 schreef OeJ het volgende:

Ik denk dat Balkenende met het CDA gewoon weer de grootste wordt, hij mag dan wel een klein pikkie hebben, maar wel één van goud.
Vandaar dat ie zo'n raar loopje heeft.
pi_82058178
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Vandaar dat ie zo'n raar loopje heeft.
Ja, nu je het zegt. Dan weten we ook gelijk hoe het zat met de kleine George W.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:19:47 #25
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82058321
De VVD moet dus met drie linkse partijen in een kabinet gaan zitten en ook nog eens de premierspost opgeven... ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')