ik heb slechts een WA verzekering, en ook nog eens een voorlopige dekking, omdat ie maar een week oud is.quote:
Bij wie wil je het dan gaan verhalen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:56 schreef Thanaz het volgende:
[..]
is het ook als ik kan aantonen dat iemand het heeft laten vallen, wel of niet bewust?
bij degene die de schade heeft veroorzaakt..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bij wie wil je het dan gaan verhalen?
Mja, dat leek me al logisch na de OP, maarre... weet je wie dat is, dan?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:57 schreef Thanaz het volgende:
[..]
bij degene die de schade heeft veroorzaakt..
dat niet.. weet je wat het verhaal is, ik woon naast het politiebureau, en daar hangt een grote camera..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, dat leek me al logisch na de OP, maarre... weet je wie dat is, dan?
Dan moet je (als ze het al doen, geen zin om op te zoeken) getuigen hebben (voor en na het ongeval) én het moet door een motorrijtuig veroorzaakt zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:57 schreef Flurry het volgende:
Zou sowieso aangifte doen, ook al is het zinloos. Doet het waarborgfonds ook scooters?
Dan wordt het lastig... Je moet natuurlijk wél iemand hebben om het op te verhalen.quote:
Dan zou ik daar in elk geval even langsgaan. 'Nee' heb je.quote:en daar hangt een grote camera..
ik ben al langs gegaan.. zegt die dame achter de toonbank, hoe laat is het gebeurt, ja weet niet ergens tussen 9:00 en 17:00 .. ik was op mijn werk.. zij zegt dat ze niet de hele band kunnen nagaan.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan wordt het lastig... Je moet natuurlijk wél iemand hebben om het op te verhalen.
[..]
Dan zou ik daar in elk geval even langsgaan. 'Nee' heb je.
Kunnen ze wel, willen ze niet, lijkt te veel op werken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:01 schreef Thanaz het volgende:
[..]
ik ben al langs gegaan.. zegt die dame achter de toonbank, hoe laat is het gebeurt, ja weet niet ergens tussen 9:00 en 17:00 .. ik was op mijn werk.. zij zegt dat ze niet de hele band kunnen nagaan.![]()
nee maar even serieus. kan ik dit niet van ze eisen..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:04 schreef swollywood het volgende:
[..]
Kunnen ze wel, willen ze niet, lijkt te veel op werken.
Zolang (fast)forward ze niks zegtquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, want voor een omgevallen scooter moet een agent 8 uur lang een band nakijken.
ja wie weet..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:26 schreef Tahiti het volgende:
Mischien heeft een agent die scooter wel omvergelopen denk je dat je dan die beelden te zien krijgt?
Duidelijk wie 'm heeft laten flikkeren dusquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:01 schreef Thanaz het volgende:
[..]
ik ben al langs gegaan.. zegt die dame achter de toonbank, hoe laat is het gebeurt, ja weet niet ergens tussen 9:00 en 17:00 .. ik was op mijn werk.. zij zegt dat ze niet de hele band kunnen nagaan.![]()
Dacht die miep serieus dat ze de hele band moesten afkijken? Come on, even zoeken dat duurt hoogstens een kwartiertje.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:01 schreef Thanaz het volgende:
[..]
Die camera's zullen daar vast niet hangen voor een enkele beschadigde brommer van de zaak ernaast.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Jamaar waarom hang je dan nog camera's op..? Ik bedoel, die banden moeten toch wel afgekeken worden, wanneer je er iets op wilt terugzien.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:57 schreef Thanaz het volgende:
[..]
bij degene die de schade heeft veroorzaakt..
Als er een camera hangt kan je toch gewoon zien wat er gebeurt is. Zeker de politie kan best medewerking verlenen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:44 schreef rubje het volgende:
[..]
gast ga er geen halszaak van maken, de dader ligt op het kerkhof en je hebt gewoon pech!
Ja, maar waarom niet? Het ding hangt er toch. Ik zie het probleem niet zo, het uitlezen is zo gebeurd. En je helpt er iemand enorm mee.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:33 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Die camera's zullen daar vast niet hangen voor een enkele beschadigde brommer van de zaak ernaast.
het kost de politie allemaal papierwerk, ze hebben gewoon geen zin..quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, maar waarom niet? Het ding hangt er toch. Ik zie het probleem niet zo, het uitlezen is zo gebeurd. En je helpt er iemand enorm mee.
Maar dat is toch belachelijk... Het is dienstverlening naar de burger toe. Misschien geen alledaagse zaak, maar het moet toch gewoon kunnen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:11 schreef Thanaz het volgende:
[..]
het kost de politie allemaal papierwerk, ze hebben gewoon geen zin..
zo dacht ik er eerst ook over, maar je wordt met je neus op de feiten gedrukt.. als ik mensen op TV over de politie hoor praten, dacht ik je overdrijft het wel een beetje. maar het is echt zo, ze zitten gewoon lekker kop koffie te drinken totdat het 17:00 is en ze naar huis mogen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dat is toch belachelijk... Het is dienstverlening naar de burger toe. Misschien geen alledaagse zaak, maar het moet toch gewoon kunnen?
Sadness... En het stomme is ook nog dat we er niks aan kunnen doen. Het zou normaal moeten zijn dat ze dat even voor je doen. En dan hoeft het echt niet meteen stante pede, na een paar dagen is ook goed.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:14 schreef Thanaz het volgende:
[..]
zo dacht ik er eerst ook over, maar je wordt met je neus op de feiten gedrukt.. als ik mensen op TV over de politie hoor praten, dacht ik je overdrijft het wel een beetje. maar het is echt zo, ze zitten gewoon lekker kop koffie te drinken totdat het 17:00 is en ze naar huis mogen.
als het om boetes uitschrijven gaat zijn ze er als de kippen bij..quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Sadness... En het stomme is ook nog dat we er niks aan kunnen doen. Het zou normaal moeten zijn dat ze dat even voor je doen. En dan hoeft het echt niet meteen stante pede, na een paar dagen is ook goed.
Nou ja, ik heb ook wel goede ervaringen met de politie, en ze zijn er echt niet alleen voor boetes. Dat is de verkeerspolitie. Maar ik vind dat ze voor dit soort dingen ook wel klaar mogen staan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:17 schreef Thanaz het volgende:
[..]
als het om boetes uitschrijven gaat zijn ze er als de kippen bij..
Wat een belachelijke reactie, omdat er een asociaal iemand jouw spullen sloopt moet je dat maar slikken? De lul die dit gedaan heeft had ook gewoon netjes zijn/haar gegevens achter kunnen laten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:44 schreef rubje het volgende:
[..]
gast ga er geen halszaak van maken, de dader ligt op het kerkhof en je hebt gewoon pech!
Wat heb je aan een camera als ze dan de band niet willen bekijken? En "eigen schuld, dan had je 'm daar maar niet neer moeten zetten" is natuurlijk volstrekt achterlijkquote:Op donderdag 3 juni 2010 08:47 schreef r3gi3boy het volgende:
Dit is eerder een 'jankie-jankie op de politie'-topic aan het worden dan dat het nog over die brommobiel van je gaat.
Je had 'm gewoon zorgvuldiger moeten parkeren op een plek waar niet iedereen langs moet om ergens te komen! (want ze richten er blijkbaar niet voor niets aan camera op; er zal wel wat gebeuren op die locatie)
Die camera is er voor misdrijven, niet voor kindjes of andere mensen die een scootertje om laten vallen. Want stel: een agent is wel (te) aardig en bekijkt die band. Vervolgens zien ze iemand op die band die zijn of haar fiets wegzet en daarbij de scooter omstoot. Wat dan? Een buurtonderzoek van een rechercheteam?quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:25 schreef Flurry het volgende:
[..]
Wat heb je aan een camera als ze dan de band niet willen bekijken? En "eigen schuld, dan had je 'm daar maar niet neer moeten zetten" is natuurlijk volstrekt achterlijk
Volgens de wegenverkeerwet is het een misdrijf om de plaats van een ongeluk te verlaten als je erbij betrokken bent toch? Hoe zit dat in dit geval?quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Die camera is er voor misdrijven, niet voor kindjes of andere mensen die een scootertje om laten vallen. Want stel: een agent is wel (te) aardig en bekijkt die band. Vervolgens zien ze iemand op die band die zijn of haar fiets wegzet en daarbij de scooter omstoot. Wat dan? Een buurtonderzoek van een rechercheteam?
Als ik op de fiets in mijn broek schijt, noem ik dat ook een ongelukje. De twee staan echter los van elkaar.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:59 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Volgens de wegenverkeerwet is het een misdrijf om de plaats van een ongeluk te verlaten als je erbij betrokken bent toch? Hoe zit dat in dit geval?
Ik probeer de wegenverkeerswet hier niet te koppelen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:09 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Als ik op de fiets in mijn broek schijt, noem ik dat ook een ongelukje. De twee staan echter los van elkaar.
Zo ook met jouw poging om de wegenverkeerswet te koppelen aan het omstoten van een scooter.
Goed punt. Volgens art. 7 Wegenverkeerswet is het inderdaad verboden om de plaats van een verkeersongeval te verlaten. Verderop in de wet staat dat dat een misdrijf is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:59 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Volgens de wegenverkeerwet is het een misdrijf om de plaats van een ongeluk te verlaten als je erbij betrokken bent toch? Hoe zit dat in dit geval?
Wie weet is ie gewoon omgewaaid. Weet niet wat voor scooter het is, maar ik heb vaker gehoord dat dat kan gebeuren. Zeker met een windscherm voorop. Die dingen vangen wind en hij ligt zo om. Kan dus best zijn dat het gewoon zoiets is geweest ipv dat iemand hem om heeft gegooid. En TS vond het blijkbaar het geld niet waard om hem voor zoiets ook te verzekeren, dus dan moet je nu niet piepen achteraf. Dan had je hem maar all-risk moeten verzekeren hoor.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat een belachelijke reactie, omdat er een asociaal iemand jouw spullen sloopt moet je dat maar slikken? De lul die dit gedaan heeft had ook gewoon netjes zijn/haar gegevens achter kunnen laten.
Binary search kan in O(log n) tijd.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:12 schreef Pool het volgende:
Logisch dat ze daar niet een hele band voor gaan afkijken. De werkuren van de agent die dat moet doen zijn duurder dan de hele scooter van TS.
Hoezo? Dit heeft daar niets mee te maken. All risk verzeker je voor schade die jij maakt en dat jouw schade dan gemaakt wordt. Niet zodat iemand anders je schade toe kan brengen en dat jij het maar betaald.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:58 schreef ivetje het volgende:
[..]
Wie weet is ie gewoon omgewaaid. Weet niet wat voor scooter het is, maar ik heb vaker gehoord dat dat kan gebeuren. Zeker met een windscherm voorop. Die dingen vangen wind en hij ligt zo om. Kan dus best zijn dat het gewoon zoiets is geweest ipv dat iemand hem om heeft gegooid. En TS vond het blijkbaar het geld niet waard om hem voor zoiets ook te verzekeren, dus dan moet je nu niet piepen achteraf. Dan had je hem maar all-risk moeten verzekeren hoor.
Het wordt wel vergoed, maar jouw premie gaat er door omhoog. Waar het om gaat is dat het jou geld kost omdat iemand anders jouw schade toebrengt. Dat is gewoon asociaal en daar is jouw verzekering niet voor, wat niet betekent dat je je verzekering daar niet voor kan gebruiken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:27 schreef ivetje het volgende:
Als ie all-risk verzekerd is maakt het toch niet uit waardoor de schade is ontstaan? Dat wordt toch altijd vergoed dan door de verzekering of niet? Of wordt het dan WA ofzo. Nou ja, ik heb hem iig verzekerd voor al dit soort dingen. Maakt niet uit of ik het zelf heb gedaan of niet. Maar als de schade niet al te groot is kan je het beter zelf laten maken dan via je verzekering opvoeren, want je premie gaat dan wel weer omhoog volgens mij.
Welnee, steeds halveren. Je begint in het midden, als daar nog nix gebeurt is ga je naar driekwart, is daar wel iets gebeurt ga je naar het midden van 1/2 en 3/4, etc...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:33 schreef Woffel het volgende:
[..]
Zolang (fast)forward ze niks zegt![]()
Gewoon elk uur skippen en dan kijken wanneer de scooter verandert van positie...
Maar goed, dan vraag je ook het uiterste..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |