abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81978284
Welkom in het topic voor beginnende hardlopers!

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen .

Voor de hardlopers die verder gevorderd zijn, al wedstrijden lopen of zich wat meer willen verdiepen in het hardlopen, is het zustertopic wellicht meer geschikt:
Centraal topic voor amateurhardlopers! deel 43

Vorige delen:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

Diverse hardloopschema's:
http://www.hardloopschema.nl/
http://www.prorun.nl/index.aspx?ChapterID=2349
http://www.myasics.nl/nl/about-us/start_myasics20.php
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
http://www.dehardloopwinkel.nl/index2.php?/page/loopschemas/
http://www.ullreys.com/robert/Podcasts/
Schema Start to Run Serie 1 (0-5 km)
Google Sheet Start to Run Serie 2 (5-10 km)

Tips voor beginnende hardlopers:
http://www.looptijden.nl/hardlopen (algemene info hardlopen)
http://www.runinfo.nl/tipsbeginners.htm (tips voor beginners)

Handige linkjes:
http://www.afstandmeten.nl (bepaal je route en meet hoe ver je gelopen hebt)
http://www.looptijden.nl/loopgroepen/53/fok!-running- (de Fok! hardloopgroep, om je tijden te posten)
http://www.blessureaanwijzer.nl/hier_doet_het_pijn.htm (blessure aanwijzer)
http://www.gmap-pedometer.com (om te meten hoeveel km je hebt gelopen)
http://www.buienradar.nl (voor als je wel/niet in de regen wil lopen)
http://www.hardloopmuziek.com (mp3 lessen, muziek voor tijdens hardlopen)

Hardloopwinkels:
www.run2day.nl
www.runnersworld.nl
www.dehardloopwinkel.nl
www.aartstigtersrunningshop.nl
www.hardloopaanbiedingen.nl
www.pkrun.nl

Hardloop applicaties voor op je telefoon:
http://www.buddyrunner.com (voor Anroid)
http://www.mapmyrun.com (voor iPhone)
http://mytracks.appspot.com (voor Android)
http://runkeeper.com (voor iPhone)
http://www.worksmartlabs.com/cardiotrainer/ (voor Android)
http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do (Nokia Sportstracker)

Begonnen beginners:
---------------------------
  • blomst || Evy 0-5
  • Cinnamongirl || Evy 0-5
  • Crutch || Evy 0-5
  • Danseresje84 || Evy 0-5
  • DeLune || Evy 0-5
  • Erwtje || Evy 0-5
  • KingOfMars || Evy 0-5
  • Lolaatje || Evy 0-5
  • nectarientje || Evy 0-5
  • Rekkie || Evy 0-5
  • Ronnie_bravo || Evy 0-5
  • Mr.Myst || Evy 0-5
  • SolnaStockholm || Evy 0-5
  • Yuki || Evy 0-5
  • Vido || Evy 0-5
  • Gesloten || Evy 0-5
  • Coelho || Net klaar met Evy 0-5
  • Flappekz || Net klaar met Evy 0-5
  • Gotc || Net klaar met Evy 0-5
  • Sheriam || Net klaar met Evy 0-5
  • DaBuzzzzz || Evy 5-10
  • Joene || Evy 5-10
  • De_Hertog || C25K
  • E.T. || C25K
  • kieskleurig || C25K
  • LieLie || Runinfo
  • PurePoisonPerfume || Hardloopschema.nl
  • Vuurvliegje88 || Hardloopwinkel.nl

Deze OP vind je hier. Je kan daar ook jezelf toevoegen aan de OP!
  •   donderdag 27 mei 2010 @ 17:44:25 #2
    274528 Twizu
    Is al zindelijk!
    pi_81978376
    Ik ga ook weer beginnen!

Even meelezen dus.
    Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
    [b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
    6 eien
    pi_81978447
    Laatste post vorige topic:
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 17:35 schreef Gesloten het volgende:

[..]

Nee les 14. Week 5 dag 2.
    Is het trouwens echt nodig om zo`n week 2 keer te lopen?
    pi_81978801
    Ik kon hem al niet terugvinden!
    pi_81979312
    tvp
    Trek eens aan mijn vinger?
    Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
    pi_81980176
    Over een uurtje beginnen aan les 6
      donderdag 27 mei 2010 @ 18:37:32 #7
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_81980340
    Ik kon hem niet vinden
    pi_81980403
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef PiRANiA het volgende:
    Ik kon hem niet vinden
    Was hem ook kwijt, we stonden eerst in overig
    pi_81980439
    Klopt ook niks van die Evy. "Les 6: We gaan vandaag voor het eerst 3x3 minuten lopen." Maar dat was bij de vorige les ook al. En toen moest ik gelijk met 2 minuten beginnen en dan 3x3. Nu is het 1x2x3x3x3 Guess dat het dus makkelijk lesje wordt.
    pi_81980541
    Jeej, gevonden! En de volgende keer wil ik ook best in de OP .
    Mijn volgende les staat voor morgenavond laat op het programma. Ik heb eigenlijk nooit na negen uur 's avonds gelopen, ben wel benieuwd.
    Proper names are scopally inert.
    Normality is an invention of the power.
    pi_81981015
    Ik wil ook in de OP!

Ga als ik klaar ben met Evy 0-5 alleen de interval training doen van Evy, de 5 naar de 10 km (steeds de 3e training vd week), één training blijf ik steeds op relaxt tempo 30 minuten lopen, (kan ook op een training Evy 0-5, maar dan de wandelliedjes gewoon doorrennen)

De andere training gooi ik er iedere week ongeveer 10% bovenop. Dus een duurloop van:
    Week 1: 35 min
    Week 2: 38 min
    Week 3: 42 min
    Week 4: 46 min
    Week 5: 50 min
    Week 6: 55 min
    Week 7: 60 min
    Week 8: 1 uur en 5 min
    Week 9: 1 uur en 10 min
    Week 10: 1 uur en 15 min

Na 10 weken kan ik dus 10 kilometer lopen. Lijkt mij wel chill en volgens meerdere sites is dit een goede opbouw.
    pi_81981087
    En tvp. Morgen Evy les 15!
      donderdag 27 mei 2010 @ 19:10:19 #13
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81981645
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 18:54 schreef Dwab het volgende:
    Ik wil ook in de OP!

Ga als ik klaar ben met Evy 0-5 alleen de interval training doen van Evy, de 5 naar de 10 km (steeds de 3e training vd week), één training blijf ik steeds op relaxt tempo 30 minuten lopen, (kan ook op een training Evy 0-5, maar dan de wandelliedjes gewoon doorrennen)

De andere training gooi ik er iedere week ongeveer 10% bovenop. Dus een duurloop van:
    Week 1: 35 min
    Week 2: 38 min
    Week 3: 42 min
    Week 4: 46 min
    Week 5: 50 min
    Week 6: 55 min
    Week 7: 60 min
    Week 8: 1 uur en 5 min
    Week 9: 1 uur en 10 min
    Week 10: 1 uur en 15 min

Na 10 weken kan ik dus 10 kilometer lopen. Lijkt mij wel chill en volgens meerdere sites is dit een goede opbouw.
    Klinkt goed.

Ongelooflijk he, in zo'n korte tijd zo lang achter elkaar kunnen rennen.

Nu wil ik nog het gevoel van lopen als een jonge hinde, ipv als een lompe olifant.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
    pi_81982295
    Ik ben (in tegenstelling wat in OP staat) al klaar met Evy en wil nu door tot de 10km (wat nog heel erg lang gaat duren). MAAR ik weet dus niet hoe ik dit moet veranderen..

Ik mag zondag weer lopen, nu ga ik naar me volleybaltraining
    pi_81982363
    Rennen jullie ook met regen?
      donderdag 27 mei 2010 @ 19:28:59 #16
    136730 PiRANiA
    pi_81982418
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 19:27 schreef Cudles het volgende:
    Ja, heerlijk
    pi_81982842
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 19:10 schreef Soempie het volgende:

Nu wil ik nog het gevoel van lopen als een jonge hinde, ipv als een lompe olifant.
    ja! dat wil ik ook nog een keer
    pi_81984529
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 19:10 schreef Soempie het volgende:

[..]

Klinkt goed.

Ongelooflijk he, in zo'n korte tijd zo lang achter elkaar kunnen rennen.

Ja, ik vind het heel stimulerend om steeds naar zo'n duidelijk doel toe te werken! Ik heb zelf ook 't idee dat ik heel langzaam loop te sjokken, maar mijn tempo valt me dan weer enorm mee, als ik 't uitreken... Door die intervaltrainingen in de 5-10 km leer je ook steeds harder lopen, dus het komt vanzelf helemaal goed!
    pi_81984838
    quote:
    Ik heb het tot nu toe weten te voorkomen maar da's meer toeval dan wat anders. Geen idee of ik met regen niet zou gaan. Als het echt plenst niet denk ik maar bij wat motregen ga ik wel denk ik...
      Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 20:22:00 #20
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81985015
    Hier zijn jullie
    ❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
    pi_81986573
    quote:
    Ja, is heerlijk, zeker met deze temperaturen!
      donderdag 27 mei 2010 @ 20:54:45 #22
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_81987122
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 20:18 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ik heb het tot nu toe weten te voorkomen maar da's meer toeval dan wat anders. Geen idee of ik met regen niet zou gaan. Als het echt plenst niet denk ik maar bij wat motregen ga ik wel denk ik...
    Hier plenst het op dit moment zo dat ik blij ben dat ik niet hoef te lopen. Als ik wel een loop gepland heb dan zal ik wel even op buienradar kijken of het zin heeft om te wachten maar uiteindelijk loop ik wel.
    Life is what you make it.
    pi_81987433
    Net les 6 gedaan in de motregen. Ach het deed me weer denken aan mijn voetbaljeugd, heerlijk fris rennend in zachte regen met kwetterende vogeltjes.
    Alleen ging ik een uur nadat ik 3 hamburgers naar binnen had gewerkt en kreeg ik na 3 minuten last van steken in mijn zij. Dus laatste 2 x 3 minuten heb ik meer gejogged dan hardgelopen Voortaan ga ik dus voor het eten. Mijn zusje zei dat je altijd 2,5 uur moet wachten na je avond eten, maar dat lijkt me nogal lang. Viel het gewoon misschien dit keer slecht?
    Heb dan niet echt het gevoel dat ik trots op mezelf kan zijn. Al heb ik het wel uitgelopen met maar drie seconden smokkelen. Het was echt even een beetje lijden

Hoe duur zijn trouwens van die km/h meters? ben wel benieuwd hoe hard ik ga.
    pi_81987947
    Wat is nou het verschil tussen joggen en hardlopen dan?
    pi_81988040
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 21:05 schreef KingOfMars het volgende:
    Wat is nou het verschil tussen joggen en hardlopen dan?
    Naja ik dacht dat je bij joggen langzamer gaat
    pi_81988125
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 21:06 schreef Cudles het volgende:

[..]

Naja ik dacht dat je bij joggen langzamer gaat
    Ja goed maar ik neem aan dat we hier niet allemaal op de 15km/u zitten he?
    pi_81988582
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 21:07 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ja goed maar ik neem aan dat we hier niet allemaal op de 15km/u zitten he?
    Nee je hebt gelijk. Sjokken ipv hardlopen of joggen bedoelde ik dan.
      donderdag 27 mei 2010 @ 22:10:33 #28
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81994548
    Jaaaaaaaaaaa!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
    pi_82000155
    Ik heb ook zin om te lopen! Nouja zondag weer. Heb net 2 uur en 10 minuten gevolleybalt, en dankzij de kuitspierpijn van maandag en dinsdag heb ik nu wéér spierpijn. Beetje jammer.

Zondag proberen of ik, in delen, 10 km vol kan houden
      donderdag 27 mei 2010 @ 23:09:35 #30
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_82000177
    Ik ben van pindavlees
      Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 23:43:28 #31
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_82002440
    Morgen dan eindelijk les 9 zodat ik maandag weer gewoon met week 4 kan beginnen en volgens mijn oude patroon kan lopen (maandag, woensdag, vrijdag)
      vrijdag 28 mei 2010 @ 10:35:05 #32
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_82011360
    Na les 27 vorige week en een weekend met 2 dagen zaalvoetbal en een middag op de racefiets ben ik er woensdagavond eindelijk aan toe gekomen om een rondje van 5k te gaan lopen. Met happy hardcore "I wanna be a hippy " op mijn mp3 speler vanwege het perfecte ritme en lange loopkleding vanwege de kou (8 graden!), heb ik de stopwatch ingedrukt om deze na 26:22 weer uit te drukken. Gezien de omstandigheden en het feit dat het mijn eerste 5k nonstop was, helemaal zo gek nog niet! Ik wil ook nog een kilo of 7 afvallen (95kg is echt te veel ) en dat moet volgens mij de snelheid ook ten goede komen.
    pi_82011700
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 10:35 schreef Coelho het volgende:
    Na les 27 vorige week en een weekend met 2 dagen zaalvoetbal en een middag op de racefiets ben ik er woensdagavond eindelijk aan toe gekomen om een rondje van 5k te gaan lopen. Met happy hardcore "I wanna be a hippy " op mijn mp3 speler vanwege het perfecte ritme en lange loopkleding vanwege de kou (8 graden!), heb ik de stopwatch ingedrukt om deze na 26:22 weer uit te drukken. Gezien de omstandigheden en het feit dat het mijn eerste 5k nonstop was, helemaal zo gek nog niet! Ik wil ook nog een kilo of 7 afvallen (95kg is echt te veel ) en dat moet volgens mij de snelheid ook ten goede komen.
    volgens een site klik scheelt het je ruwweg zo een 14 seconden op 5km per kilo. Dus met 7 kilo minder zou je er zo anderhalve minuut af kunnen halen, maar ik gok dat het nog wel meer is als je eenmaal gewend bent aan 5km's lopen.

Wel een puike prestatie
    pi_82012398
    quote:
    Wauw wat goed! Gefeliciteerd!

Voor mij vandaag les 23, 1 keer 10 min en 2 keer 12 min. Dat moet toch goed te doen zijn neem ik aan.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 13:09:32 #35
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82017434
    quote:
    Mijn voorbeeld!, ik weeg inmiddels "slechts"94 dus qua gewicht ben ik je voor. Morgen les 26 voor mij

Goed gedaan!
      Redactie Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 14:10:19 #36
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_82020224
    Ik ben net terug van les 9! Eerste keer 4 en 5 minuten lopen. Het was mooi weer en ik had voor de zekerheid een rondje van 5km gekozen. Deze was natuurlijk te groot en daardoor heb ik nog de eerste 1 en 2 minuten van diezelfde les er aan vastgeplakt. Uiteindelijk heb ik exact 36 minuten gelopen waarvan 19 hard.
    5.00km (8.33km/u)
    En het ging wel goed Alleen kreeg ik een beetje last van mijn onderrug, maar dat heb ik heel gauw, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over
      vrijdag 28 mei 2010 @ 14:22:31 #37
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82020710
    ik haat pijn in mn onderrug
      vrijdag 28 mei 2010 @ 14:24:35 #38
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_82020798
    tvp
    Ik moet echt andere hardloopschoenen hebben, ze beginnen enigszins uit elkaar te vallen aan de binnenkanten.
    pi_82025546
    Gisteren w5d1 gelopen, alleen halverwege waren de batterijen van mijn mp3 speler op En natuurlijk ook net die dag geen horloge om, dus ik heb geen idee hoe lang ik gelopen heb.
    Dat wordt morgen maar een herkansing om te zorgen dat ik de les goed uitloop.
    pi_82028467
    Les 23 ging geweldig! Echt zonder enige moeite de 10 min en 2keer 12 minuten gelopen, tussendoor maar een minuutje rust en ik hoefde niet eens op adem te komen ofzo! Hoi, hoi, hoi! De terugweg was wel extra zwaar door harde tegenwind, maar dat liep juist wel lekker. In totaal 5.7 km gelopen in 34 minuten, dus exact 10 km per uur! Wel blij mee hoor, is net een lekker tempootje waarin ik het dus met gemak volhou!

Nu al zin om maandag les 24 te doen, 1 keer 10 en 1 keer 20 minuten
    pi_82028514
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:15 schreef kieskleurig het volgende:
    Gisteren w5d1 gelopen, alleen halverwege waren de batterijen van mijn mp3 speler op En natuurlijk ook net die dag geen horloge om, dus ik heb geen idee hoe lang ik gelopen heb.
    Dat wordt morgen maar een herkansing om te zorgen dat ik de les goed uitloop.
    Oeh, dat lijkt me echt balen!
    pi_82035175
    Oeh, lekker loop weer. .
    Straks les 15 van Evy!
    pi_82035533
    Ik heb ook nog last van mijn kuiten. Anders was ik donderdag wezen hardlopen, maar nu wordt het denk ik pas morgen.
    pi_82038921
    Oh, dat van de mp3-speler vind ik echt superirritant!

Ik heb ook weer gelopen! En het ging geweldig
    Mijn kuiten waren zo stijf als maar kon, en ik kreeg m'n benen bijna niet voor elkaar.
    Wel de 2 x 6 en 2 x 3 uitgelopen, maar de 8 van eerder deze week ging een stuk soepeler!
    Misschien ook wat weinig gedronken vandaag, en vannacht maar weinig geslapen.
    Zondag ga ik weer, dan moet ik weer 2 x 8 en 2 x 3. Gaat vast beter!

Toen ik de straat in liep zag ik mijn vriend trouwens op de oprit staan, die keek even of ik er al aan kwamt voor het eten, en daarom ging ik expres nog even rennen (was aan het uitwandelen), toen vloog ik ineens over de weg en had ik geen centje pijn in mijn kuiten!
    pi_82039259
    Ik wil nog even iets met jullie delen. Waarschijnlijk weten jullie t al wel, maar ik was t zelf eerlijk gezegd een beetje vergeten...

Ik ben zo'n boekje aan t lezen over de basics van het hardlopen. een boekje vol inkoppertjes... maar, toch nog even: in en uitlopen is écht heél belangrijk... In het boek staat: 8 min in en 8 min uit, bijvoorbeeld op deze manier: 3 min wandelen, en dan 30 sec rustig dribbelen, 30 sec wandelen en dit 5 keer herhalen. Absoluut niet rekken voordat je loopt. Als je spieren koud zijn is het sowieso niet goed ze te rekken, omdat ze dan eigenlijk een behoorlijke opdonder krijgen - uit het niets. Dit is dus echt slecht... Pas na afloop kun je een beetje rekken, maar ga daarbij nooit te ver, dit kan je spieren juist beschadigen. Het moet comfortabel blijven.

Dat dus...

Nu ga ik me naar de tering zuipen... Moet ook gebeuren
    pi_82040426
    Ok dat ging goed waardeloos . Had er zin an maar ongeveer op 1/3e van de route kwam ik terecht in hordes kleine vliegjes of mugjes, superirritant, ging er slecht van ademhalen en slordig van lopen en dat is de rest van de les niet meer goedgekomen. Heel veel pijntjes (dit ga ik morgen zoooooo voelen). Maar goed, wel de les uitgelopen. Geen gemakkelijke les ook zeg, met 5/6/7 minuten rennen aan het eind.

Mijn (bizarre) Runkeeper grafiekje:

Klopt dus geen hout van want ik heb zeker geen 15km/u gelopen en al helemaal niet op dat stuk van de route (toen was ik aan het wandelen). Nouja.

Pak wel een paar dagen extra rust nu denk ik.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 21:56:13 #47
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82041411
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 21:18 schreef Dwab het volgende:

Nu ga ik me naar de tering zuipen... Moet ook gebeuren
    Interesse in "zuipen met DaBuzzzz" les1 t/m 27? in 7 weken van fitte huppelaar tot brakke aap!

Proost! zit hier aan de Alfa
    pi_82042121
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 21:40 schreef KingOfMars het volgende:
    Ok dat ging goed waardeloos . Had er zin an maar ongeveer op 1/3e van de route kwam ik terecht in hordes kleine vliegjes of mugjes, superirritant, ging er slecht van ademhalen en slordig van lopen en dat is de rest van de les niet meer goedgekomen. Heel veel pijntjes (dit ga ik morgen zoooooo voelen). Maar goed, wel de les uitgelopen. Geen gemakkelijke les ook zeg, met 5/6/7 minuten rennen aan het eind.
    Goh, die mugjes/vliegjes herken ik....wat irritant zeg!

Heb vanavond les 20 gelopen. 4x8 minuten met 1-2-1-1 minuut lopen tussendoor.....vond het best heftig deze les! wel een heel leuk rondje gelopen (weer wat nieuws uitgeprobeerd), maar de afstand valt me tegen, dacht echt dat ik wel iets verder had gelopen.
    Ook veel last van pijntjes en niet fijn voelend lichaam. Gister op verkeerde schoenen nog in een moordtempo de Meir in Antwerpen afgelopen.......helpt niet voor mijn onderbenen! Daarom echt super-super-super rustig gelopen. Is ook wel te zien in mijn tabelletje in word qua snelheid. hartslag was wel rustiger.
    Maarre, totaal dus 3.77km gelopen in 36.38m = 6.17km/u (echt mijn langzaamste tot nu toe sinds ik het bij hou). Gemiddelde hartslag 157 en max hartslag 169. Vind dat laatste wel een goede score.
    zondag les 21, ben benieuwd, hoop iig dat het wat beter gaat lichamelijk. Morgen lekker rustig aan doen en dan zondag rustig aan lopen!

Moet wel zeggen dat het moeite kostte om vandaag te gaan lopen....was erg moe, en dus lichamelijk niet optimaal.....moest mezelf van de bank hijsen, maar vind het wel top van mezelf dat ik het gedaan heb en natuurlijk was Evy toch weer fier op mij! Was wel ff boos op haar......zegt ze bij de eerste 8 minuten, 'goed, we zijn er ...(Danseresje mindert vaart tot bijna wandelen)...bijna'. Was nou niet de meest briljante zin en timing, vooral niet omdat er een kleine pauze tussen zat.......
      vrijdag 28 mei 2010 @ 22:55:38 #49
    136730 PiRANiA
    pi_82044512
    Les: evy serie 1, les 19
    Afstand: 6.04km (11.68km/u).

Note to self: niet (te veel) bier drinken vóór het lopen.
    pi_82045562
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 22:55 schreef PiRANiA het volgende:
    Les: evy serie 1, les 19
    Afstand: 6.04km (11.68km/u).

Note to self: niet (te veel) bier drinken vóór het lopen.
    wow, jij loopt bijna op dubbele snelheid tov mij...... ! (ok voor jou!)
      zaterdag 29 mei 2010 @ 11:22:05 #51
    47047 Herkauwer
    een dag niet gehuppeld .......
    pi_82055668
    Zo, net terug van Runnersworld met nieuwe hardloopschoenen. Geen afwijking dus neutrale schoenen, vandaag nog een druk programma. Morgen gaan we voor het eerst lopen, nog even nadenken over welk programma ik ga volgen. Maar het begin is er!
    Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
    pi_82056489
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 21:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Interesse in "zuipen met DaBuzzzz" les1 t/m 27? in 7 weken van fitte huppelaar tot brakke aap!

Proost! zit hier aan de Alfa
    Hhaha, nou, die brakke aap is wel gelukt... F*kking h*ll... waar vind je tegenwoordig nog volle plastic bekers met sterke drank voor 1E?

pi_82056852
    Met extra batterijen ( ) ben ik vanochtend weer op pad gegaan voor w5d1 en het ging echt zo ontzettend lekker
    De 3x5 minuten vlogen om, heb er daarna nog een paar korte hardloopstukjes eraan vast geplakt, gewoon omdat dat deze x kon
    pi_82056875
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 11:22 schreef Herkauwer het volgende:
    Zo, net terug van Runnersworld met nieuwe hardloopschoenen. Geen afwijking dus neutrale schoenen, vandaag nog een druk programma. Morgen gaan we voor het eerst lopen, nog even nadenken over welk programma ik ga volgen. Maar het begin is er!
    Alvast veel plezier en succes
    Welke schoenen heb je?
    pi_82057235
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 11:22 schreef Herkauwer het volgende:
    Jeej! Leuk is dat he, nieuwe schoenen kopen Heb je al een goede conditie? Of ga je echt vanaf 0 beginnen? Veel succes in elk geval!
      zaterdag 29 mei 2010 @ 13:41:24 #56
    131304 Game_Error
    Vol verwachting...
    pi_82059029
    waar vind ik die evy series, ik kan hem niet vinden in de OP?
    ff wachten nog
      zaterdag 29 mei 2010 @ 13:42:41 #57
    136730 PiRANiA
    pi_82059081
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 13:41 schreef Game_Error het volgende:
    waar vind ik die evy series, ik kan hem niet vinden in de OP?
    Ik geef geen tips, maar ter informatie: de meeste mensen hebben het gedownload via torrents.
    pi_82059850
    Lekker spierpijn vandaag!
      zaterdag 29 mei 2010 @ 14:37:55 #59
    131304 Game_Error
    Vol verwachting...
    pi_82060626
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 13:42 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik geef geen tips, maar ter informatie: de meeste mensen hebben het gedownload via torrents.
    Hebbes, ik moet namelijk maar eens iets anders qua sport gaan doen omdat het waterpolo seizoen ten einde is. De trainingen beginnen pas half augustus weer.
    ff wachten nog
      zaterdag 29 mei 2010 @ 15:42:44 #60
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_82062361
    Ik kom me ook melden
    Ben al voor de tweede keer met Evy bezig naar de 5km. Niet lang na het afronden van de eerste keer dacht ik dat ik ook wel kon gaan sporten en heb mijn achillespees half afgescheurd Driekwart jaar verder en ik ben weer bezig met opbouwen, ondertussen bij les 18, gaat lekker
      zaterdag 29 mei 2010 @ 16:30:36 #61
    47047 Herkauwer
    pi_82063664
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 12:34 schreef Dwab het volgende:

[..]

Jeej! Leuk is dat he, nieuwe schoenen kopen Heb je al een goede conditie? Of ga je echt vanaf 0 beginnen? Veel succes in elk geval!
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 12:19 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Alvast veel plezier en succes
    Welke schoenen heb je?
    Ik heb de Brooks Defyance 2 medium Ik heb wel conditie, hiervoor basketballde ik 3 tot 4 keer per week

Misschien vanavond al even uitproberen, ligt er aan of het droog blijft.
      Redactie Sport zaterdag 29 mei 2010 @ 17:59:56 #62
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_82066293
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 14:37 schreef Game_Error het volgende:

[..]

Hebbes, ik moet namelijk maar eens iets anders qua sport gaan doen omdat het waterpolo seizoen ten einde is. De trainingen beginnen pas half augustus weer.
    Ah, ook iemand die gek is op zwemmen Oke, jij doet dan waterpolo, en ik doe aan wedstrijdzwemmen. Maar dat maakt niet uit!
    pi_82069065
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 15:42 schreef Neelix het volgende:
    Ik kom me ook melden
    Ben al voor de tweede keer met Evy bezig naar de 5km. Niet lang na het afronden van de eerste keer dacht ik dat ik ook wel kon gaan sporten en heb mijn achillespees half afgescheurd Driekwart jaar verder en ik ben weer bezig met opbouwen, ondertussen bij les 18, gaat lekker
    Dat klinkt vrij ernstig, maar dit is dus niet gebeurd tijdens het hardlopen? Ik merk dat het veranderen van loophouding veel energie kost en je echt moet oppassen voor blessures. Ik voel me nog niet 100% en het is benauwd weer, dus vandaag ook maar overgeslagen.
      zaterdag 29 mei 2010 @ 23:14:27 #64
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_82081590
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 19:24 schreef hp38guser het volgende:

[..]

Dat klinkt vrij ernstig, maar dit is dus niet gebeurd tijdens het hardlopen? Ik merk dat het veranderen van loophouding veel energie kost en je echt moet oppassen voor blessures. Ik voel me nog niet 100% en het is benauwd weer, dus vandaag ook maar overgeslagen.
    Dat was inderdaad ook vrij ernstig, maar gelukkig heb ik er niet iets blijvends aan overgehouden.

Wat je goed moet realiseren is dat hardlopen helpt voor je conditie, maar dat je bij andere sporten ook andere spieren gebruikt die je dan heel makkelijk kunt overbelasten. Ik ben na jaren weer ultimate frisbee gaan spelen in minder dan ideale omstandigheden. Tijdens wat rennen op het veld werd mijn pees stijver en ineens *pats* was het gebeurd....
      zondag 30 mei 2010 @ 00:50:14 #65
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_82086782
    Ik ben vandaag begonnen met een schema van 5-10 van hardloopschema.nl. Dit schema is gebaseerd op hartslagzones en zo moest ik vandaag een half uur in D1 lopen, dwz hartslag tussen 149 en 161 houden. Dat valt nog niet mee! Normaal gesproken piekt mijn hartslag zo'n 20 slagen hoger tijdens een loopje, dus dit was met de handrem erop. Tegelijkertijd heb je wel het gevoel dat er nog veel meer in zit, dus ik ben benieuwd waar dit toe gaat leiden. Ik blijf posten!
      zondag 30 mei 2010 @ 10:40:32 #66
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82092149
    Tvp (tevens haat aan regen )
    ♥ || Baby catcher in training || ♥
    pi_82093055
    Vanochtend heerlijk gelopen, les 21. Het was droog en een fijne temperatuur. Had me zelf nog zelfs iets te warm aangekleed voor het tweede deel van de afstand (toen ik het goed warm begon te krijgen...).

Viel me eigenlijk best mee, die 10-10-12....had het zwaarder verwacht.....misschien ben ik meer een 'net-na-het-wakker-worden-loper', want tijdens mijn nachtdiensten loop ik 's avonds altijd goed en nu loop ik 's ochtends goed.

Wel harder gelopen dat ik had moeten doen denk ik, want hartslag lag weer tikkeltje hoger......maar, leuk rondje gemaakt, 4.35km in 37.55 = 6.89km/u, met een gemiddelde hartslag van 163 en een max van 181 (ging toen net wat harder lopen om niet voor het stoplicht te hoeven wachten!).

hoop dat de andere mensen die vandaag nog (willen) gaan lopen het ook zo treffen met het weer!
      zondag 30 mei 2010 @ 11:29:44 #68
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_82093277
    Ik heb m'n voet helemaal stuk gelopen en die zit nu in het verband. Voorlopig mag ik dus niet rennen.

Hier miezert het een beetje en dat loopt altijd wel lekker. Lekker fris. Zo lang het maar niet met bakken uit de hemel valt.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
    pi_82093384
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 11:29 schreef Soempie het volgende:
    Ik heb m'n voet helemaal stuk gelopen en die zit nu in het verband. Voorlopig mag ik dus niet rennen.

Hier miezert het een beetje en dat loopt altijd wel lekker. Lekker fris. Zo lang het maar niet met bakken uit de hemel valt.
    Stuk gelopen? Hoe krijg je dat voor elkaar?
    pi_82093499
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 22:07 schreef Danseresje84 het volgende:
    Was wel ff boos op haar......zegt ze bij de eerste 8 minuten, 'goed, we zijn er ...(Danseresje mindert vaart tot bijna wandelen)...bijna'.
    Oh ja, die is zo gemeen
      zondag 30 mei 2010 @ 11:39:55 #71
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_82093529
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 11:34 schreef Cudles het volgende:

[..]

Stuk gelopen? Hoe krijg je dat voor elkaar?
    Door veel te ver te gaan wandelen. M'n voeten kunnen sowieso maar weinig hebben.
      zondag 30 mei 2010 @ 12:10:47 #72
    47047 Herkauwer
    pi_82094393
    Zo, net de 'eerste' les van Evy gedaan, ben bij les 8 ingestapt. Ging boven verwachting goed en ik voel mijn bovenbenen nu.

Runkeeper heeft 4,2 km geregistreerd, gemiddeld 10 km/u en een pace van 6 min/km, met de hoogste pace 3 minuut 5 per km.

Dinsdag les 9
      zondag 30 mei 2010 @ 13:06:48 #73
    60456 Gesloten
    Niet open
    pi_82096235
    Net les 15 gelopen. Heerlijk met wat regenspettertjes
    Alleen heb ik geen zin om week 5 opnieuw te lopen. Volgende keer dus mooi verder met les 19 (en dan maar hopen dat ik mezelf niet overschat )
      zondag 30 mei 2010 @ 15:38:07 #74
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82102487
    zo, dagje later dan gepland les 26. Ging helemaal lekker

http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2574263

langer warm gelopen met een paar korte snelle stukjes erbij en ook bij de cooldown nog een paar keer
    pi_82111417
    Ik ga zometeen ook maar weer lopen, 30 min en hopelijk dit keer wél over de 5 km heen. Vorige keer was het precies 5 en de keer daarvoor net geen 5. Beter blijft het wel droog...
    pi_82116876
    Vanavond eindelijk voldoende hersteld om te kunnen hardlopen. Liep ik vorige week nog 27:45 over 5 km, was de tijd vanavond 28:15 (10,6 km/hr). Wel heb ik het laatste stuk beter gelopen dan vorige week met een iets lagere snelheid.

Het verloop van de training zag er als volgt uit:

1e deel: 2,1 km hardlopen, 150 meter wandelen (1,5 minuut).
    2e deel: 0,85 km hardlopen, 200 meter wandelen (2 minuten).
    3e deel: 1,5 km hardlopen, 200 meter wandelen (2 minuten).

Hopelijk kan ik deze week wel weer 2x trainen.

Als ik de statistieken van deze maand bestudeer merk ik dat ik minder vooruitgang boek. Ik had eigenlijks wel verwacht dat ik nu al 5 km achter elkaar zou kunnen lopen tijdens de trainingen, maar het veranderen van loophouding vergt gewoon nog erg veel energie.

[ Bericht 3% gewijzigd door hp38guser op 31-05-2010 11:21:02 ]
    pi_82117828
    Edit, verkeerde topic.
      zondag 30 mei 2010 @ 21:32:15 #78
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_82118718
    Vanmiddag les 20 gelopen. Ik vind toch wel dat er een best gat zit tussen les 19 (5,6,7,8) en les 20 (4*8). Ik vond het zwaar. Maar we hadden ook redelijk wat wind en regen onderweg. Uiteindelijk 5,2 km gelopen in 35 minuten.
    Binnenkort ga ik ook nieuwe schoenen kopen! Van mijn oude krijg ik steeds een blaar op de binnenkant van m'n voet, vooral wanneer ik langer dan 30 minuten loop. En dat ben ik wel van plan de komende tijd .
    pi_82119011
    Ik heb net gelopen, niet geregent gelukkig. Jammer genoeg had ik niet lang genoeg van te voren gegeten... Ben heel de tijd tijdens het lopen aan het vechten geweest tegen t maagzuur. Voor de rest niet zo veel last gehad. En ik heb de 5 km in 30 minuten gehaald! Liep gemiddeld zo'n 9 km/h maar ook stukken wat harder.
      maandag 31 mei 2010 @ 06:44:59 #80
    277120 Vido
    Jeuheu!
    pi_82130918
    Gisteren voor het eerst mijn precieze afstand en snelheid kunnen meten. Heb daar geen hip apparaatje voor en ook geen zin om 't uit te rekenen via Google maps ofzo. Maar m'n broertje fietste mee dus die kon 't op de kilometerteller bijhouden. Kwam hoger uit dan ik verwacht had, namelijk in de 30 minuten die ik gelopen heb 6,2 kilometer afgelegd. 12,4 kilometer per uur gemiddeld valt me niet tegen van mezelf
    “I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
    pi_82145851
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 06:44 schreef Vido het volgende:
    Gisteren voor het eerst mijn precieze afstand en snelheid kunnen meten. Heb daar geen hip apparaatje voor en ook geen zin om 't uit te rekenen via Google maps ofzo. Maar m'n broertje fietste mee dus die kon 't op de kilometerteller bijhouden. Kwam hoger uit dan ik verwacht had, namelijk in de 30 minuten die ik gelopen heb 6,2 kilometer afgelegd. 12,4 kilometer per uur gemiddeld valt me niet tegen van mezelf
    Wauw das wel een redelijk tempo ja!
      Redactie Sport maandag 31 mei 2010 @ 19:16:25 #82
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_82156911
    Ik heb vandaag niet gelopen.. helemaal kapot van Pinkpop Overal spierpijn enzo.
    pi_82157992
    Les 24 ging goed! Precies 5 kilometer gelopen in 30 minuten. 10 km per uur dus. Met nog 1 rustpauze van 1 minuut. Ging wel lekker dit tempootje!! Ben nu ook helemaal niet moe, of ergens last van. Wel een rood hoofd, maar verder niks aan de hand! Superrelaxt
    pi_82158528
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 19:16 schreef DeLuna het volgende:
    Ik heb vandaag niet gelopen.. helemaal kapot van Pinkpop Overal spierpijn enzo.
    Ja dat had ik vorig jaar ook al! Zo'n beenspierpijn van al dat lopen en staan. Beetje lekker weer gehad?
      Redactie Sport maandag 31 mei 2010 @ 19:58:45 #85
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_82159079
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 19:46 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Ja dat had ik vorig jaar ook al! Zo'n beenspierpijn van al dat lopen en staan. Beetje lekker weer gehad?
    Joah, opzich wel. Het heeft wat geregend maar ik had een lekkere warme en droge jas, dus eigenlijk vond ik dat niet eens erg. Later werd het droog en kwam de zon weer door dus toen kon de jas weer in mijn tas
      dinsdag 1 juni 2010 @ 09:25:25 #86
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82178353
    Ik geef mezelf even een flinke schop onder m'n hol, na 3 rustdagen is het echt weer tijd om te gaan lopen

Geen pest zin, maargoed...
      dinsdag 1 juni 2010 @ 09:55:03 #87
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_82179131
    Vanmorgen eindelijk weer eens gelopen. Wilde 5K gaan doen.
    De eerste 3k gingen prima, met zo'n 5:45/km. Daarna begon ik me beroerd te voelen en heb ik de visjes in het park blij gemaakt met mn ontbijt.

Vervolgens ben ik maar naar huis gaan wandelen....
    Ik ben van pindavlees
      dinsdag 1 juni 2010 @ 10:05:38 #88
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82179445
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 09:55 schreef Flappekz het volgende:
    Vanmorgen eindelijk weer eens gelopen. Wilde 5K gaan doen.
    De eerste 3k gingen prima, met zo'n 5:45/km. Daarna begon ik me beroerd te voelen en heb ik de visjes in het park blij gemaakt met mn ontbijt.

Vervolgens ben ik maar naar huis gaan wandelen....
    Wow, dat is balen! Enig idee hoe t kwam? Te zwaar ontbeten? Last van de warmte?

Bij mij voelde het net alsof ik meer dan een week niet gelopen had. Conditioneel zwaar, laatste 5 minuten van les 12 met moeite volgehouden. Herstel ging overigens wel heel snel en nu, 5 min na thuiskomst heb ik ineens helemaal niet meer t gevoel dat ik moeilijk gelopen heb. Das ook wel een goed teken, toch?
    Wel wat last van m'n linkerenkel nu
    pi_82179574
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 10:05 schreef Yuki het volgende:

[..]
    Bij mij voelde het net alsof ik meer dan een week niet gelopen had. Conditioneel zwaar, laatste 5 minuten van les 12 met moeite volgehouden. Herstel ging overigens wel heel snel en nu, 5 min na thuiskomst heb ik ineens helemaal niet meer t gevoel dat ik moeilijk gelopen heb. Das ook wel een goed teken, toch?
    Wel wat last van m'n linkerenkel nu
    Heb hetzelfde gevoel zondag gehad.

Liep een 10km wedstrijd, na 6km zat ik er bijna doorheen. Maar omdat een vriend me op sleeptouw nam (wilde <55 minuten lopen), kon ik niet ff wandelen. Uiteindelijk toch ff 5 seconden gewandeld (na 9.5km toen ik wist dat de <55min er niet meer in zat), maar na afloop had ik echt nergens last van en ook helemaal geen spierpijn van het lopen gister en vandaag. Uiteindelijk 55:34 gelopen (2 seconden van me PR afgehaald :p), maar ik was veel minder stuk dan de vorige keer.

Heb wel spierpijn, maar dat is van de softbal (en ook last van mijn enkel na een sliding op dat knollenveld )

Zal het toch iets te maken hebben met betere conditie dat het herstel zo snel en makkelijk gaat?
    pi_82182251
    Gisteravond ging het bij mij helaas ook niet zo geweldig. Weer die ademhaling...als die eenmaal op hol is geslagen krijg ik het ook niet meer voldoende onder controle om verder te kunnen hardlopen.
    Ik vind de stappen in de lessen nu ook best groot, deze x is het 2x8 en daarna 20 minuten aan 1 stuk.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 16:01:21 #91
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_82193436
    Hoeveel mensen trainen er eigenlijk met een hartslagmeter?
    En wat voor een dan?

Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik er ook niet een neem, maar die dingen zijn zo duur dat ik dan het idee heb dat ik beter maar gewoon meteen een goeie kan kopen, anders is het zonde van je geld.
    pi_82196369
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Neelix het volgende:
    En wat voor een dan?

Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik er ook niet een neem, maar die dingen zijn zo duur dat ik dan het idee heb dat ik beter maar gewoon meteen een goeie kan kopen, anders is het zonde van je geld.
    Ik train met een Polar f7. Simpel in gebruik en niet voorzien van extra toeters of bellen die ik persoonlijk toch niet snel zou gebruiken.
    Qua prijs ook goed te doen.
    pi_82198072
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 10:10 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Heb hetzelfde gevoel zondag gehad.

Liep een 10km wedstrijd, na 6km zat ik er bijna doorheen. Maar omdat een vriend me op sleeptouw nam (wilde <55 minuten lopen), kon ik niet ff wandelen. Uiteindelijk toch ff 5 seconden gewandeld (na 9.5km toen ik wist dat de <55min er niet meer in zat), maar na afloop had ik echt nergens last van en ook helemaal geen spierpijn van het lopen gister en vandaag. Uiteindelijk 55:34 gelopen (2 seconden van me PR afgehaald :p), maar ik was veel minder stuk dan de vorige keer.

Heb wel spierpijn, maar dat is van de softbal (en ook last van mijn enkel na een sliding op dat knollenveld )

Zal het toch iets te maken hebben met betere conditie dat het herstel zo snel en makkelijk gaat?

Dus heb je je doel gehaald of is die 34 seconden extra wat je normaal ook loopt op de 10km?
    pi_82198193
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 17:40 schreef Cudles het volgende:

[..]

Dus heb je je doel gehaald of is die 34 seconden extra wat je normaal ook loopt op de 10km?
    ik ging voor de 55:00 omdat mijn PR op 55:36 stond, het is uiteindelijk 55:34 geworden dus heb mijn PR iets aangescherpt.
    pi_82198624
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 17:43 schreef CaLeX het volgende:

[..]

ik ging voor de 55:00 omdat mijn PR op 55:36 stond, het is uiteindelijk 55:34 geworden dus heb mijn PR iets aangescherpt.
    Luistert ook nauw dan. Op 55 minuten een minuutje tijdswinst maken.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 18:13:40 #96
    277120 Vido
    Jeuheu!
    pi_82199478
    quote:
    En wat voor een dan?

Of je koopt er gewoon geen... Tenzij je precies bij een sportarts laat uitzoeken wat je maximale (220 minus je leeftijd komt in de buurt, maar is een stelregel) hartslag is, je ideale hartslag, je hersteltijd, en meer van dat soort dingen geeft het eigenlijk weinig toegevoegde waarde. Als je me niet gelooft mag je 't van mij navragen bij een Runnersworld of andere gespecialiseerde winkel (bij voorkeur waar je ook je schoenen gekocht hebben, zij zullen eerlijker tegen je zijn gezien ze toch al een dikke winst op je gedraaid hebben).

Als je hartslag veel te hoog is, merk je dat toch wel, daar heb je geen apparaatje voor nodig. En als je een goed schema volgt, zal je hartslag sowieso niet te hard pieken, hoe slecht je conditie ook is (uitzonderingen daargelaten, maar dat is meer voor mensen met een absurd hoog BMI).

Ik heb er zelf 'voor de lol' een gekocht bij de Aldi enkele weken geleden, was toch maar ¤ 20. Ik gebruik de hartslag functie alleen totaal niet, alleen de stopwatch en klok

PS) Die Polar F7 zie ik toch nog voor ruim ¤ 80 staan, vind ik aardig prijzig
    PPS) Dat Aldi ding van mij is overigens wel nauwkeurig, laatst vergeleken met een hartslagmeter op een cardiotoestel op de fitness, zat een verschil van 2 in.
    “I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
      dinsdag 1 juni 2010 @ 18:44:47 #97
    47047 Herkauwer
    pi_82200641
    quote:
    En wat voor een dan?

Ik (nog) niet, heb afgelopen zaterdag mijn eerste paar hardloopschoenen gekocht. Dus ik lift mee op deze vraag
    pi_82202793
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 11:35 schreef kieskleurig het volgende:
    Gisteravond ging het bij mij helaas ook niet zo geweldig. Weer die ademhaling...als die eenmaal op hol is geslagen krijg ik het ook niet meer voldoende onder controle om verder te kunnen hardlopen.
    Ik vind de stappen in de lessen nu ook best groot, deze x is het 2x8 en daarna 20 minuten aan 1 stuk.
    Welk schema doe je dan?
      dinsdag 1 juni 2010 @ 20:27:31 #99
    47047 Herkauwer
    pi_82205704
    Net les 9 gelopen, merkte al dat ik mezelf wat moest temperen om niet te snel van start te gaan. Verder 4,5 km gelopen en merkte toch wel dat de les wat zwaarder was. Goed te doen overigens. Gemiddelde snelheid nu 0,1 km/u hoger dan eergisteren

Iemand nog een tip m.b.t. ademhalen? Als ik via mijn neus inadem en mond uitadem heb ik altijd het gevoel dat ik lucht te kort kom. Zonder verkouden te zijn, moet eigenlijk altijd via mijn mond in- en uitademen.

Lijkt goed te doen zijn, overmorgen de volgende les
    pi_82207045
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 19:29 schreef Dwab het volgende:

[..]

Welk schema doe je dan?
    Ik volg het schema van c25k en ben nu bezig met week 5.
    pi_82218847
    vandaag les 22 gedaan, details volgen nog. ging op zich goed en viel me niet tegen!
    Daarna naar de kuip geweest voor voetbalwedstrijd! Was echt machtig mooi!
      woensdag 2 juni 2010 @ 00:18:30 #102
    136730 PiRANiA
    pi_82218909
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 20:27 schreef Herkauwer het volgende:
    Net les 9 gelopen, merkte al dat ik mezelf wat moest temperen om niet te snel van start te gaan. Verder 4,5 km gelopen en merkte toch wel dat de les wat zwaarder was. Goed te doen overigens. Gemiddelde snelheid nu 0,1 km/u hoger dan eergisteren

Iemand nog een tip m.b.t. ademhalen? Als ik via mijn neus inadem en mond uitadem heb ik altijd het gevoel dat ik lucht te kort kom. Zonder verkouden te zijn, moet eigenlijk altijd via mijn mond in- en uitademen.

Lijkt goed te doen zijn, overmorgen de volgende les
    Ik kauw kauwgom tijdens het lopen, dan ga je vanzelf meer door je neus ademen merk ik .
    Maar ademen door je mond is niet erg tijdens inspanning heur .
    pi_82232466
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 20:53 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Ik volg het schema van c25k en ben nu bezig met week 5.
    Ah ok, lijkt mij ook wel een grote stap, van 8 minuten ineens 20 minuten lopen... Dat is juist een gat waar de meeste mensen wel even een paar weken over doen...
      woensdag 2 juni 2010 @ 13:55:02 #104
    47047 Herkauwer
    pi_82233896
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 00:18 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik kauw kauwgom tijdens het lopen, dan ga je vanzelf meer door je neus ademen merk ik .
    Maar ademen door je mond is niet erg tijdens inspanning heur .
    Bedankt, ik heb altijd al het idee gehad dat je het beste via je neus kan inademen en via je mond uit. Schijnt ook wel te kloppen voor de dagelijks dingen maar niet voor sporten. Hoef ik daar in ieder geval niet meer over te denken.
    pi_82237980
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 13:25 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ah ok, lijkt mij ook wel een grote stap, van 8 minuten ineens 20 minuten lopen... Dat is juist een gat waar de meeste mensen wel even een paar weken over doen...
    Precies, ik weet eerlijk gezegd nog niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Dus ik ga het zelf maar opdelen in 2x 10 minuten denk ik.
    Nadat ik eerst w5d2 nog herhaald heb, want dat leek de vorige x dus nergens op
    pi_82238190
    Mag ik ook in de OP? Ik ben bezig met Evy5k. Heb de eerste 6 lessen gehad (goed, ik heb er wel 4 weken over gedaan, maar toch....) en ik vind het best zwaar. Ik ben dan ook totaal niet sportief. Maar des te meer reden om de uitdaging toch aan te gaan!

Vanavond, ijs en weder dienende, les 7...
    pi_82243280
    Het inademen door de neus is over het algemeen wel beter, aangezien de lucht dan beter gefilterd wordt. Maar als je het met dit warme weer niet goed afgaat, kan je beter rustig via de mond ademen.
      woensdag 2 juni 2010 @ 17:16:47 #108
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82243656
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 17:07 schreef hp38guser het volgende:
    Het inademen door de neus is over het algemeen wel beter, aangezien de lucht dan beter gefilterd wordt. Maar als je het met dit warme weer niet goed afgaat, kan je beter rustig via de mond ademen.
    Door mn neus ademen met hardlopen gaat me nooit goed af. Hoe goed m'n conditie ook is. 2 jaar geleden, toen ik nog een uur aan een stuk kon lopen, was dat ook een uur lang via m'n mond ademen. Door m'n neus krijg ik het te benauwd, dan houd ik het voor geen meter vol
    pi_82249445
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 17:16 schreef Yuki het volgende:

[..]

Door mn neus ademen met hardlopen gaat me nooit goed af. Hoe goed m'n conditie ook is. 2 jaar geleden, toen ik nog een uur aan een stuk kon lopen, was dat ook een uur lang via m'n mond ademen. Door m'n neus krijg ik het te benauwd, dan houd ik het voor geen meter vol
    Ik heb ook altijd het idee dat door neus ademen gewoon niet genoeg zuurstof geeft.

Ben vandaag ook weer geweest, maar pfoee wat WARM! Toch volgende keer een stuk later gaan. Ik heb de eerste 7 en halve minuut rond de 12 km/h gelopen (wauw wat hard ) Daarna een half uur rond de 9 km/h (met vrienden) en toen weer ongeveer 7 en halve minuut op 12 km/h. Alleen loop ik toch altijd een stuk sneller. Al was ik, toen ik eenmaal thuis was, wel kapot. Maar nu heb ik toch weer het idee dat ik zo weer zou kunnen.
    pi_82257270
    Vandaag na bijna een jaar niet meer gelopen te hebben de draad weer opgepakt met Robert Ullrey's podcasts, vandaag week 5 en dat ging gelukkig nog goed. Gelijk maar even BuddyRunner voor Android gebruikt, werkt erg goed!
    Oh, and that's a bad miss!
      woensdag 2 juni 2010 @ 22:54:18 #111
    277120 Vido
    Jeuheu!
    pi_82260837
    Ik adem vanaf stap één door m'n mond in en uit. Door je mond krijg je gewoon veel grotere teugen zuurstof binnen volgens mij.

Je ziet bij duursporters (neem Sven Kramer) dat ze bijvoorbeeld aan het begin nog door de neus ademen en op een bepaald punt door de mond gaan ademen om dat stukje extra te kunnen geven of om niet af te hoeven zwakken. Zal dus ook toch wel op een gegeven moment een stukje conditie worden, wat logisch is, gezien hoe beter je conditie is hoe minder zuurstof je nodig hebt voor dezelfde prestatie.
      donderdag 3 juni 2010 @ 10:28:45 #112
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_82272846
    Pfoeh, les 20 met 4x8 is inderdaad best pittig...dat trok ik toch niet helemaal, paar minuutjes wandelen erbij gesmokkeld tussendoor. Maar uiteindelijk heb ik toch het grootste gedeelte wel "gelopen" (blijft grappig dat belgisch )
    pi_82284008
    Gisteren les 25 gelopen! Ik ben al bijna op het einde! De 2 keer 15 minuten gingen prima! Het enige wat ik nu nog lastig vindt aan 30 minuten lopen is dat het soms zoooooo saaai is! Die 30 minuten lijken soms echt eindeloos te duren en om dat maandenlang vol te houden en steeds maar weer die deur uit te rennen, ik weet het niet hoor... dat is de grote barricade die ik denk ik nog moet overwinnen.

Doelen stellen blijft denk ik belangrijk. Daarom ga ik na de 5 km loop van komende Zondag ook direct door trainen voor de 10 kilometer. Renate Wennemars heeft nu ook leuke lessen, ga me daar denk ik voor aanmelden... Die heeft nu zelfs al trainingen voor 5 naar 10 en 10 naar 15 kilometer! Stel je voor!! Dat als je gewoon door blijft gaan, dat ik na 20 weken ofzo, gewoon 15 kilometer kan lopen... bizar.... maar wel een fijn vooruitzicht
      donderdag 3 juni 2010 @ 15:57:11 #114
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_82286674
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 14:56 schreef Dwab het volgende:
    Gisteren les 25 gelopen! Ik ben al bijna op het einde! De 2 keer 15 minuten gingen prima! Het enige wat ik nu nog lastig vindt aan 30 minuten lopen is dat het soms zoooooo saaai is! Die 30 minuten lijken soms echt eindeloos te duren en om dat maandenlang vol te houden en steeds maar weer die deur uit te rennen, ik weet het niet hoor... dat is de grote barricade die ik denk ik nog moet overwinnen.

Doelen stellen blijft denk ik belangrijk. Daarom ga ik na de 5 km loop van komende Zondag ook direct door trainen voor de 10 kilometer. Renate Wennemars heeft nu ook leuke lessen, ga me daar denk ik voor aanmelden... Die heeft nu zelfs al trainingen voor 5 naar 10 en 10 naar 15 kilometer! Stel je voor!! Dat als je gewoon door blijft gaan, dat ik na 20 weken ofzo, gewoon 15 kilometer kan lopen... bizar.... maar wel een fijn vooruitzicht
    Is dat ook met podcasts enzo? of zijn dat echte real-life lessen?
    pi_82289979
    Net les 21 gelopen, en het was warm!!
    Ik vond het echt super zwaar, ookal liepen we door het bos, had echt het gevoel dat ik niet vooruit kwam. Gelukkig hield m'n vriend me op de been en rende niet hard weg vanwege al m'n geklaag . Tussen de tweede 10 en de 12 minuten even een extra minuut genomen om te stretchen. Die laatste 12 gingen trouwens wel weer een stuk beter. Uiteindelijk toch nog 5,9 km gelopen .
    pi_82289986
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 15:57 schreef Neelix het volgende:

[..]

Is dat ook met podcasts enzo? of zijn dat echte real-life lessen?
    Podcast: http://www.dutchrunners.nl/ Je kunt de eerste lessen van de 0-5 km downloaden als probeersel. Heb ik gedaan en t is volgens mij best ok!! Is nog even afwachten natuurlijk, heb nu alleen de eerste les een klein stukje geluisterd. Kost 30e, maar ik ga tijdens die loop van zondag even wat mensen vragen of ik het kan overnemen, of misschien staat er zelfs wel een standje met info, want ze zijn het nu wel groots aan het promoten geloof ik.

Je hebt er een van 0-5 km van 5-12 km en nu ook van 12- 15 km, Hiep hoera! (of zou ik te vroeg juichen?)
    pi_82292901
    Kan iemand mij adviseren... Zal ik vrijdag gewoon nog een training lopen (na de laatste training van woensdag) en dan Zondag de 5km loop doen, of zal ik vanaf vandaag gewoon rust houden? Wat zou beter zijn?
    pi_82292967
    Vanmiddag tijdens de fitness als afsluiting nog even lekker een paar minuten geïntervald. Mijn rechtervoet is nu zo goed als hersteld, dus kan ik eindelijk weer werken aan het verhogen van mijn hardloopsnelheid.
      donderdag 3 juni 2010 @ 18:36:29 #119
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82293651
    Morgen weer... Het moet nu echt, anders ga ik veel te veel achteruit.
    Ben benieuwd of ik die les van morgen uberhaupt vol ga houden
      donderdag 3 juni 2010 @ 20:35:11 #120
    91039 mstx
    2x1/2 = 1/2 x 1/2
    pi_82299241
    Ben net voor het eerst in 1,5 jaar weer gaan hardlopen. 35 minuten vond ik zelf niet slecht.

tvp
    Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
    als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
    👾
    pi_82299525
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 20:35 schreef mstx het volgende:
    Ben net voor het eerst in 1,5 jaar weer gaan hardlopen. 35 minuten vond ik zelf niet slecht.

tvp
    Kunnen we dit soort reacties niet weren uit dit topic, ik wordt daar een beetje triest van
      donderdag 3 juni 2010 @ 20:43:15 #122
    91039 mstx
    2x1/2 = 1/2 x 1/2
    pi_82299632
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 20:41 schreef LieLie het volgende:

[..]

Kunnen we dit soort reacties niet weren uit dit topic, ik wordt daar een beetje triest van
    Als ik het in m'n eentje had moeten lopen was het me nooit gelukt. En het was ook niet helemaal aan 1 stuk door.
    Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
    als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
    👾
    pi_82299849
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 20:43 schreef mstx het volgende:

[..]

Als ik het in m'n eentje had moeten lopen was het me nooit gelukt. En het was ook niet helemaal aan 1 stuk door.
    Haha, grapje hoor, hartstikke goed!
      donderdag 3 juni 2010 @ 21:34:56 #124
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82302833
    was weer een beetje oververhit vanmiddag, heb een langere pauze genomen maar wel 7 km gelopen
      donderdag 3 juni 2010 @ 21:57:24 #125
    47047 Herkauwer
    pi_82304294
    Zo, net les 10 achter de rug. Was goed te doen, maar merkte het toch wel aan de spieren. Nu gewoon volhouden! Wel erg leuk met Runkeeper erbij, zien waar je bent geweest en hoever je hebt gelopen. Grappig is dat alle lessen ongeveer hetzelfde tempo opleveren. Dat zal ook wel de bedoeling zijn
    pi_82305397
    Zo'n GPS is toch altijd leuk. Dat je ziet hoe je het gedaan heb, dat het niet alleen maar op je gevoel gaat.

Ik was woensdag geweest, 7 km, en nu ga ik zondag weer (ga nog steeds maar 2x per week lopen). Vandaag gefitnesst en we hebben geroeid! Nou dat is ook best zwaar moet ik zeggen. En ik heb mijn buikspieren voor het eerst in hele lange tijd een flinke opdonder gegeven, denk dat ik wel drie kwartier buikspieren heb getraind. Hoop dat de spierpijn voor zondag wel een beetje weg is.
    pi_82305574
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 17:16 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik kan ook niet door m'n neus ademen bij het lopen! Al meteen bij de start, en ook als ik heel rustig loop, als ik alleen door m'n neus adem dan krijg ik geen lucht, alsof m'n neus bij het eerste greintje inspanning al (gedeeltelijk) dicht gaat zitten. Toch heb ik geen allergieen of verkoudheid, en door m'n mond adem ik best rustig, 't is niet of ik buiten adem raak. Wel goed te lezen dat er meer mensen last van hebben.

Zonet voor 't eerst na het avondeten gelopen, ging nog heel best. Alleen de laatste kilometer liep ik voor m'n gevoel wel wat langzamer dan gewoonlijk (weer geen horloge meegenomen, ik wilde mezelf niet opjagen de eerste keer na het eten en als ik ga kijken & zie dat ik onder de 10KM/uur loop, ga ik toch weer pushen). Nadeel van tegen de schemer lopen: door een mug gebeten op m'n scheenbeen tijdens het uitwandelen & strekken.
    pi_82307713
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 14:56 schreef Dwab het volgende:
    Loop je op eigen muziek? Misschien dat dat ook zal schelen als je je eigen muziek gaat gebruiken na de lessen.
    Wat betreft je vraag over wel/geen rust voor een wedstrijd, misschien dat ze in het topic voor amateurhardlopers daar antwoord op kunnen geven, geloof dat daar meer lopers zitten die wedstrijden lopen
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 20:35 schreef mstx het volgende:

tvp
    *jaloers*
    pi_82322262
    Vanochtend les 23 gelopen. Het was al warm om 9.30u (ok, wilde eigenlijk 2u eerder al gaan lopen.... ).
    Met de eerste 10min en eerste deel van de 12min iets te hard van stapel gelopen. Kakte behoorlijk in tijdens de laatste 12 minuten.....maar, heb het volgehouden en helemaal uitgelopen!
    Hartslag was ontzettend hoog, ik denk combi van te hard bezig+het warme weer.......
    maar vandaag iig 4.28km gelopen in 35.50min = 7.17km/u. Hartslag was niet zo denderend, gemiddeld 170, max was 183.....kortom, die moeten weer lager.....
    ga nu gauw spulletjes pakken.....weekendje weg!
      vrijdag 4 juni 2010 @ 12:01:52 #130
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82322501
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 18:36 schreef Yuki het volgende:
    Morgen weer... Het moet nu echt, anders ga ik veel te veel achteruit.
    Ben benieuwd of ik die les van morgen uberhaupt vol ga houden
    Goed, dat werd dus niks...
    Zou ik mezelf voor mn werk wel op tijd mn bed uit weten te schoppen om te kunnen gaan lopen?
    pi_82324901
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 12:01 schreef Yuki het volgende:

[..]

Goed, dat werd dus niks...
    Zou ik mezelf voor mn werk wel op tijd mn bed uit weten te schoppen om te kunnen gaan lopen?
    Wat bij mij het beste werkt is niet denken of ik zal gaan, maar gewoon gaan. Zodra ik mezelf de kans geef om een beetje te gaan twijfelen of het wel een goed idee is om te gaan, gaat het mis en komt er niks van.
    Ik hoop dat dat nog verandert als ik er echt plezier in ga krijgen....
      vrijdag 4 juni 2010 @ 13:06:33 #132
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82325142
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 13:01 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Wat bij mij het beste werkt is niet denken of ik zal gaan, maar gewoon gaan. Zodra ik mezelf de kans geef om een beetje te gaan twijfelen of het wel een goed idee is om te gaan, gaat het mis en komt er niks van.
    Ik hoop dat dat nog verandert als ik er echt plezier in ga krijgen....
    Da's bij mij normaal ook zo hoor. Alleen slaap ik nauwelijks en doet bij wakker worden m'n hele lichaam zeer. Dan is de motivatie echt heel ver te zoeken
    pi_82325443
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 13:06 schreef Yuki het volgende:

[..]

Da's bij mij normaal ook zo hoor. Alleen slaap ik nauwelijks en doet bij wakker worden m'n hele lichaam zeer. Dan is de motivatie echt heel ver te zoeken
    Ow ok..dat is anders, ik heb alleen last van mijn eigen luiheid die me tegenhoudt. Pijn is wat anders.
    Pijn door het hardlopen?
      vrijdag 4 juni 2010 @ 13:14:51 #134
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82325516
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 13:13 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Ow ok..dat is anders, ik heb alleen last van mijn eigen luiheid die me tegenhoudt. Pijn is wat anders.
    Pijn door het hardlopen?
    Neuh, spanning denk ik. Vooral nek en schouders doen pijn. Benen ook wel wat, maar daar is nog wel overheen te komen.
    Wat spanning betreft zou hardlopen wel weer goed zijn, ff mn hoofd leeg krijgen... Maarja, daar heb ik dan echt wat sterkere motivatie voor nodig
    pi_82326824
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef Yuki het volgende:

[..]

Neuh, spanning denk ik. Vooral nek en schouders doen pijn. Benen ook wel wat, maar daar is nog wel overheen te komen.
    Wat spanning betreft zou hardlopen wel weer goed zijn, ff mn hoofd leeg krijgen... Maarja, daar heb ik dan echt wat sterkere motivatie voor nodig
    Klinkt alsof je een nieuw kussen nodig hebt.
      vrijdag 4 juni 2010 @ 14:12:07 #136
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82328002
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 13:46 schreef Cudles het volgende:

[..]

Klinkt alsof je een nieuw kussen nodig hebt.
    Dat kussen is het probleem niet. Vrij nieuw en nooit problemen mee gehad.
    Klinkt alsof ik wat rust in m'n leven nodig heb
      zaterdag 5 juni 2010 @ 09:20:02 #137
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_82357643
    Teeeeering, wat was het al vroeg warm vanmorgen

Ik ben om 8 uur les 26 gaan lopen (10-12-12), maar ging echt kapot op het middenstuk, terwijl ik voor m'n gevoel niet eens heel hard ging. Ik heb me kapot gezweet en m'n hartslag zat continu boven de 180. Gelukkig koelt het maandag wat af, als ik op mag voor de laatste les van serie 1.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_82357676
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 14:12 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dat kussen is het probleem niet. Vrij nieuw en nooit problemen mee gehad.
    Klinkt alsof ik wat rust in m'n leven nodig heb
    Gewoon beginnen met hardlopen dan. Ik voel me ook fitter nu ik begonnen ben, minder snel moe en vrolijker. Gezonde geest in een gezond lichaam
    pi_82360097
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 09:20 schreef Adelante het volgende:

Daar ben ik ook een beetje bang voor, ik ga morgen weer lopen. Dat wordt van te voren veel drinken.
      zaterdag 5 juni 2010 @ 11:44:41 #140
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_82360346
    quote:

Ik ben om 8 uur les 26 gaan lopen (10-12-12), maar ging echt kapot op het middenstuk, terwijl ik voor m'n gevoel niet eens heel hard ging. Ik heb me kapot gezweet en m'n hartslag zat continu boven de 180. Gelukkig koelt het maandag wat af, als ik op mag voor de laatste les van serie 1.
    Ik heb vanochtend om 8 uur les 22 gelopen, (15-15) en ik heb nog nooit zo gezweet!! Het spatte er echt vanaf . Ik dacht dat we een redelijk tempo hadden maar uiteindelijk was het toch maar 6 km, inclusief opwarmen. Volgende keer beter .

Nog twee weekjes en dan op naar de 10!
      zaterdag 5 juni 2010 @ 12:47:40 #141
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82362136
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 11:44 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend om 8 uur les 22 gelopen, (15-15) en ik heb nog nooit zo gezweet!! Het spatte er echt vanaf . Ik dacht dat we een redelijk tempo hadden maar uiteindelijk was het toch maar 6 km, inclusief opwarmen. Volgende keer beter .

Nog twee weekjes en dan op naar de 10!
    Dat dus, maar dan om half 8 met les 13 (2,3,5,5,5). De warmte, mijn 3 rustdagen en een pijnlijke enkel maakten het er niet makkelijk op.
    Wel blij dat ik ben gegaan, vrees nu alleen voor m'n enkel
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 09:23 schreef Cudles het volgende:

[..]

Gewoon beginnen met hardlopen dan. Ik voel me ook fitter nu ik begonnen ben, minder snel moe en vrolijker. Gezonde geest in een gezond lichaam
    De omstandigheden zijn er gewoon even niet naar. Maar dat komt vanzelf wel goed Deze week even wat minder, jammer de bammer
      zaterdag 5 juni 2010 @ 13:05:01 #142
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_82362619
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 12:47 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dat dus, maar dan om half 8 met les 13 (2,3,5,5,5). De warmte, mijn 3 rustdagen en een pijnlijke enkel maakten het er niet makkelijk op.
    Wel blij dat ik ben gegaan, vrees nu alleen voor m'n enkel
    (...)
    Goed dat je wel bent gegaan, dapper! Heel veel beterschap met je enkel.
    pi_82372171
    Ik merk ook ineens dat ik erg last heb van beide voeten. Misschien dat het toch met het weer te maken heeft.
    pi_82376413
    Nou, hier gaat het niet zo hard

Ik heb woensdag voor het laatst gelopen, maar dat ging superslecht. Was nogal gestresst, dus het lag niet zo zeer aan dat het te moeilijk was, maar was even niet het goede moment.

Maar, nu het volgende. Ik heb gisteravond een avond verkleed rond gelopen op een kinderavond, en een paar keer stukjes gerend en wat gesprongen. En nu voel ik weer enorm mijn scheen, waar nog altijd een blauw plekje zit van toen het de vorige keer zeer deed (toen ik op mijn oude schoenen liep).

Nu heb ik waarschijnlijk woensdag pas weer tijd (even extreem druk), dus misschien heeft het dan genoeg rust gehad. Hoop het maar!
    pi_82376614
    Bij mij ging het vanochtend gelukkig wel best goed. Ik heb een oudere les herhaald vanwege de warmte, dus ben 5-3-5-3 gaan lopen en dat was goed te doen zelfs met de warmte.
    Ik vond nu een poging wagen die 20 minuten te lopen niet zo handig.
    quote:

Laatste les
    Ga je hierna door met 5-10?
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 11:44 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Ik dacht dat we een redelijk tempo hadden maar uiteindelijk was het toch maar 6 km, inclusief opwarmen. Volgende keer beter .
    Vind ik gezien de warmte toch echt wel een goed tempo hoor Knap!

@Yuki sterkte met je enkel, hopelijk valt het mee.
    @hp38guser jij ook sterkte met je voeten, hopelijk inderdaad alleen problemen door de warmte en geen blessure.
    @LieLie dat is mooi balen van je scheen....en heb je last van een blauwe plek omdat je je een x gestoten had of heb je die blauwe plek gekregen door het lopen?
    pi_82377322
    Wat een blessures hier allemaal, ik hoop dat jullie allemaal snel weer fit zullen zijn! Ik heb nog niet gelopen met de warmte, maar ik ga me er wel mentaal vast op voorbereiden n.a.v. jullie verhalen... Het is dus echt een stuk zwaarder?

Morgen heb ik mijn eerste officiële 5km loop. Ik ga samen met een vriendin lopen die ook al een tijdje aan 't trainen is. We doen het puur voor de lol en het uitlopen, dus ik verwacht geen denderende tijd. Zeker niet omdat we om 1 uur 's middags door hartje stad gaan lopen, dan is het dus net súperwarm en geen schaduw, en heet asfalt etc... Maarja, we doen t gewoon rustig aan. Misschien ga ik wel proberen de laatste kilometer wat te versnellen als dat nog lukt.

Ik heb vanaf woensdag niet meer gelopen en toen ik vanmiddag een stukje naar de winkel liep voelde mijn benen helemaal goed! Dus... ik hoop gewoon dat ik lekker en relaxt kan lopen... En ik hoop niet een enorm rood hoofd te krijgen... Wil toch een beetje mooi zijn op zo'n loop, stom he?!
    pi_82377369
    @Kieskleurig, voor zover ik weet heb ik me niet gestoten. Het is ook precies de plek die zeer doet als ik er op druk, en ik voel er een klein bobbeltje. Dus volgens mij komt het van het lopen.

Succes alvast Dwab!
    pi_82377701
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 21:49 schreef Dwab het volgende:
    Morgen heb ik mijn eerste officiële 5km loop. Ik ga samen met een vriendin lopen die ook al een tijdje aan 't trainen is. We doen het puur voor de lol en het uitlopen, dus ik verwacht geen denderende tijd. Zeker niet omdat we om 1 uur 's middags door hartje stad gaan lopen, dan is het dus net súperwarm en geen schaduw, en heet asfalt etc... Maarja, we doen t gewoon rustig aan. Misschien ga ik wel proberen de laatste kilometer wat te versnellen als dat nog lukt.

Alvast heel veel succes

Ik heb vanaf woensdag niet meer gelopen en toen ik vanmiddag een stukje naar de winkel liep voelde mijn benen helemaal goed! Dus... ik hoop gewoon dat ik lekker en relaxt kan lopen... En ik hoop niet een enorm rood hoofd te krijgen... Wil toch een beetje mooi zijn op zo'n loop, stom he?!
    Niet stom....herkenbaar
      zaterdag 5 juni 2010 @ 22:33:46 #149
    131304 Game_Error
    Vol verwachting...
    pi_82378679
    hoe nemen jullie drinken mee voor tijdens het hardlopen? Ik zoek nog een geschikte oplossing.
    ff wachten nog
    pi_82379958
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 22:33 schreef Game_Error het volgende:
    hoe nemen jullie drinken mee voor tijdens het hardlopen? Ik zoek nog een geschikte oplossing.

zoiets?

of deze:

of:

met deze erin:

[ Bericht 17% gewijzigd door Dwab op 05-06-2010 23:20:52 ]
    pi_82385197
    Zo les 16 van Evy maar eens lopen. Ik zie dat er regen onderweg is ( ) dus ik ga nog even voor de bui uit hopelijk.
      zondag 6 juni 2010 @ 08:18:28 #152
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_82385285
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 22:33 schreef Game_Error het volgende:
    Hoeveel ga je hardlopen dan? Je kan toch wel een half uur hardlopen zonder wat te drinken?
    pi_82387060
    Vanochtend les 8 van Evy gelopen. Steeds twee minuten om 1 minuut; in het begin goed vol te houden maar naar het einde toe werd het zwaarder. Wel kicken om te merken dat mijn conditie echt vooruit gaat!
      zondag 6 juni 2010 @ 11:35:57 #154
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82388049
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 08:18 schreef Neelix het volgende:

[..]

Hoeveel ga je hardlopen dan? Je kan toch wel een half uur hardlopen zonder wat te drinken?
    Eens voor 30 minuten heb je niet perse water nodig. Oke met dit weer momenteel ( 27 graden ) zou een klein flesje misschien wel handig zijn, maar normaal gesproken kan je makkelijk 45 min lopen zonder water.
    pi_82388448
    Vandaag les 10 met mijn moeder gelopen die wilde graag mee Ze heeft het volgemaakt. Ik ging de laatste 3 minuten nog maar even op mijn eigen tempo lopen, anders had ik ook niet zoveel aan de les natuurlijk. Maar het was wel leuk. Ook minder saai om met zijn twee-en te lopen als je het zelfde tempo kan aanhouden lijkt me.
    pi_82388494
    Ik ben redelijk doodgegaan vanochtend. Les 16 van Evy. Mensen wat was het WARM! Maar goed, wel weer uitgelopen, plus nog een paar extra intervalletjes omdat m'n rondje nog niet af was. Heb wel ff flink bij moeten komen (en drinken!).
    pi_82389517
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 11:35 schreef Drassss het volgende:

[..]

Eens voor 30 minuten heb je niet perse water nodig. Oke met dit weer momenteel ( 27 graden ) zou een klein flesje misschien wel handig zijn, maar normaal gesproken kan je makkelijk 45 min lopen zonder water.
    Ik las op een site dat je pas vanaf 1 uur lopen water nodig hebt onderweg.

En nu ga ik snel naar die hardloopwedstrijd. Brrrr, ik ben toch een beetje zenuwachtig!!
      zondag 6 juni 2010 @ 12:31:57 #158
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82389798
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 12:24 schreef Dwab het volgende:

[..]

En nu ga ik snel naar die hardloopwedstrijd. Brrrr, ik ben toch een beetje zenuwachtig!!
    Klopt het heeft te maken met de temperatuur en of je binnen/buiten aan het lopen bent. Sommige mensen krijgen ook sneller een droge mond, zodat ze sneller iets willen drinken. Verschil is uiteraard ook of je 30 min gaat lopen of 2 uur. Bij 2 uur ga je uiteraard wel al om de 15 min drinken etc
    pi_82393742
    Ik heb voor mijn verjaardag zo'n flesjesband cadeau gekregen. Deze moet ik nog eens uitproberen, maar ik zal hem waarschijnlijk alleen nodig hebben wanneer ik meer dan 5 km ga lopen of bij temperaturen van > 30°C. Tijdens wedstrijden heb je over het algemeen ook drinkposten onderweg. Het is wel handig om van te voren uit te zoeken op welke afstand deze drinkposten staan, zodat je tijdens trainingen alvast kunt oefenen met drinken.

Met mijn voeten gaat het vandaag wel goed, maar ik ga vanmiddag maar niet te wild doen tijdens mijn trainingsrondje. Ik heb overigens deze week niet echt pijn gehad of dat ik niet kon lopen, maar wel een teken om even rust te houden. Om het herstel en mijn energiebalans te versterken slik ik sinds 2 maanden ook extra magnesium/kalk supplementen. Samen met een verbeterd dieet merk ik een sterke verbetering van mijn conditie. Ook is mijn taille met centimeters geslonken, ondanks dat ik slechts 65 kg weeg

Dwab, succes met je wedstrijd! Welke afstand staat er op het programma en wat is je streeftijd?
    pi_82396827
    Shit zeg, was toch best kut lopen vandaag. Doel was: 5 km, gaat dat goed, dan gewoon doorlopen. Na 4 km kreeg ik onwijze buikpijn, werd misselijk en duizelig, dus ben toen gestopt (mijn benen hielden er vanzelf mee op). Daarna nog een heel stuk gewandelt en laatste km weer gelopen. Uiteindelijk heb ik dus 5 km gelopen (als je de wandelpauze niet meetelt) wél binnen een half uur. Dus mijn tempo is wel goed.

Volgende keer beter
      zondag 6 juni 2010 @ 18:09:26 #161
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_82405302
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 12:24 schreef Dwab het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan? Heb je veel last van regen gehad onderweg? Alhoewel me dat minder erg lijkt dan al die warmte.

[ Bericht 0% gewijzigd door lemonlime op 06-06-2010 18:17:36 ]
    pi_82406657
    En ik ben weer terug van het hardlopen!

Het lopen ging beter dan verwacht. In Eerbeek was het om 17:00 uur bewolkt en warm, maar omdat er toch nog redelijk wat wind stond niet erg benauwd. Prima moment om te trainen dus.

Uit voorzorg nu rustig begonnen en pas na een paar honderd meter het tempo langzaam opschroeven. Tijdens de training heb ik vanwege de lichte blessure eens niet aan mijn snelheid kunnen werken. In plaats daarvan ben ik maar weer eens extra gaan letten op mijn ademhaling. Dus inademen via de neus en uitademen via de mond.
    Uiteindelijk heb ik maar 1 keer tussendoor gewandeld en dit pas na ruim 3 km. Het laatste stuk zakte het tempo nog wat in, maar heb alleen de laatste 200 meter nog uitgewandeld. In totaal 4,6 km hardgelopen in 24:30. Netto eindtijd dus 28:30 met een gemiddelde snelheid van 10,5 km/hr

[ Bericht 7% gewijzigd door hp38guser op 06-06-2010 19:02:32 ]
    pi_82407449
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 18:09 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan? Heb je veel last van regen gehad onderweg? Alhoewel me dat minder erg lijkt dan al die warmte.
    Het was echt énorm warm en benauwd. We liepen om half 2 dus echt op 't heetst van de dag, midden door de stad en de zon scheen de hele tijd fel. Op 't parcours waren een paar stukken waar je even 100m in de schaduw kon lopen, maar omdat iedereen op die plekken ging lopen was t gelijk te druk.... Dus... ook niet echt de moeite. Hier in 't Noorden hebben we trouwens geen regen gehad, nog steeds niet... Was 't maar waar! Er was echt geen zuchtje wind zelfs!

Ik ben het eerste stuk samen met mijn vriendin gelopen, we moesten ons allebei erg inhouden door al die mensen die langzaam voor ons liepen. We waren vet aan t praten en aan t lachen, op een bepaald moment hadden we zelfs de slappe lach ... kost natuurlijk veel energie later kreeg zij het zwaarder en ik ging nog steeds lekker, maar besloot bij haar te blijven, heb een stukje zachter gelopen. Maar toen wilde ze echt lopen en ben ik doorgelopen, toen ben ik gaan versnellen op de laatste 2km, dat was wel lekker, want ik zat achter twee vrouwen aan die een fijn ritme hadden. Ik ben toen tot de finish achter hen aangelopen. Dat was nog wel even zwaar de laatste halve kilometer. Mijn benen voelde wel goed, maar mijn maag kromp soort ineen en mijn hoofd was enoooorm rood, door die volle zon! Normaal loop ik ook altijd 's avonds als het is afgekoeld, en dan ook nog onder de bomen! Nooit zo midden in de stad....

Maargoed, al met al was het toch súpertof om weer eens met zoiets mee te doen, Het geeft een goed gevoel! En met mijn tijd ben ik best tevreden: 29:53 !!

pi_82407765
    Daarom probeer ik ook zoveel mogelijk onder alle omstandigheden te trainen. De temperatuur viel aan het eind van de middag nog wel mee. In Eerbeek was het volgens buienradar ongeveer 24°C. Omstandigheden waar ik eerder dit jaar ook al onder getraind heb. Straks als het echt zomer is zal het nog wel wat zwaarder worden.

Dwab, knap dat je toch bent wezen lopen vanmiddag. Je zal zien dat wanneer je vaker onder warme omstandigheden traint je lichaam zich er wel op aanpast.
      zondag 6 juni 2010 @ 19:21:04 #165
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82408102
    @ dwab: Wat ontzettend goed!!! Onder deze omstandigheden een 5km (toch?) lopen in zo'n goede tijd, daar kan ik alleen maar van dromen

Here's hoping dat t morgenochtend vroeg droog is, dan ga ik met hernieuwde motivatie weer eens goed aan de slag
    pi_82409255
    @Yuki, als extra motivatie kan je bijvoorbeeld ook met jezelf afspreken pas weer hier een bericht te plaatsen nadat je gelopen hebt. Voor mij werkt het bijvoorbeeld goed om echt vooruit te plannen welke dagen mijn rustdagen zijn en welke dag ik dus ga lopen. Zo hoef je je niet steeds schuldig te voelen als je eens een dag overslaat. Immers was dat de rustdag die je van te voren had gepland. Als het niet te hard regent kan je overigens prima lopen zonder teveel af te koelen.
    pi_82409480
    Goed gedaan Dwab! .
    pi_82423773
    Weekendje weg geweest. Nu aan het bijlezen. Lees veel over blessures.....hoop voor iedereen dat het meevalt en dan iedereen snel weer verder kan zoals hij/zij wil.
    Dwab, super joh, je eerste loop! Jij was toch pasgeleden klaar met Evy? Ik kan me nog niet voorstellen dat ik een 5k kan en al helemaal niet binnen 30minuten, maar dat komt door mijn slakkentempo!

Vandaag, ondanks weekendje weg, flink wat genuttigde wijn vrijdag- en gisteravond en zeer weinig slaap, toch gaan lopen in vreemde omgeving. Was wel eens lekker. Had wel wat last van opkomende alcoholdampen (naar mijn idee)....arme natuur zo om 9u 's ochtends!
    Temperatuur was al wel aan de flink warme kant en absoluut momenten gehad dat ik dacht niet meer verder te kunnen. Maarrrr, les 24 zit in the pocket, 10 en 20 minuten lopen. totaal 3.89km gelopen in 31.42 = 7.37km/u. hartslag wel hoog, maar daar geef ik meerdere oorzaken aan => warm weer, weinig slaap, veel alcohol genuttigd, maar gemiddeld was ie 168, met een max van 181.

Morgen en dinsdag niet lopen en dan woensdag starten aan laatste week.....vind het heel raar.......moet maar gauw wat leuke mixjes van 30 minuten en langzaam meer gaan maken.

ga nu zo gauw naar bed!
    probeer deze week weer wat meer op iedereen te reageren!

Loop ze weer allemaal!
    pi_82430382
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 19:06 schreef Dwab het volgende:

[..]

Maargoed, al met al was het toch súpertof om weer eens met zoiets mee te doen, Het geeft een goed gevoel! En met mijn tijd ben ik best tevreden: 29:53 !!

Mooie tijd, daar kan je de volgende keer (als je met jezelf afspreekt om meteen te rennen) toch wel minuten vanaf halen.
      maandag 7 juni 2010 @ 09:28:31 #170
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82430385
    Kewl onder de 30 op je eerste run!

Ik ben gisteren voor het eerst zonder Evy, zonder muziek en zonder tracker gaan lopen, mn 5,7 km rondje

Goed ingelopen met wandelen, dribbelen en 2 maal een stukje snel rennen, nog even wandelen en van start

Heb 1 keer een minuut gewandeld en 1 keer gestopt voor mn veter. Tempo was hoog, vergelijkbaar met mn laatste run (10,5 km/h) en ik heb mn ademhaling veranderd (kon hem nu goed horen zo zonder oortje)

Ik merkte dat ik het lekkerst loop met 2 stappen in, 2 stappen uit te ademen. Ga de komende dagen dit herhalen en dan ben ik echt klaar met Evy 0-5!

[ Bericht 0% gewijzigd door DaBuzzzzz op 07-06-2010 13:18:37 ]
      maandag 7 juni 2010 @ 09:42:56 #171
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_82430759
    Dwab, supergoed! Echt knap dat je kunt lopen zo midden op de dag.
    pi_82439640
    Dankjewel allemaal! Ik ben zelf ook erg fier op mezelf!! Mijn benen voelen een beetje zwaar, maar helemaal niet zo erg als ik had verwacht. Verder geen spierpijn.

Ik neem even een paar dagen rust en dan woensdag en vrijdag ga ik de laatste twee lessen van Evy lopen en maandag begin ik lekker met de opbouw naar de 10 kilometer! Ga denk ik die van Renate Wennemars doen, die lessen naar de 10km heb ik namelijk op een mp3 staan en dat lijkt me wel leuk! Weer even een andere stem en andere muziek in mijn oren dan Evy.

Fijn!!
      maandag 7 juni 2010 @ 13:47:05 #173
    277717 KeizerKuzco
    I was born this way
    pi_82439903
    Leuk topic!

Ik ga beginnen met week 7 van de 0-5 km. Ik loop wel eens vaker hard maar dan zeer onregelmatig, week 7 lijkt me dan goed om mee te beginnen. En proberen vol te houden, uiteraard
    Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
      FOK!fossiel maandag 7 juni 2010 @ 13:49:07 #174
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_82439979
    Voor mij is het aftellen naar zondag, de Adidas Ladies Run in Rotterdam. In principe heb ik al regelmatig een rondje van 5km gelopen, maar ik heb het nooit getimed, laat staan dat ik ook maar een idee heb hoe hard ik loop. Ben dus heel erg benieuwd naar m'n tijd straks!

Hebben jullie dat trouwens ook, dat de eerste paar minuten soms wel het zwaarst lijken? Ik heb zelf altijd een moment (ben ik de straat nog niet uit bij wijze van spreken) dat ik denk 'ik haal het nooit'. Zou het iets te maken hebben van het omschakelen van anaeroob naar aerobe verbranding, is het iets mentaals of moet je gewoon even in 'de kadans' komen?

Ik weet trouwens nog niet of ik blijf hardlopen na zondag, ik merk namelijk dat ik het vooral doe omdat ik een doel (de wedstrijd) heb, maar het echt leuk vinden.... neh.

(En omdat de wedstrijd in het teken van Pink Ribbon staat heb ik maar even roze nagellak aangeschaft, ben ik nog een beetje 'in thema')
    Chick on a mission
      maandag 7 juni 2010 @ 13:55:48 #175
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82440230
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 13:49 schreef Keroppi het volgende:
    Voor mij is het aftellen naar zondag, de Adidas Ladies Run in Rotterdam. In principe heb ik al regelmatig een rondje van 5km gelopen, maar ik heb het nooit getimed, laat staan dat ik ook maar een idee heb hoe hard ik loop. Ben dus heel erg benieuwd naar m'n tijd straks!

Hebben jullie dat trouwens ook, dat de eerste paar minuten soms wel het zwaarst lijken? Ik heb zelf altijd een moment (ben ik de straat nog niet uit bij wijze van spreken) dat ik denk 'ik haal het nooit'. Zou het iets te maken hebben van het omschakelen van anaeroob naar aerobe verbranding, is het iets mentaals of moet je gewoon even in 'de kadans' komen?

Ik weet trouwens nog niet of ik blijf hardlopen na zondag, ik merk namelijk dat ik het vooral doe omdat ik een doel (de wedstrijd) heb, maar het echt leuk vinden.... neh.

(En omdat de wedstrijd in het teken van Pink Ribbon staat heb ik maar even roze nagellak aangeschaft, ben ik nog een beetje 'in thema')
    Wat ik mezelf heb aangeleerd is een vast tempo te lopen. Het voordeel wat ik had was dat ik binnen in een zaal liep waar ik rondjes kon lopen en dus ook timen hoe snel ik liep. Vanzelf ga je een vast tempo elke keer lopen wat minder pijn doet en niet vermoeiend is. Als je dat kan vasthouden merk je het verschil tussen 5 of 10 kilometer niet eens meer.
    pi_82442053
    Ik ben eigenlijk ook best hersteld van gisteren... Ik was gisteren wel de hele dag suf en stijf, had overal kleine krampjes de hele dag door dus ik ben denk ik wel iets tever gegaan. Maar nu eigenlijk nergens last meer van. Als het zo doorgaat kan ik morgenavond gewoon les 17 lopen hopelijk!
      maandag 7 juni 2010 @ 14:59:01 #177
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82443531
    Vanavond op tijd naar bed (hoop ik) en dan morgenochtend extra vroeg op om te lopen voor ik weer naar de uni ga.

Was eigenlijk het plan voor vanochtend, maar ik ging vannacht pas na half 3 naar bed en toen was 3 kwartier langer in bed liggen toch wel prettig
      maandag 7 juni 2010 @ 17:42:44 #178
    60456 Gesloten
    Niet open
    pi_82452382
    Net les 21 er op zitten. Was een zeer aangenaam looptemperatuurtje
    Onvoorstelbaar dat ik iets meer dan een week geleden kapot ging op 6 minuten lopen en nu al 12 minuten aan één stuk kan
    pi_82452983
    @Dwab; Wat een goede tijd heb je neergezet en met dat warme weer....wauw!
      maandag 7 juni 2010 @ 21:50:50 #180
    47047 Herkauwer
    pi_82468003
    Zo, net Evy les 11 gedaan. Ik merk dat ik toch best snel herstel maar het continue hardlopen echt nog niet gewend ben. Maar het is goed vol te houden en mijn tempo begint zich te stabiliseren rond de 15,5 a 16 km/u.

Het bevalt wel dat lopen
      maandag 7 juni 2010 @ 21:57:06 #181
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82468392
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 21:50 schreef Herkauwer het volgende:
    Zo, net Evy les 11 gedaan. Ik merk dat ik toch best snel herstel maar het continue hardlopen echt nog niet gewend ben. Maar het is goed vol te houden en mijn tempo begint zich te stabiliseren rond de 15,5 a 16 km/u.

Het bevalt wel dat lopen
    Wtf? Zo snel?!
      FOK!fossiel maandag 7 juni 2010 @ 22:02:16 #182
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_82468760
    Dat is inderdaad heel erg snel!
    Chick on a mission
      maandag 7 juni 2010 @ 22:12:18 #183
    47047 Herkauwer
    pi_82469467
    UIteraard onder voorbehoud van de precisie van mijn iPhone applicatie Maar, ik ben ook 2 meter 4, dus misschien dat mijn beenlengte er wat mee te maken heeft

En die topsnelheid loop ik nog niet de hele periode hoor. Iedere interval kom ik daaraan zonder dat ik probeer echt hard te gaan. Ik ben nog lang niet zover dat ik dat ook de gehele periode kan volhouden, daar loop ik nog te onregelmatig voor.
    pi_82469560
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 21:50 schreef Herkauwer het volgende:

Het bevalt wel dat lopen
    Whoa. Da's rap.
      maandag 7 juni 2010 @ 22:14:58 #185
    47047 Herkauwer
    pi_82469635
    Misschien makkelijker om een grafiekje erbij te doen http://rnkpr.com/a6ho6a
    pi_82469753
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 22:14 schreef Herkauwer het volgende:
    Misschien makkelijker om een grafiekje erbij te doen http://rnkpr.com/a6ho6a
    Loop je tijdens de rustintervallen echt ruim 10km/u? Da's flink doorstappen hoor? Of hardloop je dan nog steeds?
      maandag 7 juni 2010 @ 22:18:05 #187
    47047 Herkauwer
    pi_82469819
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 22:17 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Loop je tijdens de rustintervallen echt ruim 10km/u? Da's flink doorstappen hoor? Of hardloop je dan nog steeds?
    Nee, dat is echt lopen.
    pi_82470097
    Het goede nieuws: net 5,6,7,8 min gelopen (eerste keer loopstuk van 8 min).

Het slechte nieuws: van Evy moeten we overmorgen 4x8 min. doen
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
      maandag 7 juni 2010 @ 22:24:55 #189
    47047 Herkauwer
    pi_82470249
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 22:22 schreef MrData het volgende:
    Het goede nieuws: net 5,6,7,8 min gelopen (eerste keer loopstuk van 8 min).

Het slechte nieuws: van Evy moeten we overmorgen 4x8 min. doen
    Hoe ging het deze keer dan? Moet te doen zijn als je dit al gedaan hebt! Welke les was dit?
    pi_82470467
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 22:24 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Hoe ging het deze keer dan? Moet te doen zijn als je dit al gedaan hebt! Welke les was dit?
    Het ging juist wel goed eigenlijk, les 19. Meer de gedachte om vanuit stilstand 8 minuten te doen terwijl het vorige week nog met 2 minuten begon...denk ik
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
      maandag 7 juni 2010 @ 22:48:32 #191
    47047 Herkauwer
    pi_82471815
    Trouwens, net even mijn looprestaties beter bekeken op runkeeper en aangepast aan de route die ik echt heb gelopen. Soms komt het GPS signaal niet altijd goed door blijkbaar! Nu is het wat realistischer denk ik. Gemiddelde tijd wat omlaag. Zal ik voortaan dus maar even handmatig moeten nalopen als ik klaar ben met rennen!
    pi_82475731
    Ik heb me net ingeschreven voor de ladiesrun in Rotterdam zondag! Ohoh...
    pi_82482500
    Bah.
    Ik ben al een maand aan het hardlopen alleen wat een drama.
    Ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg elke keer na 2km steken in m'n zij. Iedereen zegt: Moet je maar doorlopen, gaat wel weg.
    Nou niet dus . Ik hyperventileer zowat als ik verder loop.

Wat ik al heb geprobeerd:
    Ochtend/avond:
    -Niets eten of drinken
    -Alleen glas water drinken
    -Alleen wat eten
    -Beide

s'avonds dan ook minimaal 3 uur van te voren avond eten.

En dan ook nog:
    -Rustig beginnen
    -Snel beginnen

Ik had nog gehoord dat ik moet proberen om met m'n buik adem te halen, maar geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

Het klote is dat ik op een lekker tempo ren van 15 km/h maar moet stoppen door steek en niet door moeheid .

Tips?
      dinsdag 8 juni 2010 @ 09:32:53 #194
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82482626
    @andrew.16: langzamer lopen? 15 km/h is wel echt snel. Ik krijg altijd steken als ik te snel loop. Tempo iets naar beneden en dan wel doorlopen, dan gaat t meestal vanzelf over.

Maar dat is bij mij. De dingen die je verder geprobeerd hebt klinken wel goed. Balen dat je er nog steeds last van hebt.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 09:39:33 #195
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82482873
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 09:29 schreef andrew.16 het volgende:
    Bah.
    Ik ben al een maand aan het hardlopen alleen wat een drama.
    Ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg elke keer na 2km steken in m'n zij. Iedereen zegt: Moet je maar doorlopen, gaat wel weg.
    Nou niet dus . Ik hyperventileer zowat als ik verder loop.

Wat ik al heb geprobeerd:
    Ochtend/avond:
    -Niets eten of drinken
    -Alleen glas water drinken
    -Alleen wat eten
    -Beide

s'avonds dan ook minimaal 3 uur van te voren avond eten.

En dan ook nog:
    -Rustig beginnen
    -Snel beginnen

Ik had nog gehoord dat ik moet proberen om met m'n buik adem te halen, maar geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

Het klote is dat ik op een lekker tempo ren van 15 km/h maar moet stoppen door steek en niet door moeheid .

Tips?
    Naar mijn mening loop je gewoon veels te snel. Zeker wanneer je net begint? Dat moet je langzaam opbouwen en vanzelf merk je wat je perfecte tempo is. Steken krijg ik ook altijd als ik in de eerste minuten boven mijn ideale tempo zit. Je bent niet de 400 meter aan het doen, zodat je helemaal op bent als je over de finish gaat. De truc is om het op te bouwen, zodat je dit tempo uren vol kan houden. Hierdoor kweek je conditie en krijg je met de maand meer training ook steeds minder last van kramp etc etc.
    pi_82483970
    Heeft denk ik geen zin, ik heb al geprobeerd om rustig te beginnen maar dan krijg ik ook al steek.
    Maar ik probeer het de volgende keer gewoon weer met een rustig tempo.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 10:11:23 #197
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82484013
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 10:09 schreef andrew.16 het volgende:
    Heeft denk ik geen zin, ik heb al geprobeerd om rustig te beginnen maar dan krijg ik ook al steek.
    Maar ik probeer het de volgende keer gewoon weer met een rustig tempo.
    Hoevaak heb je al gelopen als ik vragen mag? Loop je recht? Niet te veel schudden. Gebruik je handen goed? Leg de focus/angst niet op het buikpijn krijgen, maar denk altijd positief. Vaak is het eerste stukje even mentaal doorzetten en dan gaat alles vanzelf.
    pi_82484296
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 10:11 schreef Drassss het volgende:

[..]

Hoevaak heb je al gelopen als ik vragen mag? Loop je recht? Niet te veel schudden. Gebruik je handen goed? Leg de focus/angst niet op het buikpijn krijgen, maar denk altijd positief. Vaak is het eerste stukje even mentaal doorzetten en dan gaat alles vanzelf.
    Ik heb vroeger geroeid en daar moesten we ook hardlopen, dus ik heb al 'ervaring', alleen toen kreeg ik ook al steek.
    Nu ben ik al iets langer dan een maand aan het hardlopen, 15 keer gedaan. Door het roeien heb ik een rechte rug dus daar ligt het niet aan. Handen weet ik niet, hoe moet ik ze goed gebruiken? En ja het is wel zo dat ik altijd aan 't steek denkt. Net voor het hardlopen span ik m'n buikspieren op een of andere rede altijd aan omdat ik dan denk aan het steek. Maar daar kan ik niks aan doen, is automatisme.
    pi_82484512
    als ik een steek krijg leg ik m'n duim onder m'n andere vingers en knijp ik daar in. werkt!
      dinsdag 8 juni 2010 @ 10:30:59 #200
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82484686
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 10:20 schreef andrew.16 het volgende:

[..]

Ik heb vroeger geroeid en daar moesten we ook hardlopen, dus ik heb al 'ervaring', alleen toen kreeg ik ook al steek.
    Nu ben ik al iets langer dan een maand aan het hardlopen, 15 keer gedaan. Door het roeien heb ik een rechte rug dus daar ligt het niet aan. Handen weet ik niet, hoe moet ik ze goed gebruiken? En ja het is wel zo dat ik altijd aan 't steek denkt. Net voor het hardlopen span ik m'n buikspieren op een of andere rede altijd aan omdat ik dan denk aan het steek. Maar daar kan ik niks aan doen, is automatisme.
    Ik zou toch eens proberen om heel "relax" te lopen en juist niks aan het spannen. Probeer zo licht mogelijk te lopen. Handen los mee laten bewegen. Gezicht ook vrij ontspannen zijn werk laten doen. Dan gebruik je al je kracht voor je benen.

Ik snap je probleem wel, want ik heb dat tijdens mijn marathon gehad toen ik vanaf kilometer 6 een hongerklop kreeg en aan niks anders dacht dan stoppen Stoppen is geen optie dus het waren zware uurtjes. Wat hielp was om positief te blijven, rustig te lopen en alleen je benen in te spannen.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 10:46:38 #201
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82485219
    15 km/h hardlopen???? je bent geen Olympier!

Als je heeel fit bent en atletisch is 13 km/h al heel wat.

Beginnerstempo tussen de 8 en de 11 is echt meer dan zat.
    Zorg eerst maar dat je een lesje uitloopt en doe dat een keer of wat, bij Les 23 en up kun je eens wat aan je tempo gaan doen. Je loopt gewoon veel te hard
      dinsdag 8 juni 2010 @ 12:35:13 #202
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_82489964
    Ik heb vanochtend les 22 gelopen, 15-15. Ging heerlijk! In het begin was het nog droog, beetje warmgelopen en na een paar minuten begon het zachtjes te regenen. Toch wel prima hoor, hardlopen in zo'n zomers buitje
    pi_82490403
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 10:46 schreef DaBuzzzzz het volgende:
    15 km/h hardlopen???? je bent geen Olympier!

Als je heeel fit bent en atletisch is 13 km/h al heel wat.

Beginnerstempo tussen de 8 en de 11 is echt meer dan zat.
    Zorg eerst maar dat je een lesje uitloopt en doe dat een keer of wat, bij Les 23 en up kun je eens wat aan je tempo gaan doen. Je loopt gewoon veel te hard
    Als je nu op de Herkauwer reageert. Hij zegt toch dat hij les 11 heeft uitgelopen en hij heeft geen klachten. Al moet ie wel op één tempo blijven lopen elk interval en niet pieken.
    pi_82491681
    Als je heel lang bent - 2 meter nog wat, dan is het ook logisch dat je harder loopt dan iemand van 1.60 of 1.80.

Ik kan bijna niet meer wachten op mijn hardloop rondje van morgen! De temperatuur is nu echt weer een stuk beter. Maar t lijkt me toch beter om nog 1 dagje extra rust te pakken. Ik mis Evy zo
      Moderator dinsdag 8 juni 2010 @ 14:52:49 #205
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_82496729
    TVP enzo

Ik loop inmiddels weer een half uur aan 1 stuk en loop dan iets meer dan 5,5km maar het blijft saai

Even nagemeten 6,18km in 33:33 en daar zaten wel 2 loop pauzetjes tussen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 08-06-2010 15:02:37 ]
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_82499296
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 14:52 schreef Bosbeetle het volgende:
    TVP enzo

Ik loop inmiddels weer een half uur aan 1 stuk en loop dan iets meer dan 5,5km maar het blijft saai

Even nagemeten 6,18km in 33:33 en daar zaten wel 2 loop pauzetjes tussen.

Ga podcasts luisteren over het univserum
      dinsdag 8 juni 2010 @ 15:43:35 #207
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_82499374
    Bah, zo'n synthetisch shirt is wel handig om niet al te nat te worden, maar nou zijn mijn tepels geirriteerd, dat doet zeer zeg
      dinsdag 8 juni 2010 @ 15:47:09 #208
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82499534
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 15:43 schreef Neelix het volgende:
    Bah, zo'n synthetisch shirt is wel handig om niet al te nat te worden, maar nou zijn mijn tepels geirriteerd, dat doet zeer zeg
    Bekend probleem. Je moet bij loopwedstrijden ook niet te erg op borsthoogte naar t-shirts van mannen kijken. Scary!

Insmeren met vaseline voor je gaat lopen schijnt te helpen. Of afplakken
      Moderator dinsdag 8 juni 2010 @ 16:03:21 #209
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_82500309
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 15:42 schreef Cudles het volgende:

[..]

Ga podcasts luisteren over het univserum
    Ja misschien moet ik toch maar eens een mp3 speler aanschaffen. Mijn discman slaat al over als ik er naar kijk. En mijn platenspeler nouja laat ik daar maar niet over beginnen
    pi_82500350
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 16:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja misschien moet ik toch maar eens een mp3 speler aanschaffen. Mijn discman slaat al over als ik er naar kijk. En mijn platenspeler nouja laat ik daar maar niet over beginnen
    pi_82503085
    Ik vind het anders best leuk ook verhalen te lezen over lopers die op een hoger tempo trainen. Bij een tempo van 10 km/hr heb ik het gevoel niet vooruit te komen. Bij 12 of 13 km/hr maakt het al een redelijk verschil, laat staan bij 15 km/hr.
      Moderator dinsdag 8 juni 2010 @ 17:04:32 #212
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_82503802
    Ik merk wel dat ik steeds harder ga lopen in zo'n half uur.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 17:18:54 #213
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82504631
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 12:45 schreef Cudles het volgende:

[..]

Als je nu op de Herkauwer reageert. Hij zegt toch dat hij les 11 heeft uitgelopen en hij heeft geen klachten. Al moet ie wel op één tempo blijven lopen elk interval en niet pieken.
    Nee Herkauwer is gewoon heel fit en sterk denk ik, ik doelde op de pijnscheuten en steken van andrew.16
    pi_82504913
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 17:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Nee Herkauwer is gewoon heel fit en sterk denk ik, ik doelde op de pijnscheuten en steken van andrew.16
    Ok ok
      dinsdag 8 juni 2010 @ 18:21:50 #215
    47047 Herkauwer
    pi_82507424
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 17:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Nou nou, misschien wel een beetje fit en sterk Ik heb jaren gebasketballd (4 x 2 uur in de week)
    dus mijn bovenbenen zijn wel wat gewend. En die 15 a 16 km/u is toch wel een tempo wat ik vanzelf loop. Zonder moeite, maar het is wel heel erg moeilijk om constant te lopen. Ik probeer in ieder geval niets te forceren en ik loop de lessen ook uit zonder al te veel moeite, maar ik vind ze zeker niet erg licht.

Nu nog stoppen met roken
    pi_82513696
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 16:52 schreef hp38guser het volgende:
    Ik vind het anders best leuk ook verhalen te lezen over lopers die op een hoger tempo trainen. Bij een tempo van 10 km/hr heb ik het gevoel niet vooruit te komen. Bij 12 of 13 km/hr maakt het al een redelijk verschil, laat staan bij 15 km/hr.
    Is ook wel een normaal tempootje hoor, voor een redelijk geoefende mannelijke loper (op een goed gewicht), die lopen allemaal al snel 12 km per uur. En als je dan écht getraind bent nog een stuk harder.

Het ligt voor een belangrijk deel aan lengte. Bij mezelf (1.70) merk ik dat 10 km per uur nu mijn comfort zone is, zeg maar. Maar ik loop eigenlijk het fijnste op +/- 11.5 km per uur, alleen hou ik dat nu nog niet lang genoeg vol, helaas. Die kant wil ik zeker wel op! Want het loopt zoooo lekker, als je echt goed op tempo loopt! Maar ik moet gewoon nog even geduld hebben. Eerst moet mijn conditie nog wat beter worden en dat zal grotendeels op 10 km per uur moeten, ook prima
    pi_82518457
    Ben ook weer begonnen..

Met les 4 van Start To Run vandaag, ging best goed..
    Was daarna nog niet thuis, dus heb nog 1x 2 min en 1x 3 min gerend..
    "Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
      dinsdag 8 juni 2010 @ 21:53:03 #218
    47047 Herkauwer
    pi_82521038
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 16:52 schreef hp38guser het volgende:
    Ik moet zeggen dat ik nog helemaal niet kan doseren, dus niet echt langzamer of harder. Uiteraard kan harder wel, maar dan weet ik al dat ik het niet ga redden. Ook met langzamer want dat vind ik niet fijn lopen.

Ik ben ook niet uit om een wereldrecord neer te zetten maar wel om een fijn tempo te vinden en dat vol kunnen houden. En als ik runkeeper mag geloven dan loop ik al bijna 10 km/u uur, dus echt gewoon (iets wat stevig door-) lopen. Verklaart ook wel meteen waarom ik de Nijmeegse Vierdaagse zo snel liep

Daarnaast heb ik 10 jaar geleden 1 keer 10km hard gelopen en toen kwam ik binnen op 44:54, misschien een beetje aanleg ervoor. Geen idee, maar tot nu toe vind ik het leuk en probeer ik op te bouwen. Eerst Evy tot 5 km afmaken en daarna door voor de 5 tot 10 km. Ik ben wel zo gedreven dat ik goede tijden wil neerzetten zodra ik dat kan.
    pi_82523788
    Hoe is hardlopen met onwijze buikspierpijn? Zeker hell?

Mag er morgen aan geloven. Ik ga zondag een wedstrijd lopen dus morgen nog even kijken hoe het gaat op 5 km. MAAR nu heb ik net gefitnesst en ik weet zeker dat ik buikspierpijn ga krijgen. Ben toch wel benieuwd hoe dat is.
    pi_82524120
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 22:27 schreef SolnaStockholm het volgende:
    Hoe is hardlopen met onwijze buikspierpijn? Zeker hell?

Mag er morgen aan geloven. Ik ga zondag een wedstrijd lopen dus morgen nog even kijken hoe het gaat op 5 km. MAAR nu heb ik net gefitnesst en ik weet zeker dat ik buikspierpijn ga krijgen. Ben toch wel benieuwd hoe dat is.
    Bikkelen! Succes in ieder geval
    pi_82524174
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 21:20 schreef progje het volgende:
    Ben ook weer begonnen..

Met les 4 van Start To Run vandaag, ging best goed..
    Was daarna nog niet thuis, dus heb nog 1x 2 min en 1x 3 min gerend..
    Ik heb nu dat ik precies thuis kom als de les stopt, dat is wel fijn. Maar moet het weer omgooien volgende week als ik langer ga lopen.
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:25:15 #222
    143586 sproetjes
    ignorance is bliss
    pi_82540638
    ik ga hier ook maar eens posten
    ben al een aantal maanden bezig mn hardlopen op te voeren, maar ik merk dat mn dicipline ver te zoeken is, dus nu toch maar eens evy proberen, ik ga wel niet bij les 1 beginnen, want ik heb al wat opgebouwd de afgelopen maanden.. zat te denken om te beginnen bij les 10. alleen regent het al heel de dag hier dus zodra het droog is maar even een half uurtje naar buiten
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:28:46 #223
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82546567
    gewoon lopen in de regen freckles!, loopt echt het lekkerst en je voldoening weer thuis is nog groter....je had het over discipline??? Dat begint dus bij het weer!

Hup naar buiten jij!
    pi_82550219
    Ja en regen met die benauwde weer is best lekker verfrissend!
    pi_82554315
    Regen is juist superfijn tijdens het lopen! Stukken beter dan alleen maar die felle zon! En de temperatuur is prima, dus tis juist geweldig hardloop weer
    pi_82554718
    Kan iemand me even schoppen en zeggen dat ik vanavond gewoon les 17 moet gaan lopen? Zit al de hele dag op m'n gat en heb echt nergens zin in. .
    pi_82555877
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:53 schreef KingOfMars het volgende:
    Kan iemand me even schoppen en zeggen dat ik vanavond gewoon les 17 moet gaan lopen? Zit al de hele dag op m'n gat en heb echt nergens zin in. .
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:43:52 #228
    143586 sproetjes
    ignorance is bliss
    pi_82557117
    ga les 17 lopen

ik ben net ook gegaan en t was lekker
    eerste keer evy was, ondanks de bagger muziek, wel lekker lopen
    ben begonnen bij les 10 ivm al eerder opgebouwde hardloop conditie

volgens mij ben ik evy fan
    pi_82569648
    Les 26 gelopen, wat een hel! Ik heb al een paar dagen buikgriep en dat ging net iets beter, voelde me nog steeds lamlendig maar wilde toch proberen te lopen.... Nou dat had ik beter niet kunnen doen hehe. 2 keer 10 min gelopen en toen begonnen mijn darmen dus zwaarrrr op te spelen. Kloteriger kan dus gewoon niet... Ik ben het eerste t beste restaurant ingerend, haha, dat bleek dus best een dure tent te zijn uuuuuuups, sta ik daar midden in zo'n tent met een rood hoofd, sportkleren aan, haha, gelukkig mocht ik naar t toilet..... Genant!!!

Daarna ging t weer ok, heb de laatste 12 min nog rustig volgemaakt, dus al met al toch nog 32 minuten gelopen... En 5.5 kilometer. Maar damnnnnnnnn, dat was echt dé hel
    pi_82573999
    Als je griep hebt moet je heel erg oppassen! Je lichaam is namelijk volop aan het vechten tegen een virusinfectie en hardlopen is dan niet de oplossing.
    pi_82574456
    Wat een benauwd takkeweer om hard te lopen zeg. Nienormaalmeer. Echt guts guts enzo. Wel les 17 uitgelopen, en de eerste twee intervallen van les 18 om m'n rondje af te maken.
      woensdag 9 juni 2010 @ 21:42:25 #232
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82574649
    Ha!, 5,6 km aaneen! zonder wandel interval in 37 minuten!

en dat voor een 94kilo wegende,41 jarige ex roker met lichte astma!

Beat that Biatch!

Als Evy in de buurt zou zijn dan !@#$%^&^%$#@#$%^& (((
    pi_82574708
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 21:42 schreef DaBuzzzzz het volgende:
    Ha!, 5,6 km aaneen! zonder wandel interval in 37 minuten!

en dat voor een 94kilo wegende,41 jarige ex roker met lichte astma!

Beat that Biatch!

Als Evy in de buurt zou zijn dan !@#$%^&^%$#@#$%^& (((
    Netjes heur.
    pi_82574882
    Vandaag ook weer na lange tijd begonnen met hardlopen, ging eigenlijk best lekker.
    Zonder hulp van Evy, lekker mijn eigen muziek, 3 minuten hard gelopen en daarna 1 minuut rust en dit op zo een manier 24 minuten vol gehouden.
    Ik heb nu al zin om vrijdag weer te gaan, zou liever morgen en vrijdag gaan, maar dat lijkt me niet echt verstandig.
    pi_82575764
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 21:44 schreef Brandwacht het volgende:
    Vandaag ook weer na lange tijd begonnen met hardlopen, ging eigenlijk best lekker.
    Zonder hulp van Evy, lekker mijn eigen muziek, 3 minuten hard gelopen en daarna 1 minuut rust en dit op zo een manier 24 minuten vol gehouden.
    Ik heb nu al zin om vrijdag weer te gaan, zou liever morgen en vrijdag gaan, maar dat lijkt me niet echt verstandig.

Als ie lekker ging wil ik ook vaak gelijk de volgende dag weer. Maar zo'n rustdag is toch wel prettig. Ik merk het ook als ik op de rustdag ga voetballen ofzo, dan ben ik toch een stukje minder fit de volgende dag.
    pi_82576583
    Is het heel fout om met een zweetband te gaan lopen? . Zo'n jaren '80 ding? Of is dat al weer helemaal retro?
      woensdag 9 juni 2010 @ 22:12:35 #237
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82577509
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 22:03 schreef KingOfMars het volgende:
    Is het heel fout om met een zweetband te gaan lopen? . Zo'n jaren '80 ding? Of is dat al weer helemaal retro?
    wheheheh, ik heb er 2 om mn polsen.....heb het ook echt nodig anders zie ik geen biet meer op een gegeven moment....schijt aan de maling zeggen ze hier
    pi_82580139
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 21:54 schreef Cudles het volgende:

[..]

Als ie lekker ging wil ik ook vaak gelijk de volgende dag weer. Maar zo'n rustdag is toch wel prettig. Ik merk het ook als ik op de rustdag ga voetballen ofzo, dan ben ik toch een stukje minder fit de volgende dag.
    mmm, dinsdag hard gelopen, vandaag 1 uur gesquashed, ben benieuwd hoe het morgen gaat met hardlopen...
    pi_82581250
    Er zijn ook petjes waar een zweetband in zit

[ Bericht 0% gewijzigd door kieskleurig op 09-06-2010 23:03:04 ]
      woensdag 9 juni 2010 @ 22:53:01 #240
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_82581693
    Ik heb vanavond les 27 en daarmee deel I van start-to-run voltooid

Evy was fier dat zij mij mocht begeleiden en ik ben fier dat ik weer 5 km aan een stuk kan lopen. Nu even een maandje deze afstand volhouden en iets aan snelheid werken en dan begin juli door met deel II.

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_82587740
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 22:53 schreef Adelante het volgende:

Evy was fier dat zij mij mocht begeleiden en ik ben fier dat ik weer 5 km aan een stuk kan lopen. Nu even een maandje deze afstand volhouden en iets aan snelheid werken en dan begin juli door met deel II.

donderdag 10 juni 2010 @ 00:39:31 #242
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82591252
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 22:53 schreef Adelante het volgende:

me too me too me too!!!
    pi_82604861
    pff, dat was les 4, en heb nog 1x 3 min extra gelopen..

Viel me mee dat het toch nog aardig goed ging, ook al had ik gister-avond nog fanatiek gesquashed
    pi_82613679
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 21:36 schreef hp38guser het volgende:
    Als je griep hebt moet je heel erg oppassen! Je lichaam is namelijk volop aan het vechten tegen een virusinfectie en hardlopen is dan niet de oplossing.
    Ja, je hebt gelijk... had ik ook wel moeten weten, maar ik was bang dat mijn hele conditie naar de knoppen zou gaan die ik nu net heb opgebouwd... Ik heb het wel héél rustig aan gedaan trouwens, maar helaas. Ga nu echt even goed uitzieken... (zó geen zin in he)

Ik denk dat het voor mij ook een goed idee is om nu even een maandje te stabiliseren op dit niveau, en nu 3 keer per week gewoon een rondje van 5 km te sjokken, en dan na mijn vakantie pas door te trainen voor de 10 kilometer. Voelt beter dan in 1 keer weer hard doorstomen. Het moet ook vooral leuk blijven!
      donderdag 10 juni 2010 @ 13:30:17 #245
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82613758
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 13:28 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk... had ik ook wel moeten weten, maar ik was bang dat mijn hele conditie naar de knoppen zou gaan die ik nu net heb opgebouwd... Ik heb het wel héél rustig aan gedaan trouwens, maar helaas. Ga nu echt even goed uitzieken... (zó geen zin in he)

Ik denk dat het voor mij ook een goed idee is om nu even een maandje te stabiliseren op dit niveau, en nu 3 keer per week gewoon een rondje van 5 km te sjokken, en dan na mijn vakantie pas door te trainen voor de 10 kilometer. Voelt beter dan in 1 keer weer hard doorstomen. Het moet ook vooral leuk blijven!
    Dat dus!
    pi_82615694
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 13:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Dat dus!
    Hé supergoed gedaan trouwens! Ga je nog een 5 kilometer recreatieloopje doen, zodat je een tastbaar bewijs van je prestatie kunt ophalen (in de vorm van een mooie medaille ofzo )
      donderdag 10 juni 2010 @ 14:34:54 #247
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82616873
    eerst maar een paar keer zelf doen en met de tracker (moet toch ook hier bewijs leveren )

daarna zien we wel, ik doe het voor mezelf en de kilos
    pi_82617088
    Vandaag maar na het rennen even pak diepvriesspinanzie op mijn scheenbeen gelegd. Kreeg volgens mij beetje last van Shints splint (ofzo) door overbelasting afgelopen dagen. Maar nu heb ik geen last meer en morgen en overmorgen gewoon rustig aan doen, dan kan ik zondag gewoon aan week 5 beginnen.
      donderdag 10 juni 2010 @ 15:24:19 #249
    143586 sproetjes
    ignorance is bliss
    pi_82619312
    vandaag dan toch maar de stap genomen om voor goede renschoenen gegaan (aangezien ik toch wel een moeilijk voet heb, wat vandaag ook weer bevestigd werd)
    ben met deze thuis gekomen:

de brooks addiction 9

ben bij een oud klasgenoot geweest, zij heeft al jaren een winkel gespecialiseerd op hardlopen, dus wist dat ik daar goed zat werd op een loopband gezet, heb 6 paar schoenen aangehad, buiten gaan rennen ermee... en met wat korting nog heel betaalbaar ook
      donderdag 10 juni 2010 @ 15:45:10 #250
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82620337
    Nu nog de ballen om met regen te gaan lopen en je kan niet meer stuk bij me freckles!
      donderdag 10 juni 2010 @ 15:55:02 #251
    143586 sproetjes
    ignorance is bliss
    pi_82620820
    ben gisteren gewoon gegaan hoor door de regen, alleen stopte het na 10 minuten
      donderdag 10 juni 2010 @ 16:07:24 #252
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82621389
      donderdag 10 juni 2010 @ 21:18:11 #253
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_82637999
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 15:24 schreef sproetjes het volgende:
    vandaag dan toch maar de stap genomen om voor goede renschoenen gegaan (aangezien ik toch wel een moeilijk voet heb, wat vandaag ook weer bevestigd werd)
    ben met deze thuis gekomen:

[ afbeelding ]
    de brooks addiction 9

ben bij een oud klasgenoot geweest, zij heeft al jaren een winkel gespecialiseerd op hardlopen, dus wist dat ik daar goed zat werd op een loopband gezet, heb 6 paar schoenen aangehad, buiten gaan rennen ermee... en met wat korting nog heel betaalbaar ook
    Netjes!

@ Adelante: gefeliciteerd!

Na een hele tijd niet gelopen te hebben, in verband met m'n voet, ben ik vandaag begonnen met een wandeling van bijna 2 uur (de bedoeling was 45 minuten). Stevig doorgelopen en het ging lekker. Zaterdag weer beginnen met rennen. Ben benieuwd hoe ver ik achteruit ben gegaan in conditie.
      donderdag 10 juni 2010 @ 21:45:00 #254
    177699 La_Vita
    Coo coo ca-choo
    pi_82639324
    Ik kom me hier ook maar even melden. Ben nu denk ik zo'n 3 maanden intensief aan het hardlopen
    Maar met dit weer krijg ik echt zulke warme voeten, dat ik na 30 minuten gewoon moet stoppen en m'n schoenen uitdoe, anders hou ik het niet meer
    Nog meer mensen die daar toevallig last van hebben?
    My mama didn't raise no fool
      donderdag 10 juni 2010 @ 22:52:27 #255
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_82643107
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 21:45 schreef La_Vita het volgende:
    Ik kom me hier ook maar even melden. Ben nu denk ik zo'n 3 maanden intensief aan het hardlopen
    Maar met dit weer krijg ik echt zulke warme voeten, dat ik na 30 minuten gewoon moet stoppen en m'n schoenen uitdoe, anders hou ik het niet meer
    Nog meer mensen die daar toevallig last van hebben?
    Wat voor schoenen en sokken draag je?
    Ik heb vaak dat als mijn sokken gaan schuren, mijn voeten ook immens warm aanvoelen. Dan wil ik niets liever dan schoenen en sokken uit en in een koel voetenbadje.

Dit heb ik overigens niet met hardlopen, omdat ik daar echt speciale schoenen en sokken voor gebruik, die schuren zo goed als onmogelijk maken
      Redactie Sport donderdag 10 juni 2010 @ 22:54:10 #256
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_82643197
    Weg motivatie. Slaat echt nergens op want ik hou van sport.
      donderdag 10 juni 2010 @ 23:14:23 #257
    177699 La_Vita
    Coo coo ca-choo
    pi_82644207
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 22:52 schreef Yuki het volgende:

[..]

Wat voor schoenen en sokken draag je?
    Ik heb vaak dat als mijn sokken gaan schuren, mijn voeten ook immens warm aanvoelen. Dan wil ik niets liever dan schoenen en sokken uit en in een koel voetenbadje.

Dit heb ik overigens niet met hardlopen, omdat ik daar echt speciale schoenen en sokken voor gebruik, die schuren zo goed als onmogelijk maken
    Hm thanks voor de tip! Ik gebruik namelijk gewone sokken van de hema. Toch maar even naar de stad voor hardloopsokken dan. Want dit is pure marteling
      vrijdag 11 juni 2010 @ 01:06:51 #258
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_82648225
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 22:54 schreef DeLuna het volgende:
    Weg motivatie. Slaat echt nergens op want ik hou van sport.
    Kom op! Je kan t!

Ik ga eind deze week of volgende week weer voorzichtig beginnen met hardlopen, gewoon les 5 ofzo (had een enkelbandblessure, scheurtje erin )
    Heb wel weer helemaal zin!
      vrijdag 11 juni 2010 @ 08:41:40 #259
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_82651238
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 23:14 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Hm thanks voor de tip! Ik gebruik namelijk gewone sokken van de hema. Toch maar even naar de stad voor hardloopsokken dan. Want dit is pure marteling
    De Hema heeft ook goede hardloopsokken! Die ik heb zitten echt perfect, als een handschoen zeg maar
      vrijdag 11 juni 2010 @ 09:39:18 #260
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_82652595
    Vanochtend weer gelopen, les 23 10-12-12. Was wel even bikkelen maar het ging toch wel, toch wel fijn als je dan klaar bent

Ik had alleen wel best last van de wind Ik loop langs een kanaal in Utrecht, zag de wind waaien en dacht dan loop ik mijn rondje andersom, dan heb ik op het langste stuk wind mee....kwam de wind net van de andere kant en had ik dus juist wind tegen
    pi_82654266
    Hé La Vita, zou het ook aan je schoenen kunnen liggen? Wat voor heb je? En heb je die laten aanmeten bij een gespecialiseerde hardloopzaak?
    @deluna Ik mis ook wat motivatie... ben ook nog steeds ziek helaas... dus kan überhaupt niet rennen...
    Heb je een duidelijk doel voor ogen?
      vrijdag 11 juni 2010 @ 10:54:27 #262
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_82655450
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 01:06 schreef GotC het volgende:

[..]

Kom op! Je kan t!

Ik ga eind deze week of volgende week weer voorzichtig beginnen met hardlopen, gewoon les 5 ofzo (had een enkelbandblessure, scheurtje erin )
    Heb wel weer helemaal zin!
    oh daar was je!? zo das pittig.....was er zelf ook even bang voor maar ik heb geen last van mn banden meer.

wel nog steeds pijn langs mn schenen na een run, maar ook dat gaat langzaam beter...

Gaat het weer denk je nu?

vrijdag 11 juni 2010 @ 10:54:46 #263
    47047 Herkauwer
    pi_82655466
    Gisteren nog les 12 gelopen, ging prima! Zondag les 13 want morgen heb ik er geen tijd voor.

En ik gebruik gewoon sportsokken om mee hard te lopen, niets speciale sokken. Volgens mij komen deze ook bij de Hema vandaan.
    pi_82655553
    Motivatie? Wat is dat? "Moet" vanavond eigenlijk les 18 gaan lopen. Is het nog steeds zo benauwd? Daar zie ik nog het meest tegen op eigenlijk.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 11:00:18 #265
    177699 La_Vita
    Coo coo ca-choo
    pi_82655644
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 10:26 schreef Dwab het volgende:
    Hé La Vita, zou het ook aan je schoenen kunnen liggen? Wat voor heb je? En heb je die laten aanmeten bij een gespecialiseerde hardloopzaak?
    @deluna Ik mis ook wat motivatie... ben ook nog steeds ziek helaas... dus kan überhaupt niet rennen...
    Heb je een duidelijk doel voor ogen?
    Ik heb hardloopschoenen van Nike, niet laten aanmeten bij een hardloopzaak. Maar ze zitten wel echt heel erg prettig dus eigenlijk wil ik geen nieuwe
    Eerst maar even kijken of andere sokken het probleem oplost, zou een stuk goedkoper zijn
    pi_82659068
    Mijn motivatie is ook ver te zoeken. Ik krijg die stap naar w5d3 niet gezet. Week 5 is als volgt 3x5 op d1, 2x8 op d2 en dan d3....20 minuten. En het is puur psychisch en eigenlijk dus ook een beetje onzinnig van mezelf, maar ik baal daar zo van dat de motivatie echt even helemaal weg is
      vrijdag 11 juni 2010 @ 13:27:43 #267
    177699 La_Vita
    Coo coo ca-choo
    pi_82662473
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 12:13 schreef kieskleurig het volgende:
    Mijn motivatie is ook ver te zoeken. Ik krijg die stap naar w5d3 niet gezet. Week 5 is als volgt 3x5 op d1, 2x8 op d2 en dan d3....20 minuten. En het is puur psychisch en eigenlijk dus ook een beetje onzinnig van mezelf, maar ik baal daar zo van dat de motivatie echt even helemaal weg is
    Als ik geen zin heb, dan denk ik altijd aan hoe prettig ik me voel na het hardlopen. En dan doe ik het toch maar
      vrijdag 11 juni 2010 @ 15:24:54 #268
    143586 sproetjes
    ignorance is bliss
    pi_82668513
    ik ben vanmorge ook weer gegaan, les 11
    en mn hardloop outfit(s) afgemaakt nog een kort broekje, extra sokken en 2 shirtjes erbij gehaald, nu kan ik bij koud en warm weer lekker rennen

alleen mn kuiten doen nog steeds enorme pijn, niet normaal, nog nooit gehad zo erg (en ik werk op een sportschool en geef groepslessen dus spierpijn is mij niet vreemd)..
    pi_82668809
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 13:27 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Als ik geen zin heb, dan denk ik altijd aan hoe prettig ik me voel na het hardlopen. En dan doe ik het toch maar
    Het probleem is niet echt geen zin hebben, de stap naar 20 minuten is op dit moment voor mij nog te groot, dat werkt demotiverend. Ach ga mezelf morgen toch maar een schop onder mijn kont geven en ga morgen lopen. Zie ik wel hoever ik kom
    Het gevoel na het lopen is inderdaad wel erg fijn
      vrijdag 11 juni 2010 @ 18:45:33 #270
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_82677631
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 15:31 schreef kieskleurig het volgende:

Het probleem is niet echt geen zin hebben, de stap naar 20 minuten is op dit moment voor mij nog te groot, dat werkt demotiverend. Ach ga mezelf morgen toch maar een schop onder mijn kont geven en ga morgen lopen. Zie ik wel hoever ik kom
    Het gevoel na het lopen is inderdaad wel erg fijn
    Kun je niet een stukje uit een ander schema volgen? Mij lijkt de stap van 8 naar 20 minuten ook echt heel groot! Misschien kun je zelf een tussenstap maken, 2*10 bijvoorbeeld.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 19:04:44 #271
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_82678511
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 10:54 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

oh daar was je!? zo das pittig.....was er zelf ook even bang voor maar ik heb geen last van mn banden meer.

wel nog steeds pijn langs mn schenen na een run, maar ook dat gaat langzaam beter...

Gaat het weer denk je nu?

Ja daar was ik
    En pijn in je schenen is ook bagger zeg..doe je voorzichtig?
    Gaat nu wel weer Heb 1,5 week in tape gelopen, daarna nog een week in zwachtels.. Nu gaat het wel weer Geen last eigenlijk *klopt af*
    pi_82678946
    Geen idee hoe het komt maar ik heb zojuist toch 'zin' gekregen om les 18 te gaan lopen. .
      vrijdag 11 juni 2010 @ 19:16:55 #273
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_82679076
    *meldt*
    Vanavond Les 2 van Evy. We hebben 2 keer les 1 gedaan omdat het anders niet uit kwam met de rustdagen. Nu dus verder.
    Vanmiddag ren-schoenen gekocht (ik liep op hele simpele gympies) dus we gaan het beleven.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 19:19:53 #274
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_82679197
    We, als in stinkie ook
    pi_82679213
    Yay for BEvy!
      vrijdag 11 juni 2010 @ 19:20:37 #276
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_82679248
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 19:19 schreef Adelante het volgende:
    We, als in stinkie ook

Nee, die blijft thuis bij de kinders ik loop met een vriendin.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 19:21:48 #277
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_82679297
    Ik kon het me al niet voorstellen

Maar goed dat jij begonnen bent
    pi_82679317
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 19:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

*jaloers* Zou ook wel met iemand willen lopen, scheelt een hoop motivatie denk ik. . Aan de andere kant, in je eentje doodgaan op een benauwde dijk heeft ook wat. .
    pi_82679373
    Ik heb trouwens nog steeds geen gave retro zweetband maar het is een stuk minder benauwd dus hopelijk ook minder geguts.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 20:05:13 #280
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_82681212
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 19:22 schreef KingOfMars het volgende:
    [..]
    *jaloers* Zou ook wel met iemand willen lopen, scheelt een hoop motivatie denk ik. . Aan de andere kant, in je eentje doodgaan op een benauwde dijk heeft ook wat. .

Ja, is wel echt fijn. En haar conditie is net zo slecht als de mijne, dat is ook wel fijn. Anders is het echt zo'n martelgang.
    Maar het is wel echt prettig ter motivatie idd.
    Alleen gedoe om goeie tijd te vinden is lastiger dan.
    Adelante, hij moest lachen.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 20:07:30 #281
    47047 Herkauwer
    pi_82681336
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 19:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet praten tijdens het rennen he, dat doe je maar tijdens het lopen
      vrijdag 11 juni 2010 @ 20:09:15 #282
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_82681435
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:07 schreef Herkauwer het volgende:
    [..]
    Niet praten tijdens het rennen he, dat doe je maar tijdens het lopen

Neuh... al was het maar omdat ik langer benen heb als zij en ik dus ietsje harder ga. En dan wandel ik een stukje terug bij het lopen.
    pi_82682017
    Welk schema is goed voor beginners?
    pi_82682263
    Wat is dat evy gedoe nou?
      vrijdag 11 juni 2010 @ 20:27:37 #285
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_82682343
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:25 schreef Cahir het volgende:
    Wat is dat evy gedoe nou?
    Google het eens
      vrijdag 11 juni 2010 @ 20:28:37 #286
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_82682399
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:21 schreef Cahir het volgende:
    Welk schema is goed voor beginners?
    En kijk eens in de OP Staan een aantal beginnersschema's.
    pi_82682835
    Dit is evy 0-5? http://www.start-to-run.be/download/0-5_1.pdf

En wat wordt er bedoeld met stappen?
      vrijdag 11 juni 2010 @ 20:39:57 #288
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_82682923
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:37 schreef Cahir het volgende:
    Dit is evy 0-5? http://www.start-to-run.be/download/0-5_1.pdf

En wat wordt er bedoeld met stappen?
    Ja

Wandelen

Lijkt me niet zo moeilijk toch?
    Ik ben van pindavlees
    pi_82683094
    Ok. Ga maar eens een poging wagen
      vrijdag 11 juni 2010 @ 20:44:24 #290
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_82683124
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:43 schreef Cahir het volgende:
    Ok. Ga maar eens een poging wagen
    Veel succes en plezier
    Ik ben van pindavlees
    pi_82683661
    Woei dat ging lekker! . In het begin niet zo, veel pijntjes, maar na les 18 heb ik gewoon nog bijna 10 minuten continue gelopen!!! Ruim 2km achter elkaar hardgelopen dus! ! Ik ben fier op mezelf nu! (En 3 x 10 minuten lijkt nu niet zo'n onmogelijkheid meer opeens)

.
    pi_82683878
    Hee

Ik heb even een vraag. Ik moet eigenlijk weer eens iets aan sport gaan doen, maar ik wil eigenlijk niet per se een team sport. Omdat je dan echt een beetje eraan "vast" zit (iedere week moet trainen) en omdat je dan in de weekenden meestal wedstrijden hebt enzo.

Dus nu dacht ik om misschien zelf iets te kunnen doen. Ik dacht of aan wielrennen/mountainbiken (omdat ik graag fiets), maar dat is best duur (aanschaf fiets enzo), dus toen dacht ik aan hardlopen. En aangezien jullie dat blijkbaar allemaal (of de meeste dan ) best fanatiek doen, dacht ik dat ik wel hier wat kon vragen .

Zo heb ik namelijk 2 problemen; ik heb best een zwakke rug en knieën. Is het dan verstandig om te gaan hardlopen/joggen? En wat zijn dingen die je echt moet hebben als je begint? Heb je met goeie schoenen al genoeg? En wat zijn goeie schoenen? Ik zag op internet nieuwe schoenen van Nike, Nike Free, die je het gevoel gaven alsof je op blote voeten liep. Is dat iets, of is dat niks voor een beginner zoals ik?

Goed zijn misschien veel vragen, maar hopelijk hebben jullie wat tips. Wat misschien ook handig is om te vermelden, is dat ik als "arme student" natuurlijk ook een beetje een budget heb .
    Alvast bedankt voor de reacties .
    pi_82684125
    Sorry Jort, er komt zo iemand bij je maar eerst grafiekjes omdat ik zo fier ben. .

en

Maar m'n gemiddelde snelheid valt me écht tegen eigenlijk. Ik heb veel meer gelopen (itt wandelen) dan vorige les en toch een lagere snelheid. Pffft.

Ohja, deze is ook leuk:

pi_82684227
    Jort, begin gewoon met Evy. Voor schoenen ben je 100 euro of iets meer kwijt, daar ontkom je niet aan. Zeker met je zwakke knieen wil je daar NIET op bezuinigen. En schoenen koop je in een speciaalzaak waar ze goed kijken naar hoe je loopt en waar je eventuele afwijkingen zitten.

Voorafgaand aan Evy zou je eerst een paar avonden stevig kunnen wandelen (half uur of meer).
      FOK!fossiel vrijdag 11 juni 2010 @ 21:34:08 #295
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_82685609
    Meer mensen die zondag de Adidas Ladies Run in Rotterdam gaan lopen?
    Chick on a mission
    pi_82685684
    Whoo, heb mijn eerst keer achter de rug. Met een beetje regen was het echt tof! Nou zit ik met 3 vragen:

1. Wat is nou een goede warming-up en cool-down? Ik heb de link uit de OP bekeken maar ik ben bang dat ik het niet goed doe want de informatie was best beperkt en dat ik dadelijk blessures oploop.

2. Op Evy 0-5 ( http://www.start-to-run.be/download/0-5_1.pdf ) staat dat ik elke keer 1 dag pauze moet houden. Maar is dat echt een must-do? Of kan ik morgen alweer aan mijn tweede ronde beginnen? (wat ik heel graag wil overigens )

3. Momenteel heb ik Nike Court Force (dus ontworpen om te rennen werd destijds mij verteld)

Zijn dit nou degelijke schoenen voor hardlopen?
    pi_82685860
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 21:35 schreef Cahir het volgende:

2. Op Evy 0-5 ( http://www.start-to-run.be/download/0-5_1.pdf ) staat dat ik elke keer 1 dag pauze moet houden. Maar is dat echt een must-do? Of kan ik morgen alweer aan mijn tweede ronde beginnen? (wat ik heel graag wil overigens )
    Je spieren laten herstellen is zo ongeveer het belangrijkste wat er is. Tijdens de herstelperiode zit ook je vooruitgang, niet tijdens het lopen zelf. Dus, doen. Echt!

En je vraag over hardloopschoenen is onmogelijk te beantwoorden zo. Er zou een specialist in een winkel naar moeten kijken icm je loopgedrag.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 21:40:14 #298
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_82685925
    Nice KoM!
    Vraagje dan maar meteen, ik zat ook te kijken naar runkeeper, maar ik krijg hem niet op mijn android X10 gezet. Iemand hier ervaring?
    pi_82686127
    Helaas BE, hier alleen ervaring met RK op de iPhone.

Hoe ging je les 2?
      vrijdag 11 juni 2010 @ 21:47:54 #300
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_82686298
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 21:40 schreef Brighteyes het volgende:
    Nice KoM!
    Vraagje dan maar meteen, ik zat ook te kijken naar runkeeper, maar ik krijg hem niet op mijn android X10 gezet. Iemand hier ervaring?
    Ik vond Runkeeper niet echt een goede app voor hardlopen, vooral voor Android nog niet . Flap en ik lopen altijd met Cardiotrainer, zelden problemen mee gehad en voor Android erg netjes

En Cahir, die schoenen zijn volgens ons (Flap & moi) niet echt ontworpen voor hardlopen. Ga eens langs bij zo'n speciaalzaak en laat je informeren .
    Edit: Die Nike Court Force zijn basketbalschoenen las ik net
    pi_82686434
    Ik hoop dat RK op de iPhone snel OS4 ondersteund wordt zodat ik m'n eigen muziek weer kan luisteren.. audio cues werken nu niet. Verder mag het wel wat acurater worden. Echt goeie alternatieven zijn er niet met zoveel features...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')