Maar al die dingetjes die zo belangrijk leken en waarvoor je als kijker zo lekker werd gemaakt hebben ze meestal meteen laten vallen en nooit wat mee gedaan. Of onder druk van de kijkers een beetje een geforceerde ongeïnspireerde verklaring afraffelen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:35 schreef Re het volgende:
[..]
ik snap niet waarom dat nou tegen zou moeten vallen, en wat nou het grotere idee, ik vond het grotere idee al groot genoeg eigenlijk?
Erg goed. Vooral ook die Star Wars opmerking: toen daar teveel werd uitgelegd bleek dat het eigenlijk totaal geen boeiende verklaring was .quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:59 schreef Symer het volgende:
If You Hated the LOST Finale, You'll Also Hate…
De Hurley-Bird is zo'n voorbeeld, durf er dan ook om te wedden dat dat verhaal uitgelegd word in de extra 14 minuten die je bij de boxsets krijgt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:42 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Maar al die dingetjes die zo belangrijk leken en waarvoor je als kijker zo lekker werd gemaakt hebben ze meestal meteen laten vallen en nooit wat mee gedaan. Of onder druk van de kijkers een beetje een geforceerde ongeïnspireerde verklaring afraffelen.
Ik moet het nog eens herkijken om te kijken wat ik nu echt van de serie als geheel vind, maar ik denk dat ik het meer kan waarderen om de kleine dingetjes dan om het verhaal als geheel.
Denk je echt dat dat enige betekenis heeft? Ik zat de bewuste Lostpedia pagina nog even na te lezen, maar volgensmij maakt die vogel gewoon een geluid dat iets van "Hurley" wegheeft.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:51 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
De Hurley-Bird is zo'n voorbeeld, durf er dan ook om te wedden dat dat verhaal uitgelegd word in de extra 14 minuten die je bij de boxsets krijgt.
Er is ook een grote kans dat het de Hurley-Bird was die overvloog tijdens de clash tussen Jack en MiB. Bij lostisagame.com is het zelfs een soort van doelstelling om het volgende niveau/seizoen te halen, oftewel komt de Hurley-Bird elk seizoen een keer voor. Net zoals de rest van de doelstellingen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:56 schreef Jivis het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat enige betekenis heeft? Ik zat de bewuste Lostpedia pagina nog even na te lezen, maar volgensmij maakt die vogel gewoon een geluid dat iets van "Hurley" wegheeft.
Aan de andere kant: Hurley is uiteindelijk wel de nieuwe Jacob geworden. Misschien heeft die vogel voorspellende gaven .
quote:1) All the LOSTies need to be in good roles
2) All of the LOSTies have to be acting for the Greater Good
3) Someone must be in the role of Leader of the LOSTies
4) The Fail Safe needs to be identified and used
5) The Hurley Bird needs to appear
6) Someone has to be in the role of White Rabbit has to go down a hole
7) I also had stated earlier that I think all of the LOSTies in the Alterverse need to remember the crash of Flight 815 as a special requirement to ultimately reach the end of Level 6 and the end of the game. And that Desmond being in the role of Advisor is simply to get them to remember what it is that they need to remember about the crash.
Ik vind dat echt een gare, vergezochte theorie .quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:02 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Er is ook een grote kans dat het de Hurley-Bird was die overvloog tijdens de clash tussen Jack en MiB. Bij lostisagame.com is het zelfs een soort van doelstelling om het volgende niveau/seizoen te halen, oftewel komt de Hurley-Bird elk seizoen een keer voor. Net zoals de rest van de doelstellingen.
[..]
Helemaal mee eens.quote:
Zou wel mooi op ons slaan eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:47 schreef Skull-splitter het volgende:
"I think it's time to let go"
Maar als TT volgende?
We zullen het in Augustus zien.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vind dat echt een gare, vergezochte theorie .
Die Hurley bird is gewoon een easter egg denk ik, meer niet.
De tempel hebben ze in seizoen 3 al geïntroduceerd als iets mysterieus. Nu hebben ze in seizoen 6 antwoord gegeven door te laten zien wat de tempel is en wat er gebeurt. Wat wil je daar nog meer over weten dan?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Sterker nog, als die geruchten waar blijken te zijn, dan is dat de reden waarom we nu geen antwoorden hebben. Dingen als as, tempel met water en die godforsaken vuurtoren in het laatste seizoen nog even neerplempen en er vervolgens niets mee doen is gewoon olie op het vuur. Ik kan me de frustratie goed voorstellen. Vraag het me ook af, maar des te meer te puzzelen.
De ogen/stem van het eiland?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:08 schreef Bragi het volgende:
Sowieso, geef me één hele goede mogelijke oplossing voor de Hurley Bird. Wat zou nou een bevredigend antwoord kunnen zijn? Liefst eentje waarvan je niet gelijk zegt "Oh, dat hebben ze pas achteraf verzonnen".
Mensen vinden alleen de Hurley Bird leuk omdat het nooit toegelicht is.
Lostisagame probeert nu strak hun eigen gelijk nog te halen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:02 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Er is ook een grote kans dat het de Hurley-Bird was die overvloog tijdens de clash tussen Jack en MiB. Bij lostisagame.com is het zelfs een soort van doelstelling om het volgende niveau/seizoen te halen, oftewel komt de Hurley-Bird elk seizoen een keer voor. Net zoals de rest van de doelstellingen.
[..]
Die gast is vrij ver gegaan met zijn theorie, tot aan het tellen van de dagen en het turven van flitsen aan toe. Alles lijkt op die manier te passen binnen dat verhaal.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Lostisagame probeert nu strak hun eigen gelijk nog te halen?
De Hurley Bird is een grap van de makers, ndat er eerder een vogel langs kwam wat op internet tig keer werd uitgemeten.
http://lostisagame.com/roles.htmquote:How do you hide the fact that your TV show that is actually a video game? And how can you hide it all in plain sight?
The answer is by creating the character of Sawyer and then some absolutely brilliant writing. By having Sawyer give nicknames to everyone he comes in contact with, the viewers are so busy laughing over Sawyer's nicknames that they miss the fact that all of the characters are constantly making statements about themselves and each other, and about the particular role that each character occupies at that specific point in the game. Listen to Sawyer set up the Roles concept in S1E2.
The pure genius of the show is that it can be viewed by the majority of the audience for its entertainment value without them even suspecting that there is something more complex to the show. Understanding that LOST is a game will not ruin it for you when you watch the show. It hasn't for me. It has just made me more in awe of the creative geniuses behind the show.
So how did I discover that LOST is a Video Game? By compiling huge lists of facts and quotes (an addiction that seemed useless at times) and then looking at the lists over and over again to try and determine what was hidden within plain sight.
"It's all in the details" Sawyer S2E13
quote:"Two players. Two sides. One is light. One is dark."
Ook zoiets inderdaad. Een hoop mysteries zijn al opgelost, maar het is toch nooit goed.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:09 schreef husq het volgende:
[..]
De tempel hebben ze in seizoen 3 al geïntroduceerd als iets mysterieus. Nu hebben ze in seizoen 6 antwoord gegeven door te laten zien wat de tempel is en wat er gebeurt. Wat wil je daar nog meer over weten dan?
Meestal zijn mysteries zowiezo veel leuker dan antwoorden.
Hangt er vanaf hoe accuraat dat is. Ik heb even bij "The Sickness" gekeken en ik vind die uitleg en die conclusie zeker niet als "solved" gelden. Zelfs qua partially solved zijn het gewoon aannames en gokken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:25 schreef Jivis het volgende:
Ik vond deze pagina, waar een goed overzicht staat van de dingen die opgelost zijn. Een hoop van de grote vragen die we in het begin hadden, hebben ze verklaard. Ik vind het prima zo en ik ben alleen maar blij dat we nog een extraatje krijgen in de vorm van die Hurley/Ben scene.
Een groot compliment richting de schrijvers dus.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vind het grappig om te zien dat vóór de finale bijna iedereen hoopte dat er wat meer antwoorden zouden komen ; en dat dat nu, nu de finale is uitgezonden, helemaal omvergeworpen is terwijl ze in de finale eigenlijk alleen antwoord hebben gegeven op de ALT. En dat is zelfs maar half, half gedaan.
Maar de vraag is of je het concreet en duidelijk opgelost WIL hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe accuraat dat is. Ik heb even bij "The Sickness" gekeken en ik vind die uitleg en die conclusie zeker niet als "solved" gelden. Zelfs qua partially solved zijn het gewoon aannames en gokken.
Het is zeker niet opgelost op de manier waarop Adam & Eve en de whispers zijn opgelost, namelijk duidelijk en concreet.
Die kop.quote:Dude! Lost's creators explain they actually IMPROVISED!
Former Lost producers Damon Lindelof and Carlton Cuse are acknowledging that while much of the recently concluded show's mind-bending stories and puzzle-piece arcs were mapped out from day one, other stories and arcs were the result of action-reaction or were simply winged as needed.
"It was a combination of both those things," Cuse said in an exclusive interview. "There was a big, mythic architecture which included a lot of what's in the finale, in terms of where we end the show, that we knew way back in the beginning. And then, before each season, we'd have a writers' mini-camp and spend a month without any pressure of writing other scripts, figuring out the architecture of the upcoming season. That'd sort of take the artists' rendering and turn it into blueprints, and then, during the season, episode by episode, we built the structure. We allowed ourselves a lot of flexibility to change things around as we were doing construction. It was impossible to have everything planned out, and so it was kind of built in stages."
On the phone with Cuse was his writing and producing partner Lindelof. He stressed that while everyone was thinking long-term, they had to do so without being presumptuous. After all, many a show—Lindelof cited Twin Peaks—fizzled out after a wildly successful first season. "We didn't want to be of the mindset in the first season to assume that people would want to watch the show for six years," Lindelof said. "That's a gift that the audience gave us, to be able to do the show as we did. To sit down at episode eight and start to talk about what you're going to do in the second season ... The guys doing FlashForward, for example, were being asked about the second season at the upfront last year. It's good to have a plan, but at the same time the most important plan is making the next episode really good. That's the only job that Carlton and I and everybody else on this show has ever had."
Lindelof added, "Sometimes in order to make the next episode really good you need to have an incredible superstructure and the blueprints that Carlton is referring to, but at the end of day it really wasn't until we negotiated the end date that we could sit down and in a very detailed way say, 'This is exactly what we want to do over the course of the next three years. We know exactly how many episodes we have to do, and we think people will probably watch us for another three years if we're able to execute this.'"
Now that Lost is in the history books, Lindelof is moving on to co-writing the next Star Trek feature. Cuse plans to take a break and then will seek out his next project. Meanwhile, for all the closure and answers the Lost finale provided, it also left many story threads hanging. What the heck was/is the island? Where was Walt, and what powers did he have, anyway? What did the Dharma Initiative actually want? Who built the statue, and why? In other words, there seems to be plenty more story to tell.
Cuse, asked if he'd want to be involved if Lost ever returns in some form, replied, "That's like when they interview boxers at the end of a fight and they say, 'Do you want a rematch?' and the guy is going 'No mas, no mas.' We are so exhausted ... that the only answer we can give you is that we have no plans to do anything else with the Lost franchise after this show. We're not setting it up. We didn't invent a sequel. We have no expectations that we will continue to do anything with the franchise. Right now we are viewing this as the end of our storytelling with Lost."
Vaag en moeilijk te volgen niet. Maar er blijven wel wat vragen over op het einde, ja. (Zoals het hoort. )quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:38 schreef wilcod het volgende:
Ik heb alleen de eerste 3 seizoenen van Lost gezien, vond vooral de flashback en geheimen van het eiland geweldig!
Vinden jullie het de moeite om ook de laatste 3 seizoenen te kijken, of wordt het te "vaag", moeilijk te volgen en blijven er veel vragen over op het einde?
Zelfs niet met alle flashforwards?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:40 schreef Bragi het volgende:
[..]
Vaag en moeilijk te volgen niet. Maar er blijven wel wat vragen over op het einde, ja. (Zoals het hoort. )
Dat overzicht is net gemaakt om aan de kommaneukers die niet tegen vaagheden kunnen te tonen hoeveel dingen er concreet zijn opgelost. De anderen liggen niet wakker van die lijst.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:33 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je het concreet en duidelijk opgelost WIL hebben natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |