De VVD noemt zich wel degelijk sociaal hoor.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:06 schreef Corkscrew het volgende:
Niets.
'Sociaal' is volgens mij ook niet een imago dat de VVD zich wil aanmeten.
Dat doen ze wel degelijk. Ze zijn kampioen banen creëren (over de kwaliteit en duurzaamheid van die banen hebben we het voor het gemak even niet) en ze vinden het sociaal dat ze mensen aan het werk helpen. De vraag is echter in hoeverre die werkenden een fatsoenlijk loon krijgen, of dat ze vooral mogen kromliggen om de privilleges voor de allerrijksten te betalen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:06 schreef Corkscrew het volgende:
'Sociaal' is volgens mij ook niet een imago dat de VVD zich wil aanmeten.
Wat je noemt (banen creëren) komt op mij eerder over als een economische maatregel dan een sociale. Ik ben helemaal niet zo anti-VVD en vind ook niet dat hun beleid een en al asociaal is, maar ik heb wel de indruk dat de VVD zich meer profileert als puinruim-partij die orde op zaken gaat stellen en de economie een boost zal geven, dan als een partij die 'opkomt voor iedereen'.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:22 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat doen ze wel degelijk. Ze zijn kampioen banen creëren (over de kwaliteit en duurzaamheid van die banen hebben we het voor het gemak even niet) en ze vinden het sociaal dat ze mensen aan het werk helpen. De vraag is echter in hoeverre die werkenden een fatsoenlijk loon krijgen, of dat ze vooral mogen kromliggen om de privilleges voor de allerrijksten te betalen.
Je kent TS nog niet?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:13 schreef Schuifpui het volgende:
Beetje VVD obsessie of zo? Heb je weleens in je eigen AT gekeken.
Dit is een topic met een positievere insteek.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:01 schreef FJD het volgende:
[..]
Je kent TS nog niet?
Dit past toch ook prima in t centrale topic waarin je ook hebt gereageerd EG
[centraal] "Het land is sociaal failliet met de VVD"
De manier waarop is inderdaad nogal pervers te noemen....quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:50 schreef TNA het volgende:
Economie gezond maken = economische groei = voordelig voor iedereen.
Dat lijkt me de gedachtegang. Jammer dat ze geheel voorbij gaan aan hoe die economie dan gezond wordt gemaakt (ten koste van zwakkeren).
Het is ook demagogisch om het gedachtegoed als "sociaal" te bestempelen. Alleen de hoogste inkomens hoeven hun portemonnee niet trekken om de crisis te betalen. Te gek voor woorden natuurlijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:24 schreef n3z het volgende:
VVD is niet sociaal, ook niet hun bedoeling denk ik. VVD stemmers zijn dat trouwens ook niet. Zolang de HRA maar blijft bestaan, boeit het voor de rest van Nederland geen moer of er minder naar het onderwijs gaat, om maar een voorbeeld te noemen.
Leg uit. Wat doet de PvdA allemaal om de zwakken nog zwakker te makenquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:27 schreef jaronsch het volgende:
Links' idee van sociaal maakt de zwakkere zwakker en de werkschuwe gemakzuchtiger. In die zin is de VVD niet sociaal, anders hadden ze mijn stem niet.
Het is tenenkrommend om te zien hoe dit land verkild. Het plotselinge succes van de VVD is denk ik de grootste metafoor op dit gebied.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:20 schreef KingOfMars het volgende:
Jezus, laat je nakijken. Wat een VVD hang-up heb jij zeg.
Dus? Punt is dat er investering gedaan worden, wat tegenstanders ook mogen suggereren. Wil je praten waar ze wel kampioen in zijn? Kan ook hoor.quote:
In tijden van crisis heb ik liever een partij die weet wat goed is voor de economie dan een partij die mensen die met het handje omhoog al klaarzitten om extra geld te ontvangen op hun wenken bedient.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is tenenkrommend om te zien hoe dit land verkild. Het plotselinge succes van de VVD is denk ik de grootste metafoor op dit gebied.
Lieverd, er zijn mensen die niet kunnen. En er is geen volledige werkgelegenheid. Wat doe je dan met die laatste groep?quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:33 schreef Amos_ het volgende:
[..]
In tijden van crisis heb ik liever een partij die weet wat goed is voor de economie dan een partij die mensen die met het handje omhoog al klaarzitten om extra geld te ontvangen op hun wenken bedient.
Goede opmerkingquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lieverd, er zijn mensen die niet kunnen. En er is geen volledige werkgelegenheid. Wat doe je dan met die laatste groep?
Het meeste bezuinigen is echt geen kunst hoor. Ik kan het nog beter: schaf alle voorzieningen af en je houdt nog meer geld over.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:32 schreef axis303 het volgende:
[..]
Dus? Punt is dat er investering gedaan worden, wat tegenstanders ook mogen suggereren. Wil je praten waar ze wel kampioen in zijn? Kan ook hoor.
Lieverd?quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lieverd, er zijn mensen die niet kunnen. En er is geen volledige werkgelegenheid. Wat doe je dan met die laatste groep?
Hij heeft al een goed antwoord gegeven.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat zijn antwoord zal zijn.
Nee? De VDD wil 11 MILJARD (!) bezuinigen op de sociale zekerheid. En dat kan niet zonder hen te korten?quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:37 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Lieverd?Ok. I'll ignore that part for now.
Wat betreft mensen die niet kunnen, daar wordt niet op gekort.
Maar spant het vangnet nog maar enkele centimeters boven de grond. Dan val je nog dood hoor, op gegeven momentquote:De VVD erkent de essentie van een sociaal vangnet voor mensen die echt niet kunnen.
Heeft de VVD het monopolie op die dit standpunt? Geen enkel partij is voor luiaard.quote:Maar de luie onderkant van de maatschappij, de kanslozen die zelf niks doen om een kans aan te grijpen, die moeten aangepakt.
De vraag is wat doe je met werklozen?quote:Als je die groep "uitschakelt" dan hou je genoeg over voor de mensen die echt niet kunnen. Het is veelal een geval van "willen"
Daar is veel op af te dingen, zoals ik laat zien.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hij heeft al een goed antwoord gegeven.
Dat zou je kunnen doen, maar dan kies je voor een kaalslag en dat wil de VVD niet. Goed opgemerkt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het meeste bezuinigen is echt geen kunst hoor. Ik kan het nog beter: schaf alle voorzieningen af en je houdt nog meer geld over.
Maar een kille maatschappij creëren is natuurlijk geen oplossing . Economie is onderdeel van de maatschappij en niet omgekeerd zoals de VVD misschien wel denkt.
Ja, zoveel wordt er namelijk onnodig weggegeven aan de luie onderlaag die niet wil werken. Als dat eerder aangepakt was geweest had het minder hard bezuinigd hoeven worden. Maar de mensen die echt niet kunnen worden gewoon ontzien.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee? De VDD wil 11 MILJARD (!) bezuinigen op de sociale zekerheid. En dat kan niet zonder hen te korten?
Als je niet veel geld hebt, moet je je levensstijl aanpassen. Niet iedereen kan een full hd 120 cm tv in huis hebben...quote:Maar spant het vangnet nog maar enkele centimeters boven de grond. Dan val je nog dood hoor, op gegeven moment
Er is overal wel werk te vinden. Het gaat vooral om je mind-set. Of je wel "wil" werken. Ook al is het tijdelijk iets dat onder je niveau zit.quote:De vraag is wat doe je met werklozen?
Je vergeet te vermelden dat de eerste jaren de werkloosheid zal toenemen door de snoeiharde bezuinigingen. Dus heel leuk dat je over 9 jaar meer kans op werk maakt, maar daar heb je nu niks aan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:54 schreef Amos_ het volgende:
En voor de mensen die werkloos zijn nog...
Het VVD-programma is het beste voor de werkgelegenheid (+ 5,75 procent) volgens het CPB
Geloof jij echt in een volledige werkgelegenheid?quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:45 schreef Zwansen het volgende:
Natuurlijk willen ze bezuinigen op de sociale zekerheid, maar dat kan toch tegelijk met het ontzien van de allerzwaksten?
En werklozen, tja. Zelfs in deze tijd is er nog volop werk. Helemaal als ook nog het ontslagrecht wordt versoepeld.
En dan nog zijn er werklozen. Denk je dat werkgevers blij zijn als er geen werklozen meer zijn? Denk even na.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:54 schreef Amos_ het volgende:
En voor de mensen die werkloos zijn nog...
Het VVD-programma is het beste voor de werkgelegenheid (+ 5,75 procent) volgens het CPB
Sinds wanneer maak jij je druk over of een werkgever blij is met ietsquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:00 schreef EchtGaaf het volgende:
En dan nog zijn er werklozen. Denk je dat werkgevers blij zijn als er geen werklozen meer zijn? Denk even na.
Wat is je punt? De mensen die echt niets kunnen worden gewoon ondersteund, ook door de VVD.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dan nog zijn er werklozen. Denk je dat werkgevers blij zijn als er geen werklozen meer zijn? Denk even na.
De VVD is toch de partij van de werkgevers?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Sinds wanneer maak jij je druk over of een werkgever blij is met iets
Die vervolgens keer op keer het sociale vangnet lager opspant door miljarden op te bezuinigen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:20 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat is je punt? De mensen die echt niets kunnen worden gewoon ondersteund, ook door de VVD.
Ja maar wacht eens, wil je nu zeggen dat mensen in de bijstand niet rond kunnen komen van bijvoorbeeld nu al 1200 netto?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die vervolgens keer op keer het sociale vangnet lager opspant door miljarden op te bezuinigen.
Leuker dan de 1e 4 jaar werk hebben, en daarna ontslagen worden omdat de economie niet aantrekt. Dan ben je alsnog werkloos.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je vergeet te vermelden dat de eerste jaren de werkloosheid zal toenemen door de snoeiharde bezuinigingen. Dus heel leuk dat je over 9 jaar meer kans op werk maakt, maar daar heb je nu niks aan.
Ja, iedereen krijgt dat bedrag.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:24 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja maar wacht eens, wil je nu zeggen dat mensen in de bijstand niet rond kunnen komen van bijvoorbeeld nu al 1200 netto?
tuurlijk, met 1200 euro (in hetuiterste geval) rijdt je een dure BMWquote:Ook dat ligt aan mind-set. Als je geen werk wil of kan doen, dan is het vervelend maar zul je je ook geen luxe kunnen veroorloven.
Meer armoe creëren. Dat is sterk.quote:Bezuinigen is niet hetzelfde als afschaffen he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |