SPOILER: Biografie van Lady GaGaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Links:
Lady GaGa official
Lady GaGa @ twitter
Lady GaGa @ Myspace
Lady GaGa @ iTunes
[Fan]Lady-Gaga.net
[Fan] GaGaDaily.com
Vorig topics:
Het grote Lady Gaga fantopic
Het grote Lady Gaga fantopic #2
Lady GaGa #3 | | We're k-k-kinda busy
Lady GaGa #4 || 15.05 / 15.05 / 15.05
Lady GaGa # 5 || We are Little Monsters
Lady GaGa #6 | Waar Pino en ISMFOF het concert hebben gemist
De OP is hier te vinden.
quote:Op zondag 23 mei 2010 21:04 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de Alejandro video, kan niet wachten
born wikipediaquote:Alejandro is een nummer van Lady Gaga. Het is de derde single van haar tweede studioalbum, The Fame Monster. De opnames voor de videoclip voor deze single is op 30 april 2010 begonnen, en er word verwacht dat de video in juni uitkomt.
De stijl doet het meest denken aan de Eurodiscostijl uit de jaren tachtig en is hevig beïnvloed door de Zweedse popband ABBA.
Het nummer heeft een klassiek vioolintro waarin een klein deel van de compositie Csárdás van de Italiaanse componist Vittorio Monti wordt gespeeld.
De tekst beschrijft het afslaan van de avances van meerdere mannen met Latino-namen (Alejandro, Fernando en Roberto).
ja in juniquote:Op zondag 23 mei 2010 21:09 schreef YCYCYCYC het volgende:
ER WORD VERWACHT DAT ALEJANDRO EIND JUNI UIT KOMT
AL ZIJN ER WEL GERUCHTEN DAT HET DEZE MAAND IS , OF BEGIN JUNI
Je caps staan aan.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:09 schreef YCYCYCYC het volgende:
ER WORD VERWACHT DAT ALEJANDRO EIND JUNI UIT KOMT
En waarom in hoofdletters?quote:Op zondag 23 mei 2010 21:09 schreef YCYCYCYC het volgende:
ER WORDT VERWACHT DAT ALEJANDRO EIND JUNI UITKOMT
Ik ga, en hoe!quote:
Ik sta oog in oog met dolfg, zo ongeveer.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef dolfg het volgende:
[..]
Ik ga, en hoe!
Zit voor in vak Ch en dat ziet er op papier fantastisch uit.
quote:'Lady Gaga is ernstig ziek'
Lady Gaga zou aan een vorm van auto-immuunziekte Lupus lijden. De zangeres, die rust moest nemen nadat zij in januari op het podium was ingestort, beaamt dat ze op de ziekte getest is, maar wil niet zeggen wat de uitslag is. ''Ik wil niemand bezorgd maken'', zei ze volgens People Magazine. ''Ik ben me gaan testen omdat mijn tante eraan is overleden.''
http://www.spitsnieuws.nl(...)ga_ernstig_ziek.html
GaGa is niet alleen haar muziek. In een fantopic mag je het dus ook over dat persoon hebben, right.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:23 schreef Toad het volgende:
Zullen we die SHO-onzin lekker in SHO laten. En het hier over haar muziek hebben.
Deze week in OOR een groot stuk over Gaga.
Mwhoa, ik ben niet zo benieuwd naar die showbizz roddels. Dat vind ik echt iets voor SHO. Ik hoorde net weer op de radio dat er weer discussie is of ze een hermafrodiet is. Echt, dat mensen oprecht geïnteresseerd zijn in zulke shit.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
GaGa is niet alleen haar muziek. In een fantopic mag je het dus ook over dat persoon hebben, right.
Jippie! Je wilt niet weten hoe opgelucht ik was dat ik in dat vak nog kaarten kon krijgen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik sta oog in oog met dolfg, zo ongeveer.Maar dan op een Ahoy-breedte afstand.
Vakje Ai, rij 4.
Alsof Gaga op de geruchten dat ze hermafrodiet zou zijn zelf niet keihard heeft ingespeeld, en alsof ze er zelf niet alles aan doet - ook bij de roddelpers - in the picture te blijven.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:21 schreef Toad het volgende:
[..]
Mwhoa, ik ben niet zo benieuwd naar die showbizz roddels. Dat vind ik echt iets voor SHO. Ik hoorde net weer op de radio dat er weer discussie is of ze een hermafrodiet is. Echt, dat mensen oprecht geïnteresseerd zijn in zulke shit.![]()
Wat ik wel met je eens ben is dat zij er een show omheen maakt, en dat is dus verbonden met haar muziek, denk aan videoclips, decor/kostuums tijdens concerten. Dat vind ik prima voor hier.
Maar goed, dat is mijn mening.
Van oorsprong is deze topicreeks gestart door ondergetekende. Ook het tweede topic staat op mijn naam. Dus ik hoop dat ik, als papa van deze mooie reeks, ook nog iets te zeggen heb.quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:14 schreef NotYou het volgende:
[..]
Alsof Gaga op de geruchten dat ze hermafrodiet zou zijn zelf niet keihard heeft ingespeeld, en alsof ze er zelf niet alles aan doet - ook bij de roddelpers - in the picture te blijven.Verder meen ik dat dit van oorsprong een fantopic is met dus ook plaats voor foto's en 'nieuws'berichten.
Al die extravagante outfits draagt ze in 't openbaar om niet gezien/gefotografeerd te worden? Waarmee ik overigens niet zeg dat ze slechts zou leven op roddeljournalistiek, wel dat ze er slim gebruik van maakt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:33 schreef Toad het volgende:
[..]
Van oorsprong is deze topicreeks gestart door ondergetekende. Ook het tweede topic staat op mijn naam. Dus ik hoop dat ik, als papa van deze mooie reeks, ook nog iets te zeggen heb.![]()
![]()
Ik vind mooie, serieuze journalistieke artikelen, zoals het profiel laatst in Vrij Nederland, het interview een jaar terug met 3voor12 (lees het nog eens, zou ik zeggen: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel//42263456) of het profiel deze maand in OOR, prima gespreksstof voor deze reeks.
Dat er artiesten zijn die puur leven op de roddeljournalistiek, weet ik. Gaga beschouw ik niet als een van hen, ook al maakt ze wel eens een grapje of verwijzing naar die onzinnige discussies (zoals in de Telephoneclip).
Uit alles blijkt dat Gaga een professional is binnen de muziekbusiness. Die kwalitatief prima popliedjes schrijft, muziek maakt en goed kan zingen. Ze verdient het om een topic hier in MUZ te hebben.
Al die onzin die in de bladen staat, vind ik verwerpelijk. Kennelijk hoort dat erbij als wereldster, maar dat keur ik af. Ik vind dat die discussies echt thuishoren in SHO.
Wat een betoog.Maar goed, ik meen het wel.
Uit de recensie van OOR over het Gelderdomeconcert: http://oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=1337quote:Lady Gaga is de grootste popster van het moment. En dat heeft ze op eigen kracht en talent bereikt. Het is goed te zien in het Gelredome. Ze werkt hard, heeft een dijk van een stem, een flinke portie muzikaal gevoel in haar donder en een perfecte show uitgewerkt. Lady Gaga is het nieuwe ijkpunt in de popmuziek.
Beter dan de daadwerkelijke Britney van nu.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:23 schreef MikeyMo het volgende:
Gaga is de omgekeerde Britney van nu; een lelijk wijf wat wel kan zingen maar die doet alsof ze juist niet kan zingen
vandaar de "van nu" er bij.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Beter dan de daadwerkelijke Britney van nu.Daarnaast: obvious troll is obvious.
Dat 't jou niet ligt doet aan de effectiviteit maar weinig af.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Gaga: leuke liedjes, vreselijke marketing
Is dat zo eigenlijk? Ik kende Lady Gaga niet echt qua uiterlijk totdat ze een single of 3 al in de hitlijsten heeft gehad. Nu is het idd van wat heeft ze nu weer voor ellende aan terwijl haar nummers zo gelikt zijn dat ze die tierelantijnen niet nodig heeft om succesvol te zijn. Ik vind het zonde, want ik heb het idee dat al die pakjes enkel bedoeld zijn om de aandacht af te leiden van haar hoofdquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat 't jou niet ligt doet aan de effectiviteit maar weinig af.
Gok zo'n 97% ofzo. Tribunes zaten aardig vol.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:39 schreef Tegan het volgende:
En het eerste concert was niet eens uitverkocht![]()
![]()
.
Moet je nu je username veranderen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef 29-11 het volgende:
ik heb net tickets gekocht voor 30 NOvember
dat betekent dat ik op 29 en 30 november ga![]()
![]()
![]()
Heb je niet gewoon verkeerd gekeken en 2 extra kaartjes voor 29/11 gekochtquote:Op maandag 31 mei 2010 21:11 schreef 29-11 het volgende:
dubbelpost XDXD
ik heb kaarten voor 30 november gewoon net via Livenation kunnen kopen ((en ja het was egt 30-11 ja)) oww ,, vreemd hoor![]()
alejandro is zoveel beter dan dance in the dark.. dat vind ik dus echt het enige kutnummer...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:17 schreef 29-11 het volgende:
oww clip komt bijna uit, gruwlijk, al had ik liever dance in the Dark ((aangezien dance in the dark als 2e single was gepland in plaats van Telephone)) maar Alejandro als 3e single is ook leuk hoor
[ afbeelding ]
quote:
deze maandquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef ad0rable het volgende:
[..]
alejandro is zoveel beter dan dance in the dark.. dat vind ik dus echt het enige kutnummer...
wanneer komt 'ie uit?
Ik trek hem nu met 650kbs binnen, duurt nog 9,5 uurquote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:51 schreef dolfg het volgende:
Voor de usenetgebruikers onder ons:
24GB aan HD materiaal van Lady Gaga. Clips, optredens en ander mooi spul.
-knip-
Jammer dat m'n glasvezel nog niet werkt hier!
Dance In The Dark is imho veel beter. Vooral de versie die ze deed toen ze zong voor Alexander McQueen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef ad0rable het volgende:
[..]
alejandro is zoveel beter dan dance in the dark.. dat vind ik dus echt het enige kutnummer...
wanneer komt 'ie uit?
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dance In The Dark is imho veel beter. Vooral de versie die ze deed toen ze zong voor Alexander McQueen.
bron: wikipediaquote:Videoclip
De videoclip werd eind april opgenomen, geregiseerd door Steven Klein. Op 2 juni kwam er een korte preview uit op VEVO. De officiële video wordt op maandag 7 of op dinsdag 8 juni verwacht. Ook dit keer zal het geen korte video worden, de clip gaat 7 minuten duren. In de video wordt GaGa verliefd op verschillende homoseksuele jongens, waarna ze wordt afgewezen
o-my-godquote:
Dat hebben ze in Engeland ook hoor.quote:
Dan is het niet 17:00 GMT maar Engelse tijd. GMT verandert NOOIT.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:25 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Dat hebben ze in Engeland ook hoor.
quote:loveartolivia: we crashed GAGADAILY, we crashed LADYGAGA.COM, we crashed TWITTER, we are epic #littlemonsters #AlejandroPremiere
Eens.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:13 schreef =HellFire= het volgende:
Voor een zomerse sound is het allemaal wel erg duister, niet? Vond de vorige clip leuker en daar is de lengte van de clip ook meer gerechtvaardigd
dat hoort er natuurlijk een beetje bij, want immers, wat is 'mooi'? (norm).quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1462790/6/25#82507523]
En ik kan er niet tegen dat ze zichzelf zo lelijk maaaaaaaaakt / laat makennnn. Haar haar, make-up, hmpf.
Ik ook. Iets van dat ze niet kan kiezen tussen 3 knappe Mexicanen/Spanjaarden o.i.d. Ik had geen orgie verwacht.quote:
precies dat had ik ook in gedachtequote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:10 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik ook. Iets van dat ze niet kan kiezen tussen 3 knappe Mexicanen/Spanjaarden o.i.d. Ik had geen orgie verwacht.
Dit dus.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:10 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik ook. Iets van dat ze niet kan kiezen tussen 3 knappe Mexicanen/Spanjaarden o.i.d. Ik had geen orgie verwacht.
Ik ook, en daarna Speechless en tenslotte Monster. En dan een nieuw albumquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:07 schreef 29-11 het volgende:
ik hoop dat Dance in the Dark de volgende single word
Ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:21 schreef ampburner het volgende:
Overigens, ze is toch katholiek (opgevoed)?
M16-top
Net een autistische clown.quote:
vroeg me af of ze dat nog steeds is,quote:Ja.
Het is juist haar bedoeling om er 'lelijk uit te zien', of iig controversieel/shoquerend. Tuurlijk ziet ze er dan niet altijd uit als een plaatje... ik snap je haat niet echt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
zo lief. <3
Maar blijkbaar heeft ze deze fase al afgesloten.
Het is geen haat, ik vind het doodzonde.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:02 schreef Lesl het volgende:
[..]
Het is juist haar bedoeling om er 'lelijk uit te zien', of iig controversieel/shoquerend. Tuurlijk ziet ze er dan niet altijd uit als een plaatje... ik snap je haat niet echt.
Zal zo de rest van het topic even lezen, moet nog wat inhalen : (
Het is wie Gaga is... dat is niet iets sinds deze clip, ofzo.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het is geen haat, ik vind het doodzonde.
Nee, eeecht?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:13 schreef Lesl het volgende:
[..]
Het is wie Gaga is... dat is niet iets sinds deze clip, ofzo.
Hoezo bash je d'r dan, aangezien je haar hiervoor aanbidde?quote:
Ik bash niet, ik zeg alleen dat ik het doodzonde vind dat ze dit haarzelf aandoet. Het is een prachtige vrouw die haar zelf lelijk doet voorkomen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:57 schreef Lesl het volgende:
[..]
Hoezo bash je d'r dan, aangezien je haar hiervoor aanbidde?
Mja, genoeg offtopic. Je bent nog wel awesome hoor
Oké, w-t-f.quote:
De boodschappen waren? Kralenketting en gewerenbh?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:12 schreef electricfeel het volgende:
Persoonlijk vind ik hem echt heel vet, is weer eens iets heel anders dan wat je tegenwoordig ziet. En het is niet dat de clip nergens overgaat, er zitten genoeg onderliggende boodschappen in (dat maakt het juist zo goed).
Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van haar muziek, meer van hoe zij zich profileert![]()
Als je als vrouw verliefd bent op een leernicht, gewoon een zweep en een strapon aanschaffen; echte liefde overwint alles, ook geslacht en is bovendien niet gebonden aan slechts één andere persoon?quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:43 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
De boodschappen waren? Kralenketting en gewerenbh?
Neuken dan?quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als je als vrouw verliefd bent op een leernicht, gewoon een zweep en een strapon aanschaffen; echte liefde overwint alles, ook geslacht en is bovendien niet gebonden aan slechts één andere persoon?
Jaloers?quote:
Nee, pics.quote:
quote:
Dat ik dit nog mee mag maken; Isetmyfriendsonfire die (veel) minder dan enthousiast is over Gaga.quote:Op woensdag 9 juni 2010 07:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
De clip is inderdaad 'dark', maar heeft wederom totaal niks te maken met de lyrics. Als ik nu de tekst aandachtig terug lees, zie ik dat de tekst ook vrij weinig voorstelt. Maar dat terzijde.
Tja.. eh..quote:Op woensdag 9 juni 2010 07:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat ik dit nog mee mag maken; Isetmyfriendsonfire die (veel) minder dan enthousiast is over Gaga.
Dat deed ze naar mijn mening al een tijdje; denk alleen al eens aan haar outfits bij de mtv awards.quote:Op woensdag 9 juni 2010 07:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Tja.. eh..
Imho draaft GaGa een beetje door met 'artistiek' en 'anders' zijn. Maar die mening kan ook veranderen na het volgend album en/of volgende clips.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 07:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat deed ze naar mijn mening al een tijdje; denk alleen al eens aan haar outfits bij de mtv awards.![]()
Wij snappen elkaar :p Je reinste onzin om te zeggen dat ze juist nu doorslaat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:13 schreef Lesl het volgende:
[..]
Het is wie Gaga is... dat is niet iets sinds deze clip, ofzo.
Ik denk, maar weet natuurlijk niet zeker, dat de tekst misschien wel gaat over het feit dat ze verliefd was geweest op een jongen die homo was misschien? zou verklaren waarom ze zingt "dont wanna kiss, dont wanna touch, just smoke a cigarette and hush" en dat die teleurstelling de dark side of love aangeeft voor haar. dat zou weer verklaren waarom ze in het begin haar liefde begraaft, er ontiegelijk veel verwijzingen naar clips van madonna in zitten, ze contemporary danst/vecht met homoseksuele mannen die ontdaan zijn van alle uiterlijkheden en neer worden gezet als één groep, die groep die op het gebied van liefde niks voor gaga kan betekenen en dus als een grijs, uniform gebied van onbekendheid en ontoegankelijkheid wordt getoond, het gevecht in de liefde en de battlefield die het op kan leveren omdat je ervoor wilt vechten of je je over moet geven aan teleurstelling (hence de communistische trekjes van het leger, de soldateske verschijningen van de karakters etc).quote:Op woensdag 9 juni 2010 07:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
De clip is inderdaad 'dark', maar heeft wederom totaal niks te maken met de lyrics. Als ik nu de tekst aandachtig terug lees, zie ik dat de tekst ook vrij weinig voorstelt. Maar dat terzijde.
Ze wil gewoon anders zijn als de rest in dit topic.quote:Op woensdag 9 juni 2010 07:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat ik dit nog mee mag maken; Isetmyfriendsonfire die (veel) minder dan enthousiast is over Gaga.
Die van Semi-precious Weaponsquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:55 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Ik denk, maar weet natuurlijk niet zeker, dat de tekst misschien wel gaat over het feit dat ze verliefd was geweest op een jongen die homo was misschien?
Oja! Scherp hoorquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:16 schreef ElizabethI het volgende:
[..]
Maar zij is de enige vrouw 'that he would like to fuck' dus dan zou ze geen probleem hebben
quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:42 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ze wil gewoon anders zijn als de rest in dit topic.
Klinkt aannemelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:55 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Ik denk, maar weet natuurlijk niet zeker, dat de tekst misschien wel gaat over het feit dat ze verliefd was geweest op een jongen die homo was misschien? zou verklaren waarom ze zingt "dont wanna kiss, dont wanna touch, just smoke a cigarette and hush" en dat die teleurstelling de dark side of love aangeeft voor haar. dat zou weer verklaren waarom ze in het begin haar liefde begraaft, er ontiegelijk veel verwijzingen naar clips van madonna in zitten, ze contemporary danst/vecht met homoseksuele mannen die ontdaan zijn van alle uiterlijkheden en neer worden gezet als één groep, die groep die op het gebied van liefde niks voor gaga kan betekenen en dus als een grijs, uniform gebied van onbekendheid en ontoegankelijkheid wordt getoond, het gevecht in de liefde en de battlefield die het op kan leveren omdat je ervoor wilt vechten of je je over moet geven aan teleurstelling (hence de communistische trekjes van het leger, de soldateske verschijningen van de karakters etc).
just a guess...
wat gebeurt er dan?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef 29-11 het volgende:
ik hoop zoo dat Dance in the Dark de volgende single word.
Alejandro clip is zoo super
k kan niet wachten tot 29 & 30 november
Want?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef 29-11 het volgende:
ik hoop zoo dat Dance in the Dark de volgende single word.
Ga ergens anders haten, droeftoeter.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:39 schreef Modus het volgende:
Ohja. Tja, je moet wat he als de muziek verder bar weinig om het lijf heeft.
quote:MTV.com writer Kyle Anderson has highlighted the Madonna references featured in the Steven Klein directed video for Lady Gaga's Alejandro:
When the brief preview for Lady Gaga's 'Alejandro' video appeared during the singer's appearance on 'Larry King Live' last week, many people immediately noticed the nod to Madonna's 'Vogue.' It was all there: the sharp black-and-white photography, the muscular dancing, the spartan set, the iconic hairstyle.
But as it turns out, the full version of 'Alejandro' - which premiered Tuesday (June 8) - is a healthy combination of a number of different references, nods and homages to a bevy of Madonna videos. (One MTV News writer says 'Alejandro' is more than just an ode to Madonna - check out his counterpoint in the Newsroom blog.)
The 'Vogue' references are certainly there, as Gaga spends a large chunk of the video in that same spartan set in black-and-white. But the rest of the clip features Gaga in a number of different costumes - including a red nun's habit and some sort of steampunk headgear - in a handful of different scenarios (some of which involve Nazi imagery).
In addition to 'Vogue,' the opening sequence seems to recall Madonna's 'Evita' period (when she made 'Don't Cry for Me Argentina' a hit). Gaga is dressed to mourn whomever is in the casket behind her - perhaps the titular Alejandro? - and it would be easy to assume that she's attending a state funeral, which would mean Gaga flipped the gender roles in the original story of the Peróns (in reality, it was Juan who buried Eva).
Later, Gaga strips to her underwear and dominates a scantily clad dancer tied to a bed. While Madonna is no stranger to the imagery surrounding bondage and submission, that image most faithfully recalls the Material Girl's 'Human Nature,' which saw her dressed in black pleather and dancing seductively with the assistance of ropes and a riding crop.
But the biggest nod to Madonna's past certainly comes with all the religious imagery. Gaga dresses as a nun, swallows rosary beads and stands in front of a row of crosses at various points during the clip, which brings to mind Madonna's classic video for 'Like a Prayer.' In fact, there are even video clips of flames in the background of one of the dance scenes in 'Alejandro,' which could easily have been lifted wholesale from the moment in Madonna's clip when she sings among a field of flaming crosses.
There are a number of other cultural references that slip out of 'Alejandro' (Gaga clearly enjoys the work of film director Fritz Lang), but even the gun-barrel-sporting bra she wears at the end could be mistaken for that conical top Madonna made famous during the Blonde Ambition Tour.
Of course, 'Alejandro' director Steven Klein has worked as a photographer for Madonna over the past few years, so it's quite possible that these are merely the influences he has picked up while working with her. But if Gaga really is making an attempt to define herself as a next-gen Madonna who also pays homage to her elders, then there are worse paths to follow.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:08 schreef Mylene het volgende:
Zo ging Lady Gaga naar de diploma-uitreiking van haar zusje.
[ afbeelding ]
Periode? Dat haal ik in een jaar niet eens. Je bent gewoon fan!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:08 schreef ThePianoMan het volgende:
Lady GaGa![]()
[..]
Omfg, wat een gay-periode was dat.
Dat heb je al 5000 keer herhaald, netzoals dat je de 29 en 30e naar haar optreden gaat. Kom met iets nieuws. En nee, geen 1001010101 keer dezelfde foto.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:37 schreef 29-11 het volgende:
ik hoop maar dat Dance in the Dark de volgende single is
wasquote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:33 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Periode? Dat haal ik in een jaar niet eens. Je bent gewoon fan!
Dit dus.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:39 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Dat heb je al 5000 keer herhaald, netzoals dat je de 29 en 30e naar haar optreden gaat. Kom met iets nieuws. En nee, geen 1001010101 keer dezelfde foto.
Eindelijk iemand die het zegt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:39 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Dat heb je al 5000 keer herhaald, netzoals dat je de 29 en 30e naar haar optreden gaat. Kom met iets nieuws. En nee, geen 1001010101 keer dezelfde foto.
Ik hoop dat ze met haar kop op de stoep valt. Kutuser.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:34 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het zegt.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:47 schreef 29-11 het volgende:
maar vooralsnog hoop ik dat Dance in the Dark de volgende single word
Ben je zo een die het niet meer cool vind als het commercieel is?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:41 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
wasPaparazzi(helemaal aan het begin van little Gaga) vond ik helemaal geweldig, totdat hij als single uitkwam en toen ben ik maar afgehaakt met het luisteren naar haar nummers! Krijg nog steeds vriendschapsverzoeken van homo's
Snap dat echt niet, maar goed.
Jezus mens, ophouden jijquote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:47 schreef 29-11 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 juni 2010 19:41 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik hoop zó dat Dance In The Dark de volgende single wordt.
quote:Op maandag 14 juni 2010 20:45 schreef 29-11 het volgende:
voor de milardse keer dus, hoop ik dus dat Dance in the Dark de volgende single word
al maakt Monster ook een grote kans
Lady Gaga zei in 2009 dat Speechless ook een single zou worden
So Happy I could Die zou ik heel graag als single willen zien
Teeth maakt denk ik de minste kans
quote:Op maandag 14 juni 2010 20:45 schreef 29-11 het volgende:
voor de milardse keer dus, hoop ik dus dat Dance in the Dark de volgende single word
al maakt Monster ook een grote kans
Lady Gaga zei in 2009 dat Speechless ook een single zou worden
So Happy I could Die zou ik heel graag als single willen zien
Teeth maakt denk ik de minste kans
Kunstzinnig.quote:
Volgens mij heb je dat nu minstens 3 keer gezegdquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:22 schreef 29-11 het volgende:
wat is er met jullie
ik hoop alleen zo dat Dance in the Dark de volgende single word
3 keer?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:29 schreef DjinN het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dat nu minstens 3 keer gezegd
Ik had gelezen dat er geen nieuwe singles/video's meer worden uitgebracht van deze CD.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:41 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik hoop zó dat Dance In The Dark de volgende single wordt.
Toch jammer, Speechless, Dance in the Dark en zeker Monster zouden wel singlewaardig zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:58 schreef SW8810 het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat er geen nieuwe singles/video's meer worden uitgebracht van deze CD.
http://www.gagadaily.nl/?p=5601
Toch hoop ik dat Dance in the Dark het wordt..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:58 schreef SW8810 het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat er geen nieuwe singles/video's meer worden uitgebracht van deze CD.
http://www.gagadaily.nl/?p=5601
quote:
Hell yeah!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:23 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Toch jammer, Speechless, Dance in the Dark en zeker Monster zouden wel singlewaardig zijn.
WTF!quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Voor de nieuwsgierigen.
http://bit.ly/9iKDNY
quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Voor de nieuwsgierigen.
het tokkieforum is de andere kant opquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:57 schreef 29-11 het volgende:
fuck die hele madonna, niemand hoort nog iets van die oude heks
Over 5 jaar horen we nog steeds van Madonna, en een stuk minder dan Lady GnaGnaquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:57 schreef 29-11 het volgende:
Nou, nee.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:51 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Over 5 jaar horen we nog steeds van Madonna, en een stuk minder dan Lady GnaGna
gaga blijft zeker weten nog heel lang in de muziekwereld! no doubtquote:
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:57 schreef 29-11 het volgende:
Jammer.quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:03 schreef SW8810 het volgende:
[..]
gaga blijft zeker weten nog heel lang in de muziekwereld! no doubt
Wat een geweldig wijf is het ook.quote:
quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Voor de nieuwsgierigen.
Vies meisje.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Voor de nieuwsgierigen.
I could care less.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:13 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Hoezo?
Banaanvraag = ban, volgens mij.
Er maar 5km van wonen, net als mij.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:54 schreef 29-11 het volgende:
Hoelaat zou je aan moeten komen bij Ahoy om niet lang te wachten?????
Ik woon bij metrostation Slinge.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:40 schreef 29-11 het volgende:
als ik vanaf hier Bus 86 pak (westland, naaldwijk) dan ben ik in 2 haltes op Station Schiedam, en dan gaat mn reis verder naar ahoy XDXDXD
dus ik heb al een plan, ik slaap gewoon op straat in Rotterdam,,,,, nee toch maar niet XD
Misschien kunnen we een collab doen! Behalve 'Beautiful Dirty Rich', die is gewoon echt niet te doen voor mij. Ben je een 1:1 cover-girl of geef je er een zwaai aan?quote:Op zondag 20 juni 2010 23:44 schreef 29-11 het volgende:
ik ben van plan alle singles van Gaga te coveren, dus:
-Just Dance
-Pokerface
-Paparazzi
-LoveGame
-Eh Eh (Nothing else i can say)
-Beautiful Dirty Rich (promotie single, maartoch)
-Bad Romance
-Telephone
-Alejandro
-------------------------------------------
en daarbij ook een 2 Niet-singles erbij
- No Way
- Dance in the Dark
Cover hem maar mooi, en laat alle filmpjes/geluidsopnames maar mooi op je PC staanquote:Op zondag 20 juni 2010 23:44 schreef 29-11 het volgende:
ik ben van plan alle singles van Gaga te coveren, dus:
-Just Dance
-Pokerface
-Paparazzi
-LoveGame
-Eh Eh (Nothing else i can say)
-Beautiful Dirty Rich (promotie single, maartoch)
-Bad Romance
-Telephone
-Alejandro
-------------------------------------------
en daarbij ook een 2 Niet-singles erbij
- No Way
- Dance in the Dark
Ik kreeg het van iemand anders.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:55 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Vies meisje.
Wat was je aan het doen toen je dat vond?
Alleen jammer dat je dat door die autotune-crap dat niet hoort, dan is het nog een beetje aan te horen...quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:10 schreef DjinN het volgende:
Degene die nou nog zegt dat ze NIET kan zingen moet ff flink wat aan z'n verstand en gehoor gaan doen
Sorry, kon het niet latenquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Voor de nieuwsgierigen.
Betere afspraak: ze post helemaal niks meerquote:Op maandag 21 juni 2010 07:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
29-11, zullen we eens iets afspreken?
Jij post maar 3 dingen per week, en de posts mogen niet dezelfde inhoud bevatten. Beetje redelijke deal, niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |