Dat dcht ik ook al. Van hè, die gaat toch helemaal niet mee. Of heb ik weer iets gemist.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:01 schreef jna het volgende:
wel beetje fail dat je dan Ronaldinho nemen terwijl die niet eens meegaat
oooh niet zeggen! ik moet nog kijken!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:23 schreef Etcetera het volgende:![]()
![]()
Grey's Anatomy
*poef* iemand wordt doodgeschoten
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:23 schreef Etcetera het volgende:
![]()
![]()
Grey's Anatomy
*poef* iemand wordt doodgeschoten
dood dood of neergeschoten?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:27 schreef Etcetera het volgende:
Season finaleIk zal niks meer zeggen
Tyfus ik schrok me kapot
De nieuwste (en laatste van het seizoen)quote:
Ik zeg niksquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dood dood of neergeschoten?
ik ga straks kijken!
ik wou zo al gaan maar toen zag ik net een bekend gezicht voorbij komen bij zo'n na de reklame ding op tvdus ik blijf maar ff zitten
huh? waarom dan?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik kijk die aflevering wel over een paar jaar.![]()
Omdat NL een paar jaar achter loopt, toch?quote:
Ik ook wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:47 schreef rhubarbje het volgende:
whahaha vet
Nu wil ik alleen wel een ijsjehaha
Daar hebben we interwebz voorquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Omdat NL een paar jaar achter loopt, toch?
Dan moet ik het web af gaan zoeken naar een goede kwaliteit en download snelheid en zo.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:50 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Daar hebben we interwebz voor
Oh god oh god oh god oh god![]()
![]()
zeg hoe lang moet je nog? dan kom ik daarna wel terugquote:
Deze is wel goed tochquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan moet ik het web af gaan zoeken naar een goede kwaliteit en download snelheid en zo.![]()
1e deel is bijna afgelopen, straks nog een aflevering. Soms haat ik dubbele afleveringenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
zeg hoe lang moet je nog? dan kom ik daarna wel terug
Ik begin nou ook te denken dat ik beter niet kan kijken omdat ik anders weer een week zo zit van wtf hoe zou het nu verder gaan!?!
allebei zijn al te downloaden hoorquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
zeg hoe lang moet je nog? dan kom ik daarna wel terug
Ik begin nou ook te denken dat ik beter niet kan kijken omdat ik anders weer een week zo zit van wtf hoe zou het nu verder gaan!?!
Ik heb er nooit last van eigenlijkquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zijn er dan wel eens huilmomenten?![]()
ik heb vanmorgen nog zitten janken bij een boek dat ik al 4 keer gelezen heb (en echt niet het meest emotionele boek is dat ik in de kast heb staan)quote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:39 schreef rhubarbje het volgende:
oke ik begin nu!
eens zien hoe lang het duurt voor ik omg begin te roepen en zo
watte?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:58 schreef Etcetera het volgende:
Ik denk dat ze hetzelfde denken als ik wanneer ze het over TMO hebben
Preciesquote:
Er wordt geloof ik iets minder geschotenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:05 schreef rhubarbje het volgende:
Jeeeeeeez!
Etcetera!
ik vind je niet symphatiek nu of zo! het is vet eng!
is deel twee iets fijner?
ik ook!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:10 schreef Etcetera het volgende:
Ik hoop sowieso dat ik nooit word neergeschoten
iets te veel ruwe bolster voor mijquote:
Baileyquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
iets te veel ruwe bolster voor mij
hoewel ik sloan wel leuk vind
en lexie
en wie hebben we nog meer?
Ja kanquote:Misschien moeten we naar het GA topic verkassen
ik ookquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:14 schreef Etcetera het volgende:
Ik zou zeven kleuren schijten.
Gelukkig is het een tv-serie
maar daar staan vast spoilers?quote:
COMBOBREAKER!!!!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Een voetbal TT en de enige die hier posten zijn twee vrouwen.![]()
hai!quote:
Ik ben al tijden niet meer in onze stamkroeg geweestquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:35 schreef rhubarbje het volgende:
ik ben oud ik ga nooit meer de stad in
Er was wel een huisfeest (daar is mn vriendje nu heen) maar ik ben daar nog nooit geweest en het si een vaag feest en zo dus ik dacht ik ga niet
we gaan morgen ook al wat doen dus ja
wat echt geen argumenten zijn maar okeik word gewoon oud
en leuk is het niet
hoewel avery was heel sexy net iddmaar verder is het maar beroerde zooi!
Slaap lekker!quote:
volgens mij ben ik nu hierquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:20 schreef Etcetera het volgende:
Godsamme... just when you think it can't get worse....
Iets met een OK?quote:
Ja! en avery die echt wel briljant en heldig isquote:
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:00 schreef DjRex89 het volgende:
Wtf.. Ik scroll ff door dit topic heen en alleen Etc en rhubarbje zijn lekker bezig geweest. En soms een luctortje die voorbij flitst
Dat is hier toch echt andersquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:11 schreef DjRex89 het volgende:
Middag!
Wat een lekker weerZo de stad eens in om schoenen te kopen
Waarom was je in de kerk?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:55 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Dat is hier toch echt anders
Toen ik de kerk vanmiddag in liep, was het nog redelijk mooi weer, toen ik anderhalf uur later weer buiten stond... Was het toch een stuk frisser.
pff.. In de McDonalds zit je nog comfortabeler
Vetquote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:28 schreef Bootje84 het volgende:
zo volk. Deze koning gaat naar HedKandi...
Mossels!
quote:
Dat is balen dan.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:54 schreef The_Dean het volgende:
Ik denk het. Ik was half zeven al wakker en kon niet meer slapen... was wel helemaal kapot gisteren... snap er niks van.
Dan zie je toch geen fuck op je scherm..quote:Op zondag 23 mei 2010 12:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het is trouwens echt alweer heerlijk weer.Het is dat ik geen laptop heb, anders had ik al in de tuin gezeten.
Geen idee, ik heb geen laptop, dus zit nu noodgedwongen binnen.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:23 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Dan zie je toch geen fuck op je scherm..
Rexquote:Middag trouwens!
Ik blijf dan wel op de grond staan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Dat! Hele dag hard aan het werk geweest om een zolder te verbouwen, compleet gaar toen ik een uur of elf thuis kwam.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is balen dan.
Ik had verwacht dat ik vandaag spierpijn zou hebben van gisteren, maar heb nog helemaal nergens last van.Ik heb lekker geslapen tot half elf zo ongeveer.
Dat zou je juist verwachten dat je je lekker door zou kunnen slapen. Maar niet dus. Dan zal je er vanavond waarschijnlijk last van krijgen.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat! Hele dag hard aan het werk geweest om een zolder te verbouwen, compleet gaar toen ik een uur of elf thuis kwam.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat in de zon zitten met een laptop echt niet werktquote:Op zondag 23 mei 2010 12:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb geen laptop, dus zit nu noodgedwongen binnen.![]()
[..]
Rex
Daar moeten ze dan toch maar eens iets voor verzinnen.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:35 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat in de zon zitten met een laptop echt niet werkt
Ja vind ik ook want zou wel mega relax zijn! Ik ga zo denk ik verder in mn boek lezen achter in de tuin. Met dit weer binnen zitten is ook niks.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daar moeten ze dan toch maar eens iets voor verzinnen.
Ga vanmiddag, denk ik, met de DS in de tuin zitten, dan werkt over het algemeen wel redelijk.
Dat is inderdaad zo. Misschien pak ik mijn boek er ook bij vanmiddag.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:42 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Ja vind ik ook want zou wel mega relax zijn! Ik ga zo denk ik verder in mn boek lezen achter in de tuin. Met dit weer binnen zitten is ook niks.
quote:
quote:
Goed hoorquote:
quote:
Nah, genoeg topics waar mensen janken dat ze verbrand zijn.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het is echt niet uit te houden in de zon.![]()
Of ik ben niets meer gewend.![]()
Ja, Nederlander, dus ik mag klagen over het weer.![]()
![]()
Dat is wel zo inderdaad.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:53 schreef Etcetera het volgende:
Daar hebben we een sport van gemaakt hezon schijnt: te warm, bewolking: waar is de zon nou.
Verbrand ben ik niet gelukkig.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:53 schreef L.no het volgende:
[..]
Nah, genoeg topics waar mensen janken dat ze verbrand zijn.
Het ligt niet echt aan jou.
Weetje, als er mensen zijn die niet van sneeuw houden, dan vinden ze dit soort weer wel fijn en andersom, maar bij jouw geval vind je geen van beide leuk?quote:Op zondag 23 mei 2010 17:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Verbrand ben ik niet gelukkig.Maar ben wel al naar binnen gevlucht. Morgen Overmorgen naar mijn werk, maar een petje op doen.
Ik wil wel wat huidskleur delen hoor.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:05 schreef Etcetera het volgende:
Mijn vriend wordt altijd bruin, ik mag blij zijn als ik niet verbrandProbeer dat laatste tegenwoordig echt te voorkomen. Dan maar niet bruin
quote:
ja, 20 graden met een briesjequote:Op zondag 23 mei 2010 18:02 schreef L.no het volgende:
[..]
Weetje, als er mensen zijn die niet van sneeuw houden, dan vinden ze dit soort weer wel fijn en andersom, maar bij jouw geval vind je geen van beide leuk?
Ben jij zo'n type dat alleen van droog weer met een redelijke temperatuur (20 graden ofzo) met een briesje houdt ?
Ja zonkracht 7,5. Wat verwachten zequote:Op zondag 23 mei 2010 17:53 schreef L.no het volgende:
[..]
Nah, genoeg topics waar mensen janken dat ze verbrand zijn.
Het ligt niet echt aan jou.
Inderdaadquote:
quote:Op zondag 23 mei 2010 19:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Inderdaad
Ging niet helemaal goed, maar het smaakt wel
Dat de zon geen schade aan hun huid brengt.quote:
Of kom je hem jatten??quote:
Rijst met ei en ham. Beetje aan de kleffe kant en schoot iets uit met de ketjapquote:Op zondag 23 mei 2010 19:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Wat ging er fout en wat probeerde je te maken?
Dat is het belangrijkste.quote:Op zondag 23 mei 2010 19:19 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Rijst met ei en ham. Beetje aan de kleffe kant en schoot iets uit met de ketjap
Maar smaakt wel goed![]()
Nee, ik maak jouw kenteken na, en plak die over mijn eigen kenteken heen en ga dan lekker doorscheuren.quote:
Ik heb een 15 jarige 1.8 benzine met pas ± 104.000 op de teller.quote:En 20 jarige 1.6 diesel met 520.000 op de teller
Mooi staan te wezenquote:
Ah, tof.quote:Op zondag 23 mei 2010 19:35 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Mooi staan te wezen
Nee, heb even nieuwe achterlichten erin gezet en even snel gewassen
Dat is een deel het water, maar jaquote:
Ik heb ook nog een auto die gewaxt mag worden.quote:Op zondag 23 mei 2010 19:37 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat is een deel het water, maar ja
Als ik morgenmiddag zin hebt ga ik hem even waxen
Kom maar langsquote:Op zondag 23 mei 2010 19:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een auto die gewaxt mag worden.
SBS6, Wegmisbruikersquote:
Nog nietquote:Op zondag 23 mei 2010 20:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ben je aangehouden dan daarvoor?
quote:
Die kunnen me niet bijhoudenquote:Op zondag 23 mei 2010 20:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
![]()
In Fryslân hebben ze toch helemaal geen politie.
Jij bent je eigen auto gewend?quote:Op zondag 23 mei 2010 21:01 schreef The_Dean het volgende:
En het vervolgens herhaadelijk een wrak noemen... ik vind het best meevallen
DAFquote:Op zondag 23 mei 2010 21:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die rijden daar nog in Trabantjes.
Naja, die is wel beter, maar Koos Spé daarna over APK lullen en dat het al een hele poos geleden is geweest dat hij er door kwam... maar dat zegt NIKS, er kan net voor of net na de APK al zoveel gebeuren [sprak hij uit ervaringquote:Op zondag 23 mei 2010 21:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Jij bent je eigen auto gewend?
Koos Spee kan dat waarschijnlijk niet oplossen, want die zal waarschijnlijk in één of andere dure lease bak rijden.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Naja, die is wel beter, maar Koos Spé daarna over APK lullen en dat het al een hele poos geleden is geweest dat hij er door kwam... maar dat zegt NIKS, er kan net voor of net na de APK al zoveel gebeuren [sprak hij uit ervaring].
Wat er aan dat Opeltje mankeerde kan je binnen een halve dag allemaal oplossen, dus vind het allemaal nogal overdreven
Ik vind dat moraalridder taalgebruik van hem zo tenenkrommend.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Koos Spee kan dat waarschijnlijk niet oplossen, want die zal waarschijnlijk in één of andere dure lease bak rijden.
Waarquote:Op zondag 23 mei 2010 21:08 schreef L.no het volgende:
Woei een debat op tv. Dat stomme geklap ook steeds.
Bekende wegquote:
quote:Op zondag 23 mei 2010 21:08 schreef L.no het volgende:
Woei een debat op tv. Dat stomme geklap ook steeds.
Nee, dat nietquote:Op zondag 23 mei 2010 21:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Jij rijdt daar ook altijd 160?
Stikstof erin laten doen, blijven hele jaar gewoon op druk.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Al mijn vier de banden staan zacht.
quote:Op zondag 23 mei 2010 21:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Stikstof erin laten doen, blijven hele jaar gewoon op druk.
Ik rijd ook altijd vlot.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, dat niet
Ik rij wel graag vlot, maar zo bont maak ik het ook nooit. Dat kost ook zoveel diesel
Leuke is dat mijn auto niet meer overhelt [en met bredere banden lekker veel grip], en ik bij een rontonde niet hoef te remmen maar gewoon in kan sturen. Regelmatig mensen die op willen rijden en dan schrikken omdat ik er al aan toe ben. Of dat ik moet remmen omdat er iemand voor me zitquote:Op zondag 23 mei 2010 21:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik rijd ook altijd vlot.Maar inderdaad dat verbruik stijgt er zo snel door.
Als men het zo bij mij doet, dan geef ik een klap en ga verder praten.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat kan men niet meer tegenwoordig.
Ik zou dan zo iets hebben:quote:Op zondag 23 mei 2010 21:23 schreef L.no het volgende:
[..]
Als men het zo bij mij doet, dan geef ik een klap en ga verder praten.
Kloptquote:Op zondag 23 mei 2010 21:23 schreef L.no het volgende:
[..]
Als men het zo bij mij doet, dan geef ik een klap en ga verder praten.
Ja, in een bak, met eventueel een deksel erop en een net, of in dit geval, een zeil erover.quote:
Dat kan ook, maarja.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik zou dan zo iets hebben:
De mazzel
Dat zou wel humor zijn.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:25 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, in een bak, met eventueel een deksel erop en een net, of in dit geval, een zeil erover.
Of wou je grind op een vlak bed gaan laden?
"Ja maar gast, ik heb er toch een sjorband om?"quote:
Ik zie het helemaal voor me.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:28 schreef The_Dean het volgende:
[..]
"Ja maar gast, ik heb er toch een sjorband om?"
Dat, en Geert Wildersquote:Op zondag 23 mei 2010 21:34 schreef L.no het volgende:
OH GOD WAT IRRITANT DAT GEKLAP.. make it stop!!![]()
Ik kijk naar Canvas.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:35 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat, en Geert Wilders
Maar snel naar Alberto Stegeman gezapt
Denk het niet....quote:Op zondag 23 mei 2010 21:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik lees het morgen wel in de krant wat er allemaal besproken is tijdens het debat.![]()
Of is er morgen geen krant?
Hehe jaquote:
Zo interessant vind ik het ook weer niet.quote:
Nee, even Nu.nl'en is veel tijdrovender dan de krant doorlezenquote:Op zondag 23 mei 2010 21:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zo interessant vind ik het ook wer niet.
Ik vind het entertaining hoe ze bitchfighten soms.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zo interessant vind ik het ook wer niet.
Idd.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, even Nu.nl'en is veel tijdrovender dan de krant doorlezen
Daar gaat het laatste restje van zijn geloofwaardigheid.quote:
Dat dus. Jeetje.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Daar gaat het laatste restje van zijn geloofwaardigheid.
inderdaad. De krant lees ik tegelijkertijd dat ik mijn ontbijt naar binnen werk. Dat kan ik met nu.nl'en niet.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, even Nu.nl'en is veel tijdrovender dan de krant doorlezen
Nooit gedaan ookquote:Op zondag 23 mei 2010 21:54 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat dus. Jeetje.Ik kan hem echt niet serieus nemen.
Kon je dat wel dan?quote:Op zondag 23 mei 2010 21:54 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat dus. Jeetje.Ik kan hem echt niet serieus nemen.
Moet je ook niet doen, is bij hem verspilde moeite.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:58 schreef L.no het volgende:
Ik verdiepte me nooit in de politiek, nu dat ik kan stemmen, wil ik wel alles op 0 zetten, maar hoe ik het ook probeer, hem kan ik niet serieus nemen.
hehe.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen, is bij hem verspilde moeite.
quote:
What just happend!!quote:
Hmja, iedereen moest zijn fouten vertellen wat ze beter niet moesten doen en Wilders maakte zijn excuses op een van zijn uitspraken.quote:
Ik wist niet eens dat het mogelijk was.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb de PVV, PvdA, CDA en Lijst 17 allemaal op één.![]()
quote:Op zondag 23 mei 2010 22:13 schreef Penisbaard het volgende:
Straks gaan ze beelden analyseren, daarna kunnen we SMS'en voor onze favoriete kandidaat.
Dat kreeg ik.quote:
Zo kan je het ook doen jaquote:Op zondag 23 mei 2010 22:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat kreeg ik.![]()
Maar ik ga naar aanloop van de verkiezingen nog een paar keer de stemwijzer doen en dan komen er toch weer andere resultaten naar boven en ik vul mijn uitslagen steeds in Excel in en uiteindelijk komt er hopelijk één winnaar.
Anders zou ik het echt niet weten.quote:
quote:Op zondag 23 mei 2010 22:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Anders zou ik het echt niet weten.![]()
Mork wel dat we er weer een berg partijtjes bij hebben gekregen.![]()
Daar moeten ze ook eens iets aan doen.
Wat moeten ze dan precies doen?quote:Op zondag 23 mei 2010 22:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Och, iedereen kan een partij beginnenquote:Op zondag 23 mei 2010 22:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
De Nationale Stage Partijquote:Op zondag 23 mei 2010 22:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Och, iedereen kan een partij beginnen
Zullen we een Stage partij opzetten? NSP.
Ik ben voor.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
De Nationale Stage Partij![]()
Kunnen we er dan niet de Nationale Stage Beweging van maken.
Hebben we alleen nog een programma nodig.quote:
quote:
quote:Bij verkiezingen volgens een systeem van evenredige vertegenwoordiging is er soms een kiesdrempel. Dit betekent dat partijen die minder dan een bepaald percentage van de stemmen (de kiesdrempel) halen, geen enkele zetel in het verkozen orgaan krijgen. Op deze wijze hoopt men in het algemeen een al te sterke versplintering, waarbij vele kleine partijen optreden, te voorkomen.
quote:Nederland kent formeel geen kiesdrempel, al is er wel een regel dat een partij die geen reguliere zetel heeft gehaald ook geen kans op een restzetel maakt, wat dus (voor de Tweede Kamerverkiezingen) equivalent is aan een kiesdrempel van 0,667%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |