Wat vind je van de bladeren die ik bestel heb ? Hoeveel crystal black garnalen kunnen in mijn 35 liter cube ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als je mos goed groeit kan je het in de takken van je garnalenboom doen
Die amandelbladeren heb ik ook, water wordt er wel een beetje gekleurd van maar dat is na 2/3 dagen weg als je goed filtert (mij stoort het niet) en de garnalen zijn er op zich wel gek opquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:16 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Wat vind je van de bladeren die ik bestel heb ? Hoeveel crystal black garnalen kunnen in mijn 35 liter cube ?
Ga ze zo bestellen bij iemand alleen weet echt niet hoeveel, 10 ? 25 ? 50 ? 100 ?
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:36 schreef versteegrob het volgende:
100 garnalen wordt wel erg duur he maar reserveer dan 100 euro en dan even kijken hoeveel ik er dan kan krijgen. Hecht jij waarde aan grade a/b/c ? Ga namelijk voor b/a dat is 2 euro ps en a is 3.5 euro ps. Dat scheelt aardig veel
Dit is de site http://garnalenparadijs.nl/
Zet dan een link naar je fotoboek in je onderschrift ding gebeuren. Kan iedereen die wil er kijkenquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:06 schreef versteegrob het volgende:
Zal wat selectiever worden in mijn berichten, dit komt omdat op de andere forums fotoboeken zijn vandaar, ga me inhouden
Kan je hem niet een stukje korter maken?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:13 schreef Faithfulness het volgende:
Komt mijn blitse doorzichtige instroombuisje binnen, past 'ie niet!
Nou, dan maar groen hoor!
Rubbertje eromheen zetten?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:18 schreef Faithfulness het volgende:
Jawel, maar hij lijkt gewoon 2 mm te smal te zijn
En ik kan 'm niet minder smal maken!
Laat m'n man d'r nog wel even naar kijken, ben tot vier uur bezig geweest met een gecrashte server en heb gewoon een rotbui
Is het niet handiger dat we jou een pm sturen ?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:20 schreef Samzz het volgende:
Nou, voor de OP. Als iedere user hier met een aquarium, het volgende zou willen doen:
- Foto aquarium (overzichtsfoto)
- Vissenbestand (garnalen en kreeften e.d. ook meetellen)
- Aantal jaren dat ie draait
- Kort stukje over het tot stand komen en eventuele problemen/successen met het aquarium
Dan ga ik voor iedere user een apart stukje maken voor in de wiki die dan in de OP komt
Ja, dat is goedquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:33 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Is het niet handiger dat we jou een pm sturen ?
Alles is te lerenquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:42 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik ben goed met software, niet met hardware!
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:20 schreef Samzz het volgende:
Nou, voor de OP. Als iedere user hier met een aquarium, het volgende zou willen doen:
- Foto aquarium (overzichtsfoto)
- Vissenbestand (garnalen en kreeften e.d. ook meetellen)
- Aantal jaren dat ie draait
- Kort stukje over het tot stand komen en eventuele problemen/successen met het aquarium
Dan ga ik voor iedere user een apart stukje maken voor in de wiki die dan in de OP komt
Die had ik eerst in mijn aquarium, vijf zijn er overgebleven en die heb ik aan Krea gegeven. Twee zijn er laatst door toedoen van de kreeften dood gegaan, dus nog maar drie over.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:38 schreef versteegrob het volgende:
Waarom heb je zo'n dikke laag grind ? Is toch zonde van het water wat je nu mist
Kunnen tetra's hier wel in ? Vind 30 liter wel extreem weinig tevens is het een scholenvis dus minimaal 10
Ja dat wou ik nog zeggen, kijk maar wat je erbij doetquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:03 schreef Samzz het volgende:
Ik ga al die waterwaardes en voeding er niet bij zetten hoor. Dan word de OP gigantisch
Is toch leuk en dan kan je gelijk zien wie bij wie hoortquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij word de OP al gigantisch met al die stukjes+ foto's erin.
Het zijn geen hele grote stukjes... En gezien het vaste aantal leden hier, zal het wel meevallen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij word de OP al gigantisch met al die stukjes+ foto's erin.
Ik mis bij jou altijd wat interpunctie en realiteitszin, dus in die zin begrijp je eindelijk eens hoe het voelt. En verder wat Samzz zei. De laag 'grind' is geen grind maar korrels met voeding die minstens 5cm dik moet zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:38 schreef versteegrob het volgende:
Waarom heb je zo'n dikke laag grind ? Is toch zonde van het water wat je nu mist
Kunnen tetra's hier wel in ? Vind 30 liter wel extreem weinig tevens is het een scholenvis dus minimaal 10
Complimenten voor je 600 liter tank! Ziet er erg mooi uit.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 06:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik kwam gister thuis.. Hmm wat zit er toch ineens her en der wat alg op de raam
Nja, lekker poetsen poetsen poetsen en nog es poetsen..
Nergens aan gedacht ofzo, en later op de avond is gekeken naar me co2 fles..
Hmmmmmmm LEEG! shit![]()
daar natuurlijk niet aan gedacht
Straks ff een nieuwe halen, maar dan een wat grotere
Dankjequote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:51 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Complimenten voor je 600 liter tank! Ziet er erg mooi uit.![]()
Over smaak valt niet te twisten, maar mijn ideale bak zou nog iets meer beplanting hebben. Niettemin heb je leuk gespeeld met allerlei diepte-effecten.
Een optie is om bijvoorbeeld een zijkant van je aquarium ook te beplanten. Hiermee bedoel ik dat je een plant kiest die hoog wordt (braziliaanse klimop bijvoorbeeld) en die over de volle zijkant zet. Dit levert over het algemeen wat meer diepte op, omdat je niet meer door de zijruit heen kan kijken. Leuk dat je de achterwand nog ziet trouwens.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Dankje
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er zelf ook meer beplanting in wil. In mijn planten kweek bak ben ik planten aan het kweken, dus zodoende probeer ik dadelijk meer planten erin te krijgen, en hopelijk kan ik nog meer met het diepte effect doen, maar ik weet nog niet hoeTips zijn altijd welkom natuurlijk
@Krea; gefeliciteerd![]()
Heb je een foto van het aquarium?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Eventueel nog mensen interesse in een 80cm aquarium?
Kan met vuurgarnalen geleverd worden, maar ook zonder inhoud.
Deze moet namelijk de deur uit..
Dus met grind, achtergrond etc. Lampen zijn nog geen jaar oud, het interne juwel filter en 100w verwarming zijn nog zowat nieuw..
Het is geen gloednieuw aquarium en bevat helaas een kras.
Qua kosten denk ik zonder garnalen aan een 50 euro. Neem je alles mee zoals het nu is, incl vuurgarnalen/visjes dan denk ik aan een bedrag van 75 euro
Hehe, nee. Ik heb van die Jewel terrace stukken (ik geloof beide, a en b) en daar heb ik een ophoging van gemaakt. Alleen dacht ik tijdens het maken ervan, wtf ga ik er eigenlijk ingooienquote:Op maandag 31 mei 2010 16:44 schreef Samzz het volgende:
Oh ja, inderdaad!
Ik dacht dat daar ergens het filter verstopt zat of zo
Word klei niet heel schmutzig?quote:Op maandag 31 mei 2010 17:55 schreef Markster het volgende:
[..]
Hehe, nee. Ik heb van die Jewel terrace stukken (ik geloof beide, a en b) en daar heb ik een ophoging van gemaakt. Alleen dacht ik tijdens het maken ervan, wtf ga ik er eigenlijk ingooien
Het enige wat ik had was grind dus ik heb hem maar helemaal vol met grind gegooid.
Heeft iemand eigenlijk een betere oplossing? Zand of klei ofzo
Binnenkort aqua opnieuw opbouwen, echt zin in
geen idee, maar dat terrace spul is ook heel mooi. Kan je echt leuk diepte in je aquarium mee brengen. Alleen bij mij zie je het niet zo heel goed meer omdat die 'lage' plantjes gigantisch geworden zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:17 schreef Samzz het volgende:
[..]
Word klei niet heel schmutzig?
Het ziet er overigens wel cool uit, dat terrace spul
heb ik er nu inzitten, maar als ik ga herorganiseren ga ik er geen voedingsbodem ingooien. Het zit er nu een jaar in en begint helemaal zwart/groen te wordenquote:Op maandag 31 mei 2010 21:51 schreef witte_fantasie het volgende:
Lijkt mij dat als je klei hebt in je aqua, en je verplaatst eens een plantje of iets dergelijks dat je gelijk een zwarte bak hebt voor 2 dagen... Vind grind eigenlijk zo slecht nog niet.Misschien wat aanvullen met wat voedingsbodem als je dat al gebruikt.
Je moet het toch ook om de zoveel tijd wisselen? Staat op de verpakking.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:53 schreef Markster het volgende:
[..]
heb ik er nu inzitten, maar als ik ga herorganiseren ga ik er geen voedingsbodem ingooien. Het zit er nu een jaar in en begint helemaal zwart/groen te worden!
ja alleen is het jammer dat het helemaal onderaan je aqua ligt. dus dan kan je helemaal opnieuw beginnenquote:Op maandag 31 mei 2010 21:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je moet het toch ook om de zoveel tijd wisselen? Staat op de verpakking.
Nou, dat weet je dan toch van tevoren?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:20 schreef Markster het volgende:
[..]
ja alleen is het jammer dat het helemaal onderaan je aqua ligt. dus dan kan je helemaal opnieuw beginnen
LOL op die website bij die halve liter profito;quote:Op dinsdag 1 juni 2010 08:53 schreef versteegrob het volgende:
Tip van de dag, bestel je plantenvoeding bij aquariumbemesting.nl
Het is wel iets moeilijker omdat je zelf moet mengen maar het scheelt echt veel geld, krijg morgen mijn eerste lading binnen, ben benieuwd.
Post eens een foto van jou aquarium, ben erg benieuwdquote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb nog nooit plantenvoeding of voedingsbodem gebruikt.
We gaan ons best doenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 06:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ziet er goed uit 4EverBlackEyed!
Nu flink laten groeien en stekken zou ik zeggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
Met dank aan PerryVogelbekdierquote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:20 schreef Faithfulness het volgende:
Die hele groene plant, aan de linkerkant, vind ik wel megaprachtig, 4EverBlackEyed
Ik heb een longontsteking, en m'n kat is ook nog eens flink ziek, dus even wat minder actief hier...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |