okee, mijn jewel rio240 (120x40x50)
Helaas een crappy camera, dus de visjes komen er slecht opmaarja, het gaat om het idee :
![]()
Vissenbestand is als volgt:
21x Neon tetra (Paracheirodon innesi)
10x Brokaatbarbeel (Barbus semifasciolatus)
5x Indische modderkruiper (Pangio kuhlii)
2x Diamantgoerami (Trichogaster leeri)
1x Corydoras Albino (Corydoras aneus albino)
1x RoodoogPleco (Panaque nigrolineatus)
1x Naaldmeerval (Farlowella vittata)
1x Ancistrus cf. cirrhosus albino
1x Algeneter (Otocinclus affinis)
1x Gewone zuigmeerval (Hypostomus plecostomus)
1x guppy (Poecilia reticulata)
1x chinese algeneter (Beaufortia Leveretti)
Waarvan de Panaque nigrolineatus en Hypostomus plecostomus er binnenkort uitgaan (helaas worden ze te groot

)
Watertemp is rond de 25 graden, er hangt een Tetratec EX700 externe pomp aan, en 1x per week gooi ik er wat floracarbo in (dit is ook het enige wat ik erin gooi!)
Ben er ongeveer een jaar geleden mee begonnen, omdat de broer van mijn vriendin zijn aqua wegdeed, enige nadeel was dat ik ook alle vissen mee moest nemen. Resultaat was allerlei verschillende vissen, omdat hij er nooit echt goed mee bezig was geweest.
Hier heb ik dus veel van weggedaan om er 2 mooie schoolvissen aan over te houden (tetra en barbeel) de rest is wat los spul

Ik heb er zelf alleen nog 2 diamantgourami's bij gezet omdat ik die erg mooi en leuk vind (zwemmen aan de oppervlakte)
Momentele setup ga ik niet heel veel moeite meer voor doen, aangezien ik ergens in de zomer compleet nieuwe inrichting wil hebben.
Dit omdat de voedingsbodem eruit moet (is aan het rotten) en ik donker grind wil gaan gebruiken. Aan mijn vissenbestand veranderd verder niets.
[ Bericht 11% gewijzigd door Markster op 27-05-2010 21:24:58 ]