abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81760143
Walk in fridge!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:55:26 #52
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_81762512
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:15 schreef R2R het volgende:
Walk in fridge!
pi_81764996
ik hoop geen walking fridge
pi_81766676
oehoehoeh! hier moet ik bij zijn! Ik ben heeeeeeel erg beniewd wat voor moois je hier van gaat maken.
Ik ben erg goed om door bouwval toestanden heen te kijken maar hier heb ik toch wel een beetje moeite mee....
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:35:54 #55
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81766852
Er is vast en zeker nog niet op alle vragen gereageerd, had het ook niet gezien want wat troubles met internet.
Wat betreft het ouderlijke huis, daar wil ik het niet over hebben in dit topic, daarvoor is hier nog wel wat plaats
MMach verzameltopique #2

Vroeger was ons huis idd eigendom van een wildhandelaar. Er zijn nog 2 'antieke' kaptafels te vinden, vleeshaken en een grote walk-in frigo. Ik heb ook nog niet van alle plaatsen foto's gepost omdat het er anders te veel worden. Misschien maak ik binnen een paar weken wel een walk-around filmpje.

Wat de dakkapellen betreft: ik vind ze afschuwelijk lelijk en wil ze dus graag weg hebben. Het zou kunnen dat dat niet mag omdat het pand is opgenomen in het bestand van Vlaams erfgoed. Volgende week is er dus een overleg met het stadsbestuur om te zien wat ze precies willen behouden van elementen.

Het huis is toegewezen aan ons, compromis en voorschot zouden in de loop van volgende week/week daarop getekend moeten worden. Ik ga met de eigenaars trachten overeen te komen om al in juni toegang te krijgen na het betalen van het voorschot. Ik heb namelijk verlof genomen van 14juni tot 12juli (met uitzondering van een reisje en een aantal opleidingsdagen). Het zou een handige periode zijn om al wat te slopen.
pi_81768723
Ik vind het een mooi huis
pi_81776921
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:37 schreef Yoewie het volgende:
Ik vind het een mooi huis
t heeft nu al wat ja

en ik weet zeker als MMach er mee klaar is dat t nog mooier is
pi_81777082
Salût den Benoit, ik meld me ook weer aan. Het is inderdaad één en al potentie, waar je je tomeloze ontwerp- en bouwdrift mooi op kunt loslaten. Waarschijnlijk betaal je effectief alleen voor de grond en funderingen, alles wat je daarbij en daarop bouwt betekent waardevermeerdering.

West-Vlaanderen is een mooie streek, ik kwam er vroeger wel toen het Torhoutfestival daar nog plaatsvond. Het is er wel erg rustig, ik hoop dat jij en je vriendin daar tegenkunnen?
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:39 schreef MMach het volgende:

De voorlopige plannen zijn om bijna alle muren beneden en boven weg te breken. Huiskamer, eethoek en keuken worden 1 geheel, in totaal zo'n 70m² in een L vorm.
Klinkt goed! Zo'n grote leefruimte is heerlijk. Heb je de mogelijkheid om het plafond nog iets te verhogen? Of een vide in te bouwen? Met zo'n brandweerstang waarlangs je snel naar beneden kunt glijden in plaats van de trap te moeten nemen Zelf zou ik toch ook een kleinere ruimte erbij willen, waar je je kunt terugtrekken of geconcentreerd kunt werken.
quote:
Dat zal zijn tijd duren, waarin hopelijk het huis waar ik nu in woon kan verkocht worden. Dat brengt dan budget vrij om de bijgebouwen aan de hoofdgebouwen te hangen.
Of om de linkerburen uit te kopen zodat je die hele hoek bezit..!
quote:
De locatie en oppervlakte van het perceel zijn zeer goed, dus als de verbouwing meevalt is het huis bijna zeker te verdubbelen in waarde.
Ik denk het ook. Zijn de funderingen ook goed? Is de grond schoon en zit er geen asbest in de gebouwen? (dat golfplaten dakje ziet er verdacht uit?) Die tuin biedt ruimte voor een zwembad!
  zondag 23 mei 2010 @ 09:47:57 #59
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_81782903
Jeetje MMach wat een mooi, groot bouwproject
Daar is zeker wat moois van te maken en gezien de resultaten van al je eerdere klusprojecten, gaat dat ook zeker goed komen. Het zal een mooi paleisje worden als jullie klaar zijn.

Is je vriendin ook een beetje gek op klussen??

Ik wens je / jullie alvast onwijs veel plezier en succes
  Moderator zondag 23 mei 2010 @ 10:58:09 #60
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81784072
Zozo, dat is een hele onderneming Benoit; ik vind het knap dat je er door heen kunt prikken en alleen maar potentie in zo'n pand kunt zien !

Mijn eerste gedachte bij het zien van de foto's was "de waterpas kun je wel thuislaten"

Maar met jou inzet, inzichten en bouwkundige ervaring moet dit helemaal goed kunnen komen
  zondag 23 mei 2010 @ 11:02:36 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81784180
Klinkt als iets dat een aflevering (of meerdere) voor de Grote Verbouwing zou kunnen zijn.

Sowieso ben ik van mening dat MMach permanent gevolgd zou moeten worden door een klusprogramma maar goed. .

Succes ermee!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 23 mei 2010 @ 12:25:53 #62
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81786241
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:53 schreef dvr het volgende:
Salût den Benoit, ik meld me ook weer aan. Het is inderdaad één en al potentie, waar je je tomeloze ontwerp- en bouwdrift mooi op kunt loslaten. Waarschijnlijk betaal je effectief alleen voor de grond en funderingen, alles wat je daarbij en daarop bouwt betekent waardevermeerdering.

West-Vlaanderen is een mooie streek, ik kwam er vroeger wel toen het Torhoutfestival daar nog plaatsvond. Het is er wel erg rustig, ik hoop dat jij en je vriendin daar tegenkunnen?
[..]

Klinkt goed! Zo'n grote leefruimte is heerlijk. Heb je de mogelijkheid om het plafond nog iets te verhogen? Of een vide in te bouwen? Met zo'n brandweerstang waarlangs je snel naar beneden kunt glijden in plaats van de trap te moeten nemen Zelf zou ik toch ook een kleinere ruimte erbij willen, waar je je kunt terugtrekken of geconcentreerd kunt werken.
[..]

Of om de linkerburen uit te kopen zodat je die hele hoek bezit..!
[..]

Ik denk het ook. Zijn de funderingen ook goed? Is de grond schoon en zit er geen asbest in de gebouwen? (dat golfplaten dakje ziet er verdacht uit?) Die tuin biedt ruimte voor een zwembad!
Mijn vriendin is van West-Vlaanderen, ik werk in West-Vlaanderen, dus qua locatie is dat een goede zaak. Ook 20km dichter bij m'n werk ipv van de 140km heen en terug die ik dagelijks doe zal dat tijds en geldbesparend zijn.

Ikzelf (en zij) zijn altijd kleine ruimtes gewend ('kleine' rijhuizen in de stad) en dat is eigenlijk totaal niet praktisch. Mochten we kleinere ruimtes willen, dan zijn er nog altijd de koterijen.

Het huis is zeer degelijk gebouwd, staat er al sinds 1945 en niets te zien van opstijgend vocht, verzakkingen etc. De loods achteraan ziet er niet uit, maar is ook zeer stevig. Er is de laatste 20 jaar niets meer gedaan aan dat huis, en met dat in het achterhoofd is het merkwaardig dat er zo weinig schade is. Het dak -door de dakkapellen- is wel rot en heeft waterlekkage en dat is het hoofd structurele probleem.
De plafonds beneden zijn goed qua hoogte hoor (mijn vriendin is 1m70), dus iets van 2m50 hoog, standaard verdiephoogte.

Asbest is er wel degelijk te vinden in de golfplaten in de bijgebouwen, maar verwerking van asbest is geen probleem in die regio (25¤/ m³) en zolang de vezels in de cementplaten verwerkt zijn is dat niet direct een risico voor de gezondheid.

En aan een zwembad hebben we ook al gedacht , maar dat zou pas iets zijn
voor mochten we geld schijten.

Als we de verbouwing achter de rug hebben dan doe ik met plezier de financiele kant uit de doeken, maar op dit moment komt de raming lager uit dan de aankoopprijs van het ouderlijke huis. Vergeet niet dat er aan het ouderlijke huis nog bijkomende investeringen nodig zijn (nieuw dak, nieuwe achterbouw, dubbele beglazing, updating van CV-installatie, deel van de electriciteit die nog vernieuwd moet worden).
Nog een interessante foto: het ouderlijke huis links, het andere pand rechts, op dezelfde schaal.

Van het ouderlijke huis heb ik destijds een 3D model gemaakt voor planningsdoeleinden, dus dat is goed te gebruiken als groottereferentie

Van zodra ik alles in detail opgemeten heb, komt er ook nog een 3D model van het pand, en dan zal ik ze beiden eens naast elkaar zetten.
  zondag 23 mei 2010 @ 12:30:06 #63
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81786384
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Zozo, dat is een hele onderneming Benoit; ik vind het knap dat je er door heen kunt prikken en alleen maar potentie in zo'n pand kunt zien !

Mijn eerste gedachte bij het zien van de foto's was "de waterpas kun je wel thuislaten"

Maar met jou inzet, inzichten en bouwkundige ervaring moet dit helemaal goed kunnen komen
Waterpassen zijn overrated In het ouderlijke huis kan je de waterpas ook echt wel vergeten. Ik vind kromme muren eigenlijk niet zo erg. Ze mogen krom zijn, ze zijn wel 40cm dik in volle steen. Belgische huizen pre 1980 zijn volgens mij allemaal zo scheef als iets maar structureel behoorlijk robuust. In volgorde van belangrijkheid prefereer ik dan scheef
  Moderator zondag 23 mei 2010 @ 12:31:31 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81786422
Staat je ouderlijk huis dan al te koop?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 23 mei 2010 @ 12:35:19 #65
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81786544
quote:
Op zondag 23 mei 2010 09:47 schreef Rallydame het volgende:
Jeetje MMach wat een mooi, groot bouwproject
Daar is zeker wat moois van te maken en gezien de resultaten van al je eerdere klusprojecten, gaat dat ook zeker goed komen. Het zal een mooi paleisje worden als jullie klaar zijn.

Is je vriendin ook een beetje gek op klussen??

Ik wens je / jullie alvast onwijs veel plezier en succes
Nee, mijn vriendin vindt klussen wel leuk, maar om te kijken, niet om te doen. Muren slopen ziet ze daarentegen wel zitten
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:31 schreef Renesite het volgende:
Staat je ouderlijk huis dan al te koop?
Helaas niet. Voordeel is dat we niet direct moeten verhuizen, nadeel is dat ik mijn stuk van de opbrengst niet kan gebruiken op dit moment. M'n familieleden kennende zal dat nog zo'n 5 jaar duren eer daarover iets besloten is...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 mei 2010 @ 14:42:31 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_81790622
Oeh, MMach, dit is echt iets voor jou Wat een heerlijk project voor je! Het zit vol mogelijkheden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 23 mei 2010 @ 19:25:04 #67
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_81798454
Dit golfdak is toch geen asbest?

* Nint Wacht met spanning op de komende klusavonturen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Ml-etje op 23-05-2010 19:50:29 (Foto op verzoek weggehaald :)) ]
  zondag 23 mei 2010 @ 19:30:52 #68
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81798654
Dat is dan ook geen golfdak maar een gewoon pannendak Pannen nog in perfecte staat overigens, dus die worden zelfs hergebruikt.
  zondag 23 mei 2010 @ 19:56:36 #69
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_81799675
* Sjeekie_Beekie wil dit nieuwe Mmach klusavontuur ook wel volgen.
Zet hem op .
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  zondag 23 mei 2010 @ 21:45:51 #70
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_81806288
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:30 schreef MMach het volgende:
Dat is dan ook geen golfdak maar een gewoon pannendak Pannen nog in perfecte staat overigens, dus die worden zelfs hergebruikt.
Dat het pannen zijn is me duidelijk ik doelde meer op de verzakkingen ter hoogte van de dakkapellen,
ga je trouwens het hele dak vervangen inclusief nokbalken en dragers?
  zondag 23 mei 2010 @ 21:56:27 #71
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81807122
Het zijn eigenlijk geen verzakkingen. Dat dak is op oude wijze gebouwd met ronde balken die hier en daar wat krom zijn. Het is idd volledig te vervangen incl. gebinte. Misschien is hier en daar een authentiek element te houden.
  zondag 23 mei 2010 @ 22:24:56 #72
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81809116
TVP!
daar ga jij vast en zeker iets heel moois van maken. Ik ben benieuwd. Succes!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 23 mei 2010 @ 23:13:32 #73
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81813642
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:13 schreef Vonkenboer het volgende:
MMACH ! Benoit ! toch wel de publiekstrekker in K&W
met zulke gouden rechterhanden verbaast mij dat niet
pi_81818859
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:25 schreef MMach het volgende:

Ikzelf (en zij) zijn altijd kleine ruimtes gewend ('kleine' rijhuizen in de stad) en dat is eigenlijk totaal niet praktisch. Mochten we kleinere ruimtes willen, dan zijn er nog altijd de koterijen.
Tja, maar dan zit je over 5 jaar in je tuinhuis schepen te ontwerpen, te studeren of je rekeningen te betalen, terwijl binnen het gezinsleven plaatsvindt. Ik weet niet of je vrouw en mini-mmachjes [ik denk even vooruit] dat gezellig gaan vinden. Toen ik het ouderlijk huis verliet, waar ik op 3x4m leefde, keek ik ook enorm uit naar de woonkamer van 50m2 die ik nu heb, maar als er in diezelfde ruimte een heel gezin rondloopt dat steeds aandacht vraagt, denk ik dat je een eigen kamer echt zou waarderen. Enfin, 't is maar een overweging.
quote:
De plafonds beneden zijn goed qua hoogte hoor (mijn vriendin is 1m70), dus iets van 2m50 hoog, standaard verdiephoogte.
Ja, nu zie ik het ook. Ik vergiste me misschien met de kamer erboven. Bij 2m50 is wel een goede akoestiek te realiseren..
quote:
En aan een zwembad hebben we ook al gedacht , maar dat zou pas iets zijn voor mochten we geld schijten.
Vanzelfsprekend, maar ik zou toch alvast zo'n plastic geval neerzetten. De zomers kunnen daar flink heet zijn en als je dan weer eens onder het zweet, stof en gruis zit, ben je er met één plons van verlost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')