Op korte termijn is er een functie voor de bijgebouwen, ttz:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:48 schreef femmeChantal het volgende:
Heb je (lange termijn) plannen voor de bijgebouwen? Opknappen, opdelen en verhuren? Cursus/atelierruimte (kun je je eigen kluscursussen geven)? Bed & breakfast? Manege (zie beijtje)?Hondenkennel?.
Mooi project, ik volg het graag!
Het is idd vreemd dat die tuinen daar zo zijn geevolueerd. Dat is zo tot stand gekomen door ruilen tussen de buren onderling (intussen verjaard en officieel op het perceelplan). Vroeger waren er aan die huizen geen bijgebouwen en geen tuin. Aan de achterkant liep nog een straat. Uit het middelste huis (het onze) kon je dus langs links en rechts weg. De bewoners wouden een jaar of 20 geleden wel een tuin en hebben dat opgesplitst. Het middelste huis offerde zijn links/rechts toegang tot de straat op en kreeg in ruil een stuk tuin van de buren. De meest rechtse buren kregen de straat rechts en een stuk tuin rechts, en idem voor de linkse. Het klinkt allemaal zo vaag, dat ik maar zo blij ben dat er voor mijn neus een duidelijk perceelplan ligtquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:00 schreef Gripper het volgende:
Geweldig, dit ga ik uitgebreid volgen. Ik doe nu ook al regelmatig inspiratie op in je andere topics
Mega klus, en wat een enorme hoeveelheid ruimte om mee te doen wat je maar wilt!
Wel apart dat al die andere tuinen van de huizen in de rij zo klein zijn, is dat altijd zo geweest?
Wel lekker voor jou, zo'n bak ruimte.
Dat ik een drukke baan bijheb nu is een feit. Maar ik heb niet meer of minder tijd dan vroeger, het is alleen veel gefragmenteerder. Ik woon dan ook veel dichter bij m'n werk, dus zou in principe minder tijd verliezen met traffiek. Verder heb ik ook nog een pak verlofdagen (46 dagen dit jaar, omdat ik er vorig jaar maar weinig heb genomen) en heb ik er nog bijna geen opgenomen omdat het te druk was op het werk. Hier en daar een dagje achter het weekend plakken maakt al veel verschil als je eens iets groots wil aanpakken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:02 schreef Bramito het volgende:
Mooi project, ik vraag me af hoe dit gaat lopen nu je er een drukke baan bij hebt.
ennuuhhhh goeie relatietest
Stookolietankquote:
Ah. Ja, die heb ik niet, wij stoken op gas, hè.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:42 schreef MMach het volgende:
[..]
StookolietankSorry, er glipt af en toe iets Vlaams tussen (van het Franse mazout of stookolie dus
).
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:07 schreef MMach het volgende:
...dus zou in principe minder tijd verliezen met traffiek...
jupquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ah. Ja, die heb ik niet, wij stoken op gas, hè.
Noodverwarming?quote:
Ik denk eerder dat wij met onze huizenprijzen jaloers mogen zijn op onze zuiderburen waar dit soort prachtige woningen voor weinig te vinden zijn.quote:
ik was je naam even kwijt.quote:
Ik kijk, net als Archont denk ik, er naar uit om weer mee te mogen helpen klussen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
ik was je naam even kwijt.
En wat vindt u van de plannen?
Dat dusquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat wij met onze huizenprijzen jaloers mogen zijn op onze zuiderburen waar dit soort prachtige woningen voor weinig te vinden zijn.
Voor dezelfde prijs hier in Nederland heb je een huis in een Vinexwijk met 10 m² tuin en een garage waar je helemaal geen auto in kwijt zou kunnen. Doe mij dan maar dit soort pandjes met ontzetten veel potentie
Al voldoende plannen gemaakt dan ? Jah toch ?quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:08 schreef MMach het volgende:
Niet echt, nee. Ik heb nog niet eens de sleutels![]()
twijfel jij daar aan dan?quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Al voldoende plannen gemaakt dan ? Jah toch ?
aan plannen geen gebrek denk ikzo, haalbaarheid van sommige van die plannen zal iets anders zijnquote:
Absoluut niet ! MMach is en blijft onze onbetwiste kluskoning.quote:
kruispost: dd. 21 mei 2010:quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Absoluut niet ! MMach is en blijft onze onbetwiste kluskoning.
We zouden er standbeeld voor moeten maken
ik voorspel zo`n 12 delenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:59 schreef WheeleE het volgende:
De stormloop op dit topic in die paardagen getuigd wel van MMach's reputatie hier. Ook ik heb er alle vertrouwen in, en ik heb bovendien weer een topic om tijdens de koffiepauze bij te lezen!
Zijn er al mensen die een gokje willen wagen hoeveel topics deze reeks gaat tellen? Het bieden begint niet lager dan 10!
die is ook volledig zuidgericht, en langs alle kanten afgeschermd, dus microklimaatje, tgaat daar plezant worden in de zomerquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:20 schreef Renesite het volgende:
Fucking jaloers... Die tuin!!!!!!!
Het doet zo 'spaans' aan
Busjequote:
Jups. Het merendeel van het hout lijkt me eikenhout. Geen boktorren dus, want die zitten alleen in naaldhout. Wel sporen van houtworm, maar zeker niet excessief (dus nog na te behandelen), en ook niet in de spanten. (eens ze geschilderd zijn kunnen er geen wormen meer in komen ook- de oude moeten dan wel vernietigd zijn.)quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:13 schreef Archont het volgende:
zijn die spanten geschilderd??
sloophout op fakkelenquote:Op woensdag 2 juni 2010 22:54 schreef AnneX het volgende:
En heb je al een vuurplaats ingericht? of mag dat in .Be ook niet zonder vergunning?
Ik denk dat een hoop mensen in mijn straatje zich wel in het kruis getast zouden voelen, maar die hebben dan mooi pech. Ik ben dolblij dat wij niet zo'n klein houten doosje van 1m3 op de dakpannen hebben staan zoals bijna al onze buren, maar een volwaardige opgemetselde uitbouw, zowel aan de voor of achterkant van het huis.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:47 schreef MMach het volgende:
Ik wil ook geen andere dakkapellen want de zolder is groot genoeg en dakkapellen zijn inherent slecht vanuit constructieoogpunt. Veel teveel spanningsconcentraties in de dakconstructie, veel hoeken en kanten waar na verloop van tijd bijna gegarandeerd lekkage ontstaat, etc. Dat is mijn persoonlijke visie, je moet je als dakkapellen-lovende Nederlander niet in het kruis getast voelen![]()
hier stoken we gewoon ons "SCHONE" sloophout op..quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:47 schreef MMach het volgende:
Bedoel je met een vuurplaats een BBQ?Die is er al, moet er enkel nog een roostertje op leggen.
Voor zover ik weet is daar geen vergunning voor nodig.
Sloophout en andere dingen verbranden is in Vlaanderen absoluut verboden met boetes tot 2500¤. En eerlijk is eerlijk, dat is een goede zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |