We wonen in een oorlogsgebied, dat wist je toch wel? Inwoners van Rio en Johannesburg die hebben een luizenleventje in vergelijking met de gemiddelde Nederlander.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het huidige VVD spotje
"Mijn grootste angst .... "
"... ik moet er niet aan denken wat er met mijn gezin gebeurd .... "
"... mijn moeder die de straat niet meer op durft ... "
wat een bangmakerij
Ik heb die term niet bedacht, zo heet het gewoon. Misschien moet je je eens verdiepen in hoe een lening bij de IB-groep/DUO werkt en hoe ze verschillen met andere leningen. Studeren wordt voor niemand onmogelijk en na je studie blijf je niet zitten met een ondragelijke schuld, ook als je geen baan vindt.quote:
Weinig mensen zijn per definitie voorstander om de schuld op te laten lopen. Maar we moeten er geen hype van maken dat opeens met allerlei ontzettend drastische maatregelen die schuld morgen al terug verdiend moet zijn. Dat radicale snijden dat zorgt voor meer schade dan wanneer je dit doet op een kalme sociale manier. En de studieschuld zoals het nu is, i know, maar zoals de VVD het wil is het niet sociaal.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Laten we het er op houden dat we een tegengesteld idee hebben over wat goed is voor een land en de economie. Ik ben geen voorstander om de staatsschuld op te laten lopen in de hoop dat we het in de toekomst terug kunnen betalen. Ik ben meer een voorstander van het systeem betaalbaar houden, wat betekent dat er gesneden moet worden en dat sommige uitgaven niet meer gedaan kunnen worden. Als je er in inkomen op achteruit gaat, dan is het nog altijd verstandiger om een stapje terug te nemen dan bij de bank aan te kloppen voor een lening en steeds maar weer meer bijleent in de hoop dat je de lasten kunt blijven dragen en dat je het ooit terug zal betalen.
[..]
Ik heb die term niet bedacht, zo heet het gewoon. Misschien moet je je eens verdiepen in hoe een lening bij de IB-groep/DUO werkt en hoe ze verschillen met andere leningen. Studeren wordt voor niemand onmogelijk en na je studie blijf je niet zitten met een ondragelijke schuld, ook als je geen baan vindt.
Ze gaan er allemaal van uit dat mensen minder de auto pakken als het duurder wordt. Het enige wat zal gebeuren is dat werknemer minder snel een procentje erbij krijgen omdat de baas voor de kosten van de km-heffing op zal draaien om z'n personeel op het werk te krijgen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Links mag dan de files oplossen, het is wel een geflatteerd beeld wat het CPB schetst. want ja de files nemen af, maar de mobiliteit neemt ook af omdat mobiliteit duurder wordt.
Dat zou ook nog kunnen gebeuren inderdaad.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze gaan er allemaal van uit dat mensen minder de auto pakken als het duurder wordt. Het enige wat zal gebeuren is dat werknemer minder snel een procentje erbij krijgen omdat de baas voor de kosten van de km-heffing op zal draaien om z'n personeel op het werk te krijgen.
Het OV is geen geldslurper, maar de privé-bedrijven die het beheren wel. De gigantische uitgaven en subsidies aan het OV is een direct gevolg van privatisering en marktwerking. De privé-bedrijven hebben totaal geen verstand van het OV en hoe zij er mee om moeten gaan. Zij laten de tarieven voor de klanten torenhoog stijgen en smijten dat geld naar allerlei nutteloze zaken die geen enkel effect hebben op de kwaliteit van hun diensten. Vervolgens snijden ze in allerlei banen en zeuren ze bij overheid om subsidie, onder het mom van 'geldgebrek'. Met al het geld dat NS de afgelopen 15 heeft weggesmeten aan nieuw materieel(dat overigens nergens voor nodig is), nieuwe stations en waardeloze treinmoderniseringen had het ambitieuze toekomstplan van de oude NS, 'Rail 21' betaald kunnen worden, waarmee de trein en het aansluitende OV een gelijkwaardig alternatief voor de auto had kunnen zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef MrBadGuy het volgende:
'Graits' bestaat niet. Het OV kost enorm veel geld, terwijl automobilisten enorm veel geld opleveren voor de schatkist.
Privé bedrijven? Vrijwel al het openbaar vervoer is in handen van de landelijke of lokale overheid.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:34 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Het OV is geen geldslurper, maar de privé-bedrijven die het beheren wel.
Totaal niet. Ja, de overheid heeft weer wat invloed, maar heel matig. Een paar mooie voorbeelden waar de overheid nog verantwoordelijk is voor een snel en goedkoop spoornet zijn Spanje, Ierland en Turkije.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Privé bedrijven? Vrijwel al het openbaar vervoer is in handen van de landelijke of lokale overheid.
Overheid is 100% aandeelhouder van de NS. 100% is wel wat meer dan heel matige invloed.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:47 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Totaal niet. Ja, de overheid heeft weer wat invloed, maar heel matig. Een paar mooie voorbeelden waar de overheid nog verantwoordelijk is voor een snel en goedkoop spoornet zijn Spanje, Ierland en Turkije.
Dat kan op papier allemaal wel waar zijn, maar de overheid zie ik tot nu toe niet ingrijpen bij waardeloze uitgaven als nieuwe stations. De overheid heeft totaal geen controle over de directie van NS, en hun uitgaven.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Overheid is 100% aandeelhouder van de NS. 100% is wel wat meer dan heel matige invloed.
Invloed? Vrijwel al het OV in Nederland is voor 100 procent in handen van gemeenten of de rijksoverheid. Man, ze stemmen in de Tweede Kamer over dienstregelingen van de NS.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:47 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Totaal niet. Ja, de overheid heeft weer wat invloed, maar heel matig. Een paar mooie voorbeelden waar de overheid nog verantwoordelijk is voor een snel en goedkoop spoornet zijn Spanje, Ierland en Turkije.
Natuurlijk wel, ze hebben 100 % van de aandelen. De tweede kamer bepaalt nog niet of de trein kan vertrekken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:59 schreef IntercityAPT het volgende:
De overheid heeft totaal geen controle over de directie van NS, en hun uitgaven.
Je moet je eerst beter inlezen voordat je wat roept. Stations worden gebouwd in opdracht van en beheerd door ProRail. Hier zit behoorlijk wat overheidsinvloed achter.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:59 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat kan op papier allemaal wel waar zijn, maar de overheid zie ik tot nu toe niet ingrijpen bij waardeloze uitgaven als nieuwe stations. De overheid heeft totaal geen controle over de directie van NS, en hun uitgaven.
Hoe meer hoe beter.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:36 schreef IntercityAPT het volgende:
DeParo, je vind het vast niet erg als ik tot 9 juni je usericon gebruik he
Ze moeten daarnaast de trein een stuk goedkoper maken. Ik ben met de auto goedkoper dan met de trein.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:26 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens heb ik liever meer spoor dan meer weg, als het dan om milieu gaat, vooral als ze met van die treinen uit japan komen, die zijn gewoon geluidloos
Onzin, elk buitenlands project met trajectheffingen laat zien dat het niet werkt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onzin. KMbeprijzing toont degelijk aan dat de files minder worden.
In Londen en Stockholm heeft het file-verminderende effecten gehad.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
Onzin, elk buitenlands project met trajectheffingen laat zien dat het niet werkt.
Omdat het maar om een heel klein gebied gaat en er bovendien elke paar minuten een bus rijdt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:11 schreef waht het volgende:
[..]
In Londen en Stockholm heeft het file-verminderende effecten gehad.
Wat nog beter helpt is gewoon 1000km extra asfalt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onzin. KMbeprijzing toont degelijk aan dat de files minder worden.
Nederland is klein en overal rijden bussen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Omdat het maar om een heel klein gebied gaat en er bovendien elke paar minuten een bus rijdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |