abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81722004
Links mag dan de files oplossen, het is wel een geflatteerd beeld wat het CPB schetst. want ja de files nemen af, maar de mobiliteit neemt ook af omdat mobiliteit duurder wordt.
pi_81722057
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het huidige VVD spotje



"Mijn grootste angst .... "
"... ik moet er niet aan denken wat er met mijn gezin gebeurd .... "
"... mijn moeder die de straat niet meer op durft ... "

wat een bangmakerij
We wonen in een oorlogsgebied, dat wist je toch wel? Inwoners van Rio en Johannesburg die hebben een luizenleventje in vergelijking met de gemiddelde Nederlander.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_81722121
Laten we het er op houden dat we een tegengesteld idee hebben over wat goed is voor een land en de economie. Ik ben geen voorstander om de staatsschuld op te laten lopen in de hoop dat we het in de toekomst terug kunnen betalen. Ik ben meer een voorstander van het systeem betaalbaar houden, wat betekent dat er gesneden moet worden en dat sommige uitgaven niet meer gedaan kunnen worden. Als je er in inkomen op achteruit gaat, dan is het nog altijd verstandiger om een stapje terug te nemen dan bij de bank aan te kloppen voor een lening en steeds maar weer meer bijleent in de hoop dat je de lasten kunt blijven dragen en dat je het ooit terug zal betalen.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:08 schreef DeParo het volgende:
[..]

Streep sociaal maar door.
Ik heb die term niet bedacht, zo heet het gewoon. Misschien moet je je eens verdiepen in hoe een lening bij de IB-groep/DUO werkt en hoe ze verschillen met andere leningen. Studeren wordt voor niemand onmogelijk en na je studie blijf je niet zitten met een ondragelijke schuld, ook als je geen baan vindt.
pi_81722200
(verkeerd topic)
pi_81722256
Ik vraag me af hoe dit is berekend. Als dit van dezelfde lui komt die meenden dat door de aanleg van carpoolstroken (en nog meer van dat soort idiote ideeën) de files zouden verdwijnen dan neem ik dergelijke statements met een korrel zout.
pi_81722417
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Laten we het er op houden dat we een tegengesteld idee hebben over wat goed is voor een land en de economie. Ik ben geen voorstander om de staatsschuld op te laten lopen in de hoop dat we het in de toekomst terug kunnen betalen. Ik ben meer een voorstander van het systeem betaalbaar houden, wat betekent dat er gesneden moet worden en dat sommige uitgaven niet meer gedaan kunnen worden. Als je er in inkomen op achteruit gaat, dan is het nog altijd verstandiger om een stapje terug te nemen dan bij de bank aan te kloppen voor een lening en steeds maar weer meer bijleent in de hoop dat je de lasten kunt blijven dragen en dat je het ooit terug zal betalen.
[..]

Ik heb die term niet bedacht, zo heet het gewoon. Misschien moet je je eens verdiepen in hoe een lening bij de IB-groep/DUO werkt en hoe ze verschillen met andere leningen. Studeren wordt voor niemand onmogelijk en na je studie blijf je niet zitten met een ondragelijke schuld, ook als je geen baan vindt.
Weinig mensen zijn per definitie voorstander om de schuld op te laten lopen. Maar we moeten er geen hype van maken dat opeens met allerlei ontzettend drastische maatregelen die schuld morgen al terug verdiend moet zijn. Dat radicale snijden dat zorgt voor meer schade dan wanneer je dit doet op een kalme sociale manier. En de studieschuld zoals het nu is, i know, maar zoals de VVD het wil is het niet sociaal.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 15:26:56 #82
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_81722441
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Links mag dan de files oplossen, het is wel een geflatteerd beeld wat het CPB schetst. want ja de files nemen af, maar de mobiliteit neemt ook af omdat mobiliteit duurder wordt.
Ze gaan er allemaal van uit dat mensen minder de auto pakken als het duurder wordt. Het enige wat zal gebeuren is dat werknemer minder snel een procentje erbij krijgen omdat de baas voor de kosten van de km-heffing op zal draaien om z'n personeel op het werk te krijgen.
Carpe Libertatem
pi_81722499
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze gaan er allemaal van uit dat mensen minder de auto pakken als het duurder wordt. Het enige wat zal gebeuren is dat werknemer minder snel een procentje erbij krijgen omdat de baas voor de kosten van de km-heffing op zal draaien om z'n personeel op het werk te krijgen.
Dat zou ook nog kunnen gebeuren inderdaad.
pi_81722820
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef MrBadGuy het volgende:

'Graits' bestaat niet. Het OV kost enorm veel geld, terwijl automobilisten enorm veel geld opleveren voor de schatkist.
Het OV is geen geldslurper, maar de privé-bedrijven die het beheren wel. De gigantische uitgaven en subsidies aan het OV is een direct gevolg van privatisering en marktwerking. De privé-bedrijven hebben totaal geen verstand van het OV en hoe zij er mee om moeten gaan. Zij laten de tarieven voor de klanten torenhoog stijgen en smijten dat geld naar allerlei nutteloze zaken die geen enkel effect hebben op de kwaliteit van hun diensten. Vervolgens snijden ze in allerlei banen en zeuren ze bij overheid om subsidie, onder het mom van 'geldgebrek'. Met al het geld dat NS de afgelopen 15 heeft weggesmeten aan nieuw materieel(dat overigens nergens voor nodig is), nieuwe stations en waardeloze treinmoderniseringen had het ambitieuze toekomstplan van de oude NS, 'Rail 21' betaald kunnen worden, waarmee de trein en het aansluitende OV een gelijkwaardig alternatief voor de auto had kunnen zijn.

Het fileprobleem is trouwens voor de overheid wel een puntje om aan te zuigen. Files en 'milieu' zijn een excuus om allerei accijns in te voeren. Daarom wordt er aan automobilisten zoveel verdiend. Het verdiende geld wordt vervolgens weer besteed aan snelwegverbredingen, die totaal geen effect hebben op het fileprobleem. Vaak gebeurt dit onder druk van de VVD, en soms ligt het zelfs aan een jonge minister van het CDA die zich uitslooft met miljardenprojecten en graag met een schop in de grond op de foto staat
pi_81722943
DeParo, je vind het vast niet erg als ik tot 9 juni je usericon gebruik he
pi_81722973
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:34 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Het OV is geen geldslurper, maar de privé-bedrijven die het beheren wel.
Privé bedrijven? Vrijwel al het openbaar vervoer is in handen van de landelijke of lokale overheid.
pi_81723432
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Privé bedrijven? Vrijwel al het openbaar vervoer is in handen van de landelijke of lokale overheid.
Totaal niet. Ja, de overheid heeft weer wat invloed, maar heel matig. Een paar mooie voorbeelden waar de overheid nog verantwoordelijk is voor een snel en goedkoop spoornet zijn Spanje, Ierland en Turkije.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 15:50:43 #88
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_81723566
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:47 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Totaal niet. Ja, de overheid heeft weer wat invloed, maar heel matig. Een paar mooie voorbeelden waar de overheid nog verantwoordelijk is voor een snel en goedkoop spoornet zijn Spanje, Ierland en Turkije.
Overheid is 100% aandeelhouder van de NS. 100% is wel wat meer dan heel matige invloed.
Carpe Libertatem
pi_81723971
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:50 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Overheid is 100% aandeelhouder van de NS. 100% is wel wat meer dan heel matige invloed.
Dat kan op papier allemaal wel waar zijn, maar de overheid zie ik tot nu toe niet ingrijpen bij waardeloze uitgaven als nieuwe stations. De overheid heeft totaal geen controle over de directie van NS, en hun uitgaven.
pi_81724322
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:47 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Totaal niet. Ja, de overheid heeft weer wat invloed, maar heel matig. Een paar mooie voorbeelden waar de overheid nog verantwoordelijk is voor een snel en goedkoop spoornet zijn Spanje, Ierland en Turkije.
Invloed? Vrijwel al het OV in Nederland is voor 100 procent in handen van gemeenten of de rijksoverheid. Man, ze stemmen in de Tweede Kamer over dienstregelingen van de NS.
pi_81724346
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:59 schreef IntercityAPT het volgende:
De overheid heeft totaal geen controle over de directie van NS, en hun uitgaven.
Natuurlijk wel, ze hebben 100 % van de aandelen. De tweede kamer bepaalt nog niet of de trein kan vertrekken.
pi_81724429
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:59 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat kan op papier allemaal wel waar zijn, maar de overheid zie ik tot nu toe niet ingrijpen bij waardeloze uitgaven als nieuwe stations. De overheid heeft totaal geen controle over de directie van NS, en hun uitgaven.
Je moet je eerst beter inlezen voordat je wat roept. Stations worden gebouwd in opdracht van en beheerd door ProRail. Hier zit behoorlijk wat overheidsinvloed achter.

De NS houdt zich alleen bezig met het reizigersvervoer. De overheid is de enige aandeelhouder, maar bepaalt niet hoe de NS moet werken.
pi_81726459
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:36 schreef IntercityAPT het volgende:
DeParo, je vind het vast niet erg als ik tot 9 juni je usericon gebruik he
Hoe meer hoe beter.
Lijkt me .
pi_81727184
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:26 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens heb ik liever meer spoor dan meer weg, als het dan om milieu gaat, vooral als ze met van die treinen uit japan komen, die zijn gewoon geluidloos
Ze moeten daarnaast de trein een stuk goedkoper maken. Ik ben met de auto goedkoper dan met de trein.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:08:41 #95
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_81727305
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Onzin. KMbeprijzing toont degelijk aan dat de files minder worden.
Onzin, elk buitenlands project met trajectheffingen laat zien dat het niet werkt.
pi_81727439
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:08 schreef Nobu het volgende:

[..]

Onzin, elk buitenlands project met trajectheffingen laat zien dat het niet werkt.
In Londen en Stockholm heeft het file-verminderende effecten gehad.

Maar het is een te groot bedreiging voor privacy.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:13:54 #97
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_81727556
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:11 schreef waht het volgende:

[..]

In Londen en Stockholm heeft het file-verminderende effecten gehad.
Omdat het maar om een heel klein gebied gaat en er bovendien elke paar minuten een bus rijdt.
pi_81727566
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe meer hoe beter.
Lijkt me .
Ik ga in de tegenaanval.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:32:54 #99
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81728486
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Onzin. KMbeprijzing toont degelijk aan dat de files minder worden.
Wat nog beter helpt is gewoon 1000km extra asfalt.
2000 light years from home
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:40:55 #100
93664 waht
Mushir
pi_81728847
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Omdat het maar om een heel klein gebied gaat en er bovendien elke paar minuten een bus rijdt.
Nederland is klein en overal rijden bussen.

Maar nogmaals, privacy.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')