Natuurlijk wel, ze hebben 100 % van de aandelen. De tweede kamer bepaalt nog niet of de trein kan vertrekken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:59 schreef IntercityAPT het volgende:
De overheid heeft totaal geen controle over de directie van NS, en hun uitgaven.
Je moet je eerst beter inlezen voordat je wat roept. Stations worden gebouwd in opdracht van en beheerd door ProRail. Hier zit behoorlijk wat overheidsinvloed achter.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:59 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat kan op papier allemaal wel waar zijn, maar de overheid zie ik tot nu toe niet ingrijpen bij waardeloze uitgaven als nieuwe stations. De overheid heeft totaal geen controle over de directie van NS, en hun uitgaven.
Hoe meer hoe beter.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:36 schreef IntercityAPT het volgende:
DeParo, je vind het vast niet erg als ik tot 9 juni je usericon gebruik he
Ze moeten daarnaast de trein een stuk goedkoper maken. Ik ben met de auto goedkoper dan met de trein.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:26 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens heb ik liever meer spoor dan meer weg, als het dan om milieu gaat, vooral als ze met van die treinen uit japan komen, die zijn gewoon geluidloos
Onzin, elk buitenlands project met trajectheffingen laat zien dat het niet werkt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onzin. KMbeprijzing toont degelijk aan dat de files minder worden.
In Londen en Stockholm heeft het file-verminderende effecten gehad.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
Onzin, elk buitenlands project met trajectheffingen laat zien dat het niet werkt.
Omdat het maar om een heel klein gebied gaat en er bovendien elke paar minuten een bus rijdt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:11 schreef waht het volgende:
[..]
In Londen en Stockholm heeft het file-verminderende effecten gehad.
Wat nog beter helpt is gewoon 1000km extra asfalt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onzin. KMbeprijzing toont degelijk aan dat de files minder worden.
Nederland is klein en overal rijden bussen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Omdat het maar om een heel klein gebied gaat en er bovendien elke paar minuten een bus rijdt.
Een stuk groter dan het centrum van London of Stockholm in ieder geval. En het werkt goed omdat het stervensduur is. En tja... het fileprobleem oplossen door het autorijden onbetaalbaar te maken is hetzelfde als de hongersnood oplossen door de hongerigen af te knallen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:40 schreef waht het volgende:
[..]
Nederland is klein en overal rijden bussen.
Maar nogmaals, privacy.
Drogreden, gezien de stand van de techniek.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:34 schreef Monco10 het volgende:
Meneer de TS vergeet even dat de technische haalbaarheid nagenoeg onmogelijk is.
Hoe kortzichtig een natie kan zijn. De verkilling wordt meer en meer zichtbaar. Dat willen we toch zo graag, een knetterharde samenlevingquote:Op maandag 24 mei 2010 12:20 schreef eriksd het volgende:
Ach, ze worden de grootste. Dan beweegt het land in een richting die ik graag zie
Technisch haalbaar is het zeker maar dat is wmb ook de verkeerde discussie. De vraag moet zijn of gegeven alle voors en tegens, beperkt door de mogelijke risico's de gekozen oplossing de gewenste uitkomst rechtvaardigt.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Drogreden, gezien de stand van de techniek.
Mensen aan de slag, geen gepamper meer op andermans kosten. Chapeau!quote:Op maandag 24 mei 2010 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe kortzichtig een natie kan zijn. De verkilling wordt meer en meer zichtbaar. Dat willen we toch zo graag, een knetterharde samenleving
Alsof de VVD daar het monopoli op heeft. Geen enkele partij wil dat luiheid wordt beloond en terecht!quote:Op maandag 24 mei 2010 12:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mensen aan de slag, geen gepamper meer op andermans kosten. Chapeau!
De mensen die het het breedst hebben betalen sinds jaar en dag toch al een exorbitant belastingtarief?quote:Op maandag 24 mei 2010 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Alsof de VVD daar het monopoli op heeft. Geen enkele partij wil dat luiheid wordt beloond en terecht!
De manier waarop de VVD het wil, is ronduit asociaal. Dat is het grote verschil met de ander aprtijen.
Geef mij een drie-twee-een redenen: wat eerlijk is om grote offers te vragen van mensen aan de onderkant- chronisch zieken, gehandicapten, ouderen, mensen op afstand van arbeidsmarkt- en tegelijkertijd NIETS van de mensen te vragen die het breedst hebben.
Probeer het eens. Ik wacht wel even.
Het vetgedrukte geeft idd de juiste insteek aan.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Technisch haalbaar is het zeker maar dat is wmb ook de verkeerde discussie. De vraag moet zijn of gegeven alle voors en tegens, beperkt door de mogelijke risico's de gekozen oplossing de gewenste uitkomst rechtvaardigt.
De gewenste uitkomst is een beprijzing per gereden kilometer gedifferentieerd naar traject en tijd tegen gelijkblijvende kosten voor de gehele groep automobilisten.
Als je daadwerkelijk iets wil, dan gaan kosten altijd voor de baat. Het is een keuze. Of die juist is, tja. Wat is juist. Met z'n alle stil blijven staan, en ja het wordt alleen maar erger, of we zijn bereid om het land in beweging te krijgen en vragen we mensen om een offer.quote:De kilometerheffing zoals voorgesteld gaat daar absoluut niet voor zorgen. Het systeem wordt in aanschaf enorm veel duurder dan nu begroot (het eerste grote overheidsproject wat binnen budget blijft moet nog uitgevonden worden), het onderhoud van het systeem gaat extra geld kosten en er is een grote hoeveelheid ambtenaren nodig voor alle administratieve rompslomp die het systeem met zich mee gaat brengen (registraties, vervanging, beboeting, controles & klachten). Kortom, allemaal kosten die bovenop de huidige kosten voor de automobilist komen en die de gewenste uitkomst van gelijkblijvende kosten onhaalbaar maken. Dan heb ik het nog niet eens over provinciėn die opeens inkomsten missen en daardoor andere belastingen gaan verhogen of over de privacy-issues die aan het volg-systeem hangen.
Eens, een goed alternatief. Ik zou zeggen direct invoeren. Probleem:grenseffecten.quote:De beste oplossing is wat mij betreft nog steeds het enorm verhogen van de benzineprijs. Je mist de differentiatie naar traject en tijd maar de infrastructuur ligt er al en kost dus slechts een beperkte extra investering en je kunt wel tot een verdeelsleutel komen om het wegvallen van opbrengsten van de provincie te compenseren.
Ook eens. Zie ook Zalm met Euroquote:Maar goed, voor een minister is het natuurlijk een ongelofelijk natte droom om een technisch hoogstandje te implementeren. De verhoogde kosten gaan niet mee in de overlevering maar het systeem wel en daar staat dan toch maar mooi je naam achter. Goh, waarom zouden mensen toch het vertrouwen verliezen in de politiek
Niet de praktijk, helaas.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
De mensen die het het breedst hebben betalen sinds jaar en dag toch al een exorbitant belastingtarief?
De eenmalige kosten valt nog wat voor te zeggen maar de onderhoudskosten en de administratieve lasten komen elk jaar terug waardoor je opmerking mank gaat.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Als je daadwerkelijk iets wil, dan gaan kosten altijd voor de baat. Het is een keuze. Of die juist is, tja. Wat is juist. Met z'n alle stil blijven staan, en ja het wordt alleen maar erger, of we zijn bereid om het land in beweging te krijgen en vragen we mensen om een offer.
Serieus hequote:Op maandag 24 mei 2010 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Er loopt een prachtig topic van PietV waarin ik klip en klaar aantoon dat de belasting oa door HRA geweldig kan worden uitgehold tot bijv. slechts 30%....
Dat heb je telkens met creatief boekhouden rond zitten breien. Je vergat belastingen, shopte wat rond en kwam toen met een percentage. Laten wij de uiteindelijke cijfers een nemen zoals hierboven aangegeven door het Ministerie van Financieen. Je ziet wie er krom liggen voor de "solidariteit" in de samenleving. Dat heeft nu een verzadigingspunt bereikt, en zal dus versoberd worden. Gelukkig.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet de praktijk, helaas.
Diegene die het best verdienen en praktisch het meeste belasting betalen? Die is een beetje dom. Erg dom.
Er loopt een prachtig topic van PietV waarin ik klip en klaar aantoon dat de belasting oa door HRA geweldig kan worden uitgehold tot bijv. slechts 30%....
En het kan nog veel lager door allerlei trucs met rechtspersonen. En reken maar, wordt grof gebruik van gemaakt.
Niet helemaal geluidloos, maar goed.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:26 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens heb ik liever meer spoor dan meer weg, als het dan om milieu gaat, vooral als ze met van die treinen uit japan komen, die zijn gewoon geluidloos
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |