Als je teveel eet van wat geen vlees en zuivel bevatquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sigme, je hondje is zó leuk!
Misschien een vervelende vraag van mij, maar...
Waar kan je nog dik van worden als je geen vlees en geen zuivel eet?
Suiker, 'witte' koolhydraten (witbrood, witte pasta), frisdrank, alcohol, chips.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sigme, je hondje is zó leuk!
Misschien een vervelende vraag van mij, maar...
Waar kan je nog dik van worden als je geen vlees en geen zuivel eet?
Ik at sowieso al weinig vlees (max. 1x per week ofzo), dus dat opgeven is voor mij niet zo'n moeite. Na wat testen bleek ik ook slecht te reageren op zuivel, dus eigenlijk verandert Skinny Bitch niet zo heel veel voor mij. Ik kan wel lachen om de cynische manier waarop het boek geschreven is, waar je wordt aangesproken met dikke koe en trut.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Skinny Bitch, die methode klinkt als iets wat SHE bedacht zou kunnen hebben.Wel streng hoor, denk je dat je dat lang vol kunt houden?
Trouwens, in chocolade zit ook melk.
G'night! En uitslaapzequote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:33 schreef Syrena het volgende:
En nu ga ik zalig in mijn bed liggen en een boekje lezen op mijn foonen... uitslapen!!
Bedoel je toegevoegde suiker los op de ingrediëntenlijst, of gewoon suiker in het algemeen? Want een deel zit natuurlijk al van nature in de groente en fruit die erin zitten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:35 schreef 6ft.woman het volgende:
Trouwens, die etiketten lezen is sowieso een eye-opener van hebikjoudaar!
Wààrom zit er suiker in pastasaus (Bertolli), pesto, soep in zak (Unox bewuste keuze?) sinaasappelsap (pak)? Onbegrijpelijk hoe wij consumenten ongemerkt volgestouwd worden met suiker en daardoor eigenlijk verslaafd worden gemaakt van kind af aan. Maar ga me niet helemaal gek maken door alles te checken. Gewoon bewuster keuzes maken, nog wel genieten van la vie zoals het hoort
Ik bedoel suiker toegevoegd in producten, zoals glucose, suiker, dextrose (op etiketten bij ingrediënten te vinden), terwijl je die niet zou verwachten in die producten. Na een korte kast-inspectie bleek de spaghetti bolognese-saus, Bertolli pittig saus, dille saus voor over vis, Unox bospaddestoelensoep allemaal suiker, dextrose, glucose oid. te bevatten. Producten die niet zoet smaken, maar wat er blijkbaar wel ingestopt wordt. Ik ben blijkbaar naïef, want voor klasgenoten/vrienden bleek dit allang bekend te zijn, dat heel veel voeding verrijkt wordt met (onnodige) suikers. Dus ik lees voortaan wat zorgvuldiger de etiketten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Bedoel je toegevoegde suiker los op de ingrediëntenlijst, of gewoon suiker in het algemeen? Want een deel zit natuurlijk al van nature in de groente en fruit die erin zitten.
Morgen hoop ik drie pompoenen te plantenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:46 schreef Laureline het volgende:
Je vangst van de dag is wel een schatje, sigme ! Benieuwd wat de aanwinst van morgen wordt, het zal hard wel gaan zo met de veestapel![]()
quote:En ingrediënten op potjes kunnen je altijd verbazen: ik keek voor de gein eens op een potje guacemole in de supermarkt, er er stond helemaal geen avocado op de ingrediëntenlijstGewoon dus zetmeelspul met kleurstoffen. Mmmmm!
Truste! En klinkt als een gezellige beestenboel-to-be!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Morgen hoop ik drie pompoenen te planten.
Op de beestenwenslijst staan nogbijen ganzen 1 melkschaap
Maar geen nieuwe beesten dit jaar (nou ja, nog wel een ram dan.)
[..]
![]()
Bedtijd voor mij! Ik hoop dat het hondje niet teveel jankt. 't Valt mee, tot nog toe, al moet 'ie af en toe getroost worden. En één kat durft al bij 'm in de buurt te komen.
Balenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:15 schreef Chicolate het volgende:
Wat lief Sigme![]()
Hmpf. Ik ben waarschijnlijk te zwaar om aan mijn wedstrijd volgende week mee te doen. Er is (nog) niemand in mn categorie, of welke dan ook boven mij, hoogste categorie met mensen van mijn leeftijd/niveau is <62kg. En dat lukt me niet meer voor volgende week.
Ik mag niet meedoen als er niemand in mn categorie komt, dan schrijven ze me gewoon niet in. Anders zou ik 3 kg moeten afvallen in 7 dagen tijd, tijdens mn tentamenweek. En dat is sowieso al zoveel dat je dan verzwakt aan de start staat. Maar over 4 weken is er weer een wedstrijd! Dus ik wil nu gewoon voor die tijd onder de 62 zittenquote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:36 schreef sigme het volgende:
Aanwinst van de dag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
't Is ook al een gezellige boel: sigme's diergaarde (kip, schapen, varkens!)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:04 schreef 6ft.woman het volgende:
[..]
Truste! En klinkt als een gezellige beestenboel-to-be!
Kippen lijken mij ook gezellig, als je een grote tuin hebt, beetje rondtokken en kukelen
Om op te etenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:17 schreef Perruche het volgende:
Wil je die ganzen voor de waak of voor e leuk? Ik ben een keer gebeten door ganzen en dat doet echt pijn!
Dat kan ook nog iddquote:
Stukjesquote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:46 schreef Perruche het volgende:
Goedemorgen allen! Wat een prachtige dag.
[..]
Dat kan ook nog iddHeb je wel eens gans gegeten? Vind het een heel vreemd idee, net als zwaan.
Beetje waterig; ik zou kiezen voor wat stevigs 's avonds plus een flinke portie groente.quote:Heb even je topic bekeken trouwens. Wat ontzettend gaaf.
Lijst:
O: 450 ml zelfgemaakte smoothie, tosti van volkorenbrood, 48+ kaas en gedroogde ham
T: soep en broodjes op een verjaardag
D: kweeetnognie!
Schop!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:52 schreef Goodbye het volgende:
Goedemorgen Slankies!![]()
Mag ik even een schop onder mijn kont? Ik was al drie kilo afgevallen, nu zit er weer een kilo bij![]()
Oeh, en vandaag komt Mr Gb thuis![]()
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Stukjes. Gans is heel lekker. Zwaan schijnt niet lekker te zijn; smaakt naar modder. Eend vind ik ook erg lekker.
[..]
Beetje waterig; ik zou kiezen voor wat stevigs 's avonds plus een flinke portie groente.
Naar zeggen van de auteurs, isquote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:59 schreef sigme het volgende:
6voetsvrouw, kan je dat van skinnybitch eens aan me uitleggen?
Twee belangrijkste veranderingen voor mij: geen vlees en geen zuivel (at ik al bijna niet, maar wel fijn om achterliggende info te lezen wat mijn idee bevestigd). En aandacht besteden aan etiketten, want tot mijn voormalige naïviteit wordt er een hoop overbodig suiker in producten gestopt. Verder gewoon lekker groente, fruit, koolhydraten mogen gewoon (volkoren brood, pasta, rijst), en de scherpe manier van schrijven, die je met een knipoog mag lezen (aangeschreven worden als fat cow of bolle)quote:Skinny Bitch geen dieet-boek, maar een no-nonsense boek voor iedereen die nu echt eens gezond wil gaan eten. Een scherpe, humoristische aanval op het eten van rommel. Met uitspraken als 'frisdrank is vloeibare satan' en 'je bent achterlijk als je denkt dat je door het Atkins-dieet slank wordt' worden vrouwen aangespoord om niet te lijnen, maar gezond te gaan eten en er daardoor weer fantastisch uit te zien. De twee drop-dead gorgeous auteurs, ex-agente en ex-model, ageren tegen junkfood, vlees en dagelijkse giffen als alcohol en koffie; en helpen met dit boek iedere zelfbewuste chick in een skinny jeans.
Aha, dank voor de toelichting.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:09 schreef 6ft.woman het volgende:
[..]
Naar zeggen van de auteurs, is
[..]
Twee belangrijkste veranderingen voor mij: geen vlees en geen zuivel (at ik al bijna niet, maar wel fijn om achterliggende info te lezen wat mijn idee bevestigd). En aandacht besteden aan etiketten, want tot mijn voormalige naïviteit wordt er een hoop overbodig suiker in producten gestopt. Verder gewoon lekker groente, fruit, koolhydraten mogen gewoon (volkoren brood, pasta, rijst), en de scherpe manier van schrijven, die je met een knipoog mag lezen (aangeschreven worden als fat cow of bolle)![]()
Ik las veel enthousiaste verhalen op Bol.com, kreeg het boekje donderdag binnen en las het in één ruk uit. Maar er zijn ook negatieve recensies hoor, voordat het zo'n ophemel-stukje wordt
Dat spreekt mij meer aan dat de 'gossie, je zit vast niet lekker in je vel waardoor je gaat eten'-aanpak à la ms. Bakker ofzo.quote:Doe nu maar niet zo verbaasd. Je kunt niet diezelfde rotzooi blijven eten en dan ook nog verwachten dat je slank wordt.
Misschien heb je een dikke reet omdat je daar je frisdrank-vetcellen bewaart? Klop jezelf nog maar even niet op de borst omdat je light drinkt. Aspartaam is nog erger.
Candybars, chips en ijs zijn goddelijk. Maar ze bouwen een tent om je heupen waar ze het hele jaar gezellig blijven kamperen.
Jouw junkfood is zo tweeëntwintig jaar houdbaar, en zal daarmee misschien jouw sorry fat ass overleven, als je het blijft eten.
Ik ook. Ik neem het ook helemáál niet serieus dan. Ik zie dan echt zo'n tuttebel voor me die dat aan het schrijven is en echt verstand van niks heeft.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik krijg echt de kriebels van dat citaat, sorry..
Ik mis de wetenschappelijke onderbouwing een beetje ... waarom zijn sommige dingen slecht? Dan kan ik zelf de keuze maken of ik het wel of niet blijf eten dan gewoon aan te nemen dat aspartaam slecht is.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:20 schreef 6ft.woman het volgende:
Daarom, veel mensen vinden dat ook verschrikkelijk. Maar ik kan er wel om grinniken, omdat ik die 'excuustruus-gedachten' wel herken, en de harde aanpak wel kan waarderen.
[..]
Dat spreekt mij meer aan dat de 'gossie, je zit vast niet lekker in je vel waardoor je gaat eten'-aanpak à la ms. Bakker ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |