abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 mei 2010 @ 15:13:32 #201
862 Arcee
Look closer
pi_81831701
AEX weer groen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81831802
Omdat MT en ING wat uit het dal kruipen.
pi_81831888
quote:
Rijkste man van China nu cel in PEKING- Een man die ooit de rijkste persoon in China was, verdwijnt veertien jaar achter de tralies en moet een boete van omgerekend 70 miljoen euro betalen.
Een rechtbank veroordeelde Huang Guangyu dinsdag voor omkoping, handel met voorkennis en illegale transacties. Dat meldden Chinese staatsmedia.

In oktober 2008 werd Huang uitgeroepen tot rijkste man van China met een geschat vermogen van 6,3 miljard dollar, een maand later werd een onderzoek naar hem ingesteld. Hij bouwde zijn vermogen op als oprichter van GOME, een van China's grootste elektronicabedrijven. Begin 2009 stapte hij op als topman van het concern.
Ik ben benieuwd wat voor straf die kerel had gekregen na een nationalisatiegolf. Volgens mij is dit best een lage straf voor Chinese begrippen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 24 mei 2010 @ 15:20:43 #204
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_81831931
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:10 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je erbij komt dat ze geen schulden hebben (afwezigheid van die cijfers op belegger.nl wil niet zeggen dat ze er niet zijn) maar die hebben ze dus wel degelijk. Niet veel overigens maar kijk maar eens naar het jaarverslag op www.beterbedholding.nl
Hmm, toch wel dus. Maar goed, ik leer het nog wel. Even die jaarverslagen wat grondiger doorspitten.
  Redactie Frontpage maandag 24 mei 2010 @ 15:26:55 #205
4530 crew  Crazy Harry
pi_81832127
quote:
Ik vond het wel heel erg op een broodje aap lijken, dus ik googlede.
De werkelijkheid (wat ik aanneem aangezien het juridische stukken komt) lijkt iets minder romantisch te zijn:
http://www.businessinside(...)-allegations-2009-12
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  Redactie Frontpage maandag 24 mei 2010 @ 15:29:09 #206
4530 crew  Crazy Harry
pi_81832184
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:20 schreef Lente_ninja het volgende:
Hmm, toch wel dus. Maar goed, ik leer het nog wel. Even die jaarverslagen wat grondiger doorspitten.
Stockpicking is altijd jaarverslagen doorspitten. De verschillende beleggingssites geven daarvoor veel te weinig informatie.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 24 mei 2010 @ 15:41:52 #207
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81832543
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:19 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat voor straf die kerel had gekregen na een nationalisatiegolf. Volgens mij is dit best een lage straf voor Chinese begrippen.
Ik denk dat ze ook naar zijn leeftijd hebben gekeken. Hij is nu 41, komt vrij met 55. Dan kan hij nog lekker rentenieren en genieten van het geld wat hij heeft neem ik aan.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:29 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Stockpicking is altijd jaarverslagen doorspitten. De verschillende beleggingssites geven daarvoor veel te weinig informatie.
Niet om het een of ander maar is dit niet erg lastig en enorm tijdrovend voor individuen? Ten eerste kijk je bij elke sector naar andere fundamentele waarden. Ten tweede is het niet altijd even makkelijk om specifieke fundamentele waarden te interpreteren, zelfs binnen dezelfde sector om dat sommige bedrijven een andere kapitaal structuur er op na houden. Een cijfer op de balans boekhouding an sich zegt dan in wezen erg weinig omdat je het moeilijk kunt vergelijken met anderen. Technische analyse is vele gevallen zo veel makkelijker.

Wat zijn je favoriete fundamentele ratio's anyway? De usual habbekrats zoals PE/ROE/ROC/Quick & Current ratio/PM etc?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:10:31 #208
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_81835531
J.P. Morgan trims outlook for offshore drillers

Er komt toch een moment dat die sector qua waardering interessant wordt..
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 24 mei 2010 @ 17:40:50 #209
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_81836596
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:41 schreef sitting_elfling het volgende:

Niet om het een of ander maar is dit niet erg lastig en enorm tijdrovend voor individuen? Ten eerste kijk je bij elke sector naar andere fundamentele waarden. Ten tweede is het niet altijd even makkelijk om specifieke fundamentele waarden te interpreteren, zelfs binnen dezelfde sector om dat sommige bedrijven een andere kapitaal structuur er op na houden. Een cijfer op de balans boekhouding an sich zegt dan in wezen erg weinig omdat je het moeilijk kunt vergelijken met anderen. Technische analyse is vele gevallen zo veel makkelijker.

Makkelijk is niet altijd het beste . Ik denk zelf dat het eraan ligt wat je wil met die aandelen. Ze verkopen tegen een hogere prijs dan je ze hebt aangekocht (ruilhandeltje spelen dus) of ze zien als recht op een deel van de winst van een bedrijf. Ik ga zelf voor het laatste; dan moet ik wel even flink wat papierwerk doorspitten, maar als ik mijn huiswerk eenmaal gedaan heb, hoef ik alleen maar dividend te vangen en af en toe eens te kijken of ze niet stiekem aan het klooien zijn geslagen. Koersen slaan toch nergens meer op heb ik het idee. Een bedrijf wordt een keer aangeprezen door één of ander opgeblazen figuur op RTLZ en het aandeel schiet meteen omhoog als een kangaroe aan de speed. Wat, is dat bedrijf opeens zoveel beter geworden dan? Ik ga niet honderden euros voor een dior jurk ( ) betalen alleen omdat er een merkje op genaaid zit, en ik ga ook niet een aandeel kopen alleen omdat het bedrijf een keer op TV is geweest.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:43:37 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81836680
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:40 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Makkelijk is niet altijd het beste . Ik denk zelf dat het eraan ligt wat je wil met die aandelen. Ze verkopen tegen een hogere prijs dan je ze hebt aangekocht (ruilhandeltje spelen dus) of ze zien als recht op een deel van de winst van een bedrijf. Ik ga zelf voor het laatste; dan moet ik wel even flink wat papierwerk doorspitten, maar als ik mijn huiswerk eenmaal gedaan heb, hoef ik alleen maar dividend te vangen en af en toe eens te kijken of ze niet stiekem aan het klooien zijn geslagen. Koersen slaan toch nergens meer op heb ik het idee. Een bedrijf wordt een keer aangeprezen door één of ander opgeblazen figuur op RTLZ en het aandeel schiet meteen omhoog als een kangaroe aan de speed. Wat, is dat bedrijf opeens zoveel beter geworden dan? Ik ga niet honderden euros voor een broek betalen alleen omdat er een merkje op genaaid zit, en ik ga ook niet een aandeel kopen alleen omdat het bedrijf een keer op TV is geweest.
Je moet het wel kunnen. Ik ben geen leek op financieel gebied, maar aan de hand van jaarcijfers bepalen of een aandeel over- of ondergewaardeerd is lukt me echt niet.
The End Times are wild
  maandag 24 mei 2010 @ 17:45:43 #211
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_81836747
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet het wel kunnen. Ik ben geen leek op financieel gebied, maar aan de hand van jaarcijfers bepalen of een aandeel over- of ondergewaardeerd is lukt me echt niet.
Gamen kon ik vroeger ook niet en nu heb ik bijna God of War 3 verslagen op hard

Iedereen heeft het moeten leren, dus waarom wij niet?

En als ik serieus wil kopen kijk ik wel verder he? Waar handelen ze in, heeft de eigenaar zelf aandelen, hoe staat de sector zelf ervoor, hebben ze een bankrekening in ijsland... Cijfers zijn voor mij meer om de eerste schifting te doen, want je moet ergens beginnen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 mei 2010 @ 17:48:19 #212
862 Arcee
Look closer
pi_81836845
Het is duidelijk: Lente_ninja laat zich niet omlullen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:48:42 #213
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_81836858
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:48 schreef Arcee het volgende:
Het is duidelijk: Lente_ninja laat zich niet omlullen.
Damn straight.
pi_81837140
edit: verkeerde gequote
pi_81837163
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:26 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Ik vond het wel heel erg op een broodje aap lijken, dus ik googlede.
De werkelijkheid (wat ik aanneem aangezien het juridische stukken komt) lijkt iets minder romantisch te zijn:
http://www.businessinside(...)-allegations-2009-12
Wat een ontzettend smerig verhaal, echt wtf.
  maandag 24 mei 2010 @ 18:11:22 #216
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81837564
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:45 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Gamen kon ik vroeger ook niet en nu heb ik bijna God of War 3 verslagen op hard

Iedereen heeft het moeten leren, dus waarom wij niet?
Je hebt aanleg of je hebt het niet. Wat betreft het 'game' voorbeeld denk ik dat je aanleg hebt.
quote:
En als ik serieus wil kopen kijk ik wel verder he? Waar handelen ze in, heeft de eigenaar zelf aandelen, hoe staat de sector zelf ervoor, hebben ze een bankrekening in ijsland... Cijfers zijn voor mij meer om de eerste schifting te doen, want je moet ergens beginnen
Iedereen kan een schifting maken op basis van cijfers. Iedereen kan er ook een plakaat op geven. ROE van 30% goed, inventory turnover van 30 dagen beter dan een inventory turnover van 20. Of is dat wel zo? Hoe interpreteer je dit soort getallen? Kun je op basis van dit soort waardes zeggen of een bedrijf winst zal maken in de toekomst? Beter is dan zijn concurrenten? En in hoeverre zijn dit soort ratio's sterk gecorreleerd aan de mogelijkheid van een stijging van het aandeel? Dat is echt verrekte lastig. Maar ik neem aan dat je gewoon een aantal vuistregels hebt waar een bedrijf aan moet voldoen in plaats van dat je expliciet naar verschillen kijkt tussen het bedrijf en zn concurrent .
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 24 mei 2010 @ 18:13:38 #217
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81837647
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:59 schreef Dalliance het volgende:

[..]

Wat een ontzettend smerig verhaal, echt wtf.
Ik sta er eigenlijk niet van te kijken Ook al is dit verhaal wel echt f*cking absurd.
  maandag 24 mei 2010 @ 18:29:37 #218
178314 dramatiek
dramatiek
pi_81838273
Niemand hier geruchten opgevangen over eventueel op komst zijnde problemen bij de Rabobank? Ik heb, na een losse opmerking op de werkvloer, het idee dat er bij de Rabo shit boven komt drijven de komende tijd. Misschien heb ik ook last van het bevrijdingsdagsyndroom.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  maandag 24 mei 2010 @ 18:48:07 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81838974
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:29 schreef dramatiek het volgende:
Niemand hier geruchten opgevangen over eventueel op komst zijnde problemen bij de Rabobank? Ik heb, na een losse opmerking op de werkvloer, het idee dat er bij de Rabo shit boven komt drijven de komende tijd. Misschien heb ik ook last van het bevrijdingsdagsyndroom.
Je username past je!

Waarom zouden er problemen met de Rabo zijn? Die bank is zelfstandig door de crisis heengekomen en de Nederlandse huizenmarkt is (nog) niet ingestort.
The End Times are wild
  maandag 24 mei 2010 @ 19:04:38 #220
178314 dramatiek
dramatiek
pi_81839618
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je username past je!

Waarom zouden er problemen met de Rabo zijn? Die bank is zelfstandig door de crisis heengekomen en de Nederlandse huizenmarkt is (nog) niet ingestort.
Onderstaande + opmerking Business Consultant Treasury + niet beursgenoteerd(minder in het zicht)En dat onder invloed van meer dan een ton bij de rabo. Toch maar laten spreiden. Just to be sure.

http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  maandag 24 mei 2010 @ 19:10:24 #221
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_81839825
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je username past je!

Met het risico dat e.e.a. off-topic dreigt te raken...

De kredietcrisis werd in Nederland voelbaar vanaf september 2008. Vanaf toen waren er mensen die met twee (soms dure) hypotheken zitten. Die overbruggingstermijn voor het aftrekken van de hypotheekrente is twee jaar. Daarna gaan de woonlasten voor deze onfortuinlijke huiseigenaren fors omhoog... Ik zie het aantal gedwongen verkopen van de huizen van dergelijke huiseigenaren dus nog wel toenemen.

Dat betekent ook dat de financiers van de hypotheken zullen moeten afschrijven op dergelijke hypotheken. Rabobank heeft daar - als grootste hypotheekverstrekker van het land - natuurlijk het meeste last van. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zij daarmee (automatisch) de grootste schade leiden. Maar goed, er hangt dus nog wel e.e.a. boven de markt...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_81839850
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:04 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Onderstaande + opmerking Business Consultant Treasury + niet beursgenoteerd(minder in het zicht)En dat onder invloed van meer dan een ton bij de rabo. Toch maar laten spreiden. Just to be sure.

[ afbeelding ]
Die eerst ton krijg je ook al niet terug, dus zoveel zin heeft spreiden niet
  maandag 24 mei 2010 @ 19:30:33 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81840649
quote:
Het eerste waar ik bij het woord "vrouw" aan denk is juist graaizucht

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 24 mei 2010 @ 19:34:44 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81840839
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, het is moeilijk in te schatten wat de markt nu werkelijk van de Rabo denkt, omdat ze geen beursnotering hebben. Ik herinner me dat de Rabo tijdens de CC ook meer betaalde voor een bepaalde lening dan de ING.
The End Times are wild
  maandag 24 mei 2010 @ 19:35:16 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81840861
quote:

[..]

[ afbeelding ]
LIBOR gerapporteerd door een specifieke bank is toch gewoon wie het hardste liegt? (lager getal= harder liegen). Een bank heeft er belang bij om een lager getal te rapporteren omdat een hogere rate suggereert dat ze minder solide zijn dan een concurrent met een lager getal.
Mijn reisverslagen
  maandag 24 mei 2010 @ 19:52:49 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81841729
Het mag nu wel even zijwaards. De markt is flink oversold.
Mijn reisverslagen
pi_81845461
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hebt aanleg of je hebt het niet. Wat betreft het 'game' voorbeeld denk ik dat je aanleg hebt.
[..]

Iedereen kan een schifting maken op basis van cijfers. Iedereen kan er ook een plakaat op geven. ROE van 30% goed, inventory turnover van 30 dagen beter dan een inventory turnover van 20. Of is dat wel zo? Hoe interpreteer je dit soort getallen? Kun je op basis van dit soort waardes zeggen of een bedrijf winst zal maken in de toekomst? Beter is dan zijn concurrenten? En in hoeverre zijn dit soort ratio's sterk gecorreleerd aan de mogelijkheid van een stijging van het aandeel? Dat is echt verrekte lastig. Maar ik neem aan dat je gewoon een aantal vuistregels hebt waar een bedrijf aan moet voldoen in plaats van dat je expliciet naar verschillen kijkt tussen het bedrijf en zn concurrent .
En dan ga je nog uit van een goede verslaggeving, ook daar schort het vaak genoeg aan.

Zeker bij grotere conglomeraten zijn de "footnotes" bijna eindeloos.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 mei 2010 @ 21:08:18 #228
862 Arcee
Look closer
pi_81845522
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:52 schreef SeLang het volgende:
Het mag nu wel even zijwaards.
Dat gaat het al maanden, toch?
  Redactie Frontpage maandag 24 mei 2010 @ 21:49:08 #229
4530 crew  Crazy Harry
pi_81848054
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:41 schreef sitting_elfling het volgende:

Wat zijn je favoriete fundamentele ratio's anyway? De usual habbekrats zoals PE/ROE/ROC/Quick & Current ratio/PM etc?
Het is zeker tijdrovend en inderdaad zeker niet altijd even simpel. Maar zoals Lente_Ninja al zei, is makkelijk niet altijd het beste. Daarnaast is TA om de een of andere reden voor mij ook veel ingewikkelder dan fundamentele analyse.
Als het om technische analyse gaat zie ik door de bomen het bos niet meer als het gaat om de verschillende indicatoren. Ik weet dus ook niet op welke ik kan vertrouwen. En als ik weet op welke ik zou moeten kunnen vertrouwen, dan moet ik eerst weten hoe ze werken voordat ik er op kan vertrouwen. Wat dat betreft ben ik een boer, en eet ik niet wat ik niet ken.

Ik heb niet echt favoriete ratio's, ik probeer zoveel mogelijk informatie te krijgen en weeg dat allemaal mee. Wat dat betreft ben ik ook echt een informatie-junkie en is het eigenlijk nooit genoeg.
Wanneer ik ook over je vraag nadenk denk ik direct aan een hele rits waardoor ik niet meer kan spreken van favorieten.
Overigens vormt de fundamentele analyse wel een zwakheid bij mij. Door mijn grote behoefte aan informatie, zijn de sectoren waar ik zelf echt verstand van heb veel duidelijker waardoor ik daarvoor veel sneller met een goed gevoel een beslissing kan nemen. Dit zorgt ervoor dat mijn spreiding in sectoren zwak blijft omdat in andere sectoren ik niet snel of helemaal nooit een goed gevoel heb voor een beslissing, wat dus op neer kan komen dat ik niet besluit tot aankoop.
pi_81848677
PPT heeft ook vrij genomen op 2e pinksterdag
pi_81850461
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef Vandergeld het volgende:
PPT heeft ook vrij genomen op 2e pinksterdag
Had op nog een consolidatie/herstel dagje gehoopt om wat extra puts te kopen, gaat 'm niet worden zoals 't nu lijkt...
x
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 mei 2010 @ 22:27:21 #232
862 Arcee
Look closer
pi_81850616
WS toch nog redelijk rood uiteindelijk idd.
pi_81850653
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:24 schreef richbitch het volgende:

[..]

Had op nog een consolidatie/herstel dagje gehoopt om wat extra puts te kopen, gaat 'm niet worden zoals 't nu lijkt...
Ik wil nog een beweging richting de 300 om mijn KT puts te sluiten Op dit moment heb ik nog 2 putjes juni 310. (gekocht tegen 2,75)
pi_81850958
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:27 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik wil nog een beweging richting de 300 om mijn KT puts te sluiten Op dit moment heb ik nog 2 putjes juni 310. (gekocht tegen 2,75)
Een beweging van 10pnt is genoeg voor mij maar wil het eerst hoger zien voordat ik weer ga bijkopen.
x
  maandag 24 mei 2010 @ 23:15:54 #235
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81853075
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:49 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Het is zeker tijdrovend en inderdaad zeker niet altijd even simpel. Maar zoals Lente_Ninja al zei, is makkelijk niet altijd het beste. Daarnaast is TA om de een of andere reden voor mij ook veel ingewikkelder dan fundamentele analyse.
Als het om technische analyse gaat zie ik door de bomen het bos niet meer als het gaat om de verschillende indicatoren. Ik weet dus ook niet op welke ik kan vertrouwen. En als ik weet op welke ik zou moeten kunnen vertrouwen, dan moet ik eerst weten hoe ze werken voordat ik er op kan vertrouwen. Wat dat betreft ben ik een boer, en eet ik niet wat ik niet ken.
Persoonlijk is een technische indicator echt niet lastig te begrijpen. Het ontleed de prijs van een aandeel in een patroon. En dan moet het patroon afhankelijk van de indicator aan een aantal eisen voldoen. Zie je dat die eisen worden gehaald is er of een koop/verkoop order. En wat betreft de betrouwbaarheid van die technische indicators; je kunt het zelf ook proberen te testen of ze werken

En ik weet niet hoeveel je weet over TA. Maar het overgrote deel van technische indicatoren is in een middag geleerd.
quote:
Ik heb niet echt favoriete ratio's, ik probeer zoveel mogelijk informatie te krijgen en weeg dat allemaal mee. Wat dat betreft ben ik ook echt een informatie-junkie en is het eigenlijk nooit genoeg.
Wanneer ik ook over je vraag nadenk denk ik direct aan een hele rits waardoor ik niet meer kan spreken van favorieten.
Als je de tijd hebt. Gooi het hele lijstje er maar eens door heen. Ben wel benieuwd. Ik kan anders wel eens laten zien waar wij bij ons studentenfonds op spitsen bij de onderzoek over aandelen. Welke fundamentele en technische waardes altijd aan bod komen
quote:
Overigens vormt de fundamentele analyse wel een zwakheid bij mij. Door mijn grote behoefte aan informatie, zijn de sectoren waar ik zelf echt verstand van heb veel duidelijker waardoor ik daarvoor veel sneller met een goed gevoel een beslissing kan nemen. Dit zorgt ervoor dat mijn spreiding in sectoren zwak blijft omdat in andere sectoren ik niet snel of helemaal nooit een goed gevoel heb voor een beslissing, wat dus op neer kan komen dat ik niet besluit tot aankoop.
Jij hedged jezelf dus niet als je eenmaal overtuigd bent van een sector? Long gaan in bijv. de beste en short in de zwakste schakel in die sector om maar wat te noemen? Ik spreid liever tussen sectoren dan vol te gaan voor 1 sector. Alhoewel ik dat in het verleden wel heb gedaan.
pi_81853109
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Niet dit jaar.
Dinsdag
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_81853428
de capitulatie indicator die ik gebruik is nog steeds ongeveer hetzelfde niveau, wel een iets grotere spike door de selloff aan het einde van de dag. Laatste keer dat de spike zo diep was was in october 2008. De indicator heeft een hoge sucessratio rond de 90% maar de drawdowns die gepaard gaan met capitulatie zijn groot dus wees voorzichtig als je long gaat.
  maandag 24 mei 2010 @ 23:37:04 #238
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81853980
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:23 schreef deenigeechteTS het volgende:
de capitulatie indicator die ik gebruik is nog steeds ongeveer hetzelfde niveau, wel een iets grotere spike door de selloff aan het einde van de dag. Laatste keer dat de spike zo diep was was in october 2008. De indicator heeft een hoge sucessratio rond de 90% maar de drawdowns die gepaard gaan met capitulatie zijn groot dus wees voorzichtig als je long gaat.
Uhm. Capitulatie indicator? 90% succes ratio?
pi_81854402
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uhm. Capitulatie indicator? 90% succes ratio?
Het heeft een 90% bij een mechanisch systeem die donderdag na de close is getriggerd. Uiteraard als je de parameters verandert dan kun je 60% tot 100% successratio krijgen. Bij 60% heb je veel meer trades en bij 100% misschien maar 5 in de laatste 20 jaar. Uiteraard gebeurt capitulatie niet zo vaak dus je moet een capitulatie indicator met een korrel zout nemen. Het is moeilijk bij de statistisch verantwoorde hoeveelheid trades te komen.

Omdat de vix ook nogal hoog staat kan je extra waarde toevoegen aan het signaal.
  maandag 24 mei 2010 @ 23:53:15 #240
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81854610
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:47 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Het heeft een 90% bij een mechanisch systeem die donderdag na de close is getriggerd. Uiteraard als je de parameters verandert dan kun je 60% tot 100% successratio krijgen. Bij 60% heb je veel meer trades en bij 100% misschien maar 5 in de laatste 20 jaar. Uiteraard gebeurt capitulatie niet zo vaak dus je moet een capitulatie indicator met een korrel zout nemen. Het is moeilijk bij de statistisch verantwoorde hoeveelheid trades te komen.

Omdat de vix ook nogal hoog staat kan je extra waarde toevoegen aan het signaal.
Ik ga nu even de noob uithangen maar heb echt geen idee wat je met capitulatie bedoeld. Een soort van reversal indicator?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 mei 2010 @ 23:54:25 #241
862 Arcee
Look closer
pi_81854644
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:16 schreef fedsingularity het volgende:
Dinsdag
Waarom zouden we morgen meer dan 4% zakken?
  maandag 24 mei 2010 @ 23:58:42 #242
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81854745
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom niet?
  Redactie Frontpage dinsdag 25 mei 2010 @ 00:00:50 #243
4530 crew  Crazy Harry
pi_81854817
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Persoonlijk is een technische indicator echt niet lastig te begrijpen. Het ontleed de prijs van een aandeel in een patroon. En dan moet het patroon afhankelijk van de indicator aan een aantal eisen voldoen. Zie je dat die eisen worden gehaald is er of een koop/verkoop order. En wat betreft de betrouwbaarheid van die technische indicators; je kunt het zelf ook proberen te testen of ze werken
Tja, alleen al met die basis heb ik al zoiets van, dat zijn toch alleen maar vage indirecte factoren? Niet betrouwbaar dus?
Maar goed, daarbij ga ik er vanuit dat het komt omdat ik het niet ken...
quote:
En ik weet niet hoeveel je weet over TA. Maar het overgrote deel van technische indicatoren is in een middag geleerd.
Ik weet er bijna niets over. Die kennis moet ik zeker nog opdoen omdat ik wel er van overtuigd ben dat een combinatie van TA en FA beter is dan enkel FA. Gewoon omdat je je dan baseert op meer informatie.
quote:
Als je de tijd hebt. Gooi het hele lijstje er maar eens door heen. Ben wel benieuwd. Ik kan anders wel eens laten zien waar wij bij ons studentenfonds op spitsen bij de onderzoek over aandelen. Welke fundamentele en technische waardes altijd aan bod komen
Ik zou het zo voor je doen maar het is voor mij verstandig mijn tijd momenteel ergens anders in te steken (kan het helaas niet laten tussendoor op fok te reageren) want ik probeer een studie te voltooien...
quote:
Jij hedged jezelf dus niet als je eenmaal overtuigd bent van een sector? Long gaan in bijv. de beste en short in de zwakste schakel in die sector om maar wat te noemen? Ik spreid liever tussen sectoren dan vol te gaan voor 1 sector. Alhoewel ik dat in het verleden wel heb gedaan.
Nee, maar dat komt meer omdat ik daar nog niet aan gedacht heb.
Ik ben niet zo heel erg ervaren met beleggen, ik ben een regelrechte beginner eigenlijk.
Ik spreid ook liever maar de eerder beschreven zwakheid zorgt ervoor dat dat lastig is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 mei 2010 @ 00:07:12 #244
862 Arcee
Look closer
pi_81855023
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom niet?
Geen nieuws wat daar aanleiding toe geeft, denk ik.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:08:27 #245
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_81855057
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:47 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je 100% succesratio hebt, dan is het puur curb-fitting.
The more debt, the better
pi_81855177
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ga nu even de noob uithangen maar heb echt geen idee wat je met capitulatie bedoeld. Een soort van reversal indicator?
Anderen bedoelen het misschien anders maar deze indicator beschouwt capitulatie als er zwakte is bij alle sectoren van de markt. Dat zou moeten betekenen dat mensen verkopen puur op basis van sentiment en de gedachte hebben, ik verkoop alles, ik wil niet meer in aandelen zitten, ongeacht het type aandeel. Dit is wat er afgelopen donderdag gebeurde volgens de capitulatie indicator, alles werd overboord gegooid
pi_81855231
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

De futures zakken nog verder weg als het slot van WS
De euro gaat wederom hard onderuit
We staan op een kritisch niveau, onder de 306 kan het luik zomaar open gaan.

Als Azie vannacht fors inlevert kunnen we morgen best de 300 tikken.

Als aandelenbelegger lijkt het me nu ook niet echt een prettig instapmoment dus ik verwacht eerder verkoop.
Maar goed de beurs is niet te voorspellen dus misschien komt je jaarvoorspelling alsnog uit
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_81855337
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:12 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Anderen bedoelen het misschien anders maar deze indicator beschouwt capitulatie als er zwakte is bij alle sectoren van de markt. Dat zou moeten betekenen dat mensen verkopen puur op basis van sentiment en de gedachte hebben, ik verkoop alles, ik wil niet meer in aandelen zitten, ongeacht het type aandeel. Dit is wat er afgelopen donderdag gebeurde volgens de capitulatie indicator, alles werd overboord gegooid
Maar hoe wordt dat gekwantificeerd?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:19:10 #249
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_81855387
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:16 schreef Dalliance het volgende:
Omdat MT en ING wat uit het dal kruipen.
De beleggingsfondsen van ING in ieder geval niet. Wat een drama de laatste weken zeg...
Overigens een zeer interessant topic om te lezen. Ik ben nog een noob/beginner op de beursvloer. Speel nu wat met beleggingen maar wil binnenkort eens een stapje hogerop gaan wagen.

[ Bericht 20% gewijzigd door leolinedance op 25-05-2010 00:29:10 ]
pi_81855752
De dow staat alweer onder de 10.000, dat belooft wat voor morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')