Zo denk ik er ook over.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:32 schreef LXIV het volgende:
Het nadeel van het kopen van een indextracker en 20 jaar wachten is dat de funfactor nul is. En alhoewel alle ratio zegt dat je de markt toch niet kunt verslaan en dat buy and hold het beste is, het leuke is nu eenmaal om de markt tóch proberen te verslaan.
Als er sprake is van jaar op jaar lagere koersen (japan scenario) word je op termijn uitgerookt of je moneymanagement moet daar op afgesteld zijn, maar dat is voor de meeste particuliere beleggers met beperkte fondsen en een bepaalde rendementsvisie meestal niet te doen. Waarom eigenlijk niet wachten met deze strategie tot er normalere waarderingen zijn bereikt of ben je zo zeker van het toekomstig koersverloop van de aex?quote:Op zondag 23 mei 2010 19:05 schreef LXIV het volgende:
Je kunt best een hele serie puts schrijven. Zolang je ze kunt blijven doorrollen is er niks aan de hand, dan is het eigenlijk hetzelfde als een aandeel. Maar je moet wel voorzichtig zijn dat je porto niet opgeblazen wordt.
Zelf was en is mijn verwachting voor 2010 een AEX die tussen de 300 en 360 beweegt. Hier heb ik mijn strategie ook op aangepast. Al doet de beurs netto geen fluit, toch loopt er iedere beursdag weer voor 100 euro verwachtingswaarde uit mijn puts. Expireren ze erboven dan is het leuk gecashed, expireren ze eronder dan rol ik ze gewoon door. Net zolang tot ze ooit waardeloos aflopen. En het geld zit in 10% ASR.
De verwachtingswaarden zijn best wel hoog, dankzij alle volatiliteit. Zo'n 10% per half jaar. In een scenario van langzaam afglijdende koersen kun je dus nog gemakkelijk winst maken. Je moet alleen zorgen dat je porto niet wordt opgeblazen.quote:Op zondag 23 mei 2010 19:45 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Als er sprake is van jaar op jaar lagere koersen (japan scenario) word je op termijn uitgerookt of je moneymanagement moet daar op afgesteld zijn, maar dat is voor de meeste particuliere beleggers met beperkte fondsen en een bepaalde rendementsvisie meestal niet te doen. Waarom eigenlijk niet wachten met deze strategie tot er normalere waarderingen zijn bereikt of ben je zo zeker van het toekomstig koersverloop van de aex?
dank je voor het antwoord.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een eventuele nationalisatie zou juist als doel hebben om burgers/ spaarders te redden. Het zijn vooral de aandeelhouders die dan de klos zijn. Maar het is allemaal moeilijk/niet te voorspellen. Zorg in elk geval dat je niet teveel geld hebt per bank (en sowieso onder de DGS limiet). Dat geldt natuurlijk voor alle banken. Beleggingsfondsen en effecten horen normaal gesproken niet bij de boedel van de bank maar als je zeker wilt zijn dan kun je dat beter even checken voor de betreffende fondsen.
Het maakt niet zoveel uit als je meer dan 100k bij rabobank hebt staan, als die failliet gaat krijg je toch niks terugquote:Op zondag 23 mei 2010 16:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een eventuele nationalisatie zou juist als doel hebben om burgers/ spaarders te redden. Het zijn vooral de aandeelhouders die dan de klos zijn. Maar het is allemaal moeilijk/niet te voorspellen. Zorg in elk geval dat je niet teveel geld hebt per bank (en sowieso onder de DGS limiet). Dat geldt natuurlijk voor alle banken. Beleggingsfondsen en effecten horen normaal gesproken niet bij de boedel van de bank maar als je zeker wilt zijn dan kun je dat beter even checken voor de betreffende fondsen.
Nu lees ik je altijkd serieus... en nu maak je mij in de war !quote:Op zondag 23 mei 2010 20:50 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit als je meer dan 100k bij rabobank hebt staan, als die failliet gaat krijg je toch niks terug
Jawel hoor, 100K.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:50 schreef Vandergeld het volgende:
Het maakt niet zoveel uit als je meer dan 100k bij rabobank hebt staan, als die failliet gaat krijg je toch niks terug
DGS is leuk, maar als er een serieuze bank failliet gaat zie je dat geld natuurlijk nooit terug. Waarom denk je dat de ING en Fortis gered moesten worden? Niet omdat de overheid het zonde vond om deze twee banken failliet te laten gaan.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nu lees ik je altijkd serieus... en nu maak je mij in de war !
Leg uit svp aan noob.
Ja Rabo betaalt geloof ik 40% van het DSG dus als die omvallen dan zou ik er niet meer te hard op rekenen dat je je geld nog terugkrijgt van het DSGquote:Op zondag 23 mei 2010 20:50 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 mei 2010 14:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
No way in hell dat ik ooit iemand zou trouwen anders dan onder huwelijkse voorwaarden. Niets staat ons huwelijk nu nog in de weg.
Huwelijksaanzoeken doen om de goudprijs te stuwenquote:
Dat ligt niet aan RTL-Z: http://beurs.fd.nl/noteringen/?id=12272quote:Op maandag 24 mei 2010 12:48 schreef RobertKunath het volgende:
RTLZ is weer is gebugged, verlies voor de aex blijft daar al de hele dag op -0.46% staan
quote:Op maandag 24 mei 2010 12:48 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Huwelijksaanzoeken doen om de goudprijs te stuwen. Dit moet dan wel de ultieme bubble worden
.
Niet dit jaar.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:21 schreef Vandergeld het volgende:
Op naar de 300
Het jaar is nog niet voorbij hequote:Op maandag 24 mei 2010 13:51 schreef Arcee het volgende:
De laatste keer onder de 300 was trouwens op 5 november 2009, dat was een intra-day low van 299.63. De laatste keer dat de AEX sloot onder de 300 was op 2 oktober 2009 op 299.30.
Ik bedoelde er niks meer mee te zeggen dan de cijfers op zich.quote:
Het moet wel erg gek lopen wil dat niet bereikt worden onder huidige omstandigheden. Het is dan ook wachten op de volgende stappen van de overheden om te kijken welke kant we op gaan op de beurzen.quote:
Ik weet niet hoe je erbij komt dat ze geen schulden hebben (afwezigheid van die cijfers op belegger.nl wil niet zeggen dat ze er niet zijn) maar die hebben ze dus wel degelijk. Niet veel overigens maar kijk maar eens naar het jaarverslag op www.beterbedholding.nlquote:Op zondag 23 mei 2010 11:50 schreef Lente_ninja het volgende:
Nu heb ik dit gevonden: http://www.belegger.nl/aandeel-BETER%20BED.fundamentals
Ze hebben geen schulden, maken zelfs in slechte jaren winst en keren netjes dividend uit. P/E was 14 in 2009 (weet niet wat het nu is, laten we voor het gemak zeggen nog steeds 14). beetje aan de hoge kant, maar volgens mij is het tot 16 nog wel redelijk. Enige nadeel is dat 'bedden' nou niet echt een groeimarkt is, maar mensen moeten toch ergens op slapen, nietwaar? Is dit inderdaad een goed bedrijf of zie ik toch iets over het hoofd? Ik ben het nog aan het leren he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |